Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler

13 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler

Girişimciler ve kendi işini yapmak isteyenler için online işletme kurma büyük bir adım ve özenle yapılması gereken bir iş. Bu süreçte bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve kurma aşamasında yapılması gereken çalışmalar bulunuyor. Bu rehberimizde de online işletme kurmadan önce bilmeniz gerekenler üzerinde duracağız.

Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler

E-ticaret iş modelinize karar verin

Öncelikli olarak internetten satış yaparken nasıl bir iş modeliniz olacağına karar vermeniz gerekiyor. Nasıl bir iş modeli kuracağınızı belirlemeniz, iş stratejilerinizi ,pazarlama ve reklam çalışmalarınızı, şirketinizi nasıl yöneteceğinizi ve nasıl bir ekip kuracağınızı belirler. Bunların yanı sıra depo yönetimi, operasyonel süreçler gibi konular da yapacağınız iş modeline göre değişiklik gösterecektir. Bu sebeple de öncelikle iş modelinizi belirlemenizde yarar var.

Satacağınız ürünlere karar verin

İş modelinizle beraber işletme kurma sürecinde hangi ürünleri satacağınıza da karar vermeniz gerekiyor. Kendi üretiminizi yapmıyorsanız, tedarikçiler bulmanız ve satacağınız ürünleri kararlaştırmanız gerekiyor. Yeni ürün arayışlarına girmeniz ve sonrasında da pazar araştırmaları ile bu ürünlere karar vermeniz oldukça önemli.

İlgili rehber: Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?

Pazar araştırması

Satacağınız ürünlere karar verirken işletme kurma aşamasında bir yandan da yapmanız gerekenlerden biri pazar araştırması yapmaktır. Pazarı araştırmadan, e-ticaret şirketinizi açıp ürünlerinizi satmaya çalışırsanız muhtemelen başarısız olacaksınız. Pazarı tanımadan, doğru pazarlama ve reklam stratejilerini belirleyemezsiniz ve doğru fiyatlandırma stratejilerini uygulayamazsınız. Bu da hem zaman hem de para kaybetmenize neden olur.

İlgili rehber: E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?

Pazar araştırması yapmadığınızda aynı zamanda rekabeti de göremezsiniz. Bu da sektörden ne kadar pay alabileceğinizi veya rekabetle ne kadar baş edebileceğinizi de göremezsiniz. Bu nedenle de pazar araştırması bu süreçte özellikle yapmanız gereken çalışmalardan biri.

İlgili rehber: Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?

Tedarikçi arayışı

İşletme kurma aşamasında yapmanız gerekenlerden biri de ürünü bulup, pazar araştırması yaptıktan sonra tedarikçi arayışına girmektir. Tedarikçiler olmadan ürünlerinizi sürekli olarak satışa çıkartamazsınız. Bu noktada hem farklı tedarikçileri araştırmanız hem de tedarikçilerin üretim kapasitesini öğrenmeniz gerekir. Çok talep gören bir ürünse, bu ürünü tedarik eden farklı firmalar da olacaktır. Bununla beraber ürüne talebin olması rekabetin de yüksek olduğu anlamına gelir.

İlgili rehber: Tedarik zinciri nedir? Tedarik yönetimi nasıl yapılmalıdır?

Online işletme kurma sürecinde birden fazla tedarikçiyle anlaşmanız da önemlidir; çünkü stoklarınızı yenilemek için sizin için düzenli olarak ürün tedarik edebilecek firmalara ihtiyacınız vardır. Talebi karşılayamamanız, marka güvenilirliğinize zarar verebileceği gibi zarar etmenize de neden olabilir.

İlgili rehber: E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

Marka ismi bulma

Online işletme kurma sürecinde, markanız ya da şirketiniz için bir isim bulmanız ve sonrasında da online kanallar üzerinde bu isimle ilgili hesapları almanız gerekir. Alan adı seçimi, sosyal medya hesaplarının alımı, hosting seçimi gibi işlemleri de bu süreçte yapmanız bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Girişimciler için marka ismi bulma rehberi

Marka isminizin orijinal olmasının yanı sıra online platformlarda da kolay bir şekilde bulunabilmesi gerekir. İsmin başkaları tarafından alınmış olması ya da başka bir isimle benzerliğinin olması, organik arama sonuçlarında trafik kaçırmanıza neden olabileceği gibi markanızın başka bir marka ile de karışmasına neden olabilir.

Altyapı seçimi

Online işletme kurma sürecinde, e-ticaret siteniz için kullanacağınız altyapıyı da doğru bir şekilde seçmeniz gerekir. Güvenilir bir altyapı olmadan internette tüketicilere güvenli alışveriş imkanı sağlayamazsınız. Ücretsiz yazılımlar, özel yazılmış kodlar ya da hazır e-ticaret altyapı paketleri bu süreçte göz önünde bulundurmanız gereken çözümler arasında yer alıyor. Herbir alternatifin sağladığı farklı çözümler vardır ve artıları eksileri bulunur.

Ücretsiz yazılımlar, genellikle tasarım ve kodlama bilgisi gerektirdiği için yeni başlayanlar için çok uygun değildir. Bununla beraber işinizi büyütmek istediğinizde ek yazılımlar satın almanız gerekir ve maliyetlerinizi önceden belirleyemezsiniz.

Size özel hazırlanan kodlamalar da istediğiniz özelliklere göre farklı fiyatlandırmalara tabi tutulacaktır. Bununla beraber sıfırdan bir kodlama yapılacağı için site tasarım ve kurulum süreci uzun sürebilir. Kodlama bilginiz yoksa site üzerinde yapacağınız bakım ve güncellemelerin yanı sıra yeni ürün girişi ve site yönetimi gibi konularda da sürekli olarak dışarıdan destek almanız gerekebilir.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020

Hazır e-ticaret altyapı paketleri ise size bir paket halinde birçok özelliği bir arada sunar. Tasarım ya da kodlama bilginiz olmadan, hazır şablonlar üzerinden sitenizi kurabilir ve arkaplandaki teknik işlerle ilgilenmeden sadece ürünlerinizi sitenize yükleyerek, satış yapmaya başlayabilir ve işinize odaklanabilirsiniz. Aldığınız hizmetle beraber müşteri desteğinin de sağlanıyor olması, herhangi bir durumda kolay bir şekilde çözümlere ulaşmanıza da olanak tanır.

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirketiniz için performans analiz çalışmaları yapmanız, şirketinizin durumu hakkında size bir takım bilgiler sunarken, ilerleyen dönemler için de stratejiler belirlerken size yardımcı olur. Şirket performans analizi yaparken...
19 Ocak 2019
Sinan Oypan
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?
Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde ya da sosyal mecralarda markanız, ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili olumlu yorum yapan kullanıcılara geri dönüş yapmanız, müşteri memnuniyetini artırma açısından oldukça önemlidir. Tüketicilerle...
6 Kasım 2017
Sinan Oypan
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın internet üzerinde pazarlama çalışmaları için bir dijital pazarlama ajansı ile çalışabilirsiniz. Fakat her ajansın çalışma biçimi ve sunduğu hizmetler farklılık gösterecektir. Bunun yanı sıra sizin de...
21 Ekim 2016
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Sinan Oypan
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları, bir ürüne talep yaratma ve tüketicilerin ilgisini çekme konusundaki önemli kriterler arasında yer almaktadır. Bir ürünün özellikleri ve faydaları farklı konular olsa da; pazarlama çalışmalarında...
14 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
27 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?
Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?
Google Benim İşletmem Nedir, Ne İşe Yarar? Google My Business, Türkçe’ye “Benim İşletmem” olarak çevrilir. Google’ın işletme sahiplerine sunduğu bir özellik olan bu kayıt sistemi, genel olarak firmanızın ve e-ticaret...
29 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin