fbpx

Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay

7 Ocak 2017
Sinan Oypan
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay

Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru kurulmaması, yani yanlış kişilerle ortak olunması, omuzlarınıza daha ciddi sorunların yüklenmesine neden olabilir.

Şirketlerdeki ortaklıklar kolay gibi görünse de, sizin için doğru ortağı seçmek oldukça kritik bir rol oynuyor. Sadece sermayesi olduğu için biriyle ortak olmak ya da iş hayatından farklı beklentileri olan ve orta yol bulamadığınız kişilerle ortak olmanız, yapacağınız işin başarılı olmasını zorlaştırır. Bunların yanı sıra aynı uzmanlık alanlarında olan kişilerin de ortak olması, işe karşı olan farklı bakış açılarından dolayı karar vermeyi zorlaştırmaktadır.

Bu ve bunun gibi sebeplerden dolayı, ortağınızı seçerken dikkat etmeniz oldukça önemlidir. Peki, ortağınızı seçmeden önce nelere dikkat etmeniz gerekiyor?

Daha önceden yaptıkları işleri inceleyin

Bir şirket kurarken, ortağınızın nasıl çalıştığını, yaptığı işlerin kalitesini, çalışma disiplinini, stresli durumlarda konulara nasıl yaklaştığını incelemeniz oldukça yararlı olacaktır.

Sözlü olarak konuşulduğunda özgüveni yüksek olan kişiler, yaptıkları işleri satmak için abartmaya meyillidirler. Ancak yapılan işin kalitesini incelediğinizde sizin beklentilerinizi karşılamadığını görebilirsiniz. Bu nedenle de ortak olmayı planladığınız kişilerin işlerini birinci elden görmeye ve inceleme çalışmalısınız.

O kişiyi en az 1 yıldır tanıyor olun

Ortaklı bir şirket kurmak aslında evliliğe benziyordur. Bu nedenle de ortak olmayı düşündüğünüz kişiyi en az 1 yıldır tanıyor olmanız oldukça önemli. Öncelikle o kişiyi tanımalı, sosyal ve profesyonel hayatını nasıl idare ettiğini gözlemlemeli, yeni fikirlere olan bakış açılarını ele almalı, iş hayatına nasıl bir yaklaşımı olduğunu, çalışma disiplinini incelemelisiniz.

Bunların yanı sıra bu kişinin güvenilirliğini de göz önünde bulundurmalısınız. Yeni kuracağınız işle ilgili herhangi bir sorun da bu kişiye ne kadar güvenebilirsiniz? Gözünüz arkada kalacak mı? Beklemediğiniz bir şey yapabilir mi?

Tüm bu soruların yanıtlarını verebilmek için o kişiyi yakından tanımanız oldukça önemlidir.

Farklı uzmanlık alanları olan kişiler seçmeye dikkat edin

Seçeceğiniz ortağın sizden farklı bir alanda uzman olmasına dikkat etmelisiniz. Bunun sebebi ise şu; bir şirket kurduğunuzda farklı uzmanlık alanlarından işlerle ilgilenmek zorunda kalacaksınız. İşin muhasebe kısmı, pazarlama ve reklam çalışmaları, yazılım işleri, şirket yönetimi gibi birçok farklı konu işe dahil olacak. Bu durumda aynı uzmanlık alanından biriyle ortak olduğunuzda, diğer konularla ilgilenmesi gereken başka kişiler ihtiyacınız olacaktır.

Aynı zamanda aynı konu hakkında uzmanlığınızın olması, karar verme sürenizi uzatabilir. Çünkü iki kişinin de konuya olan yaklaşımı farklı olabilir, tecrübelerinden dolayı aldıkları geri dönüşler farklı olduğu için her fikre kolay adapte olmayabilir ve müdahale edebilir. Bunun sonucunda da tek bir üzerinde fikir ayrılıkları oluşmaya başlar.

Ancak farklı uzmanlık alanlarınızın olması durumunda, hem şirketle ilgili sorumlulukları daha iyi dağıtabilir hem de işlerin daha hızlı çözülmesini sağlayabilirsiniz.

Ortak beklentileriniz olduğundan emin olun

Bunu sağlamanın en ideal yolu, ortaklar arasında yazılı bir çalışma yapmak olacaktır. Siz işle ilgili kafanızda olanları bir yere yazıp, ortaklarınızda beraber bu fikirler üzerinde tartışmalısınız. Aynı çalışmayı onlar da yapmalı. Bu görüşmelerin sonunda, herkesin aynı paydada buluştuğundan emin olmalı ve şirket için hedeflerinizi net bir şekilde belirlemelisiniz.

Ortak paydada buluşamıyorsanız ve bu yapmanın imkanı yoksa, bu kişilerle çalışmak sizin için doğru bir alternatif olmayacaktır. Bu sebeple de bu çalışmaları ortaklık anlaşmalarınızı yapmadan ve şirketinizi kurmadan önce yapmalısınız.

Geri çekilmekten korkmayın

İlk başlarda sizi çok heyecanlandıran bir iş olsa bile, eğer ortaklık konusunda uzlaşamıyorsanız, hedefleriniz, çalışma prensipleriniz ve fikirlerini birbiriyle örtüşmüyorsa, bu sizin için doğru bir ortaklık olmayacaktır.

Fikir ayrılıkları ve anlaşmazlıklar tabii ki olabilir; ancak işin sonunda ortak paydada buluşabilmek oldukça önemlidir. Bu noktaya gelemediğiniz kişilerle ortak olmak, uzun vadede size sıkıntılar getirecektir.

Böyle bir durumda kalmamak için, işin başında yaptığınız görüşmeler sonrasında içinize sinmeyen bir durum olduğunda o anlaşmayı yapmayın ve geri çekilin.

İçinize sinmeyen ve enerjinizin tutmadığı kişilerle iş yapmaktansa, başka fırsatları kovalamak uzun süreçte size daha faydalı sonuçlar getirecektir.

2017'de kendi işinizi kurmayı planlıyorsanız, e-ticaret altyapı paketlerimizi inceleyebilir ve kendi online satış sitenizi kurabilirsiniz. Hizmetlerimizi satın almadan önce 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi deneme şansı da bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamlar, tüketicilere ulaşmak için hem fiziksel hem de online mağazalar tarafından sıklıkla kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Kısa mesajlarla ile tüketicilere reklam gösterimleri yaparken dikkat etmeniz gereken bazı...
18 Şubat 2020
Sinan Oypan
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmaları yaparken, bu çalışmaların veriminin artması için bazı metriklerin takibini yapmanız gerekir. Bu metrikler, SEO çalışmalarının verimini, yaptığınız yatırım geri dönüşümünü ve yeni stratejilerinizi...
27 Nisan 2019
Sinan Oypan
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor. Firmalara...
7 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları...
8 Şubat 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
2017’de pazarlama trendlerinde içerik pazarlamanın bu yıl oldukça önemli bir hale geleceğinden bahsetmiştik. Bunun nedeni de artık tüketiciler, doğrudan reklam içeriklerini görmek istemeyip, kendilerine bir fayda sağlayacak...
31 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternetten satış vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış vergilendirme, girişimcileri ve kendi online mağazsını açarak satış yapmak isteyenleri ciddi şekilde etkilemekte. Vergi sürecine hakim olmanız ve hangi vergilerden sorumlu olduğunuzu bilmeniz; aynı zamanda da...
31 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Online mağazanız üzerinden kendi ürettiğiniz ayakkabıları satabileceğiniz gibi toptan aldığınız ürünleri ya da stoksuz satış (Dropshipping) yöntemiyle...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
Sosyal medya video paylaşımları, sosyal medya pazarlama çalışmalarında en çok etkileşimi getiren içerik formatlarından biri olduğu için e-ticaret firmaları bu içeriklere yatırım yapmalı. Video son yıllarda yükselişte olduğu...
23 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm
Dünkü yazımızda e-ticaret sitelerindeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebileceğinize dair bir giriş yapmış ve olumsuz yorum yapan kullanıcı profillerini sizlerle paylaşmıştık. Bu profilleri belirlemek ve tanımak, olumsuz yorumlara...
25 Mart 2017
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımını yapmak için ücretli reklamlardan yararlanmanız gerekebilir. Ancak hangi reklam platformunun sizin işinize yarayacağınızı bilmiyorsanız, işiniz biraz zor olabilir. Bu sebeple de hazırladığımız rehber...
23 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için blog yazmak, e-ticaret sitenizi düzenli olarak güncel tutmanızı sağlarken, hazırlayacağınız blog yazılarıyla ziyaretçilerinizi bilgilendirebilir, eğlendirebilir ve organik olarak arama motorlarından trafik...
20 Kasım 2018
Sinan Oypan