Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi

1 Ekim 2016
Sinan Oypan

İnternet üzerinden tüketicilere ulaşmak isteyen firmalar ya da kişiler bir e-ticaret sitesi açarak, buradan satış yapmak istiyor. Çok kaliteli bir siteniz olsa dahi iş sadece burada bitmiyor. Sitenizi kurduktan sonra yapmanız gereken birçok iş bulunuyor ve bunları yapmamak ya da yanlış yapmak online işletmenizin para kazanamamasına neden olacaktır.

E-ticaret sektörüne adım atmak istiyorsanız İdeasoft’un e-ticaret çözümlerine göz atabilir ve bir e-ticaret sitesi kurabilirsiniz. Aynı zamanda Blog sayfamızdaki rehberlerimizi okuyarak, birçok firmanın düştüğü hatalara düşmeden işinizi geliştirebilir; e-ticaret, dijital pazarlama, SEO gibi birçok konuda bilgi sahibi olarak, işinizi para kazanan bir şirkete dönüştürebilirsiniz.

Online işletmesini gelir sağlayan bir firmaya dönüştüremeyen firmaların sıkça yaptığı bazı hatalar bulunuyor. Bu rehberde bu konuların üzerinde duracağız. Böylelikle başkalarının hatalarından dersler alarak, kendi işinizi geliştirebilirsiniz.

Tüketicilerin bir problemini çözmemek

Bir e-ticaret sitesi açmadan önce vereceğiniz hizmetlere ve satacağınız ürünlere karar vermeniz gerekiyor. Aklınızdaki ürünlerin iyi bir fikir olduğunu düşünüyor olabilirsiniz; fakat bu ürünleri satmadan önce, tüketicilerin bir problemini çözdüğünüzden emin olmanız gerekiyor.

Tüketicilerin bir sorununu çözemiyorsanız ve onlara farklı bir hizmet sunamıyorsanız, yaptığınız işten para kazanmanız pek de mümkün olmayacak. Rakiplerinizden bir farkınız olması gerekiyor.

Herkesin sattığı ürünleri satmak

Türk e-ticaret sektöründe en sık görülen durumlardan biri de benzer ürün yelpazesine sahip bir çok e-ticaret sitesinin olması. Herkesin adım attığı bir alanda başarılı olmak ve para kazanmak oldukça zordur.

Bazı sektörlerdeki büyük firmalar zaten bu açığı kapatmış durumdalar ve bu alanda yatırım yapmayı düşünen küçük girişimciler bu rekabetten sağ çıkamazlar. Bunun en büyük sebeplerinden biri de alışkanlık durumudur. Tüketiciler belli başlı firmalardan alışveriş yapmaya alışmışlardır ve bu alışkanlıklarını kolay kolay değiştirmezler.

Bunun yanı sıra bir de güvenlik durumu vardır. İnternetten alışverişlerde tüketiciler bir firmaya güvenme de zorluk yaşarlar. Sektöre yeni giren firmaların marka bilinirlikleri olmadığı için, tüketiciler bu firmalara güvenmezler. Bu nedenle de firmalar para kazanamazlar.

Herkesin yöneldiği ürün ve hizmet alanları dışına çıkmak, rekabetin az olduğu pazarlarda yer almak, firmanızın daha başarılı olmasına yardımcı olacaktır.

İnternet sitenisinin karışık olması

İşin bazı teknik konuları da geri dönüşümlerinizin düşük olmasına neden olabilir. İnternet sitenizin kullanıcı deneyimi yüksek olması gerekiyor. Çok karışık siteler, algıda karmaşa yarattığı için tüketicileri kaçırabiliyor.

Site navigasyonun karışıklığı, ürünlerin iç içe olması ve tasarımsal olarak karmaşık ve dolu dolu bir yapı, ziyaretçileri yoracaktır ve bu nedenle de tüketiciler buradan alışveriş yapmak istemeyeceklerdir.

Ürün sayfalarının iyi hazırlanmaması

Site tasarımınızın kullanıcı deneyimini artırmasının yanı sıra ürün sayfalarının da tüketiciyi bilgilendirici olması oldukça önemli. Birçok firma ürün sayfalarında sıkıntı yaşıyor. Bunun başlıca sebepleri ürün açıklamaları ve görsel kullanımının yanlış yapılıyor olması.

İnternetten alışverişlerde ürün fotoğraflarının önemi oldukça büyüktür. Bu nedenle ürünlerinizle ilgili çarpıcı ve yüksek kaliteli görseller kullanmanız geri dönüşümlerinize katkı sağlayacaktır.

Ürün açıklamalarında da detaylı bilgilere yer vermeniz ve tüketicilerin aklındaki soruları yanıtlamanız gerekiyor. Tedarikçilerin internet sitesindeki ürün açıklamalarını tüm firmalar kullanıyor. Bu nedenle onlardan farklılaşarak, kendi ürün açıklamalarınızı oluşturmanız gerekiyor. Böyle bir çalışma hem kullanıcı deneyimini arıtacaktır; hem de arama motorlarında bu açıklamaları daha fazla öne çıkartacaktır.

Bir takipçi kitlesi oluşturmamak

Marka bilinirliğinizi artırmanız, işinizin başarılı olmasına yardımcı olacaktır. Bu nedenle de markanızı takip edenlerin sayısını artırmanız gerekiyor. Burada sosyal mecralarda takipçi satın almaktan bahsetmiyoruz. Organik olarak elde edeceğiniz ve markanızla gerçekten ilgili kişilerin yer aldığı bir topluluktan bahsediyoruz.

Bu topluluğu oluşturmak için sosyal mecralara yatırım yapabilir, internet siteniz üzerindeki kullanıcı yorumlarını öne çıkartabilir ve müşterilerinizin ürünlerle ilgili yorumlarda bulunmalarını talep edebilirsiniz.

Pazarlama çalışmaları yapmamak

Marka bilinirliği olmadan satışlarınızı artırmanız pek de mümkün değildir. Bunu sağlamak için de pazarlama çalışmalarına ayrıca yatırım yapmanız gerekiyor.

Sizin için doğru mecraları belirleyerek buralarda pazarlama çalışmaları ve reklamlar hazırlamanız gerekiyor. Tabii ki bunları yapmak için de işin başında bir bütçe planı hazırlayarak, reklam ve pazarlama için belli bir bütçe ayırmalısınız.

Müşteri destek hizmetlerinin yetersiz olması

Satışlarınızı artıramamanızın başka bir sebebi de müşteri destek hizmetlerinizin yetersiz olmasıdır. Firmanızdan ürün satın alan kişilere detaylı bir destek hizmeti sunmanız gerekiyor. Müşterileriniz bu hizmetlerden memnun kalmadıklarında, başkalarına da bu tecrübelerinden bahsedeceklerdir.

Kulaktan kulağa pazarlama en çok getiri sağlayan yöntemlerden biridir ve müşterilerinizin sizin hakkınızda kötü yorumlar yapmaları, markanıza zarar verecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma, e-ticaret sitelerinin içerik pazarlama çalışmalarında özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru stratejiyle hazırlanmış bir blog, uzun vadede hem e-ticaret sitesine SEO değeri katar...
18 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Markalar uzun süredir sosyal mecralarda diğer reklam kampanyalarında link kısaltma servislerini kullanıyor. Link kısaltma işleminin firmalara sağladığı bir takım avantajlar bulunduğu için, kendi e-ticaret şirketiniz için de bu...
4 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
Ürün video çekimi, son dönemlerde e-ticaret firmalarının pazarlama stratejileri arasında yer almaya başladı ve firmalar tüketicilere daha farklı bir şekilde ulaşmak ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için bu videolara...
20 Şubat 2019
Sinan Oypan
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Geçtiğimiz günlerde affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını vererek, affiliate marketing çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi ele almıştık. Doğru yapıldığında e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmada...
22 Nisan 2019
Sinan Oypan
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram’da gerçek takipçi kazanma, ulaştığınız kitleyi büyütme ve marka bilinirliğinizi artırma açısından oldukça önemli. Takipçi kazanma tek başına yeterli bir kriter olmasa da, ürün ve kampanya tanıtımlarını daha...
7 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı...
24 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlar sosyal mecralarda geri dönüşümleri artırmak için oldukça etkili pazarlama araçları haline geldi ve e-ticaret firmaları da ürün ve marka bilinirliklerini artırmak için bu reklamlardan yararlanıyor. Sosyal mecralar...
10 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
Google reklam verme, birçok e-ticaret firmasının dijital pazarlama stratejilerinde üst sıralarda duran çalışmalardan biriydi. Ancak 10 Ağustos’ta Google’ın Alışveriş Reklamlarını kaldırmasından sonra, e-ticaret firmalarının...
16 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli....
30 Ekim 2018
Sinan Oypan
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları yani e-posta pazarlama B2B firmaları için diğer pazarlama yöntemlerinden daha önemlidir. Çoğu zaman sosyal mecraların ya da Google Adwords çalışmalarının bir adım da ötesinde durur. Bunun sebebi ise, B2B...
7 Nisan 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
Ücretsiz ürün ya da promosyon ürün kampanyaları ile tüketicilere ulaşabilir, marka ve ürün bilinirliğini artırarak, yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Tabii ki ücretsiz bir ürün verirken de bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor....
17 Şubat 2020
Sinan Oypan