Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma

17 Aralık 2018
Sinan Oypan

Online satış yapmak için farklı stratejileri uygulamak ve belli çalışmaların üzerinde durmak gerekiyor. Tabii ki bunların yanı sıra online satış yaparken bazı çalışmalardan da kaçınmak bir hayli önemli. Doğru çalışmaları yapmamak, tasarım ve içerik sürecinde tüketicilerin ilgisini çekememek ve kullanıcı deneyimini geliştirememek satış kaçırmanıza neden olabileceği gibi sadık müşteri kitleleri de oluşturamamanıza neden olur.

E-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yaparken özellikle kullanıcı deneyimini geliştirmeniz, ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmesini sağladığınızda onlardan belli bir geri dönüşüm elde etmeniz de daha kolay olur. Bunun için de online satış yaparken kaçınmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor.

İlgili rehber: Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?

Font seçimi ve gramer yanlışları

Font seçimi, sitenizdeki önemli unsurlardan biridir. Yaptığınız işle ilgili uyumlu font seçimleri yapmanızın yanı sıra rahat okunabilen font seçimleri de yapmalısınız. Metinlerinizin rahat okunamaması, ziyaretçilerin sitenizi terk etmelerine neden olacaktır.

Font seçimiyle beraber fontların büyüklükleri de önemlidir. Çok küçük yazı fontu seçmeniz yine metinlerin zor okunmasına neden olacaktır. Özellikle mobil görünümüzde buna dikkat etmelisiniz. Standart metinlerinizde 11 ya da 12 pt seçimini yapmak, metinlerinizin mobil cihazlarda da rahat okunmasını sağlayacaktır. Başlıklarınızda daha büyük fontları da kullanabilirsiniz.

Font seçiminin yanı sıra online satış yaparken, metinlerinizde gramer hatalarının da olmaması gerekir. Yanlış yazımlar, harf eksiklikleri, noktalama işareti yanlışları ya da anlatım bozuklukları da ziyaretçilerin sitenizi terk etmelerine neden olur.

Çok uzun cümleler kurmak

Online satış yapmak, yüz yüze satış yapmaktan daha farklıdır. Bu nedenle de konuşma dilinden çok yazım dili üzerinden kullanıcılara ulaşmanız gerekir. Konuşma dilinde noktalama işaretlerinin çok farkında olmayız; ancak yazı dilinde noktalama işaretleri oldukça önemli bir yere sahiptir. Sitenizi ziyaret edenlerin, yazılı içerikleri rahat bir şekilde anlaması için çok uzun cümleler kurmamalısınız.

Tüketicilerin ilgi ve dikkatleri çok kolay dağıldığı için, onlara vermek istediğiniz mesajı kısa cümlelerle vermeye özen göstermelisiniz. Ürün açıklamalarını yazarken, listeler halinde önemli noktaları vermeniz hem kullanıcı deneyimini geliştirecektir; hem de ziyaretçilerin bu özellikleri daha rahat anlamalarını sağlayacaktır.

Cümle yapılarınızı önemli noktaları öne çıkartan kısa cümlelerden oluşturmanız, daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Kötü renk kombinasyonları

Alışverişlerde renklerin psikolojisi, tüketicilerin bir ürüne ya da markaya olan ilgisini çekebileceği gibi, tüketiciyi marka ya da üründen uzaklaştırabilir. Bu nedenle de hem site tasarımınızda hem de ürün sayfalarınızda kullandığınız renklere özellikle dikkat etmelisiniz.

İlgili rehber: Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

Site tasarımınızda 3 ana renk seçimi yaparak, tasarımınızı bu 3 ana renk odağında yapmalısınız. Daha fazla renk kullanımı yapmanız, kafa karışıklığı yaratacağı gibi ziyaretçilerin dikkatini de dağıtacaktır. Bu renk seçimlerinde markanızın öne çıkan renklerini tercih etmeniz bir bütünlük oluşmasını sağlar.

Renk seçiminde tabii ki bazı istisnalar da olabiliyor. Özellikle küçük yaştaki çocuklara özel çalışmalar yapıyorsanız, bu noktada daha renkli tasarımlara yönelmeniz gerekebilir. Ancak yine de renk seçimlerini yaparken birbiriyle uyumu olan renkleri seçmeniz, hem gözü yormayacaktır hem de dikkat dağıtmayacaktır.

Üreticilerin ürün açıklamalarına bel bağlamak

Ürün açıklamaları, online satış yapmak isteyenlerin özellikle üzerinde durması gereken çalışmalardan biri. E-ticaret siteniz yaptığınız işin vitrini olarak görev görürken, ürün açıklamalarınız da mağazanızdaki satış temsilcilerinin görevini üstlenir. Bu noktada da sadece üreticilerin hazırladığı jenerik ürün açıklamalarına bel bağlamanız müşterilerinizin ilgisini çekmenizi sağlamayacaktır.

Onların satın alma kararlarını etkileyebilmek için orijinal ve ilgi çekici ürün açıklamaları yazmanız gerekir. Onları satın almaya yönlendirebilmek için sadece teknik özelliklere yer vermektense, ürünün onlara ne gibi faydalar sağlayacağının üzerinde durmalısınız.

İlgili rehber: Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem

Bunun yanı sıra jenerik üretici açıklamalarını kullanan başka firmalar da olcağı için, arama motorları üzerinde ürün açıklamalarınız kopya içerik olarak görüneceği gibi, indekslenme konusunda da size bir artı sağlamayacaktır. Bu nedenle de orijinal ve detaylı ürün açıklamaları hazırlamanız, organik olarak da bu sayfalara daha fazla trafik çekmenize yardımcı olur.

Kalitesiz fotoğraf ve video kullanımları

Ürün açıklamaları gibi ürünle ilgili fotoğraf ve videolarınız da tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Ürünlerin ilgi çekici olabilmesi için kaliteli ve dikkat çekici fotoğraflarının olması gerekir. Düşük çözünürlüklü ve özensiz hazırlanan fotoğraflar, tüketicilerin satın alma kararlarını olumsuz etkileyecektir.

Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri isimli rehberimizi inceleyerek ürün fotoğraflarının kullanımı ve geliştirilmesi hakkında detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Fotoğrafların yanı sıra ürünlerle ilgili videoların da online satış yapmak isteyenler için önemi bulunur. Videolar son dönemlerde tüketicilerin daha çok ilgisini çektiği gibi ürünle ilgili daha fazla bilgi verilmesini de sağlar. Bu da tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkiler.

İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu isimli rehberimizi inceleyerek de ürün videolarınızı daha iyi hale getirmek için neler yapabileceğinizi öğrenebilirsiniz.

Siz de online satış yapmak ve kendi işinizi kurmak istiyorsanız, İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir ve e-ticaret sitenizi hemen açarak, online satışa başlayabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi deneme şansı da bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing çalışmaları oldukça etkili yöntemlerden biri. Takipçi sayısını artırmanın yanı sıra bu çalışmalar, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşma...
21 Ocak 2019
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
SEO dendiği zaman genellikle akla anahtar kelime kullanımları, site üzerindeki link yapıları ya da metin yazımları gelse de SEO’yu etkileyen önemli faktörlerden biri de kullanıcı deneyimi. Web site üzerindeki kullanıcı deneyimi...
27 Aralık 2018
Sinan Oypan
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalitesi, reklamlarınızın performansı ve bu kampanyaların geri dönüşümü için önemli konulardan biridir. Reklam kalitesini artırmak için çalışmalar yapmanız, Google’ın reklamlarınızın performansını...
15 Mart 2019
Sinan Oypan
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Ana sayfa tasarımları her web site için oldukça önemlidir. Ziyaretçilerin ilk teması çoğunlukla web sitelerin ana sayfalarıyla olur ve bu sebeple de ana sayfa üzerindeki unsurlar daha kritik bir rol oynar. Ziyaretçileri site üzerinde...
6 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümler için en önemli alan ödeme sayfalarıdır. Bu sayfaların doğru bir şekilde kurgulanması ve kullanıcı deneyimine göre optimize edilmesi, satışların gerçekleşmesine yardımcı olur. İyi bir...
1 Şubat 2018
Sinan Oypan
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici ve farklı Instagram Hikaye tasarımı ile 2021 yılında bu platformdaki geri dönüşüm ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Instagram normal gönderiler kullanıcılara ulaşmanın tek yolu olmadığı için hikaye...
4 Ocak 2021
Sinan Oypan
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama çalışmalarınızı artırarak, takipçilerinize ve müşterilerinize ulaşmak; böylelikle de geri dönüşümlerinizi artırmak isteyebilirsiniz, tatil deönemlerinde de. E-posta pazarlama...
22 Kasım 2016
Sinan Oypan
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instagram’da takipçi almak birçok markanın izlediği yöntemlerden biri olsa da aslında bu çalışmalar faydadan çok zarar getirebilir. Özellikle takipçi satın alma işlemlerinden sonra kullanıcılar da sahte takipçileri...
4 Aralık 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi, yeni hedef kitlelere ulaşma ve marka ile ürün bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için oldukça önemli. Sosyal medya yönetim ipuçları sayfamızdan farklı konular hakkında detaylı bilgiler...
11 Kasım 2016
Sinan Oypan