fbpx

Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?

16 Haziran 2017
Sinan Oypan
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?

Online pazar yerleri, satıcılar ve alıcıları birleştiren üçüncü parti platformlardır. Firmalar bu platformlar üzerinde kendi ürünlerini sergileyebilir; tüketiciler de bu mecralar üzerinde farklı firmaların farklı ürünlerine ulaşabilirler.

Türkiye’de de birçok alternatifi olan online pazar yeri modeli e-ticarete yeni başlayacak ya da fiziki mağazası bulunan ve internet üzerinde satış yapmak isteyen firmalara kolaylık sağlamaktadır.

Tabii ki her iş modelinde olduğu gibi online pazar yerlerinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunmaktadır. Bu rehberimizde de bu faktörler üzerinde duracağız.

İlgili rehber: Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar nelerdir?

Online pazar yerlerinin avantajları

Ek bir satış kanalı oluşturmanızı sağlar

Yeni girişimciler ve fiziki mağazalar haricinde, kendi e-ticaret sitesi bulunan firmalar için de pazar yerleri ek bir satış kanalı oluşturmaktadır. Bu platformların kendilerine özgü bir kitlesi ve trafik hacmi bulunur. Pazar yerlerinde bir mağaza oluşturduğunuzda, doğrudan bu firmaların hedef kitlelerine ve trafiklerine ulaşma şansınız olur.

Geniş çaplı bir kitleye ulaşarak, kendinize yeni bir satış kanalı oluşturabilir, ürünlerinizi gösterebilir ve markanızı duyurabilirsiniz.

Marka bilinirliği artırmak

Bu mecraların hedef kitlelerine ulaştığınızda marka bilinirliğinizi de artırma şansınız olur. Yüksek trafikli bu mecralarda markanızı öne çıkartmak, farklı ürünleri sergilemek, tüketicilerin markanız hakkında bilgi sahibi olmasına yardımcı olabilir.

Maliyetlerinizi azaltır

Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurmaya ihtiyacınız olmadan bu platformlar üzerinden satış yapabildiğiniz için, masraflarınızı önemli ölçüde azaltmış olursunuz. Bu mecralarda hesap oluşturduğunuzda kendinize ait bir alan yaratmış olursunuz ve burada ürünlerini sergileyebilirsiniz.

Teknik konularla ilgilenmek zorunda kalmazsınız

Site yönetimi, sitenin altyapı işlemleri gibi teknik konularla ilgilenmek zorunda kalmazsınız. Böylelikle sadece işinize ve satmak istediğiniz ürünlere odaklanabilirsiniz. Teknik konularla ilgilenmeyeceğiniz için bu işler için herhangi bir maliyetiniz de olmayacaktır.

Rekabeti gözlemleyebilirsiniz

Pazar yerinde yer aldığınızda, bu mecrada yer alan rakip firmaların da çalışmalarına göz atabilirsiniz ve fiyat konusundaki dengeleri takip edebilirsiniz. Rakip firmaların ne gibi reklam ve çalışmalar yaptıklarını görerek, kendi iş stratejilerinizi belirleyebilirsiniz.

Online pazar yerlerinin dezavantajları

Aylık mağaza bedeli ücretleri

Bu mecralarda mağaza açtığınızda aylık olarak belli bir mağaza ücreti ödemeniz gerekecektir. Pazar yerlerinin farklı ücretlendirmeleri olabilir ve aylık olarak mağazanızı burada sergilemek için bu ücretleri ödemeniz gerekir.

Komisyon kesintileri

Yaptığınız satışlarda belli bir oranda komisyon bedeli pazar yeri tarafından kesilmektedir. Ürün fiyatlarınızı belirlerken bu komisyonları göz önünde bulundurmanız gerekir.

Rekabetten sıyrılamama

Bu platformlar üzerinde çok fazla firma olduğu için rekabetle baş etmeniz zorlaşabilir. Tüketiciler ürün bazlı arama yapacakları için, firmadan önce ürünler öne çıkacaktır ve bu da firmanızın öne çıkmasını zorlaştırabilir.

Reklam bedelleri

Pazar yerleri kendi reklam modelleri ile site içerisinde firmaların arama sonuçlarında daha ön plana çıkmasını sağlarlar. Bu reklam modelleri için aylık olarak belli bir ücret ödemeniz gerekir. Reklamlardan faydalanmadığınızda arama sonuçlarında alt sıralarda çıkmak markanızın görünürlüğünü ve yapacağınız satışları azaltabilir.

Kurallar uymanız gerekir

Tüketici memnuniyetini sağlamak için pazar yerlerinin belirlediği bazı kriter ve kurallar bulunur. Firma olarak bu kriter ve kurallara uymanız gerekir. Aksi takdirde bu mecralarda yer alamayabilir ya da üyeliğiniz sonlandırılabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmak ve internetten satışlara başlamak hem fiziki mağazarlar için hem de girişimci olmak isteyenler için önemlidir. Sanal dükkanınızın olması size bir takım fırsatlar sunmaktadır ve günümüzde birçok kişi...
30 Haziran 2020
Sinan Oypan
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda...
22 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmaları, bu platform üzerinde yaptığınız paylaşımların kullanıcılar tarafından daha fazla ilgi görmesine ve etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Instagram pazarlama çalışmalarını...
30 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
Marka bilinirliği, tüketicilerin ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. E-ticarette marka bilinirliğinizi artırmak için yararlanabileceğiniz birçok farklı yöntem ve strateji...
26 Mart 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için Pokemon Go’dan nasıl yararlanabilirsiniz?
Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için Pokemon Go’dan nasıl yararlanabilirsiniz?
Temmuz başında Nintendo ve Niantic tarafından yayınlanan Pokemon Go uygulaması, tüm dünyayı kasıp kavuruyor. Son günlerde bu uygulamayı görmemiş olmanız pek de mümkün değil. Çok hızlı bir şekilde başarıya ulaşan bu...
23 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar sosyal medya üzerinde etkileşim yaratabilecek uzun soluklu içerik fikirleri bulmakta zorlanabiliyorlar. Bu nedenle de düzenli paylaşımlar yapmaları zorlaştığı için de bu platformlar üzerinden bekledikleri geri...
12 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı...
24 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Son dönemlerin en popüler pazarlama trendlerinden biri de video pazarlama. Video içeriklerin popülerliğinin ve tüketiminin artmasının ardından firmalar da video içerik üretimine bir hayli önem vermeye başladı. Video içerik...
1 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret şirketiniz için pazarlama çalışmaları yaparken, bir tanıtım videosu hazırlamak doğru bir yaklaşım olacaktır. Markanızı henüz tanımayan kitlelere, yaptığınız işleri ve hizmetleri anlatmak için tanıtım...
9 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten gelinlik satmak ilgili hazırladığımız bu mini e-ticaret tavsiye rehberinde gelinlik satma siteleri arasında yer almak istiyor ve online gelinlik satmak istiyorum ya da 2 el gelinlik satmak istiyorum diyorsanız bu yazı tam size...
7 Ocak 2018
IdeaSoft