İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?

29 Ekim 2018
Sinan Oypan

Online mağazanızda ürün satışı yapmak için birçok farklı ürün grubu bulunuyor. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yapabileceğiniz gibi, online pazaryerlerinde de bu satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternette online mağazanız üzerinde ürün satışı yapmadan önce hangi ürünler satacağınız üzerine derinlemesine bir araştırma yapmanız gerekiyor.

Doğru ürünleri bulmanız, Online mağazanızda ürün satışı oranlarını artırmanızı sağlayacaktır. Peki, kendi online mağazasını açmak isteyenler, internet üzerinden hangi ürünleri satabilirler?

Online mağazanızda ürün satışı için ürün alternatifleri

Kıyafet, moda ve aksesuar ürünleri

İnternet üzerinde tüketicilerin en çok ilgi gösterdikleri ürün gruplarından biri de kıyafet, moda ve aksesuarlar oluyor. Bu kategorinin altında birkaç farklı öne çıkan kategoriyi şu şekilde sıralayabiliriz.

Erkek tekstil ürünleri: Erkeklere özel pantolon, tişört, gömlek, kazak, mont, iç çamaşırı gibi farklı tekstil ürünleri erkek tüketicilerin ilgi gördüğü ürün gruplarından biri. Ancak özellikle kıyafet konusunda tüketicilerin ürünleri denemeden almaya biraz mesafeli durduğunu da aklınızda tutmanız gerekiyor.

Kadın tekstil ürünleri: Online mağazanızda ürün satışı için kadınlara özel pantolon, etek, tişört, bluz, iç çamaşırı, çorap, mont gibi farklı tekstil ürünlerini düşünebilirsiniz. Birkaç yıl önce özellikle özel alışveriş kulüplerinin çok fazla tercih edilmesinin de nedenlerinden biri olan bu kategoride kadınlar erkeklere kıyasla daha fazla alışveriş yapmaya yatkınlar. Bu kategorideki ürün satışlarına yöneleceğiniz zaman iade politikalarınızı da iyi bir şekilde belirlemenizde fayda var.

Kol saatleri: İnternet üzerinde çok satılan ürün gruplarından biri de kol saatleridir. Özellikle son dönemlerde minimal tasarımlı saatler birçok tüketici tarafından tercih edilmekte. Kadın ve erkeklere özel olmak üzere ulaşmak istediğiniz hedef kitleye yönelik kol saatlerini internette satabilirsiniz.

Çanta ve diğer aksesuarlar: Online mağazanız üzerinde kıfayet ve moda ürünlerini tamamlayıcı çanta ve aksesuarlarına da yer verebilirsiniz. Bunların yanı sıra niş bir pazara odaklanmak isteyenler sadece çanta satışlarına da odaklanabilirler.

Ayakkabı ürünleri: Online mağazanızda ürün satışı için bir diğer talep gören kategori ise ayakkabı ürünleri. Tüketiciler internet üzerinden özellikle spor ve sneakers ayakkabı modellerine ilgi duymaktalar. Ayakkabı ürünleri odağında bir niş hedef kitleye yönelebileceğiniz gibi, kıyafet ve moda ürünleriyle beraber de satışlarını yapabilirsiniz.

Elektronik ürünler ve aksesuarlar

Elektronik ürünler ve aksesuarları da internet üzerinde en çok talep gören ürün gruplarından biri. Elektronik ürünler söz konusu olduğunda birçok farklı ürün grubu göz önünde tutulabilir. Bu ürün gruplarından en popüler olanlarını şu şekilde listeleyebiliriz:

Bilgisayarlar ve aksesuarları: Bilgisayar ürün grubu kendi başına büyük bir kategori olarak değerlendirilebilir. Bu kategori altında, masaüstü bilgisayarlar, laptoplar, monitörler, harici diskler, flash bellekler, yazıcılar, bağlantı kabloları, ek garanti seçenekleri ve bu donanımlarla ilgili olabilecek tüm aksesuarları toplayabiliriz. Elektronik ürünlerdeki kar marjı biraz düşük olsa da özellikle aksesuar ürünlerine odaklanmak karlılığınızı artırmanıza yardımcı olabilir.

Tablet, akıllı telefonlar ve aksesuarları: Akıllı telefon ve tablet pazarının giderek büyümesi ve tüketicilerin bu ürünlere talebinin artması nedeniyle internet mağazanızda bu ürün kategorilerine yer verebilirsiniz. Bilgisayar ürünlerinde olduğu gibi akıllı telefon ve tablet ürünlerinde de kar marjı düşük olsa da bu ürünlerle ilgili aksesuarlara (şarj aleti, telefon kılıf, şarj kabloları vb.) yönelmeniz kar marjınızı artıracaktır.

El yapımı ürünler

Online mağazanız üzerinde kendi ürettiğiniz ya da başkalarının el yapımı ürünlerini de satabilirsiniz. Son yıllarda tüketiciler el yapımı ürünlere de daha fazla değer vermeye başladıkları için ve kendi işini yapmak isteyen girişimcilerin el yapımı ürünlere yönelmeleri bu pazarın yavaş yavaş büyümesinde önemli rol oynuyor. El yapımı olarak şu tür ürünleri satabilirsiniz:

El yapımı hediyelik eşyalar: Doğum günleri, özel günler, evlilik yıl dönümleri, evlilik teklifi, düğün hediyeleri gibi farklı kategorilerde tüketicilerin sevdiklerine alabilecekleri el yapımı hediyelik eşyaları Online mağazanızda ürün satışı için uygundur..

Özel üretim tekstil ürünleri: Online mağazanızda ürün satışı için kişiye özel üretim ya da özel tasarımlarla limitli sayıda üretilen tekstil ürünleri de talep gören ürün grupları arasında yer alıyor. Kendi ürünlerinizi dikebileceğiniz gibi dikim atölyeleriyle anlaşabilir ve kendi tasarımlarınızı hazırlayabilirsiniz.

El yapımı takı ve aksesuarlar: Düşük maliyetlerle hazırlanabilen el yapımı takı ve aksesuarlarını online mağazanızda satabilirsiniz. Sadece bu ürün grubuna odaklanabileceğiniz gibi, bu ürünleri diğer ürünlerinizi tamalayıcı olarak da kombin yapabilirsiniz.

El yapımı oyuncaklar: Çocuk ve bebeklere özel el yapımı oyuncaklar da farklı bir pazara ulaşmanızı sağlar. Bu tür ürünlerde ürünün hijyeni ve sağlık koşullara uygun olması önemli bir kriterdir. Bu nedenle de bu ürünlerin satışını yapmayı düşünüyorsanız, bu konunun üzerinde ayrıca çalışmanız ve önlemler almanız gerekir.

El yapımı dekorasyon ürünleri: Ev dekorasyonunda özel tasarıma tüketicilerin ilgisi artmaya başlıyor. El yapımı özel tasarım ürünlerinizi de internet mağazanızdan satabilirsiniz.

Ev, bahçe ve evcil hayvan ürünleri

Ev, bahçe ve evcil hayvan ürünleri de internette talep gören ürün grupları arasında yer alıyor. Bu ürün grupları özelinde hangi ürünlerin satışlarını yapabileceğinizi de şöyle listeleyebiliriz

Ev ürünleri ve aksesuarları: Online mağazanızda ürün satışı için ev ile ilgili olabilecek, mobilya, beyaz eşya, mutfak ürünleri ve aksesuarları, halılar, dekorasyon ürünleri gibi birçok kategori bu grupta yer alabilir. Bu kategorideki ürünlerin dezavantajlarından biri ürünlerin boyut olarak büyük olması kargo maliyetlerini artıracağı için kargo anlaşmalarınızı iyi bir şekilde yapmanız gerekir. Aksi takdirde yüksek kargo maliyetleri nedeniyle tüketicilerin alışveriş yapmaları zor olacaktır.

Bahçe ürünleri ve aksesuarları: Bahçeli evler için özel koltuk, sehpa, masa, şemsiye, bahçe ve peyzaj araç gereçleri de internet mağazanızda satabileceğiniz ürün grupları arasında yer alıyor. Ev ürünlerinde olduğu gibi bu ürün gruplarında da kargo anlaşmalarına dikkat etmeniz de yarar var.

Evcil hayvan ürün ve aksesuarları: Son yıllarda evlerinde bir ya da birden fazla hayvan besleyen kişilerin sayısı bir hayli artmaya başladı. Özellikle büyük şehirlerde bu eğilimin daha fazla olduğunu da görülüyor. Evcil hayvanlara yönelik aksesuar, oyuncak, mama, kedi kumu gibi ürünleri de bu ürünlerle hedef kitleye satabilirsiniz.

İnternet üzerinde ürün satışı yapmak ve kendi e-ticaret sitenizi açmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve kendi sitenizi hızlı ve kolay bir şekilde kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili mini e-ticaret rehberimize hoşgeldiniz. Bu yazımızda adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye yer verilmektedir. Adwords...
26 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Geçtiğimiz günlerde ürün tanıtım videoları çekimleriniz için kullanabileceğiniz ipuçlarını sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan yazı serimize ulaşabilirsiniz. Ürün tanıtım videolarınız için video...
20 Mart 2017
Sinan Oypan
Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlar sosyal mecralarda geri dönüşümleri artırmak için oldukça etkili pazarlama araçları haline geldi ve e-ticaret firmaları da ürün ve marka bilinirliklerini artırmak için bu reklamlardan yararlanıyor. Sosyal mecralar...
10 Nisan 2018
Sinan Oypan
Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları
Stoksuz e ticaret nasıl yapılır / Dropshipping nasıl yapılır, dropshipping firmalarının avantajları dezavantajları, stoksuz satış sitesi kurmak için gerekenler, dropshipping veren firmalar ve dropshipping siteleri ile ilgili merak...
27 Haziran 2016
Sinan Oypan
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekmek, etkileşimlerinizi artıracağı gibi yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olarak, marka imajınızı güçlendirir. Video içeriklere olan talebin artışta olması, sosyal ağlar üzerinde de video...
15 Mart 2020
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2020
WordPress Woocommerce e-ticaret sitesi kurmak internet üzerinden satış yapmaya başlamanızı sağlayabileceği gibi kendi online mağazanızın da temellerini atmanıza yardımcı olabilir. Woocommerce kullanarak bir e-ticaret sitesi kurmadan...
26 Eylül 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız. Facebook reklam...
30 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
16 Şubat 2019
Sinan Oypan
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımları, günümüzde e-ticaret siteleri için büyük önem taşıyor. Kullanıcıların büyük bir bölümünün akıllı telefonlarını gün içerisinde uzun süre kullanmaları ve markaların da sosyal medya reklamları ile...
17 Nisan 2019
Sinan Oypan
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz...
13 Temmuz 2018
Sinan Oypan