Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!

12 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan

Google reklamları Türkiye kaldırılma kararıyla birlikte bundan sonrası için kullanılabilecek satış pazarlama teknikleri e-ticaret siteleri tarafından araştırılmaya başlandı. Google Reklamları hem tüketici alışkanlıklarında önemli bir yer tutarken online satış sitelerinin de geri dönüşlerini artıran önemli bir uygulama. Google Alışveriş Reklamları yerine kullanabilecek pek çok satış pazarlama tekniği mevcut. Bu yazımızda geri dönüşlerinizi artırmanızı ve Google’da öne çıkmanızı sağlayacak satış tekniklerinden bahsedeceğiz.

İlgili Rehber: Google Alışveriş Reklamları neden kaldırıldı?

Yeniden Pazarlama (Remarketing)

Reklam bütçenizi yeniden pazarlama bir diğer adıyla remarketing için kullanabilirsiniz. Yeniden pazarlamada web sitenizi ziyaret etmiş, ürün incelemiş, sepete ürün atmış kullanıcılar hedeflenir. Bu kullanıcılara özel reklam kampanyaları ile siteye yeniden getirme ve satın alma işleminin gerçekleştirmesi hedeflenir.

Banner (Display) reklamları

Display reklam nedir dediğimizde diğer adıyla banner reklam adı verilen farklı web sitelerinde hedef kitlenin gösterimine sunulan görüntü ve metinden oluşan ücretli bir reklam türüdür. Firma ya da ürün hakkında bilgiler içeren, reklama tıklanınca siteye ya da bir ürüne yönlendirme yapılan bir reklam türüdür. Display reklamlarınızı Google Ads üzerinden oluşturabilirsiniz.

Arama motoru pazarlama (SEM)

Arama motoru pazarlama günümüzde en çok kullanılan pazarlama türleri arasında yer alıyor. Google Ads reklamları ile arama motorlarında öne çıkmanın hedeflendiği bir reklam türüdür.

Arama motoru pazarlama (SEO)

Arama motoru pazarlamada organik olarak siteye trafik çekmeyi amaçlayan pazarlama tekniği de SEO optimizasyonudur. Bu işlem, web siteniz üzerindeki içeriklerin, arama motorlarına uyumlu hale getirilmesi ile yapılır. Böylece organik olarak arama motorlarında görünür olmanız hedeflenir.

Video pazarlama

Son yılların popüler satış pazarlama tekniklerinden biri de video pazarlama oldu. Kullanıcı trendlerinin video içeriklere doğru yön değiştirmesi ile birlikte firmalar videolu anlatımlara ağırlık vermeye başladı. Ürün tanıtımları, kampanya duyuruları, vlog’lar, canlı yayınlar, eğitici ve bilgilendirici videolar bu pazarlama çalışmalarında farklı platformlar üzerinde kullanılıyor. Ayrıca bu dönemde marka ve ürün bilinirliği açısından sık ziyaret edilen sitelerde video reklamlarına yer vermenizi öneririz.

İlgili Rehber: En trend Youtube video fikirleri

İçerik pazarlama

E-ticaret sitelerinin diiğer büyük markalar arasında tercih edilme oranını artırmak ve siteye gelen tüketiciler üzerinde güven sağlamak için ayrıntılı ürün açıklamaları, profesyonel görseller, her alanda iletişim araçları site ziyaretçilerinde güven sağlayan unsurlardır. İçerik pazarlama, görsel, yazılı ya da video içerikler üreterek yapılabilir ve tüketiciye daha fazla bilgi vererek marka ve ürüne olan algı ve güven artırabilir.

Sosyal medya reklamları

Sosyal medya günümüzde tüketicileri ve işletmeleri doğrudan ya da dolaylı yoldan buluşturan, etkileşim ve geri dönüşümleri ciddi oranda etkileyen bir mecra. Sanal mağazanız açısından sosyal medyayı aktif kullanmanız gerektiği gibi pazarlama çalışmalarınızın ilk basamağına da sosyal medyayı koymanızı tavsiye ediyoruz.

Reklam bütçeniz, hedef kitleniz ve kampanyalarınıza göre bulunmak istediğiniz doğru mecrayı seçerek sosyal medya reklamları ile etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Türkiye özelinde baktığımızda Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, Tiktok, Pinterest gibi uygulamalar en çok kullanılan sosyal ağların başında geliyor. Geniş kitlelere ulaşmak için sosyal ağları marka ve ürün bilinirliği için aktif olarak bundan sonra da kullanabilirsiniz.

Influencer pazarlama

Influencer pazarlama türünü sosyal medyanın alt başlığı olarak düşünebilirsiniz. Pazarlama türleri arasında, markaların son yıllarda yöneldiği akımlardan biri de tanınmış kişi veya hesaplarla iş birlikleri yaparak, ürün ya da marka tanıtımları yapmak oldu. Influencer pazarlama olarak bilinen bu çalışmalarda, belli bir takipçi kitlesine sahip ya da belli bir niş üzerinde bilgi uzmanlığı olan kişilerle iş birlikleri yapılır.

Takipçi sayısı yüksek kişiler, markalar için içerik üretebileceği gibi onların ürün tanıtımlarını yaparak, kendi hedef kitlelerine markayı tanıtırlar. Sosyal medya pazarlama çalışmalarınıza ayıracağınız reklam bütçenizde Influencer pazarlama türüne de yer vermenizi tavsiye ederiz.

İlgili Rehber: Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama teknikleri

E-posta pazarlama

E-posta gönderimleri; satış yapmak ve müşterilerinizi yeniden kazanmak için e-ticaret adına yapacağınız muhteşem bir pazarlama yöntemidir. E-posta pazarlamasını bülten, blog, kampanya, duyuru, anket gibi pek çok çeşitli alanlarda kullanarak onların ilgisini çekebilirsiniz.

Affiliate pazarlama tekniği

Performans pazarlama olarak da bilinen affiliate marketing, belirlenen bir eylemin gerçekleşmesinin ardından ödeme yapılması şeklinde çalışan pazarlama türüdür. Bu satış pazarlama tekniği ile ile sitenizin reklamları, birlikte çalıştığınız firmanın yayıncı ağında yayınlanır. Reklamınızın görüntülenmesi veya tıklanması durumunda para ödemezsiniz. Müşteri sitenizde belirlediğiniz aksiyonu aldığı takdirde firmaya bir komisyon ödemesi yaparsınız.

Örneğin, reklama tıklayıp sitenize üye olan, mobil uygulamanızı indiren ya da ürününüzü satın alan müşteri başına komisyon ödersiniz.

Inbound pazarlama

Inbound pazarlama, satın alma kararı vermeye yaklaşan ve belli bir ürün arayan tüketicilere yönelik içerik çalışmalarının yapılması üzerine odaklanan pazarlama türüdür. Arama motorlarının kaliteli içeriğe öncelik tanıması ve müşterilerin firma ile aralarında yakın bir bağ kurabilmelerini sağlamasından dolayı inbound pazarlama son yılların önde gelen pazarlama yöntemlerinden biridir.

Görsel, video ya da yazılı içeriklere odaklanarak, tüketicilerin satın alma süreçlerinde, onların satın alma kararlarını etkileyecek aradıkları ürün ile ilgili bilgi almalarını sağlayacak içerikler üreterek ürünün pazarlamasını hedefler. Oluşturulan özgün içerikler kullanıcılar dikkatini çeker ve onları birer potansiyel müşteriye dönüştürür.

Akıllı Alışveriş Reklamları

Google Alışveriş reklamlarının arama sonuçlarında çıkan ürün reklamları Türkiye'de çalışmayacak olsa da, yeniden pazarlama ve YouTube alışveriş reklamları kullanılmaya devam edecek. E-ticaret şirketleri Google Ads üzerinden yapacakları reklam kampanyaları, reklam metin çalışmaları, yukarıda saydığımız satış pazarlama teknikleri ile Google’da öne çıkabilir. Reklam bütçelerini doğru kanallara aktararak satışlarına kesintisiz devam edebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
E-ticaret sektörü son yıllarda ülkemizde bir hayli gelişmeye başladı ve önümüzdeki yıllarda da bu büyümenin devam etmesi bekleniyor. Günlük hayatta kullandığımız teknolojik cihazların artması ve internet kullanımının...
24 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?
Sosyal medya pazarlamada farklı kanallara yönelmek isteyen e-ticaret firmaları TikTok hesabı açmayı göz önünde bulundurabilirler. Şuan TikTok ciddi şekilde yükselen sosyal mecralardan biri ve markalar henüz aktif bir şekilde bu...
23 Ağustos 2020
Sinan Oypan
2019’da bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2019’da öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı...
31 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir...
28 Eylül 2017
Sinan Oypan
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
12 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Düşük bir bütçe ile kendi işinizi kurmak mümkün mü? Sorunun cevabını uzatmadan vermek gerekirse; “Evet, mümkün.” Ancak Türkiye’deki girişimcilik algısında, kendi işini kurmak için büyük sermayelere ihtiyaç duyulduğu...
23 Şubat 2017
Sinan Oypan
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli...
26 Nisan 2017
Sinan Oypan
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video içerik üretiminin artışıyla beraber birçok firma Youtube, Facebook ve Instagram üzerinde video içeriklerini öne çıkartmaya başladı. Etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının görsel ve yazılı içeriklere kıyasla daha fazla...
6 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?
SMS kullanımları pazarlama alanında e-posta ve diğer dijital kanallardan daha eskiye dayanıyor. Bu sebeple de hem firmaların hem de kullanıcıların daha alışkın olduğu pazarlama araçlarından biri. Tüketicilere doğrudan telefon...
27 Şubat 2018
Sinan Oypan
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de...
6 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
Video içerik üretmek artık eskiye kıyasla oldukça kolay ve akıllı telefonlar üzerindeki uygulamalar ile akıcı, akılda kalıcı ve ilgi çekici videolar hazırlamak oldukça mümkün. Elinizde video içerikler için belli bir bütçe...
29 Ocak 2017
Sinan Oypan