Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay

7 Ocak 2017
Sinan Oypan

Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru kurulmaması, yani yanlış kişilerle ortak olunması, omuzlarınıza daha ciddi sorunların yüklenmesine neden olabilir.

Şirketlerdeki ortaklıklar kolay gibi görünse de, sizin için doğru ortağı seçmek oldukça kritik bir rol oynuyor. Sadece sermayesi olduğu için biriyle ortak olmak ya da iş hayatından farklı beklentileri olan ve orta yol bulamadığınız kişilerle ortak olmanız, yapacağınız işin başarılı olmasını zorlaştırır. Bunların yanı sıra aynı uzmanlık alanlarında olan kişilerin de ortak olması, işe karşı olan farklı bakış açılarından dolayı karar vermeyi zorlaştırmaktadır.

Bu ve bunun gibi sebeplerden dolayı, ortağınızı seçerken dikkat etmeniz oldukça önemlidir. Peki, ortağınızı seçmeden önce nelere dikkat etmeniz gerekiyor?

Daha önceden yaptıkları işleri inceleyin

Bir şirket kurarken, ortağınızın nasıl çalıştığını, yaptığı işlerin kalitesini, çalışma disiplinini, stresli durumlarda konulara nasıl yaklaştığını incelemeniz oldukça yararlı olacaktır.

Sözlü olarak konuşulduğunda özgüveni yüksek olan kişiler, yaptıkları işleri satmak için abartmaya meyillidirler. Ancak yapılan işin kalitesini incelediğinizde sizin beklentilerinizi karşılamadığını görebilirsiniz. Bu nedenle de ortak olmayı planladığınız kişilerin işlerini birinci elden görmeye ve inceleme çalışmalısınız.

O kişiyi en az 1 yıldır tanıyor olun

Ortaklı bir şirket kurmak aslında evliliğe benziyordur. Bu nedenle de ortak olmayı düşündüğünüz kişiyi en az 1 yıldır tanıyor olmanız oldukça önemli. Öncelikle o kişiyi tanımalı, sosyal ve profesyonel hayatını nasıl idare ettiğini gözlemlemeli, yeni fikirlere olan bakış açılarını ele almalı, iş hayatına nasıl bir yaklaşımı olduğunu, çalışma disiplinini incelemelisiniz.

Bunların yanı sıra bu kişinin güvenilirliğini de göz önünde bulundurmalısınız. Yeni kuracağınız işle ilgili herhangi bir sorun da bu kişiye ne kadar güvenebilirsiniz? Gözünüz arkada kalacak mı? Beklemediğiniz bir şey yapabilir mi?

Tüm bu soruların yanıtlarını verebilmek için o kişiyi yakından tanımanız oldukça önemlidir.

Farklı uzmanlık alanları olan kişiler seçmeye dikkat edin

Seçeceğiniz ortağın sizden farklı bir alanda uzman olmasına dikkat etmelisiniz. Bunun sebebi ise şu; bir şirket kurduğunuzda farklı uzmanlık alanlarından işlerle ilgilenmek zorunda kalacaksınız. İşin muhasebe kısmı, pazarlama ve reklam çalışmaları, yazılım işleri, şirket yönetimi gibi birçok farklı konu işe dahil olacak. Bu durumda aynı uzmanlık alanından biriyle ortak olduğunuzda, diğer konularla ilgilenmesi gereken başka kişiler ihtiyacınız olacaktır.

Aynı zamanda aynı konu hakkında uzmanlığınızın olması, karar verme sürenizi uzatabilir. Çünkü iki kişinin de konuya olan yaklaşımı farklı olabilir, tecrübelerinden dolayı aldıkları geri dönüşler farklı olduğu için her fikre kolay adapte olmayabilir ve müdahale edebilir. Bunun sonucunda da tek bir üzerinde fikir ayrılıkları oluşmaya başlar.

Ancak farklı uzmanlık alanlarınızın olması durumunda, hem şirketle ilgili sorumlulukları daha iyi dağıtabilir hem de işlerin daha hızlı çözülmesini sağlayabilirsiniz.

Ortak beklentileriniz olduğundan emin olun

Bunu sağlamanın en ideal yolu, ortaklar arasında yazılı bir çalışma yapmak olacaktır. Siz işle ilgili kafanızda olanları bir yere yazıp, ortaklarınızda beraber bu fikirler üzerinde tartışmalısınız. Aynı çalışmayı onlar da yapmalı. Bu görüşmelerin sonunda, herkesin aynı paydada buluştuğundan emin olmalı ve şirket için hedeflerinizi net bir şekilde belirlemelisiniz.

Ortak paydada buluşamıyorsanız ve bu yapmanın imkanı yoksa, bu kişilerle çalışmak sizin için doğru bir alternatif olmayacaktır. Bu sebeple de bu çalışmaları ortaklık anlaşmalarınızı yapmadan ve şirketinizi kurmadan önce yapmalısınız.

Geri çekilmekten korkmayın

İlk başlarda sizi çok heyecanlandıran bir iş olsa bile, eğer ortaklık konusunda uzlaşamıyorsanız, hedefleriniz, çalışma prensipleriniz ve fikirlerini birbiriyle örtüşmüyorsa, bu sizin için doğru bir ortaklık olmayacaktır.

Fikir ayrılıkları ve anlaşmazlıklar tabii ki olabilir; ancak işin sonunda ortak paydada buluşabilmek oldukça önemlidir. Bu noktaya gelemediğiniz kişilerle ortak olmak, uzun vadede size sıkıntılar getirecektir.

Böyle bir durumda kalmamak için, işin başında yaptığınız görüşmeler sonrasında içinize sinmeyen bir durum olduğunda o anlaşmayı yapmayın ve geri çekilin.

İçinize sinmeyen ve enerjinizin tutmadığı kişilerle iş yapmaktansa, başka fırsatları kovalamak uzun süreçte size daha faydalı sonuçlar getirecektir.

2017'de kendi işinizi kurmayı planlıyorsanız, e-ticaret altyapı paketlerimizi inceleyebilir ve kendi online satış sitenizi kurabilirsiniz. Hizmetlerimizi satın almadan önce 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi deneme şansı da bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
10 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, yeni içerikler üreterek etkileşim yaratmak için farklı video konuları üzerine içerik üretimi yapmanız gerekir. Değişik video fikirleri üzerinde durmanız, alacağınız etkileşimleri...
20 Kasım 2019
Sinan Oypan
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Blog yazılarınızı daha etkileyici ve dikkat çekici bir hale getirmek için kullanabileceğiniz taktiklerden biri de yazılarınızın başlıklarını değiştirmek olacaktır. Sosyal ağlar da ya da Google üzerinde kullanıcılar sizin...
27 Kasım 2016
Sinan Oypan
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak, takipçilerle daha fazla iletişim kurmanızı sağlarken, Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olur. Etkileşimleri artırabilmek için de farklı stratejiler...
27 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla, son dönemlerde birçok markanın tanıtım ve marka bilinirliği için başvurduğu yöntemlerden biri oldu. Tanınmış kişi ve hesaplar, geniş kitlelere ulaşma imkanı sağladıkları için markalar ürün...
5 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt uzun süredir hem günlük hayattaki davranışları hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Başkalarının fikirlerinden ve deneyimlerinden yola çıkarak kararlar vermek ve bu önceki kararlara göre kendi...
3 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
Gerilla pazarlama, tüketicilerin dikkatini çekmek ve farklı bir yaklaşımla marka ya da ürün tanıtımı yapmak için kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve zaman zaman bu pazarlama çalışmalarının iyi örneklerini viral olmuş...
2 Ekim 2019
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri
E-ticaret sitenizi güncel tutmak, ziyaretçilerinize yeni bilgiler sunmak, SEO çalışmaları yapmak ve takipçilerinizle etkileşime geçmek için blog içerikleri oluşturuyor olabilirsiniz. Ancak içerik üreten kişilerin çoğu zaman...
24 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube içerik üretmek, videolarla tüketicilere ulaşmak geri dönüşümleri artırmak ve marka bilinirliği artırmak için oldukça önemli. Tabii ki Youtube üzerinde yer almanın sağladığı avantajlar sadece bunlarla da sınırlı...
6 Şubat 2020
Sinan Oypan
Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Toptan satış diğer adıyla B2B, e-ticaret pazarının büyük bir bölümünü oluşturmakta. Toptan satış kanalı ile perakende satış yapan firmalara ulaşmak ve ürünlerinizi doğru pazarlara ulaştırmak gelirlerinizi artırmanıza...
5 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmaları, bu platform üzerinde yaptığınız paylaşımların kullanıcılar tarafından daha fazla ilgi görmesine ve etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Instagram pazarlama çalışmalarını...
30 Mayıs 2019
Sinan Oypan