Blog

Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020

Organik ürün satışı yapmak istiyorum / organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur, organik ürün satışı için gerekli belgeler / internetten gıda satışı için gerekli belgeler nelerdir, organik ürünler dükkanı açmanın maliyeti yani doğal ürün satışı / organik ürünler satışı / köy ürünleri satışı / yöresel ürünler satışı yapmak için kaç para gerekir, organik market açma süreci, organik ürünler satışında hedef pazar, organik ürünler pazarında satış yapmak için hangi kanallar kullanılabilir, organik ürün satışında ipuçları, organik ürün e-ticaret sitesi fiyatları, rekabet ve sektör potansiyeli, dijital pazarlama yönetimi, alt yapı seçimi; özetle internetten organik ürün satmak ve internetten organik ürün satışı ile ilgili tüm merak ettikleriniz ve daha fazlası bu e-ticaret rehberinde.

BÖLÜM 1

Organik Ürün Satışı Sitesi Açma Süreci

İnternetten organik ürün satışı sitesi kurmak, en temelde bir e-ticaret sitesi kurma süreciyle aynı şekilde olmaktadır. E-ticaret altyapı paketleri kullanarak internetten organik ürün satışı yapabileceğiniz gibi bir ajans ya da freelancer ile çalışarak da organik ürün satışı yapacak bir e-ticaret sitesi kurulumu yapılabilir.

Organik Ürün Satışı Sitesi Nasıl Açılır?

İnternetten doğal ürün satışı / köy ürünleri online satışı / organik ürün satışı sitesi kurmak, en temelde bir e-ticaret sitesi kurma süreciyle aynı şekilde olmaktadır. E-ticaret altyapı paketleri kullanarak internetten organik ürün satışı yapabileceğiniz gibi bir ajans ya da freelancer ile çalışarak da organik ürün satışı yapacak bir e-ticaret sitesi kurulumu yapılabilir.

“iOrganik

Hazır e-ticaret paketleri

Online organik ürün satışı e-ticaret altyapı paketlerini kullanarak, arka plandaki yazılım işlemleriyle ilgilenmeden, hızlıca kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. Bu yöntemde altyapı sağlayıcısının size sunduğu paketlerdeki tüm hizmetleri kullanabilir ve satın almış olduğunuz paketin tüm özelliklerine anında erişerek, yazılım bilginiz olmadan internetten satış yapmaya başlayabilirsiniz.

Farklı özelliklere sahip e-ticaret altyapıları bulunduğu için işinizin kapsamına ve ihtiyaçlarına göre bir paket seçmeniz gerekmektedir. Bu hizmetleri satın aldığınızda, sitenin kurulum ve tasarım sürecinden sonra da bu firmadan müşteri desteği alarak yaşadığınız bir sorun için çözüm alabilirsiniz.

Açık kaynak yazılımlar

Açık kaynak yazılımlar, ajanslar ya da freelance çalışan kişiler tarafından kullanılmakta. Aynı zamanda siz de kendiniz bu yazılımları kullanarak kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. Açık kaynak yazılımların kullanımında, tasarım ve kodlama bilgisi gerekmektedir. Site ilgili tasarım çalışmalarının yanı sıra ödeme sistemlerinin kurulumu, SSL sertifikalarının kurulumu, sitenin bakım çalışmaları ve güvenlik yazılımlarının kurulumları sizin yapmanız gereken çalışmalar arasındadır.

Açık kaynak yazılımlar ücretsiz olsa da e-ticaret site kurulumlarında ek yazılımlara da ihtiyaç duyulabilmektedir ve bu da tam olarak ne istediğinizi bilmediğiniz durumlarda yüksek maliyetler çıkartabilir. Açık kaynak yazılım kullanırken karşınıza çıkabilecek bazı durumlar da şöyledir:

  • Ekstra masraflar çıkabilir
  • Altyapısal ve teknik problemlerle karşılaşabilirsiniz.
  • Ödeme sistemlerinin entegrasyonu
  • Kargo anlaşmalarının yapılması
  • SSL kurulumu ve ücretleri

Bu konuların hepsiyle sizin ilgilenmeniz gerekmektedir. Kodlama ve tasarım bilginiz olmadığında sitenizin altyapısını güvenilir bir şekilde kuramayabilirsiniz.

Ajans veya freelancer ile çalışmak

E-ticaret sitenizi yaptırmak için bir ajans ya da freelancer ile çalışabilirsiniz. Bu yöntemde açık kaynak yazılımlar kullanılabileceği gibi, sizin ihtiyaçlarınıza özel bir şekilde kodlamalar yapılarak hazırlanabilir. Sıfırdan kodlama ile yapılan web sitelerinin maliyetleri diğer yöntemlere kıyasla daha yüksektir. Sizin talepleriniz ve ihtiyaçlarınıza göre bu maliyetler değişebilir; çünkü yapılacak olan çalışmalar da değişecektir.

Talep edilen özelliklere göre işin tamamlanma süresi de değişiklik gösterebilir. Bu süreçlerin iyi bir şekilde takip edilmesi ve işi yapan kişi ya da kurumla devamlı olarak iletişim halinde olunmalıdır. Bu yöntemin de bazı dezavantajları bulunuyor.

  • Alınacak müşteri desteği belli bir süre ile sınırlıdır. Ekstra bakım ve destek talepleri için ek ücret talep edilir.
  • Site tasarımında yapılması istenen özellikler ek maliyetlerin çıkmasına neden olabilir.

Online Organik Ürün Satışı Dükkanı Açmak için Gerekli Belgeler Nelerdir?

Online organik ürün satmak / organik gıda toptan satışı / organik tarım ürünleri online satışı / organik köy ürünleri satışı için bir e-ticaret sitesi kurarken öncelikle şirket sahibi olmanız gerekmektedir. Sanal POS kurulumlarının yanı sıra kargo anlaşmalarının yapılması için de şirket bilgileri gerekmektedir. Bu noktada da internet satış yaptığınız için vergi yükümlülükleriniz çıkmaktadır. Şahıs ya da limited şirket kurarak, internetten organik ürünü satışı yapmaya başlayabilirsiniz. Şahıs ve limited şirket kurulumları için gerekli olanları da yazının devamında bulabilirsiniz.

Şahıs şirketi nasıl kurulur? Gerekli belgeler nedir?

Şahıs şirketi nedir?

Birey olarak kurabileceğiniz şirketlere Şahıs Şirketi denir. Anonim şirketlerden veya limited şirketlerden kaha küçük yapıda olan firmalara şahıs şirketi denir. Anonim şirket ve Limited şirket kurma süreçlerine göre hem daha kolay, hem de daha hızlı olarak kurulumu gerçekleştirilebilir ve vergi mükellefi olabilirsiniz.

Şahıs şirketi kurmak için gerekli belgeler

  • Kimlik fotokopisi,
  • (Resimli) İkametgâh senedi,
  • Noterden imza sirküleri
  • Muhasebecinize ya da Mali Müşavirinize vereceğiniz vekaletname (Eğer bu işlemleri kendiniz yapacaksanız bu vekaletnameye ihtiyacınız olmaz.)
  • Açılacak olan iş yeri/ofis kira ise kira sözleşmesi; eğer mülk sahibi siz iseniz tapu fotokopisi

Şahıs şirketi kurmanın maliyetleri

Hazırlanan belgeler, imza sirküleri, vekaletname ve muhasebeci ve mali müşavir için ödeyeceğiniz ücretler değişiklik gösterebilir. Ancak şahıs firması kurmanın maliyetleri 600 TL ile 900 TL arasında değişiklik gösterebiliyor.

Şahıs şirketlerinin avantaj ve dezavantajlarını bu yazımızdan öğrenebilirsiniz.

Limited (LTD) şirket nedir?

Limited şirket, ekonomik faaliyetleri gerçekleştirebileceğiniz, gerçek veya tüzel kişi/ler tarafından kurulan bir şirket türüdür. Bu şirket türünde birden fazla ortaklık olabilir ve şirket yapısı 50 kişiye kadar artırılabilir.

Limited şirketi kurmak için gerekli belgeler ve maliyetleri

Limited şirket kurma maliyetleri ortak, müdür sayısı, kira tutarı, sektör ve bulunduğunuz şehre göre değişiklik gösterebilir. Buradaki ücretler bir standart değer olarak sunulmuştur.

  • Tek ortak
  • Tek müdür
  • Sermaye 10.000 TL
  • Kira 2.000 TL

Noter maliyetleri

  • Müdür için imza beyannamesi, 1 adet 35 TL
  • Kuruluş vekaleti, 1 adet 80 TL
  • Nüfus cüzdanı örneği (her ortak için 3 adet) 30 TL
  • Ana sözleşme onayı, 1 adet 150 TL
  • İmza sirküleri (her müdür için 1 adet) 90 TL
  • Ticaret defter onayı (50 sayfalık) 150 TL
  • Şirket kuruluşu sonrası mali müşavir vekaleti 120 TL
  • Toplam 655 TL

Vergi dairesi masrafları

  • Kira damga vergisi (kefilli) 2000x12 = 24.000 x1,89 / 1000 = 45,36 TL
  • Kira damga vergisi (kefilsiz) 2000x12 = 24.000 x11,37 / 1000 = 272,88 TL
  • Her nüsha için damga vergisi ödenmesi gerekir.

Ticaret Odası

  • Sicil kaydı, 1000 TL
  • Faaliyet Belgesi, 10 TL
  • Toplam: 1010 TL

Banka

  • Rekabet kurulu ödemesi: 10.000 x 4 / 10.000 = 4 TL
  • Sermayenin 1/4’ü bankada bloke edilir. 10.000 / 4 = 2.500 TL. (Bu ücret, şirket kurulumunun ardından geri çekilebilir)

Mali müşavir

  • Şirket kuruluş ücreti, 750 TL

Matbaa

  • Şirket kaşesi, 2 adet: 30 TL
  • Fatura ve İrsaliye 1 cilt, 50 TL
  • Toplam: 80 TL

Toplam maliyet:

2544,36 TL (*kira damga vergisi “kefilli” üzerinden hesaplanmıştır)

Limited şirket kurmanın avantaj ve dezavantajları hakkında detaylı bilgi almak için bu yazımızı okuyabilirsiniz.

Gerekli olan diğer evraklar

Şirket bilgilerinizin yer aldığı evrakların yanı sıra Ticaret Odası’na kayıtlı olmanız da gerekir. Bulunduğunuz şehre göre Ticaret Odası’na kayıt ücretleri değişiklik gösterebildiğini hatırlatalım.

Bunların yanı sıra bankaların Sanal POS’larını alabilmek için web siteniz üzerinde SSL Sertifikası’nın da olması gerekir. İşinizin kapsamına ve büyüklüğüne göre farklı SSL Sertifika seçeneklerinden yararlanabilirsiniz.

İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanan müşterilerimiz SSL Sertifikalarını da satın aldıkları pakete dahil olarak edinebilmekteler.

Sanal Organik Ürün Satış Mağazası Ne Kadar Sürede Açılabilir?

Organik ürün satışı yapmak için bir sanal mağaza açma süreci hangi yöntemi kullandığınıza göre değişiklik gösterebilir. E-ticaret altyapı paketlerinde, şirket belgeleriniz tam olduğunda web site kurulumu hızlı bir şekilde yapılabilmektedir. Ürünlerinizi sitenize ekleyerek hemen satışa başlayabilirsiniz.

Ancak açık kaynak ya da sıfırdan kod yazılımları istenilen özelliklere göre daha uzun sürebiliyor. Ortalama olarak orta veya küçük boyutlu web sitelerinde 1 aylık bir süreç gerekebiliyor. Ancak istenen özelliklerin artması sonrasında bu süreç artış gösterebilir.

Organik Ürün Satmak için Neden Online Mağaza Açmalıyım?

Online organik ürün satışı için kendi e-ticaret sitenizi açmak, öncelikle kendi markanızla tüketicilere doğrudan ulaşabilme fırsatı sunmanın yanı sıra pazarlama ve reklam çalışmalarınızda da markanızı yaratarak, firmanızın bilinirliğini artırmak için oldukça önemlidir. 7/24 satış yapabilme ve konum bağımsız olarak Türkiye’nin herhangi bir yerine ürün gönderme fırsatınız da olmuş olur. Organik ürün satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanın size ne gibi avantajlar sunacağını da aşağıda ele alıyoruz.

“iOrganik

Organik market açmak istiyorum /organik ürünler dükkanı açmak istiyorum / köy ürünleri dükkanı açmak istiyorum / yöresel ürünler satış mağazası açmak istiyorum özetle organik market açmak istiyorum diyip ürünlerinizi internetten, pazar yerlerinden ve sosyal medyadan satıp cironuzu katlamak istiyorsanız gelin neyi nasıl yapmalısınız birlikte inceleyelim.

Organik Ürün Sanal Mağazası Açmanın Avantajları

Kendi markanızı yaratabilirsiniz

Kendi markanızı yaratarak, tüketicilerin sizi isminizle ve yaptığınız işe tanımalarını sağlamak için kendi e-ticaret sitenizin olması gerekir. Sanal pazar yerleri üzerinde satış yapmak, marka bilinirliği oluşturmanızı zorlaştırır. Bu sebeple de kendi online mağazanızın olması oldukça önemlidir.

Dijital pazarlama ve reklam çalışmaları yapabilirsiniz

Kendi e-ticaret sitenizin olması dijital pazarlama ve reklam çalışmalarında daha özgür olarak, tüketicileri e-ticaret sitenize yönlendirerek geri dönüşümlerinizi artırma konusunda etkilidir. Marka bilinirliğini artırarak, ürünlerinizin tanıtımını yaparak, kendi müşteri kitlenizi oluşturabilirsiniz.

Ürün fiyatlandırmaları ve kampanyalarda daha özgür olabilirsiniz

Sanal pazar yerlerinde satış yaptığınızda, bu mecraların fiyatlandırma politikalarının yanı sıra ürün listeleme ya da mağaza açma ücretleri nedeniyle ürün fiyatlandırmalarınızı dilediğiniz gibi yapamazsınız. Bu nedenle de kendi e-ticaret siteniz üzerinde bu konuda daha özgür olabilirsiniz. Bunun yanı sıra fırsat ve kampanya çalışmalarında da dilediğiniz şekilde düzenlemeler yapabilirsiniz.

Sadık müşteri kitleleri oluşturabilirsiniz

Kendi e-ticaret sitenizi kurmak, sadık müşteri kitleleri edinmenizi de sağlar. Yaptığınız pazarlama çalışmalarının yanı sıra müşterilerinize satış öncesi ve sonrası destekler sunarak onları sadık müşterilere dönüştürebilirsiniz.

BÖLÜM 2

İnternetten Organik Ürün Satışında Hedef Pazar

Online organik ürün satışı, diğer pazarladan daha zorludur. Çünkü birçok tüketici bu tür ürünleri pazarlardan ya da marketlerden almayı tercih eder. Bu sebeple de hedef pazar araştırması oldukça önemli bir aşamadır.

Online organik ürün satışı, diğer pazarladan daha zorludur. Çünkü birçok tüketici bu tür ürünleri pazarlardan ya da marketlerden almayı tercih eder. Bu sebeple de hedef pazar araştırması oldukça önemli bir aşamadır. Demografik bilgiler, internetten alışveriş alışkanlıkları ve alım gücü detayların yanı sıra hangi şehirler üzerinde bu tür aktivitelerin daha etkili olabileceğinin araştırılması gerekir.

Hedef pazar araştırması nasıl yapmalısınız?

  • Online gıda ve organik ürün satışı yapan e-ticaret sitelerini incelemeye başlayın
  • Üretici firmaları ve hangi ürünlerin internetten daha fazla satıldığını araştırın
  • Rakip firmaları inceleyin ve onların hangi ürünlere daha fazla yatırım yaptığını araştırarak, onların en çok sattığı ürünleri takip edin
  • Rakiplerinizin ulaştığı hedef kitleleri araştırarak analiz edin
  • Sanal pazar yerlerinde bu tür ürünleri satan firmaları araştırarak, onların çok satan ürünlerini inceleyin

Hedef kitle araştırması nasıl yapılır?

Hedef kitle araştırması yaparken de bazı konulara dikkat etmeniz gerekir. Bunun için de aşağıdaki çalışmaları yapabilirsiniz.

  • Hedef kitlenizle ilgili varsayımlar oluşturmaya başlayın
  • Bu varsayımlar üzerinde giderek, birkaç farklı müşteri profili oluşturun
  • Müşteri profillerinizin, demografik bilgileri, ilgi alanları, coğrafi konumları, alım güçleri ve internetten satın alma alışkanlıkları üzerinde araştırmalar yapın ve bunları listeleyin
  • Rakip firmaların hedef kitlelerini inceleyerek, müşteri profillerinizi geliştirin
  • Bu topladığınız bilgiler sonrasında hedef kitlenizi daraltarak, ideal müşteri profillerinizi belirleyin

İdeal hedef kitlenizi bulmak” isimli rehberimizi okuyarak, bu konu hakkında daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

BÖLÜM 3

İnternetten Organik Ürün Satmak için Hangi Satış Kanalları Kullanılabilir?

Kendi e-ticaret siteniz haricinde online pazar yerlerinde de satış yapabilirsiniz. Online pazar yerleri, birçok satıcının bir arada yer aldığı ve ürünlerini üçüncü parti bir platform üzerinden satış yaptıkları mecralardır. Bu platformların kendi tüketici kitleleri bulunur ve siz de burada mağaza açarak bu kitlelere ulaşabilirsiniz.

Online pazaryerlerinde organik ürün satışı yapmak

Kendi e-ticaret siteniz haricinde online pazar yerlerinde de satış yapabilirsiniz. Online pazar yerleri, birçok satıcının bir arada yer aldığı ve ürünlerini üçüncü parti bir platform üzerinden satış yaptıkları mecralardır. Bu platformların kendi tüketici kitleleri bulunur ve siz de burada mağaza açarak bu kitlelere ulaşabilirsiniz. Online pazar yerlerinde mağaza açma ile ilgili detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Instagram’da organik ürün satışı yapmak

Instagram üzerinden organik ürün satışı yapabilirsiniz. Bu mecrada kendi takipçi kitlenizi oluşturabilir, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tanıtarak marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz. Instagram’ın reklam modellerini kullanarak marka ve ürün bilinirliğinizi daha da artırabilir ve yeni kitlelere ulaşabilirsiniz.

İdeaSoft müşterileri InstaShop eklentisini kullanarak, siteleri üzerindeki ürünleri Instagram hesaplarında kolaylıkla listeleyerek satışa çıkartabilmekteler. InstaShop hakkında detaylı bilgi almak ve demoyu incelemek için bu sayfayı ziyaret edebilirsiniz.

Facebook’ta organik ürün satışı yapmak

Instagram’da olduğu gibi Facebook üzerinde de farklı reklam ve pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz. Ürünlerinizi Facebook üzerinde listeleyerek kataloglar oluşturabilir ve doğrudan ürün satışları yapabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda yeni hedef kitlelerine ulaşarak, markanızın daha büyük kitleler tarafından tanınmasını sağlar.

IdeaSoft kullanıcıları Facebook Store uygulamasından yararlanarak, kendi siteleri üzerindeki ürünleri çok hızlı ve kolay bir şekilde Facebook üzerinde listeleyerek satışa çıkartabilmekteler. Facebook Store uygulaması hakkında detaylı bilgi almak için bu sayfayı ziyaret edebilirsiniz.

Toptan organik ürün satışı yapmak

Organik ürünler toptan satışını da online olarak yapabilirsiniz; ancak bu pazar gıda odaklı olduğu ve tazelik birinci öncelik olduğu için özellikle düşünülmesi gereken konulardan biridir. E-ticaret siteniz üzerinden toptan alım yapacak kurumlara farklı dijital pazarlama kanallarıyla ulaşabilirsiniz. Bu noktada yine toplu alım yapacak firmalara ulaşmanız ve bu hedef kitleyi araştırmanız gerekir.(Organik pazar / organik pazarlar)

Yurtdışına organik ürün satışı yapmak

Bir önceki maddede belirttiğimiz gibi organik gıda ürünlerinde tazelik oldukça önemli bir konudur. Bu sebeple de yurtdışına satışlarda ürünlerin nakliyesi ve korunması üzerinde de çalışmalar yapılmalıdır. Bunun yanı sıra işin satış kısmında, yurtdışı odaklı ve hedef pazarın dilinde hazırlanmış bir e-ticaret sitesiyle satışlar yapabilirsiniz. Bunun yanı sıra mevcut siteniz üzerinde çoklu dil seçeneği kullanarak, yurtdışından sitenizi ziyaret edenlerin kendi dillerinde sitenizi incelemelerini sağlayabilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimizde yurtdışı satışı ile ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler

Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular

BÖLÜM 4

İnternetten Organik Ürün Satışında İpuçları

İnternetten organik ürün satışı yaparken dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunmakta. Web site yönetimi ve stratejilerin yanı sıra ürünlerin tüketicilere kargolanması da organik gıda söz konusu olduğunda oldukça önemli bir konu olmaktadır.

İnternetten organik ürün satışı yaparken dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunmakta. Web site yönetimi ve stratejilerin yanı sıra ürünlerin tüketicilere kargolanması da organik gıda söz konusu olduğunda oldukça önemli bir konu olmaktadır. Doğru saklanma koşullarında saklanmadığında bu ürünler bozulabileceği için nakliye konusuna dikkat edilmelidir. Bu süreçte dikkat etmeniz gereken konu başlıkları şöyle olacak.

Site yönetimi: E-ticaret sitenizin yönetimini doğru bir şekilde yapmanız gerekir. Ürün ve stok kontrolleri, sitenin düzgün çalışması, SEO ve pazarlama çalışmalarının yapılması, gerekli güvenlik önlemlerinin alınması, ürün yorumlarını takip ederek yönetmek, sipariş kontrollerinin yapılarak, siparişlerin doğru müşterilere gönderildiğini sağlamak gibi birçok konu bu başlığın altında yer almakta.

Sipariş yönetimi: Tüketicilerin siparişlerini de iyi bir şekilde yönetmeniz gerekir. Ürün siparişinin alınmasından itibaren, bu siparişin hazır hale getirilmesi ve doğru kullanıcıya bu ürün/ürünlerin gönderiminin yapılması gerekir.

Ürün yönetimi: Organik ürün satışı yaparken ürün ve stok yönetimi özellikle önemlidir. Gıda satışı yapılması nedeniyle bu ürünlerin taze tutulması ve stokların güncellenmesi üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Bu stok yönetimini yapabilmek ve ürünleri taze tutabilmek için de satılan ürünlere göre doğru depolanma koşullarının sağlanması gerekir.

Kargo ve nakliye yönetimi: Organik gıdaların nakliyesi de diğer birçok ürüne göre daha zor ve maliyetlidir. Normal kargo araçları ile bu ürünlerin saklanması zor olabilir. Bu sebeple de satış yapmayı planladığınız bölgelerde farklı depo alanları ve bu ürünleri doğru ve taze bir şekilde taşıyabilecek nakliye çözümleri üretmeniz gerekir. Kargo ve nakliye ücretlerinin hesaplanması gerekir. Masraflar haricinde, ürünlerin depoda paketlenme aşamasından, tüketiciye ulaşana kadarki sürecin takip edilerek, doğru ürünlerin doğru müşterilere ulaştırılması gerekir.

İlgili rehber: Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?

İlgili rehber: Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

İlgili rehber: Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler

Pazarlama ve reklam çalışmaları: Marka ve ürün bilinirliğini artırarak, markanızın büyümesi ve karlılığını artırmak için pazarlama ile reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Markanızı en iyi şekilde tanıtacak pazarlama çalışmaları için de stratejiler belirlemeniz gerekir. Bu konuyu yazının 7. Bölümünde daha detaylı bir şekilde ele alıyoruz.

BÖLÜM 5

Organik Ürün Satış E-ticaret Sitesi Fiyatları ve Kurma Maliyetleri

İnternetten organik ürün satışı için bir e-ticaret sitesi kurmanın maliyetleri istediğiniz özelliklere ve nasıl bir altyapı seçeceğinize göre değişiklik gösterecektir. Sitede satılacak ürün sayısı ve ziyaretçi kapasitesi altyapının gereksinimlerini değiştireceği için ücretler de değişecektir. Özel yazılım ya da açık kaynak yazılımları ile e-ticaret altyapı paketlerinde bu fiyat değişikliklerinin nasıl olduğunu aşağıda ele alıyoruz.

İnternetten organik ürün satışı için bir e-ticaret sitesi kurmanın maliyetleri istediğiniz özelliklere ve nasıl bir altyapı seçeceğinize göre değişiklik gösterecektir. Sitede satılacak ürün sayısı ve ziyaretçi kapasitesi altyapının gereksinimlerini değiştireceği için ücretler de değişecektir. Özel yazılım ya da açık kaynak yazılımları ile e-ticaret altyapı paketlerinde bu fiyat değişikliklerinin nasıl olduğunu aşağıda ele alıyoruz.

Özel yazılım ya da açık kaynaklı yazılımlar kullandığınızda yapacağınız sitenin kapsamına, ziyaretçi kapasitesine ve ürün sayısına göre fiyatlar değişiklik gösterecektir. Özel yazılımlarda, istenilen özellik ve altyapının kapasitesi arttıkça yapılacak çalışmalar arttığı için maliyetler artmaktadır.

Açık kaynaklı yazılımlar temelde ücretsiz olsalar da e-ticaret sitesi üzerinde birçok özellik gerektiği için ekstra yazılımların satın alınması gerekebilir. Bunun yanı sıra tasarım için kullanılan ücretsiz temalar da her zaman istediğiniz sonuçları veremeyebilir. Bu sebeple de daha orijinal ve kullanışlı tema için ek ücretler ödemeniz gerekebilir.

Bunlarla beraber SSL sertifikaları, ekstra güvenlik yazılımları ve banka anlaşmalarının da sizin tarafınızdan yapılması gerekir ve bunlar da ekstra ücretler çıkartabilir.

Hazır e-ticaret paketlerini kullandığınızda, yıllık sabit ücret ödersiniz. İhtiyacınıza uygun bir paket seçtiğinizde bu paketin ücreti haricinde ekstra bir ödeme yapmanız gerekmez. Bu paket içinde size sunulan özelliklerin hepsi için tek bir ücret ödemiş olduğunuz, site tasarımı ile ilgili ekstra ücretler ve maliyetler karşınıza çıkmamış olur.

İşinizi büyütmeye başladığınızda ya da yeni özelliklere ihtiyaç duymaya başladığınızda mevcut paketinizi dilediğiniz zaman yükseltebilme şansına da sahip olursunuz. E-ticaret altyapı sistemlerinin kurulumu ve yükseltilmesi daha hızlı ve az masraflıdır. Bu sayede işinizi büyütürken arka taraftaki teknik işlemlerle ilgilenmeniz gerekmez.

Sadece İdeasoft’a özel Anında Sanal POS, İndirimli Kargo Anlaşmaları, Abonelik Modülü gibi özelliklerin yanı sıra Türkiye’de bir ilk olan Akıllı SEO, Rakip SEO Analizi gibi birçok özelliği, Akıllı E-ticaret Paketleri çözümlerimizde bulabilirsiniz.

Bu sayfadan İdeasoft akıllı e-ticaret çözüm paketlerini inceleyebilir ve 15 günlük demo talebi oluşturarak hizmetlerimizi anında denemeye başlayabilirsiniz.

BÖLÜM 6

İnternetten Organik Ürün Satışında Rekabet ve Sektör Potansiyeli

Online organik ürün satışında pazardaki rekabeti incelemenin yanı sıra sektörün potansiyelini de göz önünde bulundurmanız gerekir. Organik gıda satışlarında tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını araştırmak ve pazar araştırması yapmanız bu işe ve satmayı planladığınız ürünler açısından önemlidir.

Online organik ürün satışı / internetten gıda satışı / organik gıda online satışında pazardaki rekabeti incelemenin yanı sıra sektörün potansiyelini de göz önünde bulundurmanız gerekir. Organik gıda satışlarında tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını araştırmak ve pazar araştırması yapmanız bu işe ve satmayı planladığınız ürünler açısından önemlidir. Tüketiciler bu ürünleri internetten almaya meyilli değilse ve böyle bir pazarın oluşması ya da büyümesi olası değilse, yapacağınız yatırımlar boşa gidebilir. Bu sebeple de hem rakip hem de pazar araştırması yapmanız oldukça önemlidir. Bu aşamada da şu adımları takip edebilirsiniz.

  • Sektörün ve pazarın orta ve uzun vadede nasıl bir gelecek vadettiğini araştırın
  • Rakip firmaları inceleyerek onların listesini çıkartın
  • SWOT analizi yapın
  • Pazarın en büyük oyuncularını ve onların sermayeleri ve çalışmalarıyla yarışıp yarışamayacağınızı araştırın
  • Satacağınız ürünlerin fiyat aralıklarını ve kar marjlarını araştırın
  • Rakiplerin yıllık satış adetleri ve cirolarını araştırın

İlgili rehber: SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için neden önemlidir?

İlgili rehber: Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları

BÖLÜM 7

Online Organik Ürün Satış Dükkanı için Dijital Pazarlama Yönetimi

Dijital pazarlama çalışmaları, online organik ürün satışı mağazanızı tanıtarak sadık müşteri kitleleri edinmek ve markanızı büyütmek için önemlidir. Bu nedenle de pazarlama ve reklamlarının yönetiminin yanı sıra bütçesi de markanızın bilinirliği ve karlılığı için bir strateji dahilinde yapılmalıdır.

Dijital pazarlama çalışmaları, online organik ürün satışı mağazanızı tanıtarak sadık müşteri kitleleri edinmek ve markanızı büyütmek için önemlidir. Bu nedenle de pazarlama ve reklamlarının yönetiminin yanı sıra bütçesi de markanızın bilinirliği ve karlılığı için bir strateji dahilinde yapılmalıdır. E-ticaret siteniz için yapabileceğiniz dijital pazarlama çalışmaları ise şöyle:

Sosyal medya pazarlama: Özellikle günümüzde Instagram ve Facebook pazarlama çalışmaları oldukça etkili sonuçlar veren platformlardan öne çıkanları. Bu sosyal ağların kendi reklam modelleri ile ücretli reklam çalışmaları yapabileceğiniz gibi sosyal medya içerik paylaşımlarıyla organik olarak da takipçilerinize ulaşabilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz.

E-posta pazarlama çalışmaları: E-posta pazarlama e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama kanallarından biri. Sitenizi ziyaret eden ya da sitenizden alışveriş yapan kullanıcıları e-posta listenize abone olmaya teşvik edebilir ve sonrasında onlara daha kişisel kampanya ve fırsat içerikleri sunarak, kişiselleştirilmiş ürün önerileri yapabilirsiniz.

SEO çalışmaları: Arama motorları üzerinden organik olarak trafik çekebilecek ve kullanıcıların arama sorgularına yanıt verecek içerikler oluşturmanız gerekir. SEO çalışmalarıyla sayfalarınızı optimize ederek arama motorlarına uyumlu bir hale getirebilirsiniz.

Adwords çalışmaları: Arama motorları üzerinde reklam çalışmaları yapmak da site trafiğinizi artırırken, ürün satışlarınıza olumlu bir şekilde etki eder. Bu nedenle de Google Adwords kampanyaları hazırlama yoluna gidebilirsiniz.

İçerik ve video pazarlama: İçerik pazarlama organik olarak trafik elde etmek ve yeni kitlelere ulaşmak için ideal pazarlama kanalları arasında yer alıyor. SEO çalışmalarınıza katkıda bulunarak, organik olarak arama sorgularından geri dönüş alabilirsiniz. Organik ürünlerle ilgili kampanya içerikleri ve organik ürünlerin tüketicilerin hayatlarına katkılarını anlatan içerik fikirleri oluşturabilir ya da organik gıdalarla ilgili yemek tarifleriyle tüketicilere ulaşabilirsiniz. Bu içerikleri görsel ve video içeriklerle de destekleyerek bu içeriklerden alacağınız geri dönüşümleri de artırabilirsiniz.

BÖLÜM 8

İnternetten Organik Ürün Satmak için E-ticaret Alt Yapı Seçimi

E-ticaret sitenizi kurduktan sonra ekstra bir satış kanalı yaratmak için online pazaryerlerinde mağaza açmak isteyebilirsiniz. Bu noktada da seçtiğiniz altyapının bu pazaryerleriyle entegre olması hem size avantaj sağlayacaktır hem de e-ticaret sitenizdeki ürünleri daha kolay bir şekilde bu mecralarda listelemenizi sağlayacaktır.

Online pazaryeri entegrasyonları:

E-ticaret sitenizi kurduktan sonra ekstra bir satış kanalı yaratmak için online pazaryerlerinde mağaza açmak isteyebilirsiniz. Bu noktada da seçtiğiniz altyapının bu pazaryerleriyle entegre olması hem size avantaj sağlayacaktır hem de e-ticaret sitenizdeki ürünleri daha kolay bir şekilde bu mecralarda listelemenizi sağlayacaktır.

“iOrganik

İdeasoft e-ticaret paketi kullanıcıları, amazon, eBay, hepsiburada, gittigidoyr, n11 gibi pazaryeri entegrasyonlarıdan yararlanabiliyorlar. Gittigidiyor’da mağaza açmak isteyen kullanıcılar ise Gittigidiyor’da 6 ay boyunca 3000 TL değerindeki Mega Mağaza paketine ücretsiz sahip olabiliyor.

Ürün ve envanter yönetimi

E-ticaret siteniz üzerindeki ürünlerin kolay bir şekilde yönetilebiliyor olması da bir hayli önemli. Fiyat bilgilerinin güncellenmesi, stok yönetiminin yapılması, indirim ve kampanya seçeneklerinin olması e-ticaret altyapı paketinizde olması gereken özelliklerden biridir.

Raporlama özellikleri

E-ticaret sitenizde olan eylemleri de raporlayabilmeniz gerekir. Site trafiğiniz, aylık ve yıllık satış rakamlarınız, toplam ürün satış adetleri gibi bilgileri raporlayarak, işletmeniz hakkında veri toplayabilmeniz oldukça önemlidir.

SEO uyumluluğu

Seçtiğiniz altyapı paketinin arama motorlarıyla uyumlu olması ve içeriklerinizin düzgün bir şekilde arama motorlarında indekslenmesi gerekir. Seçtiğiniz altyapı hizmetinin SEO uyumluluğu olduğunu kontrol etmeli ve SEO araçları konusunda size ne tür destekler sunulduğunu araştırmalısınız.

İdeasoft’un Türkiye’de bir ilk olan Rakip SEO Analizi ve SEO Analiz Modülü araçları, sitenizin SEO konusundaki uyumluluğunu artırırken, rakip firmaların SEO çalışmalarını analiz etmenize de yardımcı olmakta. Bu araçlarla sitenizin SEO performansını da artırabilirsiniz.

Kargo yönetimi ve anlaşmaları:

E-ticaret paketinizde kargo yönetiminin de yapılabiliyor olması gerekir. Gönderilen siparişlerin takibinin yapılarak, müşterilere doğru bir şekilde ulaştırılması için altyapı sisteminizin olması gerekir. İdeasoft müşterileri İndirimli Kargo Anlaşmaları’ndan yararlanarak, gönderi başına daha düşük ücretlerle, maliyetlerini düşürebilmekteler.

Müşteri destek ve hizmetleri

Hazır e-ticaret altyapısı tercih ettiğinizde sağlayıcının müşteri destek ve hizmetlerini de iyi bir şekilde araştırmalısınız. Sadece sunulan altyapı hakkında değil, e-ticaretle ilgili herhangi bir konuda da size yardımcı olabilecek bir servis seçmeniz oldukça önemlidir.

Ödeme sistemi seçenekleri

E-ticaret sitenizde farklı ödeme sistemleri de kabul edebilmeniz gerekir. Ödeme sistemi sağlayıcılarının sistemlerinin de bu paketlerde hazır sunulması oldukça önemlidir. Seçeceğiniz paketlerde buna da dikkat etmelisiniz.

İdeasoft müşterileri Sanal POS çözümleri için yzico, iPara, hepsipay, PayU, ParamPOS gibi farklı ödeme sistemi sağlayıcılarıyla çalışabildikleri gibi sadece İdeasoft’a özel Anında Sanal POS çözümlerine de ulaşabiliyor.

E-posta yönetimi ve blog yönetimi

E-ticaret sitenizde e-posta gönderimleri yaparak, abonelerinize ve müşterilerinize ulaşarak pazarlama çalışmaları yapabilmeniz de oldukça önemlidir. Bunun yanı sıra içerik pazarlama çalışmaları yapabilmek için seçtiğiniz altyapının blog yönetiminin de olması bir zorunluluktur.

Toplu Mail Gönderimi ve İçerik Yönetimi / Blog özellikleri İdeasoft e-ticaret paketlerinde sunulan özellikler arasında yer alıyor.

Sosyal medya entegrasyonları

Sosyal medya hesaplarınızın da e-ticaret sitenizle entegre bir şekilde çalışması gerekir. Bu sebeplede altyapınızda bu özelliklerin olması gerekir. Bunun yanı sıra Instagram ve Facebook üzerinden satış gerçekleştirebilmek için de uygun ek yazılımların da tarafınıza sunulması oldukça önemli.

İdeaSoft kullanıcıları sosyal mecralarda satış yapabilmek için Facebook Store ve InstaShop özelliklerine de sahip olabiliyorlar.

BÖLÜM 9

Neden Ideasoft'u Tercih Etmeliyim?

Sayısı her geçen gün artan 7000’den fazla mutlu müşteriye hizmet veren ve Türkiye pazarının liderliğini üstlenmiş olan IdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini tercih ettiğinizde ürün / kategori / marka yönetimi, iyzico, iPara, hepsipay, PayU, ParamPOS gibi online ödeme sistem sağlayıcılarının sistemlerini kullanma, online fatura yönetimi, Facebook ve Instagram’da mağaza açma modüllerine sahip olabilirsiniz.

7000+ Mutlu Müşteriyle Pazar Liderliği

Sayısı her geçen gün artan 7000’den fazla mutlu müşteriye hizmet veren ve Türkiye pazarının liderliğini üstlenmiş olan İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerini tercih ettiğinizde ürün / kategori / marka yönetimi, iyzico, iPara, hepsipay, PayU, ParamPOS gibi online ödeme sistem sağlayıcılarının sistemlerini kullanma, online fatura yönetimi, Facebook ve Instagram’da mağaza açma modüllerine sahip olabilirsiniz.

Bunlara ek olarak Türkiye’de bir ilk olan Rakip SEO analizi ve SEO analiz Modülü’nden yararlanırken, sadece İdeasoft’a özel anında Sanal POS, Abonelik modülü, indirimli kargo anlaşmalarından da yararlanabilirsiniz.

Kendi e-ticaret sitesiyle beraber online pazar yerlerinde mağaza açmak isteyenler 6 ay boyunca Gittigidiyor’da 2500 adet ürünü listeleyebileceğiniz 3000 TL’lik Gittigidiyor entegrasyon modülüne de sahip olabilirler.

IdeaSoft Referansları

IdeaSoft’un müşterileri arasında Bosch, Siemens, Acıbadem, Doğuş, Bellona, Koleksiyon, Dagi, Ttec, Eti, Türk Kızılayı, Ofçay, CanBebe, Puma, Tesbihane gibi Türkiye’de kendi sektörünün öncüsü olan firmalar da yer almakta.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!