Online satış siteleri için marka oluşturma

8 Ağustos 2020
IdeaSoft
Online satış siteleri için marka oluşturma

Marka oluşturma ya da bir marka yaratmak online satış siteleri için üzerinde çalışılması gereken bir konudur. Tüketicilere; varlığını, kimliğini, işini kanıtlamanın bir yolu markalaşmadan geçer. Siz kurduğunuz markayı ne kadar iyi ve doğru bir şekilde müşteriye geçirirseniz başarı ve sektörde kalıcılığınız da o kadar artar. Peki marka nasıl kurulur? Kendi markamı nasıl yaratabilirim? Cevabı yazımızda sizlerle.

Marka kurmak konusundaki stratejilerinizi işinizi henüz planlarken belirlemelisiniz. Eticaret siteniz için seçeceğiniz domain(alan adı) sizin bir marka haline gelmenizi, müşterilerinizin sizi onunla özdeşleştirmesini sağlayacak. Bu yüzden ilk adım olarak alan adı seçiminde en doğru kararı vermelisiniz. Logonuzu markanızı yansıtacak şekilde tasarlamalısınız. Markanız için kullanacağınız renkleri doğru seçmelisiniz. Marka adınıza karar verdikten sonra sosyal ağlar üzerinde firma hesaplarını almalısınız.

Marka oluşturmanın amacı nedir?

Markalaşmanın amacı, kendi hikayenizi, ürünlerinizi ve şirketinizin temel aldığı noktaları, tüketicilere en iyi şekilde yansıtabilmek ve marka yaratarak uzun vadede sadık müşteri kitleleri edinmektir. E-ticaret firmaları işlerini sanal ortamda yürüttükleri için durum karmaşık görünebilir. Gerçek böyle değildir. Sıfırdan bir işe başlarken e-ticaret siteniz için yaptığınız her çalışmada markanızın da temellerini atmış olacaksınız.

İlgili rehber: Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

İlgili rehber: Markalaşmada renklerin psikolojisi

Şimdi marka yaratmak için dikkat etmeniz gereken faktörlere bir bakalım;

Marka oluştururken hedef kitlenizi iyi tanıyın

Ulaşmayı hedeflediğiniz kitleniz markanızı yansıtmalıdır. Markanızı oluştururken hitap edeceğiniz kitleye uygun olmasına özen göstermelisiniz. Örneğin bebek ürünleri satan bir e-ticaret sitesi olacaksa, markanızın bunu yansıtması ve ebeveynlere hitap edecek tarzda ögeler barındırması gerekir.

Ürünlerinizle markanızı özdeşleştirin

İnternetten satış yaparken ürünlerinizin markanızın kimliğini yansıttığını unutmayın. Ürün-marka bütünlüğü sağlandığında tüketicilerde yer edinmeniz mümkündür. Ürün araştırması yapan bir tüketici sizin markanızla karşılaştığında aradığı ürünü e-ticaret sitenizde bulacağını anlamalıdır.

Elbette e-ticaret sitenizde birçok farklı ürünün satışını gerçekleştirebilir ya da ileride böyle bir plan içerisinde olabilirsiniz. Marka adınızda, logonuzda, anlatım dilinizde, tasarımınızda bu mesajı tüketicilere vermelisiniz.

Markanıza değer katın

Markanızı oluştururken; hedefleriniz, vizyonunuz, misyonunuz gibi ögeleriniz tüketiciye kendinizi anlatmanızı sağlar. Marka kalıcılığınızı ise sunduğunuz hizmet anlayışı ve kalitesi belirler. Ürünleriniz, hizmetleriniz, sizi rakiplerinizden ayıran özellikleriniz, şirket politikanız, ilkleriniz ve yeniliklerinizle sektörde fark yaratabilir ve kalıcılık sağlayabilirsiniz.

Marka yaratmak için size özel bir anlatım dili belirleyin

Marka oluşturmada şüphesiz markanızı anlatma şekliniz oldukça önemli. Markanıza özel bir anlatım dili, markanıza özel tasarımlar, orjinal çalışmalar yeni bir marka yaratma ve sonrasındaki çalışmalarınızda size fayda sağlayacaktır.

Rakiplerinizi iyi analiz edin

Yeni marka oluştururken ve sektöre girerken tüketicilere farklı ve onlara cazip gelecek hizmetler sunmalısınız. Bunu da markanızı anlatmak ve tanıtmak için kullanabilirsiniz. Sektöre giriş nedeninizi, ayrıcalıklarınızı ve neden sizi tercih etmeleri gerektiğini markanız aracılığıyla tüketicilere anlatmalısınız.

Markanızı tanıtmak için pazarlama araçlarını kullanın

Tüm çalışmalarınızı ve stratejilerinizi tamamladıktan sonra sıra markanızı duyurma ve tanıtmaya geldi. Yeni bir e-ticaret sitenizi reklam ve pazarlama çalışmalarıyla duyurabilirsiniz. İlgi uyandıran kampanyalar çıkarak tüketicilerin hem markanızı tanımasını sağlayabilir hem de marka tanıtımını yapmaya başlayabilirsiniz.

İlgili Rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Marka oluşturma sürecinize IdeaSoft nasıl katkı sağlar?

E-ticarete adım atmak istediğinizde ve IdeaSoft E-ticaret Paketleri’nden birini tercih ettiğinizde e-ticaret siteniz güvenli bir altyapıyla kurulur. İşinize uygun istediğiniz domain(alan adı) sizin için alınır ve profesyonel tasarım hizmetleri sizlere sağlanır. IdeaSoft’un sunduğu e-ticaret çözümleri ile e-ticaret sitenizi her alanda geliştirebilmeniz mümkün. Kararınızı vermeden önce aşağıdaki linkten ücretsiz DEMO hesabımızı 15 gün boyunca ücretsiz denemenizi öneririz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli...
26 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesi içerisinde bazı özelliklerin olması gerekir ve bu özelliklerin herbirinin farklı amacı bulunur. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken bu özellikleri web sitenize eklemeniz faydalı olacaktır. Bu unsurların...
2 Nisan 2019
Sinan Oypan
Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliği e-ticaret sitelerinde tüketicilerin aradıkları ürünlere daha kolay ulaşabilmelerini sağlayarak, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesinde önemli rol oynayan araçlardan biri. Site içi arama...
25 Kasım 2018
Sinan Oypan
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
E-ticaret sitenizin halihazırda bulunan belirli bir müşteri kitlesi vardır. Bunun dışında bir de hedef kitle olarak belirlediğiniz bir potansiyel müşteri grubu vardır. Dijital pazarlama çalışmalarınızı bu hedef kitleye...
29 Mart 2021
Markethinkers
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve...
27 Ocak 2020
Sinan Oypan
İşletmeler için takipçi artıracak Tiktok içerik fikirleri
İşletmeler için takipçi artıracak Tiktok içerik fikirleri
Tiktok içerik fikirleri, kullanıcılar arasında popüler olmaya başlayan ve gelecek vaad eden bu platform üzerindeki çalışmalarınız için önemli. Özellikle takipçi kazanmak ve bu platformdaki verimliliğini artırmak isteyen...
6 Kasım 2020
Sinan Oypan
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı...
8 Haziran 2018
Sinan Oypan
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini...
16 Temmuz 2020
IdeaSoft
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Moda girişimi; özgün tasarımların önemli hale gelmesiyle ürün ve hizmetlerin kişiye özel olması tüketiciler tarafından daha çok tercih ediliyor. Buna bağlı olarak fabrikasyon ürünlere olan talep de gittikçe daralıyor. Bu açıdan...
25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette kullanıcı yorumları, sosyal kanıt ve kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemek için oldukça önemlidir. Tabii ki olumlu kullanıcı yorumları önemli olsa da, olumsuz yorumların da önemli bir yeri bulunur. Sadece...
26 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin