Organik instagram sayfa büyütme stratejileri

31 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Organik instagram sayfa büyütme stratejileri

instagram sayfa büyütme stratejileri nelerdir, instagram fan sayfası nasıl açılır, instagram fan sayfası açmak için dikkat edilmesi gerekenler; özetle instagram sayfası nasıl büyütülür ve daha fazlası bu yazımızda.

instagram sayfa büyütme stratejileri nelerdir, instagram fan sayfası nasıl açılır, instagram fan sayfası açmak için dikkat edilmesi gerekenler; özetle instagram sayfası nasıl büyütülür ve daha fazlası bu yazımızda.

Instagram hesabınızdaki önemli kriterlerden biri de takipçi sayınızdır. Geniş bir kitleye ulaşmak, organik olarak paylaşımlarınızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar. Tabii ki takipçi sayısını artırmak önemli olsa da, bunu organik olarak yapmak ve sahte takipçilerden kaçınmak bir hayli önemlidir.

Instagram'da satış yapmak rehberi: Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

instagram sayfa büyütme

Daha önceki yazılarımızda sahte takipçilerden neden kaçınmanız gerektiğini ele almıştık. Sahte takipçilerden çok etkileşime de neden daha fazla önem vermeniz gerektiğine yine önceki yazılarımızda değinmiştik. Aşağıdaki bağlantılardan bu yazılarımıza ulaşabilirsiniz.

Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?

Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?

Instagram hesabınızdaki takipçileri organik olarak artırmak için faydalanabileceğiniz bir takım yollar bulunuyor. Bugünkü rehberimizde de bu yöntemler üzerinde duracağız.

Öncelikle planınızı oluşturun

Instagram hesabınızı yönetirken bir planınızın olması, hesabınızda ne tür paylaşımlar yapacağınıza karar vermeniz ve sürekliliği sağlayarak belli bir konsept üzerinde içeriklerinizi paylaşmanız gerekiyor. İçerik konseptinin yanı sıra süreklilik Instagram üzerinde oldukça önemlidir. Instagram satış için önemli bir platformdur. Farklı içerikler paylaşmak ve bunu devamlı olarak yapabilmek, hem eski takipçilerinizle etkileşime geçmenizi sağlar hem de yeni hedef kitlelere ulaşmanızı kolaylaştırır.

    Hedef kitlenizi ve sektörünüzü iyi tanıyın

    Sektörünüzü ve hedef kitlenizi iyi bir şekilde bilmek, paylaşımlarınızdaki konseptleri oluşturma konusunda size bir hayli yardımcı olur. Sektörünüzle ilgili konuları içeren ve hedef kitlenizin ilgi duyduğu konseptlere yönelmek etkileşim ve takip oranlarınızı önemli ölçüde artırır.

    Haftalık temalar oluşturun

    Paylaşımlarınızda belli bir konsept kullanabileceğiniz gibi haftalık olarak farklı temalar da kullanabilirsiniz. Herbir hafta farklı bir içerik ve görsel teması oluşturarak, hem belli bir ürün kategorisini öne çıkartabilir hem de bu temalarla farklı hedef kitlelere yönelik çalışmalar yaparak, takipçi sayınızı artırabilirsiniz.

    Video, hikayeler ve canlı yayın özelliklerini kullanın

    Videolar Instagram üzerinde bir hayli popüler ve fotoğraflardan daha fazla etkileşim sağlıyor. Video içeriklerin etkileşiminin artması daha fazla kişiye ulaşmasına da yardımcı oluyor.

    Bunların yanı sıra hikayeler ve canlı yayın içerikleriyle de hesabınızı destekleyebilirsiniz. Farklı konseptlerle devamlı olarak aktif olmanız yeni kitleleri hesabınıza daha kolay çekmenize yardımcı olur.

İletişim halinde olun

Paylaşımlarınıza gelen yorumlara cevap vermek, takipçilerle etkileşime girmek de organik olarak hesabınızı büyütürken bir hayli işinize yarar. Farklı kişilere ulaşmak ve onlarla iletişim içinde olmak takipçilerinizle iletişim içinde olduğunuzu diğer kullanıcılara da gösterir.

İlgili hesaplarla etkileşim içinde olun

Markanız ve sektörünüzle ilgili olabilecek diğer hesaplarla etkileşim içinde olabilirsiniz. Onların gönderilerini beğenebilir, paylaşımlarına gerçekçi yorumlar bırakabilir ve hesaplarını takip edebilirsiniz. Farklı hesaplarla etkileşime girdiğinizde, farklı kullanıcılar da sizi takip etmeye başlayacaktır. Ancak diğer hesaplarla etkileşime girerken, kendi reklamınızı yapmamaya ve spam içerik göndermemeye özen göstermelisiniz. Aksi takdirde olumsuz bir izlenim oluşturabilirsiniz.

Hashtagler oluşturun

Kendi içerik konseptlerinizi oluştururken, markanızla ilgili olacak hashtagler oluşturun ve takipçilerinizi bu hashtagleri kullanmaları için yönlendirin. Takipçilerinizin bu hashtagleri kullanmaları, kendi hesaplarından paylaşım yaptıklarında kendi çevrelerine bu etiketleri göstermelerini sağlayacağı için, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olur.

“instagram

Diğer hesaplarınızdan hesabınızı tanıtın

Sosyal mecralardaki diğer hesaplarınızdan Instagram hesabınızın tanıtımını yaparak, buradaki takipçilerinizi Instagram hesabınızı beğenmeye yönlendirebilirsiniz. Böylelikle hesabınızın tanıtımını yaparken, bir yandan da organik olarak yine sizinle ilgili olan kişileri sayfanıza çekerek, takipçi sayınızı artırmış olursunuz.

Yarışmalar düzenleyin

Yarışmalar hem mevcut takipçilerle etkileşime geçmek hem de yeni kitlelere ulaşmak için oldukça idealdir. Küçük ödüller veya indirimler sunarak, takipçilerinizden belli bir içerik paylaşımı yapmalarını veya arkadaşlarını gönderilere etiketlemelerini isteyebilirsiniz. Başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir? isimli rehberimizden konuyla ilgili daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri, sitenizin mobile uyumluluğunu sağlamak ve mobildeki kullanıcı deneyimini artırmak için önemlidir. Kullanıcılar günümüzde web sitelerini mobil cihazlarından ziyaret ettikleri için mobile uyumluluk...
10 Haziran 2020
Sinan Oypan
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve...
17 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere önemli bir şekilde etki eden faktörlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi...
5 Nisan 2018
Sinan Oypan
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri...
23 Kasım 2019
Sinan Oypan
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama, günümüzde birçok firma tarafından kullanılmaya başlandı ve doğru yapıldığında da firmalara iyi geri dönüşümler sağlamakta. Ancak her firmanın mobil uygulama yaptırması gerekmediğini de yazının başında...
23 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yönetimi nasıl daha iyi yapılır?
E-ticarette ürün yönetimi nasıl daha iyi yapılır?
E-ticarette ürün yönetimi, uzun vadede başarılı bir e-ticaret sitesi yönetmenin altın anahtarlarından biri. Stokların kontrolü, popüler ürünlerin beğenilmesi, ürünle ilgili talep yaratılması gibi birçok konu ürün yönetimi...
21 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Gümrük Tarife Cetveli Nedir? Neye Göre Belirlenir?
Gümrük Tarife Cetveli Nedir? Neye Göre Belirlenir?
İthalat ve ihracat, birden fazla ülkenin gümrük kurallarının gözetilmesi gereken ticari işlemleri kapsar. Sürece dâhil olan ülkelerde yürürlükte olan kural ve standartların birbiri ile uyuşmaması hâlinde ortaya ciddi sorunlar...
30 Mart 2022
Markethinkers
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
Ücretsiz ürün ya da promosyon ürün kampanyaları ile tüketicilere ulaşabilir, marka ve ürün bilinirliğini artırarak, yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Tabii ki ücretsiz bir ürün verirken de bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor....
17 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta pazarlamalarından yüksek verim almak, hem içeriklerinizi daha çok kişiye ulaştırmanızı sağlar hem de geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur. E-posta abone sayınız yüksek olsa da gönderiler sonrasındaki açılma...
9 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
E-ticaret firmaları için dijital pazarlama oldukça önemlidir. Marka bilinirliğini artırma ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için internet üzerinden yapılan çalışmalar kritik bir rol oynamaktadır. Tabii ki internet üzerindeki...
9 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın