Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?

13 Temmuz 2018
Sinan Oypan

İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz trafiği artırabilirsiniz.

İçerik pazarlama için de uygulayabileceğiniz farklı stratejiler ve taktikler bulunuyor. Bu stratejileri e-ticaret siteniz üzerinde uygulayarak blog çalışmalarınızı ve siteniz üzerindeki içeriklerin kalitesini geliştirebilirsiniz.

İçerik stratejisi nedir?

İçerik stratejisi, pazarlama ve site üzerinde hazırladığınız metin, görsel, video gibi farklı içeriklerin planlanarak pazarlama çalışmalarından en etkili sonuçları almak için yapılan çalışmalardır. Blog tarafında yapılan içeriklerin yanı sıra ürün ve varış sayfalarındaki içerikler ve sosyal medya tarafında hazırlanan tüm içeriklerin planlanarak bir stratejiye dahil edilmesi yapılan içerik pazarlama çalışmalarının verimini önemli bir şekilde artırmanızı sağlar.

İçerik pazarlama stratejisini nasıl belirlersin?

Hedeflerinizi belirleyin

Öncelikli olarak içerik pazarlama çalışmalarındaki amacınızı belirlemek olacaktır. Organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşama ya da doğrudan etkileşim kurma gibi farklı amaçlar belirleyebilirsiniz. Burada yapacağınız çalışmalarda ne tür bir amaca yöneleceğiniz hazırlayacağınız içeriklerin türlerini ve formatlarını değiştirecektir.

Ölçümleyeceğiniz metrikleri belirleyin

Amaçlarınızı belirledikten sonra da içerik pazarlama çalışmalarıyla hangi metrikleri elde edeceğinizi de belirlemeniz gerekir. Marka bilinirliği, satışa yönlenme oranı, organik trafik oranı, etkileşim oranları, sosyal medya etkileşim oranları, paylaşım, yorum ve beğeni oranları gibi farklı metrikler belirleyerek, amacınıza yönelik hazırlayacağınız içeriklerde neleri ölçümleyeceğinizi belirleyebilirsiniz.

Hedef kitlelerinizi belirleyin

Bir diğer önemli kriter ise içeriklerinizin kime ulaşmak istediğinizi belirlemenizdir. Markanıza ve ürünlerinize ilgi gösterebilecek, içeriklerinizi beğenecek onları takip edecek hedef kitleleri belirlemeniz de içeriklerinizin konusunu ve formatını belirlemeniz gerekir. Hedef kitlenize yönelik içerikler üretmemeniz durumunda belirlediğiniz amaçlara ulaşmanız bir hayli zorlaşacaktır.

Fikirleri ve kategori alternatifleri belirleyin

Amaçlarınızı, metriklerinizi ve hedef kitlenizi belirledikten sonra içerik pazarlama çalışmalarında kullanacağınız konu fikirlerini ve kategorileri belirlemeye başlayabilirsiniz. İçerik fikirlerinizi, alternatiflerini ve kategorilerinizi bir liste halinde yazmaya başlayabilirsiniz.

Bu süreçte seçici davranmadan aklınıza gelen tüm fikirleri listelemeniz önemlidir. İlk öncelik olarak fikir havuzu oluşturmalısınız. Sonrasında bu fikirler üzerinden kategorilerinizi ve alt kategorilerinizi belirleyebilirsiniz.

Kategorilerinizi belirledikten sonra hedef kitlenizin ilgisini çekecek konu fikirlerinizi daraltarak üzerine yoğunlaşacak konularınızı belirlemeyerek de asıl içeriklerinize karar vermeye de başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

İçerik formatlarınızı ve türlerinizi belirleyin

İçerik fikirlerinizi farklı formatlarda yayınlayabilirsiniz. İş planınıza ve iş gücünüze göre farklı formatlardan yararlanabilirsiniz. Aşağıda içerik pazarlamada çalışabileceğiniz bazı içerik formatlarını bulabilirsiniz.

  • Rehberler
  • Grafikler, infografikler
  • E-posta gönderimleri
  • Sosyal medya içerikleri
  • Fotoğraflar
  • Videolar
  • Liste formatları
  • Sıkça sorulan sorular bölümü
  • Röportajlar
  • Sözlükler
  • Makaleler
  • Sektörel ve şirket haberleri
  • Video bloglar
  • Özlü sözler
  • Basın bültenleri
  • Kullanıcılardan gelen içeriklerin tekrar kullanımı
  • Araştırmalar
  • Kullanıcı kılavuzları

Hangi platformlarda yayın yapacağınızı belirleyin

Son olarak da içeriklerinizi hangi platformalarda yayınlacağınızı belirlemelisiniz. Hedef kitlenizin aktif olduğu platformları belirlemeniz bu noktada oldukça önemlidir. Amaçlarınıza ulaşmak ve doğru metriklerinizi ölçümleyebilmek için hedef kitlenizin aktif olduğu kanallar üzerinde aktif bir şekilde yer almanız ve içeriklerinizi paylaşmanız gerekir. Böylelikle içerik pazarlama çalışmalarınızdan en yüksek verimi alabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış günümüzde oldukça yaygın olarak yapılmakta ve e-ticarette iş modeli olarak B2C diye de bilinmektedir. İşletmeler, doğrudan tüketicilere ulaşarak internet üzerinden satış yapabilmekteler. Rekabetin oldukça...
4 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
E-ticarette rekabetin artmasıyla beraber satış taktikleri kullanarak, indirime bağımlı kalmadan satışlarınızı artırmanız gerekebiliyor. Çünkü sadece indirimlere bağımlı kalmanız yapacağınız satış adetlerini artırmanıza...
8 Şubat 2019
Sinan Oypan
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
İçerik pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar almak ve daha iyi stratejiler geliştirerek sonraki dönemlerde daha verimli işler yapmak için bazı metriklerin üzerinde durmak, bunları analiz etmek ve sonuçlarını görmek gerekir....
22 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere önemli bir şekilde etki eden faktörlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi...
5 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış yaparken sunucu kiralama işlemi özellikle dikkat etmeniz ve özen göstermeniz gereken konulardan biridir. Yanlış hostingi seçmek, işinizi tehlikeye atacağı gibi para ve zaman kaybetmenize de neden olur. Aynı zamanda...
4 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfaları geri dönüşümlerinizi bir hayli etkilemektedir. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesine neden olabileceği gibi, ödeme sayfalarınız aynı zamanda geri dönüşümlerinizi yükseltebileceğiniz bir alan da...
24 Nisan 2017
Sinan Oypan
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Geçtiğimiz günlerde Youtube’da üst sıralarda videoların listelenmesiyle ilgili bir takım bilgileri ve araştırmaları sizlerle paylaşmıştık. Videolarınız üzerinde yapacağınız bir takım çalışmalar, görüntülenmelerinizi ve...
12 Ocak 2018
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşi geliştirip, daha iyi bir yere getirmek, daha fazla müşteriye sahip olmak ve karlılığı artırmak tüm şirketlerin öncelikli amaçları arasındadır. Tüm bunları yapabilmek için birçok strateji belirlenebilir, farklı yöntemlere...
8 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri, şirketinizin belli konulardaki duyarlılığını gösterirken, marka imajınızı da tüketicilerin gözünde olumlu yönde etkiler. Farklı projelerde yer almak ya da yani projeler başlatarak, tüketicilerin önem...
27 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler nelerdir? Sosyal medya itibar yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medyada kurumsal itibar yönetimi ile ilgili tüm merak ettikeriniz bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada dikkat...
14 Mart 2018
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları
Pandemi yaşam tarzımızda kökten değişiklikler yaptığı gibi alışveriş alışkanlıklarımız da kökten değişti.Pandeminin etkisiyle internet alışveriş sitesi açmak konusuna ilgi arttı. Online alışveriş ise son 7 ayda...
29 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan