fbpx

İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler

29 Ağustos 2018
Sinan Oypan

İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet üzerinden bu ürünleri satın almaya karar vermeleri zorlaşabiliyor. Bunun arkasında birçok farklı neden bulunuyor.

Ürünü birebir incelememenin verdiği endişe, ürünün sağlam teslim edilip edilmeyeceği, ödeme konusunda e-ticaret şirketine güven duyulması gibi farklı kaygılar, tüketicilerin bu pahalı ürünleri satın alma kararlarını olumsuz etkileyebiliyor. Fakat bu kaygıların önüne geçmenizi sağlayacak ve tüketicilerin internet siteniz üzerinden pahalı ürünleri satın almalarını sağlayacak yöntemler ve taktikler de bulunuyor.

Daha pahalı ürünlerle beraber ürünü sergileyin

Ürün fiyatlandırmada ve pazarlamada önemli unsurlardan biri tüketicilerin psikolojisine yönelik çalışmalar yapmaktır. Birçok firma bu psikolojik manipülasyondan yararlanmakta. Öncelikli olarak satmak istediğiniz ve size yüksek kar marjı getirebilecek ürünlerinizi site üzerinde konumlandırırken, bu ürünlerden daha pahalı olan ürünlerle yan yana gösterebilirsiniz.

Böylelikle tüketiciler canlı olarak kıyaslama yaparak, bu ürünlerin diğer ürünlere kıyasla daha uygun fiyata sahip olduğunu düşünürler. Bu da onların daha hızlı bir şekilde satın alma kararı vermesini sağlar.

Bu psikolojiyi şöyle de örnekleyebiliriz. Bir fotoğrafa ya da videoda kısa boylu birini uzun göstermek için bu kişinin yanına daha kısa boylu birini yerleştirirsiniz. Bu doğal olarak asıl subjenin daha uzun olduğunu gösterir.

Fiyatlandırma psikolojisinde de aynı mantık işlemektedir. Asıl ürünü öne çıkartmak için, bu üründen daha pahalı bir ürünü onun yanında göstererek, asıl ürüne olan talebi artırabilirsiniz.

Ürünün değerinin fiyatından daha fazla olduğunu gösterin

Kullanabileceğiniz bir diğer taktik ise ürünün fiyatından daha fazla değere sahip olduğunu göstermek olacaktır. Bu noktada da pazarlama taktikleri devreye girmektedir. Tüketiciler ilk etapta bir ürünün nasıl yapıldığını, yapım sürecinin nasıl oluştuğunu görmezden gelirler ve bilmek istemezler. Bu da onlara aslında ürünün nasıl bir değeri olduğunu görememelerine neden olur.

Örneğin bir akıllı telefon reklamında, cihazın içindeki parçaların katman katman nasıl birleştiğinin gösterilmesi, görsel efektlerle süslenmesi ve telefonun kullanıcıya ulaşmadan önce nasıl bir yoldan geçtiği gösterilir. Bu da aslında tüketicilerin ürüne daha fazla değer vermelerini sağlar.

Bunun yanı sıra özellikle el yapımı ürünlerde, ürünün üretim aşamasında ustaların elinden nasıl çıktığının gösterilmesi de ürüne ek olarak değer katabilecek bir faktördür.

Ürününüzü pazarlarken, aslında fiyatından daha çok değerinin olduğunu gösterecek unsurların üzerinde durmanız, bu pahalı ürünleri daha iyi bir şekilde satmanıza yardımcı olacaktır. Bunlara ek olarak ürünün kullanıcıların hangi problemlerini çözdüğünü ve onlara ne tür faydalar sağladığını anlatmanız da tüketicilerin satın alma kararını etkilemenize yardımcı olur.

Tüketicilerin bu fiyatlardan memnun olduğunu gösterin

Ürün fiyatının aslında makul olduğunu ve tüketicilerin bu fiyattan memnun olduklarını göstermeniz de tüketicilerin psikolojisini manipüle etmenize yardımcı edecek taktiklerden biridir.

Bu ürünleri satın alan mevcut müşterilerinizle iletişime geçerek, onlardan ürünle ilgili yorumlar yapmalarını isteyebilir; ürünü kullanırken çektikleri fotoğrafları kendi hesaplarında paylaşmalarını isteyebilir ve sonrasında da bu gönderileri kendi hesabınızdan paylaşabilirsiniz. Tabii ki bu yeterli olmayacaktır. Bunun haricinde sizin de bunları destekleyecek ekstra çalışmalar yapmanız gerekir.

Sosyal mecralar üzerinde küçük ve büyük tanınmış kişi ve hesaplarla anlaşarak, sizin ürünlerinizi tanıtacakları ve kendileri bu ürünleri kullanıyormuş gibi yansıtacakları çalışmalar yapabilirsiniz. Elinizdeki bütçenin bir kısmını bu çalışmalara ayırmanız, bu hesapların kendi hedef kitleleri üzerinde ürünle ilgili olumlu düşüncelerin oluşmasına yardımcı olacağı gibi ürünün fiyatının da aslında makul olduğu algısının yaratılmasını sağlayacaktır.

Ücretsiz aksesuar ya da ücretsiz kargo gibi avantajlar sunun

Tüketicilere ekstra faydalar sunmanız da ürünün fiyatının makul görünmesini sağlayacaktır. Ücretsiz ve aynı gün kargo gibi seçenekleri bu pahalı ürünlerin satın alınmasında öne sürebileceğiniz gibi ürünle ilgili olabilecek bazı aksesuarları da ücretsiz olarak sunabilir ya da sonraki alışverişlerde kullanabilecekleri indirim kuponlarını paylaşabilirsiniz.

Bu tür bir yaklaşım kullanıcının ürün haricinde başka faydalar da edineceğini görmesi, onun bu ürünün fiyatına olan bakış açısını olumlu yönde değiştirecektir.

Eğer siz de kendi e-ticaret sitenizi kurarak internetten satış yapmak istiyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanabilir ve 1 günde kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de hemen başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde...
18 Ekim 2019
Sinan Oypan
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza, e-ticarete ilk adım olduğu için önemli bir konudur ve sanal mağaza açarken dikkat etmeniz gereken birçok önemli unsur vardır. Sanal mağaza açma süreci öncelikle yapacağınız iş ve niş ile başlar, sonrasında...
21 Şubat 2020
Sinan Oypan
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Dünya corona virüs salgınının bitmesini beklerken bir taraftan da salgın sonrası dünyanın nasıl şekilleneceği, şirketlerin izleyeceği yollar ve planlamalar merak konusu oldu. Corona virüs sonrası e-ticaret konusu da bunlardan biri…...
30 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette firmaların özellikle üzerinde durmalarında gereken unsurlardan biri de paket tasarımlarıdır. Ürünün nasıl paketlendiğinin yanı sıra bu paketin nasıl bir tasarımının olduğu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizi...
14 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Ana e-ticaret şirketinizin yanı sıra, farklı ürün satışları yapmak ya da pazarda farklı bir rakip firma algısı yaratmak için yan marka kurabilirsiniz. Tabii ki yan marka kurduğunuzda, akla gelen sorulardan biri bu marka için yeni...
24 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor. İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
Depo raf sistemi oluşturmak, e-ticarette depo yönetimi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru raf düzenini yapmanız, karmaşıklığı ortadan kaldıracağı gibi ürün siparişlerinin hazırlanma...
22 Ocak 2020
Sinan Oypan
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda. Facebook AB testi Sosyal medya reklam çalışmalarında...
23 Ocak 2018
Sinan Oypan
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden...
9 Ocak 2017
Sinan Oypan
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri, Instagram’da orijinal ve etkileşim sağlayacak içerikler üretmenize yardımcı olur. Sosyal medya için orijinal içerik üretebilmek ve takipçilerinizle etkileşime geçmeye sağlamak için belli bir...
16 Eylül 2020
Sinan Oypan
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Online alışverişlerde tüketicilerin en çok sıkıntı duydukları alanlardan biri de giyim alışverişleri oluyor. Bunun sebebi ise internet üzerindeki kıyafetlerde beden sorunlarının yaşanabilecek olması. E-ticaret firmaları,...
12 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan