Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler

28 Ağustos 2020
Sinan Oypan

İnternetten satış yapmak için yeni mağaza açarken, bir takım konuların üzerinde durmanız ve bir takım stratejiler belirlemeniz bir hayli önemli. Sıfırdan yeni mağaza açmak, kolay bir süreç değildir ve uzun vadede sağlam temellere dayanan bir e-ticaret sitesi için de ön hazırlıklar yapmanızda yarar var. Bu konuda neler yapabileceğinizi de bu yazımızda detaylı bir şekilde ele alacağız.

Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler

Şirket ismi ve domain alımı

Yeni mağaza açma sürecinde öncelikli olarak yapmanız gerekenler şirketiniz için bir isim bulma sonrasında da bu ismin yer alan adını almak olacaktır. Markanızın adı ve alan adı olmadan işinizi başlatamazsınız. Hedef kitleniz, yaptığınız iş özelinde bir isim seçebileceğiniz gibi işten tamamen bağımsız olan bir başka ismi de seçebilirsiniz. İsim bulma ve domain alma ile ilgili bilgileri aşağıdaki rehberlerimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehberler:

Girişimciler için marka ismi bulma rehberi

Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?

Sosyal medya hesaplarının alımı

Şirket ismi ve domain ile beraber yeni mağaza açarken, sosyal medya hesaplarınızı da almanız gerekir. Sosyal medya günümüzde pazarlama çalışmaları için oldukça önemlidir ve markanızın tanıtımı veya kampanya duyuruları için sosyal ağları kullanmanız gerekir. Bu süreçte bu çalışmaları yapabilmek için marka ve alan adınızla aynı olan sosyal medya profil isimlerinizi de almalısınız.

İlgili rehber: Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler

Tüm platformlarda aynı ismi kullanmanız, pazarlama çalışmalarınızda tek bir isimle tüm platformlara yönlendirme yapmanızı sağlarken, tüketicilerin de sizi farklı kanallarda daha rahat bulmalarını sağlarsınız. Farklı isimler kullanmanız, kurumsallık ve markalaşmada size zorluk çıkartacaktır.

Hosting seçimi

Yeni mağaza açarken, e-ticaret sitenizi barındıracağınız bir hosting de seçmeniz gerekiyor. Güvenilir, kapasistesi artırılabilir, hızlı müşteri desteği sağlayan bir hosting firması ile anlaşmanız, e-ticaret sitenizin de güvenilir bir altyapı üzerine kurulmasını sağlar. Hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gereken önemli noktaları da aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler

Şirket kurulumu

Yeni mağaza açma sırasında yapmanız gerekenleden biri de bir şirket kurmaktır. İnternet satış yapabilmek, sanal POS kurulumları yapabilmek için bir şirketinizin olması gerekiyor. İnternetten yapılan satışlarda, vergi mükellefi olduğunuz için şirket kurulumu zorunludur.

Şahıs ya da limited şirketi kurarak, e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. Şirket kurulumları hakkında bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehberler:

Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler

Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?

Vergileri öğrenin

Yeni mağaza açarak, internetten satış yapmaya başladığınızda vergi mükellefi olursunuz. Bu durumda da aylık ve yıllık olarak düzenli ödemeniz gereken vergilerle yükümlü olursunuz. E-ticarette sorumlu olduğunuz vergileri öğrenmeniz ve bunların takibini yaparak, düzenli olarak ödemelerini yapmanız gerekmektedir.

İlgili rehber: E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler

Altyapı seçimi

E-ticaret sitenizin kurulumunu yaparken nasıl bir altyapı kullanacağınızı da belirlemeniz önemlidir. Ücretsiz yazılımları, özel tasarım ve kodlamaları ya da hazır e-ticaret paketlerini kullanabilirsiniz.

Ücretsiz yazılımları, tasarım ve kodlama bilgisi gerektirdiği gibi, işinizin kapsamını büyütmek istediğinizde ek yazılımlar satın almanıza neden olabilir. Bu da ön görülemeyen ek maliyetler çıkartır. Bir ajans ya da yazılımcı ile çalışarak size özel bir kodlama ve tasarım yaptırdığınızda da istediğiniz her özellik sitenin fiyatını artırabileceği gibi iş tamamlanmasının ardından da düzenli olarak destek almanız gerekir ki bu da ek maliyetlerin çıkmasına neden olur.

E-ticaret hazır altyapı paketleri, size birçok farklı özelliği ve hizmeti tek bir paket altında sağlar. Herhangi bir tasarım ya da kodlama bilgisine ihityaç duymadan e-ticaret sitenizi hızlı ve kolay bir şekilde kurabilir. Pakette yer alan tüm hizmetlere sahip olduğunuz gibi müşteri desteği de alarak, herhangi bir olumsuz durumda sorunları da hızlı bir şekilde çözüme ulaştırabilirsiniz.

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

İş planınızı hazırlayın

Yeni mağaza açamadan önce yapmanız gerekenlerden bir diğeri de iş planı hazırlamaktır. İş planınız, şirketinizin kısa, orta ve uzun vadeli planlarını, finansal durumunu ve öngörülerini, ekibinizi, pazarlama ve reklam stratejilerinizi, vizyon ve misyonunuzu içermektedir. İş planınızı hazırladığınızda şirketinizi nasıl yönetmeniz gerektiğini ve kilometre taşlarınızı belirlemiş olursunuz. Bu sayede başlangıç itibariyle yol haritanızı çizmiş olursunuz.

İlgili rehber: İş planı nasıl hazırlanır? İş Planı Örnekleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medyada farklı reklam fikirleri ile değişik hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi etkileşim ve erişimlerinizi de artırabilirsiniz. Reklam kampanya fikirleri üzerinde çalışabileceğiniz gibi popüler reklam konuları üzerinde de...
29 Ocak 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizde birçok farklı amaçla kullanılabilmekte. Bu amaçlardan biri de kullanıcıların marka ve ürünle ilgili farkındalık aşamalarını geliştirmektir. Ürün ve marka bilinirliğini...
9 Mart 2019
Sinan Oypan
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım...
6 Haziran 2020
Sinan Oypan
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri...
30 Kasım 2017
Sinan Oypan
Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?
Marka kimliği oluşturmak, bir gece birkaç renk belirleyip, bir logo hazırlayınca tek gecede olan bir şey değildir; bu nedenle de üzerine çalışılması gerekir. Ancak bu sizi korkutmasın; çünkü doğru adımları atarak doğru...
5 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir? E-posta pazarlamada video içerik kullanımı ile ilgili dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Bu ve e-posta pazarlamada video kullanımı ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu...
24 Ekim 2017
Sinan Oypan
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video içerik üretiminin artışıyla beraber birçok firma Youtube, Facebook ve Instagram üzerinde video içeriklerini öne çıkartmaya başladı. Etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının görsel ve yazılı içeriklere kıyasla daha fazla...
6 Ekim 2017
Sinan Oypan
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
İçerik çalışmalarınız sitenizin SEO performansını önemli ölçüde artırmaktadır. Sitenize trafik çekmek ve organik olarak görünürlüğünüzü artırmak için de SEO odaklı içerik çalışmaları yapabilirsiniz. Bu...
2 Temmuz 2018
Sinan Oypan
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri...
1 Ocak 2018
Sinan Oypan