Online market kurmanın avantajları nelerdir?

22 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih etmeyi sürdürüyoruz. Öyle ki her yaş grubundan kişinin deneyimlediği online marketler artık hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline gelmiş durumda. Corona virüs sonrası online alışverişe talep artarken en fazla büyüme online market-gıda kategorisinde yaşandı. Sadece fiziki market olarak işlerini yürüten işletmeler de online platformlarda var olmadan yetersiz kalacaklarını fark ederek işlerini e-ticarete taşıma konusunda harekete geçti ve online market uygulamalarını başlattı. Peki sanal market uygulamalarının avantajları nelerdir? Online marketler hangi özellikleri taşımalıdır ve online süpermarketinizi birçok rakip arasından nasıl öne çıkarabilirsiniz? Yazımızda bu sorularınıza cevap bulabilirsiniz.

Online market her yaşa, her gruba hitap ediyor

Sanal market uygulamalarının tüketicilere sunduğu pek çok avantaj bulunuyor. Özellikle evde kalmak zorunda olduğumuz bu süreçte hijyenik şartlarda kapımıza kadar getirilen ürünler bizi dışarıdaki pek çok riske karşı koruma görevini üstleniyor. Bunun yanında evden çalışmayı sürdürenler için online market siparişleri zamandan tasarruf sağlaması açısından sıklıkla tercih ediliyor. Yaşı ilerlemiş ya da risk altında olan kişiler için de online market alışverişleri en cazip seçenek olarak dikkat çekiyor.

Online marketlerde bulunması gereken 5 özellik

Tüketiciler online süpermarket uygulamaları arasından pek çok kritere dikkat ederek siparişini veriyor. Şimdi de bir online markette bulunması gereken kriterleri birkaç başlıkta ele alalım. 1. Sanal market ürün çeşitliliği Tüketiciler ev ihtiyaçlarını sanal market üzerinden sipariş veriyor. Sipariş hacimlerinin arttığı online alışverişlerde, sanal marketinizde geniş ürün yelpazesi sunarak yüksek sepet ortalamalarına ulaşabilirsiniz. Tüketicilerin aradığı niş ürünlerin satışını gerçekleştirerek sanal marketinizin tercih edilme oranınızı artırabilirsiniz. 2. Kullanıcı dostu sanal mağaza Tüketiciler, kullanıcı dostu online marketleri tercih ediyor. Pratik, hızlı, güvenli ve kullanıcı dostu bir sanal market ile müşteri sayınızı artırabilirsiniz. Ayrıca ürünlere kolay ulaşmayı sağlayan filtreleme özellikleri, sade bir tasarım, ürün özellikleri hakkında detaylı bilgi, anlaşılır bir fiyatlandırma sistemi, ürün görsellerinin açıklayıcı olması, kg, adet gibi alanlarda tüketicilerin karar mekanizmalarının işlediği bir alışveriş deneyimi sunmalısınız. 3. Gelişmiş teslimat seçenekleri Online siparişlerde teslimat bilgileri oldukça önemlidir. Dağıtım kapasitenize göre online marketinize alışveriş yapmaya gelen müşterilerinize teslimat bilgileri ve saatlerini göstermelisiniz. Uygun teslimat seçenekleri arasından müşterilerinize seçim yaptırabilirsiniz. Aynı zamanda girilen adrese göre filtrelemeler yaparak uygun teslimat günü ve saatlerinizi bölge bazlı değiştirebilirsiniz. Müşterilerinizi şeffaf ve detaylı bilgilendirmeyle siparişleri takvime uygun şekilde sorunsuz olarak ulaştırabilirsiniz.  
IdeaSoft e-ticaret sisteminin sunduğu online market modülleri ile gıda marketinizi hemen internete taşıyabileceğinizi biliyor muydunuz? Detaylı bilgi için tıklayın.
  4. Güvenli ödeme sistemleri Tüketiciler özellikle corona virüs sürecinde temassız e-ticareti tercih ediyor. Online marketinizin en önemli alanı olan ödeme sayfanızı doğru bir şekilde kurgulamanız, yeniliklere göre optimize etmeniz, güvenli ödeme sistemleri sunmanız şarttır. Corona virüs döneminde online alışverişlerin yüzde 63’ü temassız işlem olarak gerçekleştiriliyor. Müşterilerinize sanal mağazanızda online ödeme ayrıcalıklarını sunarak temassız, hızlı ve hijyenik teslimatı da mümkün hale getirebilirsiniz. 5. Sipariş aşaması ve sonrası iletişim Müşterilerinize sepet aşamasında adrese teslim ya da mağazadan teslim gibi farklı teslimat şekilleri sunabilirsiniz. Ayrıca teslimat zamanını sepet aşamasında gösterebileceğiniz gibi ‘temassız teslimat’ ‘zili çalma’ gibi farklı alanlar koyarak sıfır temas ile siparişlerin teslimatını sağlayabilirsiniz. Gönderim ve paketleme işlemlerinizin hijyenik koşullarda yapıldığına dair bilgilendirmeler yapmanız da sizi öne çıkaracaktır. Bunun yanında kullanıcılar verdikleri siparişle ilgili özel olarak bazı isteklerde bulunabilir ya da bu siparişle ilgili birtakım notlar bırakmak isteyebilirler. Sepet aşamanıza sipariş notu bölümü ekleyerek kullanıcılarınız verdikleri siparişle ilgili iletmek istedikleri notları size göndermelerini sağlayabilirsiniz. Sipariş işlemi gerçekleştikten sonra da müşterilerinize tahmini gönderim günü ve saati hakkında dinamik bildirimler yapmalısınız. SMS ve E-posta aracılığı ile sipariş bilgilerini ileterek siparişlerini takip edebilmelerini sağlamalısınız.

IdeaSoft online market modüllerimiz sizleri bekliyor

Dijital çağa uyumlu, müşterilerinizin taleplerine karşılık verecek birçok modern hizmetin yer aldığı online süpermarketinizi hemen kurabilirsiniz. Hiçbir detayın atlanmadığı online marketinizi kurmak için IdeaSoft market modüllerimiz ile tanışın.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Video içerikler günümüzde en çok etkileşimi sağlayan içerik türleri arasında yer alıyor. Kullanıcıların videolara ilgi artmasının yanı sıra sosyal mecraların da video içerikleri daha fazl ön plana çıkartıyor olması ve...
1 Haziran 2018
Sinan Oypan
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar sosyal medya üzerinde etkileşim yaratabilecek uzun soluklu içerik fikirleri bulmakta zorlanabiliyorlar. Bu nedenle de düzenli paylaşımlar yapmaları zorlaştığı için de bu platformlar üzerinden bekledikleri geri...
12 Ekim 2020
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Yerli ve yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Yerli ve yabancı üretici firmalar, ürün tedarik yönetiminde farklı avantaj ve dezavantajlar sağlayabildikleri için tedarik ağınızı oluştururken doğru üreticileri seçmeniz önemli. Yerli ve yabancı üretici firmalar, farklı...
19 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada kişiselleştirme
E-posta pazarlamada kişiselleştirme, çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında önemlidir. Son birkaç yıldır e-ticaretteki en önemli unsurlardan biri de kişiselleştirme yapmak diyebiliriz. Tüketiciler, kendilerine özel kampanya ve...
22 Haziran 2016
Sinan Oypan
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de...
6 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri
Aralık ayına girerken, firmalar yılbaşı için yeni kampanya hazırlıklarına girmeye başladılar. Kampanya dönemleri öncesinde hem sitenizin SEO performansını ölçümlemeli hem de sosyal medya reklam kampanyalarınızı hazırlamanız...
21 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?
SMS kullanımları pazarlama alanında e-posta ve diğer dijital kanallardan daha eskiye dayanıyor. Bu sebeple de hem firmaların hem de kullanıcıların daha alışkın olduğu pazarlama araçlarından biri. Tüketicilere doğrudan telefon...
27 Şubat 2018
Sinan Oypan
7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi e-ticaret firmaları için günümüzde önemli bir yere sahip. Hem organik hem de ücretli reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliği artırılabileceği gibi hem de mevcut takipçilerle...
20 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi nedir, e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmada dikkat edilmesi gerekenler nelerdir; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta pazarlamadan yararlanan e-ticaret...
12 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri, şirketinizin belli konulardaki duyarlılığını gösterirken, marka imajınızı da tüketicilerin gözünde olumlu yönde etkiler. Farklı projelerde yer almak ya da yani projeler başlatarak, tüketicilerin önem...
27 Mart 2020
Sinan Oypan
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken kısıtlı bütçe girişimcileri en çok zorlayan konulardan birisi. İşe ve girişime göre ihtiyaç duyulan ofis alanı farklılık gösterebiliyor. Küçük girişimlerin birçoğu home ofice sisteminden yararlansa da belli bir...
27 Ağustos 2016
Sinan Oypan