Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler

13 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler

Girişimciler ve kendi işini yapmak isteyenler için online işletme kurma büyük bir adım ve özenle yapılması gereken bir iş. Bu süreçte bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve kurma aşamasında yapılması gereken çalışmalar bulunuyor. Bu rehberimizde de online işletme kurmadan önce bilmeniz gerekenler üzerinde duracağız.

Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler

E-ticaret iş modelinize karar verin

Öncelikli olarak internetten satış yaparken nasıl bir iş modeliniz olacağına karar vermeniz gerekiyor. Nasıl bir iş modeli kuracağınızı belirlemeniz, iş stratejilerinizi ,pazarlama ve reklam çalışmalarınızı, şirketinizi nasıl yöneteceğinizi ve nasıl bir ekip kuracağınızı belirler. Bunların yanı sıra depo yönetimi, operasyonel süreçler gibi konular da yapacağınız iş modeline göre değişiklik gösterecektir. Bu sebeple de öncelikle iş modelinizi belirlemenizde yarar var.

Satacağınız ürünlere karar verin

İş modelinizle beraber işletme kurma sürecinde hangi ürünleri satacağınıza da karar vermeniz gerekiyor. Kendi üretiminizi yapmıyorsanız, tedarikçiler bulmanız ve satacağınız ürünleri kararlaştırmanız gerekiyor. Yeni ürün arayışlarına girmeniz ve sonrasında da pazar araştırmaları ile bu ürünlere karar vermeniz oldukça önemli.

İlgili rehber: Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?

Pazar araştırması

Satacağınız ürünlere karar verirken işletme kurma aşamasında bir yandan da yapmanız gerekenlerden biri pazar araştırması yapmaktır. Pazarı araştırmadan, e-ticaret şirketinizi açıp ürünlerinizi satmaya çalışırsanız muhtemelen başarısız olacaksınız. Pazarı tanımadan, doğru pazarlama ve reklam stratejilerini belirleyemezsiniz ve doğru fiyatlandırma stratejilerini uygulayamazsınız. Bu da hem zaman hem de para kaybetmenize neden olur.

İlgili rehber: E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?

Pazar araştırması yapmadığınızda aynı zamanda rekabeti de göremezsiniz. Bu da sektörden ne kadar pay alabileceğinizi veya rekabetle ne kadar baş edebileceğinizi de göremezsiniz. Bu nedenle de pazar araştırması bu süreçte özellikle yapmanız gereken çalışmalardan biri.

İlgili rehber: Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?

Tedarikçi arayışı

İşletme kurma aşamasında yapmanız gerekenlerden biri de ürünü bulup, pazar araştırması yaptıktan sonra tedarikçi arayışına girmektir. Tedarikçiler olmadan ürünlerinizi sürekli olarak satışa çıkartamazsınız. Bu noktada hem farklı tedarikçileri araştırmanız hem de tedarikçilerin üretim kapasitesini öğrenmeniz gerekir. Çok talep gören bir ürünse, bu ürünü tedarik eden farklı firmalar da olacaktır. Bununla beraber ürüne talebin olması rekabetin de yüksek olduğu anlamına gelir.

İlgili rehber: Tedarik zinciri nedir? Tedarik yönetimi nasıl yapılmalıdır?

Online işletme kurma sürecinde birden fazla tedarikçiyle anlaşmanız da önemlidir; çünkü stoklarınızı yenilemek için sizin için düzenli olarak ürün tedarik edebilecek firmalara ihtiyacınız vardır. Talebi karşılayamamanız, marka güvenilirliğinize zarar verebileceği gibi zarar etmenize de neden olabilir.

İlgili rehber: E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

Marka ismi bulma

Online işletme kurma sürecinde, markanız ya da şirketiniz için bir isim bulmanız ve sonrasında da online kanallar üzerinde bu isimle ilgili hesapları almanız gerekir. Alan adı seçimi, sosyal medya hesaplarının alımı, hosting seçimi gibi işlemleri de bu süreçte yapmanız bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Girişimciler için marka ismi bulma rehberi

Marka isminizin orijinal olmasının yanı sıra online platformlarda da kolay bir şekilde bulunabilmesi gerekir. İsmin başkaları tarafından alınmış olması ya da başka bir isimle benzerliğinin olması, organik arama sonuçlarında trafik kaçırmanıza neden olabileceği gibi markanızın başka bir marka ile de karışmasına neden olabilir.

Altyapı seçimi

Online işletme kurma sürecinde, e-ticaret siteniz için kullanacağınız altyapıyı da doğru bir şekilde seçmeniz gerekir. Güvenilir bir altyapı olmadan internette tüketicilere güvenli alışveriş imkanı sağlayamazsınız. Ücretsiz yazılımlar, özel yazılmış kodlar ya da hazır e-ticaret altyapı paketleri bu süreçte göz önünde bulundurmanız gereken çözümler arasında yer alıyor. Herbir alternatifin sağladığı farklı çözümler vardır ve artıları eksileri bulunur.

Ücretsiz yazılımlar, genellikle tasarım ve kodlama bilgisi gerektirdiği için yeni başlayanlar için çok uygun değildir. Bununla beraber işinizi büyütmek istediğinizde ek yazılımlar satın almanız gerekir ve maliyetlerinizi önceden belirleyemezsiniz.

Size özel hazırlanan kodlamalar da istediğiniz özelliklere göre farklı fiyatlandırmalara tabi tutulacaktır. Bununla beraber sıfırdan bir kodlama yapılacağı için site tasarım ve kurulum süreci uzun sürebilir. Kodlama bilginiz yoksa site üzerinde yapacağınız bakım ve güncellemelerin yanı sıra yeni ürün girişi ve site yönetimi gibi konularda da sürekli olarak dışarıdan destek almanız gerekebilir.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020

Hazır e-ticaret altyapı paketleri ise size bir paket halinde birçok özelliği bir arada sunar. Tasarım ya da kodlama bilginiz olmadan, hazır şablonlar üzerinden sitenizi kurabilir ve arkaplandaki teknik işlerle ilgilenmeden sadece ürünlerinizi sitenize yükleyerek, satış yapmaya başlayabilir ve işinize odaklanabilirsiniz. Aldığınız hizmetle beraber müşteri desteğinin de sağlanıyor olması, herhangi bir durumda kolay bir şekilde çözümlere ulaşmanıza da olanak tanır.

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Günümüzde mobile uyumluluk artık bir standart haline gelmeye başlıyor. Arama motorlarının mobile uyumlu sitelere daha fazla öncelik tanıyor olmasının yanı sıra kullanıcıların mobil cihaz kullanımlarının artması ve...
14 Nisan 2017
Sinan Oypan
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi...
21 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
E-ticarette ilk satışlarınızı yapabilmeniz işinizi yavaş yavaş rayına oturttuğunuzu görmenizi sağlar. Sitenizi kurduktan sonra bu satışlar hemen gerçekleşmeyebilir; ancak doğru çalışmaları yapmak ve adımları atmak ilk...
23 Ağustos 2018
Sinan Oypan
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
E-posta gönderim günü eposta çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında çok önemli bir yere sahiptir. Bilindiği üzere e posta pazarlama, günümüzde e-ticaret firmalarının halen en çok verim ve geri dönüşüm sağladığı...
6 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
Doğru satış tekniği kullanmak, e-ticarette satışlarınızı ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynadığı için satış stratejilerinizin üzerinde planlamalar yapmanız önemlidir. İnternetten satışlarda kullanılabilecek...
28 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için blog yazmak, e-ticaret sitenizi düzenli olarak güncel tutmanızı sağlarken, hazırlayacağınız blog yazılarıyla ziyaretçilerinizi bilgilendirebilir, eğlendirebilir ve organik olarak arama motorlarından trafik...
20 Kasım 2018
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten takı satmak ve satış sitesi kurmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online takı satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda dikkat etmeniz...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
15 Soruda İhracat'ta E-Fatura Kullanımı
15 Soruda İhracat'ta E-Fatura Kullanımı
E-ticaret sektörünün hacmini büyütmesi ile birlikte faturalar da dijitale taşındı ve elektronik fatura dönemi başladı. E-ticaret siteleri üzerinden ihracat yapmak mümkün hâle geldikten sonra e-ihracat kavramı ortaya çıktı. 2017...
16 Mart 2022
Markethinkers
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
E-ticaret siteniz için bir dijital pazarlama stratejisi oluştururken birçok farklı pencereden bakmanız ve bu çalışmaları bir çatı altında oluşturmanız gerekir. Bu çatı altında beraber yürümesi gereken alanlar arasında SEO ve...
21 Eylül 2017
Sinan Oypan
İşletmeler İçin Google Drive Kullanma Rehberi
İşletmeler İçin Google Drive Kullanma Rehberi
Dijital belgeler, görseller ve bilgisayar ortamında kullanılan daha birçok dosya ya da veri türü, günümüz koşullarında çalışma hayatının olmazsa olmazları arasında yer alır. Gerek e-ticaret gerekse diğer sektörlerde ihtiyaç...
14 Şubat 2022
Markethinkers
Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi
Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bazı yöntemlerden faydalanmak gerekiyor. Bu yöntemlerden yararlandığınızda, içerik çalışmalarınızdan daha fazla verim alabileceğiniz gibi yazdığınız içeriklerin kalitesini de...
6 Eylül 2016
Sinan Oypan
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Son yıllarda özellikle birçok firmanın başvurduğu; markaya dikkat çekerek, marka bilinirliğini artırmak için yapılan gerilla pazarlama çalışmaları, hiç beklenmedik bir anda tüketicilerin karşısına çıkması ve yaratıcı...
7 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın