Online satış siteleri için marka oluşturma

8 Ağustos 2020
IdeaSoft
Online satış siteleri için marka oluşturma

Marka oluşturma ya da bir marka yaratmak online satış siteleri için üzerinde çalışılması gereken bir konudur. Tüketicilere; varlığını, kimliğini, işini kanıtlamanın bir yolu markalaşmadan geçer. Siz kurduğunuz markayı ne kadar iyi ve doğru bir şekilde müşteriye geçirirseniz başarı ve sektörde kalıcılığınız da o kadar artar. Peki marka nasıl kurulur? Kendi markamı nasıl yaratabilirim? Cevabı yazımızda sizlerle.

Marka kurmak konusundaki stratejilerinizi işinizi henüz planlarken belirlemelisiniz. Eticaret siteniz için seçeceğiniz domain(alan adı) sizin bir marka haline gelmenizi, müşterilerinizin sizi onunla özdeşleştirmesini sağlayacak. Bu yüzden ilk adım olarak alan adı seçiminde en doğru kararı vermelisiniz. Logonuzu markanızı yansıtacak şekilde tasarlamalısınız. Markanız için kullanacağınız renkleri doğru seçmelisiniz. Marka adınıza karar verdikten sonra sosyal ağlar üzerinde firma hesaplarını almalısınız.

Marka oluşturmanın amacı nedir?

Markalaşmanın amacı, kendi hikayenizi, ürünlerinizi ve şirketinizin temel aldığı noktaları, tüketicilere en iyi şekilde yansıtabilmek ve marka yaratarak uzun vadede sadık müşteri kitleleri edinmektir. E-ticaret firmaları işlerini sanal ortamda yürüttükleri için durum karmaşık görünebilir. Gerçek böyle değildir. Sıfırdan bir işe başlarken e-ticaret siteniz için yaptığınız her çalışmada markanızın da temellerini atmış olacaksınız.

İlgili rehber: Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

İlgili rehber: Markalaşmada renklerin psikolojisi

Şimdi marka yaratmak için dikkat etmeniz gereken faktörlere bir bakalım;

Marka oluştururken hedef kitlenizi iyi tanıyın

Ulaşmayı hedeflediğiniz kitleniz markanızı yansıtmalıdır. Markanızı oluştururken hitap edeceğiniz kitleye uygun olmasına özen göstermelisiniz. Örneğin bebek ürünleri satan bir e-ticaret sitesi olacaksa, markanızın bunu yansıtması ve ebeveynlere hitap edecek tarzda ögeler barındırması gerekir.

Ürünlerinizle markanızı özdeşleştirin

İnternetten satış yaparken ürünlerinizin markanızın kimliğini yansıttığını unutmayın. Ürün-marka bütünlüğü sağlandığında tüketicilerde yer edinmeniz mümkündür. Ürün araştırması yapan bir tüketici sizin markanızla karşılaştığında aradığı ürünü e-ticaret sitenizde bulacağını anlamalıdır.

Elbette e-ticaret sitenizde birçok farklı ürünün satışını gerçekleştirebilir ya da ileride böyle bir plan içerisinde olabilirsiniz. Marka adınızda, logonuzda, anlatım dilinizde, tasarımınızda bu mesajı tüketicilere vermelisiniz.

Markanıza değer katın

Markanızı oluştururken; hedefleriniz, vizyonunuz, misyonunuz gibi ögeleriniz tüketiciye kendinizi anlatmanızı sağlar. Marka kalıcılığınızı ise sunduğunuz hizmet anlayışı ve kalitesi belirler. Ürünleriniz, hizmetleriniz, sizi rakiplerinizden ayıran özellikleriniz, şirket politikanız, ilkleriniz ve yeniliklerinizle sektörde fark yaratabilir ve kalıcılık sağlayabilirsiniz.

Marka yaratmak için size özel bir anlatım dili belirleyin

Marka oluşturmada şüphesiz markanızı anlatma şekliniz oldukça önemli. Markanıza özel bir anlatım dili, markanıza özel tasarımlar, orjinal çalışmalar yeni bir marka yaratma ve sonrasındaki çalışmalarınızda size fayda sağlayacaktır.

Rakiplerinizi iyi analiz edin

Yeni marka oluştururken ve sektöre girerken tüketicilere farklı ve onlara cazip gelecek hizmetler sunmalısınız. Bunu da markanızı anlatmak ve tanıtmak için kullanabilirsiniz. Sektöre giriş nedeninizi, ayrıcalıklarınızı ve neden sizi tercih etmeleri gerektiğini markanız aracılığıyla tüketicilere anlatmalısınız.

Markanızı tanıtmak için pazarlama araçlarını kullanın

Tüm çalışmalarınızı ve stratejilerinizi tamamladıktan sonra sıra markanızı duyurma ve tanıtmaya geldi. Yeni bir e-ticaret sitenizi reklam ve pazarlama çalışmalarıyla duyurabilirsiniz. İlgi uyandıran kampanyalar çıkarak tüketicilerin hem markanızı tanımasını sağlayabilir hem de marka tanıtımını yapmaya başlayabilirsiniz.

İlgili Rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Marka oluşturma sürecinize IdeaSoft nasıl katkı sağlar?

E-ticarete adım atmak istediğinizde ve IdeaSoft E-ticaret Paketleri’nden birini tercih ettiğinizde e-ticaret siteniz güvenli bir altyapıyla kurulur. İşinize uygun istediğiniz domain(alan adı) sizin için alınır ve profesyonel tasarım hizmetleri sizlere sağlanır. IdeaSoft’un sunduğu e-ticaret çözümleri ile e-ticaret sitenizi her alanda geliştirebilmeniz mümkün. Kararınızı vermeden önce aşağıdaki linkten ücretsiz DEMO hesabımızı 15 gün boyunca ücretsiz denemenizi öneririz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Bugün Instagram özellikleri arasından işletmelerin daha işlevsel kullandıklarında fayda sağlayabileceği maddelere değinmek istedik. Türkiye’de sosyal medya kullanımı büyük bir ivmeyle artış gösteriyor. İşletmeler sosyal...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nedir? Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok, Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabını bu yazımızda. Facebook...
8 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Geçtiğimiz günlerde network kurmanın öneminden bahsetmiştik. Bu rehberimizde de network kurarken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız. Sektörde tanıdığınız insanların sayısının fazla olması önemli olsa da...
7 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik...
2 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek,...
23 Nisan 2020
Sinan Oypan
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO analizi yaptıktan sonra SEO stratejinizi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz ve SEO stratejisi belirlerken yapmanız gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. SEO Analizi | SEO stratejisi oluşturma E-ticaret sitenizin arama...
3 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını işinizin vitrini olarak düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ana sayfadaki öğeler ve bu öğeleri nasıl kullandığınız bir hayli önemlidir. Ana sayfadaki öğeler, geri dönüşümlerinizi artırmada,...
7 Kasım 2018
Sinan Oypan
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
E-ticarette müşteri destek hizmetlerini geliştirmek müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için oldukça önemlidir. Müşteri destek hizmetlerini satış öncesi ve satış sonrası olarak değerlendirmek gerekir. Müşterileriniz...
25 Mayıs 2018
Sinan Oypan