Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!

12 Ağustos 2020
IdeaSoft
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!

Google reklamları Türkiye kaldırılma kararıyla birlikte bundan sonrası için kullanılabilecek satış pazarlama teknikleri e-ticaret siteleri tarafından araştırılmaya başlandı. Google Reklamları hem tüketici alışkanlıklarında önemli bir yer tutarken online satış sitelerinin de geri dönüşlerini artıran önemli bir uygulama. Google Alışveriş Reklamları yerine kullanabilecek pek çok satış pazarlama tekniği mevcut. Bu yazımızda geri dönüşlerinizi artırmanızı ve Google’da öne çıkmanızı sağlayacak satış tekniklerinden bahsedeceğiz.

İlgili Rehber: Google Alışveriş Reklamları neden kaldırıldı?

Yeniden Pazarlama (Remarketing)

Reklam bütçenizi yeniden pazarlama bir diğer adıyla remarketing için kullanabilirsiniz. Yeniden pazarlamada web sitenizi ziyaret etmiş, ürün incelemiş, sepete ürün atmış kullanıcılar hedeflenir. Bu kullanıcılara özel reklam kampanyaları ile siteye yeniden getirme ve satın alma işleminin gerçekleştirmesi hedeflenir.

Banner (Display) reklamları

Display reklam nedir dediğimizde diğer adıyla banner reklam adı verilen farklı web sitelerinde hedef kitlenin gösterimine sunulan görüntü ve metinden oluşan ücretli bir reklam türüdür. Firma ya da ürün hakkında bilgiler içeren, reklama tıklanınca siteye ya da bir ürüne yönlendirme yapılan bir reklam türüdür. Display reklamlarınızı Google Ads üzerinden oluşturabilirsiniz.

Arama motoru pazarlama (SEM)

Arama motoru pazarlama günümüzde en çok kullanılan pazarlama türleri arasında yer alıyor. Google Ads reklamları ile arama motorlarında öne çıkmanın hedeflendiği bir reklam türüdür.

Arama motoru pazarlama (SEO)

Arama motoru pazarlamada organik olarak siteye trafik çekmeyi amaçlayan pazarlama tekniği de SEO optimizasyonudur. Bu işlem, web siteniz üzerindeki içeriklerin, arama motorlarına uyumlu hale getirilmesi ile yapılır. Böylece organik olarak arama motorlarında görünür olmanız hedeflenir.

Video pazarlama

Son yılların popüler satış pazarlama tekniklerinden biri de video pazarlama oldu. Kullanıcı trendlerinin video içeriklere doğru yön değiştirmesi ile birlikte firmalar videolu anlatımlara ağırlık vermeye başladı. Ürün tanıtımları, kampanya duyuruları, vlog’lar, canlı yayınlar, eğitici ve bilgilendirici videolar bu pazarlama çalışmalarında farklı platformlar üzerinde kullanılıyor. Ayrıca bu dönemde marka ve ürün bilinirliği açısından sık ziyaret edilen sitelerde video reklamlarına yer vermenizi öneririz.

İlgili Rehber: En trend Youtube video fikirleri

İçerik pazarlama

E-ticaret sitelerinin diiğer büyük markalar arasında tercih edilme oranını artırmak ve siteye gelen tüketiciler üzerinde güven sağlamak için ayrıntılı ürün açıklamaları, profesyonel görseller, her alanda iletişim araçları site ziyaretçilerinde güven sağlayan unsurlardır. İçerik pazarlama, görsel, yazılı ya da video içerikler üreterek yapılabilir ve tüketiciye daha fazla bilgi vererek marka ve ürüne olan algı ve güven artırabilir.

Sosyal medya reklamları

Sosyal medya günümüzde tüketicileri ve işletmeleri doğrudan ya da dolaylı yoldan buluşturan, etkileşim ve geri dönüşümleri ciddi oranda etkileyen bir mecra. Sanal mağazanız açısından sosyal medyayı aktif kullanmanız gerektiği gibi pazarlama çalışmalarınızın ilk basamağına da sosyal medyayı koymanızı tavsiye ediyoruz.

Reklam bütçeniz, hedef kitleniz ve kampanyalarınıza göre bulunmak istediğiniz doğru mecrayı seçerek sosyal medya reklamları ile etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Türkiye özelinde baktığımızda Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, Tiktok, Pinterest gibi uygulamalar en çok kullanılan sosyal ağların başında geliyor. Geniş kitlelere ulaşmak için sosyal ağları marka ve ürün bilinirliği için aktif olarak bundan sonra da kullanabilirsiniz.

Influencer pazarlama

Influencer pazarlama türünü sosyal medyanın alt başlığı olarak düşünebilirsiniz. Pazarlama türleri arasında, markaların son yıllarda yöneldiği akımlardan biri de tanınmış kişi veya hesaplarla iş birlikleri yaparak, ürün ya da marka tanıtımları yapmak oldu. Influencer pazarlama olarak bilinen bu çalışmalarda, belli bir takipçi kitlesine sahip ya da belli bir niş üzerinde bilgi uzmanlığı olan kişilerle iş birlikleri yapılır.

Takipçi sayısı yüksek kişiler, markalar için içerik üretebileceği gibi onların ürün tanıtımlarını yaparak, kendi hedef kitlelerine markayı tanıtırlar. Sosyal medya pazarlama çalışmalarınıza ayıracağınız reklam bütçenizde Influencer pazarlama türüne de yer vermenizi tavsiye ederiz.

İlgili Rehber: Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama teknikleri

E-posta pazarlama

E-posta gönderimleri; satış yapmak ve müşterilerinizi yeniden kazanmak için e-ticaret adına yapacağınız muhteşem bir pazarlama yöntemidir. E-posta pazarlamasını bülten, blog, kampanya, duyuru, anket gibi pek çok çeşitli alanlarda kullanarak onların ilgisini çekebilirsiniz.

Affiliate pazarlama tekniği

Performans pazarlama olarak da bilinen affiliate marketing, belirlenen bir eylemin gerçekleşmesinin ardından ödeme yapılması şeklinde çalışan pazarlama türüdür. Bu satış pazarlama tekniği ile ile sitenizin reklamları, birlikte çalıştığınız firmanın yayıncı ağında yayınlanır. Reklamınızın görüntülenmesi veya tıklanması durumunda para ödemezsiniz. Müşteri sitenizde belirlediğiniz aksiyonu aldığı takdirde firmaya bir komisyon ödemesi yaparsınız.

Örneğin, reklama tıklayıp sitenize üye olan, mobil uygulamanızı indiren ya da ürününüzü satın alan müşteri başına komisyon ödersiniz.

Inbound pazarlama

Inbound pazarlama, satın alma kararı vermeye yaklaşan ve belli bir ürün arayan tüketicilere yönelik içerik çalışmalarının yapılması üzerine odaklanan pazarlama türüdür. Arama motorlarının kaliteli içeriğe öncelik tanıması ve müşterilerin firma ile aralarında yakın bir bağ kurabilmelerini sağlamasından dolayı inbound pazarlama son yılların önde gelen pazarlama yöntemlerinden biridir.

Görsel, video ya da yazılı içeriklere odaklanarak, tüketicilerin satın alma süreçlerinde, onların satın alma kararlarını etkileyecek aradıkları ürün ile ilgili bilgi almalarını sağlayacak içerikler üreterek ürünün pazarlamasını hedefler. Oluşturulan özgün içerikler kullanıcılar dikkatini çeker ve onları birer potansiyel müşteriye dönüştürür.

Akıllı Alışveriş Reklamları

Google Alışveriş reklamlarının arama sonuçlarında çıkan ürün reklamları Türkiye'de çalışmayacak olsa da, yeniden pazarlama ve YouTube alışveriş reklamları kullanılmaya devam edecek. E-ticaret şirketleri Google Ads üzerinden yapacakları reklam kampanyaları, reklam metin çalışmaları, yukarıda saydığımız satış pazarlama teknikleri ile Google’da öne çıkabilir. Reklam bütçelerini doğru kanallara aktararak satışlarına kesintisiz devam edebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret / sermayesiz ticaret nasıl yapılır, sermayesiz e ticaret işleri nelerdir, sermayesiz ticaret yapılacak işlerde nelere dikkat edilmelidir bu ve daha fazlası; özetle sermayesiz yapılabilecek işler / sermayesiz e ticaret...
25 Şubat 2019
Sinan Oypan
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma ve seçimi, yeni bir e-ticaret sitesi kurarken öncelikli olarak yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor. Şirket ismi bulma da tabii ki bu süreçte üzerinde durmanız gereken bir konu. Şirket isminizi bulurken, domain...
27 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitenizde özellikle üzerinde durmanız gereken metriklerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate, Hemen Çıkma Oranı) oranıdır. Siteye gelen ziyaretçileri site üzerinde tutamamanız elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de...
4 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticaret siteleri üzerinde yapılacak tasarım ve kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, pazarlama ve reklam stratejileriyle desteklendiğinde satışları artırmak için oldukça etkilidir. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, onların...
18 Eylül 2017
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satış yapmayı planlıyorsanız, bir takım konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Ülke içindeki satışlarınız ve stratejileriniz sizin için iyi sonuçlar veriyor olsa da yurtdışı...
21 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
E-ticarette müşteri destek hizmetlerini geliştirmek müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için oldukça önemlidir. Müşteri destek hizmetlerini satış öncesi ve satış sonrası olarak değerlendirmek gerekir. Müşterileriniz...
25 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları üzerinde durulması gereken çok ciddi bir konu. Ceza aldığınız taktirde Google'daki tüm indexiniz dahi silinebilir. Bu yazımızda yapmamanız gereken SEO hataları ile yapmamanız gereken 4 şeyi ele alacağız. SEO...
14 Ocak 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağaza sahipleri internet üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sektörüne yönelmeye başlıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin düzenli olarak artmasından ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlığı...
13 Haziran 2016
Sinan Oypan
En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
Youtube, video paylaşımı konusunda en etkili platformlardan biri olduğu için popüler Youtube video konuları, e-ticaret firmaları için önemlidir. 2019’da popüler olan ve kullanıcıların izlemekten en çok keyif aldığı Youtube...
29 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret teması nedir ve tema seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret teması nedir ve tema seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Doğru e-ticaret teması, e-ticaret sitesinin göze daha görünmesini sağlarken, kullanıcı deneyimini geliştirerek ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini ve geri dönüşümleri artırmaya yardımcı olur. E-ticaret...
3 Aralık 2018
Sinan Oypan
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir. Birçok firma,...
14 Haziran 2016
Sinan Oypan