Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?

10 Ekim 2017
Sinan Oypan

E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala bağlı kalmamak ve farklı yerlerden trafik çekmek, daha geniş bir hedef kitleye ulaşmanızı sağlarken; bir yandan da site trafiğinizi artıracağınız için geri dönüşümlerinizi de artırmanıza katkı sağlar.

Sosyal mecraların yükselişiyle beraber sosyal trafik edinmelerinin de oranları artmaya başladı. Halen daha organik trafik önemli olsa da sosyal mecralardan trafik çekmek gerekmektedir.

Organik trafik

Öncelikli olarak organik trafik ile elde edebileceklerinize ve neden bu kanala yatırım yapmanız gerektiğinden bahsedelim. Organik trafik, e-ticaret sitelerinin öncelikli trafik kaynaklarından biridir. Site üzerinde yapılan SEO çalışmaları sonrasında, arama sorguları ile internet sitesine trafik çekilmeye çalışılmaktadır.

Ürün ve hizmetlerle ilgili anahtar kelime kullanımlarının yapılması ve arama sorgularına yönelik farklı içerik çalışmalarının yapılması, arama sorgularında kullanıcıların karşısına bu içeriklerin çıkmasını sağlar. Bu sayede de organik olarak siteye trafik çekilebilir. Tabii ki bu işlem bu kadar kolay olmasa da ve arka planda yapılması gereken birçok SEO çalışması olsa da, e-ticaret firmaları bu çalışmaları uzun süredir yapıyor. Bir internet sitenizin olması ve içerik üretiyor olmanız, doğal olarak organik yollarla trafik elde etmenize yardımcı olur.

Kullanıcılar tarafından bakıldığında da, kullanıcılar herhangi bir arama yapacakları zaman arama motorlarını kullanmayı tercih ederler. Mobil ya da masaüstü cihazlar üzerinden yapılan arama sorguları ile karşılarına gelen sorgulara tıklayarak, ilgili konu hakkında bilgi almaya çalışacakları sitelere giderler.

Kullanıcıların halen daha yoğun bir şekilde bu aramalar yaptığını düşünecek olursak, organik aramalar ile internet sitesine trafik çekmeye çalışmak hedef kitleyi ve geri dönüşümleri artırmak için önemlidir.

Sosyal trafik

Google Analytics üzerindeki “Edinmeler” sekmesinin altından kontrol edebileceğiniz sosyal trafik kanallarınız da markanız için bir hayli önemlidir. Sosyal mecralar kullanıcıların boş zamanlarında en çok vakit harcadıkları alandır ve bu sebeple de bu mecralara yönelerek trafik çekmeye çalışmanız gerekir.

Sosyal medya kullanımının artması ve sosyal platformlar üzerinden farklı kaynaklara link yönlendirmelerinin yapılması da sosyal trafiği artırmak için bir fırsat yaratıyor. Kullanıcıların çok yoğun bir şekilde yer aldıkları bu platformlarda varlık göstermek, onlarla etkileşime geçmek ve onları kendi sitenize yönlendirmeniz ulaştığınız hedef kitlenizi genişletmenizi sağlar.

Sadece organik trafiğe bağlı kalmak, ulaşacağınız kitlenin bir kısmını kaçırmanıza neden olabileceği için, sosyal platformlardaki çalışmalarınızla sosyal trafik çekmeye de odaklanmanız gerekir.

Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?

Sadece organik trafik ya da sadece sosyal trafik önemli demek yanlış olacaktır. Bu sebeple de ikisi de önemlidir. Bu iki trafik kanalının iyi bir şekilde yönetilmesi ve birbirini desteklemesi gerekmektedir.

Bu iki trafik kanalını birbiriyle desteklemek, ikisi için de ayrı bir strateji geliştirmek, ulaşacağınız hedef kitleyi geliştirmenizi sağlayacağı gibi sitenize daha fazla trafik çekmenizi sağlar.

Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda sitenize trafik yönlendirmesi yapmanız gerekirken; bir yandan da site üzerindeki içerik pazarlama çalışmalarında ve diğer sayfalardaki içeriklerde SEO çalışma çalışmaları yaparak, sitenizin alan adı değerini ve sayfa değerini yükseltmeniz gerekir. Sayfa değerinizin artması, arama sorgularında sitenizin daha üst sıralarda görünmesini sağlar.

Hem organik hem sosyal trafiğinizi beraber yönetmeniz ve buradan aldığınız trafikleri artırmanız alacağınız geri dönüşümleri de artırmanızı sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. İlk bölümde...
4 Mart 2017
Sinan Oypan
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma için bilmeniz gerekenler nelerdir, instagramda çekiliş nasıl yapılır / instagram çekiliş nasıl yapılır, instagram çekilişi yaparken nelere dikkat edilmelidir, instagram çekilişlerinde yapmanız ve yapmamanız...
7 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
Youtube Hikaye özelliğinin kullanımı açılması, markalar ve içerik üreticiler için Youtube’da içerik üretimi için farklı bir kapı aralamış oldu. Youtube Hikaye özelliği, Snapchat, Facebook ve Instagram’daki Hikaye...
3 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz. Toptan ürün almayı,...
3 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi, sosyal ağlardaki pazarlama, reklam ve müşteri destek çalışmalarınızın temelini oluşturmaktadır. Doğru bir şekilde yönetilmeyen hesaplar, firmaların bu mecralar üzerindeki çalışmalarını olumsuz...
21 Mart 2020
Sinan Oypan
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Sinan Oypan
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları yani e-posta pazarlama B2B firmaları için diğer pazarlama yöntemlerinden daha önemlidir. Çoğu zaman sosyal mecraların ya da Google Adwords çalışmalarının bir adım da ötesinde durur. Bunun sebebi ise, B2B...
7 Nisan 2017
Sinan Oypan
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de...
6 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
SEO’da rakip analizinin önemini ve rakip analizinin nasıl yapılacağını önceki günlerde sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki linklerden bu yazılara ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: SEO’da rakip analizinin önemi İlgili...
19 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri...
15 Eylül 2017
Sinan Oypan
Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?
Kategori yönetimi, ürünleri belli bir sıra ve düzen içerisinde e-ticaret sitenizde listelemek satışlarınıza etki eden faktörler arasında yer alıyor. Kategori yönetimini yaparken hiyerarşik bir düzen kullanmak ve kategorileri belli...
20 Mart 2019
Sinan Oypan
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle...
8 Kasım 2017
Sinan Oypan