Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar

20 Nisan 2018
Sinan Oypan

Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması, trafik kaynağı için reklamlara bağımlılığı artıracağı için şirketin maliyetlerini artırır.

SEO çalışmalarıyla, arama motorları üzerindeki görünürlük artırılarak organik trafik elde edilebilir; ancak kimi durumlarda mevcut organik trafik düşüş göstermeye de başlayabilir. Bu noktada da kontrol etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunuyor. Bu organik düşüşün kaynağını bulmamak uzun vadede organik trafiğinizi tamamen kaybetmenize neden olabilir.

Web siteniz ceza almış olabilir

Google, zaman içerisinde farklı algoritma güncellemeleri yaparak, kullanıcıların deneyimini artırmaya çalışıyor. Web sitelerinin de bu algoritma değişikliklerine uyulması bekleniyor. Bu algoritma değişikliklerinde, keyword kullanımları, teknik SEO çalışmaları, sayfa yapıları gibi detaylar dikkate alınabiliyor ve web siteleri bunlara uymadığı zaman, Google bu sitelerin sayfa değerlerini düşürebiliyor.

google search console ceza almak

Bunlara ek olarak Google, bu değişikliklere uyulmaması durumda web sitelerini cezalandırabileceğini de belirtiyor. Siteniz üzerinde yaptığınız SEO çalışmaları, Google’ın en güncel algoritmalarıyla uyuşmadığı için ceza almış olabilirsiniz. Bunu kontrol etmek için Google Search Console üzerinde Search Traffic bölümünün altında Manuel Actions sekmesine gelmeniz gerekiyor. Burada eğer herhangi bir uyarı ya da mesaj bulunmuyorsa, siteniz herhangi bir ceza almamıştır.

Adwords, organik trafiğinizin önüne geçiyor olabilir

Adwords çalışmaları yaparken seçtiğiniz anahtar kelimeler bir hayli önemlidir. Kullanıcıların yaptıkları arama sorgularına iyi bir şekilde yanıt verecek ve en ilgili yanıtı verecek anahtar kelimeler üzerinde durmanız gerekir. Ancak Adwords çalışmalarınız kimi zaman organik trafiğinizi çalmaya başlayabilir.

Organik trafiğinizde düşüş olması halinde, sayfa değeriniz ve sıralamanız aynıysa, bu durumda Adwords kampanyalarınız, organik trafik sağlayacak anahtar kelimelerle çakışıyor demektir. Kullanıcılar tıkladıkları linklerin reklam olup olmadığını düşünmeyecekleri için gördükleri ilk ilgili linke tıklamayı seçecektir. Bu durumda da bu ilk link Adwords olmaktadır.

Böyle bir sorun yaşıyorsanız, Adwords kampanyalarınızda çakışan anahtar kelimeleri bularak, bu kampanyalarda farklı kelimelere odaklanabilir ya da bu kampanyaları durdurabilirsiniz.

Google Analytics takip kodu ile ilgili sıkıntılar

Google Analytics kodu ile ilgili sorunlar da trafiğinizin düşmüş olduğunu gösterebilir. Site kodlarında "Header" bölümünün altında yer alan bu takip kodu, site üzerinde tasarımla ilgili herhangi bir değişiklik yapılmadığı sürece çalışmaya devam eder. Ancak site kodlarında yapılan değişiklikler ve "Header" bölümünde bu kodların bir şekilde değiştirilmesi takip kodunun çalışmamasına neden olacaktır. Trafik düşüşlerinde takip kodunuzun da doğru bölümde olduğundan ve çalıştığından emin olmalısınız.

Sitenin güncellenmiyor oluşu

Sitenin belli aralıklarla güncellenmemesi de sayfa otoritesinin düşmesine neden olan durumlardan biridir. E-ticaret sitelerinde genellikle site tasarımı yapıldıktan sonra, yeni ürün girişi yapılmadığı sürece site üzerinde herhangi bir değişiklik yapılmamaktadır. Bu da bir süre sonra sitenin güncelliğini kaybetmesine neden olabilir. Google botları siteleri tararken, yeni sayfaları ve sitelerin ne sıklıkta güncellendiğini de takip etmektedir ve bir site güncelliğini yitirmişse, Google bu sitelerin sayfa değerlerini yavaş yavaş düşürmeye başlar. Bu da belli bir zaman periyodu içerisinde organik olarak elde edilen trafiklerin önemli ölçüde düşmesine neden olur.

Sitenin güncelliğini korumak için belli aralıklarla site üzerinde yeni içerikler oluşturmak gerekmektedir. Bu sebeple de içerik pazarlama çalışmaları yapmak, sitenizin güncelliğini korumanızı da sağlar.

Rekabetin artması

Sektörünüzdeki rekabetin artması, farklı firmaların sizinle benzer anahtar kelimeler üzerinde SEO çalışmaları yapmaları da organik trafiğinizin düşmesine neden olabilir. Anahtar kelimeler üzerindeki rekabet artığında, Google’ın algoritmalarına en iyi yanıtları veren ve içerik kalitesi yüksek olan sayfalar üst sıralara çıkmaya başlıyor. Tabii ki burada safa otoritesi, alan adı yaşı gibi detaylar da devreye girse de Google, arama sorgularında kullanıcılara en ilgili sonucu çıkartabilmek için, içerik kalitesine de dikkat etmektedir.

Sitenizi belli aralıklarla güncellemiyor ve düzenli olarak sayfalar üzerindeki SEO kontrollerini yapmıyor ya da sayfalarınızdaki içeriklerin kalitesini artırmıyorsanız, rakiplerinizin gerisinde kalmaya başlayabilirsiniz.

Tasarım değişikliği

Tasarım değişikliği de organik trafiğin düşmesine neden olan durumlar arasındadır. Tasarım değişikliği yapıldığında, sayfaların yüklenme hızları değiştiği gibi bazı sayfalar silindiği ya da 301 ile farklı sayfalara yönlendirildiği için, sayfaların yüklenme hızları değişir veya yavaşlayabilir. Bu da organik trafiğinizin düşmesine neden olabilir.

Bunun yanı sıra tasarım değişikliği yapıldığında site kodları da değişeceği için Google Analytics takip kodunu da sitenize yeniden eklemeniz gerekecektir.

Mobile uyumlu site tasarımınızın olmayışı

E-ticaret sitelerinin trafiklerinin belli bir bölümü mobil cihazlar üzerinden gelmektedir. Doğal olarak bu da kullanıcıların mobil üzerinden daha fazla arama yaptığını göstermektedir. Google, mobile uyumlu tasarımı olan sitelere, arama sorgularında daha üst sıralarda yer vermektedir. Bu sebeple de mobile uyumlu tasarımınızın olmaması organik olarak elde edeceğiniz trafiğinde düşmesine neden olacaktır.

Mobile uyumlu siteler hakkında detaylı bilgi almak için İdeasoft Mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
2017’de pazarlama trendlerinde içerik pazarlamanın bu yıl oldukça önemli bir hale geleceğinden bahsetmiştik. Bunun nedeni de artık tüketiciler, doğrudan reklam içeriklerini görmek istemeyip, kendilerine bir fayda sağlayacak...
31 Ocak 2017
Sinan Oypan
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve...
11 Mart 2019
Sinan Oypan
Özel alışveriş sitelerinin düşüşü ve dikey e-ticaretin yükselişi
Kendi işini kurmak isteyen girişimciler yeni iş fikirleri üzerine düşünürken, e-ticaret modellerini de göz önünde bulundurmaya çalışıyorlar. Farklı iş modelleri girişimcilerin yapacakları yatırımları doğrudan etkilerken,...
2 Haziran 2017
Sinan Oypan
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarına birçok yarar sağladığı için dijital pazarlama çalışmalarında da öncelikli sırada yer alan uygulamalar arasında yer almakta. SEO çalışmaları için belli bir strateji...
25 Kasım 2019
Sinan Oypan
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing, internet üzerinden para kazanmak isteyen ya da e-ticaret sitesine daha fazla geri dönüşüm sağlamak isteyenlerin kullandığı pazarlama yöntemidir. Affiliate marketing ile, e-ticaret firmaları kendi ürünlerini...
20 Nisan 2019
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri...
3 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve içerik pazarlaması 2020’de de hem B2C hem de B2B firmaları için önemli pazarlama yöntemleri arasında yer almaya devam edecek. İçerik üretimi, tüketicilere ulaşmak, marka bilinirliği artırmak ve etkileşim...
9 Aralık 2019
Sinan Oypan
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun...
1 Eylül 2016
Sinan Oypan
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin online görünürlüğünü artırmanız birçok açıdan önemlidir. Dijital platformlarda daha fazla görünmeniz, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlar....
11 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram’da satış arttırma taktikleri ile, Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm sağlayabilir ve karlılığınızı artırabilirsiniz. Instagramda satış arttırma çalışmaları yaparken, bir...
14 Haziran 2019
Sinan Oypan
2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)
Görsel içerik pazarlama her geçen daha önemli olmaya başlıyor ve içerik paylaşımlarında görsel içeriklerin olması, geri dönüşümleri de artırıyor. Yazılı içeriklerin yerini alan görseller, kullanıcıların dikkatini daha...
22 Mart 2019
Sinan Oypan