Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?

18 Ekim 2017
Sinan Oypan
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?

Ürün açıklamalarının tüketicilerin satın alma kararlarına büyük bir etkisi bulunuyor. Dikkat ve ilgi çeken orijinal ürün açıklamaları oluşturduğunuzda ziyaretçileri sayfa üzerinde de daha fazla tutabilirsiniz. Yetersiz ve özensiz hazırlanmış ürün açıklamaları işinize farklı şekillerde zarar verebilir. Kullanıcılar özensiz açıklamalara baktıklarında ürünle ilgili yeterli bilgi bulamayacakları gibi, ürünün bir cazibesi de olmayacağı için bu ürünü satın almak istemeyebilirler.

Bunların yanı sıra arama motorları tarafında da eksik ürün açıklamaları sayfalarınızın iyi bir şekilde indekslenememesine neden olur. Üretici firmanın ürün açıklamalarını kopyalamak ve orijinal olmayan içerikler sunmak, sayfa değerinizi yükseltmez. Google bunun için sitenizi cezalandırmaz; ancak sizi ödüllendirmez de. Bu nedenle de orijinal ürün açıklamaları oluştmanız hem arama motorları hem de kullanıcı deneyimi açısından önemlidir.

Ürününüzü iyi tanıyın ve özelliklerini detaylandırın

Ürün açıklaması oluşturmadan önce ürününüzün özelliklerini listeleyin. Bu ürünü farklı kılan ve birincil özelliğini listenin başına ekleyin. Bu listeleme yöntemiyle, ürününüzü nasıl daha iyi tanıtabileceğinizi görmeye başlarsınız. Ardı ardına özellikleri sıralamak yerine öncelik sırasını belirler ve tüketicilerin dikkatini hangi özelliğin üzerine çekeceğinizi belirlersiniz.

Ürününüzü tüm detaylarıyla iyi bir şekilde tanıdığınızda ve bu listeleri oluşturduğunuzda, nasıl bir metin hazırlayacağınız konusunda fikirler edinmeye başlarsınız.

Öncelikle tek bir özellik üzerinde durun

Ürünün en çarpıcı özelliğini bulduktan sonra bu tek özellik üzerinde durarak, bir açıklama oluşturmaya başlayın. Bu ürünün bir özelliği olabileceği gibi ürünün nasıl kullanıldığıyla ilgili bir madde de olabilir. Önemli olan bu tek özelliği belirleyerek bunu en iyi şekilde yazılı olarak ifade edebilmektir.

Bu özelliği öne çıkaracak metninizi oluşturduktan sonra ürünün geri kalan diğer özellikleri için de metinler oluşturmaya başlayabilirsiniz. Bu maddeleri oluştururken odak noktanız tek bir özellikte olsun ve her bir maddeyi ayrı ayrı ele alarak değerlendirin.

Bu özellikleri bir faydaya bağlayın

Ürünlerinizin tüketicilerin hangi sorunları çözdüğünü de ürün açıklamalarında belirtmeye özen göstermelisiniz. Tek tek ürünün özelliklerini anlatmak tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için tek başına yeterli olmayacaktır. Bu nedenle de bir fayda sunmanız gerekiyor. Bu özelliklerin yanına, tüketicilerin bu ürünü satın alarak, hangi sorunlarını çözebileceklerini ya da bu ürünün onlara ne gibi faydalar sunacağını da belirtmeniz gerekiyor.

Terimlerden ve jargondan mümkün oldukça kaçının

Çok teknik açıklamalar yazmak yerine kolay anlaşılır açıklamalar yazmanız da ürün açıklamalarının anlaşılabilirliğini artıracaktır. Tüketiciler ürünle ilgili teknik terimleri ve jargonu bilmiyor olabilirler. Ürün açıklamalarınız çok teknik olursa, ne demek istediğinizi ve sağladığınız faydaları tam olarak anlatamayabilirsiniz. Bu nedenle de karmaşık cümle yapılarından ve terimlerden kaçınmalısınız. Ziyaretçileriniz ürün sayfasına geldiklerinde bu açıklamaları rahatlıkla anlayabilmeliler.

Anahtar kelimelerinizi seçin

Ürün açıklamalarınızda anahtar kelimelerinizi de kullanmalısınız. Herbir ürünü için seçtiğiniz anahtar kelimeleri ürün açıklama metinlerinizde geçirmeyi de unutmamanız gerekiyor. Anahtar kelimelerinizi kullanırken, spam yapmamaya ve ard arda bu kelimeleri kullanmamaya dikkat etmelisiniz. Google, sadece anahtar kelime yığını şeklinde oluşturulan ürün açıklamaları nedeniyle sitenizi cezalandırabilir. Anahtar kelimelerinizi anlamlı cümleler içerisinde kullanarak, anahtar kelime yoğunluğunu metnin genelinin yüzde 3’ü kadar kullanmaya dikkat etmelisiniz.

Testler yapın

Aynı kategoride olan benzer ürünler için farklı ürün açıklamaları oluşturarak testler yapabilirsiniz. Farklı özellikleri öne çıkartabileceğiniz gibi, farklı bir şablon oluşturarak da ürün açıklamalarınızı oluşturabilirsiniz. Farklı yapılardaki bu ürün açıklamalarını belli bir süre boyunca takip ederek, aldığınız tepkileri ve geri dönüşümleri inceleyebilir ve sonrasında da hangi tip ürün açıklamalarının size daha fazla geri dönüşüm sağladığını görebilirsiniz.

Kullandığınız başlıkları, sloganları, faydaları ve ürün açıklama şablonlarını test etmeniz, belli bir süre sonra e-ticaret siteniz için en uygun olan formatı bulmanızı sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
E-ticarete başlamak isteyen ve internetten satılacak ürünler konusunda arayışa giren işletmeler için e-ticaret pazarı birçok fırsatı içinde barındırıyor. Corona virüs sonrası tüketicilerin yaşam alanlarında güvendeyken,...
8 Mayıs 2020
IdeaSoft
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticaret sektöründe diğer firmaların önüne geçerek, farklılık yaratabilmek için rekabet stratejileri geliştirmeniz gerekmektedir. Rekabet stratejilerinizi belirlerken, pazarın durumunu, tüketicileri, rakip firmaları ve trendleri...
8 Kasım 2019
Sinan Oypan
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme bir startup için ilk adımı atmada en önemli ve zorlu kısımdır. Yatırımcıları ikna etme yolları nelerdir, yatırım nasıl alınır bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Girişimciler için,...
11 Haziran 2018
Sinan Oypan
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yani mobil ticaret, günümüzde internetten alışverişlerde önemli bir role sahip ve akıllı telefonlar üzerinden yapılan satın alma işlemleri her yıl artmakta. M-ticaret söz konusu olduğunda firmaların yapması gereken...
23 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Farklı Instagram gönderi fikirlerinizin olması, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın verimini ve bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırır. Instagram gönderi fikirleri bulma konusunda sıkıntı yaşıyorsanız,...
24 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)
E-ticaret sitesi tasarımındaki en önemli konular arasında kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi gelmektedir. Kullanıcı deneyimi ve kullanıcı arayüzü kavramlarının tam anlaşılması ve site tasarımında bu iki unsurun...
1 Şubat 2019
Sinan Oypan
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma ve video içerikler üretmek, günümüzde tüketicilere ulaşma ve geri dönüşümleri artırmada önemli bir rol oynamakta. Youtube üzerinde aktif olmanız, burada yer alan büyük kitleye yönelik de içerikler...
20 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Çapraz satış, ticarette tüketicilerin yaptıkları alışveriş tutarını artırmaları için kullanılan satış taktiklerinden biridir ve ortalama sepet tutarını artırmak için de önemli bir taktiktir. Günlük hayatımızda birçok...
23 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni...
23 Mart 2017
Sinan Oypan
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama...
6 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette dikkat edilmesi gerekenlerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate) oranlarıdır. Bu oranın yüksek olması, siteye gelen ziyaretçilerin, site üzerinde fazla vakit geçirmediklerini ve siteden ayrıldıklarını gösterir....
17 Ekim 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın