Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?

24 Ocak 2018
Sinan Oypan
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?

Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça zorlaşmaya başladı. Sosyal platformlar, markaları daha fazla reklam vermeye yönlendirmek için organik erişimleri limitlemeye başladılar. Doğru ve ilgi çekici içeriklerle organik erişimler elde etmek mümkün olsa da yine de tüm takipçi kitlesine erişmek çoğunlukla mümkün olmuyor.

Ancak yine de organik olarak hem hesaplarınızı büyütmek hem de erişimlerinizi artırmanız mümkün. Bunun için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor.

Hesap bilgilerinizi detaylı bir şekilde doldurun

Herbir sosyal hesabınızda hakkınızda bilgiler paylaşabileceğiniz alanlar bulunuyor. Bu bilgileri eksiksiz bir şekilde doldurmak ve markanız hakkında mümkün olduğunca çok bilgi vermeniz oldukça önemli. Böylelikle sayfanızı ziyaret edenler markanız ve hizmetleriniz hakkında detaylı bilgilere ulaşabilirler. Bunun yanı sıra web sitenize yönlendirme için link paylaşımları da yapmanız, bu profiller üzerinden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur.

Doğru gün ve saatlerde paylaşımlar yapın

Her firmanın hedef kitlesi farklılık gösterebileceği için bu kitlenin en aktif bir şekilde sosyal ağlarda olduğu dönemleri bulmanız gerekir. Doğru zaman ve günlerde paylaşımlar yapmak, takipçilerinizin gönderilerinizi daha iyi bir şekilde görmelerini sağlar. Aktif olunmayan saatlerde yapılan paylaşımlar, kullanıcıların zaman tünellerinde kaybolabilir. Bu sebeple de bu zaman dilimlerini bulmak oldukça önemlidir. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok?” veya “Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur? isimli rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Hedef kitlenizi daraltın

Etkileşimlerinizi ve erişimlerinizi artırmak için daha dar bir hedef kitleye hitap etmeniz gerekir. Hedef kitleniz genişledikçe, toplam erişiminizi de genişletmiş olursunuz ve doğrudan sizinle ilgili olmayan kullanıcılara ulaşabilirsiniz. Bu kişiler içeriklerinizle etkileşime girmeyecekleri için, toplam oranda içeriklerinizin etkileşimleri düşük olacağı için, sosyal mecralar bu gönderileri değersiz bulacak. Bu da toplam erişimlerinizi düşürecektir. Bunun için daha dar bir kitleye hitap etmek oldukça önemli.

Kullandığınız Hashtag’lerde bir standardınız olsun

Hashtag kullanmak gönderilerinizin daha fazla kişi tarafından görülmesine yardımcı olur. Markanızı bazı Hashtag’lerle özdeşleştirmeniz ve belli standartlarınızın olması hep aynı yerde gönderilerinizin listelenmesine yardımcı olur. Bunun yanı sıra kendi Hashtag’lerinizi de oluşturabilirsiniz. Böylelikle düzenlediğiniz kampanya ve yarışmalarda kullanıcıların bu Hashtag’leri kullanmalarını isteyerek, markanızla ilgili gönderileri tek bir yerde toplayabilirsiniz.

İlgi çekici görseller kullanın

Sosyal medyada görsel kullanımı oldukça önemli. Hem gönderilerin erişim oranlarını artırmak hem de takipçilerin dikkatini çekebilmek adına paylaşımlarınızı görsel odaklı yapmanız gerekiyor. Bu noktada da sıradan görsel paylaşımları yerine yaratıcı, ilgi çekici ve yüksek çözünürlüklü fotoğraflardan yararlanmak oldukça önemli. Gün içinde takipçileriniz onlarca fotoğrafla karşılaşıyor ve bunların arasından sıyrılabilmek için onlara farklı bir bakış açısı sunmanız gerekebilir.

Video içerikler oluşturun

Sosyal mecralarda organik olarak en çok erişimi sunan içerik türü günümüzde videolar. Kullanıcıların video içeriklere daha fazla değer vermesi ve bunlara daha çok ilgi duyması da doğal olarak erişimlerinizin ve etkileşimlerinizin artmasına yardımcı oluyor. Ürünleriniz, hizmetleriniz ya da işinizle ilgili olabilecek farklı konseptteki video içerikleri sosyal medya hesaplarınızda paylaşabilirsiniz.

E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri

E-ticaret siteniz üzerinde sosyal hesaplarınızı ve gönderilerinizi paylaşın

E-ticaret siteniz üzerinden de sosyal medya hesaplarınıza kullanıcıları çekebilirsiniz. Sosyal medya hesap bilgilerini paylaşmanın yanı sıra ana sayfa üzerinde sosyal mecralardaki son gönderilerinizi gösterecek bazı eklentiler kurabilirsiniz. Herbir sosyal ağ üzerinden ilgili kodları alarak, bu kodları sitenizin ilgili HTML alanına ekleyerek, son paylaşımlarınızı yayınlayabilirsiniz.

Çok uzun paylaşımlardan kaçının

Çok uzun paylaşımlar yapmak etkileşimlerinizin düşmesine neden olabilir. Kullanıcılar sosyal mecralar üzerindeki gönderiler üzerinde çok fazla zaman harcamıyorlar. Bu sebeple de mesajlarınızı kısa bir şekilde vermeniz oldukça önemli. Bunun yanı sıra Facebook, paylaşımlardaki metin uzunluğunun artması durumunda, gönderinin erişim oranını da limitlemeye başlıyor.

Takipçilerinizle iletişim kurun

Etkileşim ve erişim oranlarını artıran faktörlerden biri de gönderiler altındaki beğeni ve yorumlardır. Takipçilerinizi gönderilerinize yorum yapmaya yönlendirecek eyleme çağrı ifadeleri kullanabileceğiniz gibi onların yorumlarına cevap vererek, onlarla iletişim halinde kalmanız da önemlidir. Takipçilerinizle ne kadar iyi iletişim kurarsanız, onlarla kuracağınız etkileşimler de bir o kadar artacağı için, gönderilerinizin erişim oranları da bu oranda artış gösterecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal mecralar, müşteri destek hizmeti vermek için oldukça etkili alanlardır. Tüketicilerle, hızlı bir şekilde iletişim kurabilme, onlardan geri bildirimler alabilme ve onların yaşadıkları sorunları görebilmek için, bu platformlar...
18 Ekim 2016
Sinan Oypan
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak, e-ticaret sitenizin Google’daki görünürlüğünü artırmak ve sayfalarınızın SEO değerini artırmak için her zaman iyi sonuçlar vermeyebilir. Temel olarak bakıldığında, backlink satın almak, Google’ın...
24 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde...
18 Ekim 2019
Sinan Oypan
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Yeni girişimcilerin kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için hem satış hem de pazarlama taktiklerinden yararlanmaları gerekiyor. Bu iki unsur, yeni girişimler için oldukça önemlidir; çünkü pazarlama olmadan satış yapmak...
26 Ocak 2017
Sinan Oypan
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Markalar için, sosyal medyanın yararları pazarlama çalışmalarında da öne çıkmakta ve sosyal ağlar birçok fırsatı markalara sağlamakta. Günümüzde sosyal medya, tanıtım ve duyurular için önemli bir kanal olmakla beraber bu...
18 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi...
16 Şubat 2020
Sinan Oypan
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasım ögeleri, e-ticaret sitenizde kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onların satın alma kararlarını etkilemede önemli bir rol oynar. Görselliğin günümüzde oldukça önemli olması ve görsel tasarım ögeleri ile...
1 Mart 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Depo yönetimi yani depo düzeni nasıl olmalı, depo düzenleme tekniklerinde nelere dikkat edilmeli, depo raf düzeni nasıl olmalı; özetle depo iş süreçleri ve depo kuralları bu yazımızda. E-ticarete yeni başlayanların bilmeleri...
15 Haziran 2016
Sinan Oypan
CRM Nedir? CRM Programları Nasıl Kullanılır?
CRM Nedir? CRM Programları Nasıl Kullanılır?
Her geçen gün yoğunlaşan rekabet ortamı, kendini ticaretin her alanında hissettirmektedir. Benzer alanlara odaklanmış pek çok firma, müşterilerin ilgisini en iyi şekilde çekebilmek ve güçlü bir sadakat hissiyatı yaratabilmek için...
31 Ocak 2022
Markethinkers
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir. Birçok firma,...
14 Haziran 2016
Sinan Oypan
Z Kuşağı Nedir? E-Ticarete Ne Kadar Yatkındır?
Z Kuşağı Nedir? E-Ticarete Ne Kadar Yatkındır?
Dünyanın ve toplumların olgunlaşmasını sağlayan en önemli unsur değişimdir. Çok da geniş olmayan aralıklarla değişen sosyal yaşam olgusu, toplumu oluşturan kişileri de belirli gruplara ayırmış durumdadır. Uzmanların ve sade...
31 Temmuz 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın