Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?

10 Ekim 2017
Sinan Oypan

E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala bağlı kalmamak ve farklı yerlerden trafik çekmek, daha geniş bir hedef kitleye ulaşmanızı sağlarken; bir yandan da site trafiğinizi artıracağınız için geri dönüşümlerinizi de artırmanıza katkı sağlar.

Sosyal mecraların yükselişiyle beraber sosyal trafik edinmelerinin de oranları artmaya başladı. Halen daha organik trafik önemli olsa da sosyal mecralardan trafik çekmek gerekmektedir.

Organik trafik

Öncelikli olarak organik trafik ile elde edebileceklerinize ve neden bu kanala yatırım yapmanız gerektiğinden bahsedelim. Organik trafik, e-ticaret sitelerinin öncelikli trafik kaynaklarından biridir. Site üzerinde yapılan SEO çalışmaları sonrasında, arama sorguları ile internet sitesine trafik çekilmeye çalışılmaktadır.

Ürün ve hizmetlerle ilgili anahtar kelime kullanımlarının yapılması ve arama sorgularına yönelik farklı içerik çalışmalarının yapılması, arama sorgularında kullanıcıların karşısına bu içeriklerin çıkmasını sağlar. Bu sayede de organik olarak siteye trafik çekilebilir. Tabii ki bu işlem bu kadar kolay olmasa da ve arka planda yapılması gereken birçok SEO çalışması olsa da, e-ticaret firmaları bu çalışmaları uzun süredir yapıyor. Bir internet sitenizin olması ve içerik üretiyor olmanız, doğal olarak organik yollarla trafik elde etmenize yardımcı olur.

Kullanıcılar tarafından bakıldığında da, kullanıcılar herhangi bir arama yapacakları zaman arama motorlarını kullanmayı tercih ederler. Mobil ya da masaüstü cihazlar üzerinden yapılan arama sorguları ile karşılarına gelen sorgulara tıklayarak, ilgili konu hakkında bilgi almaya çalışacakları sitelere giderler.

Kullanıcıların halen daha yoğun bir şekilde bu aramalar yaptığını düşünecek olursak, organik aramalar ile internet sitesine trafik çekmeye çalışmak hedef kitleyi ve geri dönüşümleri artırmak için önemlidir.

Sosyal trafik

Google Analytics üzerindeki “Edinmeler” sekmesinin altından kontrol edebileceğiniz sosyal trafik kanallarınız da markanız için bir hayli önemlidir. Sosyal mecralar kullanıcıların boş zamanlarında en çok vakit harcadıkları alandır ve bu sebeple de bu mecralara yönelerek trafik çekmeye çalışmanız gerekir.

Sosyal medya kullanımının artması ve sosyal platformlar üzerinden farklı kaynaklara link yönlendirmelerinin yapılması da sosyal trafiği artırmak için bir fırsat yaratıyor. Kullanıcıların çok yoğun bir şekilde yer aldıkları bu platformlarda varlık göstermek, onlarla etkileşime geçmek ve onları kendi sitenize yönlendirmeniz ulaştığınız hedef kitlenizi genişletmenizi sağlar.

Sadece organik trafiğe bağlı kalmak, ulaşacağınız kitlenin bir kısmını kaçırmanıza neden olabileceği için, sosyal platformlardaki çalışmalarınızla sosyal trafik çekmeye de odaklanmanız gerekir.

Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?

Sadece organik trafik ya da sadece sosyal trafik önemli demek yanlış olacaktır. Bu sebeple de ikisi de önemlidir. Bu iki trafik kanalının iyi bir şekilde yönetilmesi ve birbirini desteklemesi gerekmektedir.

Bu iki trafik kanalını birbiriyle desteklemek, ikisi için de ayrı bir strateji geliştirmek, ulaşacağınız hedef kitleyi geliştirmenizi sağlayacağı gibi sitenize daha fazla trafik çekmenizi sağlar.

Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda sitenize trafik yönlendirmesi yapmanız gerekirken; bir yandan da site üzerindeki içerik pazarlama çalışmalarında ve diğer sayfalardaki içeriklerde SEO çalışma çalışmaları yaparak, sitenizin alan adı değerini ve sayfa değerini yükseltmeniz gerekir. Sayfa değerinizin artması, arama sorgularında sitenizin daha üst sıralarda görünmesini sağlar.

Hem organik hem sosyal trafiğinizi beraber yönetmeniz ve buradan aldığınız trafikleri artırmanız alacağınız geri dönüşümleri de artırmanızı sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz Mart ayında Instagram yeni algoritmasını duyurmuş ve kullanıcılardan büyük bir tepki almıştı. Bu algoritmayla beraber Instagram da Facebook gibi olma yolunda bir adım atmış olacaktı. Peki, bu algoritma nedir?...
7 Haziran 2016
Sinan Oypan
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette dönüşüm oranı, firmaların yaptıkları çalışmalarda ne kadar başarılı olduklarını gösteren metriklerden biridir. Tam olarak dönüşüm oranının tanımını vermemiz gerekirse: firma tarafından daha önceden...
27 Şubat 2017
Sinan Oypan
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve...
11 Şubat 2019
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf...
9 Mart 2017
Sinan Oypan
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
İçerik pazarlama, dijital pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. İçerik üretimi yapmak, organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlarken, sosyal medya üzerinde etkileşim yaratmanıza da olanak tanır. Hem SEO hem...
15 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak isteyen girişimcilerin, uygulaması gereken bir takım yönetim ilkeleri bulunuyor. Bu yönetim ilkeleri, e-ticaret sitenizi nasıl fikirler verdiği gibi size bazı konularda yol da gösterecektir. Günümüzde,...
26 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
Girişimcilik Türkiye’de hızlı bir şekilde popülerleşmeye ve her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkmaya başladı. Tabii ki kendi işini kurmak isteyen kişilerin sayısının bir hayli olması da girişimcilik sektörünün...
19 Nisan 2017
Sinan Oypan
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Dijital reklamların her kitleye ulaşılabilecek yeni yöntemlerinin doğması ve e-ticaret sektörünün büyümesinde rol oynaması, yeni nesil ticari araçların geliştirilmesine neden oldu. Söz konusu reklamların asıl cazibesi ise...
20 Şubat 2021
Markethinkers
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan