İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?

29 Ekim 2018
Sinan Oypan

Online mağazanızda ürün satışı yapmak için birçok farklı ürün grubu bulunuyor. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yapabileceğiniz gibi, online pazaryerlerinde de bu satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternette online mağazanız üzerinde ürün satışı yapmadan önce hangi ürünler satacağınız üzerine derinlemesine bir araştırma yapmanız gerekiyor.

Doğru ürünleri bulmanız, Online mağazanızda ürün satışı oranlarını artırmanızı sağlayacaktır. Peki, kendi online mağazasını açmak isteyenler, internet üzerinden hangi ürünleri satabilirler?

Online mağazanızda ürün satışı için ürün alternatifleri

Kıyafet, moda ve aksesuar ürünleri

İnternet üzerinde tüketicilerin en çok ilgi gösterdikleri ürün gruplarından biri de kıyafet, moda ve aksesuarlar oluyor. Bu kategorinin altında birkaç farklı öne çıkan kategoriyi şu şekilde sıralayabiliriz.

Erkek tekstil ürünleri: Erkeklere özel pantolon, tişört, gömlek, kazak, mont, iç çamaşırı gibi farklı tekstil ürünleri erkek tüketicilerin ilgi gördüğü ürün gruplarından biri. Ancak özellikle kıyafet konusunda tüketicilerin ürünleri denemeden almaya biraz mesafeli durduğunu da aklınızda tutmanız gerekiyor.

Kadın tekstil ürünleri: Online mağazanızda ürün satışı için kadınlara özel pantolon, etek, tişört, bluz, iç çamaşırı, çorap, mont gibi farklı tekstil ürünlerini düşünebilirsiniz. Birkaç yıl önce özellikle özel alışveriş kulüplerinin çok fazla tercih edilmesinin de nedenlerinden biri olan bu kategoride kadınlar erkeklere kıyasla daha fazla alışveriş yapmaya yatkınlar. Bu kategorideki ürün satışlarına yöneleceğiniz zaman iade politikalarınızı da iyi bir şekilde belirlemenizde fayda var.

Kol saatleri: İnternet üzerinde çok satılan ürün gruplarından biri de kol saatleridir. Özellikle son dönemlerde minimal tasarımlı saatler birçok tüketici tarafından tercih edilmekte. Kadın ve erkeklere özel olmak üzere ulaşmak istediğiniz hedef kitleye yönelik kol saatlerini internette satabilirsiniz.

Çanta ve diğer aksesuarlar: Online mağazanız üzerinde kıfayet ve moda ürünlerini tamamlayıcı çanta ve aksesuarlarına da yer verebilirsiniz. Bunların yanı sıra niş bir pazara odaklanmak isteyenler sadece çanta satışlarına da odaklanabilirler.

Ayakkabı ürünleri: Online mağazanızda ürün satışı için bir diğer talep gören kategori ise ayakkabı ürünleri. Tüketiciler internet üzerinden özellikle spor ve sneakers ayakkabı modellerine ilgi duymaktalar. Ayakkabı ürünleri odağında bir niş hedef kitleye yönelebileceğiniz gibi, kıyafet ve moda ürünleriyle beraber de satışlarını yapabilirsiniz.

Elektronik ürünler ve aksesuarlar

Elektronik ürünler ve aksesuarları da internet üzerinde en çok talep gören ürün gruplarından biri. Elektronik ürünler söz konusu olduğunda birçok farklı ürün grubu göz önünde tutulabilir. Bu ürün gruplarından en popüler olanlarını şu şekilde listeleyebiliriz:

Bilgisayarlar ve aksesuarları: Bilgisayar ürün grubu kendi başına büyük bir kategori olarak değerlendirilebilir. Bu kategori altında, masaüstü bilgisayarlar, laptoplar, monitörler, harici diskler, flash bellekler, yazıcılar, bağlantı kabloları, ek garanti seçenekleri ve bu donanımlarla ilgili olabilecek tüm aksesuarları toplayabiliriz. Elektronik ürünlerdeki kar marjı biraz düşük olsa da özellikle aksesuar ürünlerine odaklanmak karlılığınızı artırmanıza yardımcı olabilir.

Tablet, akıllı telefonlar ve aksesuarları: Akıllı telefon ve tablet pazarının giderek büyümesi ve tüketicilerin bu ürünlere talebinin artması nedeniyle internet mağazanızda bu ürün kategorilerine yer verebilirsiniz. Bilgisayar ürünlerinde olduğu gibi akıllı telefon ve tablet ürünlerinde de kar marjı düşük olsa da bu ürünlerle ilgili aksesuarlara (şarj aleti, telefon kılıf, şarj kabloları vb.) yönelmeniz kar marjınızı artıracaktır.

El yapımı ürünler

Online mağazanız üzerinde kendi ürettiğiniz ya da başkalarının el yapımı ürünlerini de satabilirsiniz. Son yıllarda tüketiciler el yapımı ürünlere de daha fazla değer vermeye başladıkları için ve kendi işini yapmak isteyen girişimcilerin el yapımı ürünlere yönelmeleri bu pazarın yavaş yavaş büyümesinde önemli rol oynuyor. El yapımı olarak şu tür ürünleri satabilirsiniz:

El yapımı hediyelik eşyalar: Doğum günleri, özel günler, evlilik yıl dönümleri, evlilik teklifi, düğün hediyeleri gibi farklı kategorilerde tüketicilerin sevdiklerine alabilecekleri el yapımı hediyelik eşyaları Online mağazanızda ürün satışı için uygundur..

Özel üretim tekstil ürünleri: Online mağazanızda ürün satışı için kişiye özel üretim ya da özel tasarımlarla limitli sayıda üretilen tekstil ürünleri de talep gören ürün grupları arasında yer alıyor. Kendi ürünlerinizi dikebileceğiniz gibi dikim atölyeleriyle anlaşabilir ve kendi tasarımlarınızı hazırlayabilirsiniz.

El yapımı takı ve aksesuarlar: Düşük maliyetlerle hazırlanabilen el yapımı takı ve aksesuarlarını online mağazanızda satabilirsiniz. Sadece bu ürün grubuna odaklanabileceğiniz gibi, bu ürünleri diğer ürünlerinizi tamalayıcı olarak da kombin yapabilirsiniz.

El yapımı oyuncaklar: Çocuk ve bebeklere özel el yapımı oyuncaklar da farklı bir pazara ulaşmanızı sağlar. Bu tür ürünlerde ürünün hijyeni ve sağlık koşullara uygun olması önemli bir kriterdir. Bu nedenle de bu ürünlerin satışını yapmayı düşünüyorsanız, bu konunun üzerinde ayrıca çalışmanız ve önlemler almanız gerekir.

El yapımı dekorasyon ürünleri: Ev dekorasyonunda özel tasarıma tüketicilerin ilgisi artmaya başlıyor. El yapımı özel tasarım ürünlerinizi de internet mağazanızdan satabilirsiniz.

Ev, bahçe ve evcil hayvan ürünleri

Ev, bahçe ve evcil hayvan ürünleri de internette talep gören ürün grupları arasında yer alıyor. Bu ürün grupları özelinde hangi ürünlerin satışlarını yapabileceğinizi de şöyle listeleyebiliriz

Ev ürünleri ve aksesuarları: Online mağazanızda ürün satışı için ev ile ilgili olabilecek, mobilya, beyaz eşya, mutfak ürünleri ve aksesuarları, halılar, dekorasyon ürünleri gibi birçok kategori bu grupta yer alabilir. Bu kategorideki ürünlerin dezavantajlarından biri ürünlerin boyut olarak büyük olması kargo maliyetlerini artıracağı için kargo anlaşmalarınızı iyi bir şekilde yapmanız gerekir. Aksi takdirde yüksek kargo maliyetleri nedeniyle tüketicilerin alışveriş yapmaları zor olacaktır.

Bahçe ürünleri ve aksesuarları: Bahçeli evler için özel koltuk, sehpa, masa, şemsiye, bahçe ve peyzaj araç gereçleri de internet mağazanızda satabileceğiniz ürün grupları arasında yer alıyor. Ev ürünlerinde olduğu gibi bu ürün gruplarında da kargo anlaşmalarına dikkat etmeniz de yarar var.

Evcil hayvan ürün ve aksesuarları: Son yıllarda evlerinde bir ya da birden fazla hayvan besleyen kişilerin sayısı bir hayli artmaya başladı. Özellikle büyük şehirlerde bu eğilimin daha fazla olduğunu da görülüyor. Evcil hayvanlara yönelik aksesuar, oyuncak, mama, kedi kumu gibi ürünleri de bu ürünlerle hedef kitleye satabilirsiniz.

İnternet üzerinde ürün satışı yapmak ve kendi e-ticaret sitenizi açmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve kendi sitenizi hızlı ve kolay bir şekilde kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı yazımıza geçmeden önce; bir önceki yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu...
9 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri nelerdir, facebook sayfa beğendirme için neler yapılmalıdır, facebook sayfa beğendirme için reklam kullanılmalı mıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook sayfa...
4 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile çalışmadan önce, bazı anlaşmalar yapmanız ve yapılacak olan çalışmaların hangi koşullarda yapılacağını belirlemeniz gerekir. Bu anlaşmalar, belirlenecek stratejileri ve çalışma koşullarını...
23 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmek ve onlardan daha fazla geri dönüşüm almanız, daha fazla tüketiciye ulaşmanızı sağlarken, sitenize çekeceğiniz trafiği de artırmanıza yardımcı olur. Blog yazıları e-ticaret sitenize birçok...
19 Mart 2019
Sinan Oypan
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha...
22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret teması nedir ve tema seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Doğru e-ticaret teması, e-ticaret sitesinin göze daha görünmesini sağlarken, kullanıcı deneyimini geliştirerek ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini ve geri dönüşümleri artırmaya yardımcı olur. E-ticaret...
3 Aralık 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama hem fiziki mağazalar hem de e-ticaret şirketleri için oldukça önemli bir konudur. Doğru yapıldığında farklı hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda oldukça etkilidir. Ancak...
29 Eylül 2017
Sinan Oypan
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarla beraber bir girişim kurma fikri, şuanki girişimicilik ekosisteminde oldukça yaygın; fakat sosyal çevrenizdeki kişilerle iş yapmak her zaman iyi sonuçlar vermiyor. Arkadaşlık ve iş oldukça farklı kulvarlar ve...
3 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
Ücretsiz ürün ya da promosyon ürün kampanyaları ile tüketicilere ulaşabilir, marka ve ürün bilinirliğini artırarak, yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Tabii ki ücretsiz bir ürün verirken de bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor....
17 Şubat 2020
Sinan Oypan
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için...
16 Mart 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
Pazarlamada son dönemlerde içeriğin gücü bir hayli artmaya başladı. Hem yazılı, hem görsel hem de video içerikler firmaların kendilerini tanıtmalarında ve marka bilinirliklerini artırmada oldukça önemli bir rol...
10 Nisan 2017
Sinan Oypan