fbpx

Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar

20 Nisan 2018
Sinan Oypan

Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması, trafik kaynağı için reklamlara bağımlılığı artıracağı için şirketin maliyetlerini artırır.

SEO çalışmalarıyla, arama motorları üzerindeki görünürlük artırılarak organik trafik elde edilebilir; ancak kimi durumlarda mevcut organik trafik düşüş göstermeye de başlayabilir. Bu noktada da kontrol etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunuyor. Bu organik düşüşün kaynağını bulmamak uzun vadede organik trafiğinizi tamamen kaybetmenize neden olabilir.

Web siteniz ceza almış olabilir

Google, zaman içerisinde farklı algoritma güncellemeleri yaparak, kullanıcıların deneyimini artırmaya çalışıyor. Web sitelerinin de bu algoritma değişikliklerine uyulması bekleniyor. Bu algoritma değişikliklerinde, keyword kullanımları, teknik SEO çalışmaları, sayfa yapıları gibi detaylar dikkate alınabiliyor ve web siteleri bunlara uymadığı zaman, Google bu sitelerin sayfa değerlerini düşürebiliyor.

google search console ceza almak

Bunlara ek olarak Google, bu değişikliklere uyulmaması durumda web sitelerini cezalandırabileceğini de belirtiyor. Siteniz üzerinde yaptığınız SEO çalışmaları, Google’ın en güncel algoritmalarıyla uyuşmadığı için ceza almış olabilirsiniz. Bunu kontrol etmek için Google Search Console üzerinde Search Traffic bölümünün altında Manuel Actions sekmesine gelmeniz gerekiyor. Burada eğer herhangi bir uyarı ya da mesaj bulunmuyorsa, siteniz herhangi bir ceza almamıştır.

Adwords, organik trafiğinizin önüne geçiyor olabilir

Adwords çalışmaları yaparken seçtiğiniz anahtar kelimeler bir hayli önemlidir. Kullanıcıların yaptıkları arama sorgularına iyi bir şekilde yanıt verecek ve en ilgili yanıtı verecek anahtar kelimeler üzerinde durmanız gerekir. Ancak Adwords çalışmalarınız kimi zaman organik trafiğinizi çalmaya başlayabilir.

Organik trafiğinizde düşüş olması halinde, sayfa değeriniz ve sıralamanız aynıysa, bu durumda Adwords kampanyalarınız, organik trafik sağlayacak anahtar kelimelerle çakışıyor demektir. Kullanıcılar tıkladıkları linklerin reklam olup olmadığını düşünmeyecekleri için gördükleri ilk ilgili linke tıklamayı seçecektir. Bu durumda da bu ilk link Adwords olmaktadır.

Böyle bir sorun yaşıyorsanız, Adwords kampanyalarınızda çakışan anahtar kelimeleri bularak, bu kampanyalarda farklı kelimelere odaklanabilir ya da bu kampanyaları durdurabilirsiniz.

Google Analytics takip kodu ile ilgili sıkıntılar

Google Analytics kodu ile ilgili sorunlar da trafiğinizin düşmüş olduğunu gösterebilir. Site kodlarında "Header" bölümünün altında yer alan bu takip kodu, site üzerinde tasarımla ilgili herhangi bir değişiklik yapılmadığı sürece çalışmaya devam eder. Ancak site kodlarında yapılan değişiklikler ve "Header" bölümünde bu kodların bir şekilde değiştirilmesi takip kodunun çalışmamasına neden olacaktır. Trafik düşüşlerinde takip kodunuzun da doğru bölümde olduğundan ve çalıştığından emin olmalısınız.

Sitenin güncellenmiyor oluşu

Sitenin belli aralıklarla güncellenmemesi de sayfa otoritesinin düşmesine neden olan durumlardan biridir. E-ticaret sitelerinde genellikle site tasarımı yapıldıktan sonra, yeni ürün girişi yapılmadığı sürece site üzerinde herhangi bir değişiklik yapılmamaktadır. Bu da bir süre sonra sitenin güncelliğini kaybetmesine neden olabilir. Google botları siteleri tararken, yeni sayfaları ve sitelerin ne sıklıkta güncellendiğini de takip etmektedir ve bir site güncelliğini yitirmişse, Google bu sitelerin sayfa değerlerini yavaş yavaş düşürmeye başlar. Bu da belli bir zaman periyodu içerisinde organik olarak elde edilen trafiklerin önemli ölçüde düşmesine neden olur.

Sitenin güncelliğini korumak için belli aralıklarla site üzerinde yeni içerikler oluşturmak gerekmektedir. Bu sebeple de içerik pazarlama çalışmaları yapmak, sitenizin güncelliğini korumanızı da sağlar.

Rekabetin artması

Sektörünüzdeki rekabetin artması, farklı firmaların sizinle benzer anahtar kelimeler üzerinde SEO çalışmaları yapmaları da organik trafiğinizin düşmesine neden olabilir. Anahtar kelimeler üzerindeki rekabet artığında, Google’ın algoritmalarına en iyi yanıtları veren ve içerik kalitesi yüksek olan sayfalar üst sıralara çıkmaya başlıyor. Tabii ki burada safa otoritesi, alan adı yaşı gibi detaylar da devreye girse de Google, arama sorgularında kullanıcılara en ilgili sonucu çıkartabilmek için, içerik kalitesine de dikkat etmektedir.

Sitenizi belli aralıklarla güncellemiyor ve düzenli olarak sayfalar üzerindeki SEO kontrollerini yapmıyor ya da sayfalarınızdaki içeriklerin kalitesini artırmıyorsanız, rakiplerinizin gerisinde kalmaya başlayabilirsiniz.

Tasarım değişikliği

Tasarım değişikliği de organik trafiğin düşmesine neden olan durumlar arasındadır. Tasarım değişikliği yapıldığında, sayfaların yüklenme hızları değiştiği gibi bazı sayfalar silindiği ya da 301 ile farklı sayfalara yönlendirildiği için, sayfaların yüklenme hızları değişir veya yavaşlayabilir. Bu da organik trafiğinizin düşmesine neden olabilir.

Bunun yanı sıra tasarım değişikliği yapıldığında site kodları da değişeceği için Google Analytics takip kodunu da sitenize yeniden eklemeniz gerekecektir.

Mobile uyumlu site tasarımınızın olmayışı

E-ticaret sitelerinin trafiklerinin belli bir bölümü mobil cihazlar üzerinden gelmektedir. Doğal olarak bu da kullanıcıların mobil üzerinden daha fazla arama yaptığını göstermektedir. Google, mobile uyumlu tasarımı olan sitelere, arama sorgularında daha üst sıralarda yer vermektedir. Bu sebeple de mobile uyumlu tasarımınızın olmaması organik olarak elde edeceğiniz trafiğinde düşmesine neden olacaktır.

Mobile uyumlu siteler hakkında detaylı bilgi almak için İdeasoft Mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
Dijital pazarlamada öne çıkan ve markaların bilmesi gereken terimlerden biri PPC’dir. İngilizce’de Pay Per Click olarak geçen, Türkçe karşılığı da “Tıklama Başına Maliyet” olan bu terim, internet üzerindeki reklam...
1 Mart 2018
Sinan Oypan
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı yazmanız, pazarlama çalışmalarınızda ve dijital yayıncılara ulaştığınızda daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olur. İşin pazarlama tarafından baktığımızda tanıtım yazınızı, web...
16 Haziran 2020
Sinan Oypan
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story, bir diğer adıyla da Instagram Hikaye paylaşımları, son dönemlerde oldukça popüler paylaşım formatlarından biri oldu. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderilerden hikayelere geçmesi nedeniyle, geri...
11 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Modern pazarlama yöntemleri günümüzde şirketlerin, hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmalarını sağlarken, pazarlama çalışmalarından daha fazla geri dönüşüm almalarına yardımcı olur. Dijital pazarlamada güncel...
2 Ekim 2020
Sinan Oypan
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
12 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
8 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İnternetten Tişört Satmanın Püf Noktaları
İnternetten tişört satmak için yapmanız, dikkat etmeniz gerekenler ve online tişört satışındaki e ticaret püf noktaları bu yazımızda. Yaz ve bahar aylarında tişört giymek keyfi olmaktan çok zorunluluk gibi görüldüğü için,...
6 Nisan 2018
Gökçe Beyazaslan
Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
Özellikle Instagram’ın canlı yayın özelliğini duyurmasının ardından, hem kullanıcılar hem de markalar canlı yayın içeriklerine bir hayli önem vermeye başladı. Canlı yayın yapmanın kolay bir hale gelmesi ve herkes tarafından...
24 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticarette bütçe yönetimi oldukça önemli bir kavramdır. Gelir ve giderlerin iyi bir şekilde tutulması, şirket içi harcamaların, maaşların ve vergilerin kontrol edilip, bütçeyi bu kriterlere göre ayarlamak e-ticaret şirketlerinin...
7 Eylül 2016
Sinan Oypan
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor....
15 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek için yapılması gerekenler nelerdir, spam kutusuna gelen mesajlar arasında yer almamak için yapılması gerekenler nelerdir, gmail spam kutusuna düşmemenin yolları, mailler neden spama düşer yani mail...
25 Eylül 2016
Sinan Oypan