Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?

10 Ekim 2017
Sinan Oypan
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?

E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala bağlı kalmamak ve farklı yerlerden trafik çekmek, daha geniş bir hedef kitleye ulaşmanızı sağlarken; bir yandan da site trafiğinizi artıracağınız için geri dönüşümlerinizi de artırmanıza katkı sağlar.

Sosyal mecraların yükselişiyle beraber sosyal trafik edinmelerinin de oranları artmaya başladı. Halen daha organik trafik önemli olsa da sosyal mecralardan trafik çekmek gerekmektedir.

Organik trafik

Öncelikli olarak organik trafik ile elde edebileceklerinize ve neden bu kanala yatırım yapmanız gerektiğinden bahsedelim. Organik trafik, e-ticaret sitelerinin öncelikli trafik kaynaklarından biridir. Site üzerinde yapılan SEO çalışmaları sonrasında, arama sorguları ile internet sitesine trafik çekilmeye çalışılmaktadır.

Ürün ve hizmetlerle ilgili anahtar kelime kullanımlarının yapılması ve arama sorgularına yönelik farklı içerik çalışmalarının yapılması, arama sorgularında kullanıcıların karşısına bu içeriklerin çıkmasını sağlar. Bu sayede de organik olarak siteye trafik çekilebilir. Tabii ki bu işlem bu kadar kolay olmasa da ve arka planda yapılması gereken birçok SEO çalışması olsa da, e-ticaret firmaları bu çalışmaları uzun süredir yapıyor. Bir internet sitenizin olması ve içerik üretiyor olmanız, doğal olarak organik yollarla trafik elde etmenize yardımcı olur.

Kullanıcılar tarafından bakıldığında da, kullanıcılar herhangi bir arama yapacakları zaman arama motorlarını kullanmayı tercih ederler. Mobil ya da masaüstü cihazlar üzerinden yapılan arama sorguları ile karşılarına gelen sorgulara tıklayarak, ilgili konu hakkında bilgi almaya çalışacakları sitelere giderler.

Kullanıcıların halen daha yoğun bir şekilde bu aramalar yaptığını düşünecek olursak, organik aramalar ile internet sitesine trafik çekmeye çalışmak hedef kitleyi ve geri dönüşümleri artırmak için önemlidir.

Sosyal trafik

Google Analytics üzerindeki “Edinmeler” sekmesinin altından kontrol edebileceğiniz sosyal trafik kanallarınız da markanız için bir hayli önemlidir. Sosyal mecralar kullanıcıların boş zamanlarında en çok vakit harcadıkları alandır ve bu sebeple de bu mecralara yönelerek trafik çekmeye çalışmanız gerekir.

Sosyal medya kullanımının artması ve sosyal platformlar üzerinden farklı kaynaklara link yönlendirmelerinin yapılması da sosyal trafiği artırmak için bir fırsat yaratıyor. Kullanıcıların çok yoğun bir şekilde yer aldıkları bu platformlarda varlık göstermek, onlarla etkileşime geçmek ve onları kendi sitenize yönlendirmeniz ulaştığınız hedef kitlenizi genişletmenizi sağlar.

Sadece organik trafiğe bağlı kalmak, ulaşacağınız kitlenin bir kısmını kaçırmanıza neden olabileceği için, sosyal platformlardaki çalışmalarınızla sosyal trafik çekmeye de odaklanmanız gerekir.

Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?

Sadece organik trafik ya da sadece sosyal trafik önemli demek yanlış olacaktır. Bu sebeple de ikisi de önemlidir. Bu iki trafik kanalının iyi bir şekilde yönetilmesi ve birbirini desteklemesi gerekmektedir.

Bu iki trafik kanalını birbiriyle desteklemek, ikisi için de ayrı bir strateji geliştirmek, ulaşacağınız hedef kitleyi geliştirmenizi sağlayacağı gibi sitenize daha fazla trafik çekmenizi sağlar.

Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda sitenize trafik yönlendirmesi yapmanız gerekirken; bir yandan da site üzerindeki içerik pazarlama çalışmalarında ve diğer sayfalardaki içeriklerde SEO çalışma çalışmaları yaparak, sitenizin alan adı değerini ve sayfa değerini yükseltmeniz gerekir. Sayfa değerinizin artması, arama sorgularında sitenizin daha üst sıralarda görünmesini sağlar.

Hem organik hem sosyal trafiğinizi beraber yönetmeniz ve buradan aldığınız trafikleri artırmanız alacağınız geri dönüşümleri de artırmanızı sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticaret şirketinizin karlılığını görmek ve devam ettirmek için gelir gider hesaplama yapmanız bir hayli önemlidir. Şirketinizin gelir durumunu, nakit akışını ve harcamalarını hesaplayarak şirketinizin karlılığını...
5 Mart 2020
Sinan Oypan
Amerika’ya E-İhracat Nasıl Yapılır?
Amerika’ya E-İhracat Nasıl Yapılır?
İhracat, genel itibarıyla büyük ölçekli şirketlerin yürüttüğü çok adımlı ve kompleks bir işlem şeklinde nitelendirilebilir. Getirilerin yüksek olduğu bu tür faaliyetler, e-ticaretin yükselişiyle her seviyedeki firmanın...
10 Mayıs 2022
Markethinkers
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm

İçerik pazarlama ve SEO, internet üzerinden iş yapan tüm firmalar için iki önemli unsurudur. Birbirileriyle ilişkileri olsa da aslında birbirinden ayrı kavramlardır ve e-ticaret sitesi üzerinde bunları uygularken bu farkların...
11 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kritleri; e-posta pazarlama çalışmalarında geri dönüşümlerin daha iyi bir şekilde analiz edilebilmesi için gereklidir. Bu analizlerin yapılmaması, yapılan çalışmaların yatırım getirisinin...
26 Eylül 2016
Sinan Oypan
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı, pazarlama çalışmalarınızı geliştirerek, aldığınız etkileşim ve geri dönüşümleri artırarak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. Video içeriklerin günümüzdeki popülerliğini göz ardı...
8 Şubat 2020
Sinan Oypan
Kadın Girişimciler İçin Yol Haritası
Kadın Girişimciler İçin Yol Haritası
Sanattan spora hemen hemen tüm alanların erkekler tarafından domine edildiği hepimizin malumu. Hatta herhangi bir konu ile uğraşan kişinin erkek olmadığını belirtmek için o işin başına “kadın” takısını getirmemiz de bunun net...
31 Mart 2022
Markethinkers
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar ürün, marka ve kampanya tanıtımları yapmak için uzun süredir firmalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. Günümüzde tanıtım için en sık kullanılan dijital pazarlama yöntemlerinden biri olması nedeniyle...
6 Eylül 2020
Sinan Oypan
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Alışveriş Reklamları Nedir? Web sitenize gelen trafiği artırmak, ürün ya da hizmetlerinizi tanıtmak ve potansiyel müşteriler bulmak için alışveriş reklamları kullanabilirsiniz. Peki, Google alışveriş reklamları...
17 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış yaparken sunucu kiralama işlemi özellikle dikkat etmeniz ve özen göstermeniz gereken konulardan biridir. Yanlış hostingi seçmek, işinizi tehlikeye atacağı gibi para ve zaman kaybetmenize de neden olur. Aynı zamanda...
4 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Etkileşimlerinizi yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği
Etkileşimlerinizi yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği
İçerik pazarlama organik olarak kullanıcılarla etkileşime girerek, marka bilinirliğinizi artırma ve ürün tanıtımı yaparken, kullanıcıları bilgilendirebileceğiniz bir kanaldır. Doğru bi stratejiyle yapıldığında, firmalara...
17 Ağustos 2017
Sinan Oypan
İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2020
İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2020
İnternetten kıyafet satmak / internetten elbise satmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online kıyafet satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın