Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?

6 Kasım 2017
Sinan Oypan
Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?

E-ticaret siteniz üzerinde ya da sosyal mecralarda markanız, ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili olumlu yorum yapan kullanıcılara geri dönüş yapmanız, müşteri memnuniyetini artırma açısından oldukça önemlidir. Tüketicilerle bir etkileşime girmek ve tüketicileri sadık bir müşteriye dönüştürmek için bu tür çalışmalar oldukça önemlidir.

Olumlu yorumlara yanıt verirken de kullanabileceğiniz bir takım yöntemler bulunuyor. Sade bir teşekkürler mesajı göndermek, sadık müşteri kitleleri yaratmak için yeterli değil. Bu sebeple de bu konuya farklı bir şekilde yaklaşmanız gerekiyor.

Olumlu yorumlara nasıl yanıt vermelisiniz?

Tüketicilerle iletişime geçerken sadece e-ticaret siteniz üzerindeki yorumları dikkate almamalısınız. Sosyal mecraları ve diğer yorum platformlarını da gözden geçirmelisiniz. Çünkü tüketiciler farklı platformlar üzerinden görüşlerini bildirmeyi seçebilirler. Farklı platformları radarınızda tutmak ve yorum yapan kişilerle iletişime geçmeniz, farklı mecralar üzerinden farklı kitlelere de ulaşmanıza yardımcı olur.

Öncelikli platformları ve yorumları belirleyin

Küçük veya orta ölçekli firmalar, doğrudan bu iş için bir ekibe sahip olmayabilir. Bu sebeple de tüm müşterilere yorum yapmak için yeterli zamanınız olmayabilir. (Not: Tabii ki tüm müşterilerle aynı seviyede iletişim kurmak gerekir; ancak zaman ve iş gücünün limitli olduğu noktalarda farklı yaklaşımlar denemek gerekebilir.) Bu tür durumlarda öncelikli kullanıcı yorumlarını seçmeye özen gösterin.

Gün ya da hafta içinde belli bir süreyi bu iş için ayırabilecekseniz, sizinle ilgili en detaylı yorumu yapan kullanıcıları belirlemeniz gerekir. Bunun sebebi de, bu kullanıcılar bu yorumu yazarken belli bir zaman ve emek harcamışlardır ve aldıkları hizmetten oldukça mutludurlar. İlk etapta bu kişilere ulaşmak, sadık müşteriler kazanmak adına önemli bir detaydır.

Yanıt verirken onlara isimleriyle hitap edin

Yorumlara yanıt verirken, iletişim gücünü artırmak ve kişisel bir mesaj sunmak için, bu kişilere isimleriyle hitap etmelisiniz. Onlarla iletişime geçerken bir birey olarak konuşmanız da önemlidir. Bir birey gibi yaklaşırken, şirket iletişim dilinizi de koruyabilirsiniz; ancak önemli olan nokta yazdığınız yorumun otomatik bir mesaj değil, kişinin yorumuna istinaden hazırlanmış özel bir mesaj olduğunu göstermeniz.

Teşekkürlerinizi iletin

Yaptıkları bu yorum için kullanıcılara teşekkürlerinizi iletmeyi unutmayın. Minnettarlığınızı iletmek için farklı cümleler kullanabilirsiniz. Sıradan bir teşekkür mesajı yazmak yerine, farklı bir yaklaşım sergileyerek, onların yorumlarında verdikleri detaylara göre bir teşekkür mesajı hazırlayabilirsiniz. Yazdığınız yorum için sizin de gerçekten buna zaman ayırdığınızı ve duygularınızın içten olduğunu kullanıcılara göstermeniz gerekir.

Yaptıkları yorumla ilgili görüşlerinizi iletin

Kullanıcıların aldıkları hizmetle ilgili yazdıkları görüşlere, kendi görüşlerinizi de ekleyebilirsiniz. Bu gönderim süresinin kısalığı olabilir; aldıkları ürünle ilgili bir detay olabilir ya da genel olarak yaşadıkları alışveriş deneyimiyle ilgili bir detay olabilir. Kendi yorumunuzda bu detayları kullanarak, sizin bu konu ile ilgili düşüncelerinizi ve görüşlerinizi paylaşarak yorumunuzu detaylandırabilirsiniz.

Ürün ya da hizmetle ilgili bilgi veya ipuçları paylaşın

Yorumlarda belirttikleri ürünlerle ilgili onlara bazı ek bilgiler ya da ipuçları da sunabilirsiniz. Böylelikle onların ürünleri daha iyi kullanmalarına yardımcı olabilirsiniz ve yorumunuza bir değer katmış olursunuz. Bunun yanı sıra aldıkları hizmetler ve alışveriş deneyimlerini de geliştirecek bilgileri onlarla paylaşabilirsiniz.

Olumlu yorumlara yanıt vermek neden önemli?

Online alışverişlerde müşteriyle doğrudan iletişim kurmak pek mümkün değildir. Bu da müşteri ilişkilerinin güçlenmesini zorlaştırmaktadır. Bu nedenle de olumlu yorum yapan kişilerle iletişime geçerek, gerçek duygularınızı yansıtan mesajlar yazmanız ve onlarla etkileşime geçmeniz, müşteri ilişkilerinizi güçlendirecek çalışmalar arasında yer alır.

Bu tür yaklaşımlar, markaya olan güvenin artmasını sağlarken, müşteri memnuniyetini ve sadık müşteri kitlelerini artırmak için de önemli bir rol oynar. Müşterilerle kurulan ilişkileri güçlendirmek için onları yorum yapmaya teşvik etmeniz ve sonrasında da bu yorumlar üzerinden onlarla iletişime geçmeniz şirketiniz için bir hayli faydalıdır ve böylelikle sadık müşteri kitleleri de oluşturmaya başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Bir içeriğin en can alıcı noktası başlıktır ve bu nedenle iyi bir şekilde hazırlanılması ve üzerine düşünülmesi gerekir. Akılıda kalıcı ve dikkat çekici bir başlık yazmak da bu nedenle ayrı bir iştir. Yazıların,...
21 Eylül 2016
Sinan Oypan
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır, bir SEO uyumlu makale yayınlarken nelere dikkat etmeliyiz, SEO uyumlu makale örnekleri ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. SEO uyumlu makale nasıl yazılır? E-ticaret sitenize organik...
18 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için farklı stratejilerden yararlanabilirsiniz. Bu stratejilerden biri de bundle ürünlerdir. Uzun süredir e-ticaret sitelerinde kullanılan bu yöntem kullanıcıların satın alma kararlarını...
23 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat, günümüzde rekabette öne çıkmak ve müşteri memnuniyetini artırma da önemli bir rol oynamakta. Tüketicilerin siparişlerini hızlı bir şekilde hazırlamanın yanı sıra onlara daha hızlı gönderiler...
8 Mayıs 2020
Sinan Oypan
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Sinan Oypan
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Ücretsiz kargo seçeneği internetten alışverişlerde tüketicilerin talep ettikleri ve e-ticaret firmalarının da geri dönüşümlerini artırdıkları promosyonlardan biri. Tüketicilere sadece belli dönemlerde ücretsiz kargo hizmetini...
8 Kasım 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Online alışverişlerde müşterilerinizin güvenliğini sağlamak sizin sorumluluğunuzdadır. Müşterilerin güvenliğinin yanı sıra internetteki sahtecilik saldırılarına karşı kendinizi de korumanız gerekir. Güvenilir bir online...
21 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
Fiziki mağazalar, e-ticaret firmalarından birçok konuda ders alabilecekleri gibi, e-ticaret siteleri de fiziki mağaza yönetimi konusundan birçok şey öğrenebilir. Fiziki mağaza yönetimi, e-ticarete kıyasla çok uzun süredir yapılmakta...
28 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Blog sayfası tasarımı okuyucuların, blog üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, diğer yazılarınızı da incelemeye teşvik eder. Blog sayfası, e-ticaret siteleri için önemli bir trafik ve geri dönüşüm kaynağı olduğu...
19 Haziran 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar, genellikle e-ticaret alanına yatırım yapmak istemiyorlar. Bu işe ayıracak bütçeleri ya da ekipleri olmadığı için ya da gerek duymadıkları için kendi markaları için bir online satış sitesi kurmuyorlar. Ancak...
20 Ekim 2016
Sinan Oypan
İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları
İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları
Pazarlama yönetimi doğru yapıldığında, firmanın marka ve ürün bilinirliği artırılırken, yeni hedef kitlelere ulaşılarak, sağlanan geri dönüşümler de artırılır. Pazarlama çalışmalarınızı bir adım daha ileri taşımak...
12 Şubat 2020
Sinan Oypan
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mayıs ayıyla beraber bahar döneminden yavaş yavaş çıkmaya ve yaz sezonuna geçiş yapmaya başlıyoruz. Bu değişimle beraber e-ticaret firmaları da yaz dönemi için farklı kampanya çalışmaları yapmaya başlıyor. Yaz dönemine uygun...
3 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın