Gelişen teknolojiyle birlikte ilerleyen özgün tasarım dili rakipleriniz arasından kolayca sıyrılmanızı sağlayacaktır. Fark yaratan özgün tasarım ortaya çıkararak kuşaklar arası bir köprü oluşturabilmek mümkün. Peki nasıl oluşturulur bu özgün tasarım dili?
Duyguları harekete geçirin
Özgün, kelime anlamı olarak “yalnız kendine özgü bir niteliği olan, kopya olmayan” anlamına gelir. Özgün olmak sadece sanatsal özgünlük olarak değerlendirilmemelidir. İyi bir fikir, aklınıza gelebilecek her alanda özgün olmanızı sağlar. Kendi fikirlerinizle kuşaklar arası bağlantı kurabileceğiniz nokta ise geçmişe duyulan özlemdir. Tasarım diliyle bu duyguları vurgulamak insanlarda ortak bir payda yakalayabilmenin en kolay yoludur.
Duyguları harekete geçirebilen fikirlerle harmanlanmış her tasarım hatta doğru alanda, uygun kullanılmış bir çizgi dahi insanları etkilemenizi sağlayacaktır. Gerilla reklam örneklerinde bolca rastladığımız bu özgün fikir ve tasarım dilini firmanızın tasarım ve reklamları için fark yaratmak adına bir kılavuz olarak görebilirsiniz.
Bir parantez açarak gerilla pazarlamadan da biraz bahsedelim;
Gerilla pazarlama nedir?
Gerilla pazarlama geleneksel olmayan tekniklerle marka bilinirliğine katkıda bulunmayı amaçlayan bir yöntemdir. Bu yöntemle; yaratıcı yenilikçi ve stratejik olarak şah mat dedirten sonuçlar ortaya çıkmaktadır. Gerilla pazarlamanın akılda kalma oranı çok yüksektir. İnsanların karşısına beklemedikleri bir anda ve ilgi çekici bir şekilde çıktığı için hafızalarda yer edinir. Fark yaratarak ön plana çıkar. Gerilla pazarlama; heyecan, enerji ve hayal gücü ister.
Bu tekniğin öncüsü olan Jay Conrad Levinson gerilla pazarlamayı “bütçesi küçük hayalleri büyük girişimciler için olan yaratıcı pazarlama tekniği” olarak tanımış ve şöyle bir örnekte vermiştir: "Küçük bir mobilya mağazasının, sağında ve solunda büyük mobilya mağazaları vardır. Bu büyük mobilya mağazalarının birinde, koca bir afişte “yüzde 60 indirim” diğerinde de “yüzde 75 indirim” yazmaktadır. Küçük mağazanın buna ayıracak bütçesi yoktur. Oda ufak bir pankart yapıp girişe asar. Pankartta yazan “ana giriş kapısı” dır. İşte gerilla ruhu budur.”
İlgili Rehber: E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
Özgün tasarım dili oluşturmak için izlenecek yollar nelerdir?
İlgili Rehber: E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
Çağın getirdiği gelişmelere uyum sağlayın
Teknoloji ve tasarım ilişkisine hakim olarak yetişen Z kuşağı özgün tasarım ve düşünce yapısına X ve Y kuşaklarına göre daha hakim bir noktada. Toplumda hızlı tüketime çabuk adapte olan Z kuşağına ayak uydurmak adına çabuk unutulmayan hatta akıllarda kalan fikirler üreterek fark yaratmalısınız.
Örnek: 1968 yılında yapılan McDonald’s logosu Z kuşağına ait olan birinin dahi belleğinde yer edinmiş durumda. Doğru pazarlama, hedef kitleye ulaşma ve özgün tasarımlarla hangi alanda faaliyet gösterdiğinizin önemi olmaksızın herkesin bildiği bir marka olma yolunda ilerleyebilirsiniz.
İlgili Rehber: E-ticarette logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Yaşadığımız teknoloji çağında her alanda fark yaratan, yenilik ve değişime açık olarak yolunuza devam etmelisiniz. Hangi işi yaparsanız yapın her zaman ileriye dönük ve fark yaratan işler yapmaya odaklanmalısınız. Unutmayın ki bu bakış açısıyla atacağınız her adım size başarı olarak geri dönecektir.
Onur SİPAHİOĞLU
Graphic Designer
İçindekiler
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
Popüler Videolar
Benzer yazılar