Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?

23 Kasım 2017
Sinan Oypan

E-ticaret sektörüne giriş yaparken, niş bir pazara odaklanmak birçok açıdan avantajlıdır. Dikey bir pazarda yer alacağınız için, bu pazarda isminizi daha kolay bir şekilde duyurmaya başlayabilirsiniz. Tabii ki rekabeti yoğun olan dikey pazarların da olduğunu unutmamak gerekiyor. Bu sebeple de online mağazanız için niş bir pazar seçerken, incelemeniz gereken bir takım detaylar bulunuyor.

Tüketicilerin sorunlarını çözen bir ürün araştırın

Belli bir nişte tüketicilerin sorunlarını çözen bir ürün araştırmak, online mağazanız için ürün seçerken iyi bir başlangıç olacaktır. Tüketicilerin hayatını kolaylaştıracak bir çözüm sunmanız, gireceğiniz pazarda marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur.

Bulacağınız ürün çok büyük veya karmaşık bir yapıya sahip olmak zorunda değil. Günlük hayatı kolaylaştırabilecek basit bir ürün dahi kendi nişinizi yaratmak için önemli bir adım olabilir.

Bir ürün bulmanın yanı sıra tüketicilerin bir sorununu çözecek bir ürünü üretebilirsiniz. Küçük yatırımlarla kendi üretim atölyenizi oluşturabilir ve üretim aşamasına geçebilirsiniz. Tabii ki toptan ürün satın almaya kıyasla bu yöntem daha maliyetli olabilir; ancak sunduğunuz değer yüksek olduğunda uzun vadede karlılığınızı artırabilirsiniz.

Trende olan ürünleri araştırın

Tüketicilerin sorunlarını çözecek ürünlerinizi listeledikten sonra trend olan ürünleri de araştırmaya başlayabilirsiniz. Bu ürünler arasında satış potansiyeli fazla olan ve belli bir pazara sahip ürünler ilk etapta sizin için önemli bir kaynak olabilir. Ancak bu noktada unutmamanız gereken detaylardan biri çok popüler olan ürünler, birçok firma tarafından satılıyor olabilir. Bu durumda da belli bir rekabet ortamına girebilirsiniz ve yeterli pazarlama bütçeniz yoksa marka bilinirliğinizi artıramamanız, geri dönüşümlerinizi de artıramamanıza neden olur.

Marka potansiyeli olan ürünleri seçin

Dikkat etmeniz gereken detaylardan biri de marka olma potansiyeli olan ürünlere yönelmek olacaktır. Bazı ürünlerin yeri kolaylıkla doldurulabilirken; bazı ürünler tüketicilerin gözünde farklı bir yere sahiptir ve bu da marka algısından kaynaklanmaktadır.

Niş ürünlerinizi seçerken bu marka algısına odaklanmanız, tüketicilerin gözünde ayrı bir değer kazanmanıza yardımcı olacaktır. Belli bir ürün üzerinden marka oluşturmak, marka ile sizin işinizi özdeşleştireceği için, bu ürün akla geldiğinde, sizin markanız da akla gelecektir.

Rekabeti araştırın

Marka potansiyeli olan ve tüketicilerin sorunlarını çözen trend ürünler genellikle birçok firma tarafından satışa sunuluyor olabilir. Bu sebeple de gireceğiniz pazarda belli bir rekabet ortamı olabilir. Ürünlerinizi seçtikten sonra, işe girmeden önce pazardaki rekabet ortamını araştırmanız bu açıdan önemlidir.

Benzer ürünlerini satan çok fazla firmanın olması, bu firmalar arasından sıyrılmanızı zorlaştıracağı gibi bir marka değeri yaratmanızın da önüne geçebilir. Fiyat odaklı pazarlama stratejileri kar marjlarını düşüreceği için de uzun vadeli sonuçlar alamazsınız. Bu pazara giriş yapmadan önce sektördeki firmaları araştırmanız ve bu rekabetle baş edip edemeyeceğinizi iyi bir şekide analiz etmelisiniz.

Fiyatlandırma ve kar marjlarını analiz edin

Dikkat etmeniz gereken bir diğer önemli kriter ise fiyatlandırma ve kar marjları olacaktır. Satmayı düşündüğünüz bu ürünlerin Türkiye pazarındaki fiyatlandırma politikası nasıl olmalı? Bunun yanı sıra belirleyeceğiniz fiyat politikasıyla beraber sizin kar marjlarınız nasıl olacak? Bu kar marjıyla uzun sürede markanızı ayakta tutabilir ve işinizi büyütebilir misiniz?

Fiyatlandırma ve kar marjı işinizi büyütmek için oldukça önemli. Pazarda yeterli hacmin olmaması ve uzun vadede iyi bir karlılığın sağlanamaması işinizin başarısız olmasına neden olabilir. Bazı ürünler potansiyele sahip olsa da karlılık söz konusu olduğunda yapılan yatırıma yeterince geri dönüş sağlamayabilir. Bu sebeple de bu analizlerinizi detaylı bir şekilde yapmanızda fayda vardır.

Kendi e-ticaret sitenizi kurarak internet üzerinden satış yapmayı planlıyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyerek ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?
Kategori yönetimi, ürünleri belli bir sıra ve düzen içerisinde e-ticaret sitenizde listelemek satışlarınıza etki eden faktörler arasında yer alıyor. Kategori yönetimini yaparken hiyerarşik bir düzen kullanmak ve kategorileri belli...
20 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
Retargeting reklamlar günümüzde dijital pazarlama çalışmalarında sıkça kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Birçok e-ticaret firması geri dönüşümlerini artırmak, siteyi terk eden ziyaretçileri siteye çekerek, onları...
12 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Kendi işinizi yapmak ve internetten satış için web mağaza açmayı düşünüyorsanız, öncesinde yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmalar, yapacağınız işini temellerini atmanızı sağlayacağı gibi...
27 Haziran 2020
Sinan Oypan
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
E-ticarette iyi bir müşteri hizmeti sunuyor olmak, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşterilere ulaşmak için oldukça önemlidir. Müşteri hizmetleri konusunda eksik olan firmalar, bu kitleleri elde etmekte zorlandıkları için...
26 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek başarılı bir emailing yönetimi için çok önemlidir. E-posta pazarlama çalışmaları yaparken, abone listelerinizden çıkan kullanıcılar olabilir. Her firma bu durumla...
17 Kasım 2017
Sinan Oypan
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
E-ticaret firmaları satışlarını artırmak, ürün bilinirliklerini artırmak ve yeni kitlelere ulaşmak için indirim ve promosyon yapma stratejini seçebiliyor. İndirim yapmak iyi bir satış stratejisi olsa da bu indirimleri düzenlerken...
16 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?
Marka sadakati, e-ticaret firmaları için günümüzde üstünde durmaları gerken en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkıyor. Özellikle fiyat odaklı pazarlarda, tüketicileri sadece ürün fiyatıyla değil, sunulan hizmetlerle...
4 Kasım 2019
Sinan Oypan
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmek ve onlardan daha fazla geri dönüşüm almanız, daha fazla tüketiciye ulaşmanızı sağlarken, sitenize çekeceğiniz trafiği de artırmanıza yardımcı olur. Blog yazıları e-ticaret sitenize birçok...
19 Mart 2019
Sinan Oypan
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak, e-ticaret sitenizin Google’daki görünürlüğünü artırmak ve sayfalarınızın SEO değerini artırmak için her zaman iyi sonuçlar vermeyebilir. Temel olarak bakıldığında, backlink satın almak, Google’ın...
24 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
İnternet üzerinden tüketicilere ulaşmak isteyen firmalar ya da kişiler bir e-ticaret sitesi açarak, buradan satış yapmak istiyor. Çok kaliteli bir siteniz olsa dahi iş sadece burada bitmiyor. Sitenizi kurduktan sonra yapmanız gereken...
1 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
Tanıtım çalışmalarında TV reklamları uzun süredir en önemli araçlardan biri olarak biliniyor. E-ticaret şirketleri markalarını geniş kitlelere duyurmak ve TV seyircilerine ulaşmak için de TV reklamları vererek, pazarlama...
11 Kasım 2018
Sinan Oypan
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu hazırlamak, e-ticaret sitenizin SEO performansını daha iyi analiz etmek ve bu konuda yaptığınız çalışmaları daha iyi bir şekilde takip etmenizi kolaylaştırır. Kendi SEO çalışmalarınızı yapıyorsanız, bu raporları...
27 Eylül 2019
Sinan Oypan