Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi

21 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya

E-ticaret sitesi sahiplerinin çoğu potansiyel müşterilerine anlık olarak destek olmanın satışları artırmak için ne denli önemli olduğunun farkındadır. Bu yüzden müşterilerine destek sağlamak için çağrı merkezlerine oldukça büyük yatırımlar yaparlar. Fakat müşteriler açısından bakıldığında çağrı merkezlerinin sorunları çözmek için tek başına etkisiz bir yöntem olduğu hemen anlaşılıyor.

Telefonda dinlemek zorunda bırakılan otomatik mesajlar, gerçek bir müşteri temsilcisine bağlanabilmek için harcanan zaman, karşıdan cevap beklerken başka bir işle ilgilenmenin mümkün olmaması gibi zorluklar çağrı merkezlerini müşteriler için çekilmez hale getiriyor. Bu yüzden de e-ticaret sitesi sahiplerinin bu sorunu çözmek için başka yollara ihtiyaçları var. Bu yolların en verimlisi ise canlı destek sistemleri.

Web sitenizde canlı destek sistemlerine yer vermek sizi rakiplerinizden ayrıştıracak, müşterileriniz tarafından kolayca fark edilmenizi sağlayacaktır. Araştırmalara göre ziyaretçiler kullanmasalar bile ihtiyaçları olduğu anda canlı destek sistemi ile ilgili kişiye ulaşabileceklerini bildiklerinde web sitesine daha çok güveniyor ve alışverişlerinde o web sitesini kullanma olasılıkları artıyor.

Kolay Kurulum

Canlı destek sistemlerini web sitenize kolayca entegre edip hemen kullanmaya başlayabilirsiniz. Böylelikle ziyaretçileriniz ile anlık olarak yazışarak sorunlarını onlar sitenizi terk etmeden önce çözebilirsiniz. Ziyaretçilerinize bu imkanı sunmanız sizi onların gözünde daha güvenilir kılacak ve sonraki alışverişlerinde sizi tercih etmelerini sağlayacaktır.

Ziyaretçi Takibi

Canlı destek sistemlerinin olmazsa olmazı ziyaretçi takip özelliği sayesinde, sitenize gelen kişilerin daha önce kaç kez ziyaret ettiği, hangi sayfalarda ne kadar süreyle gezdiği, hangi şehirden bağlandığı gibi kritik bilgileri kolayca görüntülemeniz mümkün.

Çevrimdışı Mesajlar

Çevrimdışı mesajlar özelliği sayesinde o anda müşterinizle ilgilenecek bir müşteri temsilciniz olmasa bile, müşterinizin size yazdığı mesajları görebilir ve en kısa zamanda geri dönüş yaparak müşteriniz ile ilgilenebilirsiniz.

Sohbet Geçmişi

Sohbet geçmişi sayesinde size ulaşan müşteriler ile daha önceden yapılan konuşmaları görebilirsiniz. Bu konuşmaları kullanarak müşterilerinizin genel olarak yaşadığı sorunları belirleyebilir ve gerekli önlemleri alabilirsiniz. Ayrıca canlı destek üzerinden yazışmakta olduğunuz müşterilerinizle yapılan eski yazışmaları inceleyerek, konuşmanızı bunlara göre yönlendirebilirsiniz.

Triggers

Kullanacağınız tetikleyiciler ile müşterilerinizi sizlerle iletişime geçmeleri için teşvik edebilir, herhangi bir soruları olduğunda anında destek olabilmek için onları beklediğinizi gösterebilirsiniz. Ayrıca tetikleyicileri kampanya ve indirimlerinizi duyurmak için kullanabilir, ilgilenen müşterilerinize canlı destek sistemi üzerinden daha detaylı bilgi verebilirsiniz. Bu yolla müşterilerinizi daha fazla ürün satın almaları için yönlendirebilirsiniz.

İstatistik ve raporlar

Web sitenize özel olarak hazırlanan istatistikler, ziyaretçi raporları ve müşteri temsilcisi raporları ile canlı destek sistemini etkili olarak kullanıp kullanmadığınızı takip edebilir, satışlarınızı artırmak için farklı stratejiler geliştirerek canlı destek sistemi üzerinden test edebilirsiniz.

Nasıl başlamalıyım?

Faydalarını göz önünde bulundurduğunuzda canlı destek sistemi kullanmanın e-ticaret siteleri için çok önemli olduğu açık. Fakat, hangi canlı destek sistemini kullanacağınıza karar vermek oldukça zor olabilir. Eğer siz de bu durumdaysanız çözüm ortağımız olan OnDestek’i incelemenizi tavsiye ederiz. Üstelik OnDestek, IdeaSoft Müşterilerine aylık alımlarda %15, yıllık alımlarda %35 oranında indirim sağlamaktadır.

Siz de %100 yerli bir girişim olan OnDestek’i web sitenize basit ve hızlı bir şekilde entegre edebilir, hemen ziyaretçilerinizle iletişim kurmaya başlayabilirsiniz. E-ticaret sitenizde canlı destek sistemlerini kullanarak müşteri memnuniyeti ve satışlarınızı artırmak istiyorsanız buraya tıklayarak talebinizi OnDestek tarafına iletebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Blog yazılarınızı daha etkileyici ve dikkat çekici bir hale getirmek için kullanabileceğiniz taktiklerden biri de yazılarınızın başlıklarını değiştirmek olacaktır. Sosyal ağlar da ya da Google üzerinde kullanıcılar sizin...
27 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için tüketicilerin ürüne yaklaşımları ve satışları doğrudan etkiler. Başka kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumları, sitenizi ziyaret eden ve ürün...
12 Mart 2020
Sinan Oypan
eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
eBay'de Satış Yapmak adlı bu kapsamlı e ticaret rehberimizde ebay de ürün satmak için gerekenler nelerdir, ebaydan nasıl satış yapılır, ebay dropshipping yani özetle ebay store üzerinden ebay satış yapmak / ebay ürün satmak ile...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları ile profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere sizi takip etmeleri için farklı sebepler sunabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir görev üstlendiği için, profilinizi en...
14 Aralık 2020
Sinan Oypan
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
E-ticarette bazı metrikler belirlemeniz ve bunları ölçümlemeniz işinizi geliştirmenizde ve uzun vadede karlılığınızı artırabilmek için önemlidir. İşinizin başarılı olabilmesi için bir takım stratejiler belirlemeniz ve...
12 Mayıs 2017
Sinan Oypan
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2020
WordPress Woocommerce e-ticaret sitesi kurmak internet üzerinden satış yapmaya başlamanızı sağlayabileceği gibi kendi online mağazanızın da temellerini atmanıza yardımcı olabilir. Woocommerce kullanarak bir e-ticaret sitesi kurmadan...
26 Eylül 2019
Sinan Oypan
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Alışveriş Reklamları Nedir? Web sitenize gelen trafiği artırmak, ürün ya da hizmetlerinizi tanıtmak ve potansiyel müşteriler bulmak için alışveriş reklamları kullanabilirsiniz. Peki, Google alışveriş reklamları...
17 Ocak 2021
Markethinkers
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. İlk bölümde...
4 Mart 2017
Sinan Oypan
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
Pinterest Nedir? Pinterest, her ne kadar Türkiye’deki sosyal medya kitlesinden beklenen ilgiyi pek göremese de dünya üzerinde oldukça popüler bir platform. Ülkemizde ise etkilerini yavaş yavaş göstermeye başladı. Özellikle e-ticaret...
27 Ocak 2021
Markethinkers
İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları
Pandemi yaşam tarzımızda kökten değişiklikler yaptığı gibi alışveriş alışkanlıklarımız da kökten değişti.Pandeminin etkisiyle internet alışveriş sitesi açmak konusuna ilgi arttı. Online alışveriş ise son 7 ayda...
29 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor. Twitter, 19 Eylül’de...
28 Eylül 2016
Sinan Oypan