Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi

21 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi

E-ticaret sitesi sahiplerinin çoğu potansiyel müşterilerine anlık olarak destek olmanın satışları artırmak için ne denli önemli olduğunun farkındadır. Bu yüzden müşterilerine destek sağlamak için çağrı merkezlerine oldukça büyük yatırımlar yaparlar. Fakat müşteriler açısından bakıldığında çağrı merkezlerinin sorunları çözmek için tek başına etkisiz bir yöntem olduğu hemen anlaşılıyor.

Telefonda dinlemek zorunda bırakılan otomatik mesajlar, gerçek bir müşteri temsilcisine bağlanabilmek için harcanan zaman, karşıdan cevap beklerken başka bir işle ilgilenmenin mümkün olmaması gibi zorluklar çağrı merkezlerini müşteriler için çekilmez hale getiriyor. Bu yüzden de e-ticaret sitesi sahiplerinin bu sorunu çözmek için başka yollara ihtiyaçları var. Bu yolların en verimlisi ise canlı destek sistemleri.

Web sitenizde canlı destek sistemlerine yer vermek sizi rakiplerinizden ayrıştıracak, müşterileriniz tarafından kolayca fark edilmenizi sağlayacaktır. Araştırmalara göre ziyaretçiler kullanmasalar bile ihtiyaçları olduğu anda canlı destek sistemi ile ilgili kişiye ulaşabileceklerini bildiklerinde web sitesine daha çok güveniyor ve alışverişlerinde o web sitesini kullanma olasılıkları artıyor.

Kolay Kurulum

Canlı destek sistemlerini web sitenize kolayca entegre edip hemen kullanmaya başlayabilirsiniz. Böylelikle ziyaretçileriniz ile anlık olarak yazışarak sorunlarını onlar sitenizi terk etmeden önce çözebilirsiniz. Ziyaretçilerinize bu imkanı sunmanız sizi onların gözünde daha güvenilir kılacak ve sonraki alışverişlerinde sizi tercih etmelerini sağlayacaktır.

Ziyaretçi Takibi

Canlı destek sistemlerinin olmazsa olmazı ziyaretçi takip özelliği sayesinde, sitenize gelen kişilerin daha önce kaç kez ziyaret ettiği, hangi sayfalarda ne kadar süreyle gezdiği, hangi şehirden bağlandığı gibi kritik bilgileri kolayca görüntülemeniz mümkün.

Çevrimdışı Mesajlar

Çevrimdışı mesajlar özelliği sayesinde o anda müşterinizle ilgilenecek bir müşteri temsilciniz olmasa bile, müşterinizin size yazdığı mesajları görebilir ve en kısa zamanda geri dönüş yaparak müşteriniz ile ilgilenebilirsiniz.

Sohbet Geçmişi

Sohbet geçmişi sayesinde size ulaşan müşteriler ile daha önceden yapılan konuşmaları görebilirsiniz. Bu konuşmaları kullanarak müşterilerinizin genel olarak yaşadığı sorunları belirleyebilir ve gerekli önlemleri alabilirsiniz. Ayrıca canlı destek üzerinden yazışmakta olduğunuz müşterilerinizle yapılan eski yazışmaları inceleyerek, konuşmanızı bunlara göre yönlendirebilirsiniz.

Triggers

Kullanacağınız tetikleyiciler ile müşterilerinizi sizlerle iletişime geçmeleri için teşvik edebilir, herhangi bir soruları olduğunda anında destek olabilmek için onları beklediğinizi gösterebilirsiniz. Ayrıca tetikleyicileri kampanya ve indirimlerinizi duyurmak için kullanabilir, ilgilenen müşterilerinize canlı destek sistemi üzerinden daha detaylı bilgi verebilirsiniz. Bu yolla müşterilerinizi daha fazla ürün satın almaları için yönlendirebilirsiniz.

İstatistik ve raporlar

Web sitenize özel olarak hazırlanan istatistikler, ziyaretçi raporları ve müşteri temsilcisi raporları ile canlı destek sistemini etkili olarak kullanıp kullanmadığınızı takip edebilir, satışlarınızı artırmak için farklı stratejiler geliştirerek canlı destek sistemi üzerinden test edebilirsiniz.

Nasıl başlamalıyım?

Faydalarını göz önünde bulundurduğunuzda canlı destek sistemi kullanmanın e-ticaret siteleri için çok önemli olduğu açık. Fakat, hangi canlı destek sistemini kullanacağınıza karar vermek oldukça zor olabilir. Eğer siz de bu durumdaysanız çözüm ortağımız olan OnDestek’i incelemenizi tavsiye ederiz. Üstelik OnDestek, IdeaSoft Müşterilerine aylık alımlarda %15, yıllık alımlarda %35 oranında indirim sağlamaktadır.

E-ticaret sitenizde canlı destek sistemlerini kullanarak müşteri memnuniyeti ve satışlarınızı artırmak istiyorsanız buraya tıklayarak E-ticaret Çözüm Merkezi'mizde yer alan ve Canlı Destek Sistemi hizmeti veren iş ortaklarımızı inceleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Savaş
Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Online satışlarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de e-ticarette kişiselleştirme çalışmaları yapmak. Online alışverişlerde tüketicilerin ilgisini çekebilecek ve onlarla ilgili...
17 Ocak 2017
Ferad Osman Sali
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu günümüzde e-ticaret firmaları için daha önemli bir hal almaya başladığı için bu konuda stratejilerin geliştirilmesi gerekiyor. Akıllı cihazların tüketiciler arasındaki kullanımının artmasıyla...
9 Ekim 2019
Ferad Osman Sali
Hediyelik Eşya Satan E-Ticaret Sitesi Açmak
Hediyelik Eşya Satan E-Ticaret Sitesi Açmak
Hediyelik eşyalar sürpriz yapmak ya da özel günlerde arkadaşları, sevilen kişileri mutlu etmek için tercih edilir. Bu nedenle sektör oldukça hareketlidir. Birçok insan hemen ihtiyacı yoksa internetten alışveriş yapmayı avantajlı...
17 Şubat 2023
Ferad Osman Sali
Yurt Dışına Ürün Satmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Yurt Dışına Ürün Satmak İçin Bilmeniz Gerekenler
E-ticaretin yakın dönemde ne kadar önem kazandığını fark etmek için çevremize bakmak yeterli. Herkes gıda ihtiyaçlarından kıyafete, kitaptan kişisel bakım ürünlerine tüm alışverişlerini internetten yapma eğiliminde....
10 Kasım 2021
Savaş Çetinkaya
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
E-ticarette niş pazar araştırmaları yaparak henüz keşfedilmemiş ya da fazla yatırım yapılmamış ürün gruplarını bulabilirsiniz. Niş pazar ürünleri ile daha düşük trafik hacimlerine ve daha az kitleye ulaşılsa da, talep...
22 Mayıs 2019
Ferad Osman Sali
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları, reklam kampanyalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki ettiği gibi tüketicilerin de ilgisini çekmek için önemli unsurlardan biri. Doğru reklam fotoğraflarını seçmek bu sebeple de reklamların yatırım...
21 Ekim 2019
Ferad Osman Sali