Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay

7 Ocak 2017
Sinan Oypan
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay

Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru kurulmaması, yani yanlış kişilerle ortak olunması, omuzlarınıza daha ciddi sorunların yüklenmesine neden olabilir.

Şirketlerdeki ortaklıklar kolay gibi görünse de, sizin için doğru ortağı seçmek oldukça kritik bir rol oynuyor. Sadece sermayesi olduğu için biriyle ortak olmak ya da iş hayatından farklı beklentileri olan ve orta yol bulamadığınız kişilerle ortak olmanız, yapacağınız işin başarılı olmasını zorlaştırır. Bunların yanı sıra aynı uzmanlık alanlarında olan kişilerin de ortak olması, işe karşı olan farklı bakış açılarından dolayı karar vermeyi zorlaştırmaktadır.

Bu ve bunun gibi sebeplerden dolayı, ortağınızı seçerken dikkat etmeniz oldukça önemlidir. Peki, ortağınızı seçmeden önce nelere dikkat etmeniz gerekiyor?

Daha önceden yaptıkları işleri inceleyin

Bir şirket kurarken, ortağınızın nasıl çalıştığını, yaptığı işlerin kalitesini, çalışma disiplinini, stresli durumlarda konulara nasıl yaklaştığını incelemeniz oldukça yararlı olacaktır.

Sözlü olarak konuşulduğunda özgüveni yüksek olan kişiler, yaptıkları işleri satmak için abartmaya meyillidirler. Ancak yapılan işin kalitesini incelediğinizde sizin beklentilerinizi karşılamadığını görebilirsiniz. Bu nedenle de ortak olmayı planladığınız kişilerin işlerini birinci elden görmeye ve inceleme çalışmalısınız.

O kişiyi en az 1 yıldır tanıyor olun

Ortaklı bir şirket kurmak aslında evliliğe benziyordur. Bu nedenle de ortak olmayı düşündüğünüz kişiyi en az 1 yıldır tanıyor olmanız oldukça önemli. Öncelikle o kişiyi tanımalı, sosyal ve profesyonel hayatını nasıl idare ettiğini gözlemlemeli, yeni fikirlere olan bakış açılarını ele almalı, iş hayatına nasıl bir yaklaşımı olduğunu, çalışma disiplinini incelemelisiniz.

Bunların yanı sıra bu kişinin güvenilirliğini de göz önünde bulundurmalısınız. Yeni kuracağınız işle ilgili herhangi bir sorun da bu kişiye ne kadar güvenebilirsiniz? Gözünüz arkada kalacak mı? Beklemediğiniz bir şey yapabilir mi?

Tüm bu soruların yanıtlarını verebilmek için o kişiyi yakından tanımanız oldukça önemlidir.

Farklı uzmanlık alanları olan kişiler seçmeye dikkat edin

Seçeceğiniz ortağın sizden farklı bir alanda uzman olmasına dikkat etmelisiniz. Bunun sebebi ise şu; bir şirket kurduğunuzda farklı uzmanlık alanlarından işlerle ilgilenmek zorunda kalacaksınız. İşin muhasebe kısmı, pazarlama ve reklam çalışmaları, yazılım işleri, şirket yönetimi gibi birçok farklı konu işe dahil olacak. Bu durumda aynı uzmanlık alanından biriyle ortak olduğunuzda, diğer konularla ilgilenmesi gereken başka kişiler ihtiyacınız olacaktır.

Aynı zamanda aynı konu hakkında uzmanlığınızın olması, karar verme sürenizi uzatabilir. Çünkü iki kişinin de konuya olan yaklaşımı farklı olabilir, tecrübelerinden dolayı aldıkları geri dönüşler farklı olduğu için her fikre kolay adapte olmayabilir ve müdahale edebilir. Bunun sonucunda da tek bir üzerinde fikir ayrılıkları oluşmaya başlar.

Ancak farklı uzmanlık alanlarınızın olması durumunda, hem şirketle ilgili sorumlulukları daha iyi dağıtabilir hem de işlerin daha hızlı çözülmesini sağlayabilirsiniz.

Ortak beklentileriniz olduğundan emin olun

Bunu sağlamanın en ideal yolu, ortaklar arasında yazılı bir çalışma yapmak olacaktır. Siz işle ilgili kafanızda olanları bir yere yazıp, ortaklarınızda beraber bu fikirler üzerinde tartışmalısınız. Aynı çalışmayı onlar da yapmalı. Bu görüşmelerin sonunda, herkesin aynı paydada buluştuğundan emin olmalı ve şirket için hedeflerinizi net bir şekilde belirlemelisiniz.

Ortak paydada buluşamıyorsanız ve bu yapmanın imkanı yoksa, bu kişilerle çalışmak sizin için doğru bir alternatif olmayacaktır. Bu sebeple de bu çalışmaları ortaklık anlaşmalarınızı yapmadan ve şirketinizi kurmadan önce yapmalısınız.

Geri çekilmekten korkmayın

İlk başlarda sizi çok heyecanlandıran bir iş olsa bile, eğer ortaklık konusunda uzlaşamıyorsanız, hedefleriniz, çalışma prensipleriniz ve fikirlerini birbiriyle örtüşmüyorsa, bu sizin için doğru bir ortaklık olmayacaktır.

Fikir ayrılıkları ve anlaşmazlıklar tabii ki olabilir; ancak işin sonunda ortak paydada buluşabilmek oldukça önemlidir. Bu noktaya gelemediğiniz kişilerle ortak olmak, uzun vadede size sıkıntılar getirecektir.

Böyle bir durumda kalmamak için, işin başında yaptığınız görüşmeler sonrasında içinize sinmeyen bir durum olduğunda o anlaşmayı yapmayın ve geri çekilin.

İçinize sinmeyen ve enerjinizin tutmadığı kişilerle iş yapmaktansa, başka fırsatları kovalamak uzun süreçte size daha faydalı sonuçlar getirecektir.

2017'de kendi işinizi kurmayı planlıyorsanız, e-ticaret altyapı paketlerimizi inceleyebilir ve kendi online satış sitenizi kurabilirsiniz. Hizmetlerimizi satın almadan önce 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi deneme şansı da bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkılarını incelediğimiz bu yazımızda mobilin önemini ve mobil SEO'nun ne kadar hayati bir önemi olduğunu ele alacağız. Mobil SEO’nun e-ticaret sitelerine katkıları Mobil cihaz kullanım...
26 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza, e-ticarete ilk adım olduğu için önemli bir konudur ve sanal mağaza açarken dikkat etmeniz gereken birçok önemli unsur vardır. Sanal mağaza açma süreci öncelikle yapacağınız iş ve niş ile başlar, sonrasında...
21 Şubat 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
Squarespace Nedir? Maryland Üniversitesi’ndeki bir yurt odasında kurulan Squarespace, 2003 yılından bu yana milyonlarca web sitesinin oluşturulduğu bir platform olarak hizmet vermektedir. Türkiye’de çok yaygın olmasa da dünya...
21 Nisan 2021
Markethinkers
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz yönetimi, e-ticaret firmalarının kimi zaman ilgilenmeleri gereken konulardan biri olmak zorunda oluyor. İstenmeyen bir olaydan sonra ortaya çıkabilecek krizlerin yanı sıra markadan bağımsız olarak sektörün getirdiği ve dış...
10 Nisan 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
İnternetten takı satışı yapan firmalar için dijital pazarlama çalışmaları, geri dönüşümlerini ve satışlarını artırmak için gereklidir. Bu çalışmalar olmadan sadece organik büyümeye bağımlı kalmak, beklenen sonuçların...
8 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasıyla ilgili daha önceki yazılarımızda marka bilinirliğinden de sıkça bahsetmiştik. Sosyal medyanın marka bilinirliğini artırma konusunda markalara nasıl yardımcı olduğundan ve markaların bu özellik...
20 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?
E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?
E ticaret nasıl yapılır / e ticaret sitesi nasıl yapılır, e ticaret sitesi yapımında dikkat edilmesi gereken e ticaret bilgileri nelerdir, sanal ticaretteki (e satış, online ticaret) bilmeniz gerekenler özetle e ticaret nedir nasıl...
13 Aralık 2016
Sinan Oypan
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?
E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?
Mobil e-ticaret firmaları için birçok farklı açıdan önemli bir hal alıyor. Mobile uyumlu e-ticaret sitelerinin yanı sıra artık mobil cihazlarda gösterilen reklamlar da e-ticarette önemli bir yere sahip. Mobil kullanıcılara odaklı...
23 Şubat 2018
Sinan Oypan
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik...
2 Mart 2017
Sinan Oypan