Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi

1 Ekim 2016
Sinan Oypan
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi

İnternet üzerinden tüketicilere ulaşmak isteyen firmalar ya da kişiler bir e-ticaret sitesi açarak, buradan satış yapmak istiyor. Çok kaliteli bir siteniz olsa dahi iş sadece burada bitmiyor. Sitenizi kurduktan sonra yapmanız gereken birçok iş bulunuyor ve bunları yapmamak ya da yanlış yapmak online işletmenizin para kazanamamasına neden olacaktır.

E-ticaret sektörüne adım atmak istiyorsanız İdeasoft’un e-ticaret çözümlerine göz atabilir ve bir e-ticaret sitesi kurabilirsiniz. Aynı zamanda Blog sayfamızdaki rehberlerimizi okuyarak, birçok firmanın düştüğü hatalara düşmeden işinizi geliştirebilir; e-ticaret, dijital pazarlama, SEO gibi birçok konuda bilgi sahibi olarak, işinizi para kazanan bir şirkete dönüştürebilirsiniz.

Online işletmesini gelir sağlayan bir firmaya dönüştüremeyen firmaların sıkça yaptığı bazı hatalar bulunuyor. Bu rehberde bu konuların üzerinde duracağız. Böylelikle başkalarının hatalarından dersler alarak, kendi işinizi geliştirebilirsiniz.

Tüketicilerin bir problemini çözmemek

Bir e-ticaret sitesi açmadan önce vereceğiniz hizmetlere ve satacağınız ürünlere karar vermeniz gerekiyor. Aklınızdaki ürünlerin iyi bir fikir olduğunu düşünüyor olabilirsiniz; fakat bu ürünleri satmadan önce, tüketicilerin bir problemini çözdüğünüzden emin olmanız gerekiyor.

Tüketicilerin bir sorununu çözemiyorsanız ve onlara farklı bir hizmet sunamıyorsanız, yaptığınız işten para kazanmanız pek de mümkün olmayacak. Rakiplerinizden bir farkınız olması gerekiyor.

Herkesin sattığı ürünleri satmak

Türk e-ticaret sektöründe en sık görülen durumlardan biri de benzer ürün yelpazesine sahip bir çok e-ticaret sitesinin olması. Herkesin adım attığı bir alanda başarılı olmak ve para kazanmak oldukça zordur.

Bazı sektörlerdeki büyük firmalar zaten bu açığı kapatmış durumdalar ve bu alanda yatırım yapmayı düşünen küçük girişimciler bu rekabetten sağ çıkamazlar. Bunun en büyük sebeplerinden biri de alışkanlık durumudur. Tüketiciler belli başlı firmalardan alışveriş yapmaya alışmışlardır ve bu alışkanlıklarını kolay kolay değiştirmezler.

Bunun yanı sıra bir de güvenlik durumu vardır. İnternetten alışverişlerde tüketiciler bir firmaya güvenme de zorluk yaşarlar. Sektöre yeni giren firmaların marka bilinirlikleri olmadığı için, tüketiciler bu firmalara güvenmezler. Bu nedenle de firmalar para kazanamazlar.

Herkesin yöneldiği ürün ve hizmet alanları dışına çıkmak, rekabetin az olduğu pazarlarda yer almak, firmanızın daha başarılı olmasına yardımcı olacaktır.

İnternet sitenisinin karışık olması

İşin bazı teknik konuları da geri dönüşümlerinizin düşük olmasına neden olabilir. İnternet sitenizin kullanıcı deneyimi yüksek olması gerekiyor. Çok karışık siteler, algıda karmaşa yarattığı için tüketicileri kaçırabiliyor.

Site navigasyonun karışıklığı, ürünlerin iç içe olması ve tasarımsal olarak karmaşık ve dolu dolu bir yapı, ziyaretçileri yoracaktır ve bu nedenle de tüketiciler buradan alışveriş yapmak istemeyeceklerdir.

Ürün sayfalarının iyi hazırlanmaması

Site tasarımınızın kullanıcı deneyimini artırmasının yanı sıra ürün sayfalarının da tüketiciyi bilgilendirici olması oldukça önemli. Birçok firma ürün sayfalarında sıkıntı yaşıyor. Bunun başlıca sebepleri ürün açıklamaları ve görsel kullanımının yanlış yapılıyor olması.

İnternetten alışverişlerde ürün fotoğraflarının önemi oldukça büyüktür. Bu nedenle ürünlerinizle ilgili çarpıcı ve yüksek kaliteli görseller kullanmanız geri dönüşümlerinize katkı sağlayacaktır.

Ürün açıklamalarında da detaylı bilgilere yer vermeniz ve tüketicilerin aklındaki soruları yanıtlamanız gerekiyor. Tedarikçilerin internet sitesindeki ürün açıklamalarını tüm firmalar kullanıyor. Bu nedenle onlardan farklılaşarak, kendi ürün açıklamalarınızı oluşturmanız gerekiyor. Böyle bir çalışma hem kullanıcı deneyimini arıtacaktır; hem de arama motorlarında bu açıklamaları daha fazla öne çıkartacaktır.

Bir takipçi kitlesi oluşturmamak

Marka bilinirliğinizi artırmanız, işinizin başarılı olmasına yardımcı olacaktır. Bu nedenle de markanızı takip edenlerin sayısını artırmanız gerekiyor. Burada sosyal mecralarda takipçi satın almaktan bahsetmiyoruz. Organik olarak elde edeceğiniz ve markanızla gerçekten ilgili kişilerin yer aldığı bir topluluktan bahsediyoruz.

Bu topluluğu oluşturmak için sosyal mecralara yatırım yapabilir, internet siteniz üzerindeki kullanıcı yorumlarını öne çıkartabilir ve müşterilerinizin ürünlerle ilgili yorumlarda bulunmalarını talep edebilirsiniz.

Pazarlama çalışmaları yapmamak

Marka bilinirliği olmadan satışlarınızı artırmanız pek de mümkün değildir. Bunu sağlamak için de pazarlama çalışmalarına ayrıca yatırım yapmanız gerekiyor.

Sizin için doğru mecraları belirleyerek buralarda pazarlama çalışmaları ve reklamlar hazırlamanız gerekiyor. Tabii ki bunları yapmak için de işin başında bir bütçe planı hazırlayarak, reklam ve pazarlama için belli bir bütçe ayırmalısınız.

Müşteri destek hizmetlerinin yetersiz olması

Satışlarınızı artıramamanızın başka bir sebebi de müşteri destek hizmetlerinizin yetersiz olmasıdır. Firmanızdan ürün satın alan kişilere detaylı bir destek hizmeti sunmanız gerekiyor. Müşterileriniz bu hizmetlerden memnun kalmadıklarında, başkalarına da bu tecrübelerinden bahsedeceklerdir.

Kulaktan kulağa pazarlama en çok getiri sağlayan yöntemlerden biridir ve müşterilerinizin sizin hakkınızda kötü yorumlar yapmaları, markanıza zarar verecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
Youtube Hikaye özelliğinin kullanımı açılması, markalar ve içerik üreticiler için Youtube’da içerik üretimi için farklı bir kapı aralamış oldu. Youtube Hikaye özelliği, Snapchat, Facebook ve Instagram’daki Hikaye...
3 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda. Facebook AB testi Sosyal medya reklam çalışmalarında...
23 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da...
29 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Gümrük Tarife Cetveli Nedir? Neye Göre Belirlenir?
Gümrük Tarife Cetveli Nedir? Neye Göre Belirlenir?
İthalat ve ihracat, birden fazla ülkenin gümrük kurallarının gözetilmesi gereken ticari işlemleri kapsar. Sürece dâhil olan ülkelerde yürürlükte olan kural ve standartların birbiri ile uyuşmaması hâlinde ortaya ciddi sorunlar...
30 Mart 2022
Markethinkers
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Ürün açıklamalarının tüketicilerin satın alma kararlarına büyük bir etkisi bulunuyor. Dikkat ve ilgi çeken orijinal ürün açıklamaları oluşturduğunuzda ziyaretçileri sayfa üzerinde de daha fazla tutabilirsiniz. Yetersiz ve...
18 Ekim 2017
Sinan Oypan
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti artırmak için, bu platform üzerindeki çalışmalarınız için bir plan yapmanız ve bir strateji oluşturmanız gerekir. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sonrasında da sizi takip etmelerini sağlamak için...
20 Kasım 2020
Sinan Oypan
Gümrük Vergisi Nedir? Hangi Ürünlerde Gümrük Vergisi Alınır?
Gümrük Vergisi Nedir? Hangi Ürünlerde Gümrük Vergisi Alınır?
Ticaretin her türlüsünde göz ardı edilmemesi gereken detaylardan biri vergidir. Özellikle uluslararası ticarette bu konu biraz daha hassastır. Çünkü her ülkenin kendi özelinde bir vergi prosedürü vardır. Tüketiciler de bu...
12 Nisan 2022
Markethinkers
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
Video içerik üretmek artık eskiye kıyasla oldukça kolay ve akıllı telefonlar üzerindeki uygulamalar ile akıcı, akılda kalıcı ve ilgi çekici videolar hazırlamak oldukça mümkün. Elinizde video içerikler için belli bir bütçe...
29 Ocak 2017
Sinan Oypan
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
İnternetten satış yapmak için yeni mağaza açarken, bir takım konuların üzerinde durmanız ve bir takım stratejiler belirlemeniz bir hayli önemli. Sıfırdan yeni mağaza açmak, kolay bir süreç değildir ve uzun vadede sağlam...
28 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
Sosyal medya pazarlamada Instagram’ın yeri oldukça büyük ve bu noktada da e-ticaret firmaları Instagram hikaye düzenleme çalışmaları yaparak, etkileşim ve erişimlerini artırmaya çalışıyor. Instagram hikaye düzenleme konusu bir...
15 Ocak 2019
Sinan Oypan
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Her elektronik satış sitesinin bazı olmazsa olmazları vardır ve bu unsurlar uzun vadede başarı için de gereklidir. Günümüzde e-ticaret sektöründeki rekabetin ciddi şekilde artması, rekabet stratejisi geliştirmenin yanı sıra...
15 Haziran 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın