İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler

29 Ağustos 2018
Sinan Oypan

İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet üzerinden bu ürünleri satın almaya karar vermeleri zorlaşabiliyor. Bunun arkasında birçok farklı neden bulunuyor.

Ürünü birebir incelememenin verdiği endişe, ürünün sağlam teslim edilip edilmeyeceği, ödeme konusunda e-ticaret şirketine güven duyulması gibi farklı kaygılar, tüketicilerin bu pahalı ürünleri satın alma kararlarını olumsuz etkileyebiliyor. Fakat bu kaygıların önüne geçmenizi sağlayacak ve tüketicilerin internet siteniz üzerinden pahalı ürünleri satın almalarını sağlayacak yöntemler ve taktikler de bulunuyor.

Daha pahalı ürünlerle beraber ürünü sergileyin

Ürün fiyatlandırmada ve pazarlamada önemli unsurlardan biri tüketicilerin psikolojisine yönelik çalışmalar yapmaktır. Birçok firma bu psikolojik manipülasyondan yararlanmakta. Öncelikli olarak satmak istediğiniz ve size yüksek kar marjı getirebilecek ürünlerinizi site üzerinde konumlandırırken, bu ürünlerden daha pahalı olan ürünlerle yan yana gösterebilirsiniz.

Böylelikle tüketiciler canlı olarak kıyaslama yaparak, bu ürünlerin diğer ürünlere kıyasla daha uygun fiyata sahip olduğunu düşünürler. Bu da onların daha hızlı bir şekilde satın alma kararı vermesini sağlar.

Bu psikolojiyi şöyle de örnekleyebiliriz. Bir fotoğrafa ya da videoda kısa boylu birini uzun göstermek için bu kişinin yanına daha kısa boylu birini yerleştirirsiniz. Bu doğal olarak asıl subjenin daha uzun olduğunu gösterir.

Fiyatlandırma psikolojisinde de aynı mantık işlemektedir. Asıl ürünü öne çıkartmak için, bu üründen daha pahalı bir ürünü onun yanında göstererek, asıl ürüne olan talebi artırabilirsiniz.

Ürünün değerinin fiyatından daha fazla olduğunu gösterin

Kullanabileceğiniz bir diğer taktik ise ürünün fiyatından daha fazla değere sahip olduğunu göstermek olacaktır. Bu noktada da pazarlama taktikleri devreye girmektedir. Tüketiciler ilk etapta bir ürünün nasıl yapıldığını, yapım sürecinin nasıl oluştuğunu görmezden gelirler ve bilmek istemezler. Bu da onlara aslında ürünün nasıl bir değeri olduğunu görememelerine neden olur.

Örneğin bir akıllı telefon reklamında, cihazın içindeki parçaların katman katman nasıl birleştiğinin gösterilmesi, görsel efektlerle süslenmesi ve telefonun kullanıcıya ulaşmadan önce nasıl bir yoldan geçtiği gösterilir. Bu da aslında tüketicilerin ürüne daha fazla değer vermelerini sağlar.

Bunun yanı sıra özellikle el yapımı ürünlerde, ürünün üretim aşamasında ustaların elinden nasıl çıktığının gösterilmesi de ürüne ek olarak değer katabilecek bir faktördür.

Ürününüzü pazarlarken, aslında fiyatından daha çok değerinin olduğunu gösterecek unsurların üzerinde durmanız, bu pahalı ürünleri daha iyi bir şekilde satmanıza yardımcı olacaktır. Bunlara ek olarak ürünün kullanıcıların hangi problemlerini çözdüğünü ve onlara ne tür faydalar sağladığını anlatmanız da tüketicilerin satın alma kararını etkilemenize yardımcı olur.

Tüketicilerin bu fiyatlardan memnun olduğunu gösterin

Ürün fiyatının aslında makul olduğunu ve tüketicilerin bu fiyattan memnun olduklarını göstermeniz de tüketicilerin psikolojisini manipüle etmenize yardımcı edecek taktiklerden biridir.

Bu ürünleri satın alan mevcut müşterilerinizle iletişime geçerek, onlardan ürünle ilgili yorumlar yapmalarını isteyebilir; ürünü kullanırken çektikleri fotoğrafları kendi hesaplarında paylaşmalarını isteyebilir ve sonrasında da bu gönderileri kendi hesabınızdan paylaşabilirsiniz. Tabii ki bu yeterli olmayacaktır. Bunun haricinde sizin de bunları destekleyecek ekstra çalışmalar yapmanız gerekir.

Sosyal mecralar üzerinde küçük ve büyük tanınmış kişi ve hesaplarla anlaşarak, sizin ürünlerinizi tanıtacakları ve kendileri bu ürünleri kullanıyormuş gibi yansıtacakları çalışmalar yapabilirsiniz. Elinizdeki bütçenin bir kısmını bu çalışmalara ayırmanız, bu hesapların kendi hedef kitleleri üzerinde ürünle ilgili olumlu düşüncelerin oluşmasına yardımcı olacağı gibi ürünün fiyatının da aslında makul olduğu algısının yaratılmasını sağlayacaktır.

Ücretsiz aksesuar ya da ücretsiz kargo gibi avantajlar sunun

Tüketicilere ekstra faydalar sunmanız da ürünün fiyatının makul görünmesini sağlayacaktır. Ücretsiz ve aynı gün kargo gibi seçenekleri bu pahalı ürünlerin satın alınmasında öne sürebileceğiniz gibi ürünle ilgili olabilecek bazı aksesuarları da ücretsiz olarak sunabilir ya da sonraki alışverişlerde kullanabilecekleri indirim kuponlarını paylaşabilirsiniz.

Bu tür bir yaklaşım kullanıcının ürün haricinde başka faydalar da edineceğini görmesi, onun bu ürünün fiyatına olan bakış açısını olumlu yönde değiştirecektir.

Eğer siz de kendi e-ticaret sitenizi kurarak internetten satış yapmak istiyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanabilir ve 1 günde kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de hemen başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yapmak için farklı stratejileri uygulamak ve belli çalışmaların üzerinde durmak gerekiyor. Tabii ki bunların yanı sıra online satış yaparken bazı çalışmalardan da kaçınmak bir hayli önemli. Doğru çalışmaları...
17 Aralık 2018
Sinan Oypan
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır, facebook ile web sitesi trafiği arttırma yolları ve facebook ile web sitesi trafiği arttırırken nelere dikkat etmeliyiz bu yazımızda ele alacağız. Facebook ile web sitesi trafiği...
2 Şubat 2018
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımları yapmak için video hazırlamak, yaptığınız bu içerikler sayesinde daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır. Video içerikler, günümüzde hem etkileşim hem de ürün tanıtımlarında da geri...
5 Temmuz 2019
Sinan Oypan
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
Tüketiciler son dönemlerde fabrikasyon ürünler yerine biraz daha butik ve el yapımı ürünlere de önem vermeye başladı. Bunun yanı sıra kendi işini kurmak ve internetten satış yapmak isteyen kişiler de kendi ürettikleri ürünleri...
6 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de doğru zamanda paylaşım yaparak, daha fazla kişiye ulaşmak ve etkileşimi artırmaktır. Tabii ki bunu yapmak için bazı testler ve analizler yapmanız gerekiyor. Sosyal...
18 Ağustos 2016
Sinan Oypan
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Ürün satış sayfaları, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmak için önemli bir role sahiptir. Bu sayfalar üzerindeki içerikler, fotoğraflar, öğelerin konumlandırılması, kullanıcı yorumları gibi birçok detay...
18 Şubat 2019
Sinan Oypan
İnternetten ne satabilirsiniz?
E-ticaret sektörü ve örnek siteler, yeni girişimciler için çok heyecan vericidir fakat önemli kararları da alabilmeniz gerekir. Eğer e-ticaret siteis açmak istiyorsanız alabileceğiniz en önemli kararlardan birisi de hangi ürünün...
25 Nisan 2014
Seyhun Özkara
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
8 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmeler için müşteri ilişkileri oldukça önemli ve üzerinde durulması gereken bir konu. Müşteri ilişkilerini iyi tutmak ve geliştirmek, sadık müşteriler kazanarak işletmeyi büyütmenin altın kurallarından biri. Tabii...
25 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler özelliği son dönemlerde oldukça popüler bir alan olmaya başladı. Haliyle instagram hikaye örnekleri ve tipleri neler? Nasıl dikkat çekici instagram hikayeleri oluşturabilirsiniz. Bu yazımızda bu konuyu enine boyuna...
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Doğru bir SEO strateji uygulamak, e-ticaret sitenizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur. Arama motorlarında üst sıralardaki görünürlüğünüzün artması da organik olarak elde edeceğiniz trafiğin...
25 Eylül 2017
Sinan Oypan