Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları

26 Haziran 2020
IdeaSoft
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları

Gelişen teknolojiyle birlikte ilerleyen özgün tasarım dili rakipleriniz arasından kolayca sıyrılmanızı sağlayacaktır. Fark yaratan özgün tasarım ortaya çıkararak kuşaklar arası bir köprü oluşturabilmek mümkün. Peki nasıl oluşturulur bu özgün tasarım dili?

Duyguları harekete geçirin

Özgün, kelime anlamı olarak “yalnız kendine özgü bir niteliği olan, kopya olmayan” anlamına gelir. Özgün olmak sadece sanatsal özgünlük olarak değerlendirilmemelidir. İyi bir fikir, aklınıza gelebilecek her alanda özgün olmanızı sağlar. Kendi fikirlerinizle kuşaklar arası bağlantı kurabileceğiniz nokta ise geçmişe duyulan özlemdir. Tasarım diliyle bu duyguları vurgulamak insanlarda ortak bir payda yakalayabilmenin en kolay yoludur.

Duyguları harekete geçirebilen fikirlerle harmanlanmış her tasarım hatta doğru alanda, uygun kullanılmış bir çizgi dahi insanları etkilemenizi sağlayacaktır. Gerilla reklam örneklerinde bolca rastladığımız bu özgün fikir ve tasarım dilini firmanızın tasarım ve reklamları için fark yaratmak adına bir kılavuz olarak görebilirsiniz.

Bir parantez açarak gerilla pazarlamadan da biraz bahsedelim;

Gerilla pazarlama nedir?

Gerilla pazarlama geleneksel olmayan tekniklerle marka bilinirliğine katkıda bulunmayı amaçlayan bir yöntemdir. Bu yöntemle; yaratıcı yenilikçi ve stratejik olarak şah mat dedirten sonuçlar ortaya çıkmaktadır. Gerilla pazarlamanın akılda kalma oranı çok yüksektir. İnsanların karşısına beklemedikleri bir anda ve ilgi çekici bir şekilde çıktığı için hafızalarda yer edinir. Fark yaratarak ön plana çıkar. Gerilla pazarlama; heyecan, enerji ve hayal gücü ister.

Bu tekniğin öncüsü olan Jay Conrad Levinson gerilla pazarlamayı “bütçesi küçük hayalleri büyük girişimciler için olan yaratıcı pazarlama tekniği” olarak tanımış ve şöyle bir örnekte vermiştir: "Küçük bir mobilya mağazasının, sağında ve solunda büyük mobilya mağazaları vardır. Bu büyük mobilya mağazalarının birinde, koca bir afişte “yüzde 60 indirim” diğerinde de “yüzde 75 indirim” yazmaktadır. Küçük mağazanın buna ayıracak bütçesi yoktur. Oda ufak bir pankart yapıp girişe asar. Pankartta yazan “ana giriş kapısı” dır. İşte gerilla ruhu budur.”

İlgili Rehber: E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?

Özgün tasarım dili oluşturmak için izlenecek yollar nelerdir?

  • Doğru pazarlama yöntemi ve tasarım diliyle bir adım önde olun. Hedef kitlenin insani ve kültürel özelliklerine göre özgün tasarımlar geliştirme konusunda gelişime açık olmalısınız.
  • Tüm medya platformlarını stratejik olarak kullanabilmeli, sosyal medyanın gücünü arkanıza almalısınız.
  • Tasarım alanında edindiğiniz bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla kurgulayarak projelerinizi geliştirmelisiniz.
  • Tasarım kültürü hakkında güncel bilgileri takip etmeli ve bunları kendi dilinize uyarlamalısınız.
  • Kendinizi geliştiren kaynakları arttırmalı ve buna düzenli olarak zaman ayırmalısınız.
  • Bakmayı değil görmeyi öğrenmelisiniz.
  • Önünüze çıkan her tasarımı incelemeli ve asıl aktarılmak istenen mesajın ne olduğunu düşünmelisiniz.
  • Gördüğünüz her tasarım için "Ben olsam daha iyi nasıl yapardım?" sorusunu kendinize sormalısınız.
  • Tasarım dilinizi kuvvetlendirmek için çok okumalısınız.
  • Esinlenerek yola çıktığınız tasarımlara esir olmadan, onlardan ilham alarak sizi yansıtan yenilikler ortaya çıkarmaya odaklanmalısınız.
  • Tasarım için kullandığınız programların bilgilerini güncel tutun. Program içinde kullandığınız her bir aracı kullandıkça tasarım ve fikrinizi bambaşka bir boyuta taşıyabilirsiniz.
  • Size dayatılan zorunlu fikirler için bir siper oluşturmalısınız.
  • Hedef kitlenin insani ve kültürel özelliklerine göre özgün tasarımlar geliştirme konusunda gelişime açık olmalısınız.
  • Tüm medya platformlarını stratejik olarak kullanabilmeli, sosyal medyanın gücünü arkanıza almalısınız.
  • İlgili Rehber: E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?

    Çağın getirdiği gelişmelere uyum sağlayın

    Teknoloji ve tasarım ilişkisine hakim olarak yetişen Z kuşağı özgün tasarım ve düşünce yapısına X ve Y kuşaklarına göre daha hakim bir noktada. Toplumda hızlı tüketime çabuk adapte olan Z kuşağına ayak uydurmak adına çabuk unutulmayan hatta akıllarda kalan fikirler üreterek fark yaratmalısınız.

    Örnek: 1968 yılında yapılan McDonald’s logosu Z kuşağına ait olan birinin dahi belleğinde yer edinmiş durumda. Doğru pazarlama, hedef kitleye ulaşma ve özgün tasarımlarla hangi alanda faaliyet gösterdiğinizin önemi olmaksızın herkesin bildiği bir marka olma yolunda ilerleyebilirsiniz.

    İlgili Rehber: E-ticarette logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler

    Yaşadığımız teknoloji çağında her alanda fark yaratan, yenilik ve değişime açık olarak yolunuza devam etmelisiniz. Hangi işi yaparsanız yapın her zaman ileriye dönük ve fark yaratan işler yapmaya odaklanmalısınız. Unutmayın ki bu bakış açısıyla atacağınız her adım size başarı olarak geri dönecektir.

    Onur SİPAHİOĞLU

    Graphic Designer

    IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

    En çok okunan yazılar

    Yorum yap

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Benzer yazılar

    E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
    E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
    E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
    20 Eylül 2016
    Sinan Oypan
    Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
    Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
    Küçük girişimler için pazarlama stratejileri, geri dönüşümlerini artırarak markalarını büyütmeleri için oldukça önemlidir. Doğru kanallar üzerinden doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, dijital pazarlama taktikleri ile...
    13 Eylül 2019
    Sinan Oypan
    E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
    E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
    Karlılık oranları arttığında e-ticaret şirketinizin uzun vadede başarısını ve devamlılığını sağlar ve şirketinizi geliştirmek için de nakit akışı sunar. Karlılığı artırmak için yapılabilecek farklı çalışmalar ve...
    7 Haziran 2020
    Sinan Oypan
    Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
    Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
    Gün geçmiyor ki e-ticaret dünyasında yeni bir strateji ortaya çıkmasın. Yeni nesil pazarlamanın dinamiklerini dijital stratejiler oluştursa da geleneksel yöntemlerden tam anlamda kopmuş sayılmayız. Pazarlama araçları ise gerek...
    9 Mart 2021
    Markethinkers
    Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
    Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
    E-ticarette blog yazma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği için etkili olduğu gibi tüketicileri satışa yönlendirmek için de önemli çalışmalardan biridir. Blog çalışmalarıyla aynı zamanda e-ticaret sitenizi de düzenli olarak...
    6 Aralık 2019
    Sinan Oypan
    Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
    Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
    Limited şirket nasıl kurulur konulu yazımızda;limited şirket kurmak için kaç kişi gerekli, ltd şti kurmak avantajlı mı? limited şirket kurmak için gerekli evraklar gibi pek çok başlığı detaylandıracağız. İşini e-ticarete...
    10 Ocak 2020
    Sinan Oypan
    Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
    Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
    Reklam ajansı ile çalıştığınızda, e-ticaret sitenizin tanıtım çalışmalarını daha verimli bir hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dijital pazarlama ve reklam çalışmalarınızı dışarıdan hizmet...
    26 Temmuz 2020
    Sinan Oypan
    Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
    Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
    Günümüzde dijital dönüşüm, fiziki mağazalar için de önem taşıyor; özellikle pandemi döneminde bu dönüşümün değeri daha da arttı. Dijital dönüşüm ile fiziki olarak yaptığınız işi internet ortamına taşıyabilir,...
    28 Haziran 2020
    Sinan Oypan
    E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
    E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
    Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
    16 Şubat 2019
    Sinan Oypan
    Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
    Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
    Mayıs ayıyla beraber bahar döneminden yavaş yavaş çıkmaya ve yaz sezonuna geçiş yapmaya başlıyoruz. Bu değişimle beraber e-ticaret firmaları da yaz dönemi için farklı kampanya çalışmaları yapmaya başlıyor. Yaz dönemine...
    3 Mayıs 2018
    Sinan Oypan
    Sitemap Rehberi: Site Haritası Nedir? Nasıl Oluşturulur?
    Sitemap Rehberi: Site Haritası Nedir? Nasıl Oluşturulur?
    Sitemap.xml Nedir? İnternet sitelerinin arama motoru botları tarafından daha iyi taranabilmesi ve dizine eklenerek aramalarda listelenmesi için oluşturulan dosya, sitemap (site haritası) olarak adlandırılmaktadır. Bu haritalar, xml...
    12 Temmuz 2021
    Markethinkers
    Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
    Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
    Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
    11 Şubat 2020
    Sinan Oypan
    E-ticareti Ücretsiz Deneyin