Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler

28 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler

İnternetten satış yapmak için yeni mağaza açarken, bir takım konuların üzerinde durmanız ve bir takım stratejiler belirlemeniz bir hayli önemli. Sıfırdan yeni mağaza açmak, kolay bir süreç değildir ve uzun vadede sağlam temellere dayanan bir e-ticaret sitesi için de ön hazırlıklar yapmanızda yarar var. Bu konuda neler yapabileceğinizi de bu yazımızda detaylı bir şekilde ele alacağız.

Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler

Şirket ismi ve domain alımı

Yeni mağaza açma sürecinde öncelikli olarak yapmanız gerekenler şirketiniz için bir isim bulma sonrasında da bu ismin yer alan adını almak olacaktır. Markanızın adı ve alan adı olmadan işinizi başlatamazsınız. Hedef kitleniz, yaptığınız iş özelinde bir isim seçebileceğiniz gibi işten tamamen bağımsız olan bir başka ismi de seçebilirsiniz. İsim bulma ve domain alma ile ilgili bilgileri aşağıdaki rehberlerimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehberler:

Girişimciler için marka ismi bulma rehberi

Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?

Sosyal medya hesaplarının alımı

Şirket ismi ve domain ile beraber yeni mağaza açarken, sosyal medya hesaplarınızı da almanız gerekir. Sosyal medya günümüzde pazarlama çalışmaları için oldukça önemlidir ve markanızın tanıtımı veya kampanya duyuruları için sosyal ağları kullanmanız gerekir. Bu süreçte bu çalışmaları yapabilmek için marka ve alan adınızla aynı olan sosyal medya profil isimlerinizi de almalısınız.

İlgili rehber: Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler

Tüm platformlarda aynı ismi kullanmanız, pazarlama çalışmalarınızda tek bir isimle tüm platformlara yönlendirme yapmanızı sağlarken, tüketicilerin de sizi farklı kanallarda daha rahat bulmalarını sağlarsınız. Farklı isimler kullanmanız, kurumsallık ve markalaşmada size zorluk çıkartacaktır.

Hosting seçimi

Yeni mağaza açarken, e-ticaret sitenizi barındıracağınız bir hosting de seçmeniz gerekiyor. Güvenilir, kapasistesi artırılabilir, hızlı müşteri desteği sağlayan bir hosting firması ile anlaşmanız, e-ticaret sitenizin de güvenilir bir altyapı üzerine kurulmasını sağlar. Hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gereken önemli noktaları da aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler

Şirket kurulumu

Yeni mağaza açma sırasında yapmanız gerekenleden biri de bir şirket kurmaktır. İnternet satış yapabilmek, sanal POS kurulumları yapabilmek için bir şirketinizin olması gerekiyor. İnternetten yapılan satışlarda, vergi mükellefi olduğunuz için şirket kurulumu zorunludur.

Şahıs ya da limited şirketi kurarak, e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. Şirket kurulumları hakkında bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehberler:

Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler

Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?

Vergileri öğrenin

Yeni mağaza açarak, internetten satış yapmaya başladığınızda vergi mükellefi olursunuz. Bu durumda da aylık ve yıllık olarak düzenli ödemeniz gereken vergilerle yükümlü olursunuz. E-ticarette sorumlu olduğunuz vergileri öğrenmeniz ve bunların takibini yaparak, düzenli olarak ödemelerini yapmanız gerekmektedir.

İlgili rehber: E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler

Altyapı seçimi

E-ticaret sitenizin kurulumunu yaparken nasıl bir altyapı kullanacağınızı da belirlemeniz önemlidir. Ücretsiz yazılımları, özel tasarım ve kodlamaları ya da hazır e-ticaret paketlerini kullanabilirsiniz.

Ücretsiz yazılımları, tasarım ve kodlama bilgisi gerektirdiği gibi, işinizin kapsamını büyütmek istediğinizde ek yazılımlar satın almanıza neden olabilir. Bu da ön görülemeyen ek maliyetler çıkartır. Bir ajans ya da yazılımcı ile çalışarak size özel bir kodlama ve tasarım yaptırdığınızda da istediğiniz her özellik sitenin fiyatını artırabileceği gibi iş tamamlanmasının ardından da düzenli olarak destek almanız gerekir ki bu da ek maliyetlerin çıkmasına neden olur.

E-ticaret hazır altyapı paketleri, size birçok farklı özelliği ve hizmeti tek bir paket altında sağlar. Herhangi bir tasarım ya da kodlama bilgisine ihityaç duymadan e-ticaret sitenizi hızlı ve kolay bir şekilde kurabilir. Pakette yer alan tüm hizmetlere sahip olduğunuz gibi müşteri desteği de alarak, herhangi bir olumsuz durumda sorunları da hızlı bir şekilde çözüme ulaştırabilirsiniz.

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

İş planınızı hazırlayın

Yeni mağaza açamadan önce yapmanız gerekenlerden bir diğeri de iş planı hazırlamaktır. İş planınız, şirketinizin kısa, orta ve uzun vadeli planlarını, finansal durumunu ve öngörülerini, ekibinizi, pazarlama ve reklam stratejilerinizi, vizyon ve misyonunuzu içermektedir. İş planınızı hazırladığınızda şirketinizi nasıl yönetmeniz gerektiğini ve kilometre taşlarınızı belirlemiş olursunuz. Bu sayede başlangıç itibariyle yol haritanızı çizmiş olursunuz.

İlgili rehber: İş planı nasıl hazırlanır? İş Planı Örnekleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri
İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri
E-ticaret sitenizi güncel tutmak, ziyaretçilerinize yeni bilgiler sunmak, SEO çalışmaları yapmak ve takipçilerinizle etkileşime geçmek için blog içerikleri oluşturuyor olabilirsiniz. Ancak içerik üreten kişilerin çoğu zaman...
24 Ağustos 2016
Sinan Oypan
CMS-İçerik Yönetim Sistemi Nedir?
CMS-İçerik Yönetim Sistemi Nedir?
Bir web sitesine girdiğimizde karşımıza çok sayıda bileşen çıkar. Bu sitede bulunan metin içerikleri, görseller, videolar, yorum bölümleri ve bağlantılar gibi birçok öge, kompleks ve bütünlüklü bir yapı oluşturur. Sayfalar...
4 Ekim 2021
Markethinkers
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketinizin karlılığını sağlamak ve sürdürmek için finans yönetimi oldukça önemli bir konudur. Özellikle küçük ve büyümeyi amaçlayan şirketlerin, bütçe yönetimlerini ve sermayelerini doğru bir şekilde...
15 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve...
11 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
E-ticaret siteleri eskiden ödeme işlemleri için tüketicilerin abone olmalarını zorunlu tutmayı tercih ediyorlardı; ancak son yıllarda artık ziyaretçi girişi ile yapılan alışverişlerin önemi de artmaya başladı. Tüketiciler her...
9 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
E-ticaret sitenizin durumunu ve yaptığınız yatırımların getirisini bilmeniz bir hayli önemlidir. Bu analizleri yapmak için de farklı kriterleri incelemeniz gerekir. Bu kriterlerden biri de sepete ekleme oranlarınızdır. Sepete...
14 Haziran 2017
Sinan Oypan
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
İnternette firma reklamları verirken, geri dönüşümlerinizi en yüksek şekilde alacak ayarları ve planlamaları yapmanız gerekir. İnternet reklamlarındaki rekabetin artması nedeniyle reklamlarda farklılaşabilmek, farklı reklam...
7 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi nedir, e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmada dikkat edilmesi gerekenler nelerdir; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta pazarlamadan yararlanan e-ticaret...
12 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve tüketicilerin markanıza olan bakış açısını etkilemek için sosyal kanıt çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Markanızın dışardan görünen imajı, tüketicilere yansıttığınız...
10 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
E-ticaret sitenizin trafiğini yakından takip etmeniz oldukça önemlidir. Sitenize gelen ziyaretçileri bilmek, bu ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi, kaç sayfayı ziyaret ettiklerini ve bunlara ek olarak yeni ziyaretçilerle...
16 Nisan 2018
Sinan Oypan
İhracat Rehberi: İhracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır?
İhracat Rehberi: İhracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır?
Ticaretin boyutu, hizmet ağının genişliğine göre büyür. Bu nedenle özellikle yurt dışına satış yapabilen firmalar için “büyük” unvanı kullanılır. Ülkeler arasında alım satımın yapıldığı bir ticaret ortamında ise her...
16 Şubat 2021
Markethinkers
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi, internet üzerinden iş yapan tüm kurum ve kişilerin özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Adından da anlaşılabileceği gibi bu kavram, internet üzerinde yaptığınız işler sonucunda edindiğiniz...
23 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin