fbpx

Organik instagram sayfa büyütme stratejileri

31 Temmuz 2017
Sinan Oypan

instagram sayfa büyütme stratejileri nelerdir, instagram fan sayfası nasıl açılır, instagram fan sayfası açmak için dikkat edilmesi gerekenler; özetle instagram sayfası nasıl büyütülür ve daha fazlası bu yazımızda.

instagram sayfa büyütme stratejileri nelerdir, instagram fan sayfası nasıl açılır, instagram fan sayfası açmak için dikkat edilmesi gerekenler; özetle instagram sayfası nasıl büyütülür ve daha fazlası bu yazımızda.

Instagram hesabınızdaki önemli kriterlerden biri de takipçi sayınızdır. Geniş bir kitleye ulaşmak, organik olarak paylaşımlarınızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar. Tabii ki takipçi sayısını artırmak önemli olsa da, bunu organik olarak yapmak ve sahte takipçilerden kaçınmak bir hayli önemlidir.

Instagram'da satış yapmak rehberi: Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

instagram sayfa büyütme

Daha önceki yazılarımızda sahte takipçilerden neden kaçınmanız gerektiğini ele almıştık. Sahte takipçilerden çok etkileşime de neden daha fazla önem vermeniz gerektiğine yine önceki yazılarımızda değinmiştik. Aşağıdaki bağlantılardan bu yazılarımıza ulaşabilirsiniz.

Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?

Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?

Instagram hesabınızdaki takipçileri organik olarak artırmak için faydalanabileceğiniz bir takım yollar bulunuyor. Bugünkü rehberimizde de bu yöntemler üzerinde duracağız.

Öncelikle planınızı oluşturun

Instagram hesabınızı yönetirken bir planınızın olması, hesabınızda ne tür paylaşımlar yapacağınıza karar vermeniz ve sürekliliği sağlayarak belli bir konsept üzerinde içeriklerinizi paylaşmanız gerekiyor. İçerik konseptinin yanı sıra süreklilik Instagram üzerinde oldukça önemlidir. Instagram satış için önemli bir platformdur. Farklı içerikler paylaşmak ve bunu devamlı olarak yapabilmek, hem eski takipçilerinizle etkileşime geçmenizi sağlar hem de yeni hedef kitlelere ulaşmanızı kolaylaştırır.

    Hedef kitlenizi ve sektörünüzü iyi tanıyın

    Sektörünüzü ve hedef kitlenizi iyi bir şekilde bilmek, paylaşımlarınızdaki konseptleri oluşturma konusunda size bir hayli yardımcı olur. Sektörünüzle ilgili konuları içeren ve hedef kitlenizin ilgi duyduğu konseptlere yönelmek etkileşim ve takip oranlarınızı önemli ölçüde artırır.

    Haftalık temalar oluşturun

    Paylaşımlarınızda belli bir konsept kullanabileceğiniz gibi haftalık olarak farklı temalar da kullanabilirsiniz. Herbir hafta farklı bir içerik ve görsel teması oluşturarak, hem belli bir ürün kategorisini öne çıkartabilir hem de bu temalarla farklı hedef kitlelere yönelik çalışmalar yaparak, takipçi sayınızı artırabilirsiniz.

    Video, hikayeler ve canlı yayın özelliklerini kullanın

    Videolar Instagram üzerinde bir hayli popüler ve fotoğraflardan daha fazla etkileşim sağlıyor. Video içeriklerin etkileşiminin artması daha fazla kişiye ulaşmasına da yardımcı oluyor.

    Bunların yanı sıra hikayeler ve canlı yayın içerikleriyle de hesabınızı destekleyebilirsiniz. Farklı konseptlerle devamlı olarak aktif olmanız yeni kitleleri hesabınıza daha kolay çekmenize yardımcı olur.

İletişim halinde olun

Paylaşımlarınıza gelen yorumlara cevap vermek, takipçilerle etkileşime girmek de organik olarak hesabınızı büyütürken bir hayli işinize yarar. Farklı kişilere ulaşmak ve onlarla iletişim içinde olmak takipçilerinizle iletişim içinde olduğunuzu diğer kullanıcılara da gösterir.

İlgili hesaplarla etkileşim içinde olun

Markanız ve sektörünüzle ilgili olabilecek diğer hesaplarla etkileşim içinde olabilirsiniz. Onların gönderilerini beğenebilir, paylaşımlarına gerçekçi yorumlar bırakabilir ve hesaplarını takip edebilirsiniz. Farklı hesaplarla etkileşime girdiğinizde, farklı kullanıcılar da sizi takip etmeye başlayacaktır. Ancak diğer hesaplarla etkileşime girerken, kendi reklamınızı yapmamaya ve spam içerik göndermemeye özen göstermelisiniz. Aksi takdirde olumsuz bir izlenim oluşturabilirsiniz.

Hashtagler oluşturun

Kendi içerik konseptlerinizi oluştururken, markanızla ilgili olacak hashtagler oluşturun ve takipçilerinizi bu hashtagleri kullanmaları için yönlendirin. Takipçilerinizin bu hashtagleri kullanmaları, kendi hesaplarından paylaşım yaptıklarında kendi çevrelerine bu etiketleri göstermelerini sağlayacağı için, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olur.

“instagram

Diğer hesaplarınızdan hesabınızı tanıtın

Sosyal mecralardaki diğer hesaplarınızdan Instagram hesabınızın tanıtımını yaparak, buradaki takipçilerinizi Instagram hesabınızı beğenmeye yönlendirebilirsiniz. Böylelikle hesabınızın tanıtımını yaparken, bir yandan da organik olarak yine sizinle ilgili olan kişileri sayfanıza çekerek, takipçi sayınızı artırmış olursunuz.

Yarışmalar düzenleyin

Yarışmalar hem mevcut takipçilerle etkileşime geçmek hem de yeni kitlelere ulaşmak için oldukça idealdir. Küçük ödüller veya indirimler sunarak, takipçilerinizden belli bir içerik paylaşımı yapmalarını veya arkadaşlarını gönderilere etiketlemelerini isteyebilirsiniz. Başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir? isimli rehberimizden konuyla ilgili daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar
Sosyal medya trendleri her yıl değişmekte ve gelişmekte. Bu yazımızda 2019 yılında öne çıkacak sosyal medya trendlerini ele alacağız. 2018’in bitimine sayılı günler kala, 2019’un sosyal medya trendleri üzerinde konuşmaya...
12 Aralık 2018
Sinan Oypan
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Tüm web sitelerinde olduğu gibi e-ticaret sitelerinde de trafik detaylarını görebilmek son derece önemlidir. Bunun için kullanabileceğiniz pek çok farklı ve ücretsiz araç bulunuyor. Hemen hepsinde tek yapmanız gereken basit bir kodu...
26 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
N11'de Mağaza Açmak | N11 Entegrasyonu
n11'de mağaza açmak ve n11 de satış yapmak istiyorsunuz ama n11 mağaza ücretleri nedir, n11 mağaza komisyon oranları yani satışınızdan n11 yüzde kaç komisyon alacak, n11 mağaza açmak için...
2 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler
Snapchat'te ürün satmak / Snapchat’te satış yapmak ve online mağazanızla ilgili içerikler paylaşarak, bu mecrayı bir satış kanalına dönüştürmek mümkün. Tabii ki Snapchat’in asıl amacının Snapchat’te ürün satışı...
23 Ekim 2018
Sinan Oypan
ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Ticarette riske girmeyi sevenler de dahil olmak üzere yatırım üzerine yoğunlaşan girişimciler, hesaplarına her zaman dikkat etmelidir. Bu e-ticaret girişimcileri için de böyledir. Yatırım yapmanın “acaba”sı olmaz ve kâr edebilmek...
19 Şubat 2021
Markethinkers
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Youtube video içerik üretimi, bugünlerde e-ticaret firmaları için de pazarlama açısından bir hayli önemli olmaya başladı. Tüketicilerin salgın sürecinde evde kalıyor olmaları ve bu süreçte internet kullanımının da artması,...
14 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?
Web site tasarımları da her yıl değişmekte ve kullanıcılara farklı; aynı zamanda daha iyi deneyimler yaşatmak için de gelişmekte. Web site tasarım trendleri 2020 yılında da bazı değişikliklere uğrayacak. Bu trendleri bazıları,...
2 Aralık 2019
Sinan Oypan
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Bugün Instagram özellikleri arasından işletmelerin daha işlevsel kullandıklarında fayda sağlayabileceği maddelere değinmek istedik. Türkiye’de sosyal medya kullanımı büyük bir ivmeyle artış gösteriyor. İşletmeler sosyal...
22 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
En trend Youtube video fikirleri
Trend Youtube video fikirleri, video pazarlama çalışmalarınızda yeni kitlelere ulaşmanıza ve marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur. Kullanıcıların video içerikler üzerinde daha fazla zaman geçirmeleri ve görüntülü...
26 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
E-ticaret sektöründe rekabetin bir hayli yoğun olması, küçük işletmelerin işini bir hayli zorlaştırıyor. Rekabetin yanı sıra internet üzerinden satış yapmanın getirdiği de bir takım zorluklar bulunuyor. Kendi işini kurmak...
19 Eylül 2017
Sinan Oypan
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır, el emeği satış siteleri, el işi satış siteleri / blogları, el emeği satış yerleri yani pazaryerleri ve satacağınız ürünün piyasası neden araştırılmalıdır?El yapımı ürünler...
7 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan