Organik instagram sayfa büyütme stratejileri

31 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Organik instagram sayfa büyütme stratejileri

instagram sayfa büyütme stratejileri nelerdir, instagram fan sayfası nasıl açılır, instagram fan sayfası açmak için dikkat edilmesi gerekenler; özetle instagram sayfası nasıl büyütülür ve daha fazlası bu yazımızda.

instagram sayfa büyütme stratejileri nelerdir, instagram fan sayfası nasıl açılır, instagram fan sayfası açmak için dikkat edilmesi gerekenler; özetle instagram sayfası nasıl büyütülür ve daha fazlası bu yazımızda.

Instagram hesabınızdaki önemli kriterlerden biri de takipçi sayınızdır. Geniş bir kitleye ulaşmak, organik olarak paylaşımlarınızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar. Tabii ki takipçi sayısını artırmak önemli olsa da, bunu organik olarak yapmak ve sahte takipçilerden kaçınmak bir hayli önemlidir.

Instagram'da satış yapmak rehberi: Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

instagram sayfa büyütme

Daha önceki yazılarımızda sahte takipçilerden neden kaçınmanız gerektiğini ele almıştık. Sahte takipçilerden çok etkileşime de neden daha fazla önem vermeniz gerektiğine yine önceki yazılarımızda değinmiştik. Aşağıdaki bağlantılardan bu yazılarımıza ulaşabilirsiniz.

Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?

Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?

Instagram hesabınızdaki takipçileri organik olarak artırmak için faydalanabileceğiniz bir takım yollar bulunuyor. Bugünkü rehberimizde de bu yöntemler üzerinde duracağız.

Öncelikle planınızı oluşturun

Instagram hesabınızı yönetirken bir planınızın olması, hesabınızda ne tür paylaşımlar yapacağınıza karar vermeniz ve sürekliliği sağlayarak belli bir konsept üzerinde içeriklerinizi paylaşmanız gerekiyor. İçerik konseptinin yanı sıra süreklilik Instagram üzerinde oldukça önemlidir. Instagram satış için önemli bir platformdur. Farklı içerikler paylaşmak ve bunu devamlı olarak yapabilmek, hem eski takipçilerinizle etkileşime geçmenizi sağlar hem de yeni hedef kitlelere ulaşmanızı kolaylaştırır.

    Hedef kitlenizi ve sektörünüzü iyi tanıyın

    Sektörünüzü ve hedef kitlenizi iyi bir şekilde bilmek, paylaşımlarınızdaki konseptleri oluşturma konusunda size bir hayli yardımcı olur. Sektörünüzle ilgili konuları içeren ve hedef kitlenizin ilgi duyduğu konseptlere yönelmek etkileşim ve takip oranlarınızı önemli ölçüde artırır.

    Haftalık temalar oluşturun

    Paylaşımlarınızda belli bir konsept kullanabileceğiniz gibi haftalık olarak farklı temalar da kullanabilirsiniz. Herbir hafta farklı bir içerik ve görsel teması oluşturarak, hem belli bir ürün kategorisini öne çıkartabilir hem de bu temalarla farklı hedef kitlelere yönelik çalışmalar yaparak, takipçi sayınızı artırabilirsiniz.

    Video, hikayeler ve canlı yayın özelliklerini kullanın

    Videolar Instagram üzerinde bir hayli popüler ve fotoğraflardan daha fazla etkileşim sağlıyor. Video içeriklerin etkileşiminin artması daha fazla kişiye ulaşmasına da yardımcı oluyor.

    Bunların yanı sıra hikayeler ve canlı yayın içerikleriyle de hesabınızı destekleyebilirsiniz. Farklı konseptlerle devamlı olarak aktif olmanız yeni kitleleri hesabınıza daha kolay çekmenize yardımcı olur.

İletişim halinde olun

Paylaşımlarınıza gelen yorumlara cevap vermek, takipçilerle etkileşime girmek de organik olarak hesabınızı büyütürken bir hayli işinize yarar. Farklı kişilere ulaşmak ve onlarla iletişim içinde olmak takipçilerinizle iletişim içinde olduğunuzu diğer kullanıcılara da gösterir.

İlgili hesaplarla etkileşim içinde olun

Markanız ve sektörünüzle ilgili olabilecek diğer hesaplarla etkileşim içinde olabilirsiniz. Onların gönderilerini beğenebilir, paylaşımlarına gerçekçi yorumlar bırakabilir ve hesaplarını takip edebilirsiniz. Farklı hesaplarla etkileşime girdiğinizde, farklı kullanıcılar da sizi takip etmeye başlayacaktır. Ancak diğer hesaplarla etkileşime girerken, kendi reklamınızı yapmamaya ve spam içerik göndermemeye özen göstermelisiniz. Aksi takdirde olumsuz bir izlenim oluşturabilirsiniz.

Hashtagler oluşturun

Kendi içerik konseptlerinizi oluştururken, markanızla ilgili olacak hashtagler oluşturun ve takipçilerinizi bu hashtagleri kullanmaları için yönlendirin. Takipçilerinizin bu hashtagleri kullanmaları, kendi hesaplarından paylaşım yaptıklarında kendi çevrelerine bu etiketleri göstermelerini sağlayacağı için, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olur.

“instagram

Diğer hesaplarınızdan hesabınızı tanıtın

Sosyal mecralardaki diğer hesaplarınızdan Instagram hesabınızın tanıtımını yaparak, buradaki takipçilerinizi Instagram hesabınızı beğenmeye yönlendirebilirsiniz. Böylelikle hesabınızın tanıtımını yaparken, bir yandan da organik olarak yine sizinle ilgili olan kişileri sayfanıza çekerek, takipçi sayınızı artırmış olursunuz.

Yarışmalar düzenleyin

Yarışmalar hem mevcut takipçilerle etkileşime geçmek hem de yeni kitlelere ulaşmak için oldukça idealdir. Küçük ödüller veya indirimler sunarak, takipçilerinizden belli bir içerik paylaşımı yapmalarını veya arkadaşlarını gönderilere etiketlemelerini isteyebilirsiniz. Başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir? isimli rehberimizden konuyla ilgili daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Video içeriklerin popülerliğinin artmasıyla beraber firmalar da video içerik oluşturmaya ya da video içerik üreticileriyle beraber çalışmaya başladı. Etkileşim oranlarının yüksek olması nedeniyle video içerikler e-ticaret...
31 Ekim 2017
Sinan Oypan
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Sosyal medya reklamları arasında son dönemlerde popülerliği en fazla artan şüphesiz Instagram reklamları oldu. Birçok firma, marka bilinirliğini artırmak, müşterileriyle etkileşime geçmek ve ürünlerini tanıtmak için bu...
7 Temmuz 2017
Sinan Oypan
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
E-ticaret firmaları satışlarını artırmak, ürün bilinirliklerini artırmak ve yeni kitlelere ulaşmak için indirim ve promosyon yapma stratejini seçebiliyor. İndirim yapmak iyi bir satış stratejisi olsa da bu indirimleri düzenlerken...
16 Kasım 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü
Blog, sosyal medya, video yani kısaca içerik pazarlamanın her alanında kullanabileceğiniz birçok içerik türü bulunmaktadır. Doğru bir strateji ve kaliteli içerik üretimi ile beraber içerik pazarlama çalışmalarınızdan...
12 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
Pazaryeri entegrasyonu için e-ticarette bir bütünü oluşturan parçalardan bir tanesi diyebiliriz. Pazaryeri entegrasyonları e-ticaret sitenizi dilediğiniz bir online pazaryerine entegre etmenizi sağlar. İşinize özel bir e ticaret sitesi...
7 Ağustos 2020
IdeaSoft
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sektörünün büyümesi ve kullanıcıların online alışverişe daha fazla yönlenmeye başlaması haliyle sektörde büyük bir rekabet ortamının oluşmasına neden oldu. Birçok firma kendi e-ticaret sitesi üzerinden satış...
29 Mart 2018
Sinan Oypan
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kritleri; e-posta pazarlama çalışmalarında geri dönüşümlerin daha iyi bir şekilde analiz edilebilmesi için gereklidir. Bu analizlerin yapılmaması, yapılan çalışmaların yatırım getirisinin...
26 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri...
25 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
E-ticarette bazı metrikler belirlemeniz ve bunları ölçümlemeniz işinizi geliştirmenizde ve uzun vadede karlılığınızı artırabilmek için önemlidir. İşinizin başarılı olabilmesi için bir takım stratejiler belirlemeniz ve...
12 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik
Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik
E-posta pazarlama çalışmalarınızı düzenli olarak geliştirmek ve farklı stratejilerle bu çalışmaları desteklemek, uzun vadede e-posta çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde etkileyecektir....
22 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin