fbpx

Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?

13 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?

İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz trafiği artırabilirsiniz.

İçerik pazarlama için de uygulayabileceğiniz farklı stratejiler ve taktikler bulunuyor. Bu stratejileri e-ticaret siteniz üzerinde uygulayarak blog çalışmalarınızı ve siteniz üzerindeki içeriklerin kalitesini geliştirebilirsiniz.

İçerik stratejisi nedir?

İçerik stratejisi, pazarlama ve site üzerinde hazırladığınız metin, görsel, video gibi farklı içeriklerin planlanarak pazarlama çalışmalarından en etkili sonuçları almak için yapılan çalışmalardır. Blog tarafında yapılan içeriklerin yanı sıra ürün ve varış sayfalarındaki içerikler ve sosyal medya tarafında hazırlanan tüm içeriklerin planlanarak bir stratejiye dahil edilmesi yapılan içerik pazarlama çalışmalarının verimini önemli bir şekilde artırmanızı sağlar.

İçerik pazarlama stratejisini nasıl belirlersin?

Hedeflerinizi belirleyin

Öncelikli olarak içerik pazarlama çalışmalarındaki amacınızı belirlemek olacaktır. Organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşama ya da doğrudan etkileşim kurma gibi farklı amaçlar belirleyebilirsiniz. Burada yapacağınız çalışmalarda ne tür bir amaca yöneleceğiniz hazırlayacağınız içeriklerin türlerini ve formatlarını değiştirecektir.

Ölçümleyeceğiniz metrikleri belirleyin

Amaçlarınızı belirledikten sonra da içerik pazarlama çalışmalarıyla hangi metrikleri elde edeceğinizi de belirlemeniz gerekir. Marka bilinirliği, satışa yönlenme oranı, organik trafik oranı, etkileşim oranları, sosyal medya etkileşim oranları, paylaşım, yorum ve beğeni oranları gibi farklı metrikler belirleyerek, amacınıza yönelik hazırlayacağınız içeriklerde neleri ölçümleyeceğinizi belirleyebilirsiniz.

Hedef kitlelerinizi belirleyin

Bir diğer önemli kriter ise içeriklerinizin kime ulaşmak istediğinizi belirlemenizdir. Markanıza ve ürünlerinize ilgi gösterebilecek, içeriklerinizi beğenecek onları takip edecek hedef kitleleri belirlemeniz de içeriklerinizin konusunu ve formatını belirlemeniz gerekir. Hedef kitlenize yönelik içerikler üretmemeniz durumunda belirlediğiniz amaçlara ulaşmanız bir hayli zorlaşacaktır.

Fikirleri ve kategori alternatifleri belirleyin

Amaçlarınızı, metriklerinizi ve hedef kitlenizi belirledikten sonra içerik pazarlama çalışmalarında kullanacağınız konu fikirlerini ve kategorileri belirlemeye başlayabilirsiniz. İçerik fikirlerinizi, alternatiflerini ve kategorilerinizi bir liste halinde yazmaya başlayabilirsiniz.

Bu süreçte seçici davranmadan aklınıza gelen tüm fikirleri listelemeniz önemlidir. İlk öncelik olarak fikir havuzu oluşturmalısınız. Sonrasında bu fikirler üzerinden kategorilerinizi ve alt kategorilerinizi belirleyebilirsiniz.

Kategorilerinizi belirledikten sonra hedef kitlenizin ilgisini çekecek konu fikirlerinizi daraltarak üzerine yoğunlaşacak konularınızı belirlemeyerek de asıl içeriklerinize karar vermeye de başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

İçerik formatlarınızı ve türlerinizi belirleyin

İçerik fikirlerinizi farklı formatlarda yayınlayabilirsiniz. İş planınıza ve iş gücünüze göre farklı formatlardan yararlanabilirsiniz. Aşağıda içerik pazarlamada çalışabileceğiniz bazı içerik formatlarını bulabilirsiniz.

  • Rehberler
  • Grafikler, infografikler
  • E-posta gönderimleri
  • Sosyal medya içerikleri
  • Fotoğraflar
  • Videolar
  • Liste formatları
  • Sıkça sorulan sorular bölümü
  • Röportajlar
  • Sözlükler
  • Makaleler
  • Sektörel ve şirket haberleri
  • Video bloglar
  • Özlü sözler
  • Basın bültenleri
  • Kullanıcılardan gelen içeriklerin tekrar kullanımı
  • Araştırmalar
  • Kullanıcı kılavuzları

Hangi platformlarda yayın yapacağınızı belirleyin

Son olarak da içeriklerinizi hangi platformalarda yayınlacağınızı belirlemelisiniz. Hedef kitlenizin aktif olduğu platformları belirlemeniz bu noktada oldukça önemlidir. Amaçlarınıza ulaşmak ve doğru metriklerinizi ölçümleyebilmek için hedef kitlenizin aktif olduğu kanallar üzerinde aktif bir şekilde yer almanız ve içeriklerinizi paylaşmanız gerekir. Böylelikle içerik pazarlama çalışmalarınızdan en yüksek verimi alabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz,...
22 Ocak 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız. Facebook reklam...
30 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette daha fazla müşteri kazanmak ve satışlarınızı artırmak için satış stratejileri geliştirmeniz gerekecek. Belli bir strateji olmadan uzun vadeli başarıya ulaşmak oldukça zordur. Satış stratejileri, yıl...
28 Aralık 2018
Sinan Oypan
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli...
26 Nisan 2017
Sinan Oypan
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları yani e-posta pazarlama B2B firmaları için diğer pazarlama yöntemlerinden daha önemlidir. Çoğu zaman sosyal mecraların ya da Google Adwords çalışmalarının bir adım da ötesinde durur. Bunun sebebi ise, B2B...
7 Nisan 2017
Sinan Oypan
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
E-ticaret firmaları internet üzerindeki görünürlüklerini artırmak ve sitelerine organik olarak daha fazla trafik çekmek için SEO danışmanlığı almak isteyebilirler. SEO danışmanı, en temel özetiyle, SEO konusunda sitesini...
18 Eylül 2019
Sinan Oypan
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Facebook Live uygulaması ile beraber, içerik üretiminde canlı yayın videolar oldukça kolaylaşmaya başladı. Facebook’un yanı sıra Youtube üzerinden de canlı yayınlar yapılabiliyor. Şu an Instagram da bu uygulamayı bazı kanallar...
19 Aralık 2016
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Dünkü yazımızda mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler serimizin ilk bölümünü sizlerle paylaşmıştık. Dünkü yazımızda arayüz, navigasyon ve kullanıcı arayüz tasarımları hakkında bazı bilgiler...
16 Mart 2017
Sinan Oypan
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğü artırma çalışmaları yapmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini ve ulaştığınız hedef kitleyi daha da büyütmenizi sağlar. Tabii ki buradaki etkileşimlerinizin artması video...
19 Nisan 2018
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan