Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar

20 Nisan 2018
Sinan Oypan
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar

Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması, trafik kaynağı için reklamlara bağımlılığı artıracağı için şirketin maliyetlerini artırır.

SEO çalışmalarıyla, arama motorları üzerindeki görünürlük artırılarak organik trafik elde edilebilir; ancak kimi durumlarda mevcut organik trafik düşüş göstermeye de başlayabilir. Bu noktada da kontrol etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunuyor. Bu organik düşüşün kaynağını bulmamak uzun vadede organik trafiğinizi tamamen kaybetmenize neden olabilir.

Web siteniz ceza almış olabilir

Google, zaman içerisinde farklı algoritma güncellemeleri yaparak, kullanıcıların deneyimini artırmaya çalışıyor. Web sitelerinin de bu algoritma değişikliklerine uyulması bekleniyor. Bu algoritma değişikliklerinde, keyword kullanımları, teknik SEO çalışmaları, sayfa yapıları gibi detaylar dikkate alınabiliyor ve web siteleri bunlara uymadığı zaman, Google bu sitelerin sayfa değerlerini düşürebiliyor.

google search console ceza almak

Bunlara ek olarak Google, bu değişikliklere uyulmaması durumda web sitelerini cezalandırabileceğini de belirtiyor. Siteniz üzerinde yaptığınız SEO çalışmaları, Google’ın en güncel algoritmalarıyla uyuşmadığı için ceza almış olabilirsiniz. Bunu kontrol etmek için Google Search Console üzerinde Search Traffic bölümünün altında Manuel Actions sekmesine gelmeniz gerekiyor. Burada eğer herhangi bir uyarı ya da mesaj bulunmuyorsa, siteniz herhangi bir ceza almamıştır.

Adwords, organik trafiğinizin önüne geçiyor olabilir

Adwords çalışmaları yaparken seçtiğiniz anahtar kelimeler bir hayli önemlidir. Kullanıcıların yaptıkları arama sorgularına iyi bir şekilde yanıt verecek ve en ilgili yanıtı verecek anahtar kelimeler üzerinde durmanız gerekir. Ancak Adwords çalışmalarınız kimi zaman organik trafiğinizi çalmaya başlayabilir.

Organik trafiğinizde düşüş olması halinde, sayfa değeriniz ve sıralamanız aynıysa, bu durumda Adwords kampanyalarınız, organik trafik sağlayacak anahtar kelimelerle çakışıyor demektir. Kullanıcılar tıkladıkları linklerin reklam olup olmadığını düşünmeyecekleri için gördükleri ilk ilgili linke tıklamayı seçecektir. Bu durumda da bu ilk link Adwords olmaktadır.

Böyle bir sorun yaşıyorsanız, Adwords kampanyalarınızda çakışan anahtar kelimeleri bularak, bu kampanyalarda farklı kelimelere odaklanabilir ya da bu kampanyaları durdurabilirsiniz.

Google Analytics takip kodu ile ilgili sıkıntılar

Google Analytics kodu ile ilgili sorunlar da trafiğinizin düşmüş olduğunu gösterebilir. Site kodlarında "Header" bölümünün altında yer alan bu takip kodu, site üzerinde tasarımla ilgili herhangi bir değişiklik yapılmadığı sürece çalışmaya devam eder. Ancak site kodlarında yapılan değişiklikler ve "Header" bölümünde bu kodların bir şekilde değiştirilmesi takip kodunun çalışmamasına neden olacaktır. Trafik düşüşlerinde takip kodunuzun da doğru bölümde olduğundan ve çalıştığından emin olmalısınız.

Sitenin güncellenmiyor oluşu

Sitenin belli aralıklarla güncellenmemesi de sayfa otoritesinin düşmesine neden olan durumlardan biridir. E-ticaret sitelerinde genellikle site tasarımı yapıldıktan sonra, yeni ürün girişi yapılmadığı sürece site üzerinde herhangi bir değişiklik yapılmamaktadır. Bu da bir süre sonra sitenin güncelliğini kaybetmesine neden olabilir. Google botları siteleri tararken, yeni sayfaları ve sitelerin ne sıklıkta güncellendiğini de takip etmektedir ve bir site güncelliğini yitirmişse, Google bu sitelerin sayfa değerlerini yavaş yavaş düşürmeye başlar. Bu da belli bir zaman periyodu içerisinde organik olarak elde edilen trafiklerin önemli ölçüde düşmesine neden olur.

Sitenin güncelliğini korumak için belli aralıklarla site üzerinde yeni içerikler oluşturmak gerekmektedir. Bu sebeple de içerik pazarlama çalışmaları yapmak, sitenizin güncelliğini korumanızı da sağlar.

Rekabetin artması

Sektörünüzdeki rekabetin artması, farklı firmaların sizinle benzer anahtar kelimeler üzerinde SEO çalışmaları yapmaları da organik trafiğinizin düşmesine neden olabilir. Anahtar kelimeler üzerindeki rekabet artığında, Google’ın algoritmalarına en iyi yanıtları veren ve içerik kalitesi yüksek olan sayfalar üst sıralara çıkmaya başlıyor. Tabii ki burada safa otoritesi, alan adı yaşı gibi detaylar da devreye girse de Google, arama sorgularında kullanıcılara en ilgili sonucu çıkartabilmek için, içerik kalitesine de dikkat etmektedir.

Sitenizi belli aralıklarla güncellemiyor ve düzenli olarak sayfalar üzerindeki SEO kontrollerini yapmıyor ya da sayfalarınızdaki içeriklerin kalitesini artırmıyorsanız, rakiplerinizin gerisinde kalmaya başlayabilirsiniz.

Tasarım değişikliği

Tasarım değişikliği de organik trafiğin düşmesine neden olan durumlar arasındadır. Tasarım değişikliği yapıldığında, sayfaların yüklenme hızları değiştiği gibi bazı sayfalar silindiği ya da 301 ile farklı sayfalara yönlendirildiği için, sayfaların yüklenme hızları değişir veya yavaşlayabilir. Bu da organik trafiğinizin düşmesine neden olabilir.

Bunun yanı sıra tasarım değişikliği yapıldığında site kodları da değişeceği için Google Analytics takip kodunu da sitenize yeniden eklemeniz gerekecektir.

Mobile uyumlu site tasarımınızın olmayışı

E-ticaret sitelerinin trafiklerinin belli bir bölümü mobil cihazlar üzerinden gelmektedir. Doğal olarak bu da kullanıcıların mobil üzerinden daha fazla arama yaptığını göstermektedir. Google, mobile uyumlu tasarımı olan sitelere, arama sorgularında daha üst sıralarda yer vermektedir. Bu sebeple de mobile uyumlu tasarımınızın olmaması organik olarak elde edeceğiniz trafiğinde düşmesine neden olacaktır.

Mobile uyumlu siteler hakkında detaylı bilgi almak için İdeasoft Mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitelerinin trafik analizinde üzerinde durulması gereken metriklerden biri de yeni ve geri dönen kullanıcılardır. Bu metrik, web site trafiğinizin hangi kitlelere ulaştığını ve sadık kullanıcı oranlarını belirlemenizde...
25 Nisan 2018
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
Instagram canlı yayın, şu sıralar yaşanan salgın nedeniyle oldukça popülerleşti. Kullanıcıların yanı sıra markalar da bu canlı yayınlarla evde vakit geçiren tüketicilerle iletişim içerisinde kalabilmekteler. Instagram canlı...
27 Nisan 2020
Sinan Oypan
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin...
25 Nisan 2019
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
E-ticaret siteniz için kısa, orta ya da uzun vadeli planlarınız vardır mutlaka. Bu planlarınızın geleceğe dönük olması elbette önemlidir fakat bir yandan da değişime ayak uydurabilen, ihtiyaç anında farklı amaçlara uyarlanabilen...
8 Mart 2021
Markethinkers
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin blog bölümünde etkileşimi artırmak ve kullanıcılara bir değer sunabilmek için “Nasıl yapılı?” temalı içerikler oluşturmayı deneyebilirsiniz. Bu tür içerikler hem kullanıcılara bir değer sunarken hem de...
14 Şubat 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Depo yönetimi yani depo düzeni nasıl olmalı, depo düzenleme tekniklerinde nelere dikkat edilmeli, depo raf düzeni nasıl olmalı; özetle depo iş süreçleri ve depo kuralları bu yazımızda. E-ticarete yeni başlayanların bilmeleri...
15 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama...
29 Nisan 2019
Sinan Oypan
Gümrük Vergisi Nedir? Hangi Ürünlerde Gümrük Vergisi Alınır?
Gümrük Vergisi Nedir? Hangi Ürünlerde Gümrük Vergisi Alınır?
Ticaretin her türlüsünde göz ardı edilmemesi gereken detaylardan biri vergidir. Özellikle uluslararası ticarette bu konu biraz daha hassastır. Çünkü her ülkenin kendi özelinde bir vergi prosedürü vardır. Tüketiciler de bu...
12 Nisan 2022
Markethinkers
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek başarılı bir emailing yönetimi için çok önemlidir. E-posta pazarlama çalışmaları yaparken, abone listelerinizden çıkan kullanıcılar olabilir. Her firma bu durumla...
17 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-Ticarette Başarısızlığın Nedenleri Nelerdir?
E-Ticarette Başarısızlığın Nedenleri Nelerdir?
E-ticarette başarılı olmak, bu sektöre giren herkes gibi sizin de en temel hedeflerinizden biridir. Öyle de olmalıdır çünkü e-ticaret, işletmenizin geleceğine yaptığınız bir yatırımdır. Gelecekte tüm sektörler,...
3 Aralık 2021
IdeaSoft
Detaylı Bilgi İçin Arayın