Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?

9 Nisan 2017
Sinan Oypan

Fiziki mağazası olan e-ticaret firmaları, online alışveriş yapan kullanıcıları kendi mağazalarına çekmek için çalışabilirler. Aynı zamanda e-ticaret sitesi olmayan fiziki mağazalar da online alışveriş yapanları hedefleyerek, kendi mağazalarına tüketicileri çekebilirler. Tabii ki bu işlem için bir internet sitesine veya internet üzerinde bir varlık göstermeye ihtiyaçları olacaktır.

Online alışveriş yapan kişileri fiziki mağazaya çekmek, birçok açıdan faydalı olabilir. Fiziki mağaza üzerinde ürünleri deneme ve yakından inceleme fırsatı bulabilecekleri gibi, mağaza sahipleri tüketicilerle bire bir iletişim kurma şansı bulabilecekleri için de tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilirler.

Bu rehberimizde de online alışveriş yapan tüketicileri fiziki mağazanıza çekmek için yararlanabileceğiniz yöntemleri ele alacağız.

Online öde mağazadan teslim al

Tüketicileri mağazanıza çekmek için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri, online ödeme yapıp, ürünü mağazadan teslim alma sistemi olacaktır. Tüketiciler, kargo ücreti ödememek ya da kendi güzergahları üzerinde olan mağazalar üzerinden ürünleri teslim almak isteyebilirler. Bu durumda da onlara böyle bir seçenek sunarak tüketicileri mağazanıza çekebilirsiniz.

Müşterilerinizi mağazanıza çektiğinizde bu kişilere farklı ürünler göstermek için de şansınız artar. Ürünleri teslim alırlarken, farklı ürünlere yakından bakabilirler ve ürünleri deneyebilirler. Bu hem kullanıcı deneyimini artırır hem de o an akıllarında olmayan ürünleri satın almak isteyebilirler. Bu durumda da onlarla kuracağınız iletişimlerle onların satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

Online sitenizden mağazanıza gelenlere indirim sunmak

Asıl amacınız fiziki mağazanıza gelen kişilerin sayısını artırmaksa, online siteniz üzerinde yapacağınız bir takım duyurularla, online site üzerinden gelen müşterilerinize belli indirimler yapabileceğinizi paylaşabilirsiniz. Bu indirimleri belli dönemlerde yapmak ve bunları farklı pazarlama kanalları ile duyurmak, tüketicilerin ilgisini çekebilir ve internet sitenizi ziyaret ettikten sonra mağazanıza gelerek, ürünlere daha indirimli bir şekilde ulaşabilirler.

Ürünleri deneme fırsatını duyurun

Sosyal mecralar ve diğer pazarlama kanalları üzerinden tüketicilere, online mağazanızdaki ürünleri, fiziki mağazanıza gelerek deneyebileceklerini ve böylelikle ürünlerin kalitesini yakından inceleyebileceklerini duyurabilirsiniz.

Online alışverişlerde ürünleri deneme ve yakından inceleme fırsatı olmamaktadır; fakat bir fiziki mağazanızın olması bu durumu sizin avantajınıza çevirebilir. Doğru pazarlama çalışmalarıyla bu unsur üzerinde durabilir ve bu şekilde mağazanıza tüketicileri çekebilirsiniz.

Lokasyon bazlı online reklamlardan yararlanın

Konum odaklı online reklamlar da fiziki mağazanıza tüketicileri çekmek için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri. Akıllı telefonlar üzerinden yapılan ürün aramalarında tüketicilere ulaşmak için, mağazanızın ya da mağazalarınızın konumlarını dikkate alarak reklam çalışmaları yapabilirsiniz. Arama sonuçlarında konum çevresinde olan mağazaların gösteriliyor olması, tüketicileri mağazanıza çekmek için iyi bir yöntem olacaktır.

Kullanıcılar çevrelerinde ilgilendikleri ürünleri satan bir yer olduğunu bilirlerse, online satın alma yerine, ürünü inceleyip, anında bir mağazadan almayı isteyebilirler. Bu sebeple de konum bazlı reklamlar size bir avantaj sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Sinan Oypan
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwords çalışmaları e-ticaret firmalarının pazarlama kanalları arasında önemli bir yere sahiptir. Doğru ve planlı bir şekilde hazırlanmış Adwords kampanyaları, e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmalarında...
26 Nisan 2018
Sinan Oypan
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Instagram’ın bir süredir kullanımda olan uygulamalarından biri de Instagram TV yani IGTV. Bu özellik ile Instagram üzerinde daha uzun süreli videolar yükleyerek, takipçilerinize farklı mesajlar ve içerikler...
19 Eylül 2018
Sinan Oypan
Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
E-ticaret sitelerinin en çok sorun yaşadığı alanlardan biri de siteyi ziyaret edenlerin, kısa bir süre içinde siteyi terk etmeleri ya da sepette ürün bıraktıktan sonra siteden ayrılmaları. Google Analytics üzerinden “Bouce Rate”...
20 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri, şirketinizin belli konulardaki duyarlılığını gösterirken, marka imajınızı da tüketicilerin gözünde olumlu yönde etkiler. Farklı projelerde yer almak ya da yani projeler başlatarak, tüketicilerin önem...
27 Mart 2020
Sinan Oypan
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi...
12 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
Yılbaşı indirimleri, e-ticaret sitelerinin yıl sonundaki gelirlerini ve satış hedeflerini tutturmada önemli bir rol oynamakta. Bu nedenle de yılbaşı indirimleri üzerinde doğru stratejileri belirlemek ve çalışmalarınızı önceden...
7 Aralık 2018
Sinan Oypan
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları...
13 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
E-ticaret sitenizin yönetirken bazı araçlar işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır. İnternet üzerinden iş yaptığınız için bu araçların bazılarını da internet üzerinde kullanmanız gerekecek. Bu araçlar, iş yönetimi, dosya...
26 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2021
E ticaret sitesi kurmak ve internetten satış yapmak istiyorum diyorsanız, A'dan Z'ye tüm konuları bu makalemizde bulabilirsiniz. İhtiyaç duyabileceğiniz e ticaret sitesi kurmak için gerekli evraklar, gerekli belgeler, e ticaret sitesi kurma...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Online satışlarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de e-ticarette kişiselleştirme çalışmaları yapmak. Online alışverişlerde tüketicilerin ilgisini çekebilecek ve onlarla ilgili...
17 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
Antika ürün satmak / antika eşya satmak istiyorum diyor ve internetten ikinci el antika eşya satışı yapmak istiyorsanız bu yazı tam size göre. İnternetten antika ürün satmak Antika ürünlerin satışı ve ikinci el eşya...
14 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan