fbpx

Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?

6 Kasım 2017
Sinan Oypan
Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?

E-ticaret siteniz üzerinde ya da sosyal mecralarda markanız, ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili olumlu yorum yapan kullanıcılara geri dönüş yapmanız, müşteri memnuniyetini artırma açısından oldukça önemlidir. Tüketicilerle bir etkileşime girmek ve tüketicileri sadık bir müşteriye dönüştürmek için bu tür çalışmalar oldukça önemlidir.

Olumlu yorumlara yanıt verirken de kullanabileceğiniz bir takım yöntemler bulunuyor. Sade bir teşekkürler mesajı göndermek, sadık müşteri kitleleri yaratmak için yeterli değil. Bu sebeple de bu konuya farklı bir şekilde yaklaşmanız gerekiyor.

Olumlu yorumlara nasıl yanıt vermelisiniz?

Tüketicilerle iletişime geçerken sadece e-ticaret siteniz üzerindeki yorumları dikkate almamalısınız. Sosyal mecraları ve diğer yorum platformlarını da gözden geçirmelisiniz. Çünkü tüketiciler farklı platformlar üzerinden görüşlerini bildirmeyi seçebilirler. Farklı platformları radarınızda tutmak ve yorum yapan kişilerle iletişime geçmeniz, farklı mecralar üzerinden farklı kitlelere de ulaşmanıza yardımcı olur.

Öncelikli platformları ve yorumları belirleyin

Küçük veya orta ölçekli firmalar, doğrudan bu iş için bir ekibe sahip olmayabilir. Bu sebeple de tüm müşterilere yorum yapmak için yeterli zamanınız olmayabilir. (Not: Tabii ki tüm müşterilerle aynı seviyede iletişim kurmak gerekir; ancak zaman ve iş gücünün limitli olduğu noktalarda farklı yaklaşımlar denemek gerekebilir.) Bu tür durumlarda öncelikli kullanıcı yorumlarını seçmeye özen gösterin.

Gün ya da hafta içinde belli bir süreyi bu iş için ayırabilecekseniz, sizinle ilgili en detaylı yorumu yapan kullanıcıları belirlemeniz gerekir. Bunun sebebi de, bu kullanıcılar bu yorumu yazarken belli bir zaman ve emek harcamışlardır ve aldıkları hizmetten oldukça mutludurlar. İlk etapta bu kişilere ulaşmak, sadık müşteriler kazanmak adına önemli bir detaydır.

Yanıt verirken onlara isimleriyle hitap edin

Yorumlara yanıt verirken, iletişim gücünü artırmak ve kişisel bir mesaj sunmak için, bu kişilere isimleriyle hitap etmelisiniz. Onlarla iletişime geçerken bir birey olarak konuşmanız da önemlidir. Bir birey gibi yaklaşırken, şirket iletişim dilinizi de koruyabilirsiniz; ancak önemli olan nokta yazdığınız yorumun otomatik bir mesaj değil, kişinin yorumuna istinaden hazırlanmış özel bir mesaj olduğunu göstermeniz.

Teşekkürlerinizi iletin

Yaptıkları bu yorum için kullanıcılara teşekkürlerinizi iletmeyi unutmayın. Minnettarlığınızı iletmek için farklı cümleler kullanabilirsiniz. Sıradan bir teşekkür mesajı yazmak yerine, farklı bir yaklaşım sergileyerek, onların yorumlarında verdikleri detaylara göre bir teşekkür mesajı hazırlayabilirsiniz. Yazdığınız yorum için sizin de gerçekten buna zaman ayırdığınızı ve duygularınızın içten olduğunu kullanıcılara göstermeniz gerekir.

Yaptıkları yorumla ilgili görüşlerinizi iletin

Kullanıcıların aldıkları hizmetle ilgili yazdıkları görüşlere, kendi görüşlerinizi de ekleyebilirsiniz. Bu gönderim süresinin kısalığı olabilir; aldıkları ürünle ilgili bir detay olabilir ya da genel olarak yaşadıkları alışveriş deneyimiyle ilgili bir detay olabilir. Kendi yorumunuzda bu detayları kullanarak, sizin bu konu ile ilgili düşüncelerinizi ve görüşlerinizi paylaşarak yorumunuzu detaylandırabilirsiniz.

Ürün ya da hizmetle ilgili bilgi veya ipuçları paylaşın

Yorumlarda belirttikleri ürünlerle ilgili onlara bazı ek bilgiler ya da ipuçları da sunabilirsiniz. Böylelikle onların ürünleri daha iyi kullanmalarına yardımcı olabilirsiniz ve yorumunuza bir değer katmış olursunuz. Bunun yanı sıra aldıkları hizmetler ve alışveriş deneyimlerini de geliştirecek bilgileri onlarla paylaşabilirsiniz.

Olumlu yorumlara yanıt vermek neden önemli?

Online alışverişlerde müşteriyle doğrudan iletişim kurmak pek mümkün değildir. Bu da müşteri ilişkilerinin güçlenmesini zorlaştırmaktadır. Bu nedenle de olumlu yorum yapan kişilerle iletişime geçerek, gerçek duygularınızı yansıtan mesajlar yazmanız ve onlarla etkileşime geçmeniz, müşteri ilişkilerinizi güçlendirecek çalışmalar arasında yer alır.

Bu tür yaklaşımlar, markaya olan güvenin artmasını sağlarken, müşteri memnuniyetini ve sadık müşteri kitlelerini artırmak için de önemli bir rol oynar. Müşterilerle kurulan ilişkileri güçlendirmek için onları yorum yapmaya teşvik etmeniz ve sonrasında da bu yorumlar üzerinden onlarla iletişime geçmeniz şirketiniz için bir hayli faydalıdır ve böylelikle sadık müşteri kitleleri de oluşturmaya başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
Başarı hikayeleri ilgi çekici olsa da başarısızlık hikayelerinden öğrenilecek daha çok şey bulunur. Başka firmaların yaptıkları hatalardan dersler çıkartmak ve bu yaşanan olumsuzluklardan kaçınmak için önlemler almak,...
22 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir...
21 Nisan 2019
Sinan Oypan
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Site Trafiği Nedir? Web site sahipleri için oldukça önemli olan site trafiği, genel anlamda bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıları ifade eder. Çeşitli performans araçları ile analiz edilebilen site trafiği, hangi kaynaktan...
10 Şubat 2021
Markethinkers
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneği e-ticaret firmalarının satışlarını artırmak için kullandığı pazarlama taktiklerinden biri. Tabii ki ücretsiz kargo sunmak ekstra maliyetler oluşturabileceği için öncelikle bu pazarlama taktiğini kendi...
12 Mart 2018
Sinan Oypan
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirketiniz için performans analiz çalışmaları yapmanız, şirketinizin durumu hakkında size bir takım bilgiler sunarken, ilerleyen dönemler için de stratejiler belirlerken size yardımcı olur. Şirket performans analizi yaparken...
19 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
Marka yaratma süreci e-ticaret firmalarını bir hayli zorlayabiliyor. Özellikle yeni ya da belli bir süredir pazarda olan; ancak belli bir hedef kitleye kendini tanıtamamış firmalar için, markalaşma biraz zorlu bir süreç. E-ticarette...
28 Mart 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu...
4 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları, yeni yıla girmeden önce yıl sonu satışlarını artırmak için e-ticaret firmalarına bir fırsat yarattığı için özellikle üzerinde durulması gereken çalışmalardan biri. Yılbaşı kampanyaları tanıtımı...
13 Aralık 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek...
2 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri
Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri
Facebook reklamları, günümüzde sosyal medya pazarlama çalışmalarında en sık kullanılan reklam türleri arasında yer alıyor. Geniş kitlelere ulaşma fırsatının yanı sıra birçok farklı reklam modelinin olması, Facebook...
12 Mart 2019
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital...
15 Ağustos 2017
Sinan Oypan