Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?

22 Mart 2020
Sinan Oypan

Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları kitlelere ulaşmalarına yardımcı olacağı için üzerinde durulması gereken bir konudur. Peki, tam olarak online satış sitesi kurmanın, fiziki mağazalara neler kazandırı?

İlgili rehber: Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları

Online satış sitesi kurmanın fiziki mağazalara kazandıracakları

Elverişlilik ve kolaylık

Türkiye’de e-ticaret ekosisteminin büyümesi ve tüketicilerin internetten alışveriş yapmaya alışması, online alışverişlerin de daha elverişli ve kolay olmasını sağlıyor. Özellikle bugünlerde yaşanan sağlık problemleri ve önlemleri nedeniyle tüketiciler fiziki mağazalara gitmekten kaçınıyor. Bu gibi zamanlarda online satış sitesi üzerinden ürün satışlarına devam etmek elverişliliği artırırken, tüketicilere de kolaylık sağlar.

Belli bir konuma bağlı kalmamak

Fiziki mağazaların dezavantajlarından biri sadece belli bir konuma bağlı kalmaları. Bu konum haricindeki tüketicilere ulaşmaları pek mümkün değildir. Ancak internetten satış yaptığınızda tek bir konuma bağlı kalmanızsınız. Dilediğiniz şehir ve ülkeye ürün gönderimleri yapabilirsiniz. Bu da elverişliliği artıran özelliklerden biridir.

Arama motorlarından trafik çekebilirsiniz

E-ticaret siteniz olduğunda ürünlerinizi ve markanızı internet ortamına taşımış olursunuz. Doğru SEO çalışmalarını yaparak ve içerik pazarlama çalışmalarından yararlanarak, internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırabilirsiniz.

İlgili rehber: E ticaret SEO nasıl yapılır?

Bu sayede de kullanıcıların yaptıkları arama sorgularında içeriklerinizin görünmesini sağlayabilir ve arama motorları üzerinden sitenize trafik çekerek, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Marka ve ürün tanıtımınızı daha kapsamlı yapabilirsiniz

SEO ve içerik pazarlama çalışmalarınızı, sosyal medya pazarlama çalışmalarıyla da destekleyerek, internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanız, marka ve ürün tanıtımlarınızı da daha kapsamlı bir şekilde yapmanıza olanak tanır.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Dijital pazarlama stratejileri oluşturarak, reklamlar ve pazarlama çalışmalarıyla tüketicilere ürünlerinizi ve hizmetlerinizi daha kapsamlı bir şekilde ulaştırma fırsatınız olur.

İlgili rehber: Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar

Yeni kitlelere ulaşırsınız

Online satış sitesi kurduğunuzda, yaptığınız SEO ve dijital pazarlama çalışmalarıyla beraber yeni kitlelere ulaşma şansınız da olur. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda ulaşmak istediğiniz hedef kitleleri belirledikten sonra, reklam kampanyalarınızla yeni kitlelere ulaşabilirsiniz.

Sadece fiziki mağazanız olduğunda, dükkanınızın önünde ve sokaktan geçenlere hitap etmiş olursunuz ve bu kitleyi kontrol etme şansınız olmadığı gibi buradan geçen herkes de sizin ürünlerinizle ilgilenmez.

İnternet üzerinde reklam çalışmaları yaptığınızda, doğrudan markanız ve ürünlerinizle ilgili olabilecek kişilere ulaşma şansınız olduğu gibi herhangi bir konuma bağlı kalma zorunluluğunuz da olmadığı için, tüketiciler nerede yaşarlarsa yaşasınlar, ürün ve hizmetlerinize ulaşabilirler.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?

7/24, 365 gün hizmet verebilirsiniz

Yılın her günü ve günün her saati online satış sitesi ile tüketicilere ulaşabilirsiniz. Siz doğrudan sitenizin başında olmasanız dahi tüketiciler, sitenizi ziyaret edebilir ve siparişlerini verebilirler.

Böylelikle sürekli olarak işinizin başında olmadan da e-ticaret siteniz üzerinden satış yapma imkanınız olur. Tatil dönemlerinde veya hafta sonlarında da işiniz açık kalmış olur. Böylelikle de tüketicilere 7/24 ulaşma şansınız olmuş olur.

Online satış sitesi ile ilgili sık sorulan sorular

Online satış sitesi için altyapı nasıl seçilir?

Online satış sitesi için altyapı seçimi oldukça önemlidir. Güvenilir bir altyapı seçmenizin yanı sıra, size birçok konuda kolaylık sağlaması, müşteri desteği sunması, ihtiyacınız olan tüm çözümleri tek bir pakette sunması gerekir. Bunun yanı sıra ödeme sistemleri ve operasyonel konularda da size kolaylık sunarak, işinizi yapmayı kolaylaştıran bir altyapı seçmeniz önemlidir.

İlgili rehber: Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?

Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış sitesi kurmak istiyorsanız, İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerinden yararlanarak, hemen e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

İnternetten satış yapmaya başlarken nelere dikkat etmeli?

İnternetten satış yapmaya başlarken, doğru ve güvenilir bir altyapı seçmeli, SEO çalışmalarına önem vermeli, dijital pazarlama stratejisi oluşturmalı, reklam ve pazarlama için belli bir bütçe ayırmalı, müşteri desteğinin kalitesini artırmalı ve depo ile stok yönetimini iyi bir şekilde yapmalısınız.

İlgili rehber: Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler

Online satış sitesi kurarken yapılan hatalar

Doğru altyapıyı seçmemek, site tasarımı karmaşık yaparak kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemek, ödeme sayfalarını karmaşık yapmak ya da güvenilir ödeme sistemi altyapısını kurmamak, kalitesiz ürün fotoğrafları kullanmak ve ürün açıklamalarına yeterince özen göstermemek başlıca yapılan yanlışlar arasında yer almakta.

İlgili rehber: Online satış sitesi kurmak isteyenlerin en sık yaptığı 7 hata

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının artması Youtube gibi video platformlarının da reklam verenler ve firmalar için daha önemli hale gelmesini sağladı. Video içerik üretimi yapan firmalar Youtube üzerinden...
15 Mart 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama hem fiziki mağazalar hem de e-ticaret şirketleri için oldukça önemli bir konudur. Doğru yapıldığında farklı hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda oldukça etkilidir. Ancak...
29 Eylül 2017
Sinan Oypan
İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitelerinin en önemli kısımlarından birini oluşturan Sıkça Sorulan Sorular sayfası site işleyişi ve politikası hakkında müşterinin aklında oluşabilecek soruları gidermenin yanında kargo, müşteri hizmetleri ve...
2 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
Instagram, sosyal ağlar arasında şuan oldukça popüler ve e-ticaret firmaları bu mecraya yönelerek instagramda satış yapmak ve farklı hedef kitlelere ulaşmaya çalışıyorlar. Sosyal medya pazarlama stratejinizde Instagram’a yer...
17 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?
E-ticarette depolama alanı yönetimi, siparişlerin doğru bir şekilde gönderilmesini sağlarken, depo maliyetlerinin düşürülmesine de yardımcı olur. Depolama alanı verimli kullanılmadığında hem iş yapma süresi uzar, hem iş...
22 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

Son yıllarda site ziyaretçileriyle hızlı bir şekilde iletişime geçmek ve onlara yardımcı olmak için kullanılan sistemlerden biri de canlı destek yazılımları. Bu yazılımlarla site üzerinde kullanıcılara bir mesaj kutusu...
31 Ocak 2018
Sinan Oypan
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Web site hızının yanı sıra web sitenizin mobildeki açılma hızı da kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde etkileyeceği için üzerinde durulması gereken bir konudur. Kullanıcıların mobil kullanım alışkanlıklarının artması...
13 Nisan 2018
Sinan Oypan
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
İçerik pazarlama çalışmaları B2C firmaları için önemli olduğu gibi B2B firmaları için de gereklidir. İçerik pazarlama çalışmaları, organik olarak trafiği artırmanın yanı sıra, farklı hedef kitlelere ulaşmayı sağlarken,...
28 Nisan 2019
Sinan Oypan
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram’da satış arttırma taktikleri ile, Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm sağlayabilir ve karlılığınızı artırabilirsiniz. Instagramda satış arttırma çalışmaları yaparken, bir...
14 Haziran 2019
Sinan Oypan
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E-ticaret sitesi kurmak, internetten satış yapmak veya online mağazanız ile kendi işinizi kurmak için için şirket kurmak gerekmektedir. Şirket kurmak farklı şekillerde yapılabilmektedir. Şahıs, anonim ve limited şirket...
26 Haziran 2020
Sinan Oypan
Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları, çok uzun zamandır var olmakla beraber, teknolojinin değişimi ile beraber de şekil ve form değiştirmektedir.. Geçtiğimiz yüz yılda basılı gazete, dergi, radyo, televizyon ve sinema gibi formları olan kitle...
13 Mayıs 2020
Sinan Oypan