Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri

29 Haziran 2018
Sinan Oypan
Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri

Ürün fotoğrafları, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki etmekte. Dükkanın vitrini görevi gördüğü için bu fotoğrafların dikkatli bir şekilde hazırlanması ve site üzerinde kullanılması gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekecek ve onların satın alma kararlarını etkileyebilmek için bazı yöntemlerden yararlanmanız gerekiyor. Bu rehberimizde de örneklerle ürün fotoğraflarınızı nasıl kullanabileceğiniz üzerinde duracağız.

Beyaz arka planlı fotoğraflar kullanın

Ürünlerinizin tüm detaylarının iyi bir şekilde ortaya çıkabilmesi ve kullanıcılara ürün hakkında detaylı bilgi verilebilmesi için beyaz arka planlı fotoğraflar kullanmayı tercih edin. Tüm fotoğraflar olmasa dahi ürünün birkaç fotoğrafının beyaz arka plan üzerinde çekilmiş halde olması anlaşılırlığı kolaylaştıracaktır.

Farklı açılardan ürünün görülmesini sağlayın

Tek bir plan çekim yerine birden fazla açıdan ürünlerinizin görünmesini de sağlamanız gerekiyor. Birden fazla açı paylaşmanız ürün hakkında daha fazla detay verirken, kullanıcıların da ürünü farklı şekillerde görmelerini sağlar.

En az bir tane yakın çekim kullanın

Yakın çekim fotoğraflar ürünün materyali hakkında görsel bilgi sağlar. Kullanıcılar için bu yakın çekim fotoğraflar önemlidir. Ürünü birebir deneme fırsatı olmadığı için bu yakın çekim fotoğraflarla ürünün kalitesini ve malzemesini daha iyi bir şekilde gösterebilirsiniz.

Fotoğraflarda yakınlaştırma özelliği kullanın

Yakın plan çekimler haricinde ürün fotoğraflarının fare ile üzerine gelindiğinde yakınlaştırma özelliğini de kullanabilirsiniz. Böylelikle kullanıcılar fotoğrafları daha büyük ve yakınlaşmış bir şekilde de inceleme fırsatı bulabilirler.

Kullanım alanlarında ürünü gösterin

Beyaz arka plan çekimler haricinde ürünün kullanım alanlarını göstermeniz de kullanıcılara bir fikir verecektir. Sadece beyaz fon kullanmak ürünle ilgili yeterince bilgi vermeyecektir. Ürünün boyutunu göstermek ve gerçek bir ortamda ürünün nasıl göründüğünü sergilemek için kullanım alanlarının yer aldığı fotoğraflarda kullanmalısınız.

İlgili rehber: Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 1. Bölüm

İlgili rehber: Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 2. Bölüm

İlgili rehber: Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 3. Bölüm

Ürünün boyutlarını gösterin

Ürünü gerçek bir ortamda kullanım alanında göstermenin yanı sıra boyutlarını da sergileyebileceğiniz fotoğraflarınızın olması gerekir. Ürün açıklamalarında teknik olarak bu bilgileri vermiş olsanız dahi görsel olarak bu ürünlerin boyutları hakkında fikir sahibi olmak zordur. Bu sebeple de ürünlerinizin boyutlarının rahat bir şekilde algılanabileceği gerçek ortam fotoğraflarını da kullanmalısınız.

Kullanıcılardan gelen fotoğrafları ekleyin

Sosyal kanıt olarak öne çıkartmak ve gerçek kullanıcıların paylaştıkları fotoğrafları da ürün sayfalarınızda kullanabilirsiniz. Gerçek kullanıcıların paylaştıkları fotoğraflar tüketiciler tarafından bu ürünün başka kullanıcılar tarafından da tercih edildiği duygusunu göstereceği için oldukça önemlidir.

Ürün sayfası üzerinde ayrı bir bölüm yaparak, müşterilerinizin paylaştıkları fotoğrafları ayrıca sergileyebilir ve bu bölüme ayrı bir dikkat çekerek, yeni ziyaretçilerinizin satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

Fotoğraf dosya boyutlarına dikkat edin

Ürün sayfalarında fotoğraflar kullanmaya başladığınızda ve birçok fotoğrafı eklediğinizde sayfanın dosya boyutunu da artırmış olursunuz. Bu da sayfanın yüklenme süresini artırmaya başlayabilir. Bu sebeple de fotoğraflarınızın dosya boyutlarına özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Ortalama olarak yüklediğiniz fotoğrafların dosya boyutlarının 150 ile 200 kb arasında olmasına dikkat etmelisiniz. Bu boyutları aşmak ya da gerçek fotoğraf dosya boyutlarını kullanmanız sayfanızın aşırı bir derece yavaşlamasına neden olacaktır. Ürün sayfalarınızda bu konuya özellikle dikkat etmeniz gerekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
Google Tag Manager Nedir? GTM Ücretli Midir? Google’ın web sitesi yöneticileri ve dijital pazarlama uzmanları için geliştirdiği birtakım araçlar bulunmaktadır. Site yapılandırması ve pazarlama yönetimi için adeta bir kurtarıcı...
23 Ocak 2021
Markethinkers
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Pazarı tanımak, daha iyi stratejiler geliştirmek ve rakiplerin önüne geçebilmek için sektör analizi yapmak gerekir. Özellikle yeni başlayanlar bir işe girişmeden önce o sektörü detaylı olarak araştırmalılar ve fikir sahibi...
8 Ağustos 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
Shopify Nedir? Shopify, dijital dünyanın en popüler markalarından biridir. Dünya genelinde hizmet veriyor oluşu, markaya bu popülariteyi getirmiştir. Üç arkadaşın snowboard ekipmanlarını internetten satmaya çalışması ile doğmuş...
7 Mayıs 2021
Markethinkers
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
E-ticaret sitenizin trafiğini yakından takip etmeniz oldukça önemlidir. Sitenize gelen ziyaretçileri bilmek, bu ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi, kaç sayfayı ziyaret ettiklerini ve bunlara ek olarak yeni ziyaretçilerle...
16 Nisan 2018
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir...
28 Nisan 2020
Sinan Oypan
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
E-ticarette müşteri yorumlarının sosyal kanıt konusunda önemli bir yeri vardır. Site üzerindeki müşteri yorumlarınızı artırmanız, sitenizden alışveriş yapacak olan kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemesini sağlar...
9 Ağustos 2018
Sinan Oypan
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmeleri, e-ticaret şirketine ya da yeni iş fikrine nakit akışı sağlamak ve işini büyütmek isteyen girişimciler için oldukça önemli. Melek yatırımcılardan alınacak yatırım ile bu iş fikri hayata...
11 Mart 2020
Sinan Oypan
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru...
7 Ocak 2017
Sinan Oypan
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri arasında üzerinden durmanız gereken 5 önemli konuyu bu yazımızda ele alacağız. SEO trendleri ; SEO trendleri Arama motorlarındaki performansınızı artırmanız ve organik trafiğinizi artırmak için SEO...
24 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site...
6 Kasım 2016
Sinan Oypan