Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?

3 Eylül 2020
Sinan Oypan
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?

2020 yılı pandemi ile geçti ve tüm dünya birçok konuda sıkıntılar yaşadı. Daha da önemli olan konu ise tüm dünyanın böyle bir salgın ve krize hazır olmadığı da görülmüş oldu. Tüm sektörler bu durumdan olumsuz etkilendi, birçok firma küçülme yoluna gitti, birçok firma kapanmak zorunda kaldı, milyonlarca kişi işsiz kaldı. Kısacası ekonomik olarak dünya genelinde büyük bir durgunluk sürecine girildi. Pandeminin etkilerini halen görmekteyiz. Bazı ülkeler bu süreci yavaş yavaş atlatmaya başlarken, dünyanın büyük bir bölümünde halen ekonomik durgunluk devam etmekte.

Pandemi, şirketleri ciddi şekilde etkiledi ve farklı sektörler farklı şekillerde etkilendi. Evde kalma yasaklarının ardından birçok şirket tekrar aktif bir şekilde faaliyete geçse de durgunluk ve ekonomik belirsizlikler halen tüm sektörlerin geleceğini sorgulatmakta.

Pandemi dönemi, birçok sektörde durgunluğa neden olsa da e-ticaret şirketleri bu dönemi daha az hasarla atmayı başardı. Sokağa çıkma yasakları, sosyal mesafe kuralları nedeniyle fizki mağazalar uzun bir süre kepenk kapatsalar da e-ticaret firmaları bu süreci daha iyi yönetme şansı yakaladılar. İnternetten yapılan alışverişlerin bu süreçte ciddi şekilde artmasıyla beraber e-ticaret firmalarına olan talep artış gösterdi.

Fiziki mağazaların pandemi ile beraber neden e-ticarete yönelmeleri gerektiğinden bahsetmeden önce, pandemi dünya genelinde nasıl etkiledi onlara bakalım.

Pandemi dönemi boyunca şirketler nasıl etkilendi?

Şirketler, pandemi sürecinde ciddi zorluklarla karşılaştılar. Şirketlerin bu zorlukları yaşaması doğal olarak insanları da etkiledi. İşsizlik oranlarının artışı, ülkelerin genel olarak ekonomik durguluğa girmiş olması, şirketler için zorlu bir süreci başlattı. BBC’nin yaptığı araştırmalarda, 2020 yılı içerisinde şirketlerin ve ülkelerin ne gibi süreçlerden geçtiği görülmekte. Bu veri ve grafiklerden bazılarını aşağıda paylaşıyoruz. Araştırmanın tamamına buradan ulaşabilirsiniz.

Yukarıdaki grafikte ülkelere gre 2019 ve 2020 yılları arasındaki işsizlik oranları gösterilmekte. Pandemi sürecinde tüm ülkelerde işsizlik oranlarının arttığı gözükmekte. Özellikle Amerika’nın bu süreçte en çok etkilenen ülke olduğu görülmekte.

Yukarıdaki grafikte ise ülkelerdeki ekonomik durgunluk seviyelerinin nasıl olduğu görülmekte. Yapılan araştırmalarda Türkiye dahil dünyanın büyük bir bölümünde ciddi bir ekonomik durgunluk yaşandığı görülmekte. Burada paylaşılan oranlar 2020 yılının ilk çeyreğini kapsamaktadır.

Araştırmanın geneline bakıldığında şirketlerin ve sektörlerin ciddi şekilde etkilendiği de görülmekte. Zorunlu izne çıkartılan çalışna sayılarının artışı, seyahat ve turizm sektöründe ciddi düşüş, pandeminin firmalara etkilerini göstermekte.

Fiziksel mağazalar da bu süreçte ciddi şekilde etkilendiler. Bu noktada kayıpları azaltmak ve hasarı daha aza indirgemek için de e-ticaret, firmalar için bir çözüm olmakta. Peki, fiziksel mağazanızı pandemi sürecinde internete taşımanızın size ilerleyen dönemlerde ne gibi getirileri olacak?

Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?

Tüketiciler artık online alışverişlere daha sıcak bakıyor

Pandemi döneminde tüketiciler, mecburi olarak internetten alışverişlere yönelmeye başladılar. Fiziki mağazaların kapalı olması ve sokağa çıkma yasakları nedeniyle tüketiciler ihtiyaçlarını karşılamak için e-ticaret firmalarını tercih etmeye başladılar.

Online alışverişe yönelmeleri, tüketicilerin internette daha fazla para harcamalarını sağladığı gibi e-ticaret firmalarının da işlerini düzenli yapmalarına olanak tanıdı. Fiziki mağazanızı pandemi süreci ve sonrasında internete taşımanız, olası bir salgın ya da durum halinde, satışlarınıza internetten de devam etmenize olanak tanır.

İlgili rehber: Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler

Pandemi döneminde birçok sektör e-ticarette öne çıktı

Fiziki mağazaların kapalı olması nedeniyle, tüketicilerin online alışverişlere yönelmesi nedeniyle birçok sektör e-ticarette öne çıkmaya başladı. Genel ihtiyaçlar haricinde, kişisel ihtiyaçlar için de tüketiciler internetten alışveriş yapmaya başladılar. Mobilya, ev tekstili, giyim, temizlik, hijyen, kitap, otomotiv ürünler, elektronik ürünler ve bunlar gibi birçok farkı ürün grubu bu süreçte internet üzerinde en çok satılan ürünler arasında yer almaya başladı.

Pandemi sürecinde öne çıkan ürünler hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Pandemide internette en çok satan ürünler

Tüketicilere 7/24 ulaşabilme imkanı

İşinizi internete taşımanın sağlayacağı avantajlardan biri de tüketicilere 7/24 ulaşabilme imkanıdır. E-ticaret siteniz doğru ve güvenilir altyapı üzerine kurulduğunda bakım çalışmalarınız haricinde işinizi 7 gün 24 saat açık tutabilirsiniz. Bu da günün herhangi bir saatinde tüketicilere ulaşabilme imkanı sunabildiği için önemli bir özelliktir. Tüketiciler internetten alışveriş yaparken, işten çıktıkların, akşam evde vakit geçirirken ya da TV karşısında gördükleri bir ürünü araştırırken alışveriş yapabilirler. Bir e-ticaret sitenizin olması da bu süreçteki tüketicilere ulaşabilmenize yardımcı olur.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020

Tek bir konuma bağlı olmazsınız

Pandemi sürecinde ve sonrasında işinizi büyütmenizi sağlayacak avantajlardan biri de online mağaza açtığınızda fiziki mağazalardaki gibi tek bir konuma bağlı olmazsınız. Türkiye’nin ya da dünyanın herhangi bir yerine ürün satışı yapabilirsiniz. Bu da bulunduğunuz sokak ya da caddeden çok daha geniş bir kitleye ulaşmanıza olanak tanır.

Hedef kitlenizi gneişletmeniz doğal olarak çok daha fazla kişiye ulaşmanızı, doğal olarak da satış adetlerinizi ve karlılığınızı da artırmanıza olanak tanır. Bu sebeple de fiziki mağazanızı online taşımak, şirketinizi büyütmek için de size birçok avantaj sağlayacaktır.

Dijital pazarlama çalışmalarıyla marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz

Fiziki mağazanız olduğunda da dijital pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz; ancak tüketicilere ulaştığınızda da sadece belli bir lokansyondaki kişiler mağazanıza gelip alışveriş yapabilirler. Bu da pazarlama ve reklam çalışmalarından sonuç alsanız dahi sizi belli bir hedef kitle ile sınırlayacaktır.

İlgili rehber: Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri

Ancak internetten satış yaptığınızda, dijital pazarlama çalışmalarınız sizi çok daha geniş kitlelere ulaştırır. Reklam ve içeriklerinizi gören kişiler size e-ticaret sitenizden ulaşabilirler. Bu sayede de daha geniş bir kitleye ürünlerinizi ulaştırma şansınız olur. Fiziki mağazalar bu geçişte bir dijital dönüşümden geçmek zorunda kalırlar. Bu konu hakkında da daha fazla bilgi almak isterseniz aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor. İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Geçtiğimiz günlerde ürün tanıtım videoları çekimleriniz için kullanabileceğiniz ipuçlarını sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan yazı serimize ulaşabilirsiniz. Ürün tanıtım videolarınız için video...
20 Mart 2017
Sinan Oypan
En trend Youtube video fikirleri
En trend Youtube video fikirleri
Trend Youtube video fikirleri, video pazarlama çalışmalarınızda yeni kitlelere ulaşmanıza ve marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur. Kullanıcıların video içerikler üzerinde daha fazla zaman geçirmeleri ve görüntülü...
26 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Online mağazanız üzerinde kimi ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız dahi belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stokta kalmayan ürünlerin...
31 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak, e ticaret iş fikirleri / e ticaret fikirleri bulmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Yeni bir iş fikri bulmak kimi zaman zor olabiliyor. Yenilikleri takip etmek, tüketicilerin yaşadıkları sorunları...
27 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için büyük role sahip ve bu nedenle de doğru bir SEO çalışması yapmak onları arama motorlarında üst sıralara çıkartabilir. Son dönemlerdeki araştırmalardan çıkan bazı sonuçlara...
10 Eylül 2016
Sinan Oypan
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Z kuşağı, 2020 yılından sonra dünya üzerindeki en büyük tüketici kitlelerinden biri olmaya başlayacak ve bu sebeple de markaların Z kuşağı ile şimdiden iyi bir iletişim kurmaya başlaması önemli. Z kuşağı, teknoloji ile...
1 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanıcı yorumları sosyal kanıt açısından oldukça önemlidir. Bu yorumlar, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki ettiği için e-ticaret firmaları site üzerindeki kullanıcı yorumlarını artırmaya...
22 Şubat 2018
Sinan Oypan
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemi günümüzde halen bir tehdit oluşturmakta ve fiziki mağazalar için e-ticarete yatırım yapmak bu süreçte oldukça önemli bir adım oldu. Çünkü geçtiğimiz ilkbahar aylarında sokağa çıkma yasakları ve toplu olarak buluşma...
7 Eylül 2020
Sinan Oypan
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
9 Mart 2020
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Marka logosu, markalaşma sürecinde bir firma için gerekli olduğu gibi bu logo markanın kimliğini de yansıttığı için de önemlidir. Logonun akılda kalıcı olması, tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlarken, markanızın...
29 Haziran 2020
Sinan Oypan
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Instagram’ın bir süredir kullanımda olan uygulamalarından biri de Instagram TV yani IGTV. Bu özellik ile Instagram üzerinde daha uzun süreli videolar yükleyerek, takipçilerinize farklı mesajlar ve içerikler...
19 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin