Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar

20 Nisan 2018
Sinan Oypan

Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması, trafik kaynağı için reklamlara bağımlılığı artıracağı için şirketin maliyetlerini artırır.

SEO çalışmalarıyla, arama motorları üzerindeki görünürlük artırılarak organik trafik elde edilebilir; ancak kimi durumlarda mevcut organik trafik düşüş göstermeye de başlayabilir. Bu noktada da kontrol etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunuyor. Bu organik düşüşün kaynağını bulmamak uzun vadede organik trafiğinizi tamamen kaybetmenize neden olabilir.

Web siteniz ceza almış olabilir

Google, zaman içerisinde farklı algoritma güncellemeleri yaparak, kullanıcıların deneyimini artırmaya çalışıyor. Web sitelerinin de bu algoritma değişikliklerine uyulması bekleniyor. Bu algoritma değişikliklerinde, keyword kullanımları, teknik SEO çalışmaları, sayfa yapıları gibi detaylar dikkate alınabiliyor ve web siteleri bunlara uymadığı zaman, Google bu sitelerin sayfa değerlerini düşürebiliyor.

google search console ceza almak

Bunlara ek olarak Google, bu değişikliklere uyulmaması durumda web sitelerini cezalandırabileceğini de belirtiyor. Siteniz üzerinde yaptığınız SEO çalışmaları, Google’ın en güncel algoritmalarıyla uyuşmadığı için ceza almış olabilirsiniz. Bunu kontrol etmek için Google Search Console üzerinde Search Traffic bölümünün altında Manuel Actions sekmesine gelmeniz gerekiyor. Burada eğer herhangi bir uyarı ya da mesaj bulunmuyorsa, siteniz herhangi bir ceza almamıştır.

Adwords, organik trafiğinizin önüne geçiyor olabilir

Adwords çalışmaları yaparken seçtiğiniz anahtar kelimeler bir hayli önemlidir. Kullanıcıların yaptıkları arama sorgularına iyi bir şekilde yanıt verecek ve en ilgili yanıtı verecek anahtar kelimeler üzerinde durmanız gerekir. Ancak Adwords çalışmalarınız kimi zaman organik trafiğinizi çalmaya başlayabilir.

Organik trafiğinizde düşüş olması halinde, sayfa değeriniz ve sıralamanız aynıysa, bu durumda Adwords kampanyalarınız, organik trafik sağlayacak anahtar kelimelerle çakışıyor demektir. Kullanıcılar tıkladıkları linklerin reklam olup olmadığını düşünmeyecekleri için gördükleri ilk ilgili linke tıklamayı seçecektir. Bu durumda da bu ilk link Adwords olmaktadır.

Böyle bir sorun yaşıyorsanız, Adwords kampanyalarınızda çakışan anahtar kelimeleri bularak, bu kampanyalarda farklı kelimelere odaklanabilir ya da bu kampanyaları durdurabilirsiniz.

Google Analytics takip kodu ile ilgili sıkıntılar

Google Analytics kodu ile ilgili sorunlar da trafiğinizin düşmüş olduğunu gösterebilir. Site kodlarında "Header" bölümünün altında yer alan bu takip kodu, site üzerinde tasarımla ilgili herhangi bir değişiklik yapılmadığı sürece çalışmaya devam eder. Ancak site kodlarında yapılan değişiklikler ve "Header" bölümünde bu kodların bir şekilde değiştirilmesi takip kodunun çalışmamasına neden olacaktır. Trafik düşüşlerinde takip kodunuzun da doğru bölümde olduğundan ve çalıştığından emin olmalısınız.

Sitenin güncellenmiyor oluşu

Sitenin belli aralıklarla güncellenmemesi de sayfa otoritesinin düşmesine neden olan durumlardan biridir. E-ticaret sitelerinde genellikle site tasarımı yapıldıktan sonra, yeni ürün girişi yapılmadığı sürece site üzerinde herhangi bir değişiklik yapılmamaktadır. Bu da bir süre sonra sitenin güncelliğini kaybetmesine neden olabilir. Google botları siteleri tararken, yeni sayfaları ve sitelerin ne sıklıkta güncellendiğini de takip etmektedir ve bir site güncelliğini yitirmişse, Google bu sitelerin sayfa değerlerini yavaş yavaş düşürmeye başlar. Bu da belli bir zaman periyodu içerisinde organik olarak elde edilen trafiklerin önemli ölçüde düşmesine neden olur.

Sitenin güncelliğini korumak için belli aralıklarla site üzerinde yeni içerikler oluşturmak gerekmektedir. Bu sebeple de içerik pazarlama çalışmaları yapmak, sitenizin güncelliğini korumanızı da sağlar.

Rekabetin artması

Sektörünüzdeki rekabetin artması, farklı firmaların sizinle benzer anahtar kelimeler üzerinde SEO çalışmaları yapmaları da organik trafiğinizin düşmesine neden olabilir. Anahtar kelimeler üzerindeki rekabet artığında, Google’ın algoritmalarına en iyi yanıtları veren ve içerik kalitesi yüksek olan sayfalar üst sıralara çıkmaya başlıyor. Tabii ki burada safa otoritesi, alan adı yaşı gibi detaylar da devreye girse de Google, arama sorgularında kullanıcılara en ilgili sonucu çıkartabilmek için, içerik kalitesine de dikkat etmektedir.

Sitenizi belli aralıklarla güncellemiyor ve düzenli olarak sayfalar üzerindeki SEO kontrollerini yapmıyor ya da sayfalarınızdaki içeriklerin kalitesini artırmıyorsanız, rakiplerinizin gerisinde kalmaya başlayabilirsiniz.

Tasarım değişikliği

Tasarım değişikliği de organik trafiğin düşmesine neden olan durumlar arasındadır. Tasarım değişikliği yapıldığında, sayfaların yüklenme hızları değiştiği gibi bazı sayfalar silindiği ya da 301 ile farklı sayfalara yönlendirildiği için, sayfaların yüklenme hızları değişir veya yavaşlayabilir. Bu da organik trafiğinizin düşmesine neden olabilir.

Bunun yanı sıra tasarım değişikliği yapıldığında site kodları da değişeceği için Google Analytics takip kodunu da sitenize yeniden eklemeniz gerekecektir.

Mobile uyumlu site tasarımınızın olmayışı

E-ticaret sitelerinin trafiklerinin belli bir bölümü mobil cihazlar üzerinden gelmektedir. Doğal olarak bu da kullanıcıların mobil üzerinden daha fazla arama yaptığını göstermektedir. Google, mobile uyumlu tasarımı olan sitelere, arama sorgularında daha üst sıralarda yer vermektedir. Bu sebeple de mobile uyumlu tasarımınızın olmaması organik olarak elde edeceğiniz trafiğinde düşmesine neden olacaktır.

Mobile uyumlu siteler hakkında detaylı bilgi almak için İdeasoft Mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler...
29 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da...
8 Ocak 2018
Sinan Oypan
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmalarında eski paylaşımlar çoğu zaman uzun vadede unutuluyor. Bu tür çalışmalar genellikle kısa vadede kullanıldığı için, sadece organik arama sonuçları üzerinden trafik sağlanmasının yolunu...
8 Ağustos 2017
Sinan Oypan
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Online mağazanız üzerinden kendi ürettiğiniz ayakkabıları satabileceğiniz gibi toptan aldığınız ürünleri ya da stoksuz satış (Dropshipping) yöntemiyle...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da e-ticaret firmalarının üzerinde durması gereken konulardan biri de müşteri ilişkileri. 2019’un müşteri ilişki trendlerine baktığımızda yapay zekanın ve çok kanallı müşteri destek hizmetlerinin öne çıktığını...
3 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
Flat Design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellike 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, Flat Design’ın popülerliğini...
17 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel aracı, Facebook üzerindeki reklamlarınızın başarısını ölçmenizi sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayan bir araçtır. Bu reklamların başarısını ölçümlemenin yanı sıra siteniz üzerinde...
15 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Pazarlama iletişimi stratejsi nedir ve neden önemlidir?
Pazarlama iletişimi, marka ve ürün tanıtımı yapmak ve marka bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için önemli bir yere sahiptir. Pazarlama çalışmalarınız tek bir çatı altında toplamak ve bir bütün içerisinde bu...
8 Mart 2020
Sinan Oypan
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir / stoksuz satış yani stoksuz e ticaret nedir, dropship ne demek, dropshipping avantajları, dropshipping dezavantajları ve dahası bu yazımızda. E-ticaret şirketlerinin ürün satışında kullandığı yöntemlerden biri...
1 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Bugüne kadarki yazılarımızda e-ticaret sitenizde fotoğraf kullanırken dikkat etmeniz noktalara ve fotoğraf çekimi ile ilgili bilgilere yer verdik. Ancak iyi, kaliteli ve dikkat çekici fotoğraflar kullanmanın yanı sıra e-ticaret...
8 Haziran 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan