Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?

18 Ekim 2017
Sinan Oypan

Ürün açıklamalarının tüketicilerin satın alma kararlarına büyük bir etkisi bulunuyor. Dikkat ve ilgi çeken orijinal ürün açıklamaları oluşturduğunuzda ziyaretçileri sayfa üzerinde de daha fazla tutabilirsiniz. Yetersiz ve özensiz hazırlanmış ürün açıklamaları işinize farklı şekillerde zarar verebilir. Kullanıcılar özensiz açıklamalara baktıklarında ürünle ilgili yeterli bilgi bulamayacakları gibi, ürünün bir cazibesi de olmayacağı için bu ürünü satın almak istemeyebilirler.

Bunların yanı sıra arama motorları tarafında da eksik ürün açıklamaları sayfalarınızın iyi bir şekilde indekslenememesine neden olur. Üretici firmanın ürün açıklamalarını kopyalamak ve orijinal olmayan içerikler sunmak, sayfa değerinizi yükseltmez. Google bunun için sitenizi cezalandırmaz; ancak sizi ödüllendirmez de. Bu nedenle de orijinal ürün açıklamaları oluştmanız hem arama motorları hem de kullanıcı deneyimi açısından önemlidir.

Ürününüzü iyi tanıyın ve özelliklerini detaylandırın

Ürün açıklaması oluşturmadan önce ürününüzün özelliklerini listeleyin. Bu ürünü farklı kılan ve birincil özelliğini listenin başına ekleyin. Bu listeleme yöntemiyle, ürününüzü nasıl daha iyi tanıtabileceğinizi görmeye başlarsınız. Ardı ardına özellikleri sıralamak yerine öncelik sırasını belirler ve tüketicilerin dikkatini hangi özelliğin üzerine çekeceğinizi belirlersiniz.

Ürününüzü tüm detaylarıyla iyi bir şekilde tanıdığınızda ve bu listeleri oluşturduğunuzda, nasıl bir metin hazırlayacağınız konusunda fikirler edinmeye başlarsınız.

Öncelikle tek bir özellik üzerinde durun

Ürünün en çarpıcı özelliğini bulduktan sonra bu tek özellik üzerinde durarak, bir açıklama oluşturmaya başlayın. Bu ürünün bir özelliği olabileceği gibi ürünün nasıl kullanıldığıyla ilgili bir madde de olabilir. Önemli olan bu tek özelliği belirleyerek bunu en iyi şekilde yazılı olarak ifade edebilmektir.

Bu özelliği öne çıkaracak metninizi oluşturduktan sonra ürünün geri kalan diğer özellikleri için de metinler oluşturmaya başlayabilirsiniz. Bu maddeleri oluştururken odak noktanız tek bir özellikte olsun ve her bir maddeyi ayrı ayrı ele alarak değerlendirin.

Bu özellikleri bir faydaya bağlayın

Ürünlerinizin tüketicilerin hangi sorunları çözdüğünü de ürün açıklamalarında belirtmeye özen göstermelisiniz. Tek tek ürünün özelliklerini anlatmak tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için tek başına yeterli olmayacaktır. Bu nedenle de bir fayda sunmanız gerekiyor. Bu özelliklerin yanına, tüketicilerin bu ürünü satın alarak, hangi sorunlarını çözebileceklerini ya da bu ürünün onlara ne gibi faydalar sunacağını da belirtmeniz gerekiyor.

Terimlerden ve jargondan mümkün oldukça kaçının

Çok teknik açıklamalar yazmak yerine kolay anlaşılır açıklamalar yazmanız da ürün açıklamalarının anlaşılabilirliğini artıracaktır. Tüketiciler ürünle ilgili teknik terimleri ve jargonu bilmiyor olabilirler. Ürün açıklamalarınız çok teknik olursa, ne demek istediğinizi ve sağladığınız faydaları tam olarak anlatamayabilirsiniz. Bu nedenle de karmaşık cümle yapılarından ve terimlerden kaçınmalısınız. Ziyaretçileriniz ürün sayfasına geldiklerinde bu açıklamaları rahatlıkla anlayabilmeliler.

Anahtar kelimelerinizi seçin

Ürün açıklamalarınızda anahtar kelimelerinizi de kullanmalısınız. Herbir ürünü için seçtiğiniz anahtar kelimeleri ürün açıklama metinlerinizde geçirmeyi de unutmamanız gerekiyor. Anahtar kelimelerinizi kullanırken, spam yapmamaya ve ard arda bu kelimeleri kullanmamaya dikkat etmelisiniz. Google, sadece anahtar kelime yığını şeklinde oluşturulan ürün açıklamaları nedeniyle sitenizi cezalandırabilir. Anahtar kelimelerinizi anlamlı cümleler içerisinde kullanarak, anahtar kelime yoğunluğunu metnin genelinin yüzde 3’ü kadar kullanmaya dikkat etmelisiniz.

Testler yapın

Aynı kategoride olan benzer ürünler için farklı ürün açıklamaları oluşturarak testler yapabilirsiniz. Farklı özellikleri öne çıkartabileceğiniz gibi, farklı bir şablon oluşturarak da ürün açıklamalarınızı oluşturabilirsiniz. Farklı yapılardaki bu ürün açıklamalarını belli bir süre boyunca takip ederek, aldığınız tepkileri ve geri dönüşümleri inceleyebilir ve sonrasında da hangi tip ürün açıklamalarının size daha fazla geri dönüşüm sağladığını görebilirsiniz.

Kullandığınız başlıkları, sloganları, faydaları ve ürün açıklama şablonlarını test etmeniz, belli bir süre sonra e-ticaret siteniz için en uygun olan formatı bulmanızı sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
Youtube Hikaye özelliğinin kullanımı açılması, markalar ve içerik üreticiler için Youtube’da içerik üretimi için farklı bir kapı aralamış oldu. Youtube Hikaye özelliği, Snapchat, Facebook ve Instagram’daki Hikaye...
3 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin...
19 Nisan 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Doğru reklam stratejisi şirketinizin tanıtımını daha etkili bir şekilde yapmanızı sağlarken, elinizdeki bütçeyi de daha iyi bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Doğru strateji için de reklam kampanyaları hazırlarken bazı...
22 Şubat 2020
Sinan Oypan
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı...
8 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
E-ticarette etkili bir tedarik zinciri yönetimi yapmak, uzun vadede sektörde başarılı olmanın sırlarından biri olarak öne çıkmakta. Ürün tedariklerinin etkin bir şekilde yapılması, ürünlerin tüketicilere sorunsuz ve hızlı bir...
30 Aralık 2020
Sinan Oypan
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazmak ve bunu dikkat çekici bir şekilde yapmak, kullanıcıların paylaşımlarınızla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olur. Kullanıcılar her ne kadar fotoğraf ve videolara dikkat ediyor gibi...
27 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten takı satmak ve satış sitesi kurmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online takı satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda dikkat etmeniz...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir adlı makalemize başlamadan önce Facebook'un markalar açısından kullanıma da bakmamız gerekiyor. Facebook, markalar tarafından sıkça kullanılan reklam platformları arasında yer alıyor....
24 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret şirketiniz için pazarlama çalışmaları yaparken, bir tanıtım videosu hazırlamak doğru bir yaklaşım olacaktır. Markanızı henüz tanımayan kitlelere, yaptığınız işleri ve hizmetleri anlatmak için tanıtım...
9 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları, bir ürüne talep yaratma ve tüketicilerin ilgisini çekme konusundaki önemli kriterler arasında yer almaktadır. Bir ürünün özellikleri ve faydaları farklı konular olsa da; pazarlama çalışmalarında...
14 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Yeni trend arama yöntemlerini kullandığınızda sektördeki rekabette öne çıkabileceğiniz gibi sunacağınız farklılıklar nedeniyle tüketicilerin de ilgisini çekebilirsiniz. Günümüzde hem teknolojik yenilikler hem de değişen...
10 Ağustos 2020
Sinan Oypan