fbpx

Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma

17 Aralık 2018
Sinan Oypan
Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma

Online satış yapmak için farklı stratejileri uygulamak ve belli çalışmaların üzerinde durmak gerekiyor. Tabii ki bunların yanı sıra online satış yaparken bazı çalışmalardan da kaçınmak bir hayli önemli. Doğru çalışmaları yapmamak, tasarım ve içerik sürecinde tüketicilerin ilgisini çekememek ve kullanıcı deneyimini geliştirememek satış kaçırmanıza neden olabileceği gibi sadık müşteri kitleleri de oluşturamamanıza neden olur.

E-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yaparken özellikle kullanıcı deneyimini geliştirmeniz, ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmesini sağladığınızda onlardan belli bir geri dönüşüm elde etmeniz de daha kolay olur. Bunun için de online satış yaparken kaçınmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor.

İlgili rehber: Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?

Font seçimi ve gramer yanlışları

Font seçimi, sitenizdeki önemli unsurlardan biridir. Yaptığınız işle ilgili uyumlu font seçimleri yapmanızın yanı sıra rahat okunabilen font seçimleri de yapmalısınız. Metinlerinizin rahat okunamaması, ziyaretçilerin sitenizi terk etmelerine neden olacaktır.

Font seçimiyle beraber fontların büyüklükleri de önemlidir. Çok küçük yazı fontu seçmeniz yine metinlerin zor okunmasına neden olacaktır. Özellikle mobil görünümüzde buna dikkat etmelisiniz. Standart metinlerinizde 11 ya da 12 pt seçimini yapmak, metinlerinizin mobil cihazlarda da rahat okunmasını sağlayacaktır. Başlıklarınızda daha büyük fontları da kullanabilirsiniz.

Font seçiminin yanı sıra online satış yaparken, metinlerinizde gramer hatalarının da olmaması gerekir. Yanlış yazımlar, harf eksiklikleri, noktalama işareti yanlışları ya da anlatım bozuklukları da ziyaretçilerin sitenizi terk etmelerine neden olur.

Çok uzun cümleler kurmak

Online satış yapmak, yüz yüze satış yapmaktan daha farklıdır. Bu nedenle de konuşma dilinden çok yazım dili üzerinden kullanıcılara ulaşmanız gerekir. Konuşma dilinde noktalama işaretlerinin çok farkında olmayız; ancak yazı dilinde noktalama işaretleri oldukça önemli bir yere sahiptir. Sitenizi ziyaret edenlerin, yazılı içerikleri rahat bir şekilde anlaması için çok uzun cümleler kurmamalısınız.

Tüketicilerin ilgi ve dikkatleri çok kolay dağıldığı için, onlara vermek istediğiniz mesajı kısa cümlelerle vermeye özen göstermelisiniz. Ürün açıklamalarını yazarken, listeler halinde önemli noktaları vermeniz hem kullanıcı deneyimini geliştirecektir; hem de ziyaretçilerin bu özellikleri daha rahat anlamalarını sağlayacaktır.

Cümle yapılarınızı önemli noktaları öne çıkartan kısa cümlelerden oluşturmanız, daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Kötü renk kombinasyonları

Alışverişlerde renklerin psikolojisi, tüketicilerin bir ürüne ya da markaya olan ilgisini çekebileceği gibi, tüketiciyi marka ya da üründen uzaklaştırabilir. Bu nedenle de hem site tasarımınızda hem de ürün sayfalarınızda kullandığınız renklere özellikle dikkat etmelisiniz.

İlgili rehber: Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

Site tasarımınızda 3 ana renk seçimi yaparak, tasarımınızı bu 3 ana renk odağında yapmalısınız. Daha fazla renk kullanımı yapmanız, kafa karışıklığı yaratacağı gibi ziyaretçilerin dikkatini de dağıtacaktır. Bu renk seçimlerinde markanızın öne çıkan renklerini tercih etmeniz bir bütünlük oluşmasını sağlar.

Renk seçiminde tabii ki bazı istisnalar da olabiliyor. Özellikle küçük yaştaki çocuklara özel çalışmalar yapıyorsanız, bu noktada daha renkli tasarımlara yönelmeniz gerekebilir. Ancak yine de renk seçimlerini yaparken birbiriyle uyumu olan renkleri seçmeniz, hem gözü yormayacaktır hem de dikkat dağıtmayacaktır.

Üreticilerin ürün açıklamalarına bel bağlamak

Ürün açıklamaları, online satış yapmak isteyenlerin özellikle üzerinde durması gereken çalışmalardan biri. E-ticaret siteniz yaptığınız işin vitrini olarak görev görürken, ürün açıklamalarınız da mağazanızdaki satış temsilcilerinin görevini üstlenir. Bu noktada da sadece üreticilerin hazırladığı jenerik ürün açıklamalarına bel bağlamanız müşterilerinizin ilgisini çekmenizi sağlamayacaktır.

Onların satın alma kararlarını etkileyebilmek için orijinal ve ilgi çekici ürün açıklamaları yazmanız gerekir. Onları satın almaya yönlendirebilmek için sadece teknik özelliklere yer vermektense, ürünün onlara ne gibi faydalar sağlayacağının üzerinde durmalısınız.

İlgili rehber: Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem

Bunun yanı sıra jenerik üretici açıklamalarını kullanan başka firmalar da olcağı için, arama motorları üzerinde ürün açıklamalarınız kopya içerik olarak görüneceği gibi, indekslenme konusunda da size bir artı sağlamayacaktır. Bu nedenle de orijinal ve detaylı ürün açıklamaları hazırlamanız, organik olarak da bu sayfalara daha fazla trafik çekmenize yardımcı olur.

Kalitesiz fotoğraf ve video kullanımları

Ürün açıklamaları gibi ürünle ilgili fotoğraf ve videolarınız da tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Ürünlerin ilgi çekici olabilmesi için kaliteli ve dikkat çekici fotoğraflarının olması gerekir. Düşük çözünürlüklü ve özensiz hazırlanan fotoğraflar, tüketicilerin satın alma kararlarını olumsuz etkileyecektir.

Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri isimli rehberimizi inceleyerek ürün fotoğraflarının kullanımı ve geliştirilmesi hakkında detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Fotoğrafların yanı sıra ürünlerle ilgili videoların da online satış yapmak isteyenler için önemi bulunur. Videolar son dönemlerde tüketicilerin daha çok ilgisini çektiği gibi ürünle ilgili daha fazla bilgi verilmesini de sağlar. Bu da tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkiler.

İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu isimli rehberimizi inceleyerek de ürün videolarınızı daha iyi hale getirmek için neler yapabileceğinizi öğrenebilirsiniz.

Siz de online satış yapmak ve kendi işinizi kurmak istiyorsanız, İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir ve e-ticaret sitenizi hemen açarak, online satışa başlayabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi deneme şansı da bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Daha önceki yazılarımızda e-ticarette video kullanmanın öneminden bahsetmiştik. Videolar blog yazılarından ve fotoğraflardan daha çok ilgi görüyor ve ürünler hakkında daha görsel bir izlenim yarattığı için tüketicilerin...
1 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
Instagram, sosyal ağlar arasında şuan oldukça popüler ve e-ticaret firmaları bu mecraya yönelerek instagramda satış yapmak ve farklı hedef kitlelere ulaşmaya çalışıyorlar. Sosyal medya pazarlama stratejinizde Instagram’a yer...
17 Haziran 2016
Sinan Oypan
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin...
19 Nisan 2019
Sinan Oypan
Tekrar alışveriş yapan müşteriyi kazanma yöntemleri
Tekrar alışveriş yapan müşteriyi kazanma yöntemleri
Müşteri kazanma yöntemleri e ticaret siteleri için hayati bir öneme sahiptir. E-ticaret sitenizin uzun vadede başarılı olabilmesi ve uzun vadeli karlılığını sağlaması için tekrar alışveriş yapan müşterilere ihtiyacı vardır....
31 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir / influencer marketing nedir, influencer marketing ne demek; özetle influencer marketing nedir ve influencer marketing ile ilgili daha fazlası bu yazımızda. Influencer marketing uzun süredir farklı kanallar...
2 Mayıs 2018
Sinan Oypan
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
E-ticaret sitenizin Google’da iyi bir şekilde indekslenmesi organik olarak daha çok trafik elde ederek, geri dönüşümlerinizi ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Ancak yapılan bir takım yanlışlar e-ticaret...
6 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İhracat Rehberi: İhracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır?
İhracat Rehberi: İhracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır?
Ticaretin boyutu, hizmet ağının genişliğine göre büyür. Bu nedenle özellikle yurt dışına satış yapabilen firmalar için “büyük” unvanı kullanılır. Ülkeler arasında alım satımın yapıldığı bir ticaret ortamında ise her...
16 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Blog çalışmaları organik olarak trafiğinizi artırmak, arama motorları üzerindeki sayfa değerinizi artırmak ve sitenizi düzenli olarak güncel tutmanız için oldukça önemlidir. Blog içerikleri üzerinden elde edeceğiniz trafik ile...
17 Nisan 2018
Sinan Oypan
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Düşük bir bütçe ile kendi işinizi kurmak mümkün mü? Sorunun cevabını uzatmadan vermek gerekirse; “Evet, mümkün.” Ancak Türkiye’deki girişimcilik algısında, kendi işini kurmak için büyük sermayelere ihtiyaç duyulduğu...
23 Şubat 2017
Sinan Oypan
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmalarında eski paylaşımlar çoğu zaman uzun vadede unutuluyor. Bu tür çalışmalar genellikle kısa vadede kullanıldığı için, sadece organik arama sonuçları üzerinden trafik sağlanmasının yolunu...
8 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticaret şirketinizin karlılığını görmek ve devam ettirmek için gelir gider hesaplama yapmanız bir hayli önemlidir. Şirketinizin gelir durumunu, nakit akışını ve harcamalarını hesaplayarak şirketinizin karlılığını...
5 Mart 2020
Sinan Oypan
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmaları, bu platform üzerinde yaptığınız paylaşımların kullanıcılar tarafından daha fazla ilgi görmesine ve etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Instagram pazarlama çalışmalarını...
30 Mayıs 2019
Sinan Oypan