Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?

22 Mart 2020
Sinan Oypan
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?

Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları kitlelere ulaşmalarına yardımcı olacağı için üzerinde durulması gereken bir konudur. Peki, tam olarak online satış sitesi kurmanın, fiziki mağazalara neler kazandırı?

İlgili rehber: Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları

Online satış sitesi kurmanın fiziki mağazalara kazandıracakları

Elverişlilik ve kolaylık

Türkiye’de e-ticaret ekosisteminin büyümesi ve tüketicilerin internetten alışveriş yapmaya alışması, online alışverişlerin de daha elverişli ve kolay olmasını sağlıyor. Özellikle bugünlerde yaşanan sağlık problemleri ve önlemleri nedeniyle tüketiciler fiziki mağazalara gitmekten kaçınıyor. Bu gibi zamanlarda online satış sitesi üzerinden ürün satışlarına devam etmek elverişliliği artırırken, tüketicilere de kolaylık sağlar.

Belli bir konuma bağlı kalmamak

Fiziki mağazaların dezavantajlarından biri sadece belli bir konuma bağlı kalmaları. Bu konum haricindeki tüketicilere ulaşmaları pek mümkün değildir. Ancak internetten satış yaptığınızda tek bir konuma bağlı kalmanızsınız. Dilediğiniz şehir ve ülkeye ürün gönderimleri yapabilirsiniz. Bu da elverişliliği artıran özelliklerden biridir.

Arama motorlarından trafik çekebilirsiniz

E-ticaret siteniz olduğunda ürünlerinizi ve markanızı internet ortamına taşımış olursunuz. Doğru SEO çalışmalarını yaparak ve içerik pazarlama çalışmalarından yararlanarak, internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırabilirsiniz.

İlgili rehber: E ticaret SEO nasıl yapılır?

Bu sayede de kullanıcıların yaptıkları arama sorgularında içeriklerinizin görünmesini sağlayabilir ve arama motorları üzerinden sitenize trafik çekerek, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Marka ve ürün tanıtımınızı daha kapsamlı yapabilirsiniz

SEO ve içerik pazarlama çalışmalarınızı, sosyal medya pazarlama çalışmalarıyla da destekleyerek, internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanız, marka ve ürün tanıtımlarınızı da daha kapsamlı bir şekilde yapmanıza olanak tanır.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Dijital pazarlama stratejileri oluşturarak, reklamlar ve pazarlama çalışmalarıyla tüketicilere ürünlerinizi ve hizmetlerinizi daha kapsamlı bir şekilde ulaştırma fırsatınız olur.

İlgili rehber: Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar

Yeni kitlelere ulaşırsınız

Online satış sitesi kurduğunuzda, yaptığınız SEO ve dijital pazarlama çalışmalarıyla beraber yeni kitlelere ulaşma şansınız da olur. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda ulaşmak istediğiniz hedef kitleleri belirledikten sonra, reklam kampanyalarınızla yeni kitlelere ulaşabilirsiniz.

Sadece fiziki mağazanız olduğunda, dükkanınızın önünde ve sokaktan geçenlere hitap etmiş olursunuz ve bu kitleyi kontrol etme şansınız olmadığı gibi buradan geçen herkes de sizin ürünlerinizle ilgilenmez.

İnternet üzerinde reklam çalışmaları yaptığınızda, doğrudan markanız ve ürünlerinizle ilgili olabilecek kişilere ulaşma şansınız olduğu gibi herhangi bir konuma bağlı kalma zorunluluğunuz da olmadığı için, tüketiciler nerede yaşarlarsa yaşasınlar, ürün ve hizmetlerinize ulaşabilirler.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?

7/24, 365 gün hizmet verebilirsiniz

Yılın her günü ve günün her saati online satış sitesi ile tüketicilere ulaşabilirsiniz. Siz doğrudan sitenizin başında olmasanız dahi tüketiciler, sitenizi ziyaret edebilir ve siparişlerini verebilirler.

Böylelikle sürekli olarak işinizin başında olmadan da e-ticaret siteniz üzerinden satış yapma imkanınız olur. Tatil dönemlerinde veya hafta sonlarında da işiniz açık kalmış olur. Böylelikle de tüketicilere 7/24 ulaşma şansınız olmuş olur.

Online satış sitesi ile ilgili sık sorulan sorular

Online satış sitesi için altyapı nasıl seçilir?

Online satış sitesi için altyapı seçimi oldukça önemlidir. Güvenilir bir altyapı seçmenizin yanı sıra, size birçok konuda kolaylık sağlaması, müşteri desteği sunması, ihtiyacınız olan tüm çözümleri tek bir pakette sunması gerekir. Bunun yanı sıra ödeme sistemleri ve operasyonel konularda da size kolaylık sunarak, işinizi yapmayı kolaylaştıran bir altyapı seçmeniz önemlidir.

İlgili rehber: Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?

Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış sitesi kurmak istiyorsanız, İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerinden yararlanarak, hemen e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

İnternetten satış yapmaya başlarken nelere dikkat etmeli?

İnternetten satış yapmaya başlarken, doğru ve güvenilir bir altyapı seçmeli, SEO çalışmalarına önem vermeli, dijital pazarlama stratejisi oluşturmalı, reklam ve pazarlama için belli bir bütçe ayırmalı, müşteri desteğinin kalitesini artırmalı ve depo ile stok yönetimini iyi bir şekilde yapmalısınız.

İlgili rehber: Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler

Online satış sitesi kurarken yapılan hatalar

Doğru altyapıyı seçmemek, site tasarımı karmaşık yaparak kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemek, ödeme sayfalarını karmaşık yapmak ya da güvenilir ödeme sistemi altyapısını kurmamak, kalitesiz ürün fotoğrafları kullanmak ve ürün açıklamalarına yeterince özen göstermemek başlıca yapılan yanlışlar arasında yer almakta.

İlgili rehber: Online satış sitesi kurmak isteyenlerin en sık yaptığı 7 hata

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram’da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirleri ele alacağımız bu yazımızın yanında; instagram satış fikirleri, instagramda ne satılır / instagramda ne satabilirim, instagramda satış kargo ve daha fazlasını da ele...
9 Aralık 2018
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
2021’de kendi işini kurarak, internetten satış yapmak isteyenler için bu yazımızın konusu 2021’de öne çıkacak girişim fikirleri. Farklı girişimlerde bulumak ve farklı iş modellerine yönelmek isteyenlerin yanı sıra...
25 Kasım 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin...
18 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Moda girişimi; özgün tasarımların önemli hale gelmesiyle ürün ve hizmetlerin kişiye özel olması tüketiciler tarafından daha çok tercih ediliyor. Buna bağlı olarak fabrikasyon ürünlere olan talep de gittikçe daralıyor. Bu açıdan...
25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Girişim pazarlama ipuçlarıyla, yeni kurduğunuz işinizin tanıtımı doğru ve verimli bir şekilde yaparak, işinizi büyütmek için ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Başlangıçta düşük bütçeli pazarlama çalışmaları yaparak,...
19 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri
E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri
E-ticaret sitenizin SEO performansını düzenli olarak kontrol etmeniz, organik arama sonuçlarından el edeceğiniz web trafiği için oldukça önemlidir. Ne yazık ki SEO çalışmaları bir kez yapılan bir uygulama değildir ve devamlı...
31 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
İçerik pazarlama, e-ticarette satış arttırmanın yolları arasında yer almakta ve doğru yapıldığında geri dönüşümlere iyi bir etkisi bulunmaktadır. İçerik pazarlama stratejileri belirlemek ve yapılacak çalışmaları bir plan...
15 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
Video içerik trendinin yükselişte olması, içerik pazarlama çalışmalarının da video içeriklere kaymasına neden oluyor. Günümüzde, internet kullanıcılarının video tüketimi oldukça arttı. Uzun blog yazıları ya da sıradan...
18 Haziran 2016
Sinan Oypan
Pazaryeri Nedir? Pazaryeri Mağazasının E-ticaret Sitesinden Farkı Nedir?
Pazaryeri Nedir? Pazaryeri Mağazasının E-ticaret Sitesinden Farkı Nedir?
Tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını değiştiren ve online alışverişin ciddi bir piyasa oluşturmasını sağlayan en önemli unsurlardan biri pazayerleridir. Her konuda geleneksel yöntemlerden beslenen e-ticaret sektörü,...
29 Mayıs 2021
Markethinkers
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin