fbpx

Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi

21 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi

E-ticaret sitesi sahiplerinin çoğu potansiyel müşterilerine anlık olarak destek olmanın satışları artırmak için ne denli önemli olduğunun farkındadır. Bu yüzden müşterilerine destek sağlamak için çağrı merkezlerine oldukça büyük yatırımlar yaparlar. Fakat müşteriler açısından bakıldığında çağrı merkezlerinin sorunları çözmek için tek başına etkisiz bir yöntem olduğu hemen anlaşılıyor.

Telefonda dinlemek zorunda bırakılan otomatik mesajlar, gerçek bir müşteri temsilcisine bağlanabilmek için harcanan zaman, karşıdan cevap beklerken başka bir işle ilgilenmenin mümkün olmaması gibi zorluklar çağrı merkezlerini müşteriler için çekilmez hale getiriyor. Bu yüzden de e-ticaret sitesi sahiplerinin bu sorunu çözmek için başka yollara ihtiyaçları var. Bu yolların en verimlisi ise canlı destek sistemleri.

Web sitenizde canlı destek sistemlerine yer vermek sizi rakiplerinizden ayrıştıracak, müşterileriniz tarafından kolayca fark edilmenizi sağlayacaktır. Araştırmalara göre ziyaretçiler kullanmasalar bile ihtiyaçları olduğu anda canlı destek sistemi ile ilgili kişiye ulaşabileceklerini bildiklerinde web sitesine daha çok güveniyor ve alışverişlerinde o web sitesini kullanma olasılıkları artıyor.

Kolay Kurulum

Canlı destek sistemlerini web sitenize kolayca entegre edip hemen kullanmaya başlayabilirsiniz. Böylelikle ziyaretçileriniz ile anlık olarak yazışarak sorunlarını onlar sitenizi terk etmeden önce çözebilirsiniz. Ziyaretçilerinize bu imkanı sunmanız sizi onların gözünde daha güvenilir kılacak ve sonraki alışverişlerinde sizi tercih etmelerini sağlayacaktır.

Ziyaretçi Takibi

Canlı destek sistemlerinin olmazsa olmazı ziyaretçi takip özelliği sayesinde, sitenize gelen kişilerin daha önce kaç kez ziyaret ettiği, hangi sayfalarda ne kadar süreyle gezdiği, hangi şehirden bağlandığı gibi kritik bilgileri kolayca görüntülemeniz mümkün.

Çevrimdışı Mesajlar

Çevrimdışı mesajlar özelliği sayesinde o anda müşterinizle ilgilenecek bir müşteri temsilciniz olmasa bile, müşterinizin size yazdığı mesajları görebilir ve en kısa zamanda geri dönüş yaparak müşteriniz ile ilgilenebilirsiniz.

Sohbet Geçmişi

Sohbet geçmişi sayesinde size ulaşan müşteriler ile daha önceden yapılan konuşmaları görebilirsiniz. Bu konuşmaları kullanarak müşterilerinizin genel olarak yaşadığı sorunları belirleyebilir ve gerekli önlemleri alabilirsiniz. Ayrıca canlı destek üzerinden yazışmakta olduğunuz müşterilerinizle yapılan eski yazışmaları inceleyerek, konuşmanızı bunlara göre yönlendirebilirsiniz.

Triggers

Kullanacağınız tetikleyiciler ile müşterilerinizi sizlerle iletişime geçmeleri için teşvik edebilir, herhangi bir soruları olduğunda anında destek olabilmek için onları beklediğinizi gösterebilirsiniz. Ayrıca tetikleyicileri kampanya ve indirimlerinizi duyurmak için kullanabilir, ilgilenen müşterilerinize canlı destek sistemi üzerinden daha detaylı bilgi verebilirsiniz. Bu yolla müşterilerinizi daha fazla ürün satın almaları için yönlendirebilirsiniz.

İstatistik ve raporlar

Web sitenize özel olarak hazırlanan istatistikler, ziyaretçi raporları ve müşteri temsilcisi raporları ile canlı destek sistemini etkili olarak kullanıp kullanmadığınızı takip edebilir, satışlarınızı artırmak için farklı stratejiler geliştirerek canlı destek sistemi üzerinden test edebilirsiniz.

Nasıl başlamalıyım?

Faydalarını göz önünde bulundurduğunuzda canlı destek sistemi kullanmanın e-ticaret siteleri için çok önemli olduğu açık. Fakat, hangi canlı destek sistemini kullanacağınıza karar vermek oldukça zor olabilir. Eğer siz de bu durumdaysanız çözüm ortağımız olan OnDestek’i incelemenizi tavsiye ederiz. Üstelik OnDestek, IdeaSoft Müşterilerine aylık alımlarda %15, yıllık alımlarda %35 oranında indirim sağlamaktadır.

E-ticaret sitenizde canlı destek sistemlerini kullanarak müşteri memnuniyeti ve satışlarınızı artırmak istiyorsanız buraya tıklayarak E-ticaret Çözüm Merkezi'mizde yer alan ve Canlı Destek Sistemi hizmeti veren iş ortaklarımızı inceleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel nedir, facebook Pixel kurulumu nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. Facebook Pixel Nedir? Facebook Pixel, en basit hali ile bir JavaScript kod parçasıdır. Bu kod, kullanıcıların Facebook Business Manager...
6 Eylül 2018
IdeaSoft
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
Sosyal medya paylaşım için farklı yöntemler kullanabilir ve sosyal ağlar üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Günümüzde sosyal medya üzerindeki rekabetin de yoğun olması nedeniyle ilgi çekici...
29 Ocak 2019
Sinan Oypan
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?
Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?
Google Benim İşletmem Nedir, Ne İşe Yarar? Google My Business, Türkçe’ye “Benim İşletmem” olarak çevrilir. Google’ın işletme sahiplerine sunduğu bir özellik olan bu kayıt sistemi, genel olarak firmanızın ve e-ticaret...
29 Ocak 2021
Markethinkers
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Modern pazarlama yöntemleri günümüzde şirketlerin, hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmalarını sağlarken, pazarlama çalışmalarından daha fazla geri dönüşüm almalarına yardımcı olur. Dijital pazarlamada güncel...
2 Ekim 2020
Sinan Oypan
SEO analiz nasıl yapılır?
SEO analiz nasıl yapılır?
E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç...
11 Ekim 2019
Sinan Oypan
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşma sürecinde kullanılan renkler, tüketicilere farklı mesajlar verir. Bu gizli mesajlar, marka ile ilgili bazı fikirlerin kullanıcıların kafasında oluşmasını sağlar. Doğru kullanılan renkler hem pazarlama...
1 Aralık 2017
Sinan Oypan
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Son birkaç aydır küresel olarak yaşanan sağlık krizi, firmaların pazarlama ve reklam verme yöntemlerini de değiştirmeye başladı. Yaşanan gelişmeler nedeniyle insanların alışveriş ve yaşam alışkanlıklarının değişmesi...
5 Nisan 2020
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler
Dijital pazarlama çalışmalarınızın etkisini ve geri dönüşümlerini artırabilmek için bu kampanyalarda yaratıcı fikirler kullanmanız da önemli. Sıradan ürün fotoğrafları ya da videolar paylaşmak, düz blog yazılarını...
23 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2021
Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2021
Amazonda satış yapmak bir diğer deyişle Amazonda mağaza açma ile ilgili tüm gerekli konuları ve merak edilenleri bir rehber olarak bölümler halinde sizler için oluşturmaya çalıştık. Dünyanın en büyük e-ticaret firmalarından...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası optimize edilirken nelere dikkat edilmelidir? Facebook marka sayfası neden önemlidir? Marka sayfanızda eylem çağrı butonunu nasıl kullanmalısınız? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook marka...
22 Mayıs 2018
Sinan Oypan