Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler

23 Nisan 2019
Sinan Oypan
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler

Online itibar yönetimi, internet üzerinden iş yapan tüm kurum ve kişilerin özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Adından da anlaşılabileceği gibi bu kavram, internet üzerinde yaptığınız işler sonucunda edindiğiniz itibarı yönetmenizi sağlar. Bu rehberimizde de online itibar yönetimini ve online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gereken konuları ele alacağız.

Online itibar yönetimi nedir?

Online itibar yönetimi, işletmelerin (ya da kişilerin) aktif ya da pasif bir şekilde tüketicilerin marka ile ilgili algılarını değiştirecek çalışmaların bütünüdür. Online itibar yönetimi çalışmaları, SEO, sosyal medya ve internet üzerindeki diğer içerik çalışmalarını kapsamaktadır. Aynı zamanda online itibar yönetimi çalışmaları, offline kanallar üzerindeki reklam, kampanya ve tanıtım çalışmalarıyla da yapılabilmektedir. Genel olarak bütüne bakıldığında, markanın imajını yönetecek çalışmaların tümü online itibar yönetimi kapsamında ele alınabilir.

Online itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler

Online itibar yönetiminin e-ticaret firmaları için önemli olmasının arkasında yatan birçok sebep bulunuyor. Bu sebepleri de şu şekilde sıralayabiliriz:

Tüketiciler markalarla ilgili yorumları okurlar

İnternet üzerinden alışveriş yapan tüketicilerin büyük bir bölümü, markaların hizmetleri ve ürünleri hakkında bilgi almak için marka ile ilgili yorum ve görüşleri takip eder. Bu yorumlar doğrultusunda da markaya olan bakış açıları ve yaklaşımları değişiklik gösterdiği için, online itibar yönetimi tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede önemli bir rol oynar.

Kötü yorumlar tüketicileri kaçırabilir

İnternet üzerinde marka ile ilgili yapılmış kötü yorumların çok olması ve tüketicilerin gözünde negatif bir imajın oluşması, potansiyel müşterilerin de kaçmasına neden olacaktır. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi tüketiciler, satın alma öncesinde marka ile ilgili yorumlara bakacaklardır. Olumsuz yorumların çok fazla olması ve markanın imajının kötü olması, tüketicilerin başka alternatif arayışlarına geçmelerine neden olacaktır.

Blog içerikleri önemli bir yere sahiptir

Online itibar yönetimi çalışmalarında blog içeriklerinin önemi oldukça yüksektir. Markanız ve ürünlerinizle ilgili ne kadar çok içeriğe sahip olursanız ve içerik üretirseniz markanızı tanıtmak için o kadar fırsat yaratmış olursunuz. Organik arama sonuçlarında markanızla ilgili bu içeriklerin öne çıkması, tüketicilerin markanızı daha fazla görmesini sağlar.

Bunun yanı sıra blog içerikleri, tüketicilere bir değer katma konusunda da yardımcı olmaktadır. Ürün tanıtımlarının yanı sıra kullanım rehberleri, eğitici içerikler veya eğlendirme odaklı içerik üretimleri yapmanız, tüketicilere belli bir değer katmanızı sağlar.

Sosyal medya, bu çalışmalar için etkili bir kaynaktır

Sosyal medya pazarlama çalışmaları da online itibar yönetimi için etkili kaynaklar arasında yer almakta. Sosyal ağlar üzerinde düzenli olarak paylaşımlar yapmak ve aktif bir şekilde bu mecralarda yer almak, markanızla ilgili yapılan paylaşımların sayısını artıracağı gibi, markanızın imajını iyileştirecek paylaşımlar da yapabilirsiniz.

Markanızla ilgili basında çıkan haberler, müşteri yorumlarının paylaşımlası, blog içeriklerinin sosyal ağlara entegre edilmesi gibi çalışmalar, sosyal ağlar üzerinden online itibar yönetimi için etkili olacak çalışmalardır.

Kulaktan kulağa pazarlamanın etkisi büyüktür

Tüketiciler, yaptıkları alışverişler sonrasında yakınlarındaki kişilerle ya da sosyal ağlardaki çevreleriyle yaşadıkları deneyimleri sık bir şekilde paylaşırlar. Bu da kulaktan kulağa pazarlamanın önemini artırır. Bir tüketici, herhangi bir marka ile ilgili kötü bir deneyim yaşarsa, bu deneyimlerin tüketiciler arasında yayılması çok daha hızlı bir şekilde gerçekleşir. Bu sebeple de hizmet kalitenizi artırmanız ve müşterilerinizin tümüne iyi bir hizmet sunmaya özen göstermeniz, online itibar yönetiminizi de kolaylaştıracaktır.

Online ortamlarda tartışmalardan kaçının

Markalar kimi zaman sosyal ağlar üzerinden tüketicilerle tartışmaya girebiliyorlar; ancak bu mecralar bu tür konuşmalar için oldukça sakıncalıdır. Bu tartışmalar bir anda, büyük kitleler tarafından görülebilir. Aynı zamanda burada yapılan tartışmaların ekran görüntüleri de alınabileceği için siz konuşmaları silseniz dahi, kullanıcıların elinde görüntüler kalmış olur.

Bu nedenle de online itibarınızı korumak için bu tür tartışmalardan kaçınmanız önemlidir. Tüketicilerin bir sorun yaşaması durumunda, online mecralardan iletişim kurmak yerine tüketicinin iletişim bilgilerini isteyerek telefon yoluyla onlara ulaşmak daha doğru bir yaklaşım olur.

Olumsuz yorumları silmeyin

Online itibar yönetimi çalışmalarında yapılacak hatalardan biri olumsuz yorumları silmek olacaktır. Hiçbir marka, tüm müşterilerini mutlu edemez. İlla sorun yaşayan ya da aldığı hizmetten memnun olmayan tüketiciler olacaktır ve bununla ilgili de yorumlar yapacaktır. Eğer bu olumsuz yorumları silerseniz, tüketicilerin gözünde hem olumsuz bir imaj oluşacaktır; hem de sadece olumlu yorumların olması tüketicilerin gözünde şüpheli görünecektir.

Olumsuz yorumları yönetmek ve tüketicilere nasıl yanıt vereceğinizi bilmek de bu çalışmaların içerisinde yer alır. Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm

İlgili rehber: E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm

İlgili rehber: Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu

Hatalarınızı kabul etmeyi bilin

İmajınızı korumak ve geliştirmek için hatalarınızı kabul etmeyi de bilmeniz önemlidir. Markalar, insanların yaptıkları çalışmalarla bir yere gelir ve insanlar da her zaman hata yapabilirler; bu oldukça doğal birşeydir. Bu nedenle de kimi zaman hatalar yapabilirsiniz ve bu hataları kabul ederek tüketicilerden özür dilemeyi de bilmeniz önemlidir. Hatalarınızı kabul ederek, bunları telafi edecek çalışmalar yapmanız, tüketicilerin gözünde değerinizi artırır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
E-ticaret sektöründe rekabetin bir hayli yoğun olması, küçük işletmelerin işini bir hayli zorlaştırıyor. Rekabetin yanı sıra internet üzerinden satış yapmanın getirdiği de bir takım zorluklar bulunuyor. Kendi işini kurmak...
19 Eylül 2017
Sinan Oypan
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri, bell başlı bir takım unsurlar içerir ve yönetim aşamasında bu unsurların takibinin ve kontrolünün yapılması gerekir. Bir e-ticaret sitesi açıp, içerisine ürünleri yerleştirmek tek başına yeterli değildir....
30 Temmuz 2020
Sinan Oypan
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
E-Ticaret Neden Önemlidir? İnternet ticareti olarak tanımlanabilen e-ticaret ya da e-ihracat, dijital platformları kullanarak çeşitli mal ve hizmetlerin alım satım işlemlerini ifade etmektedir. Fiziksel olarak kullanabileceğimiz ya da...
8 Şubat 2021
Markethinkers
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları, reklam kampanyalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki ettiği gibi tüketicilerin de ilgisini çekmek için önemli unsurlardan biri. Doğru reklam fotoğraflarını seçmek bu sebeple de reklamların yatırım...
21 Ekim 2019
Sinan Oypan
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizdeki önemli sayfalardan biri de iletişim sayfasıdır. Sitenizi ziyaret eden ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak ya da satın alma sonrasında size ulaşmak isteyen kişiler için bu sayfalar oldukça önemlidir....
10 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken ve kredi kartı ile ödeme alırken, Sanal POS’lardan yararlanmak gerekiyor. POS (point of sale), Türkçesiyle “ödeme noktası” anlamına gelmektedir. Sanal POS ise online mecralar üzerinden ödeme...
25 Nisan 2017
Sinan Oypan
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Bugüne kadarki yazılarımızda e-ticaret sitenizde fotoğraf kullanırken dikkat etmeniz noktalara ve fotoğraf çekimi ile ilgili bilgilere yer verdik. Ancak iyi, kaliteli ve dikkat çekici fotoğraflar kullanmanın yanı sıra e-ticaret...
8 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
Pazarlama stratejisinizi hazırlarken, birçok farklı faktörü göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Belli bir stratejinizin olmaması, ürünlerinizi ve markanızı nasıl tanıtacağınız konusunda neler yapacağınızı planlayamamanıza...
21 Haziran 2016
Sinan Oypan
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
E-ticaret şirketiniz için internette dijital pazarlama adı altında yapabileceğeniz birçok farklı firma tanıtım çalışması bulunuyor. Dijital pazarlama alanında kendinizi geliştirerek, kendi reklam ve pazarlama çalışmalarınızı...
28 Aralık 2020
Sinan Oypan
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Markalaşma stratejileri, e-ticaret şirketinizin büyümesine, yeni kitlelere ulaşmasına ve sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur. Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da...
31 Mart 2020
Sinan Oypan
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan