Online market kurmanın avantajları nelerdir?

22 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih etmeyi sürdürüyoruz. Öyle ki her yaş grubundan kişinin deneyimlediği online marketler artık hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline gelmiş durumda. Corona virüs sonrası online alışverişe talep artarken en fazla büyüme online market-gıda kategorisinde yaşandı. Sadece fiziki market olarak işlerini yürüten işletmeler de online platformlarda var olmadan yetersiz kalacaklarını fark ederek işlerini e-ticarete taşıma konusunda harekete geçti ve online market uygulamalarını başlattı. Peki sanal market uygulamalarının avantajları nelerdir? Online marketler hangi özellikleri taşımalıdır ve online süpermarketinizi birçok rakip arasından nasıl öne çıkarabilirsiniz? Yazımızda bu sorularınıza cevap bulabilirsiniz.

Online market her yaşa, her gruba hitap ediyor

Sanal market uygulamalarının tüketicilere sunduğu pek çok avantaj bulunuyor. Özellikle evde kalmak zorunda olduğumuz bu süreçte hijyenik şartlarda kapımıza kadar getirilen ürünler bizi dışarıdaki pek çok riske karşı koruma görevini üstleniyor. Bunun yanında evden çalışmayı sürdürenler için online market siparişleri zamandan tasarruf sağlaması açısından sıklıkla tercih ediliyor. Yaşı ilerlemiş ya da risk altında olan kişiler için de online market alışverişleri en cazip seçenek olarak dikkat çekiyor.

Online marketlerde bulunması gereken 5 özellik

Tüketiciler online süpermarket uygulamaları arasından pek çok kritere dikkat ederek siparişini veriyor. Şimdi de bir online markette bulunması gereken kriterleri birkaç başlıkta ele alalım. 1. Sanal market ürün çeşitliliği Tüketiciler ev ihtiyaçlarını sanal market üzerinden sipariş veriyor. Sipariş hacimlerinin arttığı online alışverişlerde, sanal marketinizde geniş ürün yelpazesi sunarak yüksek sepet ortalamalarına ulaşabilirsiniz. Tüketicilerin aradığı niş ürünlerin satışını gerçekleştirerek sanal marketinizin tercih edilme oranınızı artırabilirsiniz. 2. Kullanıcı dostu sanal mağaza Tüketiciler, kullanıcı dostu online marketleri tercih ediyor. Pratik, hızlı, güvenli ve kullanıcı dostu bir sanal market ile müşteri sayınızı artırabilirsiniz. Ayrıca ürünlere kolay ulaşmayı sağlayan filtreleme özellikleri, sade bir tasarım, ürün özellikleri hakkında detaylı bilgi, anlaşılır bir fiyatlandırma sistemi, ürün görsellerinin açıklayıcı olması, kg, adet gibi alanlarda tüketicilerin karar mekanizmalarının işlediği bir alışveriş deneyimi sunmalısınız. 3. Gelişmiş teslimat seçenekleri Online siparişlerde teslimat bilgileri oldukça önemlidir. Dağıtım kapasitenize göre online marketinize alışveriş yapmaya gelen müşterilerinize teslimat bilgileri ve saatlerini göstermelisiniz. Uygun teslimat seçenekleri arasından müşterilerinize seçim yaptırabilirsiniz. Aynı zamanda girilen adrese göre filtrelemeler yaparak uygun teslimat günü ve saatlerinizi bölge bazlı değiştirebilirsiniz. Müşterilerinizi şeffaf ve detaylı bilgilendirmeyle siparişleri takvime uygun şekilde sorunsuz olarak ulaştırabilirsiniz.  
IdeaSoft e-ticaret sisteminin sunduğu online market modülleri ile gıda marketinizi hemen internete taşıyabileceğinizi biliyor muydunuz? Detaylı bilgi için tıklayın.
  4. Güvenli ödeme sistemleri Tüketiciler özellikle corona virüs sürecinde temassız e-ticareti tercih ediyor. Online marketinizin en önemli alanı olan ödeme sayfanızı doğru bir şekilde kurgulamanız, yeniliklere göre optimize etmeniz, güvenli ödeme sistemleri sunmanız şarttır. Corona virüs döneminde online alışverişlerin yüzde 63’ü temassız işlem olarak gerçekleştiriliyor. Müşterilerinize sanal mağazanızda online ödeme ayrıcalıklarını sunarak temassız, hızlı ve hijyenik teslimatı da mümkün hale getirebilirsiniz. 5. Sipariş aşaması ve sonrası iletişim Müşterilerinize sepet aşamasında adrese teslim ya da mağazadan teslim gibi farklı teslimat şekilleri sunabilirsiniz. Ayrıca teslimat zamanını sepet aşamasında gösterebileceğiniz gibi ‘temassız teslimat’ ‘zili çalma’ gibi farklı alanlar koyarak sıfır temas ile siparişlerin teslimatını sağlayabilirsiniz. Gönderim ve paketleme işlemlerinizin hijyenik koşullarda yapıldığına dair bilgilendirmeler yapmanız da sizi öne çıkaracaktır. Bunun yanında kullanıcılar verdikleri siparişle ilgili özel olarak bazı isteklerde bulunabilir ya da bu siparişle ilgili birtakım notlar bırakmak isteyebilirler. Sepet aşamanıza sipariş notu bölümü ekleyerek kullanıcılarınız verdikleri siparişle ilgili iletmek istedikleri notları size göndermelerini sağlayabilirsiniz. Sipariş işlemi gerçekleştikten sonra da müşterilerinize tahmini gönderim günü ve saati hakkında dinamik bildirimler yapmalısınız. SMS ve E-posta aracılığı ile sipariş bilgilerini ileterek siparişlerini takip edebilmelerini sağlamalısınız.

IdeaSoft online market modüllerimiz sizleri bekliyor

Dijital çağa uyumlu, müşterilerinizin taleplerine karşılık verecek birçok modern hizmetin yer aldığı online süpermarketinizi hemen kurabilirsiniz. Hiçbir detayın atlanmadığı online marketinizi kurmak için IdeaSoft market modüllerimiz ile tanışın.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu...
21 Eylül 2020
Sinan Oypan
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? SEO'nun yararları nelerdir? SEO ile organik trafiği arttırma yöntemleri nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı 'SEO nedir nasıl yapılır' adlı yazımızda. SEO nedir nasıl yapılır? E-ticaret sitenizin...
14 Aralık 2016
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
SEO dendiği zaman genellikle akla anahtar kelime kullanımları, site üzerindeki link yapıları ya da metin yazımları gelse de SEO’yu etkileyen önemli faktörlerden biri de kullanıcı deneyimi. Web site üzerindeki kullanıcı deneyimi...
27 Aralık 2018
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm
E-ticarette pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içerikler oluşturursunuz ve dijital içeriklerin en iyi yanlarından biri de bu çalışmaların kolay bir şekilde ölçümlenebiliyor olmasıdır. Veri analizi için birçok farklı...
14 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Tatil, özel günler, indirim dönemleri gibi yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yapmak ve bu sürece hazır olmak e-ticaret firmaları için önemlidir. Yoğun dönemlerde, gelen taleplerin artması kargo sürecini de zorlaştırırken,...
28 Ekim 2019
Sinan Oypan
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
Tıklama Başına Gelen Ziyaretçilere Güvenmeyin Birçok e-ticaret sitesi tıklama başına ödeme yapılan PPC reklam modeli ile çalışan siteler ile çalışıyor. Aslına bakarsanız, PPC maliyetleri arttıkça, websitenin arama...
30 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri, seneyi kapatırken satış adetlerinizi ve cironuzu artırmak için kullanılabilecek satış ve pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Sene sonu olduğu için, hedefleri tutturmak ve eski stokları eritmek için bu...
27 Kasım 2020
Sinan Oypan
Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online işler konusunda arayışa girenler, işini evden yönetip, aynı zamanda kendi işinin patronu olmak isteyenler için e-ticaret pazarı; düşük riskli, az yatırımla işinizi kurabileceğiniz bir alan olarak dikkat çekiyor. ...
14 Ağustos 2020
IdeaSoft
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin avantajları, kendi işini kurmanın avantajları, kendi işini kurmanın dezavantajları yani kendi işini kurmanın avantajları ve dezavantajları özetle girişimciliğin avantajları ve daha fazlasına bu yazımızda ele...
5 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri...
25 Ağustos 2017
Sinan Oypan
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan