fbpx

Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları

26 Haziran 2020
IdeaSoft
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları

Gelişen teknolojiyle birlikte ilerleyen özgün tasarım dili rakipleriniz arasından kolayca sıyrılmanızı sağlayacaktır. Fark yaratan özgün tasarım ortaya çıkararak kuşaklar arası bir köprü oluşturabilmek mümkün. Peki nasıl oluşturulur bu özgün tasarım dili?

Duyguları harekete geçirin

Özgün, kelime anlamı olarak “yalnız kendine özgü bir niteliği olan, kopya olmayan” anlamına gelir. Özgün olmak sadece sanatsal özgünlük olarak değerlendirilmemelidir. İyi bir fikir, aklınıza gelebilecek her alanda özgün olmanızı sağlar. Kendi fikirlerinizle kuşaklar arası bağlantı kurabileceğiniz nokta ise geçmişe duyulan özlemdir. Tasarım diliyle bu duyguları vurgulamak insanlarda ortak bir payda yakalayabilmenin en kolay yoludur.

Duyguları harekete geçirebilen fikirlerle harmanlanmış her tasarım hatta doğru alanda, uygun kullanılmış bir çizgi dahi insanları etkilemenizi sağlayacaktır. Gerilla reklam örneklerinde bolca rastladığımız bu özgün fikir ve tasarım dilini firmanızın tasarım ve reklamları için fark yaratmak adına bir kılavuz olarak görebilirsiniz.

Bir parantez açarak gerilla pazarlamadan da biraz bahsedelim;

Gerilla pazarlama nedir?

Gerilla pazarlama geleneksel olmayan tekniklerle marka bilinirliğine katkıda bulunmayı amaçlayan bir yöntemdir. Bu yöntemle; yaratıcı yenilikçi ve stratejik olarak şah mat dedirten sonuçlar ortaya çıkmaktadır. Gerilla pazarlamanın akılda kalma oranı çok yüksektir. İnsanların karşısına beklemedikleri bir anda ve ilgi çekici bir şekilde çıktığı için hafızalarda yer edinir. Fark yaratarak ön plana çıkar. Gerilla pazarlama; heyecan, enerji ve hayal gücü ister.

Bu tekniğin öncüsü olan Jay Conrad Levinson gerilla pazarlamayı “bütçesi küçük hayalleri büyük girişimciler için olan yaratıcı pazarlama tekniği” olarak tanımış ve şöyle bir örnekte vermiştir: "Küçük bir mobilya mağazasının, sağında ve solunda büyük mobilya mağazaları vardır. Bu büyük mobilya mağazalarının birinde, koca bir afişte “yüzde 60 indirim” diğerinde de “yüzde 75 indirim” yazmaktadır. Küçük mağazanın buna ayıracak bütçesi yoktur. Oda ufak bir pankart yapıp girişe asar. Pankartta yazan “ana giriş kapısı” dır. İşte gerilla ruhu budur.”

İlgili Rehber: E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?

Özgün tasarım dili oluşturmak için izlenecek yollar nelerdir?

  • Doğru pazarlama yöntemi ve tasarım diliyle bir adım önde olun. Hedef kitlenin insani ve kültürel özelliklerine göre özgün tasarımlar geliştirme konusunda gelişime açık olmalısınız.
  • Tüm medya platformlarını stratejik olarak kullanabilmeli, sosyal medyanın gücünü arkanıza almalısınız.
  • Tasarım alanında edindiğiniz bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla kurgulayarak projelerinizi geliştirmelisiniz.
  • Tasarım kültürü hakkında güncel bilgileri takip etmeli ve bunları kendi dilinize uyarlamalısınız.
  • Kendinizi geliştiren kaynakları arttırmalı ve buna düzenli olarak zaman ayırmalısınız.
  • Bakmayı değil görmeyi öğrenmelisiniz.
  • Önünüze çıkan her tasarımı incelemeli ve asıl aktarılmak istenen mesajın ne olduğunu düşünmelisiniz.
  • Gördüğünüz her tasarım için "Ben olsam daha iyi nasıl yapardım?" sorusunu kendinize sormalısınız.
  • Tasarım dilinizi kuvvetlendirmek için çok okumalısınız.
  • Esinlenerek yola çıktığınız tasarımlara esir olmadan, onlardan ilham alarak sizi yansıtan yenilikler ortaya çıkarmaya odaklanmalısınız.
  • Tasarım için kullandığınız programların bilgilerini güncel tutun. Program içinde kullandığınız her bir aracı kullandıkça tasarım ve fikrinizi bambaşka bir boyuta taşıyabilirsiniz.
  • Size dayatılan zorunlu fikirler için bir siper oluşturmalısınız.
  • Hedef kitlenin insani ve kültürel özelliklerine göre özgün tasarımlar geliştirme konusunda gelişime açık olmalısınız.
  • Tüm medya platformlarını stratejik olarak kullanabilmeli, sosyal medyanın gücünü arkanıza almalısınız.
  • İlgili Rehber: E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?

    Çağın getirdiği gelişmelere uyum sağlayın

    Teknoloji ve tasarım ilişkisine hakim olarak yetişen Z kuşağı özgün tasarım ve düşünce yapısına X ve Y kuşaklarına göre daha hakim bir noktada. Toplumda hızlı tüketime çabuk adapte olan Z kuşağına ayak uydurmak adına çabuk unutulmayan hatta akıllarda kalan fikirler üreterek fark yaratmalısınız.

    Örnek: 1968 yılında yapılan McDonald’s logosu Z kuşağına ait olan birinin dahi belleğinde yer edinmiş durumda. Doğru pazarlama, hedef kitleye ulaşma ve özgün tasarımlarla hangi alanda faaliyet gösterdiğinizin önemi olmaksızın herkesin bildiği bir marka olma yolunda ilerleyebilirsiniz.

    İlgili Rehber: E-ticarette logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler

    Yaşadığımız teknoloji çağında her alanda fark yaratan, yenilik ve değişime açık olarak yolunuza devam etmelisiniz. Hangi işi yaparsanız yapın her zaman ileriye dönük ve fark yaratan işler yapmaya odaklanmalısınız. Unutmayın ki bu bakış açısıyla atacağınız her adım size başarı olarak geri dönecektir.

    Onur SİPAHİOĞLU

    Graphic Designer

    IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

    En çok okunan yazılar

    Yorum yap

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Benzer yazılar

    E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
    E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
    Rakip analizi yapmak, sektörde var olan şirketlerin hali hazırda yapmaları gereken bir çalışmadır; fakat e-ticaret sektörüne yeni girecek kişiler için de rakip analizi yapmak aslında oldukça önemlidir. Pazarın ve sektördeki...
    13 Ekim 2016
    Sinan Oypan
    Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
    Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
    Şirket ismi seçerken dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, şirket ismi nasıl olmalı, şahıs şirketi isimleri / şahıs şirketi isim örnekleri / limited şirket isimleri / limited şirket isim örnekleri / yabancı şirket isimleri / yabancı...
    30 Temmuz 2018
    Sinan Oypan
    Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
    Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
    E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit...
    25 Haziran 2019
    Sinan Oypan
    Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
    Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
    SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin...
    25 Nisan 2019
    Sinan Oypan
    Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
    Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
    E-ticaret sitelerindeki en önemli geri dönüşüm unsurlarından biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün açıklaması yazarken belli kurallara uymak ve tüketicilere ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi sunmak, geri...
    14 Kasım 2018
    Sinan Oypan
    E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
    E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
    E-posta kampanyalarında planlama hayati bir öneme sahiptir çünkü e-posta kampanyaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmaları arasında en yüksek geri dönüşüm oranlarına sahip olması nedeniyle marka,...
    30 Mart 2017
    Sinan Oypan
    Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
    Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
    Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
    20 Ağustos 2016
    Sinan Oypan
    Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
    Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
    İnternet sitelerinden ayrılan ya da sepette ürün bıraktıktan sonra herhangi bir sebeple alışverişini tamamlamayan kullanıcılara tekrar ulaşmak ve onlardan geri dönüşüm sağlamak amacıyla yapılan reklam çalışmalarına...
    11 Ağustos 2017
    Sinan Oypan
    Özel alışveriş sitelerinin düşüşü ve dikey e-ticaretin yükselişi
    Özel alışveriş sitelerinin düşüşü ve dikey e-ticaretin yükselişi
    Kendi işini kurmak isteyen girişimciler yeni iş fikirleri üzerine düşünürken, e-ticaret modellerini de göz önünde bulundurmaya çalışıyorlar. Farklı iş modelleri girişimcilerin yapacakları yatırımları doğrudan etkilerken,...
    2 Haziran 2017
    Sinan Oypan
    İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
    İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
    Ülkemizde eticaret ekosistemi gelişim gösterirken; büyük, orta ve küçük ölçekli işletmeler ürünlerini geniş kitlelere ulaştırmak için internetten satış yapmaya başladı. Hızlı...
    20 Kasım 2019
    IdeaSoft
    Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2021
    Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2021
    Amazonda satış yapmak bir diğer deyişle Amazonda mağaza açma ile ilgili tüm gerekli konuları ve merak edilenleri bir rehber olarak bölümler halinde sizler için oluşturmaya çalıştık. Dünyanın en büyük e-ticaret firmalarından...
    25 Eylül 2019
    Sinan Oypan
    Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
    Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
    Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her...
    26 Haziran 2016
    Sinan Oypan