Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi

21 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi

E-ticaret sitesi sahiplerinin çoğu potansiyel müşterilerine anlık olarak destek olmanın satışları artırmak için ne denli önemli olduğunun farkındadır. Bu yüzden müşterilerine destek sağlamak için çağrı merkezlerine oldukça büyük yatırımlar yaparlar. Fakat müşteriler açısından bakıldığında çağrı merkezlerinin sorunları çözmek için tek başına etkisiz bir yöntem olduğu hemen anlaşılıyor.

Telefonda dinlemek zorunda bırakılan otomatik mesajlar, gerçek bir müşteri temsilcisine bağlanabilmek için harcanan zaman, karşıdan cevap beklerken başka bir işle ilgilenmenin mümkün olmaması gibi zorluklar çağrı merkezlerini müşteriler için çekilmez hale getiriyor. Bu yüzden de e-ticaret sitesi sahiplerinin bu sorunu çözmek için başka yollara ihtiyaçları var. Bu yolların en verimlisi ise canlı destek sistemleri.

Web sitenizde canlı destek sistemlerine yer vermek sizi rakiplerinizden ayrıştıracak, müşterileriniz tarafından kolayca fark edilmenizi sağlayacaktır. Araştırmalara göre ziyaretçiler kullanmasalar bile ihtiyaçları olduğu anda canlı destek sistemi ile ilgili kişiye ulaşabileceklerini bildiklerinde web sitesine daha çok güveniyor ve alışverişlerinde o web sitesini kullanma olasılıkları artıyor.

Kolay Kurulum

Canlı destek sistemlerini web sitenize kolayca entegre edip hemen kullanmaya başlayabilirsiniz. Böylelikle ziyaretçileriniz ile anlık olarak yazışarak sorunlarını onlar sitenizi terk etmeden önce çözebilirsiniz. Ziyaretçilerinize bu imkanı sunmanız sizi onların gözünde daha güvenilir kılacak ve sonraki alışverişlerinde sizi tercih etmelerini sağlayacaktır.

Ziyaretçi Takibi

Canlı destek sistemlerinin olmazsa olmazı ziyaretçi takip özelliği sayesinde, sitenize gelen kişilerin daha önce kaç kez ziyaret ettiği, hangi sayfalarda ne kadar süreyle gezdiği, hangi şehirden bağlandığı gibi kritik bilgileri kolayca görüntülemeniz mümkün.

Çevrimdışı Mesajlar

Çevrimdışı mesajlar özelliği sayesinde o anda müşterinizle ilgilenecek bir müşteri temsilciniz olmasa bile, müşterinizin size yazdığı mesajları görebilir ve en kısa zamanda geri dönüş yaparak müşteriniz ile ilgilenebilirsiniz.

Sohbet Geçmişi

Sohbet geçmişi sayesinde size ulaşan müşteriler ile daha önceden yapılan konuşmaları görebilirsiniz. Bu konuşmaları kullanarak müşterilerinizin genel olarak yaşadığı sorunları belirleyebilir ve gerekli önlemleri alabilirsiniz. Ayrıca canlı destek üzerinden yazışmakta olduğunuz müşterilerinizle yapılan eski yazışmaları inceleyerek, konuşmanızı bunlara göre yönlendirebilirsiniz.

Triggers

Kullanacağınız tetikleyiciler ile müşterilerinizi sizlerle iletişime geçmeleri için teşvik edebilir, herhangi bir soruları olduğunda anında destek olabilmek için onları beklediğinizi gösterebilirsiniz. Ayrıca tetikleyicileri kampanya ve indirimlerinizi duyurmak için kullanabilir, ilgilenen müşterilerinize canlı destek sistemi üzerinden daha detaylı bilgi verebilirsiniz. Bu yolla müşterilerinizi daha fazla ürün satın almaları için yönlendirebilirsiniz.

İstatistik ve raporlar

Web sitenize özel olarak hazırlanan istatistikler, ziyaretçi raporları ve müşteri temsilcisi raporları ile canlı destek sistemini etkili olarak kullanıp kullanmadığınızı takip edebilir, satışlarınızı artırmak için farklı stratejiler geliştirerek canlı destek sistemi üzerinden test edebilirsiniz.

Nasıl başlamalıyım?

Faydalarını göz önünde bulundurduğunuzda canlı destek sistemi kullanmanın e-ticaret siteleri için çok önemli olduğu açık. Fakat, hangi canlı destek sistemini kullanacağınıza karar vermek oldukça zor olabilir. Eğer siz de bu durumdaysanız çözüm ortağımız olan OnDestek’i incelemenizi tavsiye ederiz. Üstelik OnDestek, IdeaSoft Müşterilerine aylık alımlarda %15, yıllık alımlarda %35 oranında indirim sağlamaktadır.

E-ticaret sitenizde canlı destek sistemlerini kullanarak müşteri memnuniyeti ve satışlarınızı artırmak istiyorsanız buraya tıklayarak E-ticaret Çözüm Merkezi'mizde yer alan ve Canlı Destek Sistemi hizmeti veren iş ortaklarımızı inceleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizi memnun etmek mi istiyorsunuz? Hızlı geri dönüş yapın
Müşterilerinizi memnun etmek mi istiyorsunuz? Hızlı geri dönüş yapın
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcıları ve müşterilerinizi memnun etmek için önelikle yapmanız gerkenler onların sorularına ve sıkıntılarına hızlı bir şekilde geri dönüş yapmanız gerekiyor. Online alışverişlerde...
20 Ocak 2017
Sinan Oypan
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
Alternatif Fabook paylaşım fikirlerinden yararlanarak, Facebook marka sayfanız üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Facebook halen önemli bir kitle tarafından kullanılmakta ve hedef kitleniz de burada yer...
17 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve...
17 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticarette bütçe yönetimi oldukça önemli bir kavramdır. Gelir ve giderlerin iyi bir şekilde tutulması, şirket içi harcamaların, maaşların ve vergilerin kontrol edilip, bütçeyi bu kriterlere göre ayarlamak e-ticaret şirketlerinin...
7 Eylül 2016
Sinan Oypan
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaptığınızda, dijital veya fiziksel kanallar üzerindeki reklamlarınızın nasıl bir performans sergilediğini ve yatırım getirinizi ölçebilirsiniz. Reklam kampanyalarınız sonrasında analiz yapmadığınızda bu...
14 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018 yılında da marketing için önemli bir yere sahip. Çünkü yıllar geçse dahi pazarlama tarafında gücünü kaybetmeyen alanlardan biri de e-posta pazarlama. E-ticaret firmalarının en sık kullandıkları ve...
4 Aralık 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi...
2 Ekim 2016
Sinan Oypan
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
E-ticaret denilince ilk akla gelen isim olan IdeaSoft, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 'canlı ideasoft' sitesini yayına aldı. E-ticarette hangi ürünlerin, hangi fiyata ve hangi ilden satın alındığı anlık satış verileriyle...
17 Nisan 2020
IdeaSoft
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenizdeki ürünler için satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz bir takım yöntemler ve stratejiler bulunuyor. Bu stratejiler doğrultusunda ürününüz için doğru fiyatlandırmayı yaparken, hedef kitlenizin de...
3 Şubat 2020
Sinan Oypan
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette tedarik zinciri, ürünün üretim aşamasından, tüketiciye ulaşana kadar ki süreci kapsar ve iyi bir şekilde planlanması gereken bir unsurdur. Tedarik zinciri yönetiminizi doğru yapmanız, maliyetlerinizi düşük tutmanız,...
24 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
9 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin