Online satış siteleri için marka oluşturma

8 Ağustos 2020
IdeaSoft
Online satış siteleri için marka oluşturma

Marka oluşturma ya da bir marka yaratmak online satış siteleri için üzerinde çalışılması gereken bir konudur. Tüketicilere; varlığını, kimliğini, işini kanıtlamanın bir yolu markalaşmadan geçer. Siz kurduğunuz markayı ne kadar iyi ve doğru bir şekilde müşteriye geçirirseniz başarı ve sektörde kalıcılığınız da o kadar artar. Peki marka nasıl kurulur? Kendi markamı nasıl yaratabilirim? Cevabı yazımızda sizlerle.

Marka kurmak konusundaki stratejilerinizi işinizi henüz planlarken belirlemelisiniz. Eticaret siteniz için seçeceğiniz domain(alan adı) sizin bir marka haline gelmenizi, müşterilerinizin sizi onunla özdeşleştirmesini sağlayacak. Bu yüzden ilk adım olarak alan adı seçiminde en doğru kararı vermelisiniz. Logonuzu markanızı yansıtacak şekilde tasarlamalısınız. Markanız için kullanacağınız renkleri doğru seçmelisiniz. Marka adınıza karar verdikten sonra sosyal ağlar üzerinde firma hesaplarını almalısınız.

Marka oluşturmanın amacı nedir?

Markalaşmanın amacı, kendi hikayenizi, ürünlerinizi ve şirketinizin temel aldığı noktaları, tüketicilere en iyi şekilde yansıtabilmek ve marka yaratarak uzun vadede sadık müşteri kitleleri edinmektir. E-ticaret firmaları işlerini sanal ortamda yürüttükleri için durum karmaşık görünebilir. Gerçek böyle değildir. Sıfırdan bir işe başlarken e-ticaret siteniz için yaptığınız her çalışmada markanızın da temellerini atmış olacaksınız.

İlgili rehber: Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

İlgili rehber: Markalaşmada renklerin psikolojisi

Şimdi marka yaratmak için dikkat etmeniz gereken faktörlere bir bakalım;

Marka oluştururken hedef kitlenizi iyi tanıyın

Ulaşmayı hedeflediğiniz kitleniz markanızı yansıtmalıdır. Markanızı oluştururken hitap edeceğiniz kitleye uygun olmasına özen göstermelisiniz. Örneğin bebek ürünleri satan bir e-ticaret sitesi olacaksa, markanızın bunu yansıtması ve ebeveynlere hitap edecek tarzda ögeler barındırması gerekir.

Ürünlerinizle markanızı özdeşleştirin

İnternetten satış yaparken ürünlerinizin markanızın kimliğini yansıttığını unutmayın. Ürün-marka bütünlüğü sağlandığında tüketicilerde yer edinmeniz mümkündür. Ürün araştırması yapan bir tüketici sizin markanızla karşılaştığında aradığı ürünü e-ticaret sitenizde bulacağını anlamalıdır.

Elbette e-ticaret sitenizde birçok farklı ürünün satışını gerçekleştirebilir ya da ileride böyle bir plan içerisinde olabilirsiniz. Marka adınızda, logonuzda, anlatım dilinizde, tasarımınızda bu mesajı tüketicilere vermelisiniz.

Markanıza değer katın

Markanızı oluştururken; hedefleriniz, vizyonunuz, misyonunuz gibi ögeleriniz tüketiciye kendinizi anlatmanızı sağlar. Marka kalıcılığınızı ise sunduğunuz hizmet anlayışı ve kalitesi belirler. Ürünleriniz, hizmetleriniz, sizi rakiplerinizden ayıran özellikleriniz, şirket politikanız, ilkleriniz ve yeniliklerinizle sektörde fark yaratabilir ve kalıcılık sağlayabilirsiniz.

Marka yaratmak için size özel bir anlatım dili belirleyin

Marka oluşturmada şüphesiz markanızı anlatma şekliniz oldukça önemli. Markanıza özel bir anlatım dili, markanıza özel tasarımlar, orjinal çalışmalar yeni bir marka yaratma ve sonrasındaki çalışmalarınızda size fayda sağlayacaktır.

Rakiplerinizi iyi analiz edin

Yeni marka oluştururken ve sektöre girerken tüketicilere farklı ve onlara cazip gelecek hizmetler sunmalısınız. Bunu da markanızı anlatmak ve tanıtmak için kullanabilirsiniz. Sektöre giriş nedeninizi, ayrıcalıklarınızı ve neden sizi tercih etmeleri gerektiğini markanız aracılığıyla tüketicilere anlatmalısınız.

Markanızı tanıtmak için pazarlama araçlarını kullanın

Tüm çalışmalarınızı ve stratejilerinizi tamamladıktan sonra sıra markanızı duyurma ve tanıtmaya geldi. Yeni bir e-ticaret sitenizi reklam ve pazarlama çalışmalarıyla duyurabilirsiniz. İlgi uyandıran kampanyalar çıkarak tüketicilerin hem markanızı tanımasını sağlayabilir hem de marka tanıtımını yapmaya başlayabilirsiniz.

İlgili Rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Marka oluşturma sürecinize IdeaSoft nasıl katkı sağlar?

E-ticarete adım atmak istediğinizde ve IdeaSoft E-ticaret Paketleri’nden birini tercih ettiğinizde e-ticaret siteniz güvenli bir altyapıyla kurulur. İşinize uygun istediğiniz domain(alan adı) sizin için alınır ve profesyonel tasarım hizmetleri sizlere sağlanır. IdeaSoft’un sunduğu e-ticaret çözümleri ile e-ticaret sitenizi her alanda geliştirebilmeniz mümkün. Kararınızı vermeden önce aşağıdaki linkten ücretsiz DEMO hesabımızı 15 gün boyunca ücretsiz denemenizi öneririz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook reklam ölçüleri yani facebook reklam görsel boyutu, facebook / instagram video boyutu, instagram fotoğraf ölçüleri, facebook görsel boyutları özetle facebook reklam görsel boyutları bu yazımızda. Reklamlarda facebook ve...
14 Aralık 2017
Sinan Oypan
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
E-ticaret sitenizin yükselişi için ihtiyacınız olan en temel öğe müşteridir. Aktif ya da potansiyel fark etmeksizin müşterilerin sıklıkla sitenize girmesi, uzun vadede marka bilinirliğinizi artırır. Doğal olarak satışlarınız da...
13 Mart 2021
Markethinkers
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır. Tabii ki içerik planı...
21 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmaları yaparken günceli takip etmek ve yeniliklere ayak uydurmak bir hayli önemli. Video içerikler bir süredir sosyal mecralarda oldukça popüler ve her geçen gün markaların video içeriklere...
26 Ekim 2017
Sinan Oypan
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
E-ticaret sitenizin halihazırda bulunan belirli bir müşteri kitlesi vardır. Bunun dışında bir de hedef kitle olarak belirlediğiniz bir potansiyel müşteri grubu vardır. Dijital pazarlama çalışmalarınızı bu hedef kitleye...
29 Mart 2021
Markethinkers
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Dünya corona virüs salgınının bitmesini beklerken bir taraftan da salgın sonrası dünyanın nasıl şekilleneceği, şirketlerin izleyeceği yollar ve planlamalar merak konusu oldu. Corona virüs sonrası e-ticaret konusu da bunlardan biri…...
30 Nisan 2020
IdeaSoft
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette firmaların özellikle üzerinde durmalarında gereken unsurlardan biri de paket tasarımlarıdır. Ürünün nasıl paketlendiğinin yanı sıra bu paketin nasıl bir tasarımının olduğu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizi...
14 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamlar, tüketicilere ulaşmak için hem fiziksel hem de online mağazalar tarafından sıklıkla kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Kısa mesajlarla ile tüketicilere reklam gösterimleri yaparken dikkat etmeniz gereken bazı...
18 Şubat 2020
Sinan Oypan
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı ile çalıştığınızda, e-ticaret sitenizin tanıtım çalışmalarını daha verimli bir hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dijital pazarlama ve reklam çalışmalarınızı dışarıdan hizmet...
26 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e...
1 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin