Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?

22 Mart 2020
Sinan Oypan
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?

Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları kitlelere ulaşmalarına yardımcı olacağı için üzerinde durulması gereken bir konudur. Peki, tam olarak online satış sitesi kurmanın, fiziki mağazalara neler kazandırı?

İlgili rehber: Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları

Online satış sitesi kurmanın fiziki mağazalara kazandıracakları

Elverişlilik ve kolaylık

Türkiye’de e-ticaret ekosisteminin büyümesi ve tüketicilerin internetten alışveriş yapmaya alışması, online alışverişlerin de daha elverişli ve kolay olmasını sağlıyor. Özellikle bugünlerde yaşanan sağlık problemleri ve önlemleri nedeniyle tüketiciler fiziki mağazalara gitmekten kaçınıyor. Bu gibi zamanlarda online satış sitesi üzerinden ürün satışlarına devam etmek elverişliliği artırırken, tüketicilere de kolaylık sağlar.

Belli bir konuma bağlı kalmamak

Fiziki mağazaların dezavantajlarından biri sadece belli bir konuma bağlı kalmaları. Bu konum haricindeki tüketicilere ulaşmaları pek mümkün değildir. Ancak internetten satış yaptığınızda tek bir konuma bağlı kalmanızsınız. Dilediğiniz şehir ve ülkeye ürün gönderimleri yapabilirsiniz. Bu da elverişliliği artıran özelliklerden biridir.

Arama motorlarından trafik çekebilirsiniz

E-ticaret siteniz olduğunda ürünlerinizi ve markanızı internet ortamına taşımış olursunuz. Doğru SEO çalışmalarını yaparak ve içerik pazarlama çalışmalarından yararlanarak, internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırabilirsiniz.

İlgili rehber: E ticaret SEO nasıl yapılır?

Bu sayede de kullanıcıların yaptıkları arama sorgularında içeriklerinizin görünmesini sağlayabilir ve arama motorları üzerinden sitenize trafik çekerek, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Marka ve ürün tanıtımınızı daha kapsamlı yapabilirsiniz

SEO ve içerik pazarlama çalışmalarınızı, sosyal medya pazarlama çalışmalarıyla da destekleyerek, internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanız, marka ve ürün tanıtımlarınızı da daha kapsamlı bir şekilde yapmanıza olanak tanır.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Dijital pazarlama stratejileri oluşturarak, reklamlar ve pazarlama çalışmalarıyla tüketicilere ürünlerinizi ve hizmetlerinizi daha kapsamlı bir şekilde ulaştırma fırsatınız olur.

İlgili rehber: Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar

Yeni kitlelere ulaşırsınız

Online satış sitesi kurduğunuzda, yaptığınız SEO ve dijital pazarlama çalışmalarıyla beraber yeni kitlelere ulaşma şansınız da olur. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda ulaşmak istediğiniz hedef kitleleri belirledikten sonra, reklam kampanyalarınızla yeni kitlelere ulaşabilirsiniz.

Sadece fiziki mağazanız olduğunda, dükkanınızın önünde ve sokaktan geçenlere hitap etmiş olursunuz ve bu kitleyi kontrol etme şansınız olmadığı gibi buradan geçen herkes de sizin ürünlerinizle ilgilenmez.

İnternet üzerinde reklam çalışmaları yaptığınızda, doğrudan markanız ve ürünlerinizle ilgili olabilecek kişilere ulaşma şansınız olduğu gibi herhangi bir konuma bağlı kalma zorunluluğunuz da olmadığı için, tüketiciler nerede yaşarlarsa yaşasınlar, ürün ve hizmetlerinize ulaşabilirler.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?

7/24, 365 gün hizmet verebilirsiniz

Yılın her günü ve günün her saati online satış sitesi ile tüketicilere ulaşabilirsiniz. Siz doğrudan sitenizin başında olmasanız dahi tüketiciler, sitenizi ziyaret edebilir ve siparişlerini verebilirler.

Böylelikle sürekli olarak işinizin başında olmadan da e-ticaret siteniz üzerinden satış yapma imkanınız olur. Tatil dönemlerinde veya hafta sonlarında da işiniz açık kalmış olur. Böylelikle de tüketicilere 7/24 ulaşma şansınız olmuş olur.

Online satış sitesi ile ilgili sık sorulan sorular

Online satış sitesi için altyapı nasıl seçilir?

Online satış sitesi için altyapı seçimi oldukça önemlidir. Güvenilir bir altyapı seçmenizin yanı sıra, size birçok konuda kolaylık sağlaması, müşteri desteği sunması, ihtiyacınız olan tüm çözümleri tek bir pakette sunması gerekir. Bunun yanı sıra ödeme sistemleri ve operasyonel konularda da size kolaylık sunarak, işinizi yapmayı kolaylaştıran bir altyapı seçmeniz önemlidir.

İlgili rehber: Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?

Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış sitesi kurmak istiyorsanız, İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerinden yararlanarak, hemen e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

İnternetten satış yapmaya başlarken nelere dikkat etmeli?

İnternetten satış yapmaya başlarken, doğru ve güvenilir bir altyapı seçmeli, SEO çalışmalarına önem vermeli, dijital pazarlama stratejisi oluşturmalı, reklam ve pazarlama için belli bir bütçe ayırmalı, müşteri desteğinin kalitesini artırmalı ve depo ile stok yönetimini iyi bir şekilde yapmalısınız.

İlgili rehber: Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler

Online satış sitesi kurarken yapılan hatalar

Doğru altyapıyı seçmemek, site tasarımı karmaşık yaparak kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemek, ödeme sayfalarını karmaşık yapmak ya da güvenilir ödeme sistemi altyapısını kurmamak, kalitesiz ürün fotoğrafları kullanmak ve ürün açıklamalarına yeterince özen göstermemek başlıca yapılan yanlışlar arasında yer almakta.

İlgili rehber: Online satış sitesi kurmak isteyenlerin en sık yaptığı 7 hata

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videoları son dönemlerde oldukça popüler olmaya başladı ve e-ticaret firmaları da hem geri dönüşümlerini artırmak hem de tüketicilere ürünlerini daha iyi yansıtmak için video içerikler üretiyor. Geçtiğimiz...
19 Mart 2017
Sinan Oypan
Online Oto Yedek Parça Sitesi Kurmak
Online Oto Yedek Parça Sitesi Kurmak
Online oto yedek parça dükkanı açmak ya da oto aksesuar dükkanı açmak ve internetten otomobil yedek parçaları / oto yedek parçaları satmak istiyorsanız bu mini e ticaret rehberi tam size göre. E-ticarette önemli sektörlerden biri...
4 Şubat 2018
IdeaSoft
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmalarınızı nasıl yapabileceğiniz konusuna giriş yapmıştık ve planlama, bütçe dağıtımı ve sosyal medya reklamları yönetimi ile ilgili bilgileri sizinle...
4 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
Başarı hikayeleri ilgi çekici olsa da başarısızlık hikayelerinden öğrenilecek daha çok şey bulunur. Başka firmaların yaptıkları hatalardan dersler çıkartmak ve bu yaşanan olumsuzluklardan kaçınmak için önlemler almak,...
22 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz aylarda Instagram, yeni bir özellik tanıttı. Hikayeler (Stories) isimli bu özellik ile beraber Instagram, Snapchat’e benzer bir yenilik sunmuş oldu. Her geçen daha da büyüyen Snapchat’le yarışma zorunluluğu hisseden, bu...
2 Kasım 2016
Sinan Oypan
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemi, satışların en çok arttığı ve markaların en çok kampanya yaptıkları dönemlerden biridir. Genç nüfusu fazla olan bir ülke olarak, okula dönüş dönemlerinin önemi ülkemizde biraz daha artıyor. Bu dönemde...
5 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler...
29 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları artırmak, uzun süredir hem e-ticaret hem de fiziki mağazalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. İnternette satış yaparken de kampanyalardan farklı şekillerde farklı amaçlar için...
11 Haziran 2020
Sinan Oypan
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli...
11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticarette yaptığınız çalışmaların nasıl sonuçlar verdiğini ve başarı oranınızı görmek için bir takım metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, yaptığınız çalışmaların sonuçlarını ortaya koyacağı için iş...
15 Şubat 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın