Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay

7 Ocak 2017
Sinan Oypan

Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru kurulmaması, yani yanlış kişilerle ortak olunması, omuzlarınıza daha ciddi sorunların yüklenmesine neden olabilir.

Şirketlerdeki ortaklıklar kolay gibi görünse de, sizin için doğru ortağı seçmek oldukça kritik bir rol oynuyor. Sadece sermayesi olduğu için biriyle ortak olmak ya da iş hayatından farklı beklentileri olan ve orta yol bulamadığınız kişilerle ortak olmanız, yapacağınız işin başarılı olmasını zorlaştırır. Bunların yanı sıra aynı uzmanlık alanlarında olan kişilerin de ortak olması, işe karşı olan farklı bakış açılarından dolayı karar vermeyi zorlaştırmaktadır.

Bu ve bunun gibi sebeplerden dolayı, ortağınızı seçerken dikkat etmeniz oldukça önemlidir. Peki, ortağınızı seçmeden önce nelere dikkat etmeniz gerekiyor?

Daha önceden yaptıkları işleri inceleyin

Bir şirket kurarken, ortağınızın nasıl çalıştığını, yaptığı işlerin kalitesini, çalışma disiplinini, stresli durumlarda konulara nasıl yaklaştığını incelemeniz oldukça yararlı olacaktır.

Sözlü olarak konuşulduğunda özgüveni yüksek olan kişiler, yaptıkları işleri satmak için abartmaya meyillidirler. Ancak yapılan işin kalitesini incelediğinizde sizin beklentilerinizi karşılamadığını görebilirsiniz. Bu nedenle de ortak olmayı planladığınız kişilerin işlerini birinci elden görmeye ve inceleme çalışmalısınız.

O kişiyi en az 1 yıldır tanıyor olun

Ortaklı bir şirket kurmak aslında evliliğe benziyordur. Bu nedenle de ortak olmayı düşündüğünüz kişiyi en az 1 yıldır tanıyor olmanız oldukça önemli. Öncelikle o kişiyi tanımalı, sosyal ve profesyonel hayatını nasıl idare ettiğini gözlemlemeli, yeni fikirlere olan bakış açılarını ele almalı, iş hayatına nasıl bir yaklaşımı olduğunu, çalışma disiplinini incelemelisiniz.

Bunların yanı sıra bu kişinin güvenilirliğini de göz önünde bulundurmalısınız. Yeni kuracağınız işle ilgili herhangi bir sorun da bu kişiye ne kadar güvenebilirsiniz? Gözünüz arkada kalacak mı? Beklemediğiniz bir şey yapabilir mi?

Tüm bu soruların yanıtlarını verebilmek için o kişiyi yakından tanımanız oldukça önemlidir.

Farklı uzmanlık alanları olan kişiler seçmeye dikkat edin

Seçeceğiniz ortağın sizden farklı bir alanda uzman olmasına dikkat etmelisiniz. Bunun sebebi ise şu; bir şirket kurduğunuzda farklı uzmanlık alanlarından işlerle ilgilenmek zorunda kalacaksınız. İşin muhasebe kısmı, pazarlama ve reklam çalışmaları, yazılım işleri, şirket yönetimi gibi birçok farklı konu işe dahil olacak. Bu durumda aynı uzmanlık alanından biriyle ortak olduğunuzda, diğer konularla ilgilenmesi gereken başka kişiler ihtiyacınız olacaktır.

Aynı zamanda aynı konu hakkında uzmanlığınızın olması, karar verme sürenizi uzatabilir. Çünkü iki kişinin de konuya olan yaklaşımı farklı olabilir, tecrübelerinden dolayı aldıkları geri dönüşler farklı olduğu için her fikre kolay adapte olmayabilir ve müdahale edebilir. Bunun sonucunda da tek bir üzerinde fikir ayrılıkları oluşmaya başlar.

Ancak farklı uzmanlık alanlarınızın olması durumunda, hem şirketle ilgili sorumlulukları daha iyi dağıtabilir hem de işlerin daha hızlı çözülmesini sağlayabilirsiniz.

Ortak beklentileriniz olduğundan emin olun

Bunu sağlamanın en ideal yolu, ortaklar arasında yazılı bir çalışma yapmak olacaktır. Siz işle ilgili kafanızda olanları bir yere yazıp, ortaklarınızda beraber bu fikirler üzerinde tartışmalısınız. Aynı çalışmayı onlar da yapmalı. Bu görüşmelerin sonunda, herkesin aynı paydada buluştuğundan emin olmalı ve şirket için hedeflerinizi net bir şekilde belirlemelisiniz.

Ortak paydada buluşamıyorsanız ve bu yapmanın imkanı yoksa, bu kişilerle çalışmak sizin için doğru bir alternatif olmayacaktır. Bu sebeple de bu çalışmaları ortaklık anlaşmalarınızı yapmadan ve şirketinizi kurmadan önce yapmalısınız.

Geri çekilmekten korkmayın

İlk başlarda sizi çok heyecanlandıran bir iş olsa bile, eğer ortaklık konusunda uzlaşamıyorsanız, hedefleriniz, çalışma prensipleriniz ve fikirlerini birbiriyle örtüşmüyorsa, bu sizin için doğru bir ortaklık olmayacaktır.

Fikir ayrılıkları ve anlaşmazlıklar tabii ki olabilir; ancak işin sonunda ortak paydada buluşabilmek oldukça önemlidir. Bu noktaya gelemediğiniz kişilerle ortak olmak, uzun vadede size sıkıntılar getirecektir.

Böyle bir durumda kalmamak için, işin başında yaptığınız görüşmeler sonrasında içinize sinmeyen bir durum olduğunda o anlaşmayı yapmayın ve geri çekilin.

İçinize sinmeyen ve enerjinizin tutmadığı kişilerle iş yapmaktansa, başka fırsatları kovalamak uzun süreçte size daha faydalı sonuçlar getirecektir.

2017'de kendi işinizi kurmayı planlıyorsanız, e-ticaret altyapı paketlerimizi inceleyebilir ve kendi online satış sitenizi kurabilirsiniz. Hizmetlerimizi satın almadan önce 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi deneme şansı da bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
Blog içerikleri B2B firmaları için oldukça önemli bir rol oynuyor. Web sitenin devamlı olarak güncellenmesi ve SEO çalışmaları yapılması nedeniyle B2B siteleri, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırabilirler. B2B söz...
15 Ocak 2018
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
Supplementlerin doping olarak görülmesinin hala tam olarak önüne geçilmediği günümüzde, bir o kadar da kullanıcısının olması online supplement satışı yapan site açmak için iyi bir fikir olabilir. Önyargıları olan kullanıcılar...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir yeri var. Organik olarak hedef kitleye erişmenin yanı sıra, alan adı ve sayfa değerini arama motorları üzerinde yükselterek, sitenin daha değerli hale gelmesine de...
23 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizin görsel arama sorgularında daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve görsel içerikleriniz üzerinden sitenize trafik sağlamak için görsel optimizasyonunu yapmanız gerekiyor. İşin SEO kısmının yanı sıra site...
11 Ocak 2018
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin
E-ticaret sektöründeyseniz ürün tedarikçileri ile çalışmanız gerekecek ve bu süreçteki ilişkileri iyi yönetmeli ve stratejilerinizi hazırlamalısınız. Doğru adımları atmanız, düzenli olarak ürün tedariği sağlamanıza...
11 Kasım 2020
Sinan Oypan
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması,...
20 Nisan 2018
Sinan Oypan
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmaları için kategori yönetimi oldukça önemli bir konudur ve bu sebeple de kategorileri ve katalogları oluştururken bazı kural ve konulara dikkat etmeleri gerekir. Kategori yönetiminizi iyi yapmanız ve e-ticaret sitenizde...
10 Mart 2019
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
Pazarlamada son dönemlerde içeriğin gücü bir hayli artmaya başladı. Hem yazılı, hem görsel hem de video içerikler firmaların kendilerini tanıtmalarında ve marka bilinirliklerini artırmada oldukça önemli bir rol...
10 Nisan 2017
Sinan Oypan
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamlar, tüketicilere ulaşmak için hem fiziksel hem de online mağazalar tarafından sıklıkla kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Kısa mesajlarla ile tüketicilere reklam gösterimleri yaparken dikkat etmeniz gereken bazı...
18 Şubat 2020
Sinan Oypan