Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler

28 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler

İnternetten satış yapmak için yeni mağaza açarken, bir takım konuların üzerinde durmanız ve bir takım stratejiler belirlemeniz bir hayli önemli. Sıfırdan yeni mağaza açmak, kolay bir süreç değildir ve uzun vadede sağlam temellere dayanan bir e-ticaret sitesi için de ön hazırlıklar yapmanızda yarar var. Bu konuda neler yapabileceğinizi de bu yazımızda detaylı bir şekilde ele alacağız.

Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler

Şirket ismi ve domain alımı

Yeni mağaza açma sürecinde öncelikli olarak yapmanız gerekenler şirketiniz için bir isim bulma sonrasında da bu ismin yer alan adını almak olacaktır. Markanızın adı ve alan adı olmadan işinizi başlatamazsınız. Hedef kitleniz, yaptığınız iş özelinde bir isim seçebileceğiniz gibi işten tamamen bağımsız olan bir başka ismi de seçebilirsiniz. İsim bulma ve domain alma ile ilgili bilgileri aşağıdaki rehberlerimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehberler:

Girişimciler için marka ismi bulma rehberi

Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?

Sosyal medya hesaplarının alımı

Şirket ismi ve domain ile beraber yeni mağaza açarken, sosyal medya hesaplarınızı da almanız gerekir. Sosyal medya günümüzde pazarlama çalışmaları için oldukça önemlidir ve markanızın tanıtımı veya kampanya duyuruları için sosyal ağları kullanmanız gerekir. Bu süreçte bu çalışmaları yapabilmek için marka ve alan adınızla aynı olan sosyal medya profil isimlerinizi de almalısınız.

İlgili rehber: Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler

Tüm platformlarda aynı ismi kullanmanız, pazarlama çalışmalarınızda tek bir isimle tüm platformlara yönlendirme yapmanızı sağlarken, tüketicilerin de sizi farklı kanallarda daha rahat bulmalarını sağlarsınız. Farklı isimler kullanmanız, kurumsallık ve markalaşmada size zorluk çıkartacaktır.

Hosting seçimi

Yeni mağaza açarken, e-ticaret sitenizi barındıracağınız bir hosting de seçmeniz gerekiyor. Güvenilir, kapasistesi artırılabilir, hızlı müşteri desteği sağlayan bir hosting firması ile anlaşmanız, e-ticaret sitenizin de güvenilir bir altyapı üzerine kurulmasını sağlar. Hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gereken önemli noktaları da aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler

Şirket kurulumu

Yeni mağaza açma sırasında yapmanız gerekenleden biri de bir şirket kurmaktır. İnternet satış yapabilmek, sanal POS kurulumları yapabilmek için bir şirketinizin olması gerekiyor. İnternetten yapılan satışlarda, vergi mükellefi olduğunuz için şirket kurulumu zorunludur.

Şahıs ya da limited şirketi kurarak, e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. Şirket kurulumları hakkında bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehberler:

Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler

Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?

Vergileri öğrenin

Yeni mağaza açarak, internetten satış yapmaya başladığınızda vergi mükellefi olursunuz. Bu durumda da aylık ve yıllık olarak düzenli ödemeniz gereken vergilerle yükümlü olursunuz. E-ticarette sorumlu olduğunuz vergileri öğrenmeniz ve bunların takibini yaparak, düzenli olarak ödemelerini yapmanız gerekmektedir.

İlgili rehber: E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler

Altyapı seçimi

E-ticaret sitenizin kurulumunu yaparken nasıl bir altyapı kullanacağınızı da belirlemeniz önemlidir. Ücretsiz yazılımları, özel tasarım ve kodlamaları ya da hazır e-ticaret paketlerini kullanabilirsiniz.

Ücretsiz yazılımları, tasarım ve kodlama bilgisi gerektirdiği gibi, işinizin kapsamını büyütmek istediğinizde ek yazılımlar satın almanıza neden olabilir. Bu da ön görülemeyen ek maliyetler çıkartır. Bir ajans ya da yazılımcı ile çalışarak size özel bir kodlama ve tasarım yaptırdığınızda da istediğiniz her özellik sitenin fiyatını artırabileceği gibi iş tamamlanmasının ardından da düzenli olarak destek almanız gerekir ki bu da ek maliyetlerin çıkmasına neden olur.

E-ticaret hazır altyapı paketleri, size birçok farklı özelliği ve hizmeti tek bir paket altında sağlar. Herhangi bir tasarım ya da kodlama bilgisine ihityaç duymadan e-ticaret sitenizi hızlı ve kolay bir şekilde kurabilir. Pakette yer alan tüm hizmetlere sahip olduğunuz gibi müşteri desteği de alarak, herhangi bir olumsuz durumda sorunları da hızlı bir şekilde çözüme ulaştırabilirsiniz.

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

İş planınızı hazırlayın

Yeni mağaza açamadan önce yapmanız gerekenlerden bir diğeri de iş planı hazırlamaktır. İş planınız, şirketinizin kısa, orta ve uzun vadeli planlarını, finansal durumunu ve öngörülerini, ekibinizi, pazarlama ve reklam stratejilerinizi, vizyon ve misyonunuzu içermektedir. İş planınızı hazırladığınızda şirketinizi nasıl yönetmeniz gerektiğini ve kilometre taşlarınızı belirlemiş olursunuz. Bu sayede başlangıç itibariyle yol haritanızı çizmiş olursunuz.

İlgili rehber: İş planı nasıl hazırlanır? İş Planı Örnekleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site...
6 Kasım 2016
Sinan Oypan
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Online mağazanız üzerinden kendi ürettiğiniz ayakkabıları satabileceğiniz gibi toptan aldığınız ürünleri ya da stoksuz satış (Dropshipping) yöntemiyle...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site tasarımı, masaüstü görünümün mobil cihazlara uyumlu hale getirilmesiyle hazırlansa da müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda mobil cihazlarda tasarımı yaparken bazı konulara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimi odaklı...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt uzun süredir hem günlük hayattaki davranışları hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Başkalarının fikirlerinden ve deneyimlerinden yola çıkarak kararlar vermek ve bu önceki kararlara göre kendi...
3 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
E-ticarette müşteri destek hizmetlerini geliştirmek müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için oldukça önemlidir. Müşteri destek hizmetlerini satış öncesi ve satış sonrası olarak değerlendirmek gerekir. Müşterileriniz...
25 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamaları e-ticaret siteleri için oldukça önemli unsurlardan biridir. Web sitenin arama motorlarında iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olduğu gibi, kullanıcılara sayfanın içeriği hakkında bilgi vererek, onların...
14 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin pazarlama ve reklam stratejileri hakkında birçok bilgi edinebilir ve rekabette onların önüne geçebilirsiniz. Rakip analizi yapmak ve rakiplerin ne gibi çalışmalar yaptıklarını yakından...
30 Kasım 2020
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf...
9 Mart 2017
Sinan Oypan
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi, yurtdışına satış yapan ya da yapmak isteyenlerin özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Ülkeler arası kargo gönderimi yaparken, standart ülke içi gönderim koşulları ve kurallarından...
17 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ve anahtar kelimelerin seçimi, arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, organik trafik edinmek için önemli konulardan biri. Anahtar kelime analizi ile hedef kitlenizin yaptığı arama sorgularına...
20 Haziran 2019
Sinan Oypan
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden çıkmaması için dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden neden çıkarlar; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
8 Mart 2018
Sinan Oypan