Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?

23 Kasım 2017
Sinan Oypan
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?

E-ticaret sektörüne giriş yaparken, niş bir pazara odaklanmak birçok açıdan avantajlıdır. Dikey bir pazarda yer alacağınız için, bu pazarda isminizi daha kolay bir şekilde duyurmaya başlayabilirsiniz. Tabii ki rekabeti yoğun olan dikey pazarların da olduğunu unutmamak gerekiyor. Bu sebeple de online mağazanız için niş bir pazar seçerken, incelemeniz gereken bir takım detaylar bulunuyor.

Tüketicilerin sorunlarını çözen bir ürün araştırın

Belli bir nişte tüketicilerin sorunlarını çözen bir ürün araştırmak, online mağazanız için ürün seçerken iyi bir başlangıç olacaktır. Tüketicilerin hayatını kolaylaştıracak bir çözüm sunmanız, gireceğiniz pazarda marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur.

Bulacağınız ürün çok büyük veya karmaşık bir yapıya sahip olmak zorunda değil. Günlük hayatı kolaylaştırabilecek basit bir ürün dahi kendi nişinizi yaratmak için önemli bir adım olabilir.

Bir ürün bulmanın yanı sıra tüketicilerin bir sorununu çözecek bir ürünü üretebilirsiniz. Küçük yatırımlarla kendi üretim atölyenizi oluşturabilir ve üretim aşamasına geçebilirsiniz. Tabii ki toptan ürün satın almaya kıyasla bu yöntem daha maliyetli olabilir; ancak sunduğunuz değer yüksek olduğunda uzun vadede karlılığınızı artırabilirsiniz.

Trende olan ürünleri araştırın

Tüketicilerin sorunlarını çözecek ürünlerinizi listeledikten sonra trend olan ürünleri de araştırmaya başlayabilirsiniz. Bu ürünler arasında satış potansiyeli fazla olan ve belli bir pazara sahip ürünler ilk etapta sizin için önemli bir kaynak olabilir. Ancak bu noktada unutmamanız gereken detaylardan biri çok popüler olan ürünler, birçok firma tarafından satılıyor olabilir. Bu durumda da belli bir rekabet ortamına girebilirsiniz ve yeterli pazarlama bütçeniz yoksa marka bilinirliğinizi artıramamanız, geri dönüşümlerinizi de artıramamanıza neden olur.

Marka potansiyeli olan ürünleri seçin

Dikkat etmeniz gereken detaylardan biri de marka olma potansiyeli olan ürünlere yönelmek olacaktır. Bazı ürünlerin yeri kolaylıkla doldurulabilirken; bazı ürünler tüketicilerin gözünde farklı bir yere sahiptir ve bu da marka algısından kaynaklanmaktadır.

Niş ürünlerinizi seçerken bu marka algısına odaklanmanız, tüketicilerin gözünde ayrı bir değer kazanmanıza yardımcı olacaktır. Belli bir ürün üzerinden marka oluşturmak, marka ile sizin işinizi özdeşleştireceği için, bu ürün akla geldiğinde, sizin markanız da akla gelecektir.

Rekabeti araştırın

Marka potansiyeli olan ve tüketicilerin sorunlarını çözen trend ürünler genellikle birçok firma tarafından satışa sunuluyor olabilir. Bu sebeple de gireceğiniz pazarda belli bir rekabet ortamı olabilir. Ürünlerinizi seçtikten sonra, işe girmeden önce pazardaki rekabet ortamını araştırmanız bu açıdan önemlidir.

Benzer ürünlerini satan çok fazla firmanın olması, bu firmalar arasından sıyrılmanızı zorlaştıracağı gibi bir marka değeri yaratmanızın da önüne geçebilir. Fiyat odaklı pazarlama stratejileri kar marjlarını düşüreceği için de uzun vadeli sonuçlar alamazsınız. Bu pazara giriş yapmadan önce sektördeki firmaları araştırmanız ve bu rekabetle baş edip edemeyeceğinizi iyi bir şekide analiz etmelisiniz.

Fiyatlandırma ve kar marjlarını analiz edin

Dikkat etmeniz gereken bir diğer önemli kriter ise fiyatlandırma ve kar marjları olacaktır. Satmayı düşündüğünüz bu ürünlerin Türkiye pazarındaki fiyatlandırma politikası nasıl olmalı? Bunun yanı sıra belirleyeceğiniz fiyat politikasıyla beraber sizin kar marjlarınız nasıl olacak? Bu kar marjıyla uzun sürede markanızı ayakta tutabilir ve işinizi büyütebilir misiniz?

Fiyatlandırma ve kar marjı işinizi büyütmek için oldukça önemli. Pazarda yeterli hacmin olmaması ve uzun vadede iyi bir karlılığın sağlanamaması işinizin başarısız olmasına neden olabilir. Bazı ürünler potansiyele sahip olsa da karlılık söz konusu olduğunda yapılan yatırıma yeterince geri dönüş sağlamayabilir. Bu sebeple de bu analizlerinizi detaylı bir şekilde yapmanızda fayda vardır.

Kendi e-ticaret sitenizi kurarak internet üzerinden satış yapmayı planlıyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyerek ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Blog yazılarınızı daha etkileyici ve dikkat çekici bir hale getirmek için kullanabileceğiniz taktiklerden biri de yazılarınızın başlıklarını değiştirmek olacaktır. Sosyal ağlar da ya da Google üzerinde kullanıcılar sizin...
27 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?
E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?
E-ticarette bir marka olmak, uzun vadede şirketinizin başarısını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmenizi de sağlar. Birçok firmanın odağı ürün satışı yaparak, karlılığını artırmak olduğu için markalaşma konusuna...
16 Aralık 2020
Sinan Oypan
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
E-ticarette müşteri destek hizmetlerini geliştirmek müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için oldukça önemlidir. Müşteri destek hizmetlerini satış öncesi ve satış sonrası olarak değerlendirmek gerekir. Müşterileriniz...
25 Mayıs 2018
Sinan Oypan
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik, e-ticaret firmalarının uzun bir süredir kullandığı ve internetten alışverişleri kullanıcılar için daha güvenli bir hale getiren 2 aşamalı doğrulama gerektiren bir koruma sistemidir. 3D Güvenlik ile kullanıcıların...
20 Temmuz 2019
Sinan Oypan
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B, B2C’ye kıyasla daha zor bir alandır; ancak hacim olarak bakıldığında B2B’ler üzerindeki işlem hacmi daha fazladır. B2B e-ticaret sitelerinin hazırlanışında ve yönetiminde yapılan bazı hatalar da bu işlem hacminin...
19 Ekim 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
Sosyal medya pazarlama B2C firmaları için oldukça etkili sonuçlar veriyor. Ancak B2B firmaları kimi zaman sosyal ağlardan yararlanmakta zorluk çekebiliyorlar. Sosyal medya pazarlama marka bilinirliği, ürün tanıtımı gibi konularda...
6 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada verimli sonuçlar alabilmek için markanıza en çok etkileşimi getirecek içeriklere odaklanmanız gerekiyor. Bu içerikleri bulabilmek içinse bazı testler yapmanız ve sosyal medya hesaplarının istatistiksel...
14 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Tekrar alışveriş yapan müşteriyi kazanma yöntemleri
Tekrar alışveriş yapan müşteriyi kazanma yöntemleri
Müşteri kazanma yöntemleri e ticaret siteleri için hayati bir öneme sahiptir. E-ticaret sitenizin uzun vadede başarılı olabilmesi ve uzun vadeli karlılığını sağlaması için tekrar alışveriş yapan müşterilere ihtiyacı vardır....
31 Temmuz 2018
Sinan Oypan
URL nedir? Ne İşe Yarar?
URL nedir? Ne İşe Yarar?
İnternet insan hayatına ilk girdiğinde günümüzdeki kadar derin ve kapsamlı değildi. Fakat yine de her bir sayfanın kendine özgü özellikleri vardı. Bu durum günümüzde de geçerliliğini korumaktadır. Tarayıcınızdan girdiğiniz bir...
6 Ağustos 2021
Markethinkers
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt uzun süredir hem günlük hayattaki davranışları hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Başkalarının fikirlerinden ve deneyimlerinden yola çıkarak kararlar vermek ve bu önceki kararlara göre kendi...
3 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir, sesli arama nasıl açılır / Sesli arama nedir, sesli arama motoru ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sesli...
11 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin