Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?

3 Eylül 2020
Sinan Oypan
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?

2020 yılı pandemi ile geçti ve tüm dünya birçok konuda sıkıntılar yaşadı. Daha da önemli olan konu ise tüm dünyanın böyle bir salgın ve krize hazır olmadığı da görülmüş oldu. Tüm sektörler bu durumdan olumsuz etkilendi, birçok firma küçülme yoluna gitti, birçok firma kapanmak zorunda kaldı, milyonlarca kişi işsiz kaldı. Kısacası ekonomik olarak dünya genelinde büyük bir durgunluk sürecine girildi. Pandeminin etkilerini halen görmekteyiz. Bazı ülkeler bu süreci yavaş yavaş atlatmaya başlarken, dünyanın büyük bir bölümünde halen ekonomik durgunluk devam etmekte.

Pandemi, şirketleri ciddi şekilde etkiledi ve farklı sektörler farklı şekillerde etkilendi. Evde kalma yasaklarının ardından birçok şirket tekrar aktif bir şekilde faaliyete geçse de durgunluk ve ekonomik belirsizlikler halen tüm sektörlerin geleceğini sorgulatmakta.

Pandemi dönemi, birçok sektörde durgunluğa neden olsa da e-ticaret şirketleri bu dönemi daha az hasarla atmayı başardı. Sokağa çıkma yasakları, sosyal mesafe kuralları nedeniyle fizki mağazalar uzun bir süre kepenk kapatsalar da e-ticaret firmaları bu süreci daha iyi yönetme şansı yakaladılar. İnternetten yapılan alışverişlerin bu süreçte ciddi şekilde artmasıyla beraber e-ticaret firmalarına olan talep artış gösterdi.

Fiziki mağazaların pandemi ile beraber neden e-ticarete yönelmeleri gerektiğinden bahsetmeden önce, pandemi dünya genelinde nasıl etkiledi onlara bakalım.

Pandemi dönemi boyunca şirketler nasıl etkilendi?

Şirketler, pandemi sürecinde ciddi zorluklarla karşılaştılar. Şirketlerin bu zorlukları yaşaması doğal olarak insanları da etkiledi. İşsizlik oranlarının artışı, ülkelerin genel olarak ekonomik durguluğa girmiş olması, şirketler için zorlu bir süreci başlattı. BBC’nin yaptığı araştırmalarda, 2020 yılı içerisinde şirketlerin ve ülkelerin ne gibi süreçlerden geçtiği görülmekte. Bu veri ve grafiklerden bazılarını aşağıda paylaşıyoruz. Araştırmanın tamamına buradan ulaşabilirsiniz.

Yukarıdaki grafikte ülkelere gre 2019 ve 2020 yılları arasındaki işsizlik oranları gösterilmekte. Pandemi sürecinde tüm ülkelerde işsizlik oranlarının arttığı gözükmekte. Özellikle Amerika’nın bu süreçte en çok etkilenen ülke olduğu görülmekte.

Yukarıdaki grafikte ise ülkelerdeki ekonomik durgunluk seviyelerinin nasıl olduğu görülmekte. Yapılan araştırmalarda Türkiye dahil dünyanın büyük bir bölümünde ciddi bir ekonomik durgunluk yaşandığı görülmekte. Burada paylaşılan oranlar 2020 yılının ilk çeyreğini kapsamaktadır.

Araştırmanın geneline bakıldığında şirketlerin ve sektörlerin ciddi şekilde etkilendiği de görülmekte. Zorunlu izne çıkartılan çalışna sayılarının artışı, seyahat ve turizm sektöründe ciddi düşüş, pandeminin firmalara etkilerini göstermekte.

Fiziksel mağazalar da bu süreçte ciddi şekilde etkilendiler. Bu noktada kayıpları azaltmak ve hasarı daha aza indirgemek için de e-ticaret, firmalar için bir çözüm olmakta. Peki, fiziksel mağazanızı pandemi sürecinde internete taşımanızın size ilerleyen dönemlerde ne gibi getirileri olacak?

Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?

Tüketiciler artık online alışverişlere daha sıcak bakıyor

Pandemi döneminde tüketiciler, mecburi olarak internetten alışverişlere yönelmeye başladılar. Fiziki mağazaların kapalı olması ve sokağa çıkma yasakları nedeniyle tüketiciler ihtiyaçlarını karşılamak için e-ticaret firmalarını tercih etmeye başladılar.

Online alışverişe yönelmeleri, tüketicilerin internette daha fazla para harcamalarını sağladığı gibi e-ticaret firmalarının da işlerini düzenli yapmalarına olanak tanıdı. Fiziki mağazanızı pandemi süreci ve sonrasında internete taşımanız, olası bir salgın ya da durum halinde, satışlarınıza internetten de devam etmenize olanak tanır.

İlgili rehber: Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler

Pandemi döneminde birçok sektör e-ticarette öne çıktı

Fiziki mağazaların kapalı olması nedeniyle, tüketicilerin online alışverişlere yönelmesi nedeniyle birçok sektör e-ticarette öne çıkmaya başladı. Genel ihtiyaçlar haricinde, kişisel ihtiyaçlar için de tüketiciler internetten alışveriş yapmaya başladılar. Mobilya, ev tekstili, giyim, temizlik, hijyen, kitap, otomotiv ürünler, elektronik ürünler ve bunlar gibi birçok farkı ürün grubu bu süreçte internet üzerinde en çok satılan ürünler arasında yer almaya başladı.

Pandemi sürecinde öne çıkan ürünler hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Pandemide internette en çok satan ürünler

Tüketicilere 7/24 ulaşabilme imkanı

İşinizi internete taşımanın sağlayacağı avantajlardan biri de tüketicilere 7/24 ulaşabilme imkanıdır. E-ticaret siteniz doğru ve güvenilir altyapı üzerine kurulduğunda bakım çalışmalarınız haricinde işinizi 7 gün 24 saat açık tutabilirsiniz. Bu da günün herhangi bir saatinde tüketicilere ulaşabilme imkanı sunabildiği için önemli bir özelliktir. Tüketiciler internetten alışveriş yaparken, işten çıktıkların, akşam evde vakit geçirirken ya da TV karşısında gördükleri bir ürünü araştırırken alışveriş yapabilirler. Bir e-ticaret sitenizin olması da bu süreçteki tüketicilere ulaşabilmenize yardımcı olur.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020

Tek bir konuma bağlı olmazsınız

Pandemi sürecinde ve sonrasında işinizi büyütmenizi sağlayacak avantajlardan biri de online mağaza açtığınızda fiziki mağazalardaki gibi tek bir konuma bağlı olmazsınız. Türkiye’nin ya da dünyanın herhangi bir yerine ürün satışı yapabilirsiniz. Bu da bulunduğunuz sokak ya da caddeden çok daha geniş bir kitleye ulaşmanıza olanak tanır.

Hedef kitlenizi gneişletmeniz doğal olarak çok daha fazla kişiye ulaşmanızı, doğal olarak da satış adetlerinizi ve karlılığınızı da artırmanıza olanak tanır. Bu sebeple de fiziki mağazanızı online taşımak, şirketinizi büyütmek için de size birçok avantaj sağlayacaktır.

Dijital pazarlama çalışmalarıyla marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz

Fiziki mağazanız olduğunda da dijital pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz; ancak tüketicilere ulaştığınızda da sadece belli bir lokansyondaki kişiler mağazanıza gelip alışveriş yapabilirler. Bu da pazarlama ve reklam çalışmalarından sonuç alsanız dahi sizi belli bir hedef kitle ile sınırlayacaktır.

İlgili rehber: Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri

Ancak internetten satış yaptığınızda, dijital pazarlama çalışmalarınız sizi çok daha geniş kitlelere ulaştırır. Reklam ve içeriklerinizi gören kişiler size e-ticaret sitenizden ulaşabilirler. Bu sayede de daha geniş bir kitleye ürünlerinizi ulaştırma şansınız olur. Fiziki mağazalar bu geçişte bir dijital dönüşümden geçmek zorunda kalırlar. Bu konu hakkında da daha fazla bilgi almak isterseniz aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin avantajları, kendi işini kurmanın avantajları, kendi işini kurmanın dezavantajları yani kendi işini kurmanın avantajları ve dezavantajları özetle girişimciliğin avantajları ve daha fazlasına bu yazımızda ele...
5 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret / sermayesiz ticaret nasıl yapılır, sermayesiz e ticaret işleri nelerdir, sermayesiz ticaret yapılacak işlerde nelere dikkat edilmelidir bu ve daha fazlası; özetle sermayesiz yapılabilecek işler / sermayesiz e ticaret...
25 Şubat 2019
Sinan Oypan
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması, e-ticarette önemli rol oynayan görevlerden biri olduğu gibi, doğru yapılması da gereken çalışmalardan biridir. Doğru stratejilerin oluşturulmaması ve ürün pazarlama çalışmalarının etkin bir şekilde...
4 Şubat 2020
Sinan Oypan
Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)
Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)
Instagram Hikaye reklamı, son dönemlerde markaların özellikle reklam amacıyla kullandığı modellerden biri olmaya başladı. Kullanıcıların Instagram’da hikaye paylaşımlarına ilgilerinin artması, bu reklam modelinin de...
16 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapmak aynı zamanda SEO için de etkili olmakta. Birçok sosyal mecranın içerikleri, arama motorlarında indekslendiği için şirketlerin SEO çalışmalarına olumlu şekilde etki ediyor. Peki, sosyal...
19 Haziran 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
Pazarlamada son dönemlerde içeriğin gücü bir hayli artmaya başladı. Hem yazılı, hem görsel hem de video içerikler firmaların kendilerini tanıtmalarında ve marka bilinirliklerini artırmada oldukça önemli bir rol...
10 Nisan 2017
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yaşanan ekonomik sıkıntılar, ek iş olarak iş kurmak isteyenler veya maaşlı çalışmak istemeyen bireyler kendi işini kurma yolunu seçiyor. Günümüzde girişimcilerin sayısının artması, teknoloji ve interneti iyi kullanmanın...
3 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımına sahip olmak e-posta pazarlamada, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir...
24 Haziran 2016
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Belli bir ürün, hizmet, kampanya ya da konuyu barındırmak ve detaylı bir şekilde konuyla ilgili içerikleri internet kullanıcılarıyla paylaşarak, geri dönüşümleri artırmayı sağlayan Landing Page’ler, e-ticarette önemli bir rol...
7 Eylül 2017
Sinan Oypan
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları e-ticaret sitelerinde satışları artırmak ve yeni müşteriler çekmek için sıklıkla kullanılıyor. Tabii ki bu pazarlama yöntemini kullanırken, doğru adımları atmak; doğru şekil ve zamanlarda indirim kuponları...
23 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalar ile çalışırken özellikle bazı konulara dikkat etmeniz ve çalıştığınız tedarikçi firmaları iyi seçmeniz; aynı zamanda da bu firmalarla olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemlidir. Kendi üretimini...
24 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri, seneyi kapatırken satış adetlerinizi ve cironuzu artırmak için kullanılabilecek satış ve pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Sene sonu olduğu için, hedefleri tutturmak ve eski stokları eritmek için bu...
27 Kasım 2020
Sinan Oypan