Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları

26 Haziran 2020
IdeaSoft
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları

Gelişen teknolojiyle birlikte ilerleyen özgün tasarım dili rakipleriniz arasından kolayca sıyrılmanızı sağlayacaktır. Fark yaratan özgün tasarım ortaya çıkararak kuşaklar arası bir köprü oluşturabilmek mümkün. Peki nasıl oluşturulur bu özgün tasarım dili?

Duyguları harekete geçirin

Özgün, kelime anlamı olarak “yalnız kendine özgü bir niteliği olan, kopya olmayan” anlamına gelir. Özgün olmak sadece sanatsal özgünlük olarak değerlendirilmemelidir. İyi bir fikir, aklınıza gelebilecek her alanda özgün olmanızı sağlar. Kendi fikirlerinizle kuşaklar arası bağlantı kurabileceğiniz nokta ise geçmişe duyulan özlemdir. Tasarım diliyle bu duyguları vurgulamak insanlarda ortak bir payda yakalayabilmenin en kolay yoludur.

Duyguları harekete geçirebilen fikirlerle harmanlanmış her tasarım hatta doğru alanda, uygun kullanılmış bir çizgi dahi insanları etkilemenizi sağlayacaktır. Gerilla reklam örneklerinde bolca rastladığımız bu özgün fikir ve tasarım dilini firmanızın tasarım ve reklamları için fark yaratmak adına bir kılavuz olarak görebilirsiniz.

Bir parantez açarak gerilla pazarlamadan da biraz bahsedelim;

Gerilla pazarlama nedir?

Gerilla pazarlama geleneksel olmayan tekniklerle marka bilinirliğine katkıda bulunmayı amaçlayan bir yöntemdir. Bu yöntemle; yaratıcı yenilikçi ve stratejik olarak şah mat dedirten sonuçlar ortaya çıkmaktadır. Gerilla pazarlamanın akılda kalma oranı çok yüksektir. İnsanların karşısına beklemedikleri bir anda ve ilgi çekici bir şekilde çıktığı için hafızalarda yer edinir. Fark yaratarak ön plana çıkar. Gerilla pazarlama; heyecan, enerji ve hayal gücü ister.

Bu tekniğin öncüsü olan Jay Conrad Levinson gerilla pazarlamayı “bütçesi küçük hayalleri büyük girişimciler için olan yaratıcı pazarlama tekniği” olarak tanımış ve şöyle bir örnekte vermiştir: "Küçük bir mobilya mağazasının, sağında ve solunda büyük mobilya mağazaları vardır. Bu büyük mobilya mağazalarının birinde, koca bir afişte “yüzde 60 indirim” diğerinde de “yüzde 75 indirim” yazmaktadır. Küçük mağazanın buna ayıracak bütçesi yoktur. Oda ufak bir pankart yapıp girişe asar. Pankartta yazan “ana giriş kapısı” dır. İşte gerilla ruhu budur.”

İlgili Rehber: E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?

Özgün tasarım dili oluşturmak için izlenecek yollar nelerdir?

  • Doğru pazarlama yöntemi ve tasarım diliyle bir adım önde olun. Hedef kitlenin insani ve kültürel özelliklerine göre özgün tasarımlar geliştirme konusunda gelişime açık olmalısınız.
  • Tüm medya platformlarını stratejik olarak kullanabilmeli, sosyal medyanın gücünü arkanıza almalısınız.
  • Tasarım alanında edindiğiniz bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla kurgulayarak projelerinizi geliştirmelisiniz.
  • Tasarım kültürü hakkında güncel bilgileri takip etmeli ve bunları kendi dilinize uyarlamalısınız.
  • Kendinizi geliştiren kaynakları arttırmalı ve buna düzenli olarak zaman ayırmalısınız.
  • Bakmayı değil görmeyi öğrenmelisiniz.
  • Önünüze çıkan her tasarımı incelemeli ve asıl aktarılmak istenen mesajın ne olduğunu düşünmelisiniz.
  • Gördüğünüz her tasarım için "Ben olsam daha iyi nasıl yapardım?" sorusunu kendinize sormalısınız.
  • Tasarım dilinizi kuvvetlendirmek için çok okumalısınız.
  • Esinlenerek yola çıktığınız tasarımlara esir olmadan, onlardan ilham alarak sizi yansıtan yenilikler ortaya çıkarmaya odaklanmalısınız.
  • Tasarım için kullandığınız programların bilgilerini güncel tutun. Program içinde kullandığınız her bir aracı kullandıkça tasarım ve fikrinizi bambaşka bir boyuta taşıyabilirsiniz.
  • Size dayatılan zorunlu fikirler için bir siper oluşturmalısınız.
  • Hedef kitlenin insani ve kültürel özelliklerine göre özgün tasarımlar geliştirme konusunda gelişime açık olmalısınız.
  • Tüm medya platformlarını stratejik olarak kullanabilmeli, sosyal medyanın gücünü arkanıza almalısınız.
  • İlgili Rehber: E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?

    Çağın getirdiği gelişmelere uyum sağlayın

    Teknoloji ve tasarım ilişkisine hakim olarak yetişen Z kuşağı özgün tasarım ve düşünce yapısına X ve Y kuşaklarına göre daha hakim bir noktada. Toplumda hızlı tüketime çabuk adapte olan Z kuşağına ayak uydurmak adına çabuk unutulmayan hatta akıllarda kalan fikirler üreterek fark yaratmalısınız.

    Örnek: 1968 yılında yapılan McDonald’s logosu Z kuşağına ait olan birinin dahi belleğinde yer edinmiş durumda. Doğru pazarlama, hedef kitleye ulaşma ve özgün tasarımlarla hangi alanda faaliyet gösterdiğinizin önemi olmaksızın herkesin bildiği bir marka olma yolunda ilerleyebilirsiniz.

    İlgili Rehber: E-ticarette logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler

    Yaşadığımız teknoloji çağında her alanda fark yaratan, yenilik ve değişime açık olarak yolunuza devam etmelisiniz. Hangi işi yaparsanız yapın her zaman ileriye dönük ve fark yaratan işler yapmaya odaklanmalısınız. Unutmayın ki bu bakış açısıyla atacağınız her adım size başarı olarak geri dönecektir.

    Onur SİPAHİOĞLU

    Graphic Designer

    IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

    En çok okunan yazılar

    Yorum yap

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Benzer yazılar

    İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
    İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
    İçerik pazarlamadan yararlanırken, blog yazıları oluşturabilirsiniz. İyi ve kaliteli bir blog yazısı yazabilmek içinse bazı özellikleri bu içeriklerinizde bulundurmanız gerekiyor. Kullanıcılarla etkileşime geçmek, onların...
    1 Temmuz 2016
    Sinan Oypan
    Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?
    Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?
    Kategori yönetimi, ürünleri belli bir sıra ve düzen içerisinde e-ticaret sitenizde listelemek satışlarınıza etki eden faktörler arasında yer alıyor. Kategori yönetimini yaparken hiyerarşik bir düzen kullanmak ve kategorileri belli...
    20 Mart 2019
    Sinan Oypan
    B2B siteleri için sosyal medya kullanım ipuçları – 2020
    B2B siteleri için sosyal medya kullanım ipuçları – 2020
    B2B siteleri için sosyal medya pazarlama ve yönetimi, yeni kitlelere ulaşarak ürünlerini tanıtabilmeleri ve ürünlere talep yaratabilmeleri için önemli. B2B firmalar doğrudan tüketicilere ulaşmıyor olsalar da ürünlerine talep...
    14 Ağustos 2020
    Sinan Oypan
    Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
    Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
    Sosyal medya üzerindeki müşteri ilişkileri çoğu zaman krizlere neden olabiliyor ve sosyal paylaşım platformlarındaki bu tür krizler, markalar için büyük tehlikelere yol açabiliyor. Bu krizlerin büyümesinin sebebi ise, sosyal...
    20 Temmuz 2016
    Sinan Oypan
    Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
    Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
    İnternet satış sitesi kurmak, yaklaşık 6 aydır hayatımızda olan corona virüs ile mücadele ederken işletmeler için önemli bir çıkış yolu haline geldi. Küresel pandemi yaşamımızın her alanına etkisini sürdürürken, vaka...
    12 Ağustos 2020
    IdeaSoft
    E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
    E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
    İçerik pazarlamanın e-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir yeri var. Organik olarak hedef kitleye erişmenin yanı sıra, alan adı ve sayfa değerini arama motorları üzerinde yükselterek, sitenin daha değerli hale gelmesine de...
    23 Ekim 2017
    Sinan Oypan
    E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri
    E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri
    E-ticaret firmaları sosyal medya üzerinde etkileşim yaratarak, marka bilinirliğini artırmak ve sitelerine trafik göndermek için farklı Twitter paylaşım fikirlerinden yararlanabilirler. Twitter üzerinde aktif bir şekilde yer alarak,...
    27 Kasım 2019
    Sinan Oypan
    Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
    Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
    Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım...
    12 Kasım 2018
    Sinan Oypan
    İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
    İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
    E-ticaret firmaları satışlarını artırmak, ürün bilinirliklerini artırmak ve yeni kitlelere ulaşmak için indirim ve promosyon yapma stratejini seçebiliyor. İndirim yapmak iyi bir satış stratejisi olsa da bu indirimleri düzenlerken...
    16 Kasım 2018
    Sinan Oypan
    Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
    Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
    Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
    16 Ekim 2017
    Sinan Oypan
    Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
    Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
    Geçtiğimiz günlerde ürün fotoğraflarınızın çekimlerini nasıl yapabileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan seriyi okuyabilirsiniz. Bu yazı serimizde ise ürün tanıtım videoları...
    17 Mart 2017
    Sinan Oypan
    İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
    İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
    -ticaret sektörüne baktığımız zaman büyük mobilya firmalarının sanal mağazacılık alanında da geliştiklerini görüyoruz. Müşterilerin internet kanalına talepleri gün geçtikçe artıyor. Aynı durum büyük mağazalarda olduğu...
    7 Ekim 2017
    IdeaSoft