fbpx

Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!

12 Ağustos 2020
IdeaSoft
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!

Google reklamları Türkiye kaldırılma kararıyla birlikte bundan sonrası için kullanılabilecek satış pazarlama teknikleri e-ticaret siteleri tarafından araştırılmaya başlandı. Google Reklamları hem tüketici alışkanlıklarında önemli bir yer tutarken online satış sitelerinin de geri dönüşlerini artıran önemli bir uygulama. Google Alışveriş Reklamları yerine kullanabilecek pek çok satış pazarlama tekniği mevcut. Bu yazımızda geri dönüşlerinizi artırmanızı ve Google’da öne çıkmanızı sağlayacak satış tekniklerinden bahsedeceğiz.

İlgili Rehber: Google Alışveriş Reklamları neden kaldırıldı?

Yeniden Pazarlama (Remarketing)

Reklam bütçenizi yeniden pazarlama bir diğer adıyla remarketing için kullanabilirsiniz. Yeniden pazarlamada web sitenizi ziyaret etmiş, ürün incelemiş, sepete ürün atmış kullanıcılar hedeflenir. Bu kullanıcılara özel reklam kampanyaları ile siteye yeniden getirme ve satın alma işleminin gerçekleştirmesi hedeflenir.

Banner (Display) reklamları

Display reklam nedir dediğimizde diğer adıyla banner reklam adı verilen farklı web sitelerinde hedef kitlenin gösterimine sunulan görüntü ve metinden oluşan ücretli bir reklam türüdür. Firma ya da ürün hakkında bilgiler içeren, reklama tıklanınca siteye ya da bir ürüne yönlendirme yapılan bir reklam türüdür. Display reklamlarınızı Google Ads üzerinden oluşturabilirsiniz.

Arama motoru pazarlama (SEM)

Arama motoru pazarlama günümüzde en çok kullanılan pazarlama türleri arasında yer alıyor. Google Ads reklamları ile arama motorlarında öne çıkmanın hedeflendiği bir reklam türüdür.

Arama motoru pazarlama (SEO)

Arama motoru pazarlamada organik olarak siteye trafik çekmeyi amaçlayan pazarlama tekniği de SEO optimizasyonudur. Bu işlem, web siteniz üzerindeki içeriklerin, arama motorlarına uyumlu hale getirilmesi ile yapılır. Böylece organik olarak arama motorlarında görünür olmanız hedeflenir.

Video pazarlama

Son yılların popüler satış pazarlama tekniklerinden biri de video pazarlama oldu. Kullanıcı trendlerinin video içeriklere doğru yön değiştirmesi ile birlikte firmalar videolu anlatımlara ağırlık vermeye başladı. Ürün tanıtımları, kampanya duyuruları, vlog’lar, canlı yayınlar, eğitici ve bilgilendirici videolar bu pazarlama çalışmalarında farklı platformlar üzerinde kullanılıyor. Ayrıca bu dönemde marka ve ürün bilinirliği açısından sık ziyaret edilen sitelerde video reklamlarına yer vermenizi öneririz.

İlgili Rehber: En trend Youtube video fikirleri

İçerik pazarlama

E-ticaret sitelerinin diiğer büyük markalar arasında tercih edilme oranını artırmak ve siteye gelen tüketiciler üzerinde güven sağlamak için ayrıntılı ürün açıklamaları, profesyonel görseller, her alanda iletişim araçları site ziyaretçilerinde güven sağlayan unsurlardır. İçerik pazarlama, görsel, yazılı ya da video içerikler üreterek yapılabilir ve tüketiciye daha fazla bilgi vererek marka ve ürüne olan algı ve güven artırabilir.

Sosyal medya reklamları

Sosyal medya günümüzde tüketicileri ve işletmeleri doğrudan ya da dolaylı yoldan buluşturan, etkileşim ve geri dönüşümleri ciddi oranda etkileyen bir mecra. Sanal mağazanız açısından sosyal medyayı aktif kullanmanız gerektiği gibi pazarlama çalışmalarınızın ilk basamağına da sosyal medyayı koymanızı tavsiye ediyoruz.

Reklam bütçeniz, hedef kitleniz ve kampanyalarınıza göre bulunmak istediğiniz doğru mecrayı seçerek sosyal medya reklamları ile etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Türkiye özelinde baktığımızda Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, Tiktok, Pinterest gibi uygulamalar en çok kullanılan sosyal ağların başında geliyor. Geniş kitlelere ulaşmak için sosyal ağları marka ve ürün bilinirliği için aktif olarak bundan sonra da kullanabilirsiniz.

Influencer pazarlama

Influencer pazarlama türünü sosyal medyanın alt başlığı olarak düşünebilirsiniz. Pazarlama türleri arasında, markaların son yıllarda yöneldiği akımlardan biri de tanınmış kişi veya hesaplarla iş birlikleri yaparak, ürün ya da marka tanıtımları yapmak oldu. Influencer pazarlama olarak bilinen bu çalışmalarda, belli bir takipçi kitlesine sahip ya da belli bir niş üzerinde bilgi uzmanlığı olan kişilerle iş birlikleri yapılır.

Takipçi sayısı yüksek kişiler, markalar için içerik üretebileceği gibi onların ürün tanıtımlarını yaparak, kendi hedef kitlelerine markayı tanıtırlar. Sosyal medya pazarlama çalışmalarınıza ayıracağınız reklam bütçenizde Influencer pazarlama türüne de yer vermenizi tavsiye ederiz.

İlgili Rehber: Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama teknikleri

E-posta pazarlama

E-posta gönderimleri; satış yapmak ve müşterilerinizi yeniden kazanmak için e-ticaret adına yapacağınız muhteşem bir pazarlama yöntemidir. E-posta pazarlamasını bülten, blog, kampanya, duyuru, anket gibi pek çok çeşitli alanlarda kullanarak onların ilgisini çekebilirsiniz.

Affiliate pazarlama tekniği

Performans pazarlama olarak da bilinen affiliate marketing, belirlenen bir eylemin gerçekleşmesinin ardından ödeme yapılması şeklinde çalışan pazarlama türüdür. Bu satış pazarlama tekniği ile ile sitenizin reklamları, birlikte çalıştığınız firmanın yayıncı ağında yayınlanır. Reklamınızın görüntülenmesi veya tıklanması durumunda para ödemezsiniz. Müşteri sitenizde belirlediğiniz aksiyonu aldığı takdirde firmaya bir komisyon ödemesi yaparsınız.

Örneğin, reklama tıklayıp sitenize üye olan, mobil uygulamanızı indiren ya da ürününüzü satın alan müşteri başına komisyon ödersiniz.

Inbound pazarlama

Inbound pazarlama, satın alma kararı vermeye yaklaşan ve belli bir ürün arayan tüketicilere yönelik içerik çalışmalarının yapılması üzerine odaklanan pazarlama türüdür. Arama motorlarının kaliteli içeriğe öncelik tanıması ve müşterilerin firma ile aralarında yakın bir bağ kurabilmelerini sağlamasından dolayı inbound pazarlama son yılların önde gelen pazarlama yöntemlerinden biridir.

Görsel, video ya da yazılı içeriklere odaklanarak, tüketicilerin satın alma süreçlerinde, onların satın alma kararlarını etkileyecek aradıkları ürün ile ilgili bilgi almalarını sağlayacak içerikler üreterek ürünün pazarlamasını hedefler. Oluşturulan özgün içerikler kullanıcılar dikkatini çeker ve onları birer potansiyel müşteriye dönüştürür.

Akıllı Alışveriş Reklamları

Google Alışveriş reklamlarının arama sonuçlarında çıkan ürün reklamları Türkiye'de çalışmayacak olsa da, yeniden pazarlama ve YouTube alışveriş reklamları kullanılmaya devam edecek. E-ticaret şirketleri Google Ads üzerinden yapacakları reklam kampanyaları, reklam metin çalışmaları, yukarıda saydığımız satış pazarlama teknikleri ile Google’da öne çıkabilir. Reklam bütçelerini doğru kanallara aktararak satışlarına kesintisiz devam edebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
E-ticarette blog yazma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği için etkili olduğu gibi tüketicileri satışa yönlendirmek için de önemli çalışmalardan biridir. Blog çalışmalarıyla aynı zamanda e-ticaret sitenizi de düzenli olarak...
6 Aralık 2019
Sinan Oypan
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Türkiye son birkaç haftadır virüs salgını etkisine girmiş durumda ve bu salgın hem günlük hayatı hem de ticareti de ciddi şekilde etkilemekte. Bu süreçte e-ticaret firmalarının işlerine devam edebilmeleri için bazı önlemler...
24 Mart 2020
Sinan Oypan
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
Kullanıcı deneyimi, doğrudan geri dönüşümleri etkilediği için e-ticaret site tasarımlarındaki en önemli konulardan biridir. Kullanıcı deneyimi üzerine çalışmaların yapılmaması tüketicilerin site üzerindeki...
1 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
3D Secure internet üzerinden kredi kartı ya da banka kartıyla yapılan alışverişlerin güvenli bir şekilde gerçekleşmesi için geliştirilmiş güvenlik sistemidir. 3d secure ödeme sistemi işletme ve banka arasında yapılan ortak...
19 Ağustos 2020
IdeaSoft
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Doğru reklam stratejisi şirketinizin tanıtımını daha etkili bir şekilde yapmanızı sağlarken, elinizdeki bütçeyi de daha iyi bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Doğru strateji için de reklam kampanyaları hazırlarken bazı...
22 Şubat 2020
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız ya da yeni bir site kurduysanız bundan sonraki süreçte markanızı tanıtmanız gerekecek. Farklı ve geniş hedef kitlelere ulaşabilmek için bazı pazarlama ve tanıtım çalışmaları...
28 Ekim 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
E-ticaret firmaları için dijital pazarlama oldukça önemlidir. Marka bilinirliğini artırma ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için internet üzerinden yapılan çalışmalar kritik bir rol oynamaktadır. Tabii ki internet üzerindeki...
9 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlama çalışmaları doğru yapıldığında günümüzde halen en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçları arasında yer alıyor. Ancak doğru bir strateji uygulanmadığında, yapılan çalışmalardan beklenen geri...
18 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Son dönemlerde video içerik pazarlama, markalar tarafından oldukça yaygın kullanılan yöntemlerden biri oldu. Özellikle sosyal platformlar üzerinde reklam ya da etkileşim amaçlı videoların paylaşılması ve bu içerik türünün bir...
25 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Online reklamlar vererek ürün ve marka tanıtımı yapmak isteyebilirsiniz; fakat reklamlarınızı vermeden önce ürünlerinizle ya da reklamınızla ilgili olan landing page’lerinizin (varış sayfalarınızın) hazır olması ve...
28 Haziran 2016
Sinan Oypan
Bounce Rate Nedir? Nasıl Düşürülür?
Bounce Rate Nedir? Nasıl Düşürülür?
Bazen kullanıcılar e-ticaret sitenize girer ve çıkar. Evet; girer, hiçbir aksiyon almaz ve hemen çıkar. Bu müşteri grubunu, fiziksel mağazanızın önünden geçerken sadece tabelanızı okuyan kişiler olarak tanımlayabilirsiniz. Ama...
2 Nisan 2021
Markethinkers