Online market kurmanın avantajları nelerdir?

22 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih etmeyi sürdürüyoruz. Öyle ki her yaş grubundan kişinin deneyimlediği online marketler artık hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline gelmiş durumda. Corona virüs sonrası online alışverişe talep artarken en fazla büyüme online market-gıda kategorisinde yaşandı. Sadece fiziki market olarak işlerini yürüten işletmeler de online platformlarda var olmadan yetersiz kalacaklarını fark ederek işlerini e-ticarete taşıma konusunda harekete geçti ve online market uygulamalarını başlattı. Peki sanal market uygulamalarının avantajları nelerdir? Online marketler hangi özellikleri taşımalıdır ve online süpermarketinizi birçok rakip arasından nasıl öne çıkarabilirsiniz? Yazımızda bu sorularınıza cevap bulabilirsiniz.

Online market her yaşa, her gruba hitap ediyor

Sanal market uygulamalarının tüketicilere sunduğu pek çok avantaj bulunuyor. Özellikle evde kalmak zorunda olduğumuz bu süreçte hijyenik şartlarda kapımıza kadar getirilen ürünler bizi dışarıdaki pek çok riske karşı koruma görevini üstleniyor. Bunun yanında evden çalışmayı sürdürenler için online market siparişleri zamandan tasarruf sağlaması açısından sıklıkla tercih ediliyor. Yaşı ilerlemiş ya da risk altında olan kişiler için de online market alışverişleri en cazip seçenek olarak dikkat çekiyor.

Online marketlerde bulunması gereken 5 özellik

Tüketiciler online süpermarket uygulamaları arasından pek çok kritere dikkat ederek siparişini veriyor. Şimdi de bir online markette bulunması gereken kriterleri birkaç başlıkta ele alalım. 1. Sanal market ürün çeşitliliği Tüketiciler ev ihtiyaçlarını sanal market üzerinden sipariş veriyor. Sipariş hacimlerinin arttığı online alışverişlerde, sanal marketinizde geniş ürün yelpazesi sunarak yüksek sepet ortalamalarına ulaşabilirsiniz. Tüketicilerin aradığı niş ürünlerin satışını gerçekleştirerek sanal marketinizin tercih edilme oranınızı artırabilirsiniz. 2. Kullanıcı dostu sanal mağaza Tüketiciler, kullanıcı dostu online marketleri tercih ediyor. Pratik, hızlı, güvenli ve kullanıcı dostu bir sanal market ile müşteri sayınızı artırabilirsiniz. Ayrıca ürünlere kolay ulaşmayı sağlayan filtreleme özellikleri, sade bir tasarım, ürün özellikleri hakkında detaylı bilgi, anlaşılır bir fiyatlandırma sistemi, ürün görsellerinin açıklayıcı olması, kg, adet gibi alanlarda tüketicilerin karar mekanizmalarının işlediği bir alışveriş deneyimi sunmalısınız. 3. Gelişmiş teslimat seçenekleri Online siparişlerde teslimat bilgileri oldukça önemlidir. Dağıtım kapasitenize göre online marketinize alışveriş yapmaya gelen müşterilerinize teslimat bilgileri ve saatlerini göstermelisiniz. Uygun teslimat seçenekleri arasından müşterilerinize seçim yaptırabilirsiniz. Aynı zamanda girilen adrese göre filtrelemeler yaparak uygun teslimat günü ve saatlerinizi bölge bazlı değiştirebilirsiniz. Müşterilerinizi şeffaf ve detaylı bilgilendirmeyle siparişleri takvime uygun şekilde sorunsuz olarak ulaştırabilirsiniz.  
IdeaSoft e-ticaret sisteminin sunduğu online market modülleri ile gıda marketinizi hemen internete taşıyabileceğinizi biliyor muydunuz? Detaylı bilgi için tıklayın.
  4. Güvenli ödeme sistemleri Tüketiciler özellikle corona virüs sürecinde temassız e-ticareti tercih ediyor. Online marketinizin en önemli alanı olan ödeme sayfanızı doğru bir şekilde kurgulamanız, yeniliklere göre optimize etmeniz, güvenli ödeme sistemleri sunmanız şarttır. Corona virüs döneminde online alışverişlerin yüzde 63’ü temassız işlem olarak gerçekleştiriliyor. Müşterilerinize sanal mağazanızda online ödeme ayrıcalıklarını sunarak temassız, hızlı ve hijyenik teslimatı da mümkün hale getirebilirsiniz. 5. Sipariş aşaması ve sonrası iletişim Müşterilerinize sepet aşamasında adrese teslim ya da mağazadan teslim gibi farklı teslimat şekilleri sunabilirsiniz. Ayrıca teslimat zamanını sepet aşamasında gösterebileceğiniz gibi ‘temassız teslimat’ ‘zili çalma’ gibi farklı alanlar koyarak sıfır temas ile siparişlerin teslimatını sağlayabilirsiniz. Gönderim ve paketleme işlemlerinizin hijyenik koşullarda yapıldığına dair bilgilendirmeler yapmanız da sizi öne çıkaracaktır. Bunun yanında kullanıcılar verdikleri siparişle ilgili özel olarak bazı isteklerde bulunabilir ya da bu siparişle ilgili birtakım notlar bırakmak isteyebilirler. Sepet aşamanıza sipariş notu bölümü ekleyerek kullanıcılarınız verdikleri siparişle ilgili iletmek istedikleri notları size göndermelerini sağlayabilirsiniz. Sipariş işlemi gerçekleştikten sonra da müşterilerinize tahmini gönderim günü ve saati hakkında dinamik bildirimler yapmalısınız. SMS ve E-posta aracılığı ile sipariş bilgilerini ileterek siparişlerini takip edebilmelerini sağlamalısınız.

IdeaSoft online market modüllerimiz sizleri bekliyor

Dijital çağa uyumlu, müşterilerinizin taleplerine karşılık verecek birçok modern hizmetin yer aldığı online süpermarketinizi hemen kurabilirsiniz. Hiçbir detayın atlanmadığı online marketinizi kurmak için IdeaSoft market modüllerimiz ile tanışın.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
SEO’da rakip analizinin önemini ve rakip analizinin nasıl yapılacağını önceki günlerde sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki linklerden bu yazılara ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: SEO’da rakip analizinin önemi İlgili...
19 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
Girişimciler için kredi desteği sağalayan KOSGEB’e başvurabilmek için girişimcilerin bazı kriterleri yerine getirmeleri gerektirmektedir. KOSGEB sadece KOBİ’lere destek sağlayan bir kurum değildir; girişimciler de KOSGEB’in...
17 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, ...
10 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette içerik pazarlamadan yararlanmak, marka bilinirliği artırma, kullanıcılarla etkileşime girme ve site trafiğini artırmak için oldukça etkili bir yöntem. İçerik pazarlamada da video kullanmak, son dönemlerde oldukça...
20 Haziran 2016
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenize müşteri çekebilmek ve geri dönüşümlerinizi artırabilmek için ürün tanıtımı yapmanız bir hayli önemlidir. Yeni veya mevcut ürünleriniz için farklı dijital pazarlama çalışmalarından yararlanarak bu...
3 Mart 2020
Sinan Oypan
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Online satış yapmak isteyen firmalar, tüketicilerin satın alma süreçlerinin nasıl ilerlediğini bilmeleri, satış ve pazarlama stratejileri geliştirirken oldukça önemlidir. Hangi mecralarda nasıl yer alınacağı, ne tür pazarlama...
28 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Geçtiğimiz günlerde yazdığımız 2017 pazarlama trendleri ve 2017 içerik pazarlama trendleri yazılarında native advertising konusundan bahsetmiştik. Önümüzdeki yıl, şirketlerin bu alanda yaptıkları reklam ve pazarlama...
20 Aralık 2016
Sinan Oypan
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz,...
22 Ocak 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın...
6 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin