Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?

13 Temmuz 2018
Ferad Osman Sali
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?

İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz trafiği artırabilirsiniz.

İçerik pazarlama için de uygulayabileceğiniz farklı stratejiler ve taktikler bulunuyor. Bu stratejileri e-ticaret siteniz üzerinde uygulayarak blog çalışmalarınızı ve siteniz üzerindeki içeriklerin kalitesini geliştirebilirsiniz.

İçerik stratejisi nedir?

İçerik stratejisi, pazarlama ve site üzerinde hazırladığınız metin, görsel, video gibi farklı içeriklerin planlanarak pazarlama çalışmalarından en etkili sonuçları almak için yapılan çalışmalardır. Blog tarafında yapılan içeriklerin yanı sıra ürün ve varış sayfalarındaki içerikler ve sosyal medya tarafında hazırlanan tüm içeriklerin planlanarak bir stratejiye dahil edilmesi yapılan içerik pazarlama çalışmalarının verimini önemli bir şekilde artırmanızı sağlar.

İçerik pazarlama stratejisini nasıl belirlersin?

Hedeflerinizi belirleyin

Öncelikli olarak içerik pazarlama çalışmalarındaki amacınızı belirlemek olacaktır. Organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşama ya da doğrudan etkileşim kurma gibi farklı amaçlar belirleyebilirsiniz. Burada yapacağınız çalışmalarda ne tür bir amaca yöneleceğiniz hazırlayacağınız içeriklerin türlerini ve formatlarını değiştirecektir.

Ölçümleyeceğiniz metrikleri belirleyin

Amaçlarınızı belirledikten sonra da içerik pazarlama çalışmalarıyla hangi metrikleri elde edeceğinizi de belirlemeniz gerekir. Marka bilinirliği, satışa yönlenme oranı, organik trafik oranı, etkileşim oranları, sosyal medya etkileşim oranları, paylaşım, yorum ve beğeni oranları gibi farklı metrikler belirleyerek, amacınıza yönelik hazırlayacağınız içeriklerde neleri ölçümleyeceğinizi belirleyebilirsiniz.

Hedef kitlelerinizi belirleyin

Bir diğer önemli kriter ise içeriklerinizin kime ulaşmak istediğinizi belirlemenizdir. Markanıza ve ürünlerinize ilgi gösterebilecek, içeriklerinizi beğenecek onları takip edecek hedef kitleleri belirlemeniz de içeriklerinizin konusunu ve formatını belirlemeniz gerekir. Hedef kitlenize yönelik içerikler üretmemeniz durumunda belirlediğiniz amaçlara ulaşmanız bir hayli zorlaşacaktır.

Fikirleri ve kategori alternatifleri belirleyin

Amaçlarınızı, metriklerinizi ve hedef kitlenizi belirledikten sonra içerik pazarlama çalışmalarında kullanacağınız konu fikirlerini ve kategorileri belirlemeye başlayabilirsiniz. İçerik fikirlerinizi, alternatiflerini ve kategorilerinizi bir liste halinde yazmaya başlayabilirsiniz.

Bu süreçte seçici davranmadan aklınıza gelen tüm fikirleri listelemeniz önemlidir. İlk öncelik olarak fikir havuzu oluşturmalısınız. Sonrasında bu fikirler üzerinden kategorilerinizi ve alt kategorilerinizi belirleyebilirsiniz.

Kategorilerinizi belirledikten sonra hedef kitlenizin ilgisini çekecek konu fikirlerinizi daraltarak üzerine yoğunlaşacak konularınızı belirlemeyerek de asıl içeriklerinize karar vermeye de başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

İçerik formatlarınızı ve türlerinizi belirleyin

İçerik fikirlerinizi farklı formatlarda yayınlayabilirsiniz. İş planınıza ve iş gücünüze göre farklı formatlardan yararlanabilirsiniz. Aşağıda içerik pazarlamada çalışabileceğiniz bazı içerik formatlarını bulabilirsiniz.

  • Rehberler
  • Grafikler, infografikler
  • E-posta gönderimleri
  • Sosyal medya içerikleri
  • Fotoğraflar
  • Videolar
  • Liste formatları
  • Sıkça sorulan sorular bölümü
  • Röportajlar
  • Sözlükler
  • Makaleler
  • Sektörel ve şirket haberleri
  • Video bloglar
  • Özlü sözler
  • Basın bültenleri
  • Kullanıcılardan gelen içeriklerin tekrar kullanımı
  • Araştırmalar
  • Kullanıcı kılavuzları

Hangi platformlarda yayın yapacağınızı belirleyin

Son olarak da içeriklerinizi hangi platformalarda yayınlacağınızı belirlemelisiniz. Hedef kitlenizin aktif olduğu platformları belirlemeniz bu noktada oldukça önemlidir. Amaçlarınıza ulaşmak ve doğru metriklerinizi ölçümleyebilmek için hedef kitlenizin aktif olduğu kanallar üzerinde aktif bir şekilde yer almanız ve içeriklerinizi paylaşmanız gerekir. Böylelikle içerik pazarlama çalışmalarınızdan en yüksek verimi alabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Facebook Business Manager Detaylı Kurulum ve Kullanım Rehberi
Facebook Business Manager Detaylı Kurulum ve Kullanım Rehberi
Sosyal medya, artık sadece takip ettiğimiz hesapların paylaşımlarına, paylaşım saatlerine bakarak bazen iyi vakit geçirdiğimiz bazen de yeni bilgiler edindiğimiz bir mecranın çok ötesinde bir anlam taşıyor. Hemen hemen herkes...
14 Eylül 2021
Savaş Çetinkaya
E-İhracatta Pazar Araştırması Yapmak Neden Önemlidir?
E-İhracatta Pazar Araştırması Yapmak Neden Önemlidir?
Her tür ticari faaliyet, bir hazırlık ve ön araştırma süreci gerektirir. Hazırlık süreçlerine gerekli özenin gösterilmemesi hâlinde bu girişim için yapılan tüm yatırımlar, kısa sürede şirketin zarar hanesine yazılabilir....
27 Mart 2022
Savaş Çetinkaya
E-ihracat Yaparken Nelere Dikkat Edilmeli?
E-ihracat Yaparken Nelere Dikkat Edilmeli?
Birçok firma, işlerini büyüterek e-ticarete ya da e-ihracata atılmayı planlar ve bu yönde harekete geçer. Daha düşük maliyetle daha fazla kar vadeden bu sektöre atılmadan önce bilmeniz gereken birçok unsur mevcut. E-İhracat yapmak...
14 Ocak 2023
Ferad Osman Sali
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitelerinde geçirilen süreyi artırmak, kullanıcıların site üzerinde daha fazla ürünü incelemesini sağlarken, aynı zamanda geri dönüşümlerin de artırılmasına yardımcı olur. Web site trafiği analizlerinde de önemli...
23 Nisan 2018
Ferad Osman Sali
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını işinizin vitrini olarak düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ana sayfadaki öğeler ve bu öğeleri nasıl kullandığınız bir hayli önemlidir. Ana sayfadaki öğeler, geri dönüşümlerinizi artırmada,...
7 Kasım 2018
Ferad Osman Sali
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi, yeni hedef kitlelere ulaşma ve marka ile ürün bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için oldukça önemli. Sosyal medya yönetim ipuçları sayfamızdan farklı konular hakkında detaylı bilgiler...
11 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya