Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?

9 Nisan 2017
Ferad Osman Sali
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?

Fiziki mağazası olan e-ticaret firmaları, online alışveriş yapan kullanıcıları kendi mağazalarına çekmek için çalışabilirler. Aynı zamanda e-ticaret sitesi olmayan fiziki mağazalar da online alışveriş yapanları hedefleyerek, kendi mağazalarına tüketicileri çekebilirler. Tabii ki bu işlem için bir internet sitesine veya internet üzerinde bir varlık göstermeye ihtiyaçları olacaktır.

Online alışveriş yapan kişileri fiziki mağazaya çekmek, birçok açıdan faydalı olabilir. Fiziki mağaza üzerinde ürünleri deneme ve yakından inceleme fırsatı bulabilecekleri gibi, mağaza sahipleri tüketicilerle bire bir iletişim kurma şansı bulabilecekleri için de tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilirler.

Bu rehberimizde de online alışveriş yapan tüketicileri fiziki mağazanıza çekmek için yararlanabileceğiniz yöntemleri ele alacağız.

Online öde mağazadan teslim al

Tüketicileri mağazanıza çekmek için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri, online ödeme yapıp, ürünü mağazadan teslim alma sistemi olacaktır. Tüketiciler, kargo ücreti ödememek ya da kendi güzergahları üzerinde olan mağazalar üzerinden ürünleri teslim almak isteyebilirler. Bu durumda da onlara böyle bir seçenek sunarak tüketicileri mağazanıza çekebilirsiniz.

Müşterilerinizi mağazanıza çektiğinizde bu kişilere farklı ürünler göstermek için de şansınız artar. Ürünleri teslim alırlarken, farklı ürünlere yakından bakabilirler ve ürünleri deneyebilirler. Bu hem kullanıcı deneyimini artırır hem de o an akıllarında olmayan ürünleri satın almak isteyebilirler. Bu durumda da onlarla kuracağınız iletişimlerle onların satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

Online sitenizden mağazanıza gelenlere indirim sunmak

Asıl amacınız fiziki mağazanıza gelen kişilerin sayısını artırmaksa, online siteniz üzerinde yapacağınız bir takım duyurularla, online site üzerinden gelen müşterilerinize belli indirimler yapabileceğinizi paylaşabilirsiniz. Bu indirimleri belli dönemlerde yapmak ve bunları farklı pazarlama kanalları ile duyurmak, tüketicilerin ilgisini çekebilir ve internet sitenizi ziyaret ettikten sonra mağazanıza gelerek, ürünlere daha indirimli bir şekilde ulaşabilirler.

Ürünleri deneme fırsatını duyurun

Sosyal mecralar ve diğer pazarlama kanalları üzerinden tüketicilere, online mağazanızdaki ürünleri, fiziki mağazanıza gelerek deneyebileceklerini ve böylelikle ürünlerin kalitesini yakından inceleyebileceklerini duyurabilirsiniz.

Online alışverişlerde ürünleri deneme ve yakından inceleme fırsatı olmamaktadır; fakat bir fiziki mağazanızın olması bu durumu sizin avantajınıza çevirebilir. Doğru pazarlama çalışmalarıyla bu unsur üzerinde durabilir ve bu şekilde mağazanıza tüketicileri çekebilirsiniz.

Lokasyon bazlı online reklamlardan yararlanın

Konum odaklı online reklamlar da fiziki mağazanıza tüketicileri çekmek için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri. Akıllı telefonlar üzerinden yapılan ürün aramalarında tüketicilere ulaşmak için, mağazanızın ya da mağazalarınızın konumlarını dikkate alarak reklam çalışmaları yapabilirsiniz. Arama sonuçlarında konum çevresinde olan mağazaların gösteriliyor olması, tüketicileri mağazanıza çekmek için iyi bir yöntem olacaktır.

Kullanıcılar çevrelerinde ilgilendikleri ürünleri satan bir yer olduğunu bilirlerse, online satın alma yerine, ürünü inceleyip, anında bir mağazadan almayı isteyebilirler. Bu sebeple de konum bazlı reklamlar size bir avantaj sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Marka Değeri Nedir? Neden Önemlidir? Nasıl Arttırılır?
Marka Değeri Nedir? Neden Önemlidir? Nasıl Arttırılır?
Ticaret dünyasında üretim, satış ve pazarlama yapan çok sayıda firma vardır. Fakat söz konusu marka değeri olduğunda hepsinden bahsetmek mümkün değildir. Çünkü marka değeri, sadece ticari faaliyet göstererek yaratılabilen bir...
12 Mart 2022
Ferad Osman Sali
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
İçerik pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar almak ve daha iyi stratejiler geliştirerek sonraki dönemlerde daha verimli işler yapmak için bazı metriklerin üzerinde durmak, bunları analiz etmek ve sonuçlarını görmek gerekir....
22 Eylül 2017
Ferad Osman Sali
Mobil SEO Nedir? Siteniz için Mobil SEO Rehberi
Mobil SEO Nedir? Siteniz için Mobil SEO Rehberi
E-ticaret sitesi sahibiyseniz SEO konusunda en azından temel bir bilginiz vardır. Fakat mobil SEO, daha farklı bir operasyondur. Sitenizin arama motorunda üst sıralarda görünmesini ve daha fazla ziyaretçi çekmesini sağlayan SEO, masaüstü...
20 Aralık 2021
Savaş Çetinkaya
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
Snapchat video fikirleri ile bu platformda markanız ve ürünlerinizle ilgilenebilecek genç kitlelere ulaşabilir ve onlarla etkileşime geçebilirsiniz. Farklı içerik türlerini denemek ve ilgi çekici video içerikler hazırlamanız,...
30 Eylül 2020
Ferad Osman Sali
E-Ticarette Başarının Altın Kuralları
E-Ticarette Başarının Altın Kuralları
İnternet teknolojisinin gelişmesi markalara birçok olanaklar sağlar. Bu teknoloji sayesinde e-ticaret yaparak müşteri kitlesine kolay bir biçimde erişmek ve ürün satışı yapmak mümkündür. Bu avantajlar aynı zamanda rekabeti...
25 Haziran 2022
Savaş Çetinkaya
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler...
22 Kasım 2019
Ferad Osman Sali