Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?

24 Ocak 2018
Sinan Oypan

Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça zorlaşmaya başladı. Sosyal platformlar, markaları daha fazla reklam vermeye yönlendirmek için organik erişimleri limitlemeye başladılar. Doğru ve ilgi çekici içeriklerle organik erişimler elde etmek mümkün olsa da yine de tüm takipçi kitlesine erişmek çoğunlukla mümkün olmuyor.

Ancak yine de organik olarak hem hesaplarınızı büyütmek hem de erişimlerinizi artırmanız mümkün. Bunun için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor.

Hesap bilgilerinizi detaylı bir şekilde doldurun

Herbir sosyal hesabınızda hakkınızda bilgiler paylaşabileceğiniz alanlar bulunuyor. Bu bilgileri eksiksiz bir şekilde doldurmak ve markanız hakkında mümkün olduğunca çok bilgi vermeniz oldukça önemli. Böylelikle sayfanızı ziyaret edenler markanız ve hizmetleriniz hakkında detaylı bilgilere ulaşabilirler. Bunun yanı sıra web sitenize yönlendirme için link paylaşımları da yapmanız, bu profiller üzerinden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur.

Doğru gün ve saatlerde paylaşımlar yapın

Her firmanın hedef kitlesi farklılık gösterebileceği için bu kitlenin en aktif bir şekilde sosyal ağlarda olduğu dönemleri bulmanız gerekir. Doğru zaman ve günlerde paylaşımlar yapmak, takipçilerinizin gönderilerinizi daha iyi bir şekilde görmelerini sağlar. Aktif olunmayan saatlerde yapılan paylaşımlar, kullanıcıların zaman tünellerinde kaybolabilir. Bu sebeple de bu zaman dilimlerini bulmak oldukça önemlidir. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok?” veya “Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur? isimli rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Hedef kitlenizi daraltın

Etkileşimlerinizi ve erişimlerinizi artırmak için daha dar bir hedef kitleye hitap etmeniz gerekir. Hedef kitleniz genişledikçe, toplam erişiminizi de genişletmiş olursunuz ve doğrudan sizinle ilgili olmayan kullanıcılara ulaşabilirsiniz. Bu kişiler içeriklerinizle etkileşime girmeyecekleri için, toplam oranda içeriklerinizin etkileşimleri düşük olacağı için, sosyal mecralar bu gönderileri değersiz bulacak. Bu da toplam erişimlerinizi düşürecektir. Bunun için daha dar bir kitleye hitap etmek oldukça önemli.

Kullandığınız Hashtag’lerde bir standardınız olsun

Hashtag kullanmak gönderilerinizin daha fazla kişi tarafından görülmesine yardımcı olur. Markanızı bazı Hashtag’lerle özdeşleştirmeniz ve belli standartlarınızın olması hep aynı yerde gönderilerinizin listelenmesine yardımcı olur. Bunun yanı sıra kendi Hashtag’lerinizi de oluşturabilirsiniz. Böylelikle düzenlediğiniz kampanya ve yarışmalarda kullanıcıların bu Hashtag’leri kullanmalarını isteyerek, markanızla ilgili gönderileri tek bir yerde toplayabilirsiniz.

İlgi çekici görseller kullanın

Sosyal medyada görsel kullanımı oldukça önemli. Hem gönderilerin erişim oranlarını artırmak hem de takipçilerin dikkatini çekebilmek adına paylaşımlarınızı görsel odaklı yapmanız gerekiyor. Bu noktada da sıradan görsel paylaşımları yerine yaratıcı, ilgi çekici ve yüksek çözünürlüklü fotoğraflardan yararlanmak oldukça önemli. Gün içinde takipçileriniz onlarca fotoğrafla karşılaşıyor ve bunların arasından sıyrılabilmek için onlara farklı bir bakış açısı sunmanız gerekebilir.

Video içerikler oluşturun

Sosyal mecralarda organik olarak en çok erişimi sunan içerik türü günümüzde videolar. Kullanıcıların video içeriklere daha fazla değer vermesi ve bunlara daha çok ilgi duyması da doğal olarak erişimlerinizin ve etkileşimlerinizin artmasına yardımcı oluyor. Ürünleriniz, hizmetleriniz ya da işinizle ilgili olabilecek farklı konseptteki video içerikleri sosyal medya hesaplarınızda paylaşabilirsiniz.

E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri

E-ticaret siteniz üzerinde sosyal hesaplarınızı ve gönderilerinizi paylaşın

E-ticaret siteniz üzerinden de sosyal medya hesaplarınıza kullanıcıları çekebilirsiniz. Sosyal medya hesap bilgilerini paylaşmanın yanı sıra ana sayfa üzerinde sosyal mecralardaki son gönderilerinizi gösterecek bazı eklentiler kurabilirsiniz. Herbir sosyal ağ üzerinden ilgili kodları alarak, bu kodları sitenizin ilgili HTML alanına ekleyerek, son paylaşımlarınızı yayınlayabilirsiniz.

Çok uzun paylaşımlardan kaçının

Çok uzun paylaşımlar yapmak etkileşimlerinizin düşmesine neden olabilir. Kullanıcılar sosyal mecralar üzerindeki gönderiler üzerinde çok fazla zaman harcamıyorlar. Bu sebeple de mesajlarınızı kısa bir şekilde vermeniz oldukça önemli. Bunun yanı sıra Facebook, paylaşımlardaki metin uzunluğunun artması durumunda, gönderinin erişim oranını da limitlemeye başlıyor.

Takipçilerinizle iletişim kurun

Etkileşim ve erişim oranlarını artıran faktörlerden biri de gönderiler altındaki beğeni ve yorumlardır. Takipçilerinizi gönderilerinize yorum yapmaya yönlendirecek eyleme çağrı ifadeleri kullanabileceğiniz gibi onların yorumlarına cevap vererek, onlarla iletişim halinde kalmanız da önemlidir. Takipçilerinizle ne kadar iyi iletişim kurarsanız, onlarla kuracağınız etkileşimler de bir o kadar artacağı için, gönderilerinizin erişim oranları da bu oranda artış gösterecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın internet üzerinde pazarlama çalışmaları için bir dijital pazarlama ajansı ile çalışabilirsiniz. Fakat her ajansın çalışma biçimi ve sunduğu hizmetler farklılık gösterecektir. Bunun yanı sıra sizin de...
21 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
Sosyal medya satış yöntemleri, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan geri dönüşüm sağlamanızı ve gelirlerinizi artırmanızı sağlar. Sosyal ağlar üzerindeki reklam çalışmalarının haricinde de organik olarak web...
30 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
İş yerinizi internete taşıdığınızda ya da sıfırdan bir iş kurarak online satış mağazası açtığınızda ilk satışlarınızı yapmanız belli bir süre alabilir. Bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. Sizin de...
3 Mart 2017
Sinan Oypan
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler, fiziki mağazaları üzerinden sadece belli bir konuma satış yapabildikleri için, işletmelerini büyütmeleri de daha zor olabiliyor. Sadece bu konumu ziyaret eden kişilerin belli bir bölümüne ulaşabildikleri için bu...
1 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin...
7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir yere sahip. Birçok reklam veren ve marka, hedef kitlelerine ulaşmak için Instagram’ı kullanıyor. Hem B2B hem B2C tarafında Instagram oldukça yaygın. Bu kadar yaygın olan bir...
16 Mart 2018
Sinan Oypan
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site e-ticaret firmaları için artık bir standart haline geldi ve tabii ki bu nedenle de mobil görünümdeki performansı artırmak gerekiyor. Tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerini ziyaret etmeleri ve alışveriş...
20 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret firmanızın uzun vadede başarılı olabilmesi için sadık müşterilere ihtiyacınız olacaktır. Müşteri sadakatini oluşturmak bu işteki altın anahtarınız da diyebiliriz. Tabii ki müşteri sadakatini yaratmak her zaman...
10 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı yaptığınız mailing çalışmasında daha verimli ve daha iyi dönüşüm sağladığından emailing marketing'de önemli bir yere sahiptir. Bu yazımızda E-posta abone sayısı nasıl arttırılabilir, yolları nelerdir...
13 Ağustos 2016
Sinan Oypan