Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler

28 Ağustos 2020
Sinan Oypan

İnternetten satış yapmak için yeni mağaza açarken, bir takım konuların üzerinde durmanız ve bir takım stratejiler belirlemeniz bir hayli önemli. Sıfırdan yeni mağaza açmak, kolay bir süreç değildir ve uzun vadede sağlam temellere dayanan bir e-ticaret sitesi için de ön hazırlıklar yapmanızda yarar var. Bu konuda neler yapabileceğinizi de bu yazımızda detaylı bir şekilde ele alacağız.

Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler

Şirket ismi ve domain alımı

Yeni mağaza açma sürecinde öncelikli olarak yapmanız gerekenler şirketiniz için bir isim bulma sonrasında da bu ismin yer alan adını almak olacaktır. Markanızın adı ve alan adı olmadan işinizi başlatamazsınız. Hedef kitleniz, yaptığınız iş özelinde bir isim seçebileceğiniz gibi işten tamamen bağımsız olan bir başka ismi de seçebilirsiniz. İsim bulma ve domain alma ile ilgili bilgileri aşağıdaki rehberlerimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehberler:

Girişimciler için marka ismi bulma rehberi

Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?

Sosyal medya hesaplarının alımı

Şirket ismi ve domain ile beraber yeni mağaza açarken, sosyal medya hesaplarınızı da almanız gerekir. Sosyal medya günümüzde pazarlama çalışmaları için oldukça önemlidir ve markanızın tanıtımı veya kampanya duyuruları için sosyal ağları kullanmanız gerekir. Bu süreçte bu çalışmaları yapabilmek için marka ve alan adınızla aynı olan sosyal medya profil isimlerinizi de almalısınız.

İlgili rehber: Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler

Tüm platformlarda aynı ismi kullanmanız, pazarlama çalışmalarınızda tek bir isimle tüm platformlara yönlendirme yapmanızı sağlarken, tüketicilerin de sizi farklı kanallarda daha rahat bulmalarını sağlarsınız. Farklı isimler kullanmanız, kurumsallık ve markalaşmada size zorluk çıkartacaktır.

Hosting seçimi

Yeni mağaza açarken, e-ticaret sitenizi barındıracağınız bir hosting de seçmeniz gerekiyor. Güvenilir, kapasistesi artırılabilir, hızlı müşteri desteği sağlayan bir hosting firması ile anlaşmanız, e-ticaret sitenizin de güvenilir bir altyapı üzerine kurulmasını sağlar. Hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gereken önemli noktaları da aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler

Şirket kurulumu

Yeni mağaza açma sırasında yapmanız gerekenleden biri de bir şirket kurmaktır. İnternet satış yapabilmek, sanal POS kurulumları yapabilmek için bir şirketinizin olması gerekiyor. İnternetten yapılan satışlarda, vergi mükellefi olduğunuz için şirket kurulumu zorunludur.

Şahıs ya da limited şirketi kurarak, e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. Şirket kurulumları hakkında bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehberler:

Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler

Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?

Vergileri öğrenin

Yeni mağaza açarak, internetten satış yapmaya başladığınızda vergi mükellefi olursunuz. Bu durumda da aylık ve yıllık olarak düzenli ödemeniz gereken vergilerle yükümlü olursunuz. E-ticarette sorumlu olduğunuz vergileri öğrenmeniz ve bunların takibini yaparak, düzenli olarak ödemelerini yapmanız gerekmektedir.

İlgili rehber: E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler

Altyapı seçimi

E-ticaret sitenizin kurulumunu yaparken nasıl bir altyapı kullanacağınızı da belirlemeniz önemlidir. Ücretsiz yazılımları, özel tasarım ve kodlamaları ya da hazır e-ticaret paketlerini kullanabilirsiniz.

Ücretsiz yazılımları, tasarım ve kodlama bilgisi gerektirdiği gibi, işinizin kapsamını büyütmek istediğinizde ek yazılımlar satın almanıza neden olabilir. Bu da ön görülemeyen ek maliyetler çıkartır. Bir ajans ya da yazılımcı ile çalışarak size özel bir kodlama ve tasarım yaptırdığınızda da istediğiniz her özellik sitenin fiyatını artırabileceği gibi iş tamamlanmasının ardından da düzenli olarak destek almanız gerekir ki bu da ek maliyetlerin çıkmasına neden olur.

E-ticaret hazır altyapı paketleri, size birçok farklı özelliği ve hizmeti tek bir paket altında sağlar. Herhangi bir tasarım ya da kodlama bilgisine ihityaç duymadan e-ticaret sitenizi hızlı ve kolay bir şekilde kurabilir. Pakette yer alan tüm hizmetlere sahip olduğunuz gibi müşteri desteği de alarak, herhangi bir olumsuz durumda sorunları da hızlı bir şekilde çözüme ulaştırabilirsiniz.

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

İş planınızı hazırlayın

Yeni mağaza açamadan önce yapmanız gerekenlerden bir diğeri de iş planı hazırlamaktır. İş planınız, şirketinizin kısa, orta ve uzun vadeli planlarını, finansal durumunu ve öngörülerini, ekibinizi, pazarlama ve reklam stratejilerinizi, vizyon ve misyonunuzu içermektedir. İş planınızı hazırladığınızda şirketinizi nasıl yönetmeniz gerektiğini ve kilometre taşlarınızı belirlemiş olursunuz. Bu sayede başlangıç itibariyle yol haritanızı çizmiş olursunuz.

İlgili rehber: İş planı nasıl hazırlanır? İş Planı Örnekleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin...
24 Aralık 2016
Sinan Oypan
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Online satış arttırma teknikleri, girişimcilerin e-ticaret firmalarını daha karlı bir hale getirmelerini sağlarken, marka ve ürün bilinirliklerini artırmalarını da katkı sağlar. Yeni kitlelere ulaşmak, ürünlere olan talebi...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
E-ticarette müşteri yorumlarının sosyal kanıt konusunda önemli bir yeri vardır. Site üzerindeki müşteri yorumlarınızı artırmanız, sitenizden alışveriş yapacak olan kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemesini sağlar...
9 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmalarının günlük pazarlama çalışmaları arasında önemli bir yere sahip ve planlı bir şekilde yapıldığında bu çalışmalar, e-ticaret firmalarına iyi katkı sağlamakta. Sosyal medya...
16 Nisan 2019
Sinan Oypan
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve...
7 Mart 2020
Sinan Oypan
Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?
Birçok firma bir ürün yaratmayı ya da piyasaya sürmeyi daha önemli olarak düşünse de aslında işin bir de marka yaratma süreci vardır ve bu daha da önemlidir. Markaya olan bağlılık bir ürüne olan bağlılıktan daha sağlamdır...
28 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizi arama motorlarının daha iyi tarayabildiği ve daha iyi indeksleyebildiği bir hale getirmek organik olarak elde edeceğiniz trafiği artıracağı için, elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Kasım 2017
Sinan Oypan
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur? E-ticaret sitesi bazında inceleyeceğimiz google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur, yayınlanmadan önce nelere dikkat edilmelidir, aşamaları nelerdir bu...
1 Temmuz 2018
Gökçe Beyazaslan
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor....
9 Ekim 2016
Sinan Oypan