İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler

29 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler

İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet üzerinden bu ürünleri satın almaya karar vermeleri zorlaşabiliyor. Bunun arkasında birçok farklı neden bulunuyor.

Ürünü birebir incelememenin verdiği endişe, ürünün sağlam teslim edilip edilmeyeceği, ödeme konusunda e-ticaret şirketine güven duyulması gibi farklı kaygılar, tüketicilerin bu pahalı ürünleri satın alma kararlarını olumsuz etkileyebiliyor. Fakat bu kaygıların önüne geçmenizi sağlayacak ve tüketicilerin internet siteniz üzerinden pahalı ürünleri satın almalarını sağlayacak yöntemler ve taktikler de bulunuyor.

Daha pahalı ürünlerle beraber ürünü sergileyin

Ürün fiyatlandırmada ve pazarlamada önemli unsurlardan biri tüketicilerin psikolojisine yönelik çalışmalar yapmaktır. Birçok firma bu psikolojik manipülasyondan yararlanmakta. Öncelikli olarak satmak istediğiniz ve size yüksek kar marjı getirebilecek ürünlerinizi site üzerinde konumlandırırken, bu ürünlerden daha pahalı olan ürünlerle yan yana gösterebilirsiniz.

Böylelikle tüketiciler canlı olarak kıyaslama yaparak, bu ürünlerin diğer ürünlere kıyasla daha uygun fiyata sahip olduğunu düşünürler. Bu da onların daha hızlı bir şekilde satın alma kararı vermesini sağlar.

Bu psikolojiyi şöyle de örnekleyebiliriz. Bir fotoğrafa ya da videoda kısa boylu birini uzun göstermek için bu kişinin yanına daha kısa boylu birini yerleştirirsiniz. Bu doğal olarak asıl subjenin daha uzun olduğunu gösterir.

Fiyatlandırma psikolojisinde de aynı mantık işlemektedir. Asıl ürünü öne çıkartmak için, bu üründen daha pahalı bir ürünü onun yanında göstererek, asıl ürüne olan talebi artırabilirsiniz.

Ürünün değerinin fiyatından daha fazla olduğunu gösterin

Kullanabileceğiniz bir diğer taktik ise ürünün fiyatından daha fazla değere sahip olduğunu göstermek olacaktır. Bu noktada da pazarlama taktikleri devreye girmektedir. Tüketiciler ilk etapta bir ürünün nasıl yapıldığını, yapım sürecinin nasıl oluştuğunu görmezden gelirler ve bilmek istemezler. Bu da onlara aslında ürünün nasıl bir değeri olduğunu görememelerine neden olur.

Örneğin bir akıllı telefon reklamında, cihazın içindeki parçaların katman katman nasıl birleştiğinin gösterilmesi, görsel efektlerle süslenmesi ve telefonun kullanıcıya ulaşmadan önce nasıl bir yoldan geçtiği gösterilir. Bu da aslında tüketicilerin ürüne daha fazla değer vermelerini sağlar.

Bunun yanı sıra özellikle el yapımı ürünlerde, ürünün üretim aşamasında ustaların elinden nasıl çıktığının gösterilmesi de ürüne ek olarak değer katabilecek bir faktördür.

Ürününüzü pazarlarken, aslında fiyatından daha çok değerinin olduğunu gösterecek unsurların üzerinde durmanız, bu pahalı ürünleri daha iyi bir şekilde satmanıza yardımcı olacaktır. Bunlara ek olarak ürünün kullanıcıların hangi problemlerini çözdüğünü ve onlara ne tür faydalar sağladığını anlatmanız da tüketicilerin satın alma kararını etkilemenize yardımcı olur.

Tüketicilerin bu fiyatlardan memnun olduğunu gösterin

Ürün fiyatının aslında makul olduğunu ve tüketicilerin bu fiyattan memnun olduklarını göstermeniz de tüketicilerin psikolojisini manipüle etmenize yardımcı edecek taktiklerden biridir.

Bu ürünleri satın alan mevcut müşterilerinizle iletişime geçerek, onlardan ürünle ilgili yorumlar yapmalarını isteyebilir; ürünü kullanırken çektikleri fotoğrafları kendi hesaplarında paylaşmalarını isteyebilir ve sonrasında da bu gönderileri kendi hesabınızdan paylaşabilirsiniz. Tabii ki bu yeterli olmayacaktır. Bunun haricinde sizin de bunları destekleyecek ekstra çalışmalar yapmanız gerekir.

Sosyal mecralar üzerinde küçük ve büyük tanınmış kişi ve hesaplarla anlaşarak, sizin ürünlerinizi tanıtacakları ve kendileri bu ürünleri kullanıyormuş gibi yansıtacakları çalışmalar yapabilirsiniz. Elinizdeki bütçenin bir kısmını bu çalışmalara ayırmanız, bu hesapların kendi hedef kitleleri üzerinde ürünle ilgili olumlu düşüncelerin oluşmasına yardımcı olacağı gibi ürünün fiyatının da aslında makul olduğu algısının yaratılmasını sağlayacaktır.

Ücretsiz aksesuar ya da ücretsiz kargo gibi avantajlar sunun

Tüketicilere ekstra faydalar sunmanız da ürünün fiyatının makul görünmesini sağlayacaktır. Ücretsiz ve aynı gün kargo gibi seçenekleri bu pahalı ürünlerin satın alınmasında öne sürebileceğiniz gibi ürünle ilgili olabilecek bazı aksesuarları da ücretsiz olarak sunabilir ya da sonraki alışverişlerde kullanabilecekleri indirim kuponlarını paylaşabilirsiniz.

Bu tür bir yaklaşım kullanıcının ürün haricinde başka faydalar da edineceğini görmesi, onun bu ürünün fiyatına olan bakış açısını olumlu yönde değiştirecektir.

Eğer siz de kendi e-ticaret sitenizi kurarak internetten satış yapmak istiyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanabilir ve 1 günde kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de hemen başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmaları, pazardaki talebi artırarak, tüketicilerin bu ürüne olan ilgi ve merakını artırmanıza yardımcı olur. Önceki günlerde ürün pazarlamasının ne olduğunu ürün pazarlama yaparken dikkat etmeniz gereken...
11 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
İşletme yönetimi, e-ticarette önemli bir yere sahip olduğu gibi şirketlerin de özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Özellikle işlerini büyütmek isteyen küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları...
18 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?
E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?
Sosyal medya pazarlama, günümüzdeki en yaygın kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve bu nedenle de sosyal medyanın önemi, e-ticaret şirketleri için bir hayli yüksek. Sosyal medyanın önemi, özellikle Facebook’un 2007 yılında...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğe ihtiyacı vardır. Organik trafiğiniz olmadan sadece reklamlara bağımlı kalmanız elinizdeki sermayeyi bu reklamlara ayırmanıza neden olabileceği gibi karlılığınızın da azalmasına neden olabilir....
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Pop Up Nedir?
Pop Up Nedir?
Pop Up Nedir? Bir internet sitesine giriş yapıldığında ekrana gelen açılır pencereye pop up adı verilmektedir. Bu açılır pencereler ile kullanıcılar belirli bir eyleme yönlendirilebilir, reklam gösterilebilir veya herhangi bir...
12 Ağustos 2021
Markethinkers
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
WhatsApp’ın son hamlesinden sonra insanların farklı mesajlaşma uygulamalarına yönelmesi gündemde. Özellikle Telegram’ın ciddi bir ivme kazanmasıyla birlikte bu uygulama üzerinden yapılan pazarlama çalışmaları da çeşitlenerek...
12 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticaret şirketinizin karlılığını görmek ve devam ettirmek için gelir gider hesaplama yapmanız bir hayli önemlidir. Şirketinizin gelir durumunu, nakit akışını ve harcamalarını hesaplayarak şirketinizin karlılığını...
5 Mart 2020
Sinan Oypan
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
E-ticaret sektörüne giriş yaparken, niş bir pazara odaklanmak birçok açıdan avantajlıdır. Dikey bir pazarda yer alacağınız için, bu pazarda isminizi daha kolay bir şekilde duyurmaya başlayabilirsiniz. Tabii ki rekabeti yoğun olan...
23 Kasım 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların...
30 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya pazarlamada belli bir stratejinin ve düzenin olması, bu alandaki çalışmalarınızdan daha fazla verim almanızı sağlayabilir. Birçok e-ticaret firmasının yaptığı hatalardan biri de sosyal mecralarda bir içerik takvimi...
8 Haziran 2016
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer...
19 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin