Blog

Online market kurmanın avantajları nelerdir?

Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih etmeyi sürdürüyoruz. Öyle ki her yaş grubundan kişinin deneyimlediği online marketler artık hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline gelmiş durumda.

Corona virüs sonrası online alışverişe talep artarken en fazla büyüme online market-gıda kategorisinde yaşandı. Sadece fiziki market olarak işlerini yürüten işletmeler de online platformlarda var olmadan yetersiz kalacaklarını fark ederek işlerini e-ticarete taşıma konusunda harekete geçti ve online market uygulamalarını başlattı. Peki sanal market uygulamalarının avantajları nelerdir? Online marketler hangi özellikleri taşımalıdır ve online süpermarketinizi birçok rakip arasından nasıl öne çıkarabilirsiniz? Yazımızda bu sorularınıza cevap bulabilirsiniz.

Online market her yaşa, her gruba hitap ediyor

Sanal market uygulamalarının tüketicilere sunduğu pek çok avantaj bulunuyor. Özellikle evde kalmak zorunda olduğumuz bu süreçte hijyenik şartlarda kapımıza kadar getirilen ürünler bizi dışarıdaki pek çok riske karşı koruma görevini üstleniyor. Bunun yanında evden çalışmayı sürdürenler için online market siparişleri zamandan tasarruf sağlaması açısından sıklıkla tercih ediliyor. Yaşı ilerlemiş ya da risk altında olan kişiler için de online market alışverişleri en cazip seçenek olarak dikkat çekiyor.

Online marketlerde bulunması gereken 5 özellik

Tüketiciler online süpermarket uygulamaları arasından pek çok kritere dikkat ederek siparişini veriyor. Şimdi de bir online markette bulunması gereken kriterleri birkaç başlıkta ele alalım.

1. Sanal market ürün çeşitliliği

Tüketiciler ev ihtiyaçlarını sanal market üzerinden sipariş veriyor. Sipariş hacimlerinin arttığı online alışverişlerde, sanal marketinizde geniş ürün yelpazesi sunarak yüksek sepet ortalamalarına ulaşabilirsiniz. Tüketicilerin aradığı niş ürünlerin satışını gerçekleştirerek sanal marketinizin tercih edilme oranınızı artırabilirsiniz.

2. Kullanıcı dostu sanal mağaza

Tüketiciler, kullanıcı dostu online marketleri tercih ediyor. Pratik, hızlı, güvenli ve kullanıcı dostu bir sanal market ile müşteri sayınızı artırabilirsiniz. Ayrıca ürünlere kolay ulaşmayı sağlayan filtreleme özellikleri, sade bir tasarım, ürün özellikleri hakkında detaylı bilgi, anlaşılır bir fiyatlandırma sistemi, ürün görsellerinin açıklayıcı olması, kg, adet gibi alanlarda tüketicilerin karar mekanizmalarının işlediği bir alışveriş deneyimi sunmalısınız.

3. Gelişmiş teslimat seçenekleri

Online siparişlerde teslimat bilgileri oldukça önemlidir. Dağıtım kapasitenize göre online marketinize alışveriş yapmaya gelen müşterilerinize teslimat bilgileri ve saatlerini göstermelisiniz. Uygun teslimat seçenekleri arasından müşterilerinize seçim yaptırabilirsiniz. Aynı zamanda girilen adrese göre filtrelemeler yaparak uygun teslimat günü ve saatlerinizi bölge bazlı değiştirebilirsiniz. Müşterilerinizi şeffaf ve detaylı bilgilendirmeyle siparişleri takvime uygun şekilde sorunsuz olarak ulaştırabilirsiniz.

IdeaSoft e-ticaret sisteminin sunduğu online market modülleri ile gıda marketinizi hemen internete taşıyabileceğinizi biliyor muydunuz? Detaylı bilgi için tıklayın.

4. Güvenli ödeme sistemleri

Tüketiciler özellikle corona virüs sürecinde temassız e-ticareti tercih ediyor. Online marketinizin en önemli alanı olan ödeme sayfanızı doğru bir şekilde kurgulamanız, yeniliklere göre optimize etmeniz, güvenli ödeme sistemleri sunmanız şarttır. Corona virüs döneminde online alışverişlerin yüzde 63’ü temassız işlem olarak gerçekleştiriliyor. Müşterilerinize sanal mağazanızda online ödeme ayrıcalıklarını sunarak temassız, hızlı ve hijyenik teslimatı da mümkün hale getirebilirsiniz.

5. Sipariş aşaması ve sonrası iletişim

Müşterilerinize sepet aşamasında adrese teslim ya da mağazadan teslim gibi farklı teslimat şekilleri sunabilirsiniz. Ayrıca teslimat zamanını sepet aşamasında gösterebileceğiniz gibi ‘temassız teslimat’ ‘zili çalma’ gibi farklı alanlar koyarak sıfır temas ile siparişlerin teslimatını sağlayabilirsiniz. Gönderim ve paketleme işlemlerinizin hijyenik koşullarda yapıldığına dair bilgilendirmeler yapmanız da sizi öne çıkaracaktır.

Bunun yanında kullanıcılar verdikleri siparişle ilgili özel olarak bazı isteklerde bulunabilir ya da bu siparişle ilgili birtakım notlar bırakmak isteyebilirler. Sepet aşamanıza sipariş notu bölümü ekleyerek kullanıcılarınız verdikleri siparişle ilgili iletmek istedikleri notları size göndermelerini sağlayabilirsiniz.

Sipariş işlemi gerçekleştikten sonra da müşterilerinize tahmini gönderim günü ve saati hakkında dinamik bildirimler yapmalısınız. SMS ve E-posta aracılığı ile sipariş bilgilerini ileterek siparişlerini takip edebilmelerini sağlamalısınız.

IdeaSoft online market modüllerimiz sizleri bekliyor

Dijital çağa uyumlu, müşterilerinizin taleplerine karşılık verecek birçok modern hizmetin yer aldığı online süpermarketinizi hemen kurabilirsiniz. Hiçbir detayın atlanmadığı online marketinizi kurmak için IdeaSoft market modüllerimiz ile tanışın.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!