Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar

14 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan

Online işler konusunda arayışa girenler, işini evden yönetip, aynı zamanda kendi işinin patronu olmak isteyenler için e-ticaret pazarı; düşük riskli, az yatırımla işinizi kurabileceğiniz bir alan olarak dikkat çekiyor.

İnternet üzerinden para kazanmak ya da online satış yapmak için bir girişimcilikte bulunacaksanız öncelikle satacağınız ürüne ve yöneleceğiniz sektöre karar vermeniz gerekiyor. İnternetten satış yapacak kişilerin üzerinde en çok zaman kaybettiği konu da bu oluyor. Bugün gelinen noktada fiziksel olarak satışı gerçekleşen ürünlerin neredeyse tamamı internetten de satılıyor.

E-ticaretten satışını gerçekleştirmek için aradığınız online ürünler konusunda bir karar vermelisiniz. Niş bir ürüne odaklanıp onun pazarlamasını mı yapmak istiyorsunuz yoksa geniş ürün skalasıyla mı yola çıkmak istiyorsunuz. Satışını yapmak istediğiniz potansiyel ürünlerin bir listesini yapmakla işe başlayabilirsiniz. Listeye koyduğunuz ürünlerin sektördeki durumu hakkında bir araştırma yaparak listeyi daraltabilirsiniz.

İlgili Rehber: Online kitap satışı nasıl yapılır?

İlgili Rehber: Online takı satışı yapmak

Türkiye’nin dört bir yanından milyonlarca ürün satışı

2020’nin başından itibaren pandeminin de etkisiyle online alışverişe olan talep sürüyor. E-ticaret yapmak isteyenlerin oranı artış gösterirken, değişen tüketici alışkanlıkları dijital platformlara olan ilgiyi artırıyor. 2020’nin 8 aylık dilimine bakıldığında canli.ideasoft.com.tr adresinden edindiğimiz bilgilere göre toplam 19 milyon ürünün satıldığını görüyoruz. Türkiye’nin dört bir yanından hangi ürünlerin satıldığını gösteren canlı harita Türkiye’de e-ticarete olan ilgiyi açık bir şekilde kanıtlıyor.

Canlı haritadan ve IdeaSoft’un analiz ettiği satış verilerine bakıldığında, gıda-market, temizlik-hijyen ürünlerine olan talebin yanında; moda sektörü, ayakkabı, elektrik-elektronik, teknolojik ürünler, takı-mücevherat, hırdavat, kitap, eğitim, hobi ürünleri gibi uzun bir liste bizleri karşılıyor.

İlgili Rehber: Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler

En çok tercih edilen online işlerin başında e-ticaret geliyor

E-ticareti tercih etmeniz için birçok sebebiniz var!

  • 7/24 online satış yapma imkanı
  • Ürünlerinizi tüm Türkiye’ye ulaştırma fırsatı
  • Türkiye sınırları dışına çıkarak globale açılma imkanı
  • Az maliyetle kazancını arttırma fırsatı
  • Sınırsız ürün sergileme ve satışını yapma özgürlüğü
  • E-ticaret sitesinin sürekli geliştirme ve büyütmeye açık olması
  • Online işler konusundaki araştırmanızda internetten ne satabilirim? diye düşünüyorsanız ya da aklınızda bir fikir var fakat online satışı konusunda endişeleriniz varsa, hepsini bir kenara bırakın. Var olan işinizi e-ticarete entegre edebileceğiniz gibi sıfırdan bir iş planıyla da e-ticaret pazarına giriş yapabilirsiniz.E-ticaret pazarı her ürün için içinde yüksek bir potansiyel barındırıyor. O halde e-ticarette size de yer var! Aşağıdaki linkten hemen ücretsiz demo hesabı oluşturun ve hizmetlerimizi deneyimleyin.

    IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

    En çok okunan yazılar

    Yorum yap

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Benzer yazılar

    Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
    Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar...
    5 Ocak 2017
    Sinan Oypan
    Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2021
    Hepsiburada mağaza açma diğer bir deyişle Hepsiburada dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Türkiye’nin en eski e-ticaret sitelerinden biri olan Hepsiburada’da mağaza açmak ve kendi ürünlerinizi...
    17 Ocak 2019
    Sinan Oypan
    E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
    E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
    15 Ekim 2016
    Sinan Oypan
    Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
    Yeni normal sonrası, online satış yapan şirketler zorlu geçen ayların ardından yaptıkları çalışmalarda ve stratejilerde bir takım değişiklik yapmak zorunda kalabilirler. COVID-19 salgını sürecinde tüketicilerin eve kapanmaları...
    19 Mayıs 2020
    Sinan Oypan
    Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
    Dijital pazarlama çalışmalarında hikayecilik, marka ve ürüne talep yaratmayı sağlarken, reklam ve pazarlama çalışmalarının da daha ilgi çekici olmasını sağlar. Tüketiciler, sıradan bir ürün fotoğrafı ya da videosunu izleyerek,...
    16 Mart 2020
    Sinan Oypan
    Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
    Reklam ajansı ile çalıştığınızda, e-ticaret sitenizin tanıtım çalışmalarını daha verimli bir hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dijital pazarlama ve reklam çalışmalarınızı dışarıdan hizmet...
    26 Temmuz 2020
    Sinan Oypan
    Online market kurmanın avantajları nelerdir?
    Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih...
    22 Mayıs 2020
    İbrahim Çelebi
    E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
    E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek başarılı bir emailing yönetimi için çok önemlidir. E-posta pazarlama çalışmaları yaparken, abone listelerinizden çıkan kullanıcılar olabilir. Her firma bu durumla...
    17 Kasım 2017
    Sinan Oypan
    Kampanya dönemi stok yapma taktikleri
    Kampanya ve fırsat dönemleri öncesinde e-ticaret sitenizde stok yapma ve yönetim çalışmalarına ağırlık vermeniz gerekir. Stok yapmak ve kampanya sürecinde öne çıkacak olan ürünleri e-ticaret sitenizde mevcut halde tutmanız ve...
    23 Ekim 2020
    Sinan Oypan
    Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
    Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek...
    2 Mayıs 2019
    Sinan Oypan
    Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
    E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
    2 Eylül 2016
    Sinan Oypan
    n11 Mağaza Açma Rehberi 2021
    n11 mağaza açma diğer bir deyişle n11 dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Bir şirketiniz bulunuyorsa n11 üzerinde kendi mağazanızı açarak, ürünlerinizi burada listeleyebilir ve satışa...
    25 Eylül 2019
    Sinan Oypan