Online Satış Sitesi Kurmak İçin Bilmeniz Gerekenler

3 Mart 2022
Markethinkers
Online Satış Sitesi Kurmak İçin Bilmeniz Gerekenler

Alışveriş sitesi kurmak, son yılların en çok tercih edilen girişimlerinden biridir. Bunun sebebi, temelde basit bir iş gibi görünmesidir. Geleneksel ticarete göre pek çok yönden avantajlı ve kolaydır fakat dikkat edilmesi gereken noktalar vardır. Ancak her detayı ile süreci düşünen ve organize eden girişimciler e-ticarette başarıya ulaşıyor. Yanlış seçimler, e-ticaret girişimlerinin sonunu da getirebiliyor. Bu aşamada altyapı seçimi de ciddi önem taşıyor. E-ticaret yapmak istiyorsanız ihtiyacınız olan temel unsur; güçlü altyapıya sahip, doğru tasarlanmış ve verimli çalışan bir online satış sitesi kurmaktır. Peki internet satış sitesi nasıl kurulur?

Online Satış Sitesi Kurmak İçin Bilmeniz Gerekenler

Az sermaye ile iş kurmak isteyenlerin ilk tercihlerinden biri online satış sitesi kurmak oluyor. Siz de tip bir girişimde bulunmak istiyorsanız, sürecin yüzeysel olmadığını bilmeniz gerekir. Tüm detaylara hâkim olmalı ve hiçbir ayrıntıyı atlamamalısınız. Sadece başlangıçta değil, aktif olarak hizmet vermeye başladığınız süreçte de destek alabileceğiniz bir organizasyonunuz olmalıdır. İnternet satış sitesi açma işlemine başlamadan önce bir strateji planı hazırlayıp adım adım ilerlemelisiniz.

Bir E-Ticaret Platformu Seçmelisiniz

E-satış sitesi kurmak için kendinize bir alan bulmalısınız. Bu alanı kendiniz yaratabilir ya da mevcut olan ekosistemlerden birine dâhil olabilirsiniz. Bu aşamada hem bütçenizi hem de projenizi dikkate almalısınız. Bütçeniz esnek değilse ve küçük ölçekli bir girişim olarak başlamak istiyorsanız sanal pazar yerleri sizin için ideal bir e-ticaret platformu olabilir. Sanal pazar yerlerine sermaye yatırmanıza gerek yoktur. Fakat komisyon, hizmet bedeli ve mağaza ücreti ödemek zorunda kalacağınız için kâr oranınız önemli ölçüde düşer. Ayrıca markanız ön planda olmaz.

Büyük bir e-ticaret markası olmak istiyorsanız, e-ticaret platformu olarak kendi web sitenizi tercih etmelisiniz. IdeaSoft gibi güçlü altyapıya sahip bir partner edinerek markanıza özel bir e-ticaret sitesi açmalısınız. Bütçe konusunda engeliniz varsa pazar yerlerinde işe başlayıp daha sonra e-ticaret sitesi açmak da bir seçenektir. E-ticaret sitenizi açtıktan sonra entegrasyon sistemlerini kullanarak sanal pazar yerlerinde de ürünlerinizi satabilirsiniz.

Hedef Kitlenizi Belirlemelisiniz

Online web sitesi yapmaya başlamadan önce, hedef kitlenizi de belirlemeniz gerekiyor. Çünkü hazırlayacağınız site bu kitleye hitap edecek. Söz konusu kitle ise hem görsel hem de fonksiyon açısından sitenizin kullanışlı olmasını bekleyecektir Ayrıca hedef kitle belirlemenin daha belirleyici gereklilikleri de vardır.

Online satış sitesi kurmak elbette tek başına yeterli değildir. Bu sitede satacağınız ürünleri de belirlemelisiniz. Ürün ve kategori seçimini ise hedef kitlenize göre yapmalısınız. Aktif olarak hizmet verdiğiniz bir alan varsa da o alana uygun bir hedef kitle belirlemelisiniz.

Rakiplerinizi İyi Analiz Etmelisiniz

E-ticaret sitesi kurmak, yoğun bir rekabet ortamına girmek anlamına gelir. Bu alanda tahmin edemeyeceğiniz kadar çok rakibiniz olacaktır. Fakat sizi doğrudan ilgilendiren rakiplerinizle daha yakından ilgilenmelisiniz. Aynı ürünleri ve ürün gruplarını satışa sunan e-ticaret markalarını adım adım izlemelisiniz. Rakiplerinizi; onların ürün kalitesini, kampanyalarını ve fiyat politikalarını tahmin edebilecek kadar iyi analiz etmelisiniz. Çünkü e-ticarette datalar büyük önem taşır. Elde ettiğiniz verileri analiz edip raporladıktan sonra daha doğru adımlar atabilirsiniz.

Sitenizin Ödeme Sağlayıcısına Karar Verin

Günümüz teknolojisi, online satış yapabilmeniz için çok uygun bir ortam yaratmış durumda. Güvenli ödeme altyapıları sayesinde hem müşteriler gönül rahatlığıyla ödeme yapıyor hem de kazandığınız para riske girmiyor. Tabii bunun için doğru bir ödeme sağlayıcısı seçmelisiniz. Ödeme sağlayıcılar, size bir ödeme altyapısı sunar. Böylece müşterilere online ödeme yapabilecekleri bir adım sunabilirsiniz.

Bu aşamada size özgürlük alanı sunan bir ödeme sağlayıcısı seçmelisiniz. Müşterilerinize alternatif ödeme yöntemleri de sunabilmelisiniz. Banka ve kredi kartının dışında kapıda ödeme, havale/EFT, taksitli ödeme, birden fazla kartla ödeme gibi seçenekler sunmanızda fayda vardır.

Hedeflerinizde Gerçekçi Olun

İşe başlamadan önce strateji planınızı oluştururken hedeflerinizi tutarlı bir şekilde belirlemelisiniz. Küçük hedeflerin basamak olduğu bir yol çizip büyük hedeflerinize bu şekilde ulaşmalısınız. Koyduğunuz hedeflerin de gerçekçi olduğundan emin olmalısınız. Online satış sitesi kurmak size büyük bir markaya sahip olma fırsatı verebilir fakat bunun zaman alacağını da unutmamalısınız.

Satış Odaklı Site Tasarımı Seçin

Online satış sitesi kurmak hem teknik hem de görsel işlerin bütünü ile mümkündür. Güçlü bir altyapı seçip fonksiyonel bir site hazırladıktan sonra tasarım aşamasına da büyük önem vermelisiniz. Çünkü site tasarımınız, marka kimliğinizi yansıtır. Tasarımın görsel kısmının dışında kullanışlı olması da önemlidir. Satış odaklı bir tasarım seçmeniz gerekiyor. Kategorilere ayrılmış ve filtreleme seçeneklerinin bulunduğu bir site her zaman daha kullanışlıdır. Ayrıca açılır pencerelerin sıklığına ve reklamların konumuna da dikkat etmelisiniz.

Siber Güvenlik Önlemlerini Unutmayın

İnternet satış sitesi kurmak, size müşterilerin verilerini koruma görevini de verir. Sitenize üye olan müşterilerinizin kişisel verilerini ve alışveriş yapanların kart bilgilerini korumak bir taraftan da sizin görevinizdir. Bu güvenliği sağlayabilmek adına siber güvenlik önlemlerini almalısınız. Güvenilir bir firmadan altyapı hizmeti almak siber güvenlik için çok önemlidir. SSL sertifikası gibi uygulamalar konusunda da uzmanlardan destek almanızda fayda vardır.

Online Satış Sitesi Kurma Maliyeti Nedir?

Online satış sitesi kurma maliyeti, söz konusu sitenin konseptine, durumuna ve boyutuna göre değişkenlik gösterebilir. Normal şartlarda alan adı, tasarım, ödeme altyapısı ve benzeri tüm e-ticaret sitesi donanımlarına ayrı ayrı ücret ödemeniz gerekir. Bu da maliyeti bir hayli artırır. Tüm ihtiyaçlarınızı ekonomik bir şekilde karşılamak istiyorsanız, IdeaSoft’un kapsamlı paketlerini inceleyebilirsiniz. Altyapı sağlayıcısından bir e-ticaret paketi aldığınız takdirde tek seferlik ücret ödeyip her yönden kullanıma hazır bir siteye sahip olabilirsiniz.

Ücretsiz Alışveriş Sitesi Kurmak Mümkün müdür?

Tam anlamıyla ücretsiz bir şekilde online satış sitesi kurmak mümkün değildir. Çünkü ilk olarak vergi mükellefi olmanız, bunun için de şirket kurmanız gerekir. İşin site boyutunu ücretsiz bir şekilde karşılamanız söz konusu değildir fakat maliyeti düşürebilirsiniz. Peki düşük maliyetli alışveriş sitesi nasıl kurulur?

Alışveriş sitesi kurma maliyetini düşürmek için ücretsiz mağaza açmanıza izin veren pazar yerlerini tercih edebilirsiniz. Pazar yerinde mağaza açarak alışveriş sitesine benzer bir sayfaya sahip olabilirsiniz. Fakat buradaki pek çok işlem ekstra ücrete tabidir. Ek olarak yaptığınız her bir satış için komisyon ödemeniz gerekir. Kâr oranınız çok düşer ve bu nedenle büyüme süreciniz yavaşlar.

IdeaSoft E-Ticaret Altyapısı İle Nasıl Online Satış Sitesi Kurabilirsiniz?

Online satış sitesi kurmak için ekonomik bir yol arıyorsanız IdeaSoft’u tercih edebilirsiniz. 10 farklı e-ticaret paketinden size uygun olanı seçebilirsiniz. Bu sayede kullanmayacağınız özelliklere para ödemezsiniz ve sonraki süreçte sürpriz ödemelerle karşılaşmazsınız. IdeaSoft ile site kurma süreci de kolay ilerler. Kuruluş aşamasında neredeyse hiçbir işlem yapmanıza gerek kalmaz.

IdeaSoft altyapısını tercih ettiğinizde, 24 saat içinde satış yapmaya hazır bir online satış sitesine sahip olabilirsiniz. Siber güvenlik, ödeme altyapısı, kargo ve stok altyapısı, çeşitli entegrasyonlar ve çok daha fazlasına IdeaSoft e-ticaret paketleri ile ulaşabilirsiniz. Dilerseniz 15 gün ücretsiz deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışmak, e-ticaret firmanızı büyütmek, yeni kitlelere ulaşmak, internetteki görünürlüğünüzü ve marka gücünüzü artırmak için önemlidir. Doğru tanıtım çalışmalarını yapmak, markanızın ön plana...
1 Eylül 2020
Sinan Oypan
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürünleri, tüketicilerin günlük hayatlarında yoğun bir şekilde kullandıkları ürün grupları arasında yer aldığı için, bu ürünlerin satışını yapan e-ticaret sitelerinin doğru pazarlama çalışmaları yapmaları da...
15 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?
Marka sadakati, e-ticaret firmaları için günümüzde üstünde durmaları gerken en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkıyor. Özellikle fiyat odaklı pazarlarda, tüketicileri sadece ürün fiyatıyla değil, sunulan hizmetlerle...
4 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
Marka bilinirliğini artırma, yeni kitlelere ulaşma ve iletişim kurma sosyal medyanın faydaları arasında öne çıkanlardan sadece bazıları. E-ticaret firmaları, sosyal medya pazarlamadan faydalanırken, onun birçok faydasından...
18 Mart 2020
Sinan Oypan
Çiçek Sepeti Mağaza Açma Rehberi
Çiçek Sepeti Mağaza Açma Rehberi
Yeni bir e-ticaret sitesi kurma, mevcut e-ticaret sitesinin ağını genişletme ya da küçük sermaye ile pazar yerlerinde satışa başlama gibi fikirleriniz varsa, Çiçek Sepeti mağaza hizmetinden faydalanabilirsiniz. Türkiye’nin popüler...
13 Ocak 2022
Markethinkers
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de...
6 Aralık 2016
Sinan Oypan
Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler
Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler
İşletmeniz için Twitter hesap açma sırasında bazı konulara dikkat etmeniz ve profilinizi mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekir. Profilinizi ziyaret edenler ve markanızı Twitter’da takip etmek isteyen kullanıcılar buradaki...
16 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili...
14 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz stok kontrol yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz stok kontrol yöntemleri
Stok kontrol yöntemleri, e-ticarette işinizi yaparken daha sağlık ve kontrollü bir şekilde deponuzu yönetmenizi sağlarken, stok maliyetlerinizi de düşürerek, daha bilinçli bir şekilde de deponuzu kontrol etmenizi sağlar. Stok...
7 Ekim 2019
Sinan Oypan
Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama, firmalar ve reklam verenler için oldukça önemli pazarlama kanallarından biri olmaya devam ediyor. Kullanıcılara farklı içeriklerle ulaşmak, SEO odaklı içeriklerle organik olarak web siteye trafik çekmek,...
7 Mayıs 2019
Sinan Oypan
7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?
7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi e-ticaret firmaları için günümüzde önemli bir yere sahip. Hem organik hem de ücretli reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliği artırılabileceği gibi hem de mevcut takipçilerle...
20 Ağustos 2018
Sinan Oypan
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’ye girmemize kısa bir süre kaldı ve şirketler yeni yıl stratejilerini ve planlarını netleştirmeye başlıyor. Reklam ve pazarlama alanındaki dinamikler her yıl olduğu gibi önümüzdeki sene de bir takım değişikliklere...
11 Aralık 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın