E-ticaret sitesi sahiplerinin çoğu potansiyel müşterilerine anlık olarak destek olmanın satışları artırmak için ne denli önemli olduğunun farkındadır. Bu yüzden müşterilerine destek sağlamak için çağrı merkezlerine oldukça büyük yatırımlar yaparlar. Fakat müşteriler açısından bakıldığında çağrı merkezlerinin sorunları çözmek için tek başına etkisiz bir yöntem olduğu hemen anlaşılıyor.
Telefonda dinlemek zorunda bırakılan otomatik mesajlar, gerçek bir müşteri temsilcisine bağlanabilmek için harcanan zaman, karşıdan cevap beklerken başka bir işle ilgilenmenin mümkün olmaması gibi zorluklar çağrı merkezlerini müşteriler için çekilmez hale getiriyor. Bu yüzden de e-ticaret sitesi sahiplerinin bu sorunu çözmek için başka yollara ihtiyaçları var. Bu yolların en verimlisi ise canlı destek sistemleri.
Web sitenizde canlı destek sistemlerine yer vermek sizi rakiplerinizden ayrıştıracak, müşterileriniz tarafından kolayca fark edilmenizi sağlayacaktır. Araştırmalara göre ziyaretçiler kullanmasalar bile ihtiyaçları olduğu anda canlı destek sistemi ile ilgili kişiye ulaşabileceklerini bildiklerinde web sitesine daha çok güveniyor ve alışverişlerinde o web sitesini kullanma olasılıkları artıyor.
Kolay Kurulum
Canlı destek sistemlerini web sitenize kolayca entegre edip hemen kullanmaya başlayabilirsiniz. Böylelikle ziyaretçileriniz ile anlık olarak yazışarak sorunlarını onlar sitenizi terk etmeden önce çözebilirsiniz. Ziyaretçilerinize bu imkanı sunmanız sizi onların gözünde daha güvenilir kılacak ve sonraki alışverişlerinde sizi tercih etmelerini sağlayacaktır.
Ziyaretçi Takibi
Canlı destek sistemlerinin olmazsa olmazı ziyaretçi takip özelliği sayesinde, sitenize gelen kişilerin daha önce kaç kez ziyaret ettiği, hangi sayfalarda ne kadar süreyle gezdiği, hangi şehirden bağlandığı gibi kritik bilgileri kolayca görüntülemeniz mümkün.
Çevrimdışı Mesajlar
Çevrimdışı mesajlar özelliği sayesinde o anda müşterinizle ilgilenecek bir müşteri temsilciniz olmasa bile, müşterinizin size yazdığı mesajları görebilir ve en kısa zamanda geri dönüş yaparak müşteriniz ile ilgilenebilirsiniz.
Sohbet Geçmişi
Sohbet geçmişi sayesinde size ulaşan müşteriler ile daha önceden yapılan konuşmaları görebilirsiniz. Bu konuşmaları kullanarak müşterilerinizin genel olarak yaşadığı sorunları belirleyebilir ve gerekli önlemleri alabilirsiniz. Ayrıca canlı destek üzerinden yazışmakta olduğunuz müşterilerinizle yapılan eski yazışmaları inceleyerek, konuşmanızı bunlara göre yönlendirebilirsiniz.
Triggers
Kullanacağınız tetikleyiciler ile müşterilerinizi sizlerle iletişime geçmeleri için teşvik edebilir, herhangi bir soruları olduğunda anında destek olabilmek için onları beklediğinizi gösterebilirsiniz. Ayrıca tetikleyicileri kampanya ve indirimlerinizi duyurmak için kullanabilir, ilgilenen müşterilerinize canlı destek sistemi üzerinden daha detaylı bilgi verebilirsiniz. Bu yolla müşterilerinizi daha fazla ürün satın almaları için yönlendirebilirsiniz.
İstatistik ve raporlar
Web sitenize özel olarak hazırlanan istatistikler, ziyaretçi raporları ve müşteri temsilcisi raporları ile canlı destek sistemini etkili olarak kullanıp kullanmadığınızı takip edebilir, satışlarınızı artırmak için farklı stratejiler geliştirerek canlı destek sistemi üzerinden test edebilirsiniz.
Nasıl başlamalıyım?
Faydalarını göz önünde bulundurduğunuzda canlı destek sistemi kullanmanın e-ticaret siteleri için çok önemli olduğu açık. Fakat, hangi canlı destek sistemini kullanacağınıza karar vermek oldukça zor olabilir. Eğer siz de bu durumdaysanız çözüm ortağımız olan OnDestek’i incelemenizi tavsiye ederiz. Üstelik OnDestek, IdeaSoft Müşterilerine aylık alımlarda %15, yıllık alımlarda %35 oranında indirim sağlamaktadır.
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemlerini kullanarak müşteri memnuniyeti ve satışlarınızı artırmak istiyorsanız buraya tıklayarak E-ticaret Çözüm Merkezi'mizde yer alan ve Canlı Destek Sistemi hizmeti veren iş ortaklarımızı inceleyebilirsiniz.
İçindekiler
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
Popüler Videolar
Benzer yazılar