Online market kurmanın avantajları nelerdir?

22 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih etmeyi sürdürüyoruz. Öyle ki her yaş grubundan kişinin deneyimlediği online marketler artık hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline gelmiş durumda. Corona virüs sonrası online alışverişe talep artarken en fazla büyüme online market-gıda kategorisinde yaşandı. Sadece fiziki market olarak işlerini yürüten işletmeler de online platformlarda var olmadan yetersiz kalacaklarını fark ederek işlerini e-ticarete taşıma konusunda harekete geçti ve online market uygulamalarını başlattı. Peki sanal market uygulamalarının avantajları nelerdir? Online marketler hangi özellikleri taşımalıdır ve online süpermarketinizi birçok rakip arasından nasıl öne çıkarabilirsiniz? Yazımızda bu sorularınıza cevap bulabilirsiniz.

Online market her yaşa, her gruba hitap ediyor

Sanal market uygulamalarının tüketicilere sunduğu pek çok avantaj bulunuyor. Özellikle evde kalmak zorunda olduğumuz bu süreçte hijyenik şartlarda kapımıza kadar getirilen ürünler bizi dışarıdaki pek çok riske karşı koruma görevini üstleniyor. Bunun yanında evden çalışmayı sürdürenler için online market siparişleri zamandan tasarruf sağlaması açısından sıklıkla tercih ediliyor. Yaşı ilerlemiş ya da risk altında olan kişiler için de online market alışverişleri en cazip seçenek olarak dikkat çekiyor.

Online marketlerde bulunması gereken 5 özellik

Tüketiciler online süpermarket uygulamaları arasından pek çok kritere dikkat ederek siparişini veriyor. Şimdi de bir online markette bulunması gereken kriterleri birkaç başlıkta ele alalım. 1. Sanal market ürün çeşitliliği Tüketiciler ev ihtiyaçlarını sanal market üzerinden sipariş veriyor. Sipariş hacimlerinin arttığı online alışverişlerde, sanal marketinizde geniş ürün yelpazesi sunarak yüksek sepet ortalamalarına ulaşabilirsiniz. Tüketicilerin aradığı niş ürünlerin satışını gerçekleştirerek sanal marketinizin tercih edilme oranınızı artırabilirsiniz. 2. Kullanıcı dostu sanal mağaza Tüketiciler, kullanıcı dostu online marketleri tercih ediyor. Pratik, hızlı, güvenli ve kullanıcı dostu bir sanal market ile müşteri sayınızı artırabilirsiniz. Ayrıca ürünlere kolay ulaşmayı sağlayan filtreleme özellikleri, sade bir tasarım, ürün özellikleri hakkında detaylı bilgi, anlaşılır bir fiyatlandırma sistemi, ürün görsellerinin açıklayıcı olması, kg, adet gibi alanlarda tüketicilerin karar mekanizmalarının işlediği bir alışveriş deneyimi sunmalısınız. 3. Gelişmiş teslimat seçenekleri Online siparişlerde teslimat bilgileri oldukça önemlidir. Dağıtım kapasitenize göre online marketinize alışveriş yapmaya gelen müşterilerinize teslimat bilgileri ve saatlerini göstermelisiniz. Uygun teslimat seçenekleri arasından müşterilerinize seçim yaptırabilirsiniz. Aynı zamanda girilen adrese göre filtrelemeler yaparak uygun teslimat günü ve saatlerinizi bölge bazlı değiştirebilirsiniz. Müşterilerinizi şeffaf ve detaylı bilgilendirmeyle siparişleri takvime uygun şekilde sorunsuz olarak ulaştırabilirsiniz.  
IdeaSoft e-ticaret sisteminin sunduğu online market modülleri ile gıda marketinizi hemen internete taşıyabileceğinizi biliyor muydunuz? Detaylı bilgi için tıklayın.
  4. Güvenli ödeme sistemleri Tüketiciler özellikle corona virüs sürecinde temassız e-ticareti tercih ediyor. Online marketinizin en önemli alanı olan ödeme sayfanızı doğru bir şekilde kurgulamanız, yeniliklere göre optimize etmeniz, güvenli ödeme sistemleri sunmanız şarttır. Corona virüs döneminde online alışverişlerin yüzde 63’ü temassız işlem olarak gerçekleştiriliyor. Müşterilerinize sanal mağazanızda online ödeme ayrıcalıklarını sunarak temassız, hızlı ve hijyenik teslimatı da mümkün hale getirebilirsiniz. 5. Sipariş aşaması ve sonrası iletişim Müşterilerinize sepet aşamasında adrese teslim ya da mağazadan teslim gibi farklı teslimat şekilleri sunabilirsiniz. Ayrıca teslimat zamanını sepet aşamasında gösterebileceğiniz gibi ‘temassız teslimat’ ‘zili çalma’ gibi farklı alanlar koyarak sıfır temas ile siparişlerin teslimatını sağlayabilirsiniz. Gönderim ve paketleme işlemlerinizin hijyenik koşullarda yapıldığına dair bilgilendirmeler yapmanız da sizi öne çıkaracaktır. Bunun yanında kullanıcılar verdikleri siparişle ilgili özel olarak bazı isteklerde bulunabilir ya da bu siparişle ilgili birtakım notlar bırakmak isteyebilirler. Sepet aşamanıza sipariş notu bölümü ekleyerek kullanıcılarınız verdikleri siparişle ilgili iletmek istedikleri notları size göndermelerini sağlayabilirsiniz. Sipariş işlemi gerçekleştikten sonra da müşterilerinize tahmini gönderim günü ve saati hakkında dinamik bildirimler yapmalısınız. SMS ve E-posta aracılığı ile sipariş bilgilerini ileterek siparişlerini takip edebilmelerini sağlamalısınız.

IdeaSoft online market modüllerimiz sizleri bekliyor

Dijital çağa uyumlu, müşterilerinizin taleplerine karşılık verecek birçok modern hizmetin yer aldığı online süpermarketinizi hemen kurabilirsiniz. Hiçbir detayın atlanmadığı online marketinizi kurmak için IdeaSoft market modüllerimiz ile tanışın.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi olarak, çağımızın ve geleceğin yükselen sektörü olan E-ticaret ile ilgili süreçleri ve uygulamaları ayrıntılı bir şekilde öğreterek, hayata geçirmenize ve etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı...
16 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Geçtiğimiz günlerde network kurmanın öneminden bahsetmiştik. Bu rehberimizde de network kurarken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız. Sektörde tanıdığınız insanların sayısının fazla olması önemli olsa da...
7 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Toptan satış diğer adıyla B2B, e-ticaret pazarının büyük bir bölümünü oluşturmakta. Toptan satış kanalı ile perakende satış yapan firmalara ulaşmak ve ürünlerinizi doğru pazarlara ulaştırmak gelirlerinizi artırmanıza...
5 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler nelerdir, tişört tasarımı nasıl yapılır, tshirt baskı çeşitleri, tişört baskısı nasıl yapılır, tişört baskı fiyatları nelere göre belirlenir, tişörte baskı...
22 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?
Özellikle Black Friday ile beraber Kasım indirimleri son birkaç yıldır Türkiye’de de bir hayli popüler olmaya başladı. Bu dönemde e-ticaret firmaları genel satış adetlerini artırma ve yıl kapanmadan cirolarını biraz daha...
4 Kasım 2020
Sinan Oypan
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konular arasında yer aldığı gibi yakından da takip edilmesi gereken bir konudur. Nakit akışı, belli bir zaman dilimi içerisinde şirketin...
27 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Yeni girişimcilerin kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için hem satış hem de pazarlama taktiklerinden yararlanmaları gerekiyor. Bu iki unsur, yeni girişimler için oldukça önemlidir; çünkü pazarlama olmadan satış yapmak...
26 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette içerik pazarlamadan yararlanmak, marka bilinirliği artırma, kullanıcılarla etkileşime girme ve site trafiğini artırmak için oldukça etkili bir yöntem. İçerik pazarlamada da video kullanmak, son dönemlerde oldukça...
20 Haziran 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?
Küçük işletmeler işlerini büyütmek, markalarını ve ürünlerini yeni ve farklı kitlelere tanıtmak ve yeni müşteri kitleleri edinmek için sosyal medya pazarlamadan yararlanabilirler. Sosyal ağlar, marka ve ürün bilinirliğini...
26 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama hem fiziki mağazalar hem de e-ticaret şirketleri için oldukça önemli bir konudur. Doğru yapıldığında farklı hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda oldukça etkilidir. Ancak...
29 Eylül 2017
Sinan Oypan