fbpx

Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler

28 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler

İnternetten satış yapmak için yeni mağaza açarken, bir takım konuların üzerinde durmanız ve bir takım stratejiler belirlemeniz bir hayli önemli. Sıfırdan yeni mağaza açmak, kolay bir süreç değildir ve uzun vadede sağlam temellere dayanan bir e-ticaret sitesi için de ön hazırlıklar yapmanızda yarar var. Bu konuda neler yapabileceğinizi de bu yazımızda detaylı bir şekilde ele alacağız.

Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler

Şirket ismi ve domain alımı

Yeni mağaza açma sürecinde öncelikli olarak yapmanız gerekenler şirketiniz için bir isim bulma sonrasında da bu ismin yer alan adını almak olacaktır. Markanızın adı ve alan adı olmadan işinizi başlatamazsınız. Hedef kitleniz, yaptığınız iş özelinde bir isim seçebileceğiniz gibi işten tamamen bağımsız olan bir başka ismi de seçebilirsiniz. İsim bulma ve domain alma ile ilgili bilgileri aşağıdaki rehberlerimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehberler:

Girişimciler için marka ismi bulma rehberi

Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?

Sosyal medya hesaplarının alımı

Şirket ismi ve domain ile beraber yeni mağaza açarken, sosyal medya hesaplarınızı da almanız gerekir. Sosyal medya günümüzde pazarlama çalışmaları için oldukça önemlidir ve markanızın tanıtımı veya kampanya duyuruları için sosyal ağları kullanmanız gerekir. Bu süreçte bu çalışmaları yapabilmek için marka ve alan adınızla aynı olan sosyal medya profil isimlerinizi de almalısınız.

İlgili rehber: Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler

Tüm platformlarda aynı ismi kullanmanız, pazarlama çalışmalarınızda tek bir isimle tüm platformlara yönlendirme yapmanızı sağlarken, tüketicilerin de sizi farklı kanallarda daha rahat bulmalarını sağlarsınız. Farklı isimler kullanmanız, kurumsallık ve markalaşmada size zorluk çıkartacaktır.

Hosting seçimi

Yeni mağaza açarken, e-ticaret sitenizi barındıracağınız bir hosting de seçmeniz gerekiyor. Güvenilir, kapasistesi artırılabilir, hızlı müşteri desteği sağlayan bir hosting firması ile anlaşmanız, e-ticaret sitenizin de güvenilir bir altyapı üzerine kurulmasını sağlar. Hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gereken önemli noktaları da aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler

Şirket kurulumu

Yeni mağaza açma sırasında yapmanız gerekenleden biri de bir şirket kurmaktır. İnternet satış yapabilmek, sanal POS kurulumları yapabilmek için bir şirketinizin olması gerekiyor. İnternetten yapılan satışlarda, vergi mükellefi olduğunuz için şirket kurulumu zorunludur.

Şahıs ya da limited şirketi kurarak, e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. Şirket kurulumları hakkında bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehberler:

Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler

Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?

Vergileri öğrenin

Yeni mağaza açarak, internetten satış yapmaya başladığınızda vergi mükellefi olursunuz. Bu durumda da aylık ve yıllık olarak düzenli ödemeniz gereken vergilerle yükümlü olursunuz. E-ticarette sorumlu olduğunuz vergileri öğrenmeniz ve bunların takibini yaparak, düzenli olarak ödemelerini yapmanız gerekmektedir.

İlgili rehber: E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler

Altyapı seçimi

E-ticaret sitenizin kurulumunu yaparken nasıl bir altyapı kullanacağınızı da belirlemeniz önemlidir. Ücretsiz yazılımları, özel tasarım ve kodlamaları ya da hazır e-ticaret paketlerini kullanabilirsiniz.

Ücretsiz yazılımları, tasarım ve kodlama bilgisi gerektirdiği gibi, işinizin kapsamını büyütmek istediğinizde ek yazılımlar satın almanıza neden olabilir. Bu da ön görülemeyen ek maliyetler çıkartır. Bir ajans ya da yazılımcı ile çalışarak size özel bir kodlama ve tasarım yaptırdığınızda da istediğiniz her özellik sitenin fiyatını artırabileceği gibi iş tamamlanmasının ardından da düzenli olarak destek almanız gerekir ki bu da ek maliyetlerin çıkmasına neden olur.

E-ticaret hazır altyapı paketleri, size birçok farklı özelliği ve hizmeti tek bir paket altında sağlar. Herhangi bir tasarım ya da kodlama bilgisine ihityaç duymadan e-ticaret sitenizi hızlı ve kolay bir şekilde kurabilir. Pakette yer alan tüm hizmetlere sahip olduğunuz gibi müşteri desteği de alarak, herhangi bir olumsuz durumda sorunları da hızlı bir şekilde çözüme ulaştırabilirsiniz.

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

İş planınızı hazırlayın

Yeni mağaza açamadan önce yapmanız gerekenlerden bir diğeri de iş planı hazırlamaktır. İş planınız, şirketinizin kısa, orta ve uzun vadeli planlarını, finansal durumunu ve öngörülerini, ekibinizi, pazarlama ve reklam stratejilerinizi, vizyon ve misyonunuzu içermektedir. İş planınızı hazırladığınızda şirketinizi nasıl yönetmeniz gerektiğini ve kilometre taşlarınızı belirlemiş olursunuz. Bu sayede başlangıç itibariyle yol haritanızı çizmiş olursunuz.

İlgili rehber: İş planı nasıl hazırlanır? İş Planı Örnekleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun...
21 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için gerekli olanlardan biri de iyi bir logodur. Logonuzun dikkat çekici ve akılda kalıcı olması, markanızın bilinirliğini artırmada ve kurumsallaşma yolunda önemli bir adımdır. Tabii ki iyi bir logo yapmanın...
18 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
İnternetten alışverişler, fiziki mağazalara göre daha farklı bir yapıdadır ve tüketiciler de bu nedenle internetten alışverişlerde iade politikalarına daha fazla önem vermektedirler. E-ticaret firmalarının iade politikalarına bu...
3 Ağustos 2017
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
Instagram canlı yayın, şu sıralar yaşanan salgın nedeniyle oldukça popülerleşti. Kullanıcıların yanı sıra markalar da bu canlı yayınlarla evde vakit geçiren tüketicilerle iletişim içerisinde kalabilmekteler. Instagram canlı...
27 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını işinizin vitrini olarak düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ana sayfadaki öğeler ve bu öğeleri nasıl kullandığınız bir hayli önemlidir. Ana sayfadaki öğeler, geri dönüşümlerinizi artırmada,...
7 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasıyla ilgili daha önceki yazılarımızda marka bilinirliğinden de sıkça bahsetmiştik. Sosyal medyanın marka bilinirliğini artırma konusunda markalara nasıl yardımcı olduğundan ve markaların bu özellik...
20 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma, farklı tüketici kitlelerine ulaşma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekme, farklı sitelerden link alarak site değerini artırma gibi konularda önemli bir araçtır. Blog oluşturma sürecinde ve...
4 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası internetten satış yapan firmaların, tüketicilerle olan iletişimlerinde iyi bir başlangıç yapmaları için çok önemlidir. İyi bir şekilde hazırlanmış ilk e-postalar iyi bir izlenim bırakacağı gibi,...
16 Eylül 2016
Sinan Oypan
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde, birçok farklı kanal yer alır ve tüketicilere bu farklı kanallar üzerinden hizmet sunulur. Birden fazla kanal üzerinde müşteri hizmetleri sunmak, hizmet kalitesini artırırken, farklı...
25 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri
E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri
E-ticaret sitenizin SEO performansını düzenli olarak kontrol etmeniz, organik arama sonuçlarından el edeceğiniz web trafiği için oldukça önemlidir. Ne yazık ki SEO çalışmaları bir kez yapılan bir uygulama değildir ve devamlı...
31 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımı yapılırken özellikle dikkat edilmesi ve üzerinde durulması gereken temel ögeler bulunmakta. Bu unsurların eksik oluşu ya da amacına uygun bir şekilde tasarlanmaması, e-ticaret sitesini ziyaret edenlerin site...
6 Şubat 2019
Sinan Oypan
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
E-ticaret sitenizin trafiğini yakından takip etmeniz oldukça önemlidir. Sitenize gelen ziyaretçileri bilmek, bu ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi, kaç sayfayı ziyaret ettiklerini ve bunlara ek olarak yeni ziyaretçilerle...
16 Nisan 2018
Sinan Oypan