Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?

13 Temmuz 2018
Sinan Oypan

İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz trafiği artırabilirsiniz.

İçerik pazarlama için de uygulayabileceğiniz farklı stratejiler ve taktikler bulunuyor. Bu stratejileri e-ticaret siteniz üzerinde uygulayarak blog çalışmalarınızı ve siteniz üzerindeki içeriklerin kalitesini geliştirebilirsiniz.

İçerik stratejisi nedir?

İçerik stratejisi, pazarlama ve site üzerinde hazırladığınız metin, görsel, video gibi farklı içeriklerin planlanarak pazarlama çalışmalarından en etkili sonuçları almak için yapılan çalışmalardır. Blog tarafında yapılan içeriklerin yanı sıra ürün ve varış sayfalarındaki içerikler ve sosyal medya tarafında hazırlanan tüm içeriklerin planlanarak bir stratejiye dahil edilmesi yapılan içerik pazarlama çalışmalarının verimini önemli bir şekilde artırmanızı sağlar.

İçerik pazarlama stratejisini nasıl belirlersin?

Hedeflerinizi belirleyin

Öncelikli olarak içerik pazarlama çalışmalarındaki amacınızı belirlemek olacaktır. Organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşama ya da doğrudan etkileşim kurma gibi farklı amaçlar belirleyebilirsiniz. Burada yapacağınız çalışmalarda ne tür bir amaca yöneleceğiniz hazırlayacağınız içeriklerin türlerini ve formatlarını değiştirecektir.

Ölçümleyeceğiniz metrikleri belirleyin

Amaçlarınızı belirledikten sonra da içerik pazarlama çalışmalarıyla hangi metrikleri elde edeceğinizi de belirlemeniz gerekir. Marka bilinirliği, satışa yönlenme oranı, organik trafik oranı, etkileşim oranları, sosyal medya etkileşim oranları, paylaşım, yorum ve beğeni oranları gibi farklı metrikler belirleyerek, amacınıza yönelik hazırlayacağınız içeriklerde neleri ölçümleyeceğinizi belirleyebilirsiniz.

Hedef kitlelerinizi belirleyin

Bir diğer önemli kriter ise içeriklerinizin kime ulaşmak istediğinizi belirlemenizdir. Markanıza ve ürünlerinize ilgi gösterebilecek, içeriklerinizi beğenecek onları takip edecek hedef kitleleri belirlemeniz de içeriklerinizin konusunu ve formatını belirlemeniz gerekir. Hedef kitlenize yönelik içerikler üretmemeniz durumunda belirlediğiniz amaçlara ulaşmanız bir hayli zorlaşacaktır.

Fikirleri ve kategori alternatifleri belirleyin

Amaçlarınızı, metriklerinizi ve hedef kitlenizi belirledikten sonra içerik pazarlama çalışmalarında kullanacağınız konu fikirlerini ve kategorileri belirlemeye başlayabilirsiniz. İçerik fikirlerinizi, alternatiflerini ve kategorilerinizi bir liste halinde yazmaya başlayabilirsiniz.

Bu süreçte seçici davranmadan aklınıza gelen tüm fikirleri listelemeniz önemlidir. İlk öncelik olarak fikir havuzu oluşturmalısınız. Sonrasında bu fikirler üzerinden kategorilerinizi ve alt kategorilerinizi belirleyebilirsiniz.

Kategorilerinizi belirledikten sonra hedef kitlenizin ilgisini çekecek konu fikirlerinizi daraltarak üzerine yoğunlaşacak konularınızı belirlemeyerek de asıl içeriklerinize karar vermeye de başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

İçerik formatlarınızı ve türlerinizi belirleyin

İçerik fikirlerinizi farklı formatlarda yayınlayabilirsiniz. İş planınıza ve iş gücünüze göre farklı formatlardan yararlanabilirsiniz. Aşağıda içerik pazarlamada çalışabileceğiniz bazı içerik formatlarını bulabilirsiniz.

  • Rehberler
  • Grafikler, infografikler
  • E-posta gönderimleri
  • Sosyal medya içerikleri
  • Fotoğraflar
  • Videolar
  • Liste formatları
  • Sıkça sorulan sorular bölümü
  • Röportajlar
  • Sözlükler
  • Makaleler
  • Sektörel ve şirket haberleri
  • Video bloglar
  • Özlü sözler
  • Basın bültenleri
  • Kullanıcılardan gelen içeriklerin tekrar kullanımı
  • Araştırmalar
  • Kullanıcı kılavuzları

Hangi platformlarda yayın yapacağınızı belirleyin

Son olarak da içeriklerinizi hangi platformalarda yayınlacağınızı belirlemelisiniz. Hedef kitlenizin aktif olduğu platformları belirlemeniz bu noktada oldukça önemlidir. Amaçlarınıza ulaşmak ve doğru metriklerinizi ölçümleyebilmek için hedef kitlenizin aktif olduğu kanallar üzerinde aktif bir şekilde yer almanız ve içeriklerinizi paylaşmanız gerekir. Böylelikle içerik pazarlama çalışmalarınızdan en yüksek verimi alabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamları günümüzde e-ticaret firmalarına önemli geri dönüşümler sağladığı gibi ürünlere talep yaratmak için de önemli. Sosyal medya reklamlarını verirken bazı kurallara dikkat etmek hem maddi olarak size...
29 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
SEO’da rakip analizinin önemini ve rakip analizinin nasıl yapılacağını önceki günlerde sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki linklerden bu yazılara ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: SEO’da rakip analizinin önemi İlgili...
19 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. İlk bölümde...
4 Mart 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Diğer tüm alanlarda olduğu gibi 2017’de sosyal medyada da bir takım değişiklikler olacak. Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve teknolojik gelişmelerin sosyal mecralara uygulanması da markaların bu yeniliklere ayak uydurmaya...
18 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor...
18 Aralık 2017
Sinan Oypan
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarak, e-ticaret sitenizi tanıtacak video içerikleri oluşturarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Youtube içerik üretimi günümüzde oldukça yaygınlaştığı gibi geçtiğimiz pandemi döneminde de birçok...
24 Haziran 2020
Sinan Oypan
Geri dönüşümlerinizi artıracak Pop-Up tasarımları için 5 ipucu
Pop-Up’lar e-ticaret sitelerinde ziyaretçileri belli eylemlere geçirmek için sıklıkla kullanılıyor. E-posta aboneliği, yeni kampanya duyuruları, indirim duyuruları ya da yeni ürün ve fırsatlarla ilgili bilgiler bu Pop-Up’lar...
16 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
Video içerik trendinin yükselişte olması, içerik pazarlama çalışmalarının da video içeriklere kaymasına neden oluyor. Günümüzde, internet kullanıcılarının video tüketimi oldukça arttı. Uzun blog yazıları ya da sıradan...
18 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
İnternetten satış yaparken firmaların ihtiyaç duydukları gereksinimlerden biri de ürün paketi ya da kutusu. Tüketicilerin ilgisini çekmek, ürünlerle ilgili merak uyandırmak ve ürünü iyi bir şekilde sunabilmek için e-ticarette...
14 Eylül 2016
Sinan Oypan
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama...
6 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmak ve internetten satışlara başlamak hem fiziki mağazarlar için hem de girişimci olmak isteyenler için önemlidir. Sanal dükkanınızın olması size bir takım fırsatlar sunmaktadır ve günümüzde birçok kişi...
30 Haziran 2020
Sinan Oypan