Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri

29 Haziran 2018
Sinan Oypan

Ürün fotoğrafları, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki etmekte. Dükkanın vitrini görevi gördüğü için bu fotoğrafların dikkatli bir şekilde hazırlanması ve site üzerinde kullanılması gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekecek ve onların satın alma kararlarını etkileyebilmek için bazı yöntemlerden yararlanmanız gerekiyor. Bu rehberimizde de örneklerle ürün fotoğraflarınızı nasıl kullanabileceğiniz üzerinde duracağız.

Beyaz arka planlı fotoğraflar kullanın

Ürünlerinizin tüm detaylarının iyi bir şekilde ortaya çıkabilmesi ve kullanıcılara ürün hakkında detaylı bilgi verilebilmesi için beyaz arka planlı fotoğraflar kullanmayı tercih edin. Tüm fotoğraflar olmasa dahi ürünün birkaç fotoğrafının beyaz arka plan üzerinde çekilmiş halde olması anlaşılırlığı kolaylaştıracaktır.

Farklı açılardan ürünün görülmesini sağlayın

Tek bir plan çekim yerine birden fazla açıdan ürünlerinizin görünmesini de sağlamanız gerekiyor. Birden fazla açı paylaşmanız ürün hakkında daha fazla detay verirken, kullanıcıların da ürünü farklı şekillerde görmelerini sağlar.

En az bir tane yakın çekim kullanın

Yakın çekim fotoğraflar ürünün materyali hakkında görsel bilgi sağlar. Kullanıcılar için bu yakın çekim fotoğraflar önemlidir. Ürünü birebir deneme fırsatı olmadığı için bu yakın çekim fotoğraflarla ürünün kalitesini ve malzemesini daha iyi bir şekilde gösterebilirsiniz.

Fotoğraflarda yakınlaştırma özelliği kullanın

Yakın plan çekimler haricinde ürün fotoğraflarının fare ile üzerine gelindiğinde yakınlaştırma özelliğini de kullanabilirsiniz. Böylelikle kullanıcılar fotoğrafları daha büyük ve yakınlaşmış bir şekilde de inceleme fırsatı bulabilirler.

Kullanım alanlarında ürünü gösterin

Beyaz arka plan çekimler haricinde ürünün kullanım alanlarını göstermeniz de kullanıcılara bir fikir verecektir. Sadece beyaz fon kullanmak ürünle ilgili yeterince bilgi vermeyecektir. Ürünün boyutunu göstermek ve gerçek bir ortamda ürünün nasıl göründüğünü sergilemek için kullanım alanlarının yer aldığı fotoğraflarda kullanmalısınız.

İlgili rehber: Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 1. Bölüm

İlgili rehber: Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 2. Bölüm

İlgili rehber: Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 3. Bölüm

Ürünün boyutlarını gösterin

Ürünü gerçek bir ortamda kullanım alanında göstermenin yanı sıra boyutlarını da sergileyebileceğiniz fotoğraflarınızın olması gerekir. Ürün açıklamalarında teknik olarak bu bilgileri vermiş olsanız dahi görsel olarak bu ürünlerin boyutları hakkında fikir sahibi olmak zordur. Bu sebeple de ürünlerinizin boyutlarının rahat bir şekilde algılanabileceği gerçek ortam fotoğraflarını da kullanmalısınız.

Kullanıcılardan gelen fotoğrafları ekleyin

Sosyal kanıt olarak öne çıkartmak ve gerçek kullanıcıların paylaştıkları fotoğrafları da ürün sayfalarınızda kullanabilirsiniz. Gerçek kullanıcıların paylaştıkları fotoğraflar tüketiciler tarafından bu ürünün başka kullanıcılar tarafından da tercih edildiği duygusunu göstereceği için oldukça önemlidir.

Ürün sayfası üzerinde ayrı bir bölüm yaparak, müşterilerinizin paylaştıkları fotoğrafları ayrıca sergileyebilir ve bu bölüme ayrı bir dikkat çekerek, yeni ziyaretçilerinizin satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

Fotoğraf dosya boyutlarına dikkat edin

Ürün sayfalarında fotoğraflar kullanmaya başladığınızda ve birçok fotoğrafı eklediğinizde sayfanın dosya boyutunu da artırmış olursunuz. Bu da sayfanın yüklenme süresini artırmaya başlayabilir. Bu sebeple de fotoğraflarınızın dosya boyutlarına özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Ortalama olarak yüklediğiniz fotoğrafların dosya boyutlarının 150 ile 200 kb arasında olmasına dikkat etmelisiniz. Bu boyutları aşmak ya da gerçek fotoğraf dosya boyutlarını kullanmanız sayfanızın aşırı bir derece yavaşlamasına neden olacaktır. Ürün sayfalarınızda bu konuya özellikle dikkat etmeniz gerekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir. Birçok firma,...
14 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular; e-posta gönderimi için en uygun zaman nedir, hangi sıklıkta e-posta göndermek gerekiyor, e-postaların uzunlukları ne kadar olmalı; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
23 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Doğru reklam stratejisi şirketinizin tanıtımını daha etkili bir şekilde yapmanızı sağlarken, elinizdeki bütçeyi de daha iyi bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Doğru strateji için de reklam kampanyaları hazırlarken bazı...
22 Şubat 2020
Sinan Oypan
Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?
Kategori yönetimi, ürünleri belli bir sıra ve düzen içerisinde e-ticaret sitenizde listelemek satışlarınıza etki eden faktörler arasında yer alıyor. Kategori yönetimini yaparken hiyerarşik bir düzen kullanmak ve kategorileri belli...
20 Mart 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçları, sosyal medyada yaptığınız çalışmaların sonuçlarını analiz etmek için size birçok farklı yöntem sunar. Yaptığınız çalışmaların sonuçlarını, yatırım getirinizi ve hedef kitlenizi bu...
20 Mayıs 2020
Sinan Oypan
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
Bir SEO ajansı ile anlaşarak SEO hizmeti alırken, bazı konuların üzerinden geçmeniz ve alacağınız hizmetlerle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Bulunduğunuz pazarda öne çıkmak, satışlarınızı artırarak yeni...
28 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili...
14 Şubat 2019
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin merakla beklediği durumlardan biri de satın aldıkları ürünün paketini açmaktır. Paket açma deneyimi, müşterilerin bekledikleri ürünlere ulaşmalarını sağlamanın yanı...
24 Kasım 2017
Sinan Oypan
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Online satışlarda e-ticaret firmalarının en çok üzerinde durmaları gereken konulardan biri de ürün açıklamalarıdır. Tüketicilerin, ürünler hakkında bilgi alabilecekleri bu alanlar üzerine özel çalışmalar yapmak geri...
21 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
E-ticaret sektöründe rekabetin bir hayli yoğun olması, küçük işletmelerin işini bir hayli zorlaştırıyor. Rekabetin yanı sıra internet üzerinden satış yapmanın getirdiği de bir takım zorluklar bulunuyor. Kendi işini kurmak...
19 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette stok takibi, sipariş yönetimi, siparişlerin kargolanması ve sonrasında da stokların yenilenmesi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri. Stok takibi yaparken, bir yandan da stok yönetimi çalışmaları da yapacağınız...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
Antika ürün satmak / antika eşya satmak istiyorum diyor ve internetten ikinci el antika eşya satışı yapmak istiyorsanız bu yazı tam size göre. İnternetten antika ürün satmak Antika ürünlerin satışı ve ikinci el eşya...
14 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan