
Ürün fotoğrafları, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki etmekte. Dükkanın vitrini görevi gördüğü için bu fotoğrafların dikkatli bir şekilde hazırlanması ve site üzerinde kullanılması gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekecek ve onların satın alma kararlarını etkileyebilmek için bazı yöntemlerden yararlanmanız gerekiyor. Bu rehberimizde de örneklerle ürün fotoğraflarınızı nasıl kullanabileceğiniz üzerinde duracağız.
Beyaz arka planlı fotoğraflar kullanın
Ürünlerinizin tüm detaylarının iyi bir şekilde ortaya çıkabilmesi ve kullanıcılara ürün hakkında detaylı bilgi verilebilmesi için beyaz arka planlı fotoğraflar kullanmayı tercih edin. Tüm fotoğraflar olmasa dahi ürünün birkaç fotoğrafının beyaz arka plan üzerinde çekilmiş halde olması anlaşılırlığı kolaylaştıracaktır.
Farklı açılardan ürünün görülmesini sağlayın
Tek bir plan çekim yerine birden fazla açıdan ürünlerinizin görünmesini de sağlamanız gerekiyor. Birden fazla açı paylaşmanız ürün hakkında daha fazla detay verirken, kullanıcıların da ürünü farklı şekillerde görmelerini sağlar.
En az bir tane yakın çekim kullanın
Yakın çekim fotoğraflar ürünün materyali hakkında görsel bilgi sağlar. Kullanıcılar için bu yakın çekim fotoğraflar önemlidir. Ürünü birebir deneme fırsatı olmadığı için bu yakın çekim fotoğraflarla ürünün kalitesini ve malzemesini daha iyi bir şekilde gösterebilirsiniz.
Fotoğraflarda yakınlaştırma özelliği kullanın
Yakın plan çekimler haricinde ürün fotoğraflarının fare ile üzerine gelindiğinde yakınlaştırma özelliğini de kullanabilirsiniz. Böylelikle kullanıcılar fotoğrafları daha büyük ve yakınlaşmış bir şekilde de inceleme fırsatı bulabilirler.
Kullanım alanlarında ürünü gösterin
Beyaz arka plan çekimler haricinde ürünün kullanım alanlarını göstermeniz de kullanıcılara bir fikir verecektir. Sadece beyaz fon kullanmak ürünle ilgili yeterince bilgi vermeyecektir. Ürünün boyutunu göstermek ve gerçek bir ortamda ürünün nasıl göründüğünü sergilemek için kullanım alanlarının yer aldığı fotoğraflarda kullanmalısınız.
İlgili rehber: Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 1. Bölüm
İlgili rehber: Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 2. Bölüm
İlgili rehber: Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 3. Bölüm
Ürünün boyutlarını gösterin
Ürünü gerçek bir ortamda kullanım alanında göstermenin yanı sıra boyutlarını da sergileyebileceğiniz fotoğraflarınızın olması gerekir. Ürün açıklamalarında teknik olarak bu bilgileri vermiş olsanız dahi görsel olarak bu ürünlerin boyutları hakkında fikir sahibi olmak zordur. Bu sebeple de ürünlerinizin boyutlarının rahat bir şekilde algılanabileceği gerçek ortam fotoğraflarını da kullanmalısınız.
Kullanıcılardan gelen fotoğrafları ekleyin
Sosyal kanıt olarak öne çıkartmak ve gerçek kullanıcıların paylaştıkları fotoğrafları da ürün sayfalarınızda kullanabilirsiniz. Gerçek kullanıcıların paylaştıkları fotoğraflar tüketiciler tarafından bu ürünün başka kullanıcılar tarafından da tercih edildiği duygusunu göstereceği için oldukça önemlidir.
Ürün sayfası üzerinde ayrı bir bölüm yaparak, müşterilerinizin paylaştıkları fotoğrafları ayrıca sergileyebilir ve bu bölüme ayrı bir dikkat çekerek, yeni ziyaretçilerinizin satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.
Fotoğraf dosya boyutlarına dikkat edin
Ürün sayfalarında fotoğraflar kullanmaya başladığınızda ve birçok fotoğrafı eklediğinizde sayfanın dosya boyutunu da artırmış olursunuz. Bu da sayfanın yüklenme süresini artırmaya başlayabilir. Bu sebeple de fotoğraflarınızın dosya boyutlarına özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Ortalama olarak yüklediğiniz fotoğrafların dosya boyutlarının 150 ile 200 kb arasında olmasına dikkat etmelisiniz. Bu boyutları aşmak ya da gerçek fotoğraf dosya boyutlarını kullanmanız sayfanızın aşırı bir derece yavaşlamasına neden olacaktır. Ürün sayfalarınızda bu konuya özellikle dikkat etmeniz gerekiyor.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler