Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?

9 Nisan 2017
Sinan Oypan
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?

Fiziki mağazası olan e-ticaret firmaları, online alışveriş yapan kullanıcıları kendi mağazalarına çekmek için çalışabilirler. Aynı zamanda e-ticaret sitesi olmayan fiziki mağazalar da online alışveriş yapanları hedefleyerek, kendi mağazalarına tüketicileri çekebilirler. Tabii ki bu işlem için bir internet sitesine veya internet üzerinde bir varlık göstermeye ihtiyaçları olacaktır.

Online alışveriş yapan kişileri fiziki mağazaya çekmek, birçok açıdan faydalı olabilir. Fiziki mağaza üzerinde ürünleri deneme ve yakından inceleme fırsatı bulabilecekleri gibi, mağaza sahipleri tüketicilerle bire bir iletişim kurma şansı bulabilecekleri için de tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilirler.

Bu rehberimizde de online alışveriş yapan tüketicileri fiziki mağazanıza çekmek için yararlanabileceğiniz yöntemleri ele alacağız.

Online öde mağazadan teslim al

Tüketicileri mağazanıza çekmek için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri, online ödeme yapıp, ürünü mağazadan teslim alma sistemi olacaktır. Tüketiciler, kargo ücreti ödememek ya da kendi güzergahları üzerinde olan mağazalar üzerinden ürünleri teslim almak isteyebilirler. Bu durumda da onlara böyle bir seçenek sunarak tüketicileri mağazanıza çekebilirsiniz.

Müşterilerinizi mağazanıza çektiğinizde bu kişilere farklı ürünler göstermek için de şansınız artar. Ürünleri teslim alırlarken, farklı ürünlere yakından bakabilirler ve ürünleri deneyebilirler. Bu hem kullanıcı deneyimini artırır hem de o an akıllarında olmayan ürünleri satın almak isteyebilirler. Bu durumda da onlarla kuracağınız iletişimlerle onların satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

Online sitenizden mağazanıza gelenlere indirim sunmak

Asıl amacınız fiziki mağazanıza gelen kişilerin sayısını artırmaksa, online siteniz üzerinde yapacağınız bir takım duyurularla, online site üzerinden gelen müşterilerinize belli indirimler yapabileceğinizi paylaşabilirsiniz. Bu indirimleri belli dönemlerde yapmak ve bunları farklı pazarlama kanalları ile duyurmak, tüketicilerin ilgisini çekebilir ve internet sitenizi ziyaret ettikten sonra mağazanıza gelerek, ürünlere daha indirimli bir şekilde ulaşabilirler.

Ürünleri deneme fırsatını duyurun

Sosyal mecralar ve diğer pazarlama kanalları üzerinden tüketicilere, online mağazanızdaki ürünleri, fiziki mağazanıza gelerek deneyebileceklerini ve böylelikle ürünlerin kalitesini yakından inceleyebileceklerini duyurabilirsiniz.

Online alışverişlerde ürünleri deneme ve yakından inceleme fırsatı olmamaktadır; fakat bir fiziki mağazanızın olması bu durumu sizin avantajınıza çevirebilir. Doğru pazarlama çalışmalarıyla bu unsur üzerinde durabilir ve bu şekilde mağazanıza tüketicileri çekebilirsiniz.

Lokasyon bazlı online reklamlardan yararlanın

Konum odaklı online reklamlar da fiziki mağazanıza tüketicileri çekmek için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri. Akıllı telefonlar üzerinden yapılan ürün aramalarında tüketicilere ulaşmak için, mağazanızın ya da mağazalarınızın konumlarını dikkate alarak reklam çalışmaları yapabilirsiniz. Arama sonuçlarında konum çevresinde olan mağazaların gösteriliyor olması, tüketicileri mağazanıza çekmek için iyi bir yöntem olacaktır.

Kullanıcılar çevrelerinde ilgilendikleri ürünleri satan bir yer olduğunu bilirlerse, online satın alma yerine, ürünü inceleyip, anında bir mağazadan almayı isteyebilirler. Bu sebeple de konum bazlı reklamlar size bir avantaj sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kurumsal Kimlik Nedir?
Kurumsal Kimlik Nedir?
Dünyanın en büyükleri olarak anılan markalar düşünüldüğünde akılda birtakım görsel ögeler canlanır. Bu ögeler kimi markalar özelinde o kadar baskındır ki görüldüğü anda, o markanın faaliyet gösterdiği sektörden ya da...
4 Ekim 2021
Markethinkers
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları, tatil dönemlerinde e-ticaret sitenize tüketiciler çekmek için iyi ve etkili satış taktikleri arasında yer alıyor. Bayram ve tatil dönemlerinde tüketiciler, hem kendileri hem de sevdikleri için alışveriş...
16 Temmuz 2020
Sinan Oypan
SEO analiz nasıl yapılır?
SEO analiz nasıl yapılır?
E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç...
11 Ekim 2019
Sinan Oypan
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
İçerik pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar almak ve daha iyi stratejiler geliştirerek sonraki dönemlerde daha verimli işler yapmak için bazı metriklerin üzerinde durmak, bunları analiz etmek ve sonuçlarını görmek gerekir....
22 Eylül 2017
Sinan Oypan
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitelerinde geçirilen süreyi artırmak, kullanıcıların site üzerinde daha fazla ürünü incelemesini sağlarken, aynı zamanda geri dönüşümlerin de artırılmasına yardımcı olur. Web site trafiği analizlerinde de önemli...
23 Nisan 2018
Sinan Oypan
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Sinan Oypan
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
E-posta gönderim günü eposta çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında çok önemli bir yere sahiptir. Bilindiği üzere e posta pazarlama, günümüzde e-ticaret firmalarının halen en çok verim ve geri dönüşüm sağladığı...
6 Şubat 2017
Sinan Oypan
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme özelliğiyle, marka sayfalarında kullanılacak yeni bir özelliği daha sayfa yöneticilerine sundu. Bu özellikle beraber, sayfanız üzerinde bir ürün paylaşıyorsanız, bu ürünü etiketleyerek, ürün hakkında...
6 Ocak 2017
Sinan Oypan
E- Ticaret Siteleri İçin Etkili Google Analytics Kullanımı
E- Ticaret Siteleri İçin Etkili Google Analytics Kullanımı
Her konuda bir çözümü bulunan, e-ticaret sitesi sahiplerinin en büyük iş ortaklarından biri sayılabilen Google, Analytics hizmeti ile de işlerinizi kolaylaştırabilir. Bu araç size, istatistiksel verilere ulaşma imkânı sunar....
5 Ocak 2022
Markethinkers
2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
Web site tasarım trendleri 2019’da yine biraz değişecek; ancak 2018’de popüler olan ya da popülerleşmeye başlamış olan bazı trendler, bu yıl da karşımıza çıkacak. Web site tasarım trendleri, kullanıcı alışkanlıkları ve...
11 Ocak 2019
Sinan Oypan
Yapay Zeka Nedir?
Yapay Zeka Nedir?
Yapay Zeka Nedir? Makinelerin veya bilgisayarların insan zekasını taklit ederek ortaya koyduğu zeka türüne yapay zeka adı verilmektedir. Bu teknoloji ile makineler; tıpkı bir insan gibi dil anlama, öğrenme, nesneleri tanıma, yanıt...
3 Ağustos 2021
Markethinkers
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları, son dönemlerde kullanıcılarla etkileşime girmek ve onlara belli konularda bilgi vermek için oldukça popüler. Video içeriklerin etkileşimlerinin yüksek olmasının yanı sıra yeni kitlelere ulaşma, SEO, marka ve...
13 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin