Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler

13 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler

Girişimciler ve kendi işini yapmak isteyenler için online işletme kurma büyük bir adım ve özenle yapılması gereken bir iş. Bu süreçte bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve kurma aşamasında yapılması gereken çalışmalar bulunuyor. Bu rehberimizde de online işletme kurmadan önce bilmeniz gerekenler üzerinde duracağız.

Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler

E-ticaret iş modelinize karar verin

Öncelikli olarak internetten satış yaparken nasıl bir iş modeliniz olacağına karar vermeniz gerekiyor. Nasıl bir iş modeli kuracağınızı belirlemeniz, iş stratejilerinizi ,pazarlama ve reklam çalışmalarınızı, şirketinizi nasıl yöneteceğinizi ve nasıl bir ekip kuracağınızı belirler. Bunların yanı sıra depo yönetimi, operasyonel süreçler gibi konular da yapacağınız iş modeline göre değişiklik gösterecektir. Bu sebeple de öncelikle iş modelinizi belirlemenizde yarar var.

Satacağınız ürünlere karar verin

İş modelinizle beraber işletme kurma sürecinde hangi ürünleri satacağınıza da karar vermeniz gerekiyor. Kendi üretiminizi yapmıyorsanız, tedarikçiler bulmanız ve satacağınız ürünleri kararlaştırmanız gerekiyor. Yeni ürün arayışlarına girmeniz ve sonrasında da pazar araştırmaları ile bu ürünlere karar vermeniz oldukça önemli.

İlgili rehber: Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?

Pazar araştırması

Satacağınız ürünlere karar verirken işletme kurma aşamasında bir yandan da yapmanız gerekenlerden biri pazar araştırması yapmaktır. Pazarı araştırmadan, e-ticaret şirketinizi açıp ürünlerinizi satmaya çalışırsanız muhtemelen başarısız olacaksınız. Pazarı tanımadan, doğru pazarlama ve reklam stratejilerini belirleyemezsiniz ve doğru fiyatlandırma stratejilerini uygulayamazsınız. Bu da hem zaman hem de para kaybetmenize neden olur.

İlgili rehber: E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?

Pazar araştırması yapmadığınızda aynı zamanda rekabeti de göremezsiniz. Bu da sektörden ne kadar pay alabileceğinizi veya rekabetle ne kadar baş edebileceğinizi de göremezsiniz. Bu nedenle de pazar araştırması bu süreçte özellikle yapmanız gereken çalışmalardan biri.

İlgili rehber: Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?

Tedarikçi arayışı

İşletme kurma aşamasında yapmanız gerekenlerden biri de ürünü bulup, pazar araştırması yaptıktan sonra tedarikçi arayışına girmektir. Tedarikçiler olmadan ürünlerinizi sürekli olarak satışa çıkartamazsınız. Bu noktada hem farklı tedarikçileri araştırmanız hem de tedarikçilerin üretim kapasitesini öğrenmeniz gerekir. Çok talep gören bir ürünse, bu ürünü tedarik eden farklı firmalar da olacaktır. Bununla beraber ürüne talebin olması rekabetin de yüksek olduğu anlamına gelir.

İlgili rehber: Tedarik zinciri nedir? Tedarik yönetimi nasıl yapılmalıdır?

Online işletme kurma sürecinde birden fazla tedarikçiyle anlaşmanız da önemlidir; çünkü stoklarınızı yenilemek için sizin için düzenli olarak ürün tedarik edebilecek firmalara ihtiyacınız vardır. Talebi karşılayamamanız, marka güvenilirliğinize zarar verebileceği gibi zarar etmenize de neden olabilir.

İlgili rehber: E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

Marka ismi bulma

Online işletme kurma sürecinde, markanız ya da şirketiniz için bir isim bulmanız ve sonrasında da online kanallar üzerinde bu isimle ilgili hesapları almanız gerekir. Alan adı seçimi, sosyal medya hesaplarının alımı, hosting seçimi gibi işlemleri de bu süreçte yapmanız bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Girişimciler için marka ismi bulma rehberi

Marka isminizin orijinal olmasının yanı sıra online platformlarda da kolay bir şekilde bulunabilmesi gerekir. İsmin başkaları tarafından alınmış olması ya da başka bir isimle benzerliğinin olması, organik arama sonuçlarında trafik kaçırmanıza neden olabileceği gibi markanızın başka bir marka ile de karışmasına neden olabilir.

Altyapı seçimi

Online işletme kurma sürecinde, e-ticaret siteniz için kullanacağınız altyapıyı da doğru bir şekilde seçmeniz gerekir. Güvenilir bir altyapı olmadan internette tüketicilere güvenli alışveriş imkanı sağlayamazsınız. Ücretsiz yazılımlar, özel yazılmış kodlar ya da hazır e-ticaret altyapı paketleri bu süreçte göz önünde bulundurmanız gereken çözümler arasında yer alıyor. Herbir alternatifin sağladığı farklı çözümler vardır ve artıları eksileri bulunur.

Ücretsiz yazılımlar, genellikle tasarım ve kodlama bilgisi gerektirdiği için yeni başlayanlar için çok uygun değildir. Bununla beraber işinizi büyütmek istediğinizde ek yazılımlar satın almanız gerekir ve maliyetlerinizi önceden belirleyemezsiniz.

Size özel hazırlanan kodlamalar da istediğiniz özelliklere göre farklı fiyatlandırmalara tabi tutulacaktır. Bununla beraber sıfırdan bir kodlama yapılacağı için site tasarım ve kurulum süreci uzun sürebilir. Kodlama bilginiz yoksa site üzerinde yapacağınız bakım ve güncellemelerin yanı sıra yeni ürün girişi ve site yönetimi gibi konularda da sürekli olarak dışarıdan destek almanız gerekebilir.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020

Hazır e-ticaret altyapı paketleri ise size bir paket halinde birçok özelliği bir arada sunar. Tasarım ya da kodlama bilginiz olmadan, hazır şablonlar üzerinden sitenizi kurabilir ve arkaplandaki teknik işlerle ilgilenmeden sadece ürünlerinizi sitenize yükleyerek, satış yapmaya başlayabilir ve işinize odaklanabilirsiniz. Aldığınız hizmetle beraber müşteri desteğinin de sağlanıyor olması, herhangi bir durumda kolay bir şekilde çözümlere ulaşmanıza da olanak tanır.

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
Google reklam verme, birçok e-ticaret firmasının dijital pazarlama stratejilerinde üst sıralarda duran çalışmalardan biriydi. Ancak 10 Ağustos’ta Google’ın Alışveriş Reklamlarını kaldırmasından sonra, e-ticaret firmalarının...
16 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
IdeaSoft & Google are Joining Hands
IdeaSoft & Google are Joining Hands
Google and IdeaSoft are Joining Hands for SMEs! Starting from Q1 2020, the Covid-19 pandemic deeply impacted all the countries around the globe. People began to stay safe at their houses as a part of the fight against the disease. This led to a...
27 Kasım 2020
İbrahim Çelebi
Yatırım nasıl alınır? | Yatırımcıları girişiminize çekmek
Yatırım nasıl alınır? | Yatırımcıları girişiminize çekmek
Yatırım nasıl alınır, yatırımcıları girişiminize çekmek için yapmanız gerekenler nelerdir, yatırım alırken göz önünde bulundurmanız gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Yatırım nasıl...
5 Nisan 2017
Sinan Oypan
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarından verim alabilmek için belli bir planınızın olması oldukça faydalı olmaktadır. Önceden hazırlanmış bir planın olması, içerik konusunda daha detaylı çalışmalar için vakit kazanmanıza yardımcı olacağı...
11 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter takipçi artırma çalışmaları, e-ticaret sitenizin Twitter üzerindeki etkileşimlerini ve geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemli. Organik olarak takipçi artırma çalışmaları yapmak, doğrudan sizinle ilgilenen...
3 Nisan 2019
Sinan Oypan
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
WordPress Woocommerce e-ticaret sitesi kurmak internet üzerinden satış yapmaya başlamanızı sağlayabileceği gibi kendi online mağazanızın da temellerini atmanıza yardımcı olabilir. Woocommerce kullanarak bir e-ticaret sitesi kurmadan...
26 Eylül 2019
Sinan Oypan
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır, el emeği satış siteleri, el işi satış siteleri / blogları, el emeği satış yerleri yani pazaryerleri ve satacağınız ürünün piyasası neden araştırılmalıdır?El yapımı ürünler...
7 Ağustos 2017
IdeaSoft
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Dinamik Fiyatlandırma Nedir? Stratejileri Nelerdir?
Dinamik Fiyatlandırma Nedir? Stratejileri Nelerdir?
Başarılı bir satıcı olabilmenin yolu, satış stratejilerine doğru bir şekilde uygulamaktan geçer. E-ticaret dünyasına entegre edilebilen onlarca stratejiden bir ya da birkaçını verimli bir şekilde kullanmak, kazancı artırmak için...
27 Temmuz 2021
Markethinkers
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Günümüzde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de hız. Özellikle internetten alışverişlerde hızlı gönderim gibi beklentileri olduğu gibi alışveriş yaptıkları e-ticaret sitelerinin sayfa yüklenme hızlarının...
13 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?
E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?
E ticaret nasıl yapılır / e ticaret sitesi nasıl yapılır, e ticaret sitesi yapımında dikkat edilmesi gereken e ticaret bilgileri nelerdir, sanal ticaretteki (e satış, online ticaret) bilmeniz gerekenler özetle e ticaret nedir nasıl...
13 Aralık 2016
Sinan Oypan