Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!

12 Ağustos 2020
IdeaSoft
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!

Google reklamları Türkiye kaldırılma kararıyla birlikte bundan sonrası için kullanılabilecek satış pazarlama teknikleri e-ticaret siteleri tarafından araştırılmaya başlandı. Google Reklamları hem tüketici alışkanlıklarında önemli bir yer tutarken online satış sitelerinin de geri dönüşlerini artıran önemli bir uygulama. Google Alışveriş Reklamları yerine kullanabilecek pek çok satış pazarlama tekniği mevcut. Bu yazımızda geri dönüşlerinizi artırmanızı ve Google’da öne çıkmanızı sağlayacak satış tekniklerinden bahsedeceğiz.

İlgili Rehber: Google Alışveriş Reklamları neden kaldırıldı?

Yeniden Pazarlama (Remarketing)

Reklam bütçenizi yeniden pazarlama bir diğer adıyla remarketing için kullanabilirsiniz. Yeniden pazarlamada web sitenizi ziyaret etmiş, ürün incelemiş, sepete ürün atmış kullanıcılar hedeflenir. Bu kullanıcılara özel reklam kampanyaları ile siteye yeniden getirme ve satın alma işleminin gerçekleştirmesi hedeflenir.

Banner (Display) reklamları

Display reklam nedir dediğimizde diğer adıyla banner reklam adı verilen farklı web sitelerinde hedef kitlenin gösterimine sunulan görüntü ve metinden oluşan ücretli bir reklam türüdür. Firma ya da ürün hakkında bilgiler içeren, reklama tıklanınca siteye ya da bir ürüne yönlendirme yapılan bir reklam türüdür. Display reklamlarınızı Google Ads üzerinden oluşturabilirsiniz.

Arama motoru pazarlama (SEM)

Arama motoru pazarlama günümüzde en çok kullanılan pazarlama türleri arasında yer alıyor. Google Ads reklamları ile arama motorlarında öne çıkmanın hedeflendiği bir reklam türüdür.

Arama motoru pazarlama (SEO)

Arama motoru pazarlamada organik olarak siteye trafik çekmeyi amaçlayan pazarlama tekniği de SEO optimizasyonudur. Bu işlem, web siteniz üzerindeki içeriklerin, arama motorlarına uyumlu hale getirilmesi ile yapılır. Böylece organik olarak arama motorlarında görünür olmanız hedeflenir.

Video pazarlama

Son yılların popüler satış pazarlama tekniklerinden biri de video pazarlama oldu. Kullanıcı trendlerinin video içeriklere doğru yön değiştirmesi ile birlikte firmalar videolu anlatımlara ağırlık vermeye başladı. Ürün tanıtımları, kampanya duyuruları, vlog’lar, canlı yayınlar, eğitici ve bilgilendirici videolar bu pazarlama çalışmalarında farklı platformlar üzerinde kullanılıyor. Ayrıca bu dönemde marka ve ürün bilinirliği açısından sık ziyaret edilen sitelerde video reklamlarına yer vermenizi öneririz.

İlgili Rehber: En trend Youtube video fikirleri

İçerik pazarlama

E-ticaret sitelerinin diiğer büyük markalar arasında tercih edilme oranını artırmak ve siteye gelen tüketiciler üzerinde güven sağlamak için ayrıntılı ürün açıklamaları, profesyonel görseller, her alanda iletişim araçları site ziyaretçilerinde güven sağlayan unsurlardır. İçerik pazarlama, görsel, yazılı ya da video içerikler üreterek yapılabilir ve tüketiciye daha fazla bilgi vererek marka ve ürüne olan algı ve güven artırabilir.

Sosyal medya reklamları

Sosyal medya günümüzde tüketicileri ve işletmeleri doğrudan ya da dolaylı yoldan buluşturan, etkileşim ve geri dönüşümleri ciddi oranda etkileyen bir mecra. Sanal mağazanız açısından sosyal medyayı aktif kullanmanız gerektiği gibi pazarlama çalışmalarınızın ilk basamağına da sosyal medyayı koymanızı tavsiye ediyoruz.

Reklam bütçeniz, hedef kitleniz ve kampanyalarınıza göre bulunmak istediğiniz doğru mecrayı seçerek sosyal medya reklamları ile etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Türkiye özelinde baktığımızda Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, Tiktok, Pinterest gibi uygulamalar en çok kullanılan sosyal ağların başında geliyor. Geniş kitlelere ulaşmak için sosyal ağları marka ve ürün bilinirliği için aktif olarak bundan sonra da kullanabilirsiniz.

Influencer pazarlama

Influencer pazarlama türünü sosyal medyanın alt başlığı olarak düşünebilirsiniz. Pazarlama türleri arasında, markaların son yıllarda yöneldiği akımlardan biri de tanınmış kişi veya hesaplarla iş birlikleri yaparak, ürün ya da marka tanıtımları yapmak oldu. Influencer pazarlama olarak bilinen bu çalışmalarda, belli bir takipçi kitlesine sahip ya da belli bir niş üzerinde bilgi uzmanlığı olan kişilerle iş birlikleri yapılır.

Takipçi sayısı yüksek kişiler, markalar için içerik üretebileceği gibi onların ürün tanıtımlarını yaparak, kendi hedef kitlelerine markayı tanıtırlar. Sosyal medya pazarlama çalışmalarınıza ayıracağınız reklam bütçenizde Influencer pazarlama türüne de yer vermenizi tavsiye ederiz.

İlgili Rehber: Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama teknikleri

E-posta pazarlama

E-posta gönderimleri; satış yapmak ve müşterilerinizi yeniden kazanmak için e-ticaret adına yapacağınız muhteşem bir pazarlama yöntemidir. E-posta pazarlamasını bülten, blog, kampanya, duyuru, anket gibi pek çok çeşitli alanlarda kullanarak onların ilgisini çekebilirsiniz.

Affiliate pazarlama tekniği

Performans pazarlama olarak da bilinen affiliate marketing, belirlenen bir eylemin gerçekleşmesinin ardından ödeme yapılması şeklinde çalışan pazarlama türüdür. Bu satış pazarlama tekniği ile ile sitenizin reklamları, birlikte çalıştığınız firmanın yayıncı ağında yayınlanır. Reklamınızın görüntülenmesi veya tıklanması durumunda para ödemezsiniz. Müşteri sitenizde belirlediğiniz aksiyonu aldığı takdirde firmaya bir komisyon ödemesi yaparsınız.

Örneğin, reklama tıklayıp sitenize üye olan, mobil uygulamanızı indiren ya da ürününüzü satın alan müşteri başına komisyon ödersiniz.

Inbound pazarlama

Inbound pazarlama, satın alma kararı vermeye yaklaşan ve belli bir ürün arayan tüketicilere yönelik içerik çalışmalarının yapılması üzerine odaklanan pazarlama türüdür. Arama motorlarının kaliteli içeriğe öncelik tanıması ve müşterilerin firma ile aralarında yakın bir bağ kurabilmelerini sağlamasından dolayı inbound pazarlama son yılların önde gelen pazarlama yöntemlerinden biridir.

Görsel, video ya da yazılı içeriklere odaklanarak, tüketicilerin satın alma süreçlerinde, onların satın alma kararlarını etkileyecek aradıkları ürün ile ilgili bilgi almalarını sağlayacak içerikler üreterek ürünün pazarlamasını hedefler. Oluşturulan özgün içerikler kullanıcılar dikkatini çeker ve onları birer potansiyel müşteriye dönüştürür.

Akıllı Alışveriş Reklamları

Google Alışveriş reklamlarının arama sonuçlarında çıkan ürün reklamları Türkiye'de çalışmayacak olsa da, yeniden pazarlama ve YouTube alışveriş reklamları kullanılmaya devam edecek. E-ticaret şirketleri Google Ads üzerinden yapacakları reklam kampanyaları, reklam metin çalışmaları, yukarıda saydığımız satış pazarlama teknikleri ile Google’da öne çıkabilir. Reklam bütçelerini doğru kanallara aktararak satışlarına kesintisiz devam edebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
E-Ticaret Neden Önemlidir? İnternet ticareti olarak tanımlanabilen e-ticaret ya da e-ihracat, dijital platformları kullanarak çeşitli mal ve hizmetlerin alım satım işlemlerini ifade etmektedir. Fiziksel olarak kullanabileceğimiz ya da...
8 Şubat 2021
Markethinkers
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın...
6 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Son dönemlerin en popüler pazarlama trendlerinden biri de video pazarlama. Video içeriklerin popülerliğinin ve tüketiminin artmasının ardından firmalar da video içerik üretimine bir hayli önem vermeye başladı. Video içerik...
1 Mart 2017
Sinan Oypan
Ürün filtreleme özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
Ürün filtreleme özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri ve kullanıcı deneyimini artırmak için kullanılan özelliklerden biri de ürün filtreleme özellikleridir. Ürün filtremeleme özellikleriyle siteyi ziyaret edenler, aradıkları ürünlere daha rahat...
4 Ağustos 2017
Sinan Oypan
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
SEO teknikleri de zaman içerisinde değişikliğe uğrayarak farklı bir yolda gelişmeye devam ediyor. Bu sebeple de belli bir dönemde yaptığınız ve sonuç aldığınız SEO teknikleri bir süre sonra size geri dönüşüm sağlamadığı...
27 Şubat 2019
Sinan Oypan
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan
Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam sloganları ve metinleri, reklam kampanyalarınızın başarısını doğrudan etkileyen faktörlerin başında gelmektedir. Google Adwords ya da sosyal medya reklam kampanyalarınızdan daha fazla dönüşüm alabilmek için reklam...
23 Aralık 2020
Sinan Oypan
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun...
21 Şubat 2018
Sinan Oypan
Ba/Bs Nedir? Ba/Bs Formu Nasıl Düzenlenir?
Ba/Bs Nedir? Ba/Bs Formu Nasıl Düzenlenir?
Türkiye’de faturalandırma ve vergilendirme ile ilgili süreçler, Hazine ve Maliye Bakanlığı’na bağlı Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından yürütülür. GİB, ticari faaliyetlerin yasalara uygun bir şekilde...
7 Nisan 2022
Markethinkers
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
E-ticaretteki ilk satışlarınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin 3. ve son bölümüne geldik. Yazı serimizin önceki bölümlerini aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz. 30 günde e-ticaretteki ilk...
5 Mart 2017
Sinan Oypan
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde...
9 Haziran 2017
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram, marka bilinirliği, ürün tanıtımı ve takipçilerle etkileşime geçmek için günümüzdeki en popüler sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Facebook’un reklam modellerinin bu platformda da kullanılabiliyor oluşu da markaların...
6 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın