Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri

29 Haziran 2018
Sinan Oypan
Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri

Ürün fotoğrafları, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki etmekte. Dükkanın vitrini görevi gördüğü için bu fotoğrafların dikkatli bir şekilde hazırlanması ve site üzerinde kullanılması gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekecek ve onların satın alma kararlarını etkileyebilmek için bazı yöntemlerden yararlanmanız gerekiyor. Bu rehberimizde de örneklerle ürün fotoğraflarınızı nasıl kullanabileceğiniz üzerinde duracağız.

Beyaz arka planlı fotoğraflar kullanın

Ürünlerinizin tüm detaylarının iyi bir şekilde ortaya çıkabilmesi ve kullanıcılara ürün hakkında detaylı bilgi verilebilmesi için beyaz arka planlı fotoğraflar kullanmayı tercih edin. Tüm fotoğraflar olmasa dahi ürünün birkaç fotoğrafının beyaz arka plan üzerinde çekilmiş halde olması anlaşılırlığı kolaylaştıracaktır.

Farklı açılardan ürünün görülmesini sağlayın

Tek bir plan çekim yerine birden fazla açıdan ürünlerinizin görünmesini de sağlamanız gerekiyor. Birden fazla açı paylaşmanız ürün hakkında daha fazla detay verirken, kullanıcıların da ürünü farklı şekillerde görmelerini sağlar.

En az bir tane yakın çekim kullanın

Yakın çekim fotoğraflar ürünün materyali hakkında görsel bilgi sağlar. Kullanıcılar için bu yakın çekim fotoğraflar önemlidir. Ürünü birebir deneme fırsatı olmadığı için bu yakın çekim fotoğraflarla ürünün kalitesini ve malzemesini daha iyi bir şekilde gösterebilirsiniz.

Fotoğraflarda yakınlaştırma özelliği kullanın

Yakın plan çekimler haricinde ürün fotoğraflarının fare ile üzerine gelindiğinde yakınlaştırma özelliğini de kullanabilirsiniz. Böylelikle kullanıcılar fotoğrafları daha büyük ve yakınlaşmış bir şekilde de inceleme fırsatı bulabilirler.

Kullanım alanlarında ürünü gösterin

Beyaz arka plan çekimler haricinde ürünün kullanım alanlarını göstermeniz de kullanıcılara bir fikir verecektir. Sadece beyaz fon kullanmak ürünle ilgili yeterince bilgi vermeyecektir. Ürünün boyutunu göstermek ve gerçek bir ortamda ürünün nasıl göründüğünü sergilemek için kullanım alanlarının yer aldığı fotoğraflarda kullanmalısınız.

İlgili rehber: Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 1. Bölüm

İlgili rehber: Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 2. Bölüm

İlgili rehber: Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 3. Bölüm

Ürünün boyutlarını gösterin

Ürünü gerçek bir ortamda kullanım alanında göstermenin yanı sıra boyutlarını da sergileyebileceğiniz fotoğraflarınızın olması gerekir. Ürün açıklamalarında teknik olarak bu bilgileri vermiş olsanız dahi görsel olarak bu ürünlerin boyutları hakkında fikir sahibi olmak zordur. Bu sebeple de ürünlerinizin boyutlarının rahat bir şekilde algılanabileceği gerçek ortam fotoğraflarını da kullanmalısınız.

Kullanıcılardan gelen fotoğrafları ekleyin

Sosyal kanıt olarak öne çıkartmak ve gerçek kullanıcıların paylaştıkları fotoğrafları da ürün sayfalarınızda kullanabilirsiniz. Gerçek kullanıcıların paylaştıkları fotoğraflar tüketiciler tarafından bu ürünün başka kullanıcılar tarafından da tercih edildiği duygusunu göstereceği için oldukça önemlidir.

Ürün sayfası üzerinde ayrı bir bölüm yaparak, müşterilerinizin paylaştıkları fotoğrafları ayrıca sergileyebilir ve bu bölüme ayrı bir dikkat çekerek, yeni ziyaretçilerinizin satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

Fotoğraf dosya boyutlarına dikkat edin

Ürün sayfalarında fotoğraflar kullanmaya başladığınızda ve birçok fotoğrafı eklediğinizde sayfanın dosya boyutunu da artırmış olursunuz. Bu da sayfanın yüklenme süresini artırmaya başlayabilir. Bu sebeple de fotoğraflarınızın dosya boyutlarına özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Ortalama olarak yüklediğiniz fotoğrafların dosya boyutlarının 150 ile 200 kb arasında olmasına dikkat etmelisiniz. Bu boyutları aşmak ya da gerçek fotoğraf dosya boyutlarını kullanmanız sayfanızın aşırı bir derece yavaşlamasına neden olacaktır. Ürün sayfalarınızda bu konuya özellikle dikkat etmeniz gerekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu günümüzde e-ticaret firmaları için daha önemli bir hal almaya başladığı için bu konuda stratejilerin geliştirilmesi gerekiyor. Akıllı cihazların tüketiciler arasındaki kullanımının artmasıyla...
9 Ekim 2019
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
Müşteri hizmetleri e-ticaretteki en önemli alanlardan biridir. Müşteri memnuniyetini artırmak, satış öncesi ve sonrasında destek sunmak ve müşterilerle iyi ilişkiler kurmak için sağlam temelleri olan bir müşteri hizmetleri...
5 Ocak 2018
Sinan Oypan
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları yani e-posta pazarlama B2B firmaları için diğer pazarlama yöntemlerinden daha önemlidir. Çoğu zaman sosyal mecraların ya da Google Adwords çalışmalarının bir adım da ötesinde durur. Bunun sebebi ise, B2B...
7 Nisan 2017
Sinan Oypan
Kurumsal Kimlik Nedir?
Kurumsal Kimlik Nedir?
Dünyanın en büyükleri olarak anılan markalar düşünüldüğünde akılda birtakım görsel ögeler canlanır. Bu ögeler kimi markalar özelinde o kadar baskındır ki görüldüğü anda, o markanın faaliyet gösterdiği sektörden ya da...
4 Ekim 2021
Markethinkers
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
Yeni yılın başlangıcıyla beraber, yeni yıl için yeni strateji ve fikirler geliştirmek gerekiyor; ancak yapılması gereken çalışmalardan biri de yıllık değerlendirme raporu hazırlamak. Bunun nedeni ise yeni yıldaki çalışmaları...
16 Ocak 2019
Sinan Oypan
SaaS Nedir?
SaaS Nedir?
Dijital olarak yönetilen ve yürütülen işlerin en önemli parçaları donanımlar ve yazılımlardır. Donanım konusundaki teknolojik gelişmeler, çok kısa sürede devasa bilgisayarları cebinizdeki küçük telefonların içine...
1 Haziran 2021
Markethinkers
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin avantajları, kendi işini kurmanın avantajları, kendi işini kurmanın dezavantajları yani kendi işini kurmanın avantajları ve dezavantajları özetle girişimciliğin avantajları ve daha fazlasına bu yazımızda ele...
5 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma, markalar için önemli konulardan biri; çünkü hesaplarını büyütmek onların daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Organik olarak hesabı büyütmek için de yapılabilecek birçok farklı...
20 Şubat 2020
Sinan Oypan
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin...
24 Aralık 2016
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
E-ticaret yazılımı alanında sektör lideri IdeaSoft, Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi arasında ikinci kez yerini aldı. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde, Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma...
6 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için farklı stratejilerden yararlanabilirsiniz. Bu stratejilerden biri de bundle ürünlerdir. Uzun süredir e-ticaret sitelerinde kullanılan bu yöntem kullanıcıların satın alma kararlarını...
23 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin