fbpx

Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?

18 Ekim 2017
Sinan Oypan
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?

Ürün açıklamalarının tüketicilerin satın alma kararlarına büyük bir etkisi bulunuyor. Dikkat ve ilgi çeken orijinal ürün açıklamaları oluşturduğunuzda ziyaretçileri sayfa üzerinde de daha fazla tutabilirsiniz. Yetersiz ve özensiz hazırlanmış ürün açıklamaları işinize farklı şekillerde zarar verebilir. Kullanıcılar özensiz açıklamalara baktıklarında ürünle ilgili yeterli bilgi bulamayacakları gibi, ürünün bir cazibesi de olmayacağı için bu ürünü satın almak istemeyebilirler.

Bunların yanı sıra arama motorları tarafında da eksik ürün açıklamaları sayfalarınızın iyi bir şekilde indekslenememesine neden olur. Üretici firmanın ürün açıklamalarını kopyalamak ve orijinal olmayan içerikler sunmak, sayfa değerinizi yükseltmez. Google bunun için sitenizi cezalandırmaz; ancak sizi ödüllendirmez de. Bu nedenle de orijinal ürün açıklamaları oluştmanız hem arama motorları hem de kullanıcı deneyimi açısından önemlidir.

Ürününüzü iyi tanıyın ve özelliklerini detaylandırın

Ürün açıklaması oluşturmadan önce ürününüzün özelliklerini listeleyin. Bu ürünü farklı kılan ve birincil özelliğini listenin başına ekleyin. Bu listeleme yöntemiyle, ürününüzü nasıl daha iyi tanıtabileceğinizi görmeye başlarsınız. Ardı ardına özellikleri sıralamak yerine öncelik sırasını belirler ve tüketicilerin dikkatini hangi özelliğin üzerine çekeceğinizi belirlersiniz.

Ürününüzü tüm detaylarıyla iyi bir şekilde tanıdığınızda ve bu listeleri oluşturduğunuzda, nasıl bir metin hazırlayacağınız konusunda fikirler edinmeye başlarsınız.

Öncelikle tek bir özellik üzerinde durun

Ürünün en çarpıcı özelliğini bulduktan sonra bu tek özellik üzerinde durarak, bir açıklama oluşturmaya başlayın. Bu ürünün bir özelliği olabileceği gibi ürünün nasıl kullanıldığıyla ilgili bir madde de olabilir. Önemli olan bu tek özelliği belirleyerek bunu en iyi şekilde yazılı olarak ifade edebilmektir.

Bu özelliği öne çıkaracak metninizi oluşturduktan sonra ürünün geri kalan diğer özellikleri için de metinler oluşturmaya başlayabilirsiniz. Bu maddeleri oluştururken odak noktanız tek bir özellikte olsun ve her bir maddeyi ayrı ayrı ele alarak değerlendirin.

Bu özellikleri bir faydaya bağlayın

Ürünlerinizin tüketicilerin hangi sorunları çözdüğünü de ürün açıklamalarında belirtmeye özen göstermelisiniz. Tek tek ürünün özelliklerini anlatmak tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için tek başına yeterli olmayacaktır. Bu nedenle de bir fayda sunmanız gerekiyor. Bu özelliklerin yanına, tüketicilerin bu ürünü satın alarak, hangi sorunlarını çözebileceklerini ya da bu ürünün onlara ne gibi faydalar sunacağını da belirtmeniz gerekiyor.

Terimlerden ve jargondan mümkün oldukça kaçının

Çok teknik açıklamalar yazmak yerine kolay anlaşılır açıklamalar yazmanız da ürün açıklamalarının anlaşılabilirliğini artıracaktır. Tüketiciler ürünle ilgili teknik terimleri ve jargonu bilmiyor olabilirler. Ürün açıklamalarınız çok teknik olursa, ne demek istediğinizi ve sağladığınız faydaları tam olarak anlatamayabilirsiniz. Bu nedenle de karmaşık cümle yapılarından ve terimlerden kaçınmalısınız. Ziyaretçileriniz ürün sayfasına geldiklerinde bu açıklamaları rahatlıkla anlayabilmeliler.

Anahtar kelimelerinizi seçin

Ürün açıklamalarınızda anahtar kelimelerinizi de kullanmalısınız. Herbir ürünü için seçtiğiniz anahtar kelimeleri ürün açıklama metinlerinizde geçirmeyi de unutmamanız gerekiyor. Anahtar kelimelerinizi kullanırken, spam yapmamaya ve ard arda bu kelimeleri kullanmamaya dikkat etmelisiniz. Google, sadece anahtar kelime yığını şeklinde oluşturulan ürün açıklamaları nedeniyle sitenizi cezalandırabilir. Anahtar kelimelerinizi anlamlı cümleler içerisinde kullanarak, anahtar kelime yoğunluğunu metnin genelinin yüzde 3’ü kadar kullanmaya dikkat etmelisiniz.

Testler yapın

Aynı kategoride olan benzer ürünler için farklı ürün açıklamaları oluşturarak testler yapabilirsiniz. Farklı özellikleri öne çıkartabileceğiniz gibi, farklı bir şablon oluşturarak da ürün açıklamalarınızı oluşturabilirsiniz. Farklı yapılardaki bu ürün açıklamalarını belli bir süre boyunca takip ederek, aldığınız tepkileri ve geri dönüşümleri inceleyebilir ve sonrasında da hangi tip ürün açıklamalarının size daha fazla geri dönüşüm sağladığını görebilirsiniz.

Kullandığınız başlıkları, sloganları, faydaları ve ürün açıklama şablonlarını test etmeniz, belli bir süre sonra e-ticaret siteniz için en uygun olan formatı bulmanızı sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Pazarlama strateji hataları, marka konumlandırması ve marka algısı sürecinde problemlerin oluşmasına neden olurken, pazarlama çalışmaları için ayrılan bütçenin de boşa harcanmasına neden olmakta. Markaların sık yaptığı ...
25 Ekim 2019
Sinan Oypan
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
E-ticaret sitenizin trafiğini yakından takip etmeniz oldukça önemlidir. Sitenize gelen ziyaretçileri bilmek, bu ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi, kaç sayfayı ziyaret ettiklerini ve bunlara ek olarak yeni ziyaretçilerle...
16 Nisan 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Sosyal medya kampanya çalışmaları, marka ve ürün tanıtımları yaparken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de e-ticaret firmaları için önemli. Doğru kampanya çalışmaları yapıldığında, alınan geri dönüşüm ve etkileşimler...
1 Nisan 2020
Sinan Oypan
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi, herbir ürün için farklı derecelerde gerçekleşen ve herbir ürün için de geçerli olan kavramlardan biridir. Herbir ürünün belli bir yaşam döngüsü vardır ve bunu yönetmek önemli olduğu gibi, bu süreyi...
2 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi, günümüzde pazarlama çalışmalarında markalara birçok açıdan avantaj sağladığı gibi onlara farklılık da katar. Günümüzde rekabetin yüksek olması, markaları farklı pazarlama çalışmalarına yönlendirmekte....
7 Ekim 2020
Sinan Oypan
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
27 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken, ürettiğiniz içerikleri ilerleyen dönemlerde tekrar paylaşabilirsiniz. Tek bir içeriği birkaç kez paylaşmak da bir sıkıntı yok; ancak tekrar paylaşırken nasıl bir paylaşım...
11 Ekim 2017
Sinan Oypan
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online...
13 Haziran 2018
Sinan Oypan
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
WhatsApp’ın son hamlesinden sonra insanların farklı mesajlaşma uygulamalarına yönelmesi gündemde. Özellikle Telegram’ın ciddi bir ivme kazanmasıyla birlikte bu uygulama üzerinden yapılan pazarlama çalışmaları da çeşitlenerek...
12 Şubat 2021
Markethinkers
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemiyle beraber yaz aylarının bitmesiyle yeni sezon da açılmaya başlıyor. Bu dönemde e-ticaret firmaları, durgun geçen yaz ayları sonrasında satışlarını tekrar artırabilmek için çalışmalara başlıyorlar....
17 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın
Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın
Google Analytics üzerinde kendi özel dashboard’larınızı hazırlayarak, ölçümlemelerinizi daha da detaylandırabilir ve giriş ekranınızda takip etmek istediğiniz öncelikli verileri doğrudan görebilirsiniz. Bu yazımızda...
7 Kasım 2016
Sinan Oypan