fbpx

Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?

10 Ekim 2017
Sinan Oypan
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?

E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala bağlı kalmamak ve farklı yerlerden trafik çekmek, daha geniş bir hedef kitleye ulaşmanızı sağlarken; bir yandan da site trafiğinizi artıracağınız için geri dönüşümlerinizi de artırmanıza katkı sağlar.

Sosyal mecraların yükselişiyle beraber sosyal trafik edinmelerinin de oranları artmaya başladı. Halen daha organik trafik önemli olsa da sosyal mecralardan trafik çekmek gerekmektedir.

Organik trafik

Öncelikli olarak organik trafik ile elde edebileceklerinize ve neden bu kanala yatırım yapmanız gerektiğinden bahsedelim. Organik trafik, e-ticaret sitelerinin öncelikli trafik kaynaklarından biridir. Site üzerinde yapılan SEO çalışmaları sonrasında, arama sorguları ile internet sitesine trafik çekilmeye çalışılmaktadır.

Ürün ve hizmetlerle ilgili anahtar kelime kullanımlarının yapılması ve arama sorgularına yönelik farklı içerik çalışmalarının yapılması, arama sorgularında kullanıcıların karşısına bu içeriklerin çıkmasını sağlar. Bu sayede de organik olarak siteye trafik çekilebilir. Tabii ki bu işlem bu kadar kolay olmasa da ve arka planda yapılması gereken birçok SEO çalışması olsa da, e-ticaret firmaları bu çalışmaları uzun süredir yapıyor. Bir internet sitenizin olması ve içerik üretiyor olmanız, doğal olarak organik yollarla trafik elde etmenize yardımcı olur.

Kullanıcılar tarafından bakıldığında da, kullanıcılar herhangi bir arama yapacakları zaman arama motorlarını kullanmayı tercih ederler. Mobil ya da masaüstü cihazlar üzerinden yapılan arama sorguları ile karşılarına gelen sorgulara tıklayarak, ilgili konu hakkında bilgi almaya çalışacakları sitelere giderler.

Kullanıcıların halen daha yoğun bir şekilde bu aramalar yaptığını düşünecek olursak, organik aramalar ile internet sitesine trafik çekmeye çalışmak hedef kitleyi ve geri dönüşümleri artırmak için önemlidir.

Sosyal trafik

Google Analytics üzerindeki “Edinmeler” sekmesinin altından kontrol edebileceğiniz sosyal trafik kanallarınız da markanız için bir hayli önemlidir. Sosyal mecralar kullanıcıların boş zamanlarında en çok vakit harcadıkları alandır ve bu sebeple de bu mecralara yönelerek trafik çekmeye çalışmanız gerekir.

Sosyal medya kullanımının artması ve sosyal platformlar üzerinden farklı kaynaklara link yönlendirmelerinin yapılması da sosyal trafiği artırmak için bir fırsat yaratıyor. Kullanıcıların çok yoğun bir şekilde yer aldıkları bu platformlarda varlık göstermek, onlarla etkileşime geçmek ve onları kendi sitenize yönlendirmeniz ulaştığınız hedef kitlenizi genişletmenizi sağlar.

Sadece organik trafiğe bağlı kalmak, ulaşacağınız kitlenin bir kısmını kaçırmanıza neden olabileceği için, sosyal platformlardaki çalışmalarınızla sosyal trafik çekmeye de odaklanmanız gerekir.

Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?

Sadece organik trafik ya da sadece sosyal trafik önemli demek yanlış olacaktır. Bu sebeple de ikisi de önemlidir. Bu iki trafik kanalının iyi bir şekilde yönetilmesi ve birbirini desteklemesi gerekmektedir.

Bu iki trafik kanalını birbiriyle desteklemek, ikisi için de ayrı bir strateji geliştirmek, ulaşacağınız hedef kitleyi geliştirmenizi sağlayacağı gibi sitenize daha fazla trafik çekmenizi sağlar.

Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda sitenize trafik yönlendirmesi yapmanız gerekirken; bir yandan da site üzerindeki içerik pazarlama çalışmalarında ve diğer sayfalardaki içeriklerde SEO çalışma çalışmaları yaparak, sitenizin alan adı değerini ve sayfa değerini yükseltmeniz gerekir. Sayfa değerinizin artması, arama sorgularında sitenizin daha üst sıralarda görünmesini sağlar.

Hem organik hem sosyal trafiğinizi beraber yönetmeniz ve buradan aldığınız trafikleri artırmanız alacağınız geri dönüşümleri de artırmanızı sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

ETBİS (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) nedir ve nasıl kayıt olunur?
ETBİS (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) nedir ve nasıl kayıt olunur?
Elektronik ticaret bilgi sistemi etbis nedir, etbis kayıt nasıl yapılır, internetten satış yapan firmaların etbis tebliğ sürecinde yapması gerekenler ve daha fazlası bu e ticaret rehberimizde. İnternetten alışverişlerde tüketiciyi...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
E-ticarette stok yönetimi, arkaplanda olan ancak işin bel kemiğini oluşturan temel öğelerden biridir. Stok yönetiminin doğru ve iyi bir şekilde yapılması şirketin satış konusunda sorun yaşamamasını sağlar. E-ticarete yeni giren...
10 Kasım 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret sitesi kurmak / ücretsiz e ticaret yazılımı kullanmak / ücretsiz e ticaret scripti kullanmak siz nasıl adlandırırsanız adlandırın ücretsiz eticaret sitesi kurmanın getirdikleri nelerdir, bu yazımızda ele...
28 Ekim 2018
Sinan Oypan
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin pazarlama ve reklam stratejileri hakkında birçok bilgi edinebilir ve rekabette onların önüne geçebilirsiniz. Rakip analizi yapmak ve rakiplerin ne gibi çalışmalar yaptıklarını yakından...
30 Kasım 2020
Sinan Oypan
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Blog içeriği oluşturmak bazen zor olabiliyor ve bu nedenle de bir süre sonra konu bulunamadığı için blog çalışmalarına ara verilebiliyor. Konu sıkıntısı çekmeye başladığınızda izleyebileceğiniz bazı yollar bulunuyor. Bu...
7 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwords çalışmaları e-ticaret firmalarının pazarlama kanalları arasında önemli bir yere sahiptir. Doğru ve planlı bir şekilde hazırlanmış Adwords kampanyaları, e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmalarında...
26 Nisan 2018
Sinan Oypan
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının yararlanabileceği pazarlama yöntemlerinden biri de sosyal kanıttır. Farklı hedef kitlelere ulaşmak, mevcut kitlenin marka ile olan görüşlerini olumlu yönde etkilemek ve marka bilinirliğini artırmak için sosyal...
5 Temmuz 2017
Sinan Oypan
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması organik olarak trafik elde etme de e-ticaret firmana oldukça yardımcı oluyor. Ancak rekabetin yüksek olduğu durumlarda, rakiplerinizin sıralamasının üstüne çıkamamak, elde edeceğiniz organik trafiğin düşmesine neden...
7 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan
Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
Görsellik günümüzdeki en önemli unsurlardan biri. Bunun sebeplerinden biri de insanlar olarak doğamızda görselliğe dikkat etmek var. Bu durumda da hayatımızın her alanında görsel unsurlar ilk olarak dikkatimizi...
11 Eylül 2016
Sinan Oypan