Girişimciler için online satış arttırma teknikleri

21 Ağustos 2019
Sinan Oypan

Online satış arttırma teknikleri, girişimcilerin e-ticaret firmalarını daha karlı bir hale getirmelerini sağlarken, marka ve ürün bilinirliklerini artırmalarını da katkı sağlar. Yeni kitlelere ulaşmak, ürünlere olan talebi artırmak ve tüketicileri hızlı bir şekilde satın alma eylemine yönlendirmek için satış arttırma teknikleri kullanmanız gerekir. Bu rehberimizde de internet üzerinde kullanabileceğiniz satış tekniklerini ele alacağız.

E-ticarette satış arttırma teknikleri

Kullanıcı yorumlarını ürün sayfalarında gösterin

Kullanabileceğiniz yöntemlerden biri ürünle ilgili olan kullanıcı yorumlarını, ürün sayfalarında göstermek olacaktır. İnternetten alışveriş yapan kullanıcılar, başka tüketicilerin ürünle ilgili fikirlerini merak eder ve onların görüşlerine göre satın alma kararlarını da verir. Sosyal kanıt oluşturmak ve tüketicilerin ürünlere olan ilgisini artırarak, onların satın alma kararlarını etkilemek için kullanıcı yorumlarına mutlaka yer vermeniz gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli

Bunun yanı sıra e-ticaret sitenizin ana sayfası üzerinde de hizmetleriniz ve ürünlerinizle ilgili yapılmış olan güzel ve çarpıcı kullanıcı yorumlarını da ayrı bir bölüm olarak sunabilirsiniz. Özellikle yeni kurulmuş olan ve marka bilinirliği az olan firmalar için bu tür kullanıcı yorumlarını sergilemek, tüketicilerin markaya olan güvenini de artırma da önemli rol oynar.

İlgili rehber: Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?

Aciliyet hissini tetikleyin

Tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçerek, satın alma sürecini tamamlamaları için kullanabileceğiniz taktiklerden biri de aciliyet hissini tetiklemek olacaktır. Birşeyleri kaçırma hissi (FOMO) ve aciliyet hissi satış arttırma teknikleri arasında sık kullanılan yöntemlerden biridir.

Ürün sayfalarında stok adedini göstermek, kampanya ve indirim dönemlerinde kısa süreli limitler belirlemek, retargeting reklamlarda gösterilen fırsatları limitli sürede tutmak, tüketicilerin bir fırsatı kaçırma hissini uyandıracağı için onları daha hızlı bir şekilde eyleme geçirebilir. Bu konu ile ilgili daha fazla bilgiyi aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Daha az seçenek sunun

Özellikle çapraz satış veya ilgili ürün önerileri yaparken, tüketicilere daha az seçenek sunmaya çalışın. Bunun nedeni ise tüketicilere incelemeleri için çok fazla alternatif sunduğunuzda, karar verme süreçlerini zorlaştırdığınız gibi tüketicinin kafasını da karıştırmış olursunuz.

İnceleme yapacak ürün adedi arttıkça, tüketici üründen uzaklaşmaya da başladığı için, potansiyel bir satışı kaçırma ihtimaliniz artar. Bu sebeple de ürün önerileri sunarken, tüketicilere 3-4 farklı alternatif sunmayı deneyebilirsiniz.

Retargeting (Remarketing) çalışmaları yapın

Günümüzde satış arttırma teknikleri arasında sıklıkla kullanılan yöntemlerden biri de retargeting ya da diğer adıyla remarketing çalışmalarıdır. Retargeting reklamlarında, sitenizi herhangi bir nedenle terk eden kullanıcılara, farklı site veya platformlar üzerinde ilgilendikleri ürünlerle ilgili reklam ya da fırsatlar sunabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?

Tüketicileri yakalamak ve onları tekrar siteniz çekmek için bu yöntemi kullanmayı düşünebilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimizde bu konu ile ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Retargeting reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artıracak ipuçları

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

Site üzerinde ödeme işlemlerini kolaylaştırın

Tüketicilerin alışverişi yarıda bırakmalarına neden olan durumlardan biri de ödeme sürecinin karmaşık ve zor olmasıdır. Ödeme işlemlerini kolaylaştırmak ve adım adım ilerletmek, tüketicilerin işini kolaylaştıracağı için onların sepette ürün bırakarak siteyi terk etmelerinin de önüne geçecektir.

Ödeme sayfalarında kafa karıştıran unsurları elemek ve bu sayfalar sadeleştirerek, kullanıcı deneyimini artırmak satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları

Kaliteli ürün fotoğrafları kullanın

Satış arttırma teknikleri arasında kullanıcıların ilgisini çekecek kaliteli fotoğraflar kullanmak da geliyor. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin ürünlerle ilgili referans noktaları ürün fotoğraflarıdır. Bu fotoğrafların kalitesinin düşük olması veya ilgi çekici olmaması da tüketicilerin ürüne olan yaklaşımlarını olumsuz bir şekilde etkileyecektir.

İlgili rehber: Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri

Bu sebeple de ürün fotoğraf çekimlerine yatırım yapmanız ve kaliteli fotoğraflar kullanmanız önemlidir. Beyaz arka planlı ürün detaylarını gösteren fotoğrafların yanı sıra bir konsept içerisinde ürünün kullanım alanını gösteren fotoğraflar da kullanmayı deneyebilirsiniz. Ürüne olan talebi ve ilgiyi artırmak için ürünün kulanım alanlarını sergilemeniz etkili bir yöntemdir.

İlgili rehber: Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları

Sosyal ağlar da aktif olun

Günümüzde tüketiciler daha kişisel bir yaklaşım bekliyorlar. Bir firma ile iletişime geçtiklerinde kurumsal bir yaklaşımdan çok bir insanla görüşme hissini arıyorlar. Sosyal ağlar da tüketicilerle birebir iletişim kurma ve kurumsal imajdan çıkarak daha kişisel bir iletişim kurma için oldukça ideal bir ortam sağlıyor.

Müşteri ilişkilerini güçlendirerek, bir komünite oluşturmak için sosyal ağlarda düzenli olarak paylaşımlar yapabilir, kullanıcı yorumlarına yanıt vererek, onlarla etkileşime girebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

Sosyal ağlarda düzenli olarak içerik paylaşımı yapmak, marka ve ürün bilinirliğinizi artırmanızı sağlarken, yeni hedef kitlelere ulaşarak hesabınızı büyütmenize de yardımcı olur.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Sosyal medyada kullanabileceğiniz satış arttırma teknikleri arasında bu mecraların reklam platformlarını kullanmak da yer alıyor. Bu mecralarda marka ve ürün tanıtımı, web sitenize trafik yönlendirmesi, mobil uygulama tanıtımı ve etkileşim yaratma gibi birçok farklı reklam kampanyası oluşturarak, tüketicileri markanıza çekmeye çalışabilirsiniz. Sosyal medya kullanımı ile ilgili birçok farklı bilgiyi Sosyal medya rehberleri kategorimizde bulabilirsiniz.

Hedeflemelerinizi doğru yapın

Satış arttırma teknikleri arasında mutlaka bahsetmemiz gereken konulardan biri de reklamlarda doğru hedeflemeleri yapmak. İnternette reklam vermenin en güzel yanlarından biri de ulaşmak istediğiniz hedef kitleye yönelik çalışmalar yapabilmektir. Markanızla ilgili olabilecek ve ürünlerinize talep gösterecek hedef kitleleri farklı reklam platformları üzerinde belirleyerek, bu platformlar üzerinde reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları

Reklam hedeflemelerinizi yapmak, hem doğru tüketici kitlesine ulaşmanızı sağlar hem de reklam bütçenizi daha etkili bir şekilde kullanarak, daha uzun süre bu bütçeyi kullanmanıza yardımcı olur.

Siz de internet üzerinden satış yapmak ve kendi e-ticaret sitenizi kurmak istiyorsanız, İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir ve hemen online mağazanızı kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi de hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi, e-ticarette yeni stratejiler belirlemek, rakipleri tanıma ve onların önüne geçmek için önemli bir görevi üstlenir ve e-ticaret firmalarının bu analizleri düzenli olarak yapmaları önemlidir. Rekabet analizi, endüstri...
27 Haziran 2019
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
10 Eylül 2018
Sinan Oypan
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 2. Bölüm
SEO konusu B2B firmaları için de bir hayli önemlidir. B2C firmaları gibi doğrudan son tüketiciye ulaşılıyor olmasa da, sektörde öne çıkmak ve organik olarak hedef kitleye ulaşmak için SEO çalışmalarından yararlanılması...
22 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
E-ticarette kampanya oluşturma ve bu oluşturulan kampanyaların yönetimi oldukça önemlidir. Kampanyalar marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma, tüketicilerle etkileşime geçme ve ekstra trafik oluşturmak için e-ticaret...
13 Şubat 2018
Sinan Oypan
Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Facebook Live uygulaması ile beraber, içerik üretiminde canlı yayın videolar oldukça kolaylaşmaya başladı. Facebook’un yanı sıra Youtube üzerinden de canlı yayınlar yapılabiliyor. Şu an Instagram da bu uygulamayı bazı kanallar...
19 Aralık 2016
Sinan Oypan
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak istiyorum diyorsanız; instagram butikleri nasıl açılır / instagram kıyafet butik nasıl açılır, instagram’da butik açmak için gerekenler / butik açmak için ne gerekli, instagram butik açmak için ne kadar...
4 Aralık 2018
Sinan Oypan
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
Video içerik üretimi günümüzde pazarlama ve reklam çalışmalarında oldukça önemli bir yere sahip olmaya başladı. Eskiden çoğunlukla TV odağında olan video içerikler, artık sosyal mecralar üzerinde popülerliğini koruyor. Video...
23 Mart 2019
Sinan Oypan
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir...
11 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama, e-ticaret sitenizdeki ürünleri öne çıkartma ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme açısından bir hayli önemli. Doğru ürün fotoğrafları kullanmak, ürüne talep yaratmanızı sağladığı gibi...
12 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak isteyen girişimcilerin, uygulaması gereken bir takım yönetim ilkeleri bulunuyor. Bu yönetim ilkeleri, e-ticaret sitenizi nasıl fikirler verdiği gibi size bazı konularda yol da gösterecektir. Günümüzde,...
26 Ağustos 2019
Sinan Oypan