Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?

9 Nisan 2017
Sinan Oypan
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?

Fiziki mağazası olan e-ticaret firmaları, online alışveriş yapan kullanıcıları kendi mağazalarına çekmek için çalışabilirler. Aynı zamanda e-ticaret sitesi olmayan fiziki mağazalar da online alışveriş yapanları hedefleyerek, kendi mağazalarına tüketicileri çekebilirler. Tabii ki bu işlem için bir internet sitesine veya internet üzerinde bir varlık göstermeye ihtiyaçları olacaktır.

Online alışveriş yapan kişileri fiziki mağazaya çekmek, birçok açıdan faydalı olabilir. Fiziki mağaza üzerinde ürünleri deneme ve yakından inceleme fırsatı bulabilecekleri gibi, mağaza sahipleri tüketicilerle bire bir iletişim kurma şansı bulabilecekleri için de tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilirler.

Bu rehberimizde de online alışveriş yapan tüketicileri fiziki mağazanıza çekmek için yararlanabileceğiniz yöntemleri ele alacağız.

Online öde mağazadan teslim al

Tüketicileri mağazanıza çekmek için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri, online ödeme yapıp, ürünü mağazadan teslim alma sistemi olacaktır. Tüketiciler, kargo ücreti ödememek ya da kendi güzergahları üzerinde olan mağazalar üzerinden ürünleri teslim almak isteyebilirler. Bu durumda da onlara böyle bir seçenek sunarak tüketicileri mağazanıza çekebilirsiniz.

Müşterilerinizi mağazanıza çektiğinizde bu kişilere farklı ürünler göstermek için de şansınız artar. Ürünleri teslim alırlarken, farklı ürünlere yakından bakabilirler ve ürünleri deneyebilirler. Bu hem kullanıcı deneyimini artırır hem de o an akıllarında olmayan ürünleri satın almak isteyebilirler. Bu durumda da onlarla kuracağınız iletişimlerle onların satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

Online sitenizden mağazanıza gelenlere indirim sunmak

Asıl amacınız fiziki mağazanıza gelen kişilerin sayısını artırmaksa, online siteniz üzerinde yapacağınız bir takım duyurularla, online site üzerinden gelen müşterilerinize belli indirimler yapabileceğinizi paylaşabilirsiniz. Bu indirimleri belli dönemlerde yapmak ve bunları farklı pazarlama kanalları ile duyurmak, tüketicilerin ilgisini çekebilir ve internet sitenizi ziyaret ettikten sonra mağazanıza gelerek, ürünlere daha indirimli bir şekilde ulaşabilirler.

Ürünleri deneme fırsatını duyurun

Sosyal mecralar ve diğer pazarlama kanalları üzerinden tüketicilere, online mağazanızdaki ürünleri, fiziki mağazanıza gelerek deneyebileceklerini ve böylelikle ürünlerin kalitesini yakından inceleyebileceklerini duyurabilirsiniz.

Online alışverişlerde ürünleri deneme ve yakından inceleme fırsatı olmamaktadır; fakat bir fiziki mağazanızın olması bu durumu sizin avantajınıza çevirebilir. Doğru pazarlama çalışmalarıyla bu unsur üzerinde durabilir ve bu şekilde mağazanıza tüketicileri çekebilirsiniz.

Lokasyon bazlı online reklamlardan yararlanın

Konum odaklı online reklamlar da fiziki mağazanıza tüketicileri çekmek için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri. Akıllı telefonlar üzerinden yapılan ürün aramalarında tüketicilere ulaşmak için, mağazanızın ya da mağazalarınızın konumlarını dikkate alarak reklam çalışmaları yapabilirsiniz. Arama sonuçlarında konum çevresinde olan mağazaların gösteriliyor olması, tüketicileri mağazanıza çekmek için iyi bir yöntem olacaktır.

Kullanıcılar çevrelerinde ilgilendikleri ürünleri satan bir yer olduğunu bilirlerse, online satın alma yerine, ürünü inceleyip, anında bir mağazadan almayı isteyebilirler. Bu sebeple de konum bazlı reklamlar size bir avantaj sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları, çok uzun zamandır var olmakla beraber, teknolojinin değişimi ile beraber de şekil ve form değiştirmektedir.. Geçtiğimiz yüz yılda basılı gazete, dergi, radyo, televizyon ve sinema gibi formları olan kitle...
13 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Mobile uyumlu SEO yapmak Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii...
3 Ekim 2016
Sinan Oypan
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Robotların hayatımızın her alanına nüfuz ettiğini söyleyebiliriz. Bu konu üzerine sürekli korku senaryoları yazılsa da günümüzdeki robotlar dünyayı ele geçirmek için değil, işlerimizi kolaylaştırmak için çalışırlar....
27 Şubat 2021
Markethinkers
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Özellikle yeni girişimciler, küçük ve orta ölçekli firmaların marka bilinirliklerini artırmaya ihtiyaçları vardır. E-ticaret sektöründe yer alan firmalar internet üzerindeki reklam ve pazarlama çalışmalarıyla hem kendilerini hem...
3 Şubat 2017
Sinan Oypan
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber yaşça büyük olan kesimler de artık internet üzerinde vakit geçiriyor ve markalarla etkileşime giriyorlar. Bu nedenle de hedef kitlesinde yaşça büyük kişiler yer alan firmaların,...
21 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat...
6 Eylül 2017
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmalarınızı nasıl yapabileceğiniz konusuna giriş yapmıştık ve planlama, bütçe dağıtımı ve sosyal medya reklamları yönetimi ile ilgili bilgileri sizinle...
4 Şubat 2017
Sinan Oypan
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde, birçok farklı kanal yer alır ve tüketicilere bu farklı kanallar üzerinden hizmet sunulur. Birden fazla kanal üzerinde müşteri hizmetleri sunmak, hizmet kalitesini artırırken, farklı...
25 Mart 2019
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
Dünyanın her yerinde insanlar, Sevgililer Günü’nde sevgilerini ifade etmek için çeşitli planlar yapmaktadır. İnsanların birbirlerine olan sevgilerini çeşitli yollarla gösterdikleri özel bir gün olan 14 Şubat, aynı zamanda...
28 Ocak 2021
Markethinkers
SEO analiz nasıl yapılır?
SEO analiz nasıl yapılır?
E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç...
11 Ekim 2019
Sinan Oypan
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
E-ticaret sektörüne giriş yaparken, niş bir pazara odaklanmak birçok açıdan avantajlıdır. Dikey bir pazarda yer alacağınız için, bu pazarda isminizi daha kolay bir şekilde duyurmaya başlayabilirsiniz. Tabii ki rekabeti yoğun olan...
23 Kasım 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin