İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler

29 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler

İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet üzerinden bu ürünleri satın almaya karar vermeleri zorlaşabiliyor. Bunun arkasında birçok farklı neden bulunuyor.

Ürünü birebir incelememenin verdiği endişe, ürünün sağlam teslim edilip edilmeyeceği, ödeme konusunda e-ticaret şirketine güven duyulması gibi farklı kaygılar, tüketicilerin bu pahalı ürünleri satın alma kararlarını olumsuz etkileyebiliyor. Fakat bu kaygıların önüne geçmenizi sağlayacak ve tüketicilerin internet siteniz üzerinden pahalı ürünleri satın almalarını sağlayacak yöntemler ve taktikler de bulunuyor.

Daha pahalı ürünlerle beraber ürünü sergileyin

Ürün fiyatlandırmada ve pazarlamada önemli unsurlardan biri tüketicilerin psikolojisine yönelik çalışmalar yapmaktır. Birçok firma bu psikolojik manipülasyondan yararlanmakta. Öncelikli olarak satmak istediğiniz ve size yüksek kar marjı getirebilecek ürünlerinizi site üzerinde konumlandırırken, bu ürünlerden daha pahalı olan ürünlerle yan yana gösterebilirsiniz.

Böylelikle tüketiciler canlı olarak kıyaslama yaparak, bu ürünlerin diğer ürünlere kıyasla daha uygun fiyata sahip olduğunu düşünürler. Bu da onların daha hızlı bir şekilde satın alma kararı vermesini sağlar.

Bu psikolojiyi şöyle de örnekleyebiliriz. Bir fotoğrafa ya da videoda kısa boylu birini uzun göstermek için bu kişinin yanına daha kısa boylu birini yerleştirirsiniz. Bu doğal olarak asıl subjenin daha uzun olduğunu gösterir.

Fiyatlandırma psikolojisinde de aynı mantık işlemektedir. Asıl ürünü öne çıkartmak için, bu üründen daha pahalı bir ürünü onun yanında göstererek, asıl ürüne olan talebi artırabilirsiniz.

Ürünün değerinin fiyatından daha fazla olduğunu gösterin

Kullanabileceğiniz bir diğer taktik ise ürünün fiyatından daha fazla değere sahip olduğunu göstermek olacaktır. Bu noktada da pazarlama taktikleri devreye girmektedir. Tüketiciler ilk etapta bir ürünün nasıl yapıldığını, yapım sürecinin nasıl oluştuğunu görmezden gelirler ve bilmek istemezler. Bu da onlara aslında ürünün nasıl bir değeri olduğunu görememelerine neden olur.

Örneğin bir akıllı telefon reklamında, cihazın içindeki parçaların katman katman nasıl birleştiğinin gösterilmesi, görsel efektlerle süslenmesi ve telefonun kullanıcıya ulaşmadan önce nasıl bir yoldan geçtiği gösterilir. Bu da aslında tüketicilerin ürüne daha fazla değer vermelerini sağlar.

Bunun yanı sıra özellikle el yapımı ürünlerde, ürünün üretim aşamasında ustaların elinden nasıl çıktığının gösterilmesi de ürüne ek olarak değer katabilecek bir faktördür.

Ürününüzü pazarlarken, aslında fiyatından daha çok değerinin olduğunu gösterecek unsurların üzerinde durmanız, bu pahalı ürünleri daha iyi bir şekilde satmanıza yardımcı olacaktır. Bunlara ek olarak ürünün kullanıcıların hangi problemlerini çözdüğünü ve onlara ne tür faydalar sağladığını anlatmanız da tüketicilerin satın alma kararını etkilemenize yardımcı olur.

Tüketicilerin bu fiyatlardan memnun olduğunu gösterin

Ürün fiyatının aslında makul olduğunu ve tüketicilerin bu fiyattan memnun olduklarını göstermeniz de tüketicilerin psikolojisini manipüle etmenize yardımcı edecek taktiklerden biridir.

Bu ürünleri satın alan mevcut müşterilerinizle iletişime geçerek, onlardan ürünle ilgili yorumlar yapmalarını isteyebilir; ürünü kullanırken çektikleri fotoğrafları kendi hesaplarında paylaşmalarını isteyebilir ve sonrasında da bu gönderileri kendi hesabınızdan paylaşabilirsiniz. Tabii ki bu yeterli olmayacaktır. Bunun haricinde sizin de bunları destekleyecek ekstra çalışmalar yapmanız gerekir.

Sosyal mecralar üzerinde küçük ve büyük tanınmış kişi ve hesaplarla anlaşarak, sizin ürünlerinizi tanıtacakları ve kendileri bu ürünleri kullanıyormuş gibi yansıtacakları çalışmalar yapabilirsiniz. Elinizdeki bütçenin bir kısmını bu çalışmalara ayırmanız, bu hesapların kendi hedef kitleleri üzerinde ürünle ilgili olumlu düşüncelerin oluşmasına yardımcı olacağı gibi ürünün fiyatının da aslında makul olduğu algısının yaratılmasını sağlayacaktır.

Ücretsiz aksesuar ya da ücretsiz kargo gibi avantajlar sunun

Tüketicilere ekstra faydalar sunmanız da ürünün fiyatının makul görünmesini sağlayacaktır. Ücretsiz ve aynı gün kargo gibi seçenekleri bu pahalı ürünlerin satın alınmasında öne sürebileceğiniz gibi ürünle ilgili olabilecek bazı aksesuarları da ücretsiz olarak sunabilir ya da sonraki alışverişlerde kullanabilecekleri indirim kuponlarını paylaşabilirsiniz.

Bu tür bir yaklaşım kullanıcının ürün haricinde başka faydalar da edineceğini görmesi, onun bu ürünün fiyatına olan bakış açısını olumlu yönde değiştirecektir.

Eğer siz de kendi e-ticaret sitenizi kurarak internetten satış yapmak istiyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanabilir ve 1 günde kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de hemen başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
Alternatif Fabook paylaşım fikirlerinden yararlanarak, Facebook marka sayfanız üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Facebook halen önemli bir kitle tarafından kullanılmakta ve hedef kitleniz de burada yer...
17 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
İçerik pazarlama, e-ticarette satış arttırmanın yolları arasında yer almakta ve doğru yapıldığında geri dönüşümlere iyi bir etkisi bulunmaktadır. İçerik pazarlama stratejileri belirlemek ve yapılacak çalışmaları bir plan...
15 Haziran 2019
Sinan Oypan
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir...
21 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medyada farklı reklam fikirleri ile değişik hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi etkileşim ve erişimlerinizi de artırabilirsiniz. Reklam kampanya fikirleri üzerinde çalışabileceğiniz gibi popüler reklam konuları üzerinde de...
29 Ocak 2020
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda… Sosyal medya...
5 Aralık 2017
Sinan Oypan
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda farklı Instagram fikirleri kullanmanız, bu platform üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilir. Sürekli aynı tip içerikler paylaştığınızda kullanıcıların ilgisini...
30 Ekim 2019
Sinan Oypan
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Sinan Oypan
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak yeni girişimcilerin işlerini büyütebilmek adına yatırımcılarla görüştüğü en önemli aşamadır. Ancak yatırımcıların dikkatini çekmek tek başına yeterli değil. Aynı zamanda yatırımcılarla yapılacak olan ...
20 Ekim 2017
Sinan Oypan
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma stratejileri, hesabınızın düzenli olarak büyümesini sağlarken, markanız ve ürünlerinizle ilgilenen kullanıcıları da hesabınıza çekmenizi sağlar. Organik olarak takipçilerinizi artırmak için...
6 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ihracatta Kargolama Süreci Nasıl İşler?
E-ihracatta Kargolama Süreci Nasıl İşler?
Yurt dışına açılmak istiyorsanız bunun en avantajlı yollarından biri e-ticarettir. Çünkü e-ticaret sitenizi farklı dillerde yayınlayarak yurt dışına ürün satabilmeniz, yani e-ihracat yapmanız çok kolaydır. Tabii bunun için...
24 Mart 2022
Markethinkers
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız,...
12 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın