Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma

17 Aralık 2018
Sinan Oypan
Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma

Online satış yapmak için farklı stratejileri uygulamak ve belli çalışmaların üzerinde durmak gerekiyor. Tabii ki bunların yanı sıra online satış yaparken bazı çalışmalardan da kaçınmak bir hayli önemli. Doğru çalışmaları yapmamak, tasarım ve içerik sürecinde tüketicilerin ilgisini çekememek ve kullanıcı deneyimini geliştirememek satış kaçırmanıza neden olabileceği gibi sadık müşteri kitleleri de oluşturamamanıza neden olur.

E-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yaparken özellikle kullanıcı deneyimini geliştirmeniz, ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmesini sağladığınızda onlardan belli bir geri dönüşüm elde etmeniz de daha kolay olur. Bunun için de online satış yaparken kaçınmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor.

İlgili rehber: Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?

Font seçimi ve gramer yanlışları

Font seçimi, sitenizdeki önemli unsurlardan biridir. Yaptığınız işle ilgili uyumlu font seçimleri yapmanızın yanı sıra rahat okunabilen font seçimleri de yapmalısınız. Metinlerinizin rahat okunamaması, ziyaretçilerin sitenizi terk etmelerine neden olacaktır.

Font seçimiyle beraber fontların büyüklükleri de önemlidir. Çok küçük yazı fontu seçmeniz yine metinlerin zor okunmasına neden olacaktır. Özellikle mobil görünümüzde buna dikkat etmelisiniz. Standart metinlerinizde 11 ya da 12 pt seçimini yapmak, metinlerinizin mobil cihazlarda da rahat okunmasını sağlayacaktır. Başlıklarınızda daha büyük fontları da kullanabilirsiniz.

Font seçiminin yanı sıra online satış yaparken, metinlerinizde gramer hatalarının da olmaması gerekir. Yanlış yazımlar, harf eksiklikleri, noktalama işareti yanlışları ya da anlatım bozuklukları da ziyaretçilerin sitenizi terk etmelerine neden olur.

Çok uzun cümleler kurmak

Online satış yapmak, yüz yüze satış yapmaktan daha farklıdır. Bu nedenle de konuşma dilinden çok yazım dili üzerinden kullanıcılara ulaşmanız gerekir. Konuşma dilinde noktalama işaretlerinin çok farkında olmayız; ancak yazı dilinde noktalama işaretleri oldukça önemli bir yere sahiptir. Sitenizi ziyaret edenlerin, yazılı içerikleri rahat bir şekilde anlaması için çok uzun cümleler kurmamalısınız.

Tüketicilerin ilgi ve dikkatleri çok kolay dağıldığı için, onlara vermek istediğiniz mesajı kısa cümlelerle vermeye özen göstermelisiniz. Ürün açıklamalarını yazarken, listeler halinde önemli noktaları vermeniz hem kullanıcı deneyimini geliştirecektir; hem de ziyaretçilerin bu özellikleri daha rahat anlamalarını sağlayacaktır.

Cümle yapılarınızı önemli noktaları öne çıkartan kısa cümlelerden oluşturmanız, daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Kötü renk kombinasyonları

Alışverişlerde renklerin psikolojisi, tüketicilerin bir ürüne ya da markaya olan ilgisini çekebileceği gibi, tüketiciyi marka ya da üründen uzaklaştırabilir. Bu nedenle de hem site tasarımınızda hem de ürün sayfalarınızda kullandığınız renklere özellikle dikkat etmelisiniz.

İlgili rehber: Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

Site tasarımınızda 3 ana renk seçimi yaparak, tasarımınızı bu 3 ana renk odağında yapmalısınız. Daha fazla renk kullanımı yapmanız, kafa karışıklığı yaratacağı gibi ziyaretçilerin dikkatini de dağıtacaktır. Bu renk seçimlerinde markanızın öne çıkan renklerini tercih etmeniz bir bütünlük oluşmasını sağlar.

Renk seçiminde tabii ki bazı istisnalar da olabiliyor. Özellikle küçük yaştaki çocuklara özel çalışmalar yapıyorsanız, bu noktada daha renkli tasarımlara yönelmeniz gerekebilir. Ancak yine de renk seçimlerini yaparken birbiriyle uyumu olan renkleri seçmeniz, hem gözü yormayacaktır hem de dikkat dağıtmayacaktır.

Üreticilerin ürün açıklamalarına bel bağlamak

Ürün açıklamaları, online satış yapmak isteyenlerin özellikle üzerinde durması gereken çalışmalardan biri. E-ticaret siteniz yaptığınız işin vitrini olarak görev görürken, ürün açıklamalarınız da mağazanızdaki satış temsilcilerinin görevini üstlenir. Bu noktada da sadece üreticilerin hazırladığı jenerik ürün açıklamalarına bel bağlamanız müşterilerinizin ilgisini çekmenizi sağlamayacaktır.

Onların satın alma kararlarını etkileyebilmek için orijinal ve ilgi çekici ürün açıklamaları yazmanız gerekir. Onları satın almaya yönlendirebilmek için sadece teknik özelliklere yer vermektense, ürünün onlara ne gibi faydalar sağlayacağının üzerinde durmalısınız.

İlgili rehber: Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem

Bunun yanı sıra jenerik üretici açıklamalarını kullanan başka firmalar da olcağı için, arama motorları üzerinde ürün açıklamalarınız kopya içerik olarak görüneceği gibi, indekslenme konusunda da size bir artı sağlamayacaktır. Bu nedenle de orijinal ve detaylı ürün açıklamaları hazırlamanız, organik olarak da bu sayfalara daha fazla trafik çekmenize yardımcı olur.

Kalitesiz fotoğraf ve video kullanımları

Ürün açıklamaları gibi ürünle ilgili fotoğraf ve videolarınız da tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Ürünlerin ilgi çekici olabilmesi için kaliteli ve dikkat çekici fotoğraflarının olması gerekir. Düşük çözünürlüklü ve özensiz hazırlanan fotoğraflar, tüketicilerin satın alma kararlarını olumsuz etkileyecektir.

Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri isimli rehberimizi inceleyerek ürün fotoğraflarının kullanımı ve geliştirilmesi hakkında detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Fotoğrafların yanı sıra ürünlerle ilgili videoların da online satış yapmak isteyenler için önemi bulunur. Videolar son dönemlerde tüketicilerin daha çok ilgisini çektiği gibi ürünle ilgili daha fazla bilgi verilmesini de sağlar. Bu da tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkiler.

İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu isimli rehberimizi inceleyerek de ürün videolarınızı daha iyi hale getirmek için neler yapabileceğinizi öğrenebilirsiniz.

Siz de online satış yapmak ve kendi işinizi kurmak istiyorsanız, İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir ve e-ticaret sitenizi hemen açarak, online satışa başlayabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi deneme şansı da bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi
E-ticaret, şartları her gün daha da zorlu hâle gelen bir rekabet ortamına dönüşüyor. Hem internet üzerinden ürün ya da hizmet satın alan tekil kullanıcı sayısındaki hem de online alışveriş kanalların bilinirliğinde ciddi...
27 Ekim 2021
Markethinkers
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Bir e-ticaret sitesinin en önemli unsurlarından biri de kargo ve depo yönetimidir. Doğru kurgulanmış bir kargo ve depo yönetimi stratejisi, uzun vadede siparişlerinizin doğru bir şekilde teslim edilmesini sağlarken, kargo ve depo...
8 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve tüketicilerin markanıza olan bakış açısını etkilemek için sosyal kanıt çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Markanızın dışardan görünen imajı, tüketicilere yansıttığınız...
10 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medya pazarlama markaların sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Markaların sosyal ağlara bu kadar yönelmesinin sebebini ise, internet kullanıcılarının günlük zamanlarının önemli bir bölümünü bu mecralarda...
12 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
E-ticaret siteniz ne kadar göz önünde olursa, potansiyel müşterilerin sizi tercihi etme ihtimali de o kadar artar. Kazancınızın artması için de bu ihtimalin yüksek olması gerekir. Ama bu ihtimal kendi kendine artmaz. Sizin de bir şeyler...
19 Mart 2021
Markethinkers
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Müşteri desteği sağlama konusunda sosyal medya son yıllarda oldukça önemli bir rol oynamaya başladı. Telefon ya da e-posta ile iletişim kurmak istemeyen kullanıcılar, markaların sosyal medya hesapları üzerinden müşteri desteği...
17 Nisan 2017
Sinan Oypan
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
E-ticaret sektörünün hızla büyüdüğü bu yıllarda özellikle enstruman mağazaları da sanal mağazacılığa giriş yapıyor. Türkiye genelinde isim yapmış pek çok mağaza artık internet üzerinden de satışlarını...
2 Eylül 2017
IdeaSoft
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri, uzun zamandır pazarlama çalışmalarında aktif bir şekilde yer alıyor ve markalar da bu kişi ve hesaplarla iş ortaklığı yapıyor. Doğru fenomenlerle çalışmak, doğru hedef kitleye ulaşırken marka ve ürün...
13 Şubat 2020
Sinan Oypan
Rekabet Analizi Nedir? Nasıl Yapılır? Neden Önemlidir?
Rekabet Analizi Nedir? Nasıl Yapılır? Neden Önemlidir?
Bir şirket, çalıştığı alanda başarılı olmak için gerekli tüm hazırlıkları, kendi bünyesinde en iyi seviyede yapsa da olumlu sonuçlara ulaşmayı garanti altına alamaz. Çünkü her bir şirket kendi iç faaliyetlerini, aslında...
21 Ocak 2022
Markethinkers
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizin dijital pazarlama ve diğer reklam çalışmalarını yapması için bir dijital ajans ile çalışmak isteyebilirsiniz. Dijital ajanslar, size yol gösterdikleri gibi, pazarlama ve reklam işlerinizi de sizin için...
7 Ocak 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın