Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri

29 Haziran 2018
Sinan Oypan

Ürün fotoğrafları, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki etmekte. Dükkanın vitrini görevi gördüğü için bu fotoğrafların dikkatli bir şekilde hazırlanması ve site üzerinde kullanılması gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekecek ve onların satın alma kararlarını etkileyebilmek için bazı yöntemlerden yararlanmanız gerekiyor. Bu rehberimizde de örneklerle ürün fotoğraflarınızı nasıl kullanabileceğiniz üzerinde duracağız.

Beyaz arka planlı fotoğraflar kullanın

Ürünlerinizin tüm detaylarının iyi bir şekilde ortaya çıkabilmesi ve kullanıcılara ürün hakkında detaylı bilgi verilebilmesi için beyaz arka planlı fotoğraflar kullanmayı tercih edin. Tüm fotoğraflar olmasa dahi ürünün birkaç fotoğrafının beyaz arka plan üzerinde çekilmiş halde olması anlaşılırlığı kolaylaştıracaktır.

Farklı açılardan ürünün görülmesini sağlayın

Tek bir plan çekim yerine birden fazla açıdan ürünlerinizin görünmesini de sağlamanız gerekiyor. Birden fazla açı paylaşmanız ürün hakkında daha fazla detay verirken, kullanıcıların da ürünü farklı şekillerde görmelerini sağlar.

En az bir tane yakın çekim kullanın

Yakın çekim fotoğraflar ürünün materyali hakkında görsel bilgi sağlar. Kullanıcılar için bu yakın çekim fotoğraflar önemlidir. Ürünü birebir deneme fırsatı olmadığı için bu yakın çekim fotoğraflarla ürünün kalitesini ve malzemesini daha iyi bir şekilde gösterebilirsiniz.

Fotoğraflarda yakınlaştırma özelliği kullanın

Yakın plan çekimler haricinde ürün fotoğraflarının fare ile üzerine gelindiğinde yakınlaştırma özelliğini de kullanabilirsiniz. Böylelikle kullanıcılar fotoğrafları daha büyük ve yakınlaşmış bir şekilde de inceleme fırsatı bulabilirler.

Kullanım alanlarında ürünü gösterin

Beyaz arka plan çekimler haricinde ürünün kullanım alanlarını göstermeniz de kullanıcılara bir fikir verecektir. Sadece beyaz fon kullanmak ürünle ilgili yeterince bilgi vermeyecektir. Ürünün boyutunu göstermek ve gerçek bir ortamda ürünün nasıl göründüğünü sergilemek için kullanım alanlarının yer aldığı fotoğraflarda kullanmalısınız.

İlgili rehber: Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 1. Bölüm

İlgili rehber: Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 2. Bölüm

İlgili rehber: Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 3. Bölüm

Ürünün boyutlarını gösterin

Ürünü gerçek bir ortamda kullanım alanında göstermenin yanı sıra boyutlarını da sergileyebileceğiniz fotoğraflarınızın olması gerekir. Ürün açıklamalarında teknik olarak bu bilgileri vermiş olsanız dahi görsel olarak bu ürünlerin boyutları hakkında fikir sahibi olmak zordur. Bu sebeple de ürünlerinizin boyutlarının rahat bir şekilde algılanabileceği gerçek ortam fotoğraflarını da kullanmalısınız.

Kullanıcılardan gelen fotoğrafları ekleyin

Sosyal kanıt olarak öne çıkartmak ve gerçek kullanıcıların paylaştıkları fotoğrafları da ürün sayfalarınızda kullanabilirsiniz. Gerçek kullanıcıların paylaştıkları fotoğraflar tüketiciler tarafından bu ürünün başka kullanıcılar tarafından da tercih edildiği duygusunu göstereceği için oldukça önemlidir.

Ürün sayfası üzerinde ayrı bir bölüm yaparak, müşterilerinizin paylaştıkları fotoğrafları ayrıca sergileyebilir ve bu bölüme ayrı bir dikkat çekerek, yeni ziyaretçilerinizin satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

Fotoğraf dosya boyutlarına dikkat edin

Ürün sayfalarında fotoğraflar kullanmaya başladığınızda ve birçok fotoğrafı eklediğinizde sayfanın dosya boyutunu da artırmış olursunuz. Bu da sayfanın yüklenme süresini artırmaya başlayabilir. Bu sebeple de fotoğraflarınızın dosya boyutlarına özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Ortalama olarak yüklediğiniz fotoğrafların dosya boyutlarının 150 ile 200 kb arasında olmasına dikkat etmelisiniz. Bu boyutları aşmak ya da gerçek fotoğraf dosya boyutlarını kullanmanız sayfanızın aşırı bir derece yavaşlamasına neden olacaktır. Ürün sayfalarınızda bu konuya özellikle dikkat etmeniz gerekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanıcı yorumları sosyal kanıt açısından oldukça önemlidir. Bu yorumlar, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki ettiği için e-ticaret firmaları site üzerindeki kullanıcı yorumlarını artırmaya...
22 Şubat 2018
Sinan Oypan
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması,...
20 Nisan 2018
Sinan Oypan
E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır sorusu bugünlerde, tüketicilerin internetten alışveriş alışkanlıklarının değişmesiyle birçok kişinin aklına gelmekte. Başlangıç sürecinde atılması gereken birçok adım ve üzerinde karar verilmesi...
5 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
E-ticaret sektörü son yıllarda ülkemizde bir hayli gelişmeye başladı ve önümüzdeki yıllarda da bu büyümenin devam etmesi bekleniyor. Günlük hayatta kullandığımız teknolojik cihazların artması ve internet kullanımının...
24 Şubat 2017
Sinan Oypan
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Kaliteli bir müşteri deneyimi sunmak uzun vadede e-ticaret şirketinizin başarılı ve karlı olmasında önemli bir role sahiptir. Müşteri memnuniyetini artırmak başarınızı artımanın yanı sıra sadık müşteri kitlelerine...
15 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Gelişen teknolojiyle birlikte ilerleyen özgün tasarım dili rakipleriniz arasından kolayca sıyrılmanızı sağlayacaktır. Fark yaratan özgün tasarım ortaya çıkararak kuşaklar arası bir köprü oluşturabilmek mümkün. Peki nasıl...
26 Haziran 2020
Gökçe Beyazaslan
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
E-ticaret firmalarının içerik pazarlamada en çok işlerine yarayabilecek içerik türlerinden biri de “rehber” (how-to) içerikleridir. Ürünler ve hizmetler hakkında tüketicileri bilgilendirici içerikler oluşturarak, hem...
9 Haziran 2016
Sinan Oypan
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret firmaları için yeni bir kampanya dönemi yaklaşıyor. Bu tatil dönemleri internetten satış yapan firmalar için bir ayrı öneme sahip; çünkü yaptıkları kampanyalarla satışlarını...
15 Kasım 2016
Sinan Oypan
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Sosyal medya pazarlama çalışmalarında Instagram kullanımı, markalara Snapchat’ten daha fazla geri dönüş sağlamaktadır. Snapchat, hikaye paylaşımı ve filtre seçenekleri konusunda Instagram’ın önünde yer alsa da, kullanıcı...
3 Haziran 2019
Sinan Oypan
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Sıfırdan bir internet girişimi kurmak oldukça zorlu bir süreç ve bu süreç içerisinde bazı çalışmaları önceden planlamak, girişiminizin kurulum sürecini biraz daha kolaylaştıracaktır. Bu ön çalışmaları ve planlamaları...
5 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olurken, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı ve organik olarak da trafik çekmenize yardımcı olur. Özellikle tatil ve özel günler yaklaştığında bu...
22 Kasım 2018
Sinan Oypan