Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?

3 Eylül 2020
Sinan Oypan

2020 yılı pandemi ile geçti ve tüm dünya birçok konuda sıkıntılar yaşadı. Daha da önemli olan konu ise tüm dünyanın böyle bir salgın ve krize hazır olmadığı da görülmüş oldu. Tüm sektörler bu durumdan olumsuz etkilendi, birçok firma küçülme yoluna gitti, birçok firma kapanmak zorunda kaldı, milyonlarca kişi işsiz kaldı. Kısacası ekonomik olarak dünya genelinde büyük bir durgunluk sürecine girildi. Pandeminin etkilerini halen görmekteyiz. Bazı ülkeler bu süreci yavaş yavaş atlatmaya başlarken, dünyanın büyük bir bölümünde halen ekonomik durgunluk devam etmekte.

Pandemi, şirketleri ciddi şekilde etkiledi ve farklı sektörler farklı şekillerde etkilendi. Evde kalma yasaklarının ardından birçok şirket tekrar aktif bir şekilde faaliyete geçse de durgunluk ve ekonomik belirsizlikler halen tüm sektörlerin geleceğini sorgulatmakta.

Pandemi dönemi, birçok sektörde durgunluğa neden olsa da e-ticaret şirketleri bu dönemi daha az hasarla atmayı başardı. Sokağa çıkma yasakları, sosyal mesafe kuralları nedeniyle fizki mağazalar uzun bir süre kepenk kapatsalar da e-ticaret firmaları bu süreci daha iyi yönetme şansı yakaladılar. İnternetten yapılan alışverişlerin bu süreçte ciddi şekilde artmasıyla beraber e-ticaret firmalarına olan talep artış gösterdi.

Fiziki mağazaların pandemi ile beraber neden e-ticarete yönelmeleri gerektiğinden bahsetmeden önce, pandemi dünya genelinde nasıl etkiledi onlara bakalım.

Pandemi dönemi boyunca şirketler nasıl etkilendi?

Şirketler, pandemi sürecinde ciddi zorluklarla karşılaştılar. Şirketlerin bu zorlukları yaşaması doğal olarak insanları da etkiledi. İşsizlik oranlarının artışı, ülkelerin genel olarak ekonomik durguluğa girmiş olması, şirketler için zorlu bir süreci başlattı. BBC’nin yaptığı araştırmalarda, 2020 yılı içerisinde şirketlerin ve ülkelerin ne gibi süreçlerden geçtiği görülmekte. Bu veri ve grafiklerden bazılarını aşağıda paylaşıyoruz. Araştırmanın tamamına buradan ulaşabilirsiniz.

Yukarıdaki grafikte ülkelere gre 2019 ve 2020 yılları arasındaki işsizlik oranları gösterilmekte. Pandemi sürecinde tüm ülkelerde işsizlik oranlarının arttığı gözükmekte. Özellikle Amerika’nın bu süreçte en çok etkilenen ülke olduğu görülmekte.

Yukarıdaki grafikte ise ülkelerdeki ekonomik durgunluk seviyelerinin nasıl olduğu görülmekte. Yapılan araştırmalarda Türkiye dahil dünyanın büyük bir bölümünde ciddi bir ekonomik durgunluk yaşandığı görülmekte. Burada paylaşılan oranlar 2020 yılının ilk çeyreğini kapsamaktadır.

Araştırmanın geneline bakıldığında şirketlerin ve sektörlerin ciddi şekilde etkilendiği de görülmekte. Zorunlu izne çıkartılan çalışna sayılarının artışı, seyahat ve turizm sektöründe ciddi düşüş, pandeminin firmalara etkilerini göstermekte.

Fiziksel mağazalar da bu süreçte ciddi şekilde etkilendiler. Bu noktada kayıpları azaltmak ve hasarı daha aza indirgemek için de e-ticaret, firmalar için bir çözüm olmakta. Peki, fiziksel mağazanızı pandemi sürecinde internete taşımanızın size ilerleyen dönemlerde ne gibi getirileri olacak?

Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?

Tüketiciler artık online alışverişlere daha sıcak bakıyor

Pandemi döneminde tüketiciler, mecburi olarak internetten alışverişlere yönelmeye başladılar. Fiziki mağazaların kapalı olması ve sokağa çıkma yasakları nedeniyle tüketiciler ihtiyaçlarını karşılamak için e-ticaret firmalarını tercih etmeye başladılar.

Online alışverişe yönelmeleri, tüketicilerin internette daha fazla para harcamalarını sağladığı gibi e-ticaret firmalarının da işlerini düzenli yapmalarına olanak tanıdı. Fiziki mağazanızı pandemi süreci ve sonrasında internete taşımanız, olası bir salgın ya da durum halinde, satışlarınıza internetten de devam etmenize olanak tanır.

İlgili rehber: Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler

Pandemi döneminde birçok sektör e-ticarette öne çıktı

Fiziki mağazaların kapalı olması nedeniyle, tüketicilerin online alışverişlere yönelmesi nedeniyle birçok sektör e-ticarette öne çıkmaya başladı. Genel ihtiyaçlar haricinde, kişisel ihtiyaçlar için de tüketiciler internetten alışveriş yapmaya başladılar. Mobilya, ev tekstili, giyim, temizlik, hijyen, kitap, otomotiv ürünler, elektronik ürünler ve bunlar gibi birçok farkı ürün grubu bu süreçte internet üzerinde en çok satılan ürünler arasında yer almaya başladı.

Pandemi sürecinde öne çıkan ürünler hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Pandemide internette en çok satan ürünler

Tüketicilere 7/24 ulaşabilme imkanı

İşinizi internete taşımanın sağlayacağı avantajlardan biri de tüketicilere 7/24 ulaşabilme imkanıdır. E-ticaret siteniz doğru ve güvenilir altyapı üzerine kurulduğunda bakım çalışmalarınız haricinde işinizi 7 gün 24 saat açık tutabilirsiniz. Bu da günün herhangi bir saatinde tüketicilere ulaşabilme imkanı sunabildiği için önemli bir özelliktir. Tüketiciler internetten alışveriş yaparken, işten çıktıkların, akşam evde vakit geçirirken ya da TV karşısında gördükleri bir ürünü araştırırken alışveriş yapabilirler. Bir e-ticaret sitenizin olması da bu süreçteki tüketicilere ulaşabilmenize yardımcı olur.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020

Tek bir konuma bağlı olmazsınız

Pandemi sürecinde ve sonrasında işinizi büyütmenizi sağlayacak avantajlardan biri de online mağaza açtığınızda fiziki mağazalardaki gibi tek bir konuma bağlı olmazsınız. Türkiye’nin ya da dünyanın herhangi bir yerine ürün satışı yapabilirsiniz. Bu da bulunduğunuz sokak ya da caddeden çok daha geniş bir kitleye ulaşmanıza olanak tanır.

Hedef kitlenizi gneişletmeniz doğal olarak çok daha fazla kişiye ulaşmanızı, doğal olarak da satış adetlerinizi ve karlılığınızı da artırmanıza olanak tanır. Bu sebeple de fiziki mağazanızı online taşımak, şirketinizi büyütmek için de size birçok avantaj sağlayacaktır.

Dijital pazarlama çalışmalarıyla marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz

Fiziki mağazanız olduğunda da dijital pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz; ancak tüketicilere ulaştığınızda da sadece belli bir lokansyondaki kişiler mağazanıza gelip alışveriş yapabilirler. Bu da pazarlama ve reklam çalışmalarından sonuç alsanız dahi sizi belli bir hedef kitle ile sınırlayacaktır.

İlgili rehber: Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri

Ancak internetten satış yaptığınızda, dijital pazarlama çalışmalarınız sizi çok daha geniş kitlelere ulaştırır. Reklam ve içeriklerinizi gören kişiler size e-ticaret sitenizden ulaşabilirler. Bu sayede de daha geniş bir kitleye ürünlerinizi ulaştırma şansınız olur. Fiziki mağazalar bu geçişte bir dijital dönüşümden geçmek zorunda kalırlar. Bu konu hakkında da daha fazla bilgi almak isterseniz aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler ve mart ayında satışı azalan ürünler koronavirüs nedeniyle şekil değiştirdi. Küresel salgın ile mücadele edilen bir dönemden geçen tüketiciler, e-ticaret sitelerinden...
7 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bazı yöntemlerden faydalanmak gerekiyor. Bu yöntemlerden yararlandığınızda, içerik çalışmalarınızdan daha fazla verim alabileceğiniz gibi yazdığınız içeriklerin kalitesini de...
6 Eylül 2016
Sinan Oypan
İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten gelinlik satmak ilgili hazırladığımız bu mini e-ticaret tavsiye rehberinde gelinlik satma siteleri arasında yer almak istiyor ve online gelinlik satmak istiyorum ya da 2 el gelinlik satmak istiyorum diyorsanız bu yazı tam size...
7 Ocak 2018
Gökçe Beyazaslan
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
E-ticaret siteniz firmanızın vitrinidir ve ürün sayfalarındaki açıklamalar da mağazanızı ziyaret eden kişileri satın almaya ikna etmek için kullanabileceğiniz satış cümleleridir. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızın ikna...
27 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
Online satış yaparken, e-ticaret siteniz üzerinde bulundurmanız gereken bir takım hukuki metinler bulunuyor. E-ticarette güven unsurunun oturtulmasının yanı sıra tüketici haklarının korunması için de bu metinlerin e-ticaret...
27 Nisan 2017
Sinan Oypan
Online satış siteleri için marka oluşturma
Marka oluşturma ya da bir marka yaratmak online satış siteleri için üzerinde çalışılması gereken bir konudur. Tüketicilere; varlığını, kimliğini, işini kanıtlamanın bir yolu markalaşmadan geçer. Siz kurduğunuz markayı ne...
8 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları, reklam kampanyalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki ettiği gibi tüketicilerin de ilgisini çekmek için önemli unsurlardan biri. Doğru reklam fotoğraflarını seçmek bu sebeple de reklamların yatırım...
21 Ekim 2019
Sinan Oypan
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek,...
23 Nisan 2020
Sinan Oypan
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Sinan Oypan
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirketiniz için performans analiz çalışmaları yapmanız, şirketinizin durumu hakkında size bir takım bilgiler sunarken, ilerleyen dönemler için de stratejiler belirlerken size yardımcı olur. Şirket performans analizi yaparken...
19 Ocak 2019
Sinan Oypan