Girişimciler için online satış arttırma teknikleri

21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri

Online satış arttırma teknikleri, girişimcilerin e-ticaret firmalarını daha karlı bir hale getirmelerini sağlarken, marka ve ürün bilinirliklerini artırmalarını da katkı sağlar. Yeni kitlelere ulaşmak, ürünlere olan talebi artırmak ve tüketicileri hızlı bir şekilde satın alma eylemine yönlendirmek için satış arttırma teknikleri kullanmanız gerekir. Bu rehberimizde de internet üzerinde kullanabileceğiniz satış tekniklerini ele alacağız.

E-ticarette satış arttırma teknikleri

Kullanıcı yorumlarını ürün sayfalarında gösterin

Kullanabileceğiniz yöntemlerden biri ürünle ilgili olan kullanıcı yorumlarını, ürün sayfalarında göstermek olacaktır. İnternetten alışveriş yapan kullanıcılar, başka tüketicilerin ürünle ilgili fikirlerini merak eder ve onların görüşlerine göre satın alma kararlarını da verir. Sosyal kanıt oluşturmak ve tüketicilerin ürünlere olan ilgisini artırarak, onların satın alma kararlarını etkilemek için kullanıcı yorumlarına mutlaka yer vermeniz gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli

Bunun yanı sıra e-ticaret sitenizin ana sayfası üzerinde de hizmetleriniz ve ürünlerinizle ilgili yapılmış olan güzel ve çarpıcı kullanıcı yorumlarını da ayrı bir bölüm olarak sunabilirsiniz. Özellikle yeni kurulmuş olan ve marka bilinirliği az olan firmalar için bu tür kullanıcı yorumlarını sergilemek, tüketicilerin markaya olan güvenini de artırma da önemli rol oynar.

İlgili rehber: Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?

Aciliyet hissini tetikleyin

Tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçerek, satın alma sürecini tamamlamaları için kullanabileceğiniz taktiklerden biri de aciliyet hissini tetiklemek olacaktır. Birşeyleri kaçırma hissi (FOMO) ve aciliyet hissi satış arttırma teknikleri arasında sık kullanılan yöntemlerden biridir.

Ürün sayfalarında stok adedini göstermek, kampanya ve indirim dönemlerinde kısa süreli limitler belirlemek, retargeting reklamlarda gösterilen fırsatları limitli sürede tutmak, tüketicilerin bir fırsatı kaçırma hissini uyandıracağı için onları daha hızlı bir şekilde eyleme geçirebilir. Bu konu ile ilgili daha fazla bilgiyi aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Daha az seçenek sunun

Özellikle çapraz satış veya ilgili ürün önerileri yaparken, tüketicilere daha az seçenek sunmaya çalışın. Bunun nedeni ise tüketicilere incelemeleri için çok fazla alternatif sunduğunuzda, karar verme süreçlerini zorlaştırdığınız gibi tüketicinin kafasını da karıştırmış olursunuz.

İnceleme yapacak ürün adedi arttıkça, tüketici üründen uzaklaşmaya da başladığı için, potansiyel bir satışı kaçırma ihtimaliniz artar. Bu sebeple de ürün önerileri sunarken, tüketicilere 3-4 farklı alternatif sunmayı deneyebilirsiniz.

Retargeting (Remarketing) çalışmaları yapın

Günümüzde satış arttırma teknikleri arasında sıklıkla kullanılan yöntemlerden biri de retargeting ya da diğer adıyla remarketing çalışmalarıdır. Retargeting reklamlarında, sitenizi herhangi bir nedenle terk eden kullanıcılara, farklı site veya platformlar üzerinde ilgilendikleri ürünlerle ilgili reklam ya da fırsatlar sunabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?

Tüketicileri yakalamak ve onları tekrar siteniz çekmek için bu yöntemi kullanmayı düşünebilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimizde bu konu ile ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Retargeting reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artıracak ipuçları

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

Site üzerinde ödeme işlemlerini kolaylaştırın

Tüketicilerin alışverişi yarıda bırakmalarına neden olan durumlardan biri de ödeme sürecinin karmaşık ve zor olmasıdır. Ödeme işlemlerini kolaylaştırmak ve adım adım ilerletmek, tüketicilerin işini kolaylaştıracağı için onların sepette ürün bırakarak siteyi terk etmelerinin de önüne geçecektir.

Ödeme sayfalarında kafa karıştıran unsurları elemek ve bu sayfalar sadeleştirerek, kullanıcı deneyimini artırmak satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları

Kaliteli ürün fotoğrafları kullanın

Satış arttırma teknikleri arasında kullanıcıların ilgisini çekecek kaliteli fotoğraflar kullanmak da geliyor. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin ürünlerle ilgili referans noktaları ürün fotoğraflarıdır. Bu fotoğrafların kalitesinin düşük olması veya ilgi çekici olmaması da tüketicilerin ürüne olan yaklaşımlarını olumsuz bir şekilde etkileyecektir.

İlgili rehber: Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri

Bu sebeple de ürün fotoğraf çekimlerine yatırım yapmanız ve kaliteli fotoğraflar kullanmanız önemlidir. Beyaz arka planlı ürün detaylarını gösteren fotoğrafların yanı sıra bir konsept içerisinde ürünün kullanım alanını gösteren fotoğraflar da kullanmayı deneyebilirsiniz. Ürüne olan talebi ve ilgiyi artırmak için ürünün kulanım alanlarını sergilemeniz etkili bir yöntemdir.

İlgili rehber: Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları

Sosyal ağlar da aktif olun

Günümüzde tüketiciler daha kişisel bir yaklaşım bekliyorlar. Bir firma ile iletişime geçtiklerinde kurumsal bir yaklaşımdan çok bir insanla görüşme hissini arıyorlar. Sosyal ağlar da tüketicilerle birebir iletişim kurma ve kurumsal imajdan çıkarak daha kişisel bir iletişim kurma için oldukça ideal bir ortam sağlıyor.

Müşteri ilişkilerini güçlendirerek, bir komünite oluşturmak için sosyal ağlarda düzenli olarak paylaşımlar yapabilir, kullanıcı yorumlarına yanıt vererek, onlarla etkileşime girebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

Sosyal ağlarda düzenli olarak içerik paylaşımı yapmak, marka ve ürün bilinirliğinizi artırmanızı sağlarken, yeni hedef kitlelere ulaşarak hesabınızı büyütmenize de yardımcı olur.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Sosyal medyada kullanabileceğiniz satış arttırma teknikleri arasında bu mecraların reklam platformlarını kullanmak da yer alıyor. Bu mecralarda marka ve ürün tanıtımı, web sitenize trafik yönlendirmesi, mobil uygulama tanıtımı ve etkileşim yaratma gibi birçok farklı reklam kampanyası oluşturarak, tüketicileri markanıza çekmeye çalışabilirsiniz. Sosyal medya kullanımı ile ilgili birçok farklı bilgiyi Sosyal medya rehberleri kategorimizde bulabilirsiniz.

Hedeflemelerinizi doğru yapın

Satış arttırma teknikleri arasında mutlaka bahsetmemiz gereken konulardan biri de reklamlarda doğru hedeflemeleri yapmak. İnternette reklam vermenin en güzel yanlarından biri de ulaşmak istediğiniz hedef kitleye yönelik çalışmalar yapabilmektir. Markanızla ilgili olabilecek ve ürünlerinize talep gösterecek hedef kitleleri farklı reklam platformları üzerinde belirleyerek, bu platformlar üzerinde reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları

Reklam hedeflemelerinizi yapmak, hem doğru tüketici kitlesine ulaşmanızı sağlar hem de reklam bütçenizi daha etkili bir şekilde kullanarak, daha uzun süre bu bütçeyi kullanmanıza yardımcı olur.

Siz de internet üzerinden satış yapmak ve kendi e-ticaret sitenizi kurmak istiyorsanız, İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir ve hemen online mağazanızı kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi de hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
E-ticaret sektörüne giriş yaparken, niş bir pazara odaklanmak birçok açıdan avantajlıdır. Dikey bir pazarda yer alacağınız için, bu pazarda isminizi daha kolay bir şekilde duyurmaya başlayabilirsiniz. Tabii ki rekabeti yoğun olan...
23 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
Doğru satış tekniği kullanmak, e-ticarette satışlarınızı ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynadığı için satış stratejilerinizin üzerinde planlamalar yapmanız önemlidir. İnternetten satışlarda kullanılabilecek...
28 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
Snapchat hesap açma, e-ticaret firmalarının sosyal medyada farklı ve popüler bir mecrada pazarlama çalışmaları yapmalarına olanak tanır. Farklı kanallarda yer almak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza olanak tanıyacağı için ve...
30 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz stok kontrol yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz stok kontrol yöntemleri
Stok kontrol yöntemleri, e-ticarette işinizi yaparken daha sağlık ve kontrollü bir şekilde deponuzu yönetmenizi sağlarken, stok maliyetlerinizi de düşürerek, daha bilinçli bir şekilde de deponuzu kontrol etmenizi sağlar. Stok...
7 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
SEO’da rakip analizinin önemini ve rakip analizinin nasıl yapılacağını önceki günlerde sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki linklerden bu yazılara ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: SEO’da rakip analizinin önemi İlgili...
19 Temmuz 2016
Sinan Oypan
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
E-ticaret siteleri ile alışveriş merkezleri insanların cebine kadar girdi. Bilgisayardan, tabletten, telefondan alışveriş yapabilmek mümkün. Ürün ve hizmetler de çeşit zenginliğine sahip. Ama kullanıcıların e-ticaret sitelerinden...
16 Mart 2021
Markethinkers
15 Soruda İhracat'ta E-Fatura Kullanımı
15 Soruda İhracat'ta E-Fatura Kullanımı
E-ticaret sektörünün hacmini büyütmesi ile birlikte faturalar da dijitale taşındı ve elektronik fatura dönemi başladı. E-ticaret siteleri üzerinden ihracat yapmak mümkün hâle geldikten sonra e-ihracat kavramı ortaya çıktı. 2017...
16 Mart 2022
Markethinkers
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde içerik, ürün ya da hizmet haricinde tasarım, kullanıcı deneyimi ve sunulan özellikler de bir hayli önemlidir. Sadece tasarım dahi tüketicilerin satın alma kararlarını etkilerken, gelişmiş kullanıcı deneyimi...
29 Haziran 2017
Sinan Oypan
İşletmeler İçin Google Drive Kullanma Rehberi
İşletmeler İçin Google Drive Kullanma Rehberi
Dijital belgeler, görseller ve bilgisayar ortamında kullanılan daha birçok dosya ya da veri türü, günümüz koşullarında çalışma hayatının olmazsa olmazları arasında yer alır. Gerek e-ticaret gerekse diğer sektörlerde ihtiyaç...
14 Şubat 2022
Markethinkers
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
Yılbaşı indirimleri, e-ticaret sitelerinin yıl sonundaki gelirlerini ve satış hedeflerini tutturmada önemli bir rol oynamakta. Bu nedenle de yılbaşı indirimleri üzerinde doğru stratejileri belirlemek ve çalışmalarınızı önceden...
7 Aralık 2018
Sinan Oypan
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Günümüzde en çok yakındığımız durumlardan biri de zamanın yetersiz gelmesidir. Hem işte hem de özel hayatımızda vaktin yetersiz gelmesi, istediğimiz işlere ve kişilere yeterli zamanı ayıramamak stresin oluşmasına neden olur....
17 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete başlamak isteyen herkes, birkaç gün içinde 7/24 online mağazasını açarak tüm Türkiye'ye satış yapmaya başlayabilir. Türkiye’de e-ticaret pazarı geçtiğimiz yıldan bu yana %39 büyüyerek 83,1 milyon TL’ye...
16 Temmuz 2020
IdeaSoft
Detaylı Bilgi İçin Arayın