Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?

6 Kasım 2017
Sinan Oypan

E-ticaret siteniz üzerinde ya da sosyal mecralarda markanız, ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili olumlu yorum yapan kullanıcılara geri dönüş yapmanız, müşteri memnuniyetini artırma açısından oldukça önemlidir. Tüketicilerle bir etkileşime girmek ve tüketicileri sadık bir müşteriye dönüştürmek için bu tür çalışmalar oldukça önemlidir.

Olumlu yorumlara yanıt verirken de kullanabileceğiniz bir takım yöntemler bulunuyor. Sade bir teşekkürler mesajı göndermek, sadık müşteri kitleleri yaratmak için yeterli değil. Bu sebeple de bu konuya farklı bir şekilde yaklaşmanız gerekiyor.

Olumlu yorumlara nasıl yanıt vermelisiniz?

Tüketicilerle iletişime geçerken sadece e-ticaret siteniz üzerindeki yorumları dikkate almamalısınız. Sosyal mecraları ve diğer yorum platformlarını da gözden geçirmelisiniz. Çünkü tüketiciler farklı platformlar üzerinden görüşlerini bildirmeyi seçebilirler. Farklı platformları radarınızda tutmak ve yorum yapan kişilerle iletişime geçmeniz, farklı mecralar üzerinden farklı kitlelere de ulaşmanıza yardımcı olur.

Öncelikli platformları ve yorumları belirleyin

Küçük veya orta ölçekli firmalar, doğrudan bu iş için bir ekibe sahip olmayabilir. Bu sebeple de tüm müşterilere yorum yapmak için yeterli zamanınız olmayabilir. (Not: Tabii ki tüm müşterilerle aynı seviyede iletişim kurmak gerekir; ancak zaman ve iş gücünün limitli olduğu noktalarda farklı yaklaşımlar denemek gerekebilir.) Bu tür durumlarda öncelikli kullanıcı yorumlarını seçmeye özen gösterin.

Gün ya da hafta içinde belli bir süreyi bu iş için ayırabilecekseniz, sizinle ilgili en detaylı yorumu yapan kullanıcıları belirlemeniz gerekir. Bunun sebebi de, bu kullanıcılar bu yorumu yazarken belli bir zaman ve emek harcamışlardır ve aldıkları hizmetten oldukça mutludurlar. İlk etapta bu kişilere ulaşmak, sadık müşteriler kazanmak adına önemli bir detaydır.

Yanıt verirken onlara isimleriyle hitap edin

Yorumlara yanıt verirken, iletişim gücünü artırmak ve kişisel bir mesaj sunmak için, bu kişilere isimleriyle hitap etmelisiniz. Onlarla iletişime geçerken bir birey olarak konuşmanız da önemlidir. Bir birey gibi yaklaşırken, şirket iletişim dilinizi de koruyabilirsiniz; ancak önemli olan nokta yazdığınız yorumun otomatik bir mesaj değil, kişinin yorumuna istinaden hazırlanmış özel bir mesaj olduğunu göstermeniz.

Teşekkürlerinizi iletin

Yaptıkları bu yorum için kullanıcılara teşekkürlerinizi iletmeyi unutmayın. Minnettarlığınızı iletmek için farklı cümleler kullanabilirsiniz. Sıradan bir teşekkür mesajı yazmak yerine, farklı bir yaklaşım sergileyerek, onların yorumlarında verdikleri detaylara göre bir teşekkür mesajı hazırlayabilirsiniz. Yazdığınız yorum için sizin de gerçekten buna zaman ayırdığınızı ve duygularınızın içten olduğunu kullanıcılara göstermeniz gerekir.

Yaptıkları yorumla ilgili görüşlerinizi iletin

Kullanıcıların aldıkları hizmetle ilgili yazdıkları görüşlere, kendi görüşlerinizi de ekleyebilirsiniz. Bu gönderim süresinin kısalığı olabilir; aldıkları ürünle ilgili bir detay olabilir ya da genel olarak yaşadıkları alışveriş deneyimiyle ilgili bir detay olabilir. Kendi yorumunuzda bu detayları kullanarak, sizin bu konu ile ilgili düşüncelerinizi ve görüşlerinizi paylaşarak yorumunuzu detaylandırabilirsiniz.

Ürün ya da hizmetle ilgili bilgi veya ipuçları paylaşın

Yorumlarda belirttikleri ürünlerle ilgili onlara bazı ek bilgiler ya da ipuçları da sunabilirsiniz. Böylelikle onların ürünleri daha iyi kullanmalarına yardımcı olabilirsiniz ve yorumunuza bir değer katmış olursunuz. Bunun yanı sıra aldıkları hizmetler ve alışveriş deneyimlerini de geliştirecek bilgileri onlarla paylaşabilirsiniz.

Olumlu yorumlara yanıt vermek neden önemli?

Online alışverişlerde müşteriyle doğrudan iletişim kurmak pek mümkün değildir. Bu da müşteri ilişkilerinin güçlenmesini zorlaştırmaktadır. Bu nedenle de olumlu yorum yapan kişilerle iletişime geçerek, gerçek duygularınızı yansıtan mesajlar yazmanız ve onlarla etkileşime geçmeniz, müşteri ilişkilerinizi güçlendirecek çalışmalar arasında yer alır.

Bu tür yaklaşımlar, markaya olan güvenin artmasını sağlarken, müşteri memnuniyetini ve sadık müşteri kitlelerini artırmak için de önemli bir rol oynar. Müşterilerle kurulan ilişkileri güçlendirmek için onları yorum yapmaya teşvik etmeniz ve sonrasında da bu yorumlar üzerinden onlarla iletişime geçmeniz şirketiniz için bir hayli faydalıdır ve böylelikle sadık müşteri kitleleri de oluşturmaya başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Blog çalışmaları organik olarak trafiğinizi artırmak, arama motorları üzerindeki sayfa değerinizi artırmak ve sitenizi düzenli olarak güncel tutmanız için oldukça önemlidir. Blog içerikleri üzerinden elde edeceğiniz trafik ile...
17 Nisan 2018
Sinan Oypan
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında, takipçilerinizin ilgisini ve dikkatini çekebilecek içerik ve paylaşım stratejileri oluşturmanız gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekmeden ve onlarla belli bir iletişim kurmadan...
23 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi yaparak, hem blog tarafındaki hem de diğer sayfalarınızdaki içeriklerin kalitesini artırabilir ve daha planlı çalışabilirsiniz. Web sitenizdeki görsellerin yanı sıra yazılı metinlerin de...
5 Şubat 2020
Sinan Oypan
İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri
E-ticaret sitenizi güncel tutmak, ziyaretçilerinize yeni bilgiler sunmak, SEO çalışmaları yapmak ve takipçilerinizle etkileşime geçmek için blog içerikleri oluşturuyor olabilirsiniz. Ancak içerik üreten kişilerin çoğu zaman...
24 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Türkiye son birkaç haftadır virüs salgını etkisine girmiş durumda ve bu salgın hem günlük hayatı hem de ticareti de ciddi şekilde etkilemekte. Bu süreçte e-ticaret firmalarının işlerine devam edebilmeleri için bazı önlemler...
24 Mart 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Dijital pazarlama ajansı ile çalıştığınızda, pazarlama tarafındaki çalışmalarınızın verimini artırırken, bu işleri daha profesyonel olarak da yapabilirsiniz. E-ticaret sitenizi yönetirken, kendi başınıza pazarlama...
9 Eylül 2020
Sinan Oypan
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz tanıtım çalışmaları
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz dijital pazarlama çalışmaları ile şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımlarını yapabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarını beraber yürütebileceğiniz ücretsiz yöntemler...
30 Ekim 2020
Sinan Oypan
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Kutu açılım videoları, Youtube’da en çok izlenen videolar arasında yer aldığı gibi en çok etkileşim getiren video türlerinden biri. Ürün tanıttımları yapmak, yeni kitlelere ulaşmak ve sosyal ağlar üzerinde etkileşim...
25 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmaları sosyal mecralardan sıkça yararlanıyorlar. Marka veya ürünü tanıtımı yapmanın yanı sıra tüketicilerle etkileşime geçmek için de bu mecralarda yer alıyorlar. Bu platformlarda yer alan firmaların, dönemsel...
27 Eylül 2016
Sinan Oypan
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
2020’de işini internette taşımak ya da bir e-ticaret sitesi üzerinden satış yapmak isteyenler için internetten yapılabilecek girişimci iş fikirleri bulunuyor. Kendi işinizi yapmak istiyorsanız yeni yılda burada yer verdiğimiz iş...
20 Aralık 2019
Sinan Oypan
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan