
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça zorlaşmaya başladı. Sosyal platformlar, markaları daha fazla reklam vermeye yönlendirmek için organik erişimleri limitlemeye başladılar. Doğru ve ilgi çekici içeriklerle organik erişimler elde etmek mümkün olsa da yine de tüm takipçi kitlesine erişmek çoğunlukla mümkün olmuyor.
Ancak yine de organik olarak hem hesaplarınızı büyütmek hem de erişimlerinizi artırmanız mümkün. Bunun için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor.
Hesap bilgilerinizi detaylı bir şekilde doldurun
Herbir sosyal hesabınızda hakkınızda bilgiler paylaşabileceğiniz alanlar bulunuyor. Bu bilgileri eksiksiz bir şekilde doldurmak ve markanız hakkında mümkün olduğunca çok bilgi vermeniz oldukça önemli. Böylelikle sayfanızı ziyaret edenler markanız ve hizmetleriniz hakkında detaylı bilgilere ulaşabilirler. Bunun yanı sıra web sitenize yönlendirme için link paylaşımları da yapmanız, bu profiller üzerinden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur.
Doğru gün ve saatlerde paylaşımlar yapın
Her firmanın hedef kitlesi farklılık gösterebileceği için bu kitlenin en aktif bir şekilde sosyal ağlarda olduğu dönemleri bulmanız gerekir. Doğru zaman ve günlerde paylaşımlar yapmak, takipçilerinizin gönderilerinizi daha iyi bir şekilde görmelerini sağlar. Aktif olunmayan saatlerde yapılan paylaşımlar, kullanıcıların zaman tünellerinde kaybolabilir. Bu sebeple de bu zaman dilimlerini bulmak oldukça önemlidir. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için “Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok?” veya “Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?” isimli rehberlerimizi okuyabilirsiniz.
Hedef kitlenizi daraltın
Etkileşimlerinizi ve erişimlerinizi artırmak için daha dar bir hedef kitleye hitap etmeniz gerekir. Hedef kitleniz genişledikçe, toplam erişiminizi de genişletmiş olursunuz ve doğrudan sizinle ilgili olmayan kullanıcılara ulaşabilirsiniz. Bu kişiler içeriklerinizle etkileşime girmeyecekleri için, toplam oranda içeriklerinizin etkileşimleri düşük olacağı için, sosyal mecralar bu gönderileri değersiz bulacak. Bu da toplam erişimlerinizi düşürecektir. Bunun için daha dar bir kitleye hitap etmek oldukça önemli.
Kullandığınız Hashtag’lerde bir standardınız olsun
Hashtag kullanmak gönderilerinizin daha fazla kişi tarafından görülmesine yardımcı olur. Markanızı bazı Hashtag’lerle özdeşleştirmeniz ve belli standartlarınızın olması hep aynı yerde gönderilerinizin listelenmesine yardımcı olur. Bunun yanı sıra kendi Hashtag’lerinizi de oluşturabilirsiniz. Böylelikle düzenlediğiniz kampanya ve yarışmalarda kullanıcıların bu Hashtag’leri kullanmalarını isteyerek, markanızla ilgili gönderileri tek bir yerde toplayabilirsiniz.
İlgi çekici görseller kullanın
Sosyal medyada görsel kullanımı oldukça önemli. Hem gönderilerin erişim oranlarını artırmak hem de takipçilerin dikkatini çekebilmek adına paylaşımlarınızı görsel odaklı yapmanız gerekiyor. Bu noktada da sıradan görsel paylaşımları yerine yaratıcı, ilgi çekici ve yüksek çözünürlüklü fotoğraflardan yararlanmak oldukça önemli. Gün içinde takipçileriniz onlarca fotoğrafla karşılaşıyor ve bunların arasından sıyrılabilmek için onlara farklı bir bakış açısı sunmanız gerekebilir.
Video içerikler oluşturun
Sosyal mecralarda organik olarak en çok erişimi sunan içerik türü günümüzde videolar. Kullanıcıların video içeriklere daha fazla değer vermesi ve bunlara daha çok ilgi duyması da doğal olarak erişimlerinizin ve etkileşimlerinizin artmasına yardımcı oluyor. Ürünleriniz, hizmetleriniz ya da işinizle ilgili olabilecek farklı konseptteki video içerikleri sosyal medya hesaplarınızda paylaşabilirsiniz.
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
E-ticaret siteniz üzerinde sosyal hesaplarınızı ve gönderilerinizi paylaşın
E-ticaret siteniz üzerinden de sosyal medya hesaplarınıza kullanıcıları çekebilirsiniz. Sosyal medya hesap bilgilerini paylaşmanın yanı sıra ana sayfa üzerinde sosyal mecralardaki son gönderilerinizi gösterecek bazı eklentiler kurabilirsiniz. Herbir sosyal ağ üzerinden ilgili kodları alarak, bu kodları sitenizin ilgili HTML alanına ekleyerek, son paylaşımlarınızı yayınlayabilirsiniz.
Çok uzun paylaşımlardan kaçının
Çok uzun paylaşımlar yapmak etkileşimlerinizin düşmesine neden olabilir. Kullanıcılar sosyal mecralar üzerindeki gönderiler üzerinde çok fazla zaman harcamıyorlar. Bu sebeple de mesajlarınızı kısa bir şekilde vermeniz oldukça önemli. Bunun yanı sıra Facebook, paylaşımlardaki metin uzunluğunun artması durumunda, gönderinin erişim oranını da limitlemeye başlıyor.
Takipçilerinizle iletişim kurun
Etkileşim ve erişim oranlarını artıran faktörlerden biri de gönderiler altındaki beğeni ve yorumlardır. Takipçilerinizi gönderilerinize yorum yapmaya yönlendirecek eyleme çağrı ifadeleri kullanabileceğiniz gibi onların yorumlarına cevap vererek, onlarla iletişim halinde kalmanız da önemlidir. Takipçilerinizle ne kadar iyi iletişim kurarsanız, onlarla kuracağınız etkileşimler de bir o kadar artacağı için, gönderilerinizin erişim oranları da bu oranda artış gösterecektir.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler