fbpx

Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi

1 Ekim 2016
Sinan Oypan
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi

İnternet üzerinden tüketicilere ulaşmak isteyen firmalar ya da kişiler bir e-ticaret sitesi açarak, buradan satış yapmak istiyor. Çok kaliteli bir siteniz olsa dahi iş sadece burada bitmiyor. Sitenizi kurduktan sonra yapmanız gereken birçok iş bulunuyor ve bunları yapmamak ya da yanlış yapmak online işletmenizin para kazanamamasına neden olacaktır.

E-ticaret sektörüne adım atmak istiyorsanız İdeasoft’un e-ticaret çözümlerine göz atabilir ve bir e-ticaret sitesi kurabilirsiniz. Aynı zamanda Blog sayfamızdaki rehberlerimizi okuyarak, birçok firmanın düştüğü hatalara düşmeden işinizi geliştirebilir; e-ticaret, dijital pazarlama, SEO gibi birçok konuda bilgi sahibi olarak, işinizi para kazanan bir şirkete dönüştürebilirsiniz.

Online işletmesini gelir sağlayan bir firmaya dönüştüremeyen firmaların sıkça yaptığı bazı hatalar bulunuyor. Bu rehberde bu konuların üzerinde duracağız. Böylelikle başkalarının hatalarından dersler alarak, kendi işinizi geliştirebilirsiniz.

Tüketicilerin bir problemini çözmemek

Bir e-ticaret sitesi açmadan önce vereceğiniz hizmetlere ve satacağınız ürünlere karar vermeniz gerekiyor. Aklınızdaki ürünlerin iyi bir fikir olduğunu düşünüyor olabilirsiniz; fakat bu ürünleri satmadan önce, tüketicilerin bir problemini çözdüğünüzden emin olmanız gerekiyor.

Tüketicilerin bir sorununu çözemiyorsanız ve onlara farklı bir hizmet sunamıyorsanız, yaptığınız işten para kazanmanız pek de mümkün olmayacak. Rakiplerinizden bir farkınız olması gerekiyor.

Herkesin sattığı ürünleri satmak

Türk e-ticaret sektöründe en sık görülen durumlardan biri de benzer ürün yelpazesine sahip bir çok e-ticaret sitesinin olması. Herkesin adım attığı bir alanda başarılı olmak ve para kazanmak oldukça zordur.

Bazı sektörlerdeki büyük firmalar zaten bu açığı kapatmış durumdalar ve bu alanda yatırım yapmayı düşünen küçük girişimciler bu rekabetten sağ çıkamazlar. Bunun en büyük sebeplerinden biri de alışkanlık durumudur. Tüketiciler belli başlı firmalardan alışveriş yapmaya alışmışlardır ve bu alışkanlıklarını kolay kolay değiştirmezler.

Bunun yanı sıra bir de güvenlik durumu vardır. İnternetten alışverişlerde tüketiciler bir firmaya güvenme de zorluk yaşarlar. Sektöre yeni giren firmaların marka bilinirlikleri olmadığı için, tüketiciler bu firmalara güvenmezler. Bu nedenle de firmalar para kazanamazlar.

Herkesin yöneldiği ürün ve hizmet alanları dışına çıkmak, rekabetin az olduğu pazarlarda yer almak, firmanızın daha başarılı olmasına yardımcı olacaktır.

İnternet sitenisinin karışık olması

İşin bazı teknik konuları da geri dönüşümlerinizin düşük olmasına neden olabilir. İnternet sitenizin kullanıcı deneyimi yüksek olması gerekiyor. Çok karışık siteler, algıda karmaşa yarattığı için tüketicileri kaçırabiliyor.

Site navigasyonun karışıklığı, ürünlerin iç içe olması ve tasarımsal olarak karmaşık ve dolu dolu bir yapı, ziyaretçileri yoracaktır ve bu nedenle de tüketiciler buradan alışveriş yapmak istemeyeceklerdir.

Ürün sayfalarının iyi hazırlanmaması

Site tasarımınızın kullanıcı deneyimini artırmasının yanı sıra ürün sayfalarının da tüketiciyi bilgilendirici olması oldukça önemli. Birçok firma ürün sayfalarında sıkıntı yaşıyor. Bunun başlıca sebepleri ürün açıklamaları ve görsel kullanımının yanlış yapılıyor olması.

İnternetten alışverişlerde ürün fotoğraflarının önemi oldukça büyüktür. Bu nedenle ürünlerinizle ilgili çarpıcı ve yüksek kaliteli görseller kullanmanız geri dönüşümlerinize katkı sağlayacaktır.

Ürün açıklamalarında da detaylı bilgilere yer vermeniz ve tüketicilerin aklındaki soruları yanıtlamanız gerekiyor. Tedarikçilerin internet sitesindeki ürün açıklamalarını tüm firmalar kullanıyor. Bu nedenle onlardan farklılaşarak, kendi ürün açıklamalarınızı oluşturmanız gerekiyor. Böyle bir çalışma hem kullanıcı deneyimini arıtacaktır; hem de arama motorlarında bu açıklamaları daha fazla öne çıkartacaktır.

Bir takipçi kitlesi oluşturmamak

Marka bilinirliğinizi artırmanız, işinizin başarılı olmasına yardımcı olacaktır. Bu nedenle de markanızı takip edenlerin sayısını artırmanız gerekiyor. Burada sosyal mecralarda takipçi satın almaktan bahsetmiyoruz. Organik olarak elde edeceğiniz ve markanızla gerçekten ilgili kişilerin yer aldığı bir topluluktan bahsediyoruz.

Bu topluluğu oluşturmak için sosyal mecralara yatırım yapabilir, internet siteniz üzerindeki kullanıcı yorumlarını öne çıkartabilir ve müşterilerinizin ürünlerle ilgili yorumlarda bulunmalarını talep edebilirsiniz.

Pazarlama çalışmaları yapmamak

Marka bilinirliği olmadan satışlarınızı artırmanız pek de mümkün değildir. Bunu sağlamak için de pazarlama çalışmalarına ayrıca yatırım yapmanız gerekiyor.

Sizin için doğru mecraları belirleyerek buralarda pazarlama çalışmaları ve reklamlar hazırlamanız gerekiyor. Tabii ki bunları yapmak için de işin başında bir bütçe planı hazırlayarak, reklam ve pazarlama için belli bir bütçe ayırmalısınız.

Müşteri destek hizmetlerinin yetersiz olması

Satışlarınızı artıramamanızın başka bir sebebi de müşteri destek hizmetlerinizin yetersiz olmasıdır. Firmanızdan ürün satın alan kişilere detaylı bir destek hizmeti sunmanız gerekiyor. Müşterileriniz bu hizmetlerden memnun kalmadıklarında, başkalarına da bu tecrübelerinden bahsedeceklerdir.

Kulaktan kulağa pazarlama en çok getiri sağlayan yöntemlerden biridir ve müşterilerinizin sizin hakkınızda kötü yorumlar yapmaları, markanıza zarar verecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi, yeni hedef kitlelere ulaşma ve marka ile ürün bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için oldukça önemli. Sosyal medya yönetim ipuçları sayfamızdan farklı konular hakkında detaylı bilgiler...
11 Kasım 2016
Sinan Oypan
Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?
Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?
Son yıllarda oldukça popülerleşmeye başlayan ve geçtiğimiz yıl Türkiye'de de hem fiziki hem de online mağazaların da pazarlama ve satış planlarına dahil ettiği Kara Cuma (Black Friday), 1980’lerde Amerika’da ortaya...
24 Ekim 2018
Sinan Oypan
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
E-ticaret firmalarının en çok yatırım yaptıkları alanlardan biri de arama motoru optimizasyonu. SEO kurgularının iyi yapılması, firmalara Google üzerinden organik trafik sağlar. Tabii ki bu durum firmalar arası rekabetin de yoğun...
30 Eylül 2016
Sinan Oypan
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaptığınızda, dijital veya fiziksel kanallar üzerindeki reklamlarınızın nasıl bir performans sergilediğini ve yatırım getirinizi ölçebilirsiniz. Reklam kampanyalarınız sonrasında analiz yapmadığınızda bu...
14 Şubat 2020
Sinan Oypan
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak, e-ticaret sitenizin Google’daki görünürlüğünü artırmak ve sayfalarınızın SEO değerini artırmak için her zaman iyi sonuçlar vermeyebilir. Temel olarak bakıldığında, backlink satın almak, Google’ın...
24 Mayıs 2019
Sinan Oypan
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
İçerik çalışmalarınız sitenizin SEO performansını önemli ölçüde artırmaktadır. Sitenize trafik çekmek ve organik olarak görünürlüğünüzü artırmak için de SEO odaklı içerik çalışmaları yapabilirsiniz. Bu...
2 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medya üzerinde paylaşım yaparken ki asıl amaç takipçilerle etkileşime geçmek oluyor. Tabii ki bunu sağlamak için de doğru içerik türlerinden yararlanmak ve takipçilerin beklentilerini karşılamak gerekiyor. Doğru içerik...
23 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken doğru bir mecrada yer almak, hem verdiğiniz emeğin hem de bu işler için ayırdığınız bütçenin karşılığını daha iyi bir şekilde almanızı sağlar. Her firma her mecrada...
19 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticarette kullanıcı yorumlarının, tüketicilerin satın alma kararlarına büyük etkisi vardır. Dünkü yazımızda bu konuyu detaylı bir şekilde anlatmıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza...
24 Mart 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Bir e-ticaret sitesi kurarak internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolay olmaya başladı. Kendi işini kurmak isteyenler, dropshipping ya da kendi ürünlerini üreterek kendi hayallerini hayata geçirebiliyor. Ancak bir yandan da...
14 Eylül 2018
Sinan Oypan
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınız için Instagram hesap açma ve yönetme ile ilgili de bilgi sahip olmanız gerekiyor. Günümüzdeki en popüler sosyal ağ olması nedeniye Instagram hesap açma sürecinde doğru adımları atmanız ve...
29 Ağustos 2020
Sinan Oypan