Online satış siteleri için marka oluşturma

8 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan

Marka oluşturma ya da bir marka yaratmak online satış siteleri için üzerinde çalışılması gereken bir konudur. Tüketicilere; varlığını, kimliğini, işini kanıtlamanın bir yolu markalaşmadan geçer. Siz kurduğunuz markayı ne kadar iyi ve doğru bir şekilde müşteriye geçirirseniz başarı ve sektörde kalıcılığınız da o kadar artar. Peki marka nasıl kurulur? Kendi markamı nasıl yaratabilirim? Cevabı yazımızda sizlerle.

Marka kurmak konusundaki stratejilerinizi işinizi henüz planlarken belirlemelisiniz. Eticaret siteniz için seçeceğiniz domain(alan adı) sizin bir marka haline gelmenizi, müşterilerinizin sizi onunla özdeşleştirmesini sağlayacak. Bu yüzden ilk adım olarak alan adı seçiminde en doğru kararı vermelisiniz. Logonuzu markanızı yansıtacak şekilde tasarlamalısınız. Markanız için kullanacağınız renkleri doğru seçmelisiniz. Marka adınıza karar verdikten sonra sosyal ağlar üzerinde firma hesaplarını almalısınız.

Marka oluşturmanın amacı nedir?

Markalaşmanın amacı, kendi hikayenizi, ürünlerinizi ve şirketinizin temel aldığı noktaları, tüketicilere en iyi şekilde yansıtabilmek ve marka yaratarak uzun vadede sadık müşteri kitleleri edinmektir. E-ticaret firmaları işlerini sanal ortamda yürüttükleri için durum karmaşık görünebilir. Gerçek böyle değildir. Sıfırdan bir işe başlarken e-ticaret siteniz için yaptığınız her çalışmada markanızın da temellerini atmış olacaksınız.

İlgili rehber: Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

İlgili rehber: Markalaşmada renklerin psikolojisi

Şimdi marka yaratmak için dikkat etmeniz gereken faktörlere bir bakalım;

Marka oluştururken hedef kitlenizi iyi tanıyın

Ulaşmayı hedeflediğiniz kitleniz markanızı yansıtmalıdır. Markanızı oluştururken hitap edeceğiniz kitleye uygun olmasına özen göstermelisiniz. Örneğin bebek ürünleri satan bir e-ticaret sitesi olacaksa, markanızın bunu yansıtması ve ebeveynlere hitap edecek tarzda ögeler barındırması gerekir.

Ürünlerinizle markanızı özdeşleştirin

İnternetten satış yaparken ürünlerinizin markanızın kimliğini yansıttığını unutmayın. Ürün-marka bütünlüğü sağlandığında tüketicilerde yer edinmeniz mümkündür. Ürün araştırması yapan bir tüketici sizin markanızla karşılaştığında aradığı ürünü e-ticaret sitenizde bulacağını anlamalıdır.

Elbette e-ticaret sitenizde birçok farklı ürünün satışını gerçekleştirebilir ya da ileride böyle bir plan içerisinde olabilirsiniz. Marka adınızda, logonuzda, anlatım dilinizde, tasarımınızda bu mesajı tüketicilere vermelisiniz.

Markanıza değer katın

Markanızı oluştururken; hedefleriniz, vizyonunuz, misyonunuz gibi ögeleriniz tüketiciye kendinizi anlatmanızı sağlar. Marka kalıcılığınızı ise sunduğunuz hizmet anlayışı ve kalitesi belirler. Ürünleriniz, hizmetleriniz, sizi rakiplerinizden ayıran özellikleriniz, şirket politikanız, ilkleriniz ve yeniliklerinizle sektörde fark yaratabilir ve kalıcılık sağlayabilirsiniz.

Marka yaratmak için size özel bir anlatım dili belirleyin

Marka oluşturmada şüphesiz markanızı anlatma şekliniz oldukça önemli. Markanıza özel bir anlatım dili, markanıza özel tasarımlar, orjinal çalışmalar yeni bir marka yaratma ve sonrasındaki çalışmalarınızda size fayda sağlayacaktır.

Rakiplerinizi iyi analiz edin

Yeni marka oluştururken ve sektöre girerken tüketicilere farklı ve onlara cazip gelecek hizmetler sunmalısınız. Bunu da markanızı anlatmak ve tanıtmak için kullanabilirsiniz. Sektöre giriş nedeninizi, ayrıcalıklarınızı ve neden sizi tercih etmeleri gerektiğini markanız aracılığıyla tüketicilere anlatmalısınız.

Markanızı tanıtmak için pazarlama araçlarını kullanın

Tüm çalışmalarınızı ve stratejilerinizi tamamladıktan sonra sıra markanızı duyurma ve tanıtmaya geldi. Yeni bir e-ticaret sitenizi reklam ve pazarlama çalışmalarıyla duyurabilirsiniz. İlgi uyandıran kampanyalar çıkarak tüketicilerin hem markanızı tanımasını sağlayabilir hem de marka tanıtımını yapmaya başlayabilirsiniz.

İlgili Rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Marka oluşturma sürecinize IdeaSoft nasıl katkı sağlar?

E-ticarete adım atmak istediğinizde ve IdeaSoft E-ticaret Paketleri’nden birini tercih ettiğinizde e-ticaret siteniz güvenli bir altyapıyla kurulur. İşinize uygun istediğiniz domain(alan adı) sizin için alınır ve profesyonel tasarım hizmetleri sizlere sağlanır. IdeaSoft’un sunduğu e-ticaret çözümleri ile e-ticaret sitenizi her alanda geliştirebilmeniz mümkün. Kararınızı vermeden önce aşağıdaki linkten ücretsiz DEMO hesabımızı 15 gün boyunca ücretsiz denemenizi öneririz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital...
15 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olurken, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı ve organik olarak da trafik çekmenize yardımcı olur. Özellikle tatil ve özel günler yaklaştığında bu...
22 Kasım 2018
Sinan Oypan
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
E-ticaret şirketiniz için internette dijital pazarlama adı altında yapabileceğeniz birçok farklı firma tanıtım çalışması bulunuyor. Dijital pazarlama alanında kendinizi geliştirerek, kendi reklam ve pazarlama çalışmalarınızı...
28 Aralık 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
Özellikle yeni başlayanlar için e-ticaret ile ilgili bazı terimler çok yabancı ve anlaşılmaz gelebilir. Bunda yabancı dillerden gelmiş ve sektörde yaygın olarak kullanılan kelimelerin sayısının da etkisi büyük. Üstelik e-ticaret...
6 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler...
4 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden...
2 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network kurmak, iş hayatında çevrenizi genişletmek ve isminizi duyurmak için önemli konulardan biri olarak öne çıkar. Bulunduğunuz sektör içindeki ya da farklı sektörlerdeki kişilerle iyi iş ve arkadaşlık ilişkileri kurmak, iş...
30 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satış yapmayı planlıyorsanız, bir takım konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Ülke içindeki satışlarınız ve stratejileriniz sizin için iyi sonuçlar veriyor olsa da yurtdışı...
21 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken ürün fiyatlandırma stratejileri üzerinde çalışmak ve ürünlerinizi hem tüketicilere uygun hem de pazarda rekabet edebilecek bir hale getirmeniz oldukça önemli. Ürün fiyatlandırma stratejileri...
18 Mart 2019
Sinan Oypan
İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
Fırsat ürün tanıtımlarını ilgi çekici hale getirmek, kampanyalı ürünlerinizi daha fazla öne çıkartmanızı sağlarken, geri dönüşümlerinizi de artırır. Kampanyalı ürünlerinizi öne çıkartmak için kullanabileceğiniz...
3 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinde işe alım süreci özellikle önemli bir konudur ve firma için doğru ekibi oluşturmak, şirketin başarısını da etkileyecektir. Bu sebeple de işe alım süreçlerinde özellikle bazı konuların üzerinde durmanız...
4 Ekim 2019
Sinan Oypan