Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?

13 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?

İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz trafiği artırabilirsiniz.

İçerik pazarlama için de uygulayabileceğiniz farklı stratejiler ve taktikler bulunuyor. Bu stratejileri e-ticaret siteniz üzerinde uygulayarak blog çalışmalarınızı ve siteniz üzerindeki içeriklerin kalitesini geliştirebilirsiniz.

İçerik stratejisi nedir?

İçerik stratejisi, pazarlama ve site üzerinde hazırladığınız metin, görsel, video gibi farklı içeriklerin planlanarak pazarlama çalışmalarından en etkili sonuçları almak için yapılan çalışmalardır. Blog tarafında yapılan içeriklerin yanı sıra ürün ve varış sayfalarındaki içerikler ve sosyal medya tarafında hazırlanan tüm içeriklerin planlanarak bir stratejiye dahil edilmesi yapılan içerik pazarlama çalışmalarının verimini önemli bir şekilde artırmanızı sağlar.

İçerik pazarlama stratejisini nasıl belirlersin?

Hedeflerinizi belirleyin

Öncelikli olarak içerik pazarlama çalışmalarındaki amacınızı belirlemek olacaktır. Organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşama ya da doğrudan etkileşim kurma gibi farklı amaçlar belirleyebilirsiniz. Burada yapacağınız çalışmalarda ne tür bir amaca yöneleceğiniz hazırlayacağınız içeriklerin türlerini ve formatlarını değiştirecektir.

Ölçümleyeceğiniz metrikleri belirleyin

Amaçlarınızı belirledikten sonra da içerik pazarlama çalışmalarıyla hangi metrikleri elde edeceğinizi de belirlemeniz gerekir. Marka bilinirliği, satışa yönlenme oranı, organik trafik oranı, etkileşim oranları, sosyal medya etkileşim oranları, paylaşım, yorum ve beğeni oranları gibi farklı metrikler belirleyerek, amacınıza yönelik hazırlayacağınız içeriklerde neleri ölçümleyeceğinizi belirleyebilirsiniz.

Hedef kitlelerinizi belirleyin

Bir diğer önemli kriter ise içeriklerinizin kime ulaşmak istediğinizi belirlemenizdir. Markanıza ve ürünlerinize ilgi gösterebilecek, içeriklerinizi beğenecek onları takip edecek hedef kitleleri belirlemeniz de içeriklerinizin konusunu ve formatını belirlemeniz gerekir. Hedef kitlenize yönelik içerikler üretmemeniz durumunda belirlediğiniz amaçlara ulaşmanız bir hayli zorlaşacaktır.

Fikirleri ve kategori alternatifleri belirleyin

Amaçlarınızı, metriklerinizi ve hedef kitlenizi belirledikten sonra içerik pazarlama çalışmalarında kullanacağınız konu fikirlerini ve kategorileri belirlemeye başlayabilirsiniz. İçerik fikirlerinizi, alternatiflerini ve kategorilerinizi bir liste halinde yazmaya başlayabilirsiniz.

Bu süreçte seçici davranmadan aklınıza gelen tüm fikirleri listelemeniz önemlidir. İlk öncelik olarak fikir havuzu oluşturmalısınız. Sonrasında bu fikirler üzerinden kategorilerinizi ve alt kategorilerinizi belirleyebilirsiniz.

Kategorilerinizi belirledikten sonra hedef kitlenizin ilgisini çekecek konu fikirlerinizi daraltarak üzerine yoğunlaşacak konularınızı belirlemeyerek de asıl içeriklerinize karar vermeye de başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

İçerik formatlarınızı ve türlerinizi belirleyin

İçerik fikirlerinizi farklı formatlarda yayınlayabilirsiniz. İş planınıza ve iş gücünüze göre farklı formatlardan yararlanabilirsiniz. Aşağıda içerik pazarlamada çalışabileceğiniz bazı içerik formatlarını bulabilirsiniz.

  • Rehberler
  • Grafikler, infografikler
  • E-posta gönderimleri
  • Sosyal medya içerikleri
  • Fotoğraflar
  • Videolar
  • Liste formatları
  • Sıkça sorulan sorular bölümü
  • Röportajlar
  • Sözlükler
  • Makaleler
  • Sektörel ve şirket haberleri
  • Video bloglar
  • Özlü sözler
  • Basın bültenleri
  • Kullanıcılardan gelen içeriklerin tekrar kullanımı
  • Araştırmalar
  • Kullanıcı kılavuzları

Hangi platformlarda yayın yapacağınızı belirleyin

Son olarak da içeriklerinizi hangi platformalarda yayınlacağınızı belirlemelisiniz. Hedef kitlenizin aktif olduğu platformları belirlemeniz bu noktada oldukça önemlidir. Amaçlarınıza ulaşmak ve doğru metriklerinizi ölçümleyebilmek için hedef kitlenizin aktif olduğu kanallar üzerinde aktif bir şekilde yer almanız ve içeriklerinizi paylaşmanız gerekir. Böylelikle içerik pazarlama çalışmalarınızdan en yüksek verimi alabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
Pazarlamada son dönemlerde içeriğin gücü bir hayli artmaya başladı. Hem yazılı, hem görsel hem de video içerikler firmaların kendilerini tanıtmalarında ve marka bilinirliklerini artırmada oldukça önemli bir rol...
10 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, yeni içerikler üreterek etkileşim yaratmak için farklı video konuları üzerine içerik üretimi yapmanız gerekir. Değişik video fikirleri üzerinde durmanız, alacağınız etkileşimleri...
20 Kasım 2019
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün....
3 Haziran 2016
Sinan Oypan
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
E-ticaret firmalarının en çok yatırım yaptıkları alanlardan biri de arama motoru optimizasyonu. SEO kurgularının iyi yapılması, firmalara Google üzerinden organik trafik sağlar. Tabii ki bu durum firmalar arası rekabetin de yoğun...
30 Eylül 2016
Sinan Oypan
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
İçerik çalışmalarınız sitenizin SEO performansını önemli ölçüde artırmaktadır. Sitenize trafik çekmek ve organik olarak görünürlüğünüzü artırmak için de SEO odaklı içerik çalışmaları yapabilirsiniz. Bu...
2 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmek hem eğlenceli hem de zor bir iştir; çünkü bu isim sizin kimliğinizi ve yaptığınız işi yansıtacaktır. Tabii ki her zaman yaptığınız işle ilgili bir isim seçmeniz gerekmemekte; ancak markalaşma sürecinde...
4 Eylül 2020
Sinan Oypan
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Z kuşağı, 2020 yılından sonra dünya üzerindeki en büyük tüketici kitlelerinden biri olmaya başlayacak ve bu sebeple de markaların Z kuşağı ile şimdiden iyi bir iletişim kurmaya başlaması önemli. Z kuşağı, teknoloji ile...
1 Temmuz 2019
Sinan Oypan
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak, günümüzde hayalinizdeki işi ortaya koymak ve girişimci olmak için yapabileceğiniz işlerden biri olarak öne çıkmakta. Türkiye’deki girişimcilik ekosisteminin büyümesi ve kullanıcıların internetten...
21 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin ya da ürünlerinizin tanıtımı için etkili bir banner hazırlamak iyi bir pazarlama aracı olarak kullanılabilir. Reklam bannerları yıllardır tanıtım amacıyla web siteler üzerinde kullanılmaktadır. Banner...
1 Haziran 2020
Sinan Oypan
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Stresli yaşam koşullarında hobiler stresi kafamızdan atarak, rahatlamayı ve keyifli vakit geçirmeyi sağlar. Her insan zevkleri ve yeteneği ölçüsünde kendine bir hobi seçer. Bu hobiler kimi zaman dağcılık, yüzme, gastronomi, doğa...
26 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Girişimciler, işlerini büyütmek ya da işlerini kurmak için yatırımcıların kapısını sıkça çalıyorlar. Tabii ki yatırım almak ve gelen sermaye ile işleri daha hızlı bir şekilde rayına sokma fikri kulağa hoş gelse de, kimi...
27 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin