Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?

10 Ekim 2017
Sinan Oypan
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?

E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala bağlı kalmamak ve farklı yerlerden trafik çekmek, daha geniş bir hedef kitleye ulaşmanızı sağlarken; bir yandan da site trafiğinizi artıracağınız için geri dönüşümlerinizi de artırmanıza katkı sağlar.

Sosyal mecraların yükselişiyle beraber sosyal trafik edinmelerinin de oranları artmaya başladı. Halen daha organik trafik önemli olsa da sosyal mecralardan trafik çekmek gerekmektedir.

Organik trafik

Öncelikli olarak organik trafik ile elde edebileceklerinize ve neden bu kanala yatırım yapmanız gerektiğinden bahsedelim. Organik trafik, e-ticaret sitelerinin öncelikli trafik kaynaklarından biridir. Site üzerinde yapılan SEO çalışmaları sonrasında, arama sorguları ile internet sitesine trafik çekilmeye çalışılmaktadır.

Ürün ve hizmetlerle ilgili anahtar kelime kullanımlarının yapılması ve arama sorgularına yönelik farklı içerik çalışmalarının yapılması, arama sorgularında kullanıcıların karşısına bu içeriklerin çıkmasını sağlar. Bu sayede de organik olarak siteye trafik çekilebilir. Tabii ki bu işlem bu kadar kolay olmasa da ve arka planda yapılması gereken birçok SEO çalışması olsa da, e-ticaret firmaları bu çalışmaları uzun süredir yapıyor. Bir internet sitenizin olması ve içerik üretiyor olmanız, doğal olarak organik yollarla trafik elde etmenize yardımcı olur.

Kullanıcılar tarafından bakıldığında da, kullanıcılar herhangi bir arama yapacakları zaman arama motorlarını kullanmayı tercih ederler. Mobil ya da masaüstü cihazlar üzerinden yapılan arama sorguları ile karşılarına gelen sorgulara tıklayarak, ilgili konu hakkında bilgi almaya çalışacakları sitelere giderler.

Kullanıcıların halen daha yoğun bir şekilde bu aramalar yaptığını düşünecek olursak, organik aramalar ile internet sitesine trafik çekmeye çalışmak hedef kitleyi ve geri dönüşümleri artırmak için önemlidir.

Sosyal trafik

Google Analytics üzerindeki “Edinmeler” sekmesinin altından kontrol edebileceğiniz sosyal trafik kanallarınız da markanız için bir hayli önemlidir. Sosyal mecralar kullanıcıların boş zamanlarında en çok vakit harcadıkları alandır ve bu sebeple de bu mecralara yönelerek trafik çekmeye çalışmanız gerekir.

Sosyal medya kullanımının artması ve sosyal platformlar üzerinden farklı kaynaklara link yönlendirmelerinin yapılması da sosyal trafiği artırmak için bir fırsat yaratıyor. Kullanıcıların çok yoğun bir şekilde yer aldıkları bu platformlarda varlık göstermek, onlarla etkileşime geçmek ve onları kendi sitenize yönlendirmeniz ulaştığınız hedef kitlenizi genişletmenizi sağlar.

Sadece organik trafiğe bağlı kalmak, ulaşacağınız kitlenin bir kısmını kaçırmanıza neden olabileceği için, sosyal platformlardaki çalışmalarınızla sosyal trafik çekmeye de odaklanmanız gerekir.

Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?

Sadece organik trafik ya da sadece sosyal trafik önemli demek yanlış olacaktır. Bu sebeple de ikisi de önemlidir. Bu iki trafik kanalının iyi bir şekilde yönetilmesi ve birbirini desteklemesi gerekmektedir.

Bu iki trafik kanalını birbiriyle desteklemek, ikisi için de ayrı bir strateji geliştirmek, ulaşacağınız hedef kitleyi geliştirmenizi sağlayacağı gibi sitenize daha fazla trafik çekmenizi sağlar.

Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda sitenize trafik yönlendirmesi yapmanız gerekirken; bir yandan da site üzerindeki içerik pazarlama çalışmalarında ve diğer sayfalardaki içeriklerde SEO çalışma çalışmaları yaparak, sitenizin alan adı değerini ve sayfa değerini yükseltmeniz gerekir. Sayfa değerinizin artması, arama sorgularında sitenizin daha üst sıralarda görünmesini sağlar.

Hem organik hem sosyal trafiğinizi beraber yönetmeniz ve buradan aldığınız trafikleri artırmanız alacağınız geri dönüşümleri de artırmanızı sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmaları için kategori yönetimi oldukça önemli bir konudur ve bu sebeple de kategorileri ve katalogları oluştururken bazı kural ve konulara dikkat etmeleri gerekir. Kategori yönetiminizi iyi yapmanız ve e-ticaret sitenizde...
10 Mart 2019
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Yıl sonu yaklaşırken, kampanya dönemleri de gündeme geliyor ve bu süreçte kullanacağınız reklam ve pazarlama stratejileri satışlarınızı etkileyecek. Geri dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi artıracak stratejiler...
26 Ekim 2020
Sinan Oypan
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi...
13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmak ve internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolaylaştı ve bu sayede birçok kişi hayalindeki işi hayata geçirebiliyor. Ancak tek başına bir online mağaza açmak yeterli değil. Site açma süreci kolay olsa da...
5 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Z Kuşağı Nedir? E-Ticarete Ne Kadar Yatkındır?
Z Kuşağı Nedir? E-Ticarete Ne Kadar Yatkındır?
Dünyanın ve toplumların olgunlaşmasını sağlayan en önemli unsur değişimdir. Çok da geniş olmayan aralıklarla değişen sosyal yaşam olgusu, toplumu oluşturan kişileri de belirli gruplara ayırmış durumdadır. Uzmanların ve sade...
31 Temmuz 2021
Markethinkers
SaaS Nedir?
SaaS Nedir?
Dijital olarak yönetilen ve yürütülen işlerin en önemli parçaları donanımlar ve yazılımlardır. Donanım konusundaki teknolojik gelişmeler, çok kısa sürede devasa bilgisayarları cebinizdeki küçük telefonların içine...
1 Haziran 2021
Markethinkers
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde, birçok farklı kanal yer alır ve tüketicilere bu farklı kanallar üzerinden hizmet sunulur. Birden fazla kanal üzerinde müşteri hizmetleri sunmak, hizmet kalitesini artırırken, farklı...
25 Mart 2019
Sinan Oypan
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
E-ticaret sitenizde landing page kullanımı geri dönüşümlerinizi artırırken, ürün veya hizmetlerinizi daha iyi tanıtmanıza yardımcı olabilir. Türkçe’de varış sayfası olarak da isimlendirilen bu sayfalar, belli bir amaca...
30 Haziran 2016
Sinan Oypan
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Günümüzde ürün tanıtımları ya da içerik çalışmaları için akıllı telefonla video çekme bir hayli olağan ve kullanışlı olmaya başladı. Telefonlar üzerindeki kamera ve görüntü kalitesinin teknolojiyle beraber artması,...
15 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye...
30 Ekim 2017
Sinan Oypan
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL e-ticaret firmaları için günümüzde bir standart haline gelmiş bir şifreleme yöntemidir ve internet üzerinde mağaza açan tüm firmaların bir SSL sertifikası edinmesi gerekmektedir. SSL sertifikanızın olması, site üzerindeki...
30 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin