Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay

7 Ocak 2017
Sinan Oypan
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay

Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru kurulmaması, yani yanlış kişilerle ortak olunması, omuzlarınıza daha ciddi sorunların yüklenmesine neden olabilir.

Şirketlerdeki ortaklıklar kolay gibi görünse de, sizin için doğru ortağı seçmek oldukça kritik bir rol oynuyor. Sadece sermayesi olduğu için biriyle ortak olmak ya da iş hayatından farklı beklentileri olan ve orta yol bulamadığınız kişilerle ortak olmanız, yapacağınız işin başarılı olmasını zorlaştırır. Bunların yanı sıra aynı uzmanlık alanlarında olan kişilerin de ortak olması, işe karşı olan farklı bakış açılarından dolayı karar vermeyi zorlaştırmaktadır.

Bu ve bunun gibi sebeplerden dolayı, ortağınızı seçerken dikkat etmeniz oldukça önemlidir. Peki, ortağınızı seçmeden önce nelere dikkat etmeniz gerekiyor?

Daha önceden yaptıkları işleri inceleyin

Bir şirket kurarken, ortağınızın nasıl çalıştığını, yaptığı işlerin kalitesini, çalışma disiplinini, stresli durumlarda konulara nasıl yaklaştığını incelemeniz oldukça yararlı olacaktır.

Sözlü olarak konuşulduğunda özgüveni yüksek olan kişiler, yaptıkları işleri satmak için abartmaya meyillidirler. Ancak yapılan işin kalitesini incelediğinizde sizin beklentilerinizi karşılamadığını görebilirsiniz. Bu nedenle de ortak olmayı planladığınız kişilerin işlerini birinci elden görmeye ve inceleme çalışmalısınız.

O kişiyi en az 1 yıldır tanıyor olun

Ortaklı bir şirket kurmak aslında evliliğe benziyordur. Bu nedenle de ortak olmayı düşündüğünüz kişiyi en az 1 yıldır tanıyor olmanız oldukça önemli. Öncelikle o kişiyi tanımalı, sosyal ve profesyonel hayatını nasıl idare ettiğini gözlemlemeli, yeni fikirlere olan bakış açılarını ele almalı, iş hayatına nasıl bir yaklaşımı olduğunu, çalışma disiplinini incelemelisiniz.

Bunların yanı sıra bu kişinin güvenilirliğini de göz önünde bulundurmalısınız. Yeni kuracağınız işle ilgili herhangi bir sorun da bu kişiye ne kadar güvenebilirsiniz? Gözünüz arkada kalacak mı? Beklemediğiniz bir şey yapabilir mi?

Tüm bu soruların yanıtlarını verebilmek için o kişiyi yakından tanımanız oldukça önemlidir.

Farklı uzmanlık alanları olan kişiler seçmeye dikkat edin

Seçeceğiniz ortağın sizden farklı bir alanda uzman olmasına dikkat etmelisiniz. Bunun sebebi ise şu; bir şirket kurduğunuzda farklı uzmanlık alanlarından işlerle ilgilenmek zorunda kalacaksınız. İşin muhasebe kısmı, pazarlama ve reklam çalışmaları, yazılım işleri, şirket yönetimi gibi birçok farklı konu işe dahil olacak. Bu durumda aynı uzmanlık alanından biriyle ortak olduğunuzda, diğer konularla ilgilenmesi gereken başka kişiler ihtiyacınız olacaktır.

Aynı zamanda aynı konu hakkında uzmanlığınızın olması, karar verme sürenizi uzatabilir. Çünkü iki kişinin de konuya olan yaklaşımı farklı olabilir, tecrübelerinden dolayı aldıkları geri dönüşler farklı olduğu için her fikre kolay adapte olmayabilir ve müdahale edebilir. Bunun sonucunda da tek bir üzerinde fikir ayrılıkları oluşmaya başlar.

Ancak farklı uzmanlık alanlarınızın olması durumunda, hem şirketle ilgili sorumlulukları daha iyi dağıtabilir hem de işlerin daha hızlı çözülmesini sağlayabilirsiniz.

Ortak beklentileriniz olduğundan emin olun

Bunu sağlamanın en ideal yolu, ortaklar arasında yazılı bir çalışma yapmak olacaktır. Siz işle ilgili kafanızda olanları bir yere yazıp, ortaklarınızda beraber bu fikirler üzerinde tartışmalısınız. Aynı çalışmayı onlar da yapmalı. Bu görüşmelerin sonunda, herkesin aynı paydada buluştuğundan emin olmalı ve şirket için hedeflerinizi net bir şekilde belirlemelisiniz.

Ortak paydada buluşamıyorsanız ve bu yapmanın imkanı yoksa, bu kişilerle çalışmak sizin için doğru bir alternatif olmayacaktır. Bu sebeple de bu çalışmaları ortaklık anlaşmalarınızı yapmadan ve şirketinizi kurmadan önce yapmalısınız.

Geri çekilmekten korkmayın

İlk başlarda sizi çok heyecanlandıran bir iş olsa bile, eğer ortaklık konusunda uzlaşamıyorsanız, hedefleriniz, çalışma prensipleriniz ve fikirlerini birbiriyle örtüşmüyorsa, bu sizin için doğru bir ortaklık olmayacaktır.

Fikir ayrılıkları ve anlaşmazlıklar tabii ki olabilir; ancak işin sonunda ortak paydada buluşabilmek oldukça önemlidir. Bu noktaya gelemediğiniz kişilerle ortak olmak, uzun vadede size sıkıntılar getirecektir.

Böyle bir durumda kalmamak için, işin başında yaptığınız görüşmeler sonrasında içinize sinmeyen bir durum olduğunda o anlaşmayı yapmayın ve geri çekilin.

İçinize sinmeyen ve enerjinizin tutmadığı kişilerle iş yapmaktansa, başka fırsatları kovalamak uzun süreçte size daha faydalı sonuçlar getirecektir.

2017'de kendi işinizi kurmayı planlıyorsanız, e-ticaret altyapı paketlerimizi inceleyebilir ve kendi online satış sitenizi kurabilirsiniz. Hizmetlerimizi satın almadan önce 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi deneme şansı da bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili...
14 Şubat 2019
Sinan Oypan
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
E-ticarette rekabetin artmasıyla beraber satış taktikleri kullanarak, indirime bağımlı kalmadan satışlarınızı artırmanız gerekebiliyor. Çünkü sadece indirimlere bağımlı kalmanız yapacağınız satış adetlerini artırmanıza...
8 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor...
18 Aralık 2017
Sinan Oypan
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim nasıl olmalı?
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim nasıl olmalı?
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim, müşteri memnuniyetini artımada ve markanıza olan güveni artırmada önemli bir yeri vardır. Kurumsal diliniz, müşterilerinize olan yaklaşımınızı belirleyecektir. Bu süreçte müşteri...
25 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak ve ürünün hangi problemler çözdüğünü anlatmak tüketicilerin gözünde ürünün değerini artıracağı gibi ürüne olan talebin de artmasını sağlar. Tüketicilerin problemlerini çözen bir...
8 Eylül 2017
Sinan Oypan
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Türkiye girişimcilik ekosisteminde kadın girişimciler de artık yerlerini daha fazla almaya başlıyor. Hem devlet destekli krediler ile hem de bankalar kendi fonları ile bu kadın girişimcileri de destekleyerek, onları kendi işlerini...
24 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir...
28 Nisan 2020
Sinan Oypan
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemi, satışların en çok arttığı ve markaların en çok kampanya yaptıkları dönemlerden biridir. Genç nüfusu fazla olan bir ülke olarak, okula dönüş dönemlerinin önemi ülkemizde biraz daha artıyor. Bu dönemde...
5 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler...
4 Haziran 2020
Sinan Oypan
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
İnternet sitesi tasarımlarında slider kullanmak oldukça yaygın yöntemlerden biri; ancak son birkaç yıldır tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcı deneyimini artıracak yeni çözümlerin araştırılması, ana sayfada slider...
16 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?
Sosyal medya pazarlamada farklı kanallara yönelmek isteyen e-ticaret firmaları TikTok hesabı açmayı göz önünde bulundurabilirler. Şuan TikTok ciddi şekilde yükselen sosyal mecralardan biri ve markalar henüz aktif bir şekilde bu...
23 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin