fbpx

Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?

24 Ocak 2018
Sinan Oypan
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?

Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça zorlaşmaya başladı. Sosyal platformlar, markaları daha fazla reklam vermeye yönlendirmek için organik erişimleri limitlemeye başladılar. Doğru ve ilgi çekici içeriklerle organik erişimler elde etmek mümkün olsa da yine de tüm takipçi kitlesine erişmek çoğunlukla mümkün olmuyor.

Ancak yine de organik olarak hem hesaplarınızı büyütmek hem de erişimlerinizi artırmanız mümkün. Bunun için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor.

Hesap bilgilerinizi detaylı bir şekilde doldurun

Herbir sosyal hesabınızda hakkınızda bilgiler paylaşabileceğiniz alanlar bulunuyor. Bu bilgileri eksiksiz bir şekilde doldurmak ve markanız hakkında mümkün olduğunca çok bilgi vermeniz oldukça önemli. Böylelikle sayfanızı ziyaret edenler markanız ve hizmetleriniz hakkında detaylı bilgilere ulaşabilirler. Bunun yanı sıra web sitenize yönlendirme için link paylaşımları da yapmanız, bu profiller üzerinden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur.

Doğru gün ve saatlerde paylaşımlar yapın

Her firmanın hedef kitlesi farklılık gösterebileceği için bu kitlenin en aktif bir şekilde sosyal ağlarda olduğu dönemleri bulmanız gerekir. Doğru zaman ve günlerde paylaşımlar yapmak, takipçilerinizin gönderilerinizi daha iyi bir şekilde görmelerini sağlar. Aktif olunmayan saatlerde yapılan paylaşımlar, kullanıcıların zaman tünellerinde kaybolabilir. Bu sebeple de bu zaman dilimlerini bulmak oldukça önemlidir. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok?” veya “Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur? isimli rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Hedef kitlenizi daraltın

Etkileşimlerinizi ve erişimlerinizi artırmak için daha dar bir hedef kitleye hitap etmeniz gerekir. Hedef kitleniz genişledikçe, toplam erişiminizi de genişletmiş olursunuz ve doğrudan sizinle ilgili olmayan kullanıcılara ulaşabilirsiniz. Bu kişiler içeriklerinizle etkileşime girmeyecekleri için, toplam oranda içeriklerinizin etkileşimleri düşük olacağı için, sosyal mecralar bu gönderileri değersiz bulacak. Bu da toplam erişimlerinizi düşürecektir. Bunun için daha dar bir kitleye hitap etmek oldukça önemli.

Kullandığınız Hashtag’lerde bir standardınız olsun

Hashtag kullanmak gönderilerinizin daha fazla kişi tarafından görülmesine yardımcı olur. Markanızı bazı Hashtag’lerle özdeşleştirmeniz ve belli standartlarınızın olması hep aynı yerde gönderilerinizin listelenmesine yardımcı olur. Bunun yanı sıra kendi Hashtag’lerinizi de oluşturabilirsiniz. Böylelikle düzenlediğiniz kampanya ve yarışmalarda kullanıcıların bu Hashtag’leri kullanmalarını isteyerek, markanızla ilgili gönderileri tek bir yerde toplayabilirsiniz.

İlgi çekici görseller kullanın

Sosyal medyada görsel kullanımı oldukça önemli. Hem gönderilerin erişim oranlarını artırmak hem de takipçilerin dikkatini çekebilmek adına paylaşımlarınızı görsel odaklı yapmanız gerekiyor. Bu noktada da sıradan görsel paylaşımları yerine yaratıcı, ilgi çekici ve yüksek çözünürlüklü fotoğraflardan yararlanmak oldukça önemli. Gün içinde takipçileriniz onlarca fotoğrafla karşılaşıyor ve bunların arasından sıyrılabilmek için onlara farklı bir bakış açısı sunmanız gerekebilir.

Video içerikler oluşturun

Sosyal mecralarda organik olarak en çok erişimi sunan içerik türü günümüzde videolar. Kullanıcıların video içeriklere daha fazla değer vermesi ve bunlara daha çok ilgi duyması da doğal olarak erişimlerinizin ve etkileşimlerinizin artmasına yardımcı oluyor. Ürünleriniz, hizmetleriniz ya da işinizle ilgili olabilecek farklı konseptteki video içerikleri sosyal medya hesaplarınızda paylaşabilirsiniz.

E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri

E-ticaret siteniz üzerinde sosyal hesaplarınızı ve gönderilerinizi paylaşın

E-ticaret siteniz üzerinden de sosyal medya hesaplarınıza kullanıcıları çekebilirsiniz. Sosyal medya hesap bilgilerini paylaşmanın yanı sıra ana sayfa üzerinde sosyal mecralardaki son gönderilerinizi gösterecek bazı eklentiler kurabilirsiniz. Herbir sosyal ağ üzerinden ilgili kodları alarak, bu kodları sitenizin ilgili HTML alanına ekleyerek, son paylaşımlarınızı yayınlayabilirsiniz.

Çok uzun paylaşımlardan kaçının

Çok uzun paylaşımlar yapmak etkileşimlerinizin düşmesine neden olabilir. Kullanıcılar sosyal mecralar üzerindeki gönderiler üzerinde çok fazla zaman harcamıyorlar. Bu sebeple de mesajlarınızı kısa bir şekilde vermeniz oldukça önemli. Bunun yanı sıra Facebook, paylaşımlardaki metin uzunluğunun artması durumunda, gönderinin erişim oranını da limitlemeye başlıyor.

Takipçilerinizle iletişim kurun

Etkileşim ve erişim oranlarını artıran faktörlerden biri de gönderiler altındaki beğeni ve yorumlardır. Takipçilerinizi gönderilerinize yorum yapmaya yönlendirecek eyleme çağrı ifadeleri kullanabileceğiniz gibi onların yorumlarına cevap vererek, onlarla iletişim halinde kalmanız da önemlidir. Takipçilerinizle ne kadar iyi iletişim kurarsanız, onlarla kuracağınız etkileşimler de bir o kadar artacağı için, gönderilerinizin erişim oranları da bu oranda artış gösterecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları koronavirüs ile birlikte şekil değiştirirken, birçok sektörde ekonomi sekteye uğratıyor. İşletmelerin sürecin üstesinden gelebilmeleri için devlet destek paketleri açıklanırken, özellikle ticari işletmeler...
4 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemine geçmeden önce SEO üzerinde konuşmakta yarar var. E-ticarette SEO oldukça önemli bir unsur. Doğru bir SEO yapısının kurgulanması ve site genelinde bunun uygulanması, organik arama sonuçlarında üst...
17 Temmuz 2016
Sinan Oypan
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama...
6 Aralık 2017
Sinan Oypan
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması ve tedarik zinciri yönetimi e-ticaret firmalarının işlerini etkili yapabilmesinde önemli rol oynayan faktörler arasında yer alır. Tedarik sürecinin iyi yönetilmesi, maliyetleri kontrol altına alırken, müşteri...
9 Ekim 2020
Sinan Oypan
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün...
2 Ocak 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?
Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?
Küçük işletmeler işlerini büyütmek, markalarını ve ürünlerini yeni ve farklı kitlelere tanıtmak ve yeni müşteri kitleleri edinmek için sosyal medya pazarlamadan yararlanabilirler. Sosyal ağlar, marka ve ürün bilinirliğini...
26 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi...
14 Haziran 2020
Sinan Oypan
Stoksuz satış yapmak isteyenlere ipuçları
Stoksuz satış yapmak isteyenlere ipuçları
Stoksuz satış, e-ticarete yeni başlamak isteyen ve düşük bütçe ile kendi işini kurmak isteyenler için etkili iş modellerinden biri. Stoksuz satış, bir diğer adıyla dropshipping, son yıllarda oldukça popülerleşmeye ve...
27 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret site tasarımlarında dikkat edilecek birçok öğe bulunuyor. Birçok firma, tasarım konusuna odaklanırken, sitenin ilk görünen alanları olan, header, slider, menü gibi öğelere dikkat ediyor; fakat sitenin diğer bölümlerinin...
13 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları...
22 Mart 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Depo yönetimi yani depo düzeni nasıl olmalı, depo düzenleme tekniklerinde nelere dikkat edilmeli, depo raf düzeni nasıl olmalı; özetle depo iş süreçleri ve depo kuralları bu yazımızda. E-ticarete yeni başlayanların bilmeleri...
15 Haziran 2016
Sinan Oypan