Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi

1 Ekim 2016
Sinan Oypan
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi

İnternet üzerinden tüketicilere ulaşmak isteyen firmalar ya da kişiler bir e-ticaret sitesi açarak, buradan satış yapmak istiyor. Çok kaliteli bir siteniz olsa dahi iş sadece burada bitmiyor. Sitenizi kurduktan sonra yapmanız gereken birçok iş bulunuyor ve bunları yapmamak ya da yanlış yapmak online işletmenizin para kazanamamasına neden olacaktır.

E-ticaret sektörüne adım atmak istiyorsanız İdeasoft’un e-ticaret çözümlerine göz atabilir ve bir e-ticaret sitesi kurabilirsiniz. Aynı zamanda Blog sayfamızdaki rehberlerimizi okuyarak, birçok firmanın düştüğü hatalara düşmeden işinizi geliştirebilir; e-ticaret, dijital pazarlama, SEO gibi birçok konuda bilgi sahibi olarak, işinizi para kazanan bir şirkete dönüştürebilirsiniz.

Online işletmesini gelir sağlayan bir firmaya dönüştüremeyen firmaların sıkça yaptığı bazı hatalar bulunuyor. Bu rehberde bu konuların üzerinde duracağız. Böylelikle başkalarının hatalarından dersler alarak, kendi işinizi geliştirebilirsiniz.

Tüketicilerin bir problemini çözmemek

Bir e-ticaret sitesi açmadan önce vereceğiniz hizmetlere ve satacağınız ürünlere karar vermeniz gerekiyor. Aklınızdaki ürünlerin iyi bir fikir olduğunu düşünüyor olabilirsiniz; fakat bu ürünleri satmadan önce, tüketicilerin bir problemini çözdüğünüzden emin olmanız gerekiyor.

Tüketicilerin bir sorununu çözemiyorsanız ve onlara farklı bir hizmet sunamıyorsanız, yaptığınız işten para kazanmanız pek de mümkün olmayacak. Rakiplerinizden bir farkınız olması gerekiyor.

Herkesin sattığı ürünleri satmak

Türk e-ticaret sektöründe en sık görülen durumlardan biri de benzer ürün yelpazesine sahip bir çok e-ticaret sitesinin olması. Herkesin adım attığı bir alanda başarılı olmak ve para kazanmak oldukça zordur.

Bazı sektörlerdeki büyük firmalar zaten bu açığı kapatmış durumdalar ve bu alanda yatırım yapmayı düşünen küçük girişimciler bu rekabetten sağ çıkamazlar. Bunun en büyük sebeplerinden biri de alışkanlık durumudur. Tüketiciler belli başlı firmalardan alışveriş yapmaya alışmışlardır ve bu alışkanlıklarını kolay kolay değiştirmezler.

Bunun yanı sıra bir de güvenlik durumu vardır. İnternetten alışverişlerde tüketiciler bir firmaya güvenme de zorluk yaşarlar. Sektöre yeni giren firmaların marka bilinirlikleri olmadığı için, tüketiciler bu firmalara güvenmezler. Bu nedenle de firmalar para kazanamazlar.

Herkesin yöneldiği ürün ve hizmet alanları dışına çıkmak, rekabetin az olduğu pazarlarda yer almak, firmanızın daha başarılı olmasına yardımcı olacaktır.

İnternet sitenisinin karışık olması

İşin bazı teknik konuları da geri dönüşümlerinizin düşük olmasına neden olabilir. İnternet sitenizin kullanıcı deneyimi yüksek olması gerekiyor. Çok karışık siteler, algıda karmaşa yarattığı için tüketicileri kaçırabiliyor.

Site navigasyonun karışıklığı, ürünlerin iç içe olması ve tasarımsal olarak karmaşık ve dolu dolu bir yapı, ziyaretçileri yoracaktır ve bu nedenle de tüketiciler buradan alışveriş yapmak istemeyeceklerdir.

Ürün sayfalarının iyi hazırlanmaması

Site tasarımınızın kullanıcı deneyimini artırmasının yanı sıra ürün sayfalarının da tüketiciyi bilgilendirici olması oldukça önemli. Birçok firma ürün sayfalarında sıkıntı yaşıyor. Bunun başlıca sebepleri ürün açıklamaları ve görsel kullanımının yanlış yapılıyor olması.

İnternetten alışverişlerde ürün fotoğraflarının önemi oldukça büyüktür. Bu nedenle ürünlerinizle ilgili çarpıcı ve yüksek kaliteli görseller kullanmanız geri dönüşümlerinize katkı sağlayacaktır.

Ürün açıklamalarında da detaylı bilgilere yer vermeniz ve tüketicilerin aklındaki soruları yanıtlamanız gerekiyor. Tedarikçilerin internet sitesindeki ürün açıklamalarını tüm firmalar kullanıyor. Bu nedenle onlardan farklılaşarak, kendi ürün açıklamalarınızı oluşturmanız gerekiyor. Böyle bir çalışma hem kullanıcı deneyimini arıtacaktır; hem de arama motorlarında bu açıklamaları daha fazla öne çıkartacaktır.

Bir takipçi kitlesi oluşturmamak

Marka bilinirliğinizi artırmanız, işinizin başarılı olmasına yardımcı olacaktır. Bu nedenle de markanızı takip edenlerin sayısını artırmanız gerekiyor. Burada sosyal mecralarda takipçi satın almaktan bahsetmiyoruz. Organik olarak elde edeceğiniz ve markanızla gerçekten ilgili kişilerin yer aldığı bir topluluktan bahsediyoruz.

Bu topluluğu oluşturmak için sosyal mecralara yatırım yapabilir, internet siteniz üzerindeki kullanıcı yorumlarını öne çıkartabilir ve müşterilerinizin ürünlerle ilgili yorumlarda bulunmalarını talep edebilirsiniz.

Pazarlama çalışmaları yapmamak

Marka bilinirliği olmadan satışlarınızı artırmanız pek de mümkün değildir. Bunu sağlamak için de pazarlama çalışmalarına ayrıca yatırım yapmanız gerekiyor.

Sizin için doğru mecraları belirleyerek buralarda pazarlama çalışmaları ve reklamlar hazırlamanız gerekiyor. Tabii ki bunları yapmak için de işin başında bir bütçe planı hazırlayarak, reklam ve pazarlama için belli bir bütçe ayırmalısınız.

Müşteri destek hizmetlerinin yetersiz olması

Satışlarınızı artıramamanızın başka bir sebebi de müşteri destek hizmetlerinizin yetersiz olmasıdır. Firmanızdan ürün satın alan kişilere detaylı bir destek hizmeti sunmanız gerekiyor. Müşterileriniz bu hizmetlerden memnun kalmadıklarında, başkalarına da bu tecrübelerinden bahsedeceklerdir.

Kulaktan kulağa pazarlama en çok getiri sağlayan yöntemlerden biridir ve müşterilerinizin sizin hakkınızda kötü yorumlar yapmaları, markanıza zarar verecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de siparişler üzerinde özellikle çalışarak müşterilere özel çalışmalar yapmak olacaktır. Siparişleri detaylandırmak, hem sipariş...
26 Şubat 2017
Sinan Oypan
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek mağazası açmak için gerekenler nelerdir, online bebek giyim mağazası açmak ve satış yapmak için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Özetle bebek mağazası açmak istiyorum / çoçuk giyim mağazası açmak istiyorum diyorsanız ve...
23 Ağustos 2017
IdeaSoft
Alternatif Ödeme Sistemi Nedir?
Alternatif Ödeme Sistemi Nedir?
Alışveriş ve ticaretin hiçbir zaman değişmeyen en temel unsuru paradır. Para unsuru değişmez fakat paranın kendisi değişir. Öyle ki günümüzde para yerine geçen çok sayıda ödeme aracı var ve nakit paranın yakın gelecekte...
9 Eylül 2021
Markethinkers
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma...
20 Aralık 2018
Sinan Oypan
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen birçok kişi bulunuyor. Fakat tabii ki akıllara ilk olarak “Kendi işimi kurmak için neler yapmam gerekiyor?” sorusu geliyor. Bu rehberimizde de kendi işini kurmak isteyen kişilerin, öncelikle neler...
28 Aralık 2016
Sinan Oypan
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz Mart ayında Instagram yeni algoritmasını duyurmuş ve kullanıcılardan büyük bir tepki almıştı. Bu algoritmayla beraber Instagram da Facebook gibi olma yolunda bir adım atmış olacaktı. Peki, bu algoritma nedir?...
7 Haziran 2016
Sinan Oypan
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
Sosyal medya reklamları 2017’de de e-ticaret firmalarının sıkça başvuracağı tanıtım araçları arasında yer alacak. 2016’nın da sonuna geldiğimiz şu günlerde, e-ticaret firmalar 2017 yılı için pazarlama ve reklam planlarını...
22 Aralık 2016
Sinan Oypan
Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Satış odaklı video içerik üretimi sırasında bazı konuların üzerinde özellikle durarak, videolarınızın kalitesini artırmanız oldukça önemli. Bu videoların belli bir geri dönüşüm sağlayabilmesi için bir takım kuralları...
6 Nisan 2019
Sinan Oypan
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site e-ticaret firmaları için artık bir standart haline geldi ve tabii ki bu nedenle de mobil görünümdeki performansı artırmak gerekiyor. Tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerini ziyaret etmeleri ve alışveriş...
20 Eylül 2019
Sinan Oypan
İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem
İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem
İnternet sitenizin trafiğini artırmanız, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır. E-ticaret sitenize trafik çekmek için birçok farklı yöntem bulunuyor ve bunları yaptığınızda hem trafiğinizi hem de gelirlerinizi...
6 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin