Fiziki mağazası olan e-ticaret firmaları, online alışveriş yapan kullanıcıları kendi mağazalarına çekmek için çalışabilirler. Aynı zamanda e-ticaret sitesi olmayan fiziki mağazalar da online alışveriş yapanları hedefleyerek, kendi mağazalarına tüketicileri çekebilirler. Tabii ki bu işlem için bir internet sitesine veya internet üzerinde bir varlık göstermeye ihtiyaçları olacaktır.
Online alışveriş yapan kişileri fiziki mağazaya çekmek, birçok açıdan faydalı olabilir. Fiziki mağaza üzerinde ürünleri deneme ve yakından inceleme fırsatı bulabilecekleri gibi, mağaza sahipleri tüketicilerle bire bir iletişim kurma şansı bulabilecekleri için de tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilirler.
Bu rehberimizde de online alışveriş yapan tüketicileri fiziki mağazanıza çekmek için yararlanabileceğiniz yöntemleri ele alacağız.
Online öde mağazadan teslim al
Tüketicileri mağazanıza çekmek için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri, online ödeme yapıp, ürünü mağazadan teslim alma sistemi olacaktır. Tüketiciler, kargo ücreti ödememek ya da kendi güzergahları üzerinde olan mağazalar üzerinden ürünleri teslim almak isteyebilirler. Bu durumda da onlara böyle bir seçenek sunarak tüketicileri mağazanıza çekebilirsiniz.
Müşterilerinizi mağazanıza çektiğinizde bu kişilere farklı ürünler göstermek için de şansınız artar. Ürünleri teslim alırlarken, farklı ürünlere yakından bakabilirler ve ürünleri deneyebilirler. Bu hem kullanıcı deneyimini artırır hem de o an akıllarında olmayan ürünleri satın almak isteyebilirler. Bu durumda da onlarla kuracağınız iletişimlerle onların satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.
Online sitenizden mağazanıza gelenlere indirim sunmak
Asıl amacınız fiziki mağazanıza gelen kişilerin sayısını artırmaksa, online siteniz üzerinde yapacağınız bir takım duyurularla, online site üzerinden gelen müşterilerinize belli indirimler yapabileceğinizi paylaşabilirsiniz. Bu indirimleri belli dönemlerde yapmak ve bunları farklı pazarlama kanalları ile duyurmak, tüketicilerin ilgisini çekebilir ve internet sitenizi ziyaret ettikten sonra mağazanıza gelerek, ürünlere daha indirimli bir şekilde ulaşabilirler.
Ürünleri deneme fırsatını duyurun
Sosyal mecralar ve diğer pazarlama kanalları üzerinden tüketicilere, online mağazanızdaki ürünleri, fiziki mağazanıza gelerek deneyebileceklerini ve böylelikle ürünlerin kalitesini yakından inceleyebileceklerini duyurabilirsiniz.
Online alışverişlerde ürünleri deneme ve yakından inceleme fırsatı olmamaktadır; fakat bir fiziki mağazanızın olması bu durumu sizin avantajınıza çevirebilir. Doğru pazarlama çalışmalarıyla bu unsur üzerinde durabilir ve bu şekilde mağazanıza tüketicileri çekebilirsiniz.
Lokasyon bazlı online reklamlardan yararlanın
Konum odaklı online reklamlar da fiziki mağazanıza tüketicileri çekmek için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri. Akıllı telefonlar üzerinden yapılan ürün aramalarında tüketicilere ulaşmak için, mağazanızın ya da mağazalarınızın konumlarını dikkate alarak reklam çalışmaları yapabilirsiniz. Arama sonuçlarında konum çevresinde olan mağazaların gösteriliyor olması, tüketicileri mağazanıza çekmek için iyi bir yöntem olacaktır.
Kullanıcılar çevrelerinde ilgilendikleri ürünleri satan bir yer olduğunu bilirlerse, online satın alma yerine, ürünü inceleyip, anında bir mağazadan almayı isteyebilirler. Bu sebeple de konum bazlı reklamlar size bir avantaj sağlar.
İçindekiler
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
Popüler Videolar
Benzer yazılar