fbpx

Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?

22 Mart 2020
Sinan Oypan
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?

Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları kitlelere ulaşmalarına yardımcı olacağı için üzerinde durulması gereken bir konudur. Peki, tam olarak online satış sitesi kurmanın, fiziki mağazalara neler kazandırı?

İlgili rehber: Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları

Online satış sitesi kurmanın fiziki mağazalara kazandıracakları

Elverişlilik ve kolaylık

Türkiye’de e-ticaret ekosisteminin büyümesi ve tüketicilerin internetten alışveriş yapmaya alışması, online alışverişlerin de daha elverişli ve kolay olmasını sağlıyor. Özellikle bugünlerde yaşanan sağlık problemleri ve önlemleri nedeniyle tüketiciler fiziki mağazalara gitmekten kaçınıyor. Bu gibi zamanlarda online satış sitesi üzerinden ürün satışlarına devam etmek elverişliliği artırırken, tüketicilere de kolaylık sağlar.

Belli bir konuma bağlı kalmamak

Fiziki mağazaların dezavantajlarından biri sadece belli bir konuma bağlı kalmaları. Bu konum haricindeki tüketicilere ulaşmaları pek mümkün değildir. Ancak internetten satış yaptığınızda tek bir konuma bağlı kalmanızsınız. Dilediğiniz şehir ve ülkeye ürün gönderimleri yapabilirsiniz. Bu da elverişliliği artıran özelliklerden biridir.

Arama motorlarından trafik çekebilirsiniz

E-ticaret siteniz olduğunda ürünlerinizi ve markanızı internet ortamına taşımış olursunuz. Doğru SEO çalışmalarını yaparak ve içerik pazarlama çalışmalarından yararlanarak, internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırabilirsiniz.

İlgili rehber: E ticaret SEO nasıl yapılır?

Bu sayede de kullanıcıların yaptıkları arama sorgularında içeriklerinizin görünmesini sağlayabilir ve arama motorları üzerinden sitenize trafik çekerek, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Marka ve ürün tanıtımınızı daha kapsamlı yapabilirsiniz

SEO ve içerik pazarlama çalışmalarınızı, sosyal medya pazarlama çalışmalarıyla da destekleyerek, internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanız, marka ve ürün tanıtımlarınızı da daha kapsamlı bir şekilde yapmanıza olanak tanır.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Dijital pazarlama stratejileri oluşturarak, reklamlar ve pazarlama çalışmalarıyla tüketicilere ürünlerinizi ve hizmetlerinizi daha kapsamlı bir şekilde ulaştırma fırsatınız olur.

İlgili rehber: Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar

Yeni kitlelere ulaşırsınız

Online satış sitesi kurduğunuzda, yaptığınız SEO ve dijital pazarlama çalışmalarıyla beraber yeni kitlelere ulaşma şansınız da olur. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda ulaşmak istediğiniz hedef kitleleri belirledikten sonra, reklam kampanyalarınızla yeni kitlelere ulaşabilirsiniz.

Sadece fiziki mağazanız olduğunda, dükkanınızın önünde ve sokaktan geçenlere hitap etmiş olursunuz ve bu kitleyi kontrol etme şansınız olmadığı gibi buradan geçen herkes de sizin ürünlerinizle ilgilenmez.

İnternet üzerinde reklam çalışmaları yaptığınızda, doğrudan markanız ve ürünlerinizle ilgili olabilecek kişilere ulaşma şansınız olduğu gibi herhangi bir konuma bağlı kalma zorunluluğunuz da olmadığı için, tüketiciler nerede yaşarlarsa yaşasınlar, ürün ve hizmetlerinize ulaşabilirler.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?

7/24, 365 gün hizmet verebilirsiniz

Yılın her günü ve günün her saati online satış sitesi ile tüketicilere ulaşabilirsiniz. Siz doğrudan sitenizin başında olmasanız dahi tüketiciler, sitenizi ziyaret edebilir ve siparişlerini verebilirler.

Böylelikle sürekli olarak işinizin başında olmadan da e-ticaret siteniz üzerinden satış yapma imkanınız olur. Tatil dönemlerinde veya hafta sonlarında da işiniz açık kalmış olur. Böylelikle de tüketicilere 7/24 ulaşma şansınız olmuş olur.

Online satış sitesi ile ilgili sık sorulan sorular

Online satış sitesi için altyapı nasıl seçilir?

Online satış sitesi için altyapı seçimi oldukça önemlidir. Güvenilir bir altyapı seçmenizin yanı sıra, size birçok konuda kolaylık sağlaması, müşteri desteği sunması, ihtiyacınız olan tüm çözümleri tek bir pakette sunması gerekir. Bunun yanı sıra ödeme sistemleri ve operasyonel konularda da size kolaylık sunarak, işinizi yapmayı kolaylaştıran bir altyapı seçmeniz önemlidir.

İlgili rehber: Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?

Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış sitesi kurmak istiyorsanız, İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerinden yararlanarak, hemen e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

İnternetten satış yapmaya başlarken nelere dikkat etmeli?

İnternetten satış yapmaya başlarken, doğru ve güvenilir bir altyapı seçmeli, SEO çalışmalarına önem vermeli, dijital pazarlama stratejisi oluşturmalı, reklam ve pazarlama için belli bir bütçe ayırmalı, müşteri desteğinin kalitesini artırmalı ve depo ile stok yönetimini iyi bir şekilde yapmalısınız.

İlgili rehber: Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler

Online satış sitesi kurarken yapılan hatalar

Doğru altyapıyı seçmemek, site tasarımı karmaşık yaparak kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemek, ödeme sayfalarını karmaşık yapmak ya da güvenilir ödeme sistemi altyapısını kurmamak, kalitesiz ürün fotoğrafları kullanmak ve ürün açıklamalarına yeterince özen göstermemek başlıca yapılan yanlışlar arasında yer almakta.

İlgili rehber: Online satış sitesi kurmak isteyenlerin en sık yaptığı 7 hata

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir...
8 Mart 2019
Sinan Oypan
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Online mağazanız üzerinde kimi ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız dahi belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stokta kalmayan ürünlerin...
31 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
Podcast Nedir? Podcast Ne Demek? Zamanla daha çok dijitalleşen dünyada radyo yayınları, haberler, söyleşiler ya da genel sohbetler podcast adı verilen yayınlarda yapılmaktadır. Peki, podcast nedir ne işe yarar? Podcast ne demek?...
20 Ocak 2021
Markethinkers
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için pazarlama stratejileri, geri dönüşümlerini artırarak markalarını büyütmeleri için oldukça önemlidir. Doğru kanallar üzerinden doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, dijital pazarlama taktikleri ile...
13 Eylül 2019
Sinan Oypan
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email marketing hataları arasından en çok yapılan 6 hatayı bu yazımızda ele alacağız. Geri dönüşüm ve cirosal olarak önemli bir yere sahip olan email marketing'de bu 6 hatayı bir daha yapmamak için gelin hep beraber yazımızı...
20 Mart 2018
Sinan Oypan
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada nasıl yararlanabilirsiniz? Google Trends'te anahtar kelime hacimlerini nasıl öğrenebilirsiniz? Google Trendler ile ileriye dönük çalışmalarınızı nasıl planlayabilirsiniz? Bu ve daha fazla...
28 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
9 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
Her e-ticaret sitesinde bulunması gereken bölümlerden biri de sıkça sorulan sorular (SSS) bölümüdür. Siteyi ziyaret edenler ya da site üzerinden alışveriş yapan tüketiciler, ürünler, hizmetler ya da herhangi bir durumla ilgili...
30 Ekim 2016
Sinan Oypan
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar...
5 Ocak 2017
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Mobil cihazlarda gösterilen konum bazlı reklamlar, tüketicilere ulaşma ve onlara fırsatlar sunma konusunda e-firmalara kolaylık sağlıyor. Konum bazlı reklamlar hem e-ticaret hem de fiziki mağazası bulunan firmalar için oldukça...
17 Şubat 2017
Sinan Oypan
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım...
6 Haziran 2020
Sinan Oypan