Organik instagram sayfa büyütme stratejileri

31 Temmuz 2017
Sinan Oypan

instagram sayfa büyütme stratejileri nelerdir, instagram fan sayfası nasıl açılır, instagram fan sayfası açmak için dikkat edilmesi gerekenler; özetle instagram sayfası nasıl büyütülür ve daha fazlası bu yazımızda.

instagram sayfa büyütme stratejileri nelerdir, instagram fan sayfası nasıl açılır, instagram fan sayfası açmak için dikkat edilmesi gerekenler; özetle instagram sayfası nasıl büyütülür ve daha fazlası bu yazımızda.

Instagram hesabınızdaki önemli kriterlerden biri de takipçi sayınızdır. Geniş bir kitleye ulaşmak, organik olarak paylaşımlarınızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar. Tabii ki takipçi sayısını artırmak önemli olsa da, bunu organik olarak yapmak ve sahte takipçilerden kaçınmak bir hayli önemlidir.

Instagram'da satış yapmak rehberi: Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

instagram sayfa büyütme

Daha önceki yazılarımızda sahte takipçilerden neden kaçınmanız gerektiğini ele almıştık. Sahte takipçilerden çok etkileşime de neden daha fazla önem vermeniz gerektiğine yine önceki yazılarımızda değinmiştik. Aşağıdaki bağlantılardan bu yazılarımıza ulaşabilirsiniz.

Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?

Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?

Instagram hesabınızdaki takipçileri organik olarak artırmak için faydalanabileceğiniz bir takım yollar bulunuyor. Bugünkü rehberimizde de bu yöntemler üzerinde duracağız.

Öncelikle planınızı oluşturun

Instagram hesabınızı yönetirken bir planınızın olması, hesabınızda ne tür paylaşımlar yapacağınıza karar vermeniz ve sürekliliği sağlayarak belli bir konsept üzerinde içeriklerinizi paylaşmanız gerekiyor. İçerik konseptinin yanı sıra süreklilik Instagram üzerinde oldukça önemlidir. Instagram satış için önemli bir platformdur. Farklı içerikler paylaşmak ve bunu devamlı olarak yapabilmek, hem eski takipçilerinizle etkileşime geçmenizi sağlar hem de yeni hedef kitlelere ulaşmanızı kolaylaştırır.

    Hedef kitlenizi ve sektörünüzü iyi tanıyın

    Sektörünüzü ve hedef kitlenizi iyi bir şekilde bilmek, paylaşımlarınızdaki konseptleri oluşturma konusunda size bir hayli yardımcı olur. Sektörünüzle ilgili konuları içeren ve hedef kitlenizin ilgi duyduğu konseptlere yönelmek etkileşim ve takip oranlarınızı önemli ölçüde artırır.

    Haftalık temalar oluşturun

    Paylaşımlarınızda belli bir konsept kullanabileceğiniz gibi haftalık olarak farklı temalar da kullanabilirsiniz. Herbir hafta farklı bir içerik ve görsel teması oluşturarak, hem belli bir ürün kategorisini öne çıkartabilir hem de bu temalarla farklı hedef kitlelere yönelik çalışmalar yaparak, takipçi sayınızı artırabilirsiniz.

    Video, hikayeler ve canlı yayın özelliklerini kullanın

    Videolar Instagram üzerinde bir hayli popüler ve fotoğraflardan daha fazla etkileşim sağlıyor. Video içeriklerin etkileşiminin artması daha fazla kişiye ulaşmasına da yardımcı oluyor.

    Bunların yanı sıra hikayeler ve canlı yayın içerikleriyle de hesabınızı destekleyebilirsiniz. Farklı konseptlerle devamlı olarak aktif olmanız yeni kitleleri hesabınıza daha kolay çekmenize yardımcı olur.

İletişim halinde olun

Paylaşımlarınıza gelen yorumlara cevap vermek, takipçilerle etkileşime girmek de organik olarak hesabınızı büyütürken bir hayli işinize yarar. Farklı kişilere ulaşmak ve onlarla iletişim içinde olmak takipçilerinizle iletişim içinde olduğunuzu diğer kullanıcılara da gösterir.

İlgili hesaplarla etkileşim içinde olun

Markanız ve sektörünüzle ilgili olabilecek diğer hesaplarla etkileşim içinde olabilirsiniz. Onların gönderilerini beğenebilir, paylaşımlarına gerçekçi yorumlar bırakabilir ve hesaplarını takip edebilirsiniz. Farklı hesaplarla etkileşime girdiğinizde, farklı kullanıcılar da sizi takip etmeye başlayacaktır. Ancak diğer hesaplarla etkileşime girerken, kendi reklamınızı yapmamaya ve spam içerik göndermemeye özen göstermelisiniz. Aksi takdirde olumsuz bir izlenim oluşturabilirsiniz.

Hashtagler oluşturun

Kendi içerik konseptlerinizi oluştururken, markanızla ilgili olacak hashtagler oluşturun ve takipçilerinizi bu hashtagleri kullanmaları için yönlendirin. Takipçilerinizin bu hashtagleri kullanmaları, kendi hesaplarından paylaşım yaptıklarında kendi çevrelerine bu etiketleri göstermelerini sağlayacağı için, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olur.

“instagram

Diğer hesaplarınızdan hesabınızı tanıtın

Sosyal mecralardaki diğer hesaplarınızdan Instagram hesabınızın tanıtımını yaparak, buradaki takipçilerinizi Instagram hesabınızı beğenmeye yönlendirebilirsiniz. Böylelikle hesabınızın tanıtımını yaparken, bir yandan da organik olarak yine sizinle ilgili olan kişileri sayfanıza çekerek, takipçi sayınızı artırmış olursunuz.

Yarışmalar düzenleyin

Yarışmalar hem mevcut takipçilerle etkileşime geçmek hem de yeni kitlelere ulaşmak için oldukça idealdir. Küçük ödüller veya indirimler sunarak, takipçilerinizden belli bir içerik paylaşımı yapmalarını veya arkadaşlarını gönderilere etiketlemelerini isteyebilirsiniz. Başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir? isimli rehberimizden konuyla ilgili daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?
SEO taktikleri ve stratejisi, e-ticaret firmalarının organik trafiklerini artırarak, sitelerine daha fazla ziyaretçi çekmeleri için oldukça önemli konular arasındadır. Doğru SEO stratejilerinin belirlenmesi, doğru SEO taktiklerinin de...
11 Nisan 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videoları son dönemlerde oldukça popüler olmaya başladı ve e-ticaret firmaları da hem geri dönüşümlerini artırmak hem de tüketicilere ürünlerini daha iyi yansıtmak için video içerikler üretiyor. Geçtiğimiz...
19 Mart 2017
Sinan Oypan
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye, e-ticaret firmalarının pazarlama, reklam ve SEO çalışmaları için kullanabilecekleri önemli analiz araçlarından biri. Trend olan konuları belirlemek, konumlara göre kullanıcıların hangi konulara daha fazla...
24 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın...
14 Kasım 2017
Sinan Oypan
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur, tek ürün satış sitesinin avanjtaları ve tek ürün eticaret yazılımı konuları bu yazımızda. Günümüzde internetten satış dediğinizde veya e-ticaret sitesi kurmak istiyorum...
13 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için blog yazmak, e-ticaret sitenizi düzenli olarak güncel tutmanızı sağlarken, hazırlayacağınız blog yazılarıyla ziyaretçilerinizi bilgilendirebilir, eğlendirebilir ve organik olarak arama motorlarından trafik...
20 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
Her e-ticaret sitesinde bulunması gereken bölümlerden biri de sıkça sorulan sorular (SSS) bölümüdür. Siteyi ziyaret edenler ya da site üzerinden alışveriş yapan tüketiciler, ürünler, hizmetler ya da herhangi bir durumla ilgili...
30 Ekim 2016
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler özelliği son dönemlerde oldukça popüler bir alan olmaya başladı. Haliyle instagram hikaye örnekleri ve tipleri neler? Nasıl dikkat çekici instagram hikayeleri oluşturabilirsiniz. Bu yazımızda bu konuyu enine boyuna...
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası optimize edilirken nelere dikkat edilmelidir? Facebook marka sayfası neden önemlidir? Marka sayfanızda eylem çağrı butonunu nasıl kullanmalısınız? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook marka...
22 Mayıs 2018
Sinan Oypan
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan
Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2020
Amazonda satış yapmak bir diğer deyişle Amazonda mağaza açma ile ilgili tüm gerekli konuları ve merak edilenleri bir rehber olarak bölümler halinde sizler için oluşturmaya çalıştık. Dünyanın en büyük e-ticaret firmalarından...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
E-ticaret sektörünün hızla büyüdüğü bu yıllarda özellikle enstruman mağazaları da sanal mağazacılığa giriş yapıyor. Türkiye genelinde isim yapmış pek çok mağaza artık internet üzerinden de satışlarını...
2 Eylül 2017
Gökçe Beyazaslan