fbpx

Girişimciler için online satış arttırma teknikleri

21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri

Online satış arttırma teknikleri, girişimcilerin e-ticaret firmalarını daha karlı bir hale getirmelerini sağlarken, marka ve ürün bilinirliklerini artırmalarını da katkı sağlar. Yeni kitlelere ulaşmak, ürünlere olan talebi artırmak ve tüketicileri hızlı bir şekilde satın alma eylemine yönlendirmek için satış arttırma teknikleri kullanmanız gerekir. Bu rehberimizde de internet üzerinde kullanabileceğiniz satış tekniklerini ele alacağız.

E-ticarette satış arttırma teknikleri

Kullanıcı yorumlarını ürün sayfalarında gösterin

Kullanabileceğiniz yöntemlerden biri ürünle ilgili olan kullanıcı yorumlarını, ürün sayfalarında göstermek olacaktır. İnternetten alışveriş yapan kullanıcılar, başka tüketicilerin ürünle ilgili fikirlerini merak eder ve onların görüşlerine göre satın alma kararlarını da verir. Sosyal kanıt oluşturmak ve tüketicilerin ürünlere olan ilgisini artırarak, onların satın alma kararlarını etkilemek için kullanıcı yorumlarına mutlaka yer vermeniz gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli

Bunun yanı sıra e-ticaret sitenizin ana sayfası üzerinde de hizmetleriniz ve ürünlerinizle ilgili yapılmış olan güzel ve çarpıcı kullanıcı yorumlarını da ayrı bir bölüm olarak sunabilirsiniz. Özellikle yeni kurulmuş olan ve marka bilinirliği az olan firmalar için bu tür kullanıcı yorumlarını sergilemek, tüketicilerin markaya olan güvenini de artırma da önemli rol oynar.

İlgili rehber: Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?

Aciliyet hissini tetikleyin

Tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçerek, satın alma sürecini tamamlamaları için kullanabileceğiniz taktiklerden biri de aciliyet hissini tetiklemek olacaktır. Birşeyleri kaçırma hissi (FOMO) ve aciliyet hissi satış arttırma teknikleri arasında sık kullanılan yöntemlerden biridir.

Ürün sayfalarında stok adedini göstermek, kampanya ve indirim dönemlerinde kısa süreli limitler belirlemek, retargeting reklamlarda gösterilen fırsatları limitli sürede tutmak, tüketicilerin bir fırsatı kaçırma hissini uyandıracağı için onları daha hızlı bir şekilde eyleme geçirebilir. Bu konu ile ilgili daha fazla bilgiyi aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Daha az seçenek sunun

Özellikle çapraz satış veya ilgili ürün önerileri yaparken, tüketicilere daha az seçenek sunmaya çalışın. Bunun nedeni ise tüketicilere incelemeleri için çok fazla alternatif sunduğunuzda, karar verme süreçlerini zorlaştırdığınız gibi tüketicinin kafasını da karıştırmış olursunuz.

İnceleme yapacak ürün adedi arttıkça, tüketici üründen uzaklaşmaya da başladığı için, potansiyel bir satışı kaçırma ihtimaliniz artar. Bu sebeple de ürün önerileri sunarken, tüketicilere 3-4 farklı alternatif sunmayı deneyebilirsiniz.

Retargeting (Remarketing) çalışmaları yapın

Günümüzde satış arttırma teknikleri arasında sıklıkla kullanılan yöntemlerden biri de retargeting ya da diğer adıyla remarketing çalışmalarıdır. Retargeting reklamlarında, sitenizi herhangi bir nedenle terk eden kullanıcılara, farklı site veya platformlar üzerinde ilgilendikleri ürünlerle ilgili reklam ya da fırsatlar sunabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?

Tüketicileri yakalamak ve onları tekrar siteniz çekmek için bu yöntemi kullanmayı düşünebilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimizde bu konu ile ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Retargeting reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artıracak ipuçları

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

Site üzerinde ödeme işlemlerini kolaylaştırın

Tüketicilerin alışverişi yarıda bırakmalarına neden olan durumlardan biri de ödeme sürecinin karmaşık ve zor olmasıdır. Ödeme işlemlerini kolaylaştırmak ve adım adım ilerletmek, tüketicilerin işini kolaylaştıracağı için onların sepette ürün bırakarak siteyi terk etmelerinin de önüne geçecektir.

Ödeme sayfalarında kafa karıştıran unsurları elemek ve bu sayfalar sadeleştirerek, kullanıcı deneyimini artırmak satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları

Kaliteli ürün fotoğrafları kullanın

Satış arttırma teknikleri arasında kullanıcıların ilgisini çekecek kaliteli fotoğraflar kullanmak da geliyor. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin ürünlerle ilgili referans noktaları ürün fotoğraflarıdır. Bu fotoğrafların kalitesinin düşük olması veya ilgi çekici olmaması da tüketicilerin ürüne olan yaklaşımlarını olumsuz bir şekilde etkileyecektir.

İlgili rehber: Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri

Bu sebeple de ürün fotoğraf çekimlerine yatırım yapmanız ve kaliteli fotoğraflar kullanmanız önemlidir. Beyaz arka planlı ürün detaylarını gösteren fotoğrafların yanı sıra bir konsept içerisinde ürünün kullanım alanını gösteren fotoğraflar da kullanmayı deneyebilirsiniz. Ürüne olan talebi ve ilgiyi artırmak için ürünün kulanım alanlarını sergilemeniz etkili bir yöntemdir.

İlgili rehber: Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları

Sosyal ağlar da aktif olun

Günümüzde tüketiciler daha kişisel bir yaklaşım bekliyorlar. Bir firma ile iletişime geçtiklerinde kurumsal bir yaklaşımdan çok bir insanla görüşme hissini arıyorlar. Sosyal ağlar da tüketicilerle birebir iletişim kurma ve kurumsal imajdan çıkarak daha kişisel bir iletişim kurma için oldukça ideal bir ortam sağlıyor.

Müşteri ilişkilerini güçlendirerek, bir komünite oluşturmak için sosyal ağlarda düzenli olarak paylaşımlar yapabilir, kullanıcı yorumlarına yanıt vererek, onlarla etkileşime girebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

Sosyal ağlarda düzenli olarak içerik paylaşımı yapmak, marka ve ürün bilinirliğinizi artırmanızı sağlarken, yeni hedef kitlelere ulaşarak hesabınızı büyütmenize de yardımcı olur.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Sosyal medyada kullanabileceğiniz satış arttırma teknikleri arasında bu mecraların reklam platformlarını kullanmak da yer alıyor. Bu mecralarda marka ve ürün tanıtımı, web sitenize trafik yönlendirmesi, mobil uygulama tanıtımı ve etkileşim yaratma gibi birçok farklı reklam kampanyası oluşturarak, tüketicileri markanıza çekmeye çalışabilirsiniz. Sosyal medya kullanımı ile ilgili birçok farklı bilgiyi Sosyal medya rehberleri kategorimizde bulabilirsiniz.

Hedeflemelerinizi doğru yapın

Satış arttırma teknikleri arasında mutlaka bahsetmemiz gereken konulardan biri de reklamlarda doğru hedeflemeleri yapmak. İnternette reklam vermenin en güzel yanlarından biri de ulaşmak istediğiniz hedef kitleye yönelik çalışmalar yapabilmektir. Markanızla ilgili olabilecek ve ürünlerinize talep gösterecek hedef kitleleri farklı reklam platformları üzerinde belirleyerek, bu platformlar üzerinde reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları

Reklam hedeflemelerinizi yapmak, hem doğru tüketici kitlesine ulaşmanızı sağlar hem de reklam bütçenizi daha etkili bir şekilde kullanarak, daha uzun süre bu bütçeyi kullanmanıza yardımcı olur.

Siz de internet üzerinden satış yapmak ve kendi e-ticaret sitenizi kurmak istiyorsanız, İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir ve hemen online mağazanızı kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi de hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette ürün satmak ve online mağazanız üzerinden ürün satışı yaparak kendi işinizi yapmak istiyorsanız, internette satacak ürün araştırmaları yapmanız gerekiyor. İnternette satacak ürünleri bulmak için...
6 Kasım 2018
Sinan Oypan
Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
Instagram paylaşımları için strateji planı oluşturmanız, bu platform üzerinde alacağınız etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırmanızı sağlarken, markanızı da büyütmenize yardımcı olur. Düzenli bir şekilde paylaşım...
31 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Bütçe planlama, işletmelerin ellerindeki sermayeyi daha iyi yönetmelerine yardımcı olur ve uzun vadede eldeki sıcak parayı tutmayı sağlar. Eldeki sermayenin doğru bir şekilde yönetilmemesi, gelir ve gider kaynaklarının takibinin...
16 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
Özellikle son 2 yıldır, video içeriklerin popülerleşmeye başlamasıyla beraber şirketler için video pazarlamanın önemi biraz daha artmaya başladı. Youtube haricinde Facebook ve Instagram üzerinde de video paylaşımlarının artması...
8 Nisan 2017
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımını yapmak için ücretli reklamlardan yararlanmanız gerekebilir. Ancak hangi reklam platformunun sizin işinize yarayacağınızı bilmiyorsanız, işiniz biraz zor olabilir. Bu sebeple de hazırladığımız rehber...
23 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Site Trafiği Nedir? Web site sahipleri için oldukça önemli olan site trafiği, genel anlamda bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıları ifade eder. Çeşitli performans araçları ile analiz edilebilen site trafiği, hangi kaynaktan...
10 Şubat 2021
Markethinkers
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2021
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2021
Hepsiburada mağaza açma diğer bir deyişle Hepsiburada dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Türkiye’nin en eski e-ticaret sitelerinden biri olan Hepsiburada’da mağaza açmak ve kendi ürünlerinizi...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Video içerik stratejileri, günümüzde işletmelerin asıl strateji odakları haline gelmeye başlamasıyla beraber, pazarlama ve reklam stratejilerinin de önemli bir bölümünü oluşturuyor. 2016’da popülerleşmeye başlayan ve 2017’de...
28 Mart 2019
Sinan Oypan