Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?

18 Ekim 2017
Sinan Oypan

Ürün açıklamalarının tüketicilerin satın alma kararlarına büyük bir etkisi bulunuyor. Dikkat ve ilgi çeken orijinal ürün açıklamaları oluşturduğunuzda ziyaretçileri sayfa üzerinde de daha fazla tutabilirsiniz. Yetersiz ve özensiz hazırlanmış ürün açıklamaları işinize farklı şekillerde zarar verebilir. Kullanıcılar özensiz açıklamalara baktıklarında ürünle ilgili yeterli bilgi bulamayacakları gibi, ürünün bir cazibesi de olmayacağı için bu ürünü satın almak istemeyebilirler.

Bunların yanı sıra arama motorları tarafında da eksik ürün açıklamaları sayfalarınızın iyi bir şekilde indekslenememesine neden olur. Üretici firmanın ürün açıklamalarını kopyalamak ve orijinal olmayan içerikler sunmak, sayfa değerinizi yükseltmez. Google bunun için sitenizi cezalandırmaz; ancak sizi ödüllendirmez de. Bu nedenle de orijinal ürün açıklamaları oluştmanız hem arama motorları hem de kullanıcı deneyimi açısından önemlidir.

Ürününüzü iyi tanıyın ve özelliklerini detaylandırın

Ürün açıklaması oluşturmadan önce ürününüzün özelliklerini listeleyin. Bu ürünü farklı kılan ve birincil özelliğini listenin başına ekleyin. Bu listeleme yöntemiyle, ürününüzü nasıl daha iyi tanıtabileceğinizi görmeye başlarsınız. Ardı ardına özellikleri sıralamak yerine öncelik sırasını belirler ve tüketicilerin dikkatini hangi özelliğin üzerine çekeceğinizi belirlersiniz.

Ürününüzü tüm detaylarıyla iyi bir şekilde tanıdığınızda ve bu listeleri oluşturduğunuzda, nasıl bir metin hazırlayacağınız konusunda fikirler edinmeye başlarsınız.

Öncelikle tek bir özellik üzerinde durun

Ürünün en çarpıcı özelliğini bulduktan sonra bu tek özellik üzerinde durarak, bir açıklama oluşturmaya başlayın. Bu ürünün bir özelliği olabileceği gibi ürünün nasıl kullanıldığıyla ilgili bir madde de olabilir. Önemli olan bu tek özelliği belirleyerek bunu en iyi şekilde yazılı olarak ifade edebilmektir.

Bu özelliği öne çıkaracak metninizi oluşturduktan sonra ürünün geri kalan diğer özellikleri için de metinler oluşturmaya başlayabilirsiniz. Bu maddeleri oluştururken odak noktanız tek bir özellikte olsun ve her bir maddeyi ayrı ayrı ele alarak değerlendirin.

Bu özellikleri bir faydaya bağlayın

Ürünlerinizin tüketicilerin hangi sorunları çözdüğünü de ürün açıklamalarında belirtmeye özen göstermelisiniz. Tek tek ürünün özelliklerini anlatmak tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için tek başına yeterli olmayacaktır. Bu nedenle de bir fayda sunmanız gerekiyor. Bu özelliklerin yanına, tüketicilerin bu ürünü satın alarak, hangi sorunlarını çözebileceklerini ya da bu ürünün onlara ne gibi faydalar sunacağını da belirtmeniz gerekiyor.

Terimlerden ve jargondan mümkün oldukça kaçının

Çok teknik açıklamalar yazmak yerine kolay anlaşılır açıklamalar yazmanız da ürün açıklamalarının anlaşılabilirliğini artıracaktır. Tüketiciler ürünle ilgili teknik terimleri ve jargonu bilmiyor olabilirler. Ürün açıklamalarınız çok teknik olursa, ne demek istediğinizi ve sağladığınız faydaları tam olarak anlatamayabilirsiniz. Bu nedenle de karmaşık cümle yapılarından ve terimlerden kaçınmalısınız. Ziyaretçileriniz ürün sayfasına geldiklerinde bu açıklamaları rahatlıkla anlayabilmeliler.

Anahtar kelimelerinizi seçin

Ürün açıklamalarınızda anahtar kelimelerinizi de kullanmalısınız. Herbir ürünü için seçtiğiniz anahtar kelimeleri ürün açıklama metinlerinizde geçirmeyi de unutmamanız gerekiyor. Anahtar kelimelerinizi kullanırken, spam yapmamaya ve ard arda bu kelimeleri kullanmamaya dikkat etmelisiniz. Google, sadece anahtar kelime yığını şeklinde oluşturulan ürün açıklamaları nedeniyle sitenizi cezalandırabilir. Anahtar kelimelerinizi anlamlı cümleler içerisinde kullanarak, anahtar kelime yoğunluğunu metnin genelinin yüzde 3’ü kadar kullanmaya dikkat etmelisiniz.

Testler yapın

Aynı kategoride olan benzer ürünler için farklı ürün açıklamaları oluşturarak testler yapabilirsiniz. Farklı özellikleri öne çıkartabileceğiniz gibi, farklı bir şablon oluşturarak da ürün açıklamalarınızı oluşturabilirsiniz. Farklı yapılardaki bu ürün açıklamalarını belli bir süre boyunca takip ederek, aldığınız tepkileri ve geri dönüşümleri inceleyebilir ve sonrasında da hangi tip ürün açıklamalarının size daha fazla geri dönüşüm sağladığını görebilirsiniz.

Kullandığınız başlıkları, sloganları, faydaları ve ürün açıklama şablonlarını test etmeniz, belli bir süre sonra e-ticaret siteniz için en uygun olan formatı bulmanızı sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu...
2 Nisan 2017
Sinan Oypan
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama, gelecek planlarını belirleme açısından yeni bir girişim ya da şirket için önemli olduğu gibi bir hayli de gereklidir. İş planı hazırlarken de bir takım önemli noktaların üzerinde durmak ve notlarınızı...
22 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
Facebook video içerikleri, etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırma için etkili olduğu gibi yeni kitlelere ulaşma konusunda da etkilidir. Farklı içerik türlerinden ve fikirlerinden yararlanmak, kullanıcılarla farklı etkileşimler...
24 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Tüketicilere güvenli bir online alışveriş deneyimi yaşatmanız, bir e-ticaret firması olarak birincil yükümlülüklerinizden biridir. Tüketicilerin güvenini kazanmak, online alışverişler sırasında onların sorunsuz bir şekilde...
28 Aralık 2017
Sinan Oypan
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Şahıs şirketi nasıl açılır konusu yeni iş kuracak girişimcilerin oldukça ilgisini çeken bir konudur. Küçük ve orta işletmelere hitap eden, kurulumu hızlı, maliyeti düşük olan şahıs şirketi kurmak uzun vadede işletmeleri...
20 Mayıs 2019
Ideasoft Admin
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazası olanlar, online mağaza açarak internet üzerinde satış yapabilir ve yeni hedef kitlelere ulaşarak e-ticaretin avantajlarından yararlanabilirler. Uzun süredir fiziki mağazanız olabilir ve ticaret ile ilgili birçok konuyu...
7 Haziran 2019
Sinan Oypan
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Online alışverişlerde tüketicilerin e-ticaret firmalarından bir takım beklentileri vardır. Bu beklentilerin karşılanması, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki ettiği için firmaların geri dönüşüm...
7 Şubat 2018
Sinan Oypan
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içerikleri, e-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi ve hizmetlerinizi geniş kitlelere tanıtma ve ürünlerinize dikkat çekmek için oldukça ideal pazarlama araçlarıdır. Video içerikleri farklı konseptlerde...
10 Ocak 2019
Sinan Oypan
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
Bir SEO ajansı ile anlaşarak SEO hizmeti alırken, bazı konuların üzerinden geçmeniz ve alacağınız hizmetlerle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Bulunduğunuz pazarda öne çıkmak, satışlarınızı artırarak yeni...
28 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan...
2 Temmuz 2017
Gökçe Beyazaslan
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2020
Hepsiburada mağaza açma diğer bir deyişle Hepsiburada dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Türkiye’nin en eski e-ticaret sitelerinden biri olan Hepsiburada’da mağaza açmak ve kendi ürünlerinizi...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan