fbpx

Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?

23 Kasım 2017
Sinan Oypan
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?

E-ticaret sektörüne giriş yaparken, niş bir pazara odaklanmak birçok açıdan avantajlıdır. Dikey bir pazarda yer alacağınız için, bu pazarda isminizi daha kolay bir şekilde duyurmaya başlayabilirsiniz. Tabii ki rekabeti yoğun olan dikey pazarların da olduğunu unutmamak gerekiyor. Bu sebeple de online mağazanız için niş bir pazar seçerken, incelemeniz gereken bir takım detaylar bulunuyor.

Tüketicilerin sorunlarını çözen bir ürün araştırın

Belli bir nişte tüketicilerin sorunlarını çözen bir ürün araştırmak, online mağazanız için ürün seçerken iyi bir başlangıç olacaktır. Tüketicilerin hayatını kolaylaştıracak bir çözüm sunmanız, gireceğiniz pazarda marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur.

Bulacağınız ürün çok büyük veya karmaşık bir yapıya sahip olmak zorunda değil. Günlük hayatı kolaylaştırabilecek basit bir ürün dahi kendi nişinizi yaratmak için önemli bir adım olabilir.

Bir ürün bulmanın yanı sıra tüketicilerin bir sorununu çözecek bir ürünü üretebilirsiniz. Küçük yatırımlarla kendi üretim atölyenizi oluşturabilir ve üretim aşamasına geçebilirsiniz. Tabii ki toptan ürün satın almaya kıyasla bu yöntem daha maliyetli olabilir; ancak sunduğunuz değer yüksek olduğunda uzun vadede karlılığınızı artırabilirsiniz.

Trende olan ürünleri araştırın

Tüketicilerin sorunlarını çözecek ürünlerinizi listeledikten sonra trend olan ürünleri de araştırmaya başlayabilirsiniz. Bu ürünler arasında satış potansiyeli fazla olan ve belli bir pazara sahip ürünler ilk etapta sizin için önemli bir kaynak olabilir. Ancak bu noktada unutmamanız gereken detaylardan biri çok popüler olan ürünler, birçok firma tarafından satılıyor olabilir. Bu durumda da belli bir rekabet ortamına girebilirsiniz ve yeterli pazarlama bütçeniz yoksa marka bilinirliğinizi artıramamanız, geri dönüşümlerinizi de artıramamanıza neden olur.

Marka potansiyeli olan ürünleri seçin

Dikkat etmeniz gereken detaylardan biri de marka olma potansiyeli olan ürünlere yönelmek olacaktır. Bazı ürünlerin yeri kolaylıkla doldurulabilirken; bazı ürünler tüketicilerin gözünde farklı bir yere sahiptir ve bu da marka algısından kaynaklanmaktadır.

Niş ürünlerinizi seçerken bu marka algısına odaklanmanız, tüketicilerin gözünde ayrı bir değer kazanmanıza yardımcı olacaktır. Belli bir ürün üzerinden marka oluşturmak, marka ile sizin işinizi özdeşleştireceği için, bu ürün akla geldiğinde, sizin markanız da akla gelecektir.

Rekabeti araştırın

Marka potansiyeli olan ve tüketicilerin sorunlarını çözen trend ürünler genellikle birçok firma tarafından satışa sunuluyor olabilir. Bu sebeple de gireceğiniz pazarda belli bir rekabet ortamı olabilir. Ürünlerinizi seçtikten sonra, işe girmeden önce pazardaki rekabet ortamını araştırmanız bu açıdan önemlidir.

Benzer ürünlerini satan çok fazla firmanın olması, bu firmalar arasından sıyrılmanızı zorlaştıracağı gibi bir marka değeri yaratmanızın da önüne geçebilir. Fiyat odaklı pazarlama stratejileri kar marjlarını düşüreceği için de uzun vadeli sonuçlar alamazsınız. Bu pazara giriş yapmadan önce sektördeki firmaları araştırmanız ve bu rekabetle baş edip edemeyeceğinizi iyi bir şekide analiz etmelisiniz.

Fiyatlandırma ve kar marjlarını analiz edin

Dikkat etmeniz gereken bir diğer önemli kriter ise fiyatlandırma ve kar marjları olacaktır. Satmayı düşündüğünüz bu ürünlerin Türkiye pazarındaki fiyatlandırma politikası nasıl olmalı? Bunun yanı sıra belirleyeceğiniz fiyat politikasıyla beraber sizin kar marjlarınız nasıl olacak? Bu kar marjıyla uzun sürede markanızı ayakta tutabilir ve işinizi büyütebilir misiniz?

Fiyatlandırma ve kar marjı işinizi büyütmek için oldukça önemli. Pazarda yeterli hacmin olmaması ve uzun vadede iyi bir karlılığın sağlanamaması işinizin başarısız olmasına neden olabilir. Bazı ürünler potansiyele sahip olsa da karlılık söz konusu olduğunda yapılan yatırıma yeterince geri dönüş sağlamayabilir. Bu sebeple de bu analizlerinizi detaylı bir şekilde yapmanızda fayda vardır.

Kendi e-ticaret sitenizi kurarak internet üzerinden satış yapmayı planlıyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyerek ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve...
11 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve...
11 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
Girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini adım adım başarıya taşımak için son dönemde en sık kullandığı yöntemlerden biri e-ticarettir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya...
31 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
E-ticaret sitelerinde birden fazla ödeme yönteminin olması, farklı tüketicilerin farklı taleplerini karşılayarak, geri dönüşüm oranlarının artırılmasını sağlar. Bu ödeme yöntemlerinden biri de kapıda ödeme sistemidir....
11 Haziran 2016
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
E-ticaret sitenizin marka bilinirliğini artırmak ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak için reklam vermeden önce bazı sorulara yanıt vermeniz gerekiyor. Bunun sebebi ise, reklam vermeden önce hangi hedef kitleye yönelik çalışmalar...
4 Ocak 2017
Sinan Oypan
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Günümüzde en yaygın şekilde kullanılan sosyal medya pazarlama çalışmaları, 2019’da da markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden bir olmaya devam edecek. Markaların sosyal medya pazarlamayı tercih etmelerinin...
7 Nisan 2019
Sinan Oypan
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma stratejileri, hesabınızın düzenli olarak büyümesini sağlarken, markanız ve ürünlerinizle ilgilenen kullanıcıları da hesabınıza çekmenizi sağlar. Organik olarak takipçilerinizi artırmak için...
6 Ağustos 2019
Sinan Oypan
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda… Sosyal medya...
5 Aralık 2017
Sinan Oypan
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün...
8 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama...
29 Nisan 2019
Sinan Oypan
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile çalışmadan önce, bazı anlaşmalar yapmanız ve yapılacak olan çalışmaların hangi koşullarda yapılacağını belirlemeniz gerekir. Bu anlaşmalar, belirlenecek stratejileri ve çalışma koşullarını...
23 Mayıs 2019
Sinan Oypan