fbpx

Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler

13 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler

Girişimciler ve kendi işini yapmak isteyenler için online işletme kurma büyük bir adım ve özenle yapılması gereken bir iş. Bu süreçte bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve kurma aşamasında yapılması gereken çalışmalar bulunuyor. Bu rehberimizde de online işletme kurmadan önce bilmeniz gerekenler üzerinde duracağız.

Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler

E-ticaret iş modelinize karar verin

Öncelikli olarak internetten satış yaparken nasıl bir iş modeliniz olacağına karar vermeniz gerekiyor. Nasıl bir iş modeli kuracağınızı belirlemeniz, iş stratejilerinizi ,pazarlama ve reklam çalışmalarınızı, şirketinizi nasıl yöneteceğinizi ve nasıl bir ekip kuracağınızı belirler. Bunların yanı sıra depo yönetimi, operasyonel süreçler gibi konular da yapacağınız iş modeline göre değişiklik gösterecektir. Bu sebeple de öncelikle iş modelinizi belirlemenizde yarar var.

Satacağınız ürünlere karar verin

İş modelinizle beraber işletme kurma sürecinde hangi ürünleri satacağınıza da karar vermeniz gerekiyor. Kendi üretiminizi yapmıyorsanız, tedarikçiler bulmanız ve satacağınız ürünleri kararlaştırmanız gerekiyor. Yeni ürün arayışlarına girmeniz ve sonrasında da pazar araştırmaları ile bu ürünlere karar vermeniz oldukça önemli.

İlgili rehber: Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?

Pazar araştırması

Satacağınız ürünlere karar verirken işletme kurma aşamasında bir yandan da yapmanız gerekenlerden biri pazar araştırması yapmaktır. Pazarı araştırmadan, e-ticaret şirketinizi açıp ürünlerinizi satmaya çalışırsanız muhtemelen başarısız olacaksınız. Pazarı tanımadan, doğru pazarlama ve reklam stratejilerini belirleyemezsiniz ve doğru fiyatlandırma stratejilerini uygulayamazsınız. Bu da hem zaman hem de para kaybetmenize neden olur.

İlgili rehber: E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?

Pazar araştırması yapmadığınızda aynı zamanda rekabeti de göremezsiniz. Bu da sektörden ne kadar pay alabileceğinizi veya rekabetle ne kadar baş edebileceğinizi de göremezsiniz. Bu nedenle de pazar araştırması bu süreçte özellikle yapmanız gereken çalışmalardan biri.

İlgili rehber: Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?

Tedarikçi arayışı

İşletme kurma aşamasında yapmanız gerekenlerden biri de ürünü bulup, pazar araştırması yaptıktan sonra tedarikçi arayışına girmektir. Tedarikçiler olmadan ürünlerinizi sürekli olarak satışa çıkartamazsınız. Bu noktada hem farklı tedarikçileri araştırmanız hem de tedarikçilerin üretim kapasitesini öğrenmeniz gerekir. Çok talep gören bir ürünse, bu ürünü tedarik eden farklı firmalar da olacaktır. Bununla beraber ürüne talebin olması rekabetin de yüksek olduğu anlamına gelir.

İlgili rehber: Tedarik zinciri nedir? Tedarik yönetimi nasıl yapılmalıdır?

Online işletme kurma sürecinde birden fazla tedarikçiyle anlaşmanız da önemlidir; çünkü stoklarınızı yenilemek için sizin için düzenli olarak ürün tedarik edebilecek firmalara ihtiyacınız vardır. Talebi karşılayamamanız, marka güvenilirliğinize zarar verebileceği gibi zarar etmenize de neden olabilir.

İlgili rehber: E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

Marka ismi bulma

Online işletme kurma sürecinde, markanız ya da şirketiniz için bir isim bulmanız ve sonrasında da online kanallar üzerinde bu isimle ilgili hesapları almanız gerekir. Alan adı seçimi, sosyal medya hesaplarının alımı, hosting seçimi gibi işlemleri de bu süreçte yapmanız bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Girişimciler için marka ismi bulma rehberi

Marka isminizin orijinal olmasının yanı sıra online platformlarda da kolay bir şekilde bulunabilmesi gerekir. İsmin başkaları tarafından alınmış olması ya da başka bir isimle benzerliğinin olması, organik arama sonuçlarında trafik kaçırmanıza neden olabileceği gibi markanızın başka bir marka ile de karışmasına neden olabilir.

Altyapı seçimi

Online işletme kurma sürecinde, e-ticaret siteniz için kullanacağınız altyapıyı da doğru bir şekilde seçmeniz gerekir. Güvenilir bir altyapı olmadan internette tüketicilere güvenli alışveriş imkanı sağlayamazsınız. Ücretsiz yazılımlar, özel yazılmış kodlar ya da hazır e-ticaret altyapı paketleri bu süreçte göz önünde bulundurmanız gereken çözümler arasında yer alıyor. Herbir alternatifin sağladığı farklı çözümler vardır ve artıları eksileri bulunur.

Ücretsiz yazılımlar, genellikle tasarım ve kodlama bilgisi gerektirdiği için yeni başlayanlar için çok uygun değildir. Bununla beraber işinizi büyütmek istediğinizde ek yazılımlar satın almanız gerekir ve maliyetlerinizi önceden belirleyemezsiniz.

Size özel hazırlanan kodlamalar da istediğiniz özelliklere göre farklı fiyatlandırmalara tabi tutulacaktır. Bununla beraber sıfırdan bir kodlama yapılacağı için site tasarım ve kurulum süreci uzun sürebilir. Kodlama bilginiz yoksa site üzerinde yapacağınız bakım ve güncellemelerin yanı sıra yeni ürün girişi ve site yönetimi gibi konularda da sürekli olarak dışarıdan destek almanız gerekebilir.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020

Hazır e-ticaret altyapı paketleri ise size bir paket halinde birçok özelliği bir arada sunar. Tasarım ya da kodlama bilginiz olmadan, hazır şablonlar üzerinden sitenizi kurabilir ve arkaplandaki teknik işlerle ilgilenmeden sadece ürünlerinizi sitenize yükleyerek, satış yapmaya başlayabilir ve işinize odaklanabilirsiniz. Aldığınız hizmetle beraber müşteri desteğinin de sağlanıyor olması, herhangi bir durumda kolay bir şekilde çözümlere ulaşmanıza da olanak tanır.

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
Depo raf sistemi oluşturmak, e-ticarette depo yönetimi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru raf düzenini yapmanız, karmaşıklığı ortadan kaldıracağı gibi ürün siparişlerinin hazırlanma...
22 Ocak 2020
Sinan Oypan
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber markalar sosyal medya yönetimi ile etkileşimlerini artırarak, yıl sonu satışlarını artıracak çalışmalarını planlamaya başlıyor. Bu süreçte sosyal medya yönetimi oldukça önemli; çünkü...
19 Aralık 2018
Sinan Oypan
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve...
7 Mart 2020
Sinan Oypan
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Online alışverişlerde tüketicilerin en çok sıkıntı duydukları alanlardan biri de giyim alışverişleri oluyor. Bunun sebebi ise internet üzerindeki kıyafetlerde beden sorunlarının yaşanabilecek olması. E-ticaret firmaları,...
12 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
Instagram’ın geçtiğimiz aylarda yayınladığı Hikayeler özelliği, platforma Snapchat vari bir hava katmıştı. Türkiye’de birçok e-ticaret firması Snapchat’te yer almakta zorlanıyorlar. Hem hedef kitle hem de paylaşılacak...
4 Kasım 2016
Sinan Oypan
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Black Friday indirimleriyle satışlarınızı artırma yöntemleri
Black Friday indirimleriyle satışlarınızı artırma yöntemleri
Black Friday’in yaklaşmasıyla beraber hem tüketiciler hem de firmalar, kampanyalı satışlara hazırlanmaya başladılar. Tüketicilerin bir bölümü, şuanki alışverişlerini bekleterek, bu yıl 27 Kasım Cuma gününe denk gelen Black...
13 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan
SEO analiz nasıl yapılır?
SEO analiz nasıl yapılır?
E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç...
11 Ekim 2019
Sinan Oypan
Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?
Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde ya da sosyal mecralarda markanız, ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili olumlu yorum yapan kullanıcılara geri dönüş yapmanız, müşteri memnuniyetini artırma açısından oldukça önemlidir. Tüketicilerle...
6 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili...
14 Şubat 2019
Sinan Oypan
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaptığınızda, dijital veya fiziksel kanallar üzerindeki reklamlarınızın nasıl bir performans sergilediğini ve yatırım getirinizi ölçebilirsiniz. Reklam kampanyalarınız sonrasında analiz yapmadığınızda bu...
14 Şubat 2020
Sinan Oypan