Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları

26 Haziran 2020
Gökçe Beyazaslan

Gelişen teknolojiyle birlikte ilerleyen özgün tasarım dili rakipleriniz arasından kolayca sıyrılmanızı sağlayacaktır. Fark yaratan özgün tasarım ortaya çıkararak kuşaklar arası bir köprü oluşturabilmek mümkün. Peki nasıl oluşturulur bu özgün tasarım dili?

Duyguları harekete geçirin

Özgün, kelime anlamı olarak “yalnız kendine özgü bir niteliği olan, kopya olmayan” anlamına gelir. Özgün olmak sadece sanatsal özgünlük olarak değerlendirilmemelidir. İyi bir fikir, aklınıza gelebilecek her alanda özgün olmanızı sağlar. Kendi fikirlerinizle kuşaklar arası bağlantı kurabileceğiniz nokta ise geçmişe duyulan özlemdir. Tasarım diliyle bu duyguları vurgulamak insanlarda ortak bir payda yakalayabilmenin en kolay yoludur.

Duyguları harekete geçirebilen fikirlerle harmanlanmış her tasarım hatta doğru alanda, uygun kullanılmış bir çizgi dahi insanları etkilemenizi sağlayacaktır. Gerilla reklam örneklerinde bolca rastladığımız bu özgün fikir ve tasarım dilini firmanızın tasarım ve reklamları için fark yaratmak adına bir kılavuz olarak görebilirsiniz.

Bir parantez açarak gerilla pazarlamadan da biraz bahsedelim;

Gerilla pazarlama nedir?

Gerilla pazarlama geleneksel olmayan tekniklerle marka bilinirliğine katkıda bulunmayı amaçlayan bir yöntemdir. Bu yöntemle; yaratıcı yenilikçi ve stratejik olarak şah mat dedirten sonuçlar ortaya çıkmaktadır. Gerilla pazarlamanın akılda kalma oranı çok yüksektir. İnsanların karşısına beklemedikleri bir anda ve ilgi çekici bir şekilde çıktığı için hafızalarda yer edinir. Fark yaratarak ön plana çıkar. Gerilla pazarlama; heyecan, enerji ve hayal gücü ister.

Bu tekniğin öncüsü olan Jay Conrad Levinson gerilla pazarlamayı “bütçesi küçük hayalleri büyük girişimciler için olan yaratıcı pazarlama tekniği” olarak tanımış ve şöyle bir örnekte vermiştir: "Küçük bir mobilya mağazasının, sağında ve solunda büyük mobilya mağazaları vardır. Bu büyük mobilya mağazalarının birinde, koca bir afişte “yüzde 60 indirim” diğerinde de “yüzde 75 indirim” yazmaktadır. Küçük mağazanın buna ayıracak bütçesi yoktur. Oda ufak bir pankart yapıp girişe asar. Pankartta yazan “ana giriş kapısı” dır. İşte gerilla ruhu budur.”

İlgili Rehber: E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?

Özgün tasarım dili oluşturmak için izlenecek yollar nelerdir?

  • Doğru pazarlama yöntemi ve tasarım diliyle bir adım önde olun. Hedef kitlenin insani ve kültürel özelliklerine göre özgün tasarımlar geliştirme konusunda gelişime açık olmalısınız.
  • Tüm medya platformlarını stratejik olarak kullanabilmeli, sosyal medyanın gücünü arkanıza almalısınız.
  • Tasarım alanında edindiğiniz bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla kurgulayarak projelerinizi geliştirmelisiniz.
  • Tasarım kültürü hakkında güncel bilgileri takip etmeli ve bunları kendi dilinize uyarlamalısınız.
  • Kendinizi geliştiren kaynakları arttırmalı ve buna düzenli olarak zaman ayırmalısınız.
  • Bakmayı değil görmeyi öğrenmelisiniz.
  • Önünüze çıkan her tasarımı incelemeli ve asıl aktarılmak istenen mesajın ne olduğunu düşünmelisiniz.
  • Gördüğünüz her tasarım için "Ben olsam daha iyi nasıl yapardım?" sorusunu kendinize sormalısınız.
  • Tasarım dilinizi kuvvetlendirmek için çok okumalısınız.
  • Esinlenerek yola çıktığınız tasarımlara esir olmadan, onlardan ilham alarak sizi yansıtan yenilikler ortaya çıkarmaya odaklanmalısınız.
  • Tasarım için kullandığınız programların bilgilerini güncel tutun. Program içinde kullandığınız her bir aracı kullandıkça tasarım ve fikrinizi bambaşka bir boyuta taşıyabilirsiniz.
  • Size dayatılan zorunlu fikirler için bir siper oluşturmalısınız.
  • Hedef kitlenin insani ve kültürel özelliklerine göre özgün tasarımlar geliştirme konusunda gelişime açık olmalısınız.
  • Tüm medya platformlarını stratejik olarak kullanabilmeli, sosyal medyanın gücünü arkanıza almalısınız.
  • İlgili Rehber: E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?

    Çağın getirdiği gelişmelere uyum sağlayın

    Teknoloji ve tasarım ilişkisine hakim olarak yetişen Z kuşağı özgün tasarım ve düşünce yapısına X ve Y kuşaklarına göre daha hakim bir noktada. Toplumda hızlı tüketime çabuk adapte olan Z kuşağına ayak uydurmak adına çabuk unutulmayan hatta akıllarda kalan fikirler üreterek fark yaratmalısınız.

    Örnek: 1968 yılında yapılan McDonald’s logosu Z kuşağına ait olan birinin dahi belleğinde yer edinmiş durumda. Doğru pazarlama, hedef kitleye ulaşma ve özgün tasarımlarla hangi alanda faaliyet gösterdiğinizin önemi olmaksızın herkesin bildiği bir marka olma yolunda ilerleyebilirsiniz.

    İlgili Rehber: E-ticarette logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler

    Yaşadığımız teknoloji çağında her alanda fark yaratan, yenilik ve değişime açık olarak yolunuza devam etmelisiniz. Hangi işi yaparsanız yapın her zaman ileriye dönük ve fark yaratan işler yapmaya odaklanmalısınız. Unutmayın ki bu bakış açısıyla atacağınız her adım size başarı olarak geri dönecektir.

    Onur SİPAHİOĞLU

    Graphic Designer

    IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

    En çok okunan yazılar

    Yorum yap

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Benzer yazılar

    İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
    E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu...
    4 Ekim 2016
    Sinan Oypan
    Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
    Sosyal medya pazarlama markaların sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Markaların sosyal ağlara bu kadar yönelmesinin sebebini ise, internet kullanıcılarının günlük zamanlarının önemli bir bölümünü bu...
    12 Temmuz 2017
    Sinan Oypan
    E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
    Depo raf sistemi oluşturmak, e-ticarette depo yönetimi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru raf düzenini yapmanız, karmaşıklığı ortadan kaldıracağı gibi ürün siparişlerinin hazırlanma...
    22 Ocak 2020
    Sinan Oypan
    E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
    E-ticarette güvenli site izlenimini vermeniz, tüketicilerin siteniz üzerinde rahat bir şekilde alışveriş yapabilmelerine imkan sağlar. İnternetten alışverişlerde güven sorunu e-ticaret firmalarının en büyük mücadelelerinden biri....
    6 Nisan 2020
    Sinan Oypan
    Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
    E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
    10 Eylül 2018
    Sinan Oypan
    Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
    Dünkü yazımızda Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmalarınızı nasıl yapabileceğiniz konusuna giriş yapmıştık ve planlama, bütçe dağıtımı ve sosyal medya reklamları yönetimi ile ilgili bilgileri sizinle...
    4 Şubat 2017
    Sinan Oypan
    Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
    Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatleri belirlemeniz, paylaşımlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanızı sağlar. Tabii ki bu ideal paylaşım zamanları farklı şirketler ve sektörler için değişiklik...
    9 Nisan 2020
    Sinan Oypan
    Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
    E-ticaret sitenizdeki önemli sayfalardan biri de iletişim sayfasıdır. Sitenizi ziyaret eden ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak ya da satın alma sonrasında size ulaşmak isteyen kişiler için bu sayfalar oldukça önemlidir....
    10 Ağustos 2018
    Sinan Oypan
    eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2020
    eBay'de Satış Yapmak adlı bu kapsamlı e ticaret rehberimizde ebay de ürün satmak için gerekenler nelerdir, ebaydan nasıl satış yapılır, ebay dropshipping yani özetle ebay store üzerinden ebay satış yapmak / ebay ürün satmak ile...
    26 Şubat 2019
    Sinan Oypan
    Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
    Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde...
    18 Ekim 2019
    Sinan Oypan
    Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
    Video reklamlar sosyal mecralarda geri dönüşümleri artırmak için oldukça etkili pazarlama araçları haline geldi ve e-ticaret firmaları da ürün ve marka bilinirliklerini artırmak için bu reklamlardan yararlanıyor. Sosyal mecralar...
    10 Nisan 2018
    Sinan Oypan
    B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
    B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
    27 Temmuz 2016
    Sinan Oypan