Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?

23 Kasım 2017
Sinan Oypan
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?

E-ticaret sektörüne giriş yaparken, niş bir pazara odaklanmak birçok açıdan avantajlıdır. Dikey bir pazarda yer alacağınız için, bu pazarda isminizi daha kolay bir şekilde duyurmaya başlayabilirsiniz. Tabii ki rekabeti yoğun olan dikey pazarların da olduğunu unutmamak gerekiyor. Bu sebeple de online mağazanız için niş bir pazar seçerken, incelemeniz gereken bir takım detaylar bulunuyor.

Tüketicilerin sorunlarını çözen bir ürün araştırın

Belli bir nişte tüketicilerin sorunlarını çözen bir ürün araştırmak, online mağazanız için ürün seçerken iyi bir başlangıç olacaktır. Tüketicilerin hayatını kolaylaştıracak bir çözüm sunmanız, gireceğiniz pazarda marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur.

Bulacağınız ürün çok büyük veya karmaşık bir yapıya sahip olmak zorunda değil. Günlük hayatı kolaylaştırabilecek basit bir ürün dahi kendi nişinizi yaratmak için önemli bir adım olabilir.

Bir ürün bulmanın yanı sıra tüketicilerin bir sorununu çözecek bir ürünü üretebilirsiniz. Küçük yatırımlarla kendi üretim atölyenizi oluşturabilir ve üretim aşamasına geçebilirsiniz. Tabii ki toptan ürün satın almaya kıyasla bu yöntem daha maliyetli olabilir; ancak sunduğunuz değer yüksek olduğunda uzun vadede karlılığınızı artırabilirsiniz.

Trende olan ürünleri araştırın

Tüketicilerin sorunlarını çözecek ürünlerinizi listeledikten sonra trend olan ürünleri de araştırmaya başlayabilirsiniz. Bu ürünler arasında satış potansiyeli fazla olan ve belli bir pazara sahip ürünler ilk etapta sizin için önemli bir kaynak olabilir. Ancak bu noktada unutmamanız gereken detaylardan biri çok popüler olan ürünler, birçok firma tarafından satılıyor olabilir. Bu durumda da belli bir rekabet ortamına girebilirsiniz ve yeterli pazarlama bütçeniz yoksa marka bilinirliğinizi artıramamanız, geri dönüşümlerinizi de artıramamanıza neden olur.

Marka potansiyeli olan ürünleri seçin

Dikkat etmeniz gereken detaylardan biri de marka olma potansiyeli olan ürünlere yönelmek olacaktır. Bazı ürünlerin yeri kolaylıkla doldurulabilirken; bazı ürünler tüketicilerin gözünde farklı bir yere sahiptir ve bu da marka algısından kaynaklanmaktadır.

Niş ürünlerinizi seçerken bu marka algısına odaklanmanız, tüketicilerin gözünde ayrı bir değer kazanmanıza yardımcı olacaktır. Belli bir ürün üzerinden marka oluşturmak, marka ile sizin işinizi özdeşleştireceği için, bu ürün akla geldiğinde, sizin markanız da akla gelecektir.

Rekabeti araştırın

Marka potansiyeli olan ve tüketicilerin sorunlarını çözen trend ürünler genellikle birçok firma tarafından satışa sunuluyor olabilir. Bu sebeple de gireceğiniz pazarda belli bir rekabet ortamı olabilir. Ürünlerinizi seçtikten sonra, işe girmeden önce pazardaki rekabet ortamını araştırmanız bu açıdan önemlidir.

Benzer ürünlerini satan çok fazla firmanın olması, bu firmalar arasından sıyrılmanızı zorlaştıracağı gibi bir marka değeri yaratmanızın da önüne geçebilir. Fiyat odaklı pazarlama stratejileri kar marjlarını düşüreceği için de uzun vadeli sonuçlar alamazsınız. Bu pazara giriş yapmadan önce sektördeki firmaları araştırmanız ve bu rekabetle baş edip edemeyeceğinizi iyi bir şekide analiz etmelisiniz.

Fiyatlandırma ve kar marjlarını analiz edin

Dikkat etmeniz gereken bir diğer önemli kriter ise fiyatlandırma ve kar marjları olacaktır. Satmayı düşündüğünüz bu ürünlerin Türkiye pazarındaki fiyatlandırma politikası nasıl olmalı? Bunun yanı sıra belirleyeceğiniz fiyat politikasıyla beraber sizin kar marjlarınız nasıl olacak? Bu kar marjıyla uzun sürede markanızı ayakta tutabilir ve işinizi büyütebilir misiniz?

Fiyatlandırma ve kar marjı işinizi büyütmek için oldukça önemli. Pazarda yeterli hacmin olmaması ve uzun vadede iyi bir karlılığın sağlanamaması işinizin başarısız olmasına neden olabilir. Bazı ürünler potansiyele sahip olsa da karlılık söz konusu olduğunda yapılan yatırıma yeterince geri dönüş sağlamayabilir. Bu sebeple de bu analizlerinizi detaylı bir şekilde yapmanızda fayda vardır.

Kendi e-ticaret sitenizi kurarak internet üzerinden satış yapmayı planlıyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyerek ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Gelişen teknolojiyle birlikte ilerleyen özgün tasarım dili rakipleriniz arasından kolayca sıyrılmanızı sağlayacaktır. Fark yaratan özgün tasarım ortaya çıkararak kuşaklar arası bir köprü oluşturabilmek mümkün. Peki nasıl...
26 Haziran 2020
IdeaSoft
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?
Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?
Kendi işinizi yapmak ya da fiziki işletmenizin e-ticaret sitesini kurmak istiyorsanız, öncelikle güvenilir bir altyapısı olan bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Kendi imkanlarınızla bir site kurabileceğiniz gibi, özel bir site...
21 Haziran 2018
Sinan Oypan
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerleri, satıcılar ve alıcıları birleştiren üçüncü parti platformlardır. Firmalar bu platformlar üzerinde kendi ürünlerini sergileyebilir; tüketiciler de bu mecralar üzerinde farklı firmaların farklı ürünlerine...
16 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medyada farklı reklam fikirleri ile değişik hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi etkileşim ve erişimlerinizi de artırabilirsiniz. Reklam kampanya fikirleri üzerinde çalışabileceğiniz gibi popüler reklam konuları üzerinde de...
29 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik...
31 Ocak 2020
Sinan Oypan
Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik ürün satışı yapmak istiyorum / organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur, organik ürün satışı için gerekli belgeler / internetten gıda satışı için gerekli...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Multidisipliner Ne Demek? Multidisipliner Yaklaşım Nedir?
Multidisipliner Ne Demek? Multidisipliner Yaklaşım Nedir?
Teknolojinin, ticaretin, iletişimin, kültürel faaliyetlerin iç içe geçtiği bir dönemde yaşıyoruz. Bu denli geniş kapsamlara sahip, uzmanı olmanın büyük zaman ve emek gerektiren kavramların yoğun bir etkileşim içine girmesi,...
8 Şubat 2022
Markethinkers
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda. Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat...
18 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
İnternet üzerinden tüketicilere ulaşmak isteyen firmalar ya da kişiler bir e-ticaret sitesi açarak, buradan satış yapmak istiyor. Çok kaliteli bir siteniz olsa dahi iş sadece burada bitmiyor. Sitenizi kurduktan sonra yapmanız gereken...
1 Ekim 2016
Sinan Oypan
Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?
Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?
Marka kimliği oluşturmak, bir gece birkaç renk belirleyip, bir logo hazırlayınca tek gecede olan bir şey değildir; bu nedenle de üzerine çalışılması gerekir. Ancak bu sizi korkutmasın; çünkü doğru adımları atarak doğru...
5 Ekim 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın