İnternet üzerinden tüketicilere ulaşmak isteyen firmalar ya da kişiler bir e-ticaret sitesi açarak, buradan satış yapmak istiyor. Çok kaliteli bir siteniz olsa dahi iş sadece burada bitmiyor. Sitenizi kurduktan sonra yapmanız gereken birçok iş bulunuyor ve bunları yapmamak ya da yanlış yapmak online işletmenizin para kazanamamasına neden olacaktır.
E-ticaret sektörüne adım atmak istiyorsanız İdeasoft’un e-ticaret çözümlerine göz atabilir ve bir e-ticaret sitesi kurabilirsiniz. Aynı zamanda Blog sayfamızdaki rehberlerimizi okuyarak, birçok firmanın düştüğü hatalara düşmeden işinizi geliştirebilir; e-ticaret, dijital pazarlama, SEO gibi birçok konuda bilgi sahibi olarak, işinizi para kazanan bir şirkete dönüştürebilirsiniz.
Online işletmesini gelir sağlayan bir firmaya dönüştüremeyen firmaların sıkça yaptığı bazı hatalar bulunuyor. Bu rehberde bu konuların üzerinde duracağız. Böylelikle başkalarının hatalarından dersler alarak, kendi işinizi geliştirebilirsiniz.
Tüketicilerin bir problemini çözmemek
Bir e-ticaret sitesi açmadan önce vereceğiniz hizmetlere ve satacağınız ürünlere karar vermeniz gerekiyor. Aklınızdaki ürünlerin iyi bir fikir olduğunu düşünüyor olabilirsiniz; fakat bu ürünleri satmadan önce, tüketicilerin bir problemini çözdüğünüzden emin olmanız gerekiyor.
Tüketicilerin bir sorununu çözemiyorsanız ve onlara farklı bir hizmet sunamıyorsanız, yaptığınız işten para kazanmanız pek de mümkün olmayacak. Rakiplerinizden bir farkınız olması gerekiyor.
Herkesin sattığı ürünleri satmak
Türk e-ticaret sektöründe en sık görülen durumlardan biri de benzer ürün yelpazesine sahip bir çok e-ticaret sitesinin olması. Herkesin adım attığı bir alanda başarılı olmak ve para kazanmak oldukça zordur.
Bazı sektörlerdeki büyük firmalar zaten bu açığı kapatmış durumdalar ve bu alanda yatırım yapmayı düşünen küçük girişimciler bu rekabetten sağ çıkamazlar. Bunun en büyük sebeplerinden biri de alışkanlık durumudur. Tüketiciler belli başlı firmalardan alışveriş yapmaya alışmışlardır ve bu alışkanlıklarını kolay kolay değiştirmezler.
Bunun yanı sıra bir de güvenlik durumu vardır. İnternetten alışverişlerde tüketiciler bir firmaya güvenme de zorluk yaşarlar. Sektöre yeni giren firmaların marka bilinirlikleri olmadığı için, tüketiciler bu firmalara güvenmezler. Bu nedenle de firmalar para kazanamazlar.
Herkesin yöneldiği ürün ve hizmet alanları dışına çıkmak, rekabetin az olduğu pazarlarda yer almak, firmanızın daha başarılı olmasına yardımcı olacaktır.
İnternet sitenisinin karışık olması
İşin bazı teknik konuları da geri dönüşümlerinizin düşük olmasına neden olabilir. İnternet sitenizin kullanıcı deneyimi yüksek olması gerekiyor. Çok karışık siteler, algıda karmaşa yarattığı için tüketicileri kaçırabiliyor.
Site navigasyonun karışıklığı, ürünlerin iç içe olması ve tasarımsal olarak karmaşık ve dolu dolu bir yapı, ziyaretçileri yoracaktır ve bu nedenle de tüketiciler buradan alışveriş yapmak istemeyeceklerdir.
Ürün sayfalarının iyi hazırlanmaması
Site tasarımınızın kullanıcı deneyimini artırmasının yanı sıra ürün sayfalarının da tüketiciyi bilgilendirici olması oldukça önemli. Birçok firma ürün sayfalarında sıkıntı yaşıyor. Bunun başlıca sebepleri ürün açıklamaları ve görsel kullanımının yanlış yapılıyor olması.
İnternetten alışverişlerde ürün fotoğraflarının önemi oldukça büyüktür. Bu nedenle ürünlerinizle ilgili çarpıcı ve yüksek kaliteli görseller kullanmanız geri dönüşümlerinize katkı sağlayacaktır.
Ürün açıklamalarında da detaylı bilgilere yer vermeniz ve tüketicilerin aklındaki soruları yanıtlamanız gerekiyor. Tedarikçilerin internet sitesindeki ürün açıklamalarını tüm firmalar kullanıyor. Bu nedenle onlardan farklılaşarak, kendi ürün açıklamalarınızı oluşturmanız gerekiyor. Böyle bir çalışma hem kullanıcı deneyimini arıtacaktır; hem de arama motorlarında bu açıklamaları daha fazla öne çıkartacaktır.
Bir takipçi kitlesi oluşturmamak
Marka bilinirliğinizi artırmanız, işinizin başarılı olmasına yardımcı olacaktır. Bu nedenle de markanızı takip edenlerin sayısını artırmanız gerekiyor. Burada sosyal mecralarda takipçi satın almaktan bahsetmiyoruz. Organik olarak elde edeceğiniz ve markanızla gerçekten ilgili kişilerin yer aldığı bir topluluktan bahsediyoruz.
Bu topluluğu oluşturmak için sosyal mecralara yatırım yapabilir, internet siteniz üzerindeki kullanıcı yorumlarını öne çıkartabilir ve müşterilerinizin ürünlerle ilgili yorumlarda bulunmalarını talep edebilirsiniz.
Pazarlama çalışmaları yapmamak
Marka bilinirliği olmadan satışlarınızı artırmanız pek de mümkün değildir. Bunu sağlamak için de pazarlama çalışmalarına ayrıca yatırım yapmanız gerekiyor.
Sizin için doğru mecraları belirleyerek buralarda pazarlama çalışmaları ve reklamlar hazırlamanız gerekiyor. Tabii ki bunları yapmak için de işin başında bir bütçe planı hazırlayarak, reklam ve pazarlama için belli bir bütçe ayırmalısınız.
Müşteri destek hizmetlerinin yetersiz olması
Satışlarınızı artıramamanızın başka bir sebebi de müşteri destek hizmetlerinizin yetersiz olmasıdır. Firmanızdan ürün satın alan kişilere detaylı bir destek hizmeti sunmanız gerekiyor. Müşterileriniz bu hizmetlerden memnun kalmadıklarında, başkalarına da bu tecrübelerinden bahsedeceklerdir.
Kulaktan kulağa pazarlama en çok getiri sağlayan yöntemlerden biridir ve müşterilerinizin sizin hakkınızda kötü yorumlar yapmaları, markanıza zarar verecektir.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Benzer yazılar