Online satış siteleri için marka oluşturma

8 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan

Marka oluşturma ya da bir marka yaratmak online satış siteleri için üzerinde çalışılması gereken bir konudur. Tüketicilere; varlığını, kimliğini, işini kanıtlamanın bir yolu markalaşmadan geçer. Siz kurduğunuz markayı ne kadar iyi ve doğru bir şekilde müşteriye geçirirseniz başarı ve sektörde kalıcılığınız da o kadar artar. Peki marka nasıl kurulur? Kendi markamı nasıl yaratabilirim? Cevabı yazımızda sizlerle.

Marka kurmak konusundaki stratejilerinizi işinizi henüz planlarken belirlemelisiniz. Eticaret siteniz için seçeceğiniz domain(alan adı) sizin bir marka haline gelmenizi, müşterilerinizin sizi onunla özdeşleştirmesini sağlayacak. Bu yüzden ilk adım olarak alan adı seçiminde en doğru kararı vermelisiniz. Logonuzu markanızı yansıtacak şekilde tasarlamalısınız. Markanız için kullanacağınız renkleri doğru seçmelisiniz. Marka adınıza karar verdikten sonra sosyal ağlar üzerinde firma hesaplarını almalısınız.

Marka oluşturmanın amacı nedir?

Markalaşmanın amacı, kendi hikayenizi, ürünlerinizi ve şirketinizin temel aldığı noktaları, tüketicilere en iyi şekilde yansıtabilmek ve marka yaratarak uzun vadede sadık müşteri kitleleri edinmektir. E-ticaret firmaları işlerini sanal ortamda yürüttükleri için durum karmaşık görünebilir. Gerçek böyle değildir. Sıfırdan bir işe başlarken e-ticaret siteniz için yaptığınız her çalışmada markanızın da temellerini atmış olacaksınız.

İlgili rehber: Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

İlgili rehber: Markalaşmada renklerin psikolojisi

Şimdi marka yaratmak için dikkat etmeniz gereken faktörlere bir bakalım;

Marka oluştururken hedef kitlenizi iyi tanıyın

Ulaşmayı hedeflediğiniz kitleniz markanızı yansıtmalıdır. Markanızı oluştururken hitap edeceğiniz kitleye uygun olmasına özen göstermelisiniz. Örneğin bebek ürünleri satan bir e-ticaret sitesi olacaksa, markanızın bunu yansıtması ve ebeveynlere hitap edecek tarzda ögeler barındırması gerekir.

Ürünlerinizle markanızı özdeşleştirin

İnternetten satış yaparken ürünlerinizin markanızın kimliğini yansıttığını unutmayın. Ürün-marka bütünlüğü sağlandığında tüketicilerde yer edinmeniz mümkündür. Ürün araştırması yapan bir tüketici sizin markanızla karşılaştığında aradığı ürünü e-ticaret sitenizde bulacağını anlamalıdır.

Elbette e-ticaret sitenizde birçok farklı ürünün satışını gerçekleştirebilir ya da ileride böyle bir plan içerisinde olabilirsiniz. Marka adınızda, logonuzda, anlatım dilinizde, tasarımınızda bu mesajı tüketicilere vermelisiniz.

Markanıza değer katın

Markanızı oluştururken; hedefleriniz, vizyonunuz, misyonunuz gibi ögeleriniz tüketiciye kendinizi anlatmanızı sağlar. Marka kalıcılığınızı ise sunduğunuz hizmet anlayışı ve kalitesi belirler. Ürünleriniz, hizmetleriniz, sizi rakiplerinizden ayıran özellikleriniz, şirket politikanız, ilkleriniz ve yeniliklerinizle sektörde fark yaratabilir ve kalıcılık sağlayabilirsiniz.

Marka yaratmak için size özel bir anlatım dili belirleyin

Marka oluşturmada şüphesiz markanızı anlatma şekliniz oldukça önemli. Markanıza özel bir anlatım dili, markanıza özel tasarımlar, orjinal çalışmalar yeni bir marka yaratma ve sonrasındaki çalışmalarınızda size fayda sağlayacaktır.

Rakiplerinizi iyi analiz edin

Yeni marka oluştururken ve sektöre girerken tüketicilere farklı ve onlara cazip gelecek hizmetler sunmalısınız. Bunu da markanızı anlatmak ve tanıtmak için kullanabilirsiniz. Sektöre giriş nedeninizi, ayrıcalıklarınızı ve neden sizi tercih etmeleri gerektiğini markanız aracılığıyla tüketicilere anlatmalısınız.

Markanızı tanıtmak için pazarlama araçlarını kullanın

Tüm çalışmalarınızı ve stratejilerinizi tamamladıktan sonra sıra markanızı duyurma ve tanıtmaya geldi. Yeni bir e-ticaret sitenizi reklam ve pazarlama çalışmalarıyla duyurabilirsiniz. İlgi uyandıran kampanyalar çıkarak tüketicilerin hem markanızı tanımasını sağlayabilir hem de marka tanıtımını yapmaya başlayabilirsiniz.

İlgili Rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Marka oluşturma sürecinize IdeaSoft nasıl katkı sağlar?

E-ticarete adım atmak istediğinizde ve IdeaSoft E-ticaret Paketleri’nden birini tercih ettiğinizde e-ticaret siteniz güvenli bir altyapıyla kurulur. İşinize uygun istediğiniz domain(alan adı) sizin için alınır ve profesyonel tasarım hizmetleri sizlere sağlanır. IdeaSoft’un sunduğu e-ticaret çözümleri ile e-ticaret sitenizi her alanda geliştirebilmeniz mümkün. Kararınızı vermeden önce aşağıdaki linkten ücretsiz DEMO hesabımızı 15 gün boyunca ücretsiz denemenizi öneririz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?
Birçok firma bir ürün yaratmayı ya da piyasaya sürmeyi daha önemli olarak düşünse de aslında işin bir de marka yaratma süreci vardır ve bu daha da önemlidir. Markaya olan bağlılık bir ürüne olan bağlılıktan daha sağlamdır...
28 Haziran 2017
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
Küçük ve orta ölçekli firmaları markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı reklam ve pazarlama modellerinden yararlanabiliyor. İnternet üzerinden satış yapan firmalar yoğunlukla yine internet üzerinden bu çalışmaları...
22 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi, her yıl e-ticaret sektöründe hareketlenmelerin olmasını sağlarken, okulların açılmaya başlayacak olması ve yazın bitişi de sektörel canlanmanın olmasını sağlıyor. Her yıl Eylül ayında yaz...
4 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal mecralar, müşteri destek hizmeti vermek için oldukça etkili alanlardır. Tüketicilerle, hızlı bir şekilde iletişim kurabilme, onlardan geri bildirimler alabilme ve onların yaşadıkları sorunları görebilmek için, bu...
18 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Linkedin reklam hataları, bu platform üzerinde çıktığınız reklam kampanyalarının performansını düşürerek, geri dönüşümlerinizi azaltacaktır. Bu nedenle de reklam ayarlarınızı yaparken bazı konulara dikkat etmeniz ve...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları e-ticaret sitenizde kullanmanız, web sitenizi ziyaret edenlerin sosyal hesaplarınızı da görmelerine yardımcı olur. Sosyal medya paylaşım butonlarını kullanarak, sosyal mecralardaki etkileşim ve...
13 Ocak 2019
Sinan Oypan
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaptığınızda, dijital veya fiziksel kanallar üzerindeki reklamlarınızın nasıl bir performans sergilediğini ve yatırım getirinizi ölçebilirsiniz. Reklam kampanyalarınız sonrasında analiz yapmadığınızda bu...
14 Şubat 2020
Sinan Oypan
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinin SEO çalışmalarında yapması gereken çalışmalardan biri de canonical URL ya da canonical etiket kullanımlarıdır. Arama motorlarında web sitenin daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve sayfa değerlerinin...
6 Ocak 2019
Sinan Oypan
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Kampanya ürünleri bir araya getirerek bir bundle haline dönüştürmek, ortalama sepet tutarını artırarak, daha yüksek satış hacimlerine ulaşmanıza yardımcı olur. Farklı şekillerde bu bundle’lar kullanılabilmektedir ve hedef...
10 Şubat 2020
Sinan Oypan
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma için bilmeniz gerekenler nelerdir, instagramda çekiliş nasıl yapılır / instagram çekiliş nasıl yapılır, instagram çekilişi yaparken nelere dikkat edilmelidir, instagram çekilişlerinde yapmanız ve yapmamanız...
7 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma, markalar için önemli konulardan biri; çünkü hesaplarını büyütmek onların daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Organik olarak hesabı büyütmek için de yapılabilecek birçok farklı...
20 Şubat 2020
Sinan Oypan
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz, ne zaman e-posta göndermemelisiniz; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta kampanyaları e-ticaret firmalarının bir numaralı pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara doğrudan ulaşma...
25 Şubat 2017
Sinan Oypan