fbpx

Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?

11 Eylül 2020
Sinan Oypan

Pandemi sürecinde okula dönüş günümüzde tartışmalı bir konu haline gelse de okul ihtiyaçları bu dönemde yine karşılanacaktır. Online ya da yüz yüze eğitim fark etmeksizin hem öğrencilerin hem de öğretim üyelerinin bu süreçte bir takım ihtiyaçları olacak. E-ticarete adım atarak, son 6 ayda değişmekte olan kullanıcı alışkanlıklarına hitap edeerek internetten satış yaparak, okula dönüş sürecini daha iyi yönetebilirsiniz.

Fiziki mağazalar bu pandemi dönemindeoldukça zor duruma düştükleri için, okulların başlamasından önce e-ticarete geçiş yapmanız, hem pandemi sürecinde hem de sonrasında size bir takım avantajlar sağlayacaktır. Bu süreçte e-ticarete geçmenin size ne gibi getirileri olacağını aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar

Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?

Öncelikle tüketicilerin beklentilerini anlayın

Okula dönüş alışverişi yapacak tüketicilerin beklentilerini anlamanız bu süreçteki ilk adımınız olmalı. Onların ne gibi fırsatlar beklediklerini, hangi ürünlere yöneleceklerini, alışveriş alışkanlıklarını, pandemi nedeniyle oluşan ek ihtiyaçları algılayarak e-ticaret siteniz üzerinde bu ürünlere ilgi yaratacak stratejileri oluşturmaya başlayabilirsiniz. Bu sürede genel olarak tüketicilerin ihtiyaçları şu tür ürünler üzerinde yoğunlaşmakta.

  • Giyim, tekstik ürünleri ve aksesuarları
  • Bilgisayar ve online eğitim için gerekli olan aksesuarlar
  • Ayakkabı
  • Okul çantası
  • Kırtasiye ürünleri
  • Kitap
  • Oyuncak ve hobi ürünleri
  • Spor ürünleri

Müşteri kitlenizi tanımlayın

Mağazanızda sattığınız ürünler tüm tüketici gruplarına hitap etmeyebilir. Örneğin spor ürünleri sattığınızda, çocuklarını spor aktivitelerine dahil etmek isteyecek veliler hedef kitlenizde yer alacak. Bu nedenle de pazarlama çalışmalarınızı bu doğrultuda yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Okula dönüş sürecinde e-ticaretten yararlanmak için hedef kitlenizi de iyi tanımlamanız, pazarlama çalışmalarınızdan alacağınız sonuçların etkisini artıracaktır.

Okula dönüş ile ilgili bir konsept hazırlayın

Bu süreçte tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve alışveriş sürecini kolaylaştırabilmek için e-ticaret siteniz üzerinde okula dönüş ile ilgili bir konsept hazırlayabilirsiniz. Böylelikle sitenizi ziyaret edenler doğrudan bu konseptle ilgili ürünleri görerek, alışverişe başlayabilirler.

Belli bir konsept hazırlamanız, okul ihtiyaçlarıyla ilgili ürünleri öne çıkartmanız, kullanıcıların daha hızlı eyleme geçmelerini sağlar.

Varış sayfalarınızı hazırlayın

Okula dönüş ile ilgili ürünlerinizi ana sayfanızda gösterebileceğiniz gibi bu kampanya süreciyle ilgili ürünlerinizi farklı bir varış sayfası üzerinde de toplayabilirsiniz. Bunu yapmanızdaki neden ise, sosyal medyada ya da Google’da vereceğiniz reklamlardan sonra kullanıcıları doğrudan bu varış sayfa ya da sayfalarına yönlendirerek, alacağınız geri dönüşümleri de artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları

Facebook ve Instagram reklamlarınızı planlayın

Bu süreçte pazarlam ve reklam çalışmalarınızı da verimli bir şekilde yapmanız önemli. Google Alışveriş Reklamları’nın Türkiye’de kaldırılmasının ardından Adwords kampanyalarından alacağınız dönüşümleri gözden geçirmeniz gerekir. Bu süreçte tüketicilere doğrudan ulaşmak için sosyal medya reklamlarını kullanmayı düşünebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya için farklı reklam fikirleri

Facebook halen belli hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal sosyal mecralardan biri. Facebook üzerinde, ürün tanıtımları, kampanya ve fırsat duyuruları veya kupon kodu odağında reklam içerikleri hazırlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook reklam vermek neden hala önemli?

Facebook’un yanı sıra Instagram reklamlarından da bu süreçte yararlanabilirsiniz. Okula dönüş dönemindeki kampanyalarınızı geniş kitlelere ulaştırmak, yeni kitlelere ulaştırmak ve satışlarınızı artırmak için Instagram reklamlarından yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Markalar için Instagram içerik fikirleri – 2020

Ürün tanıtım içerikleri hazırlayın

Sosyal medya üzerinde ürün tanıtımı yapmanız da okula dönüş sürecinde ürünlerinizi ve kampanyalarınızı duyurmak için etkili bir yöntem olacaktır. Sosyal ağlardaki takipçilerinize ulaşarak, bu süreçte öne çıkartacağınız ürünlerle ilgili paylaşımlar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler

Ürünlerinizin kullanıcılara ne gibi faydalar sağladığını ve onların hayatlarını nasıl kolaylaştıracağını anlatan içerikler oluşturarak sosyal ağlar üzerinde bu içerikleri paylaşarak etkileşimler ve geri dönüşümler yaratabilirsiniz.

İndirim kuponları hazırlayın

Okula dönüş sürecinde tüketicilerin dikkatini çekmek ve onları alışverişe yönlendirmek için kupon kodlarından da yararlanabilirsiniz. İndirim kuponları ile onları e-ticaret sitenize çekmeyi deneyebilir ve satışlarınızı bu şekilde artırabilirsiniz.

İlgili rehber: İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

Instagram hikayeleri, normal gönderiler üzerinde bu kupon kodlarının tanıtımlarını yapabilir, reklam içeriklerinizde kupon kodlarına yer vererek, tüketicilerin bu fırsatları görmelerini sağlayabilirsiniz.

Son anda alışveriş yapacaklara hazırlıklı olun

Son dakika alışverişlerine de bu süreçte hazır olmanız gerekir. Tüketiciler alışverişlerini tamamlamak için son anı bekleyebilir. Son anda alışveriş yapmaya karar veren tüketicilere yönelik hatırlatma içeriklerinin yer aldığı reklam kampanyaları çıkabileceğiniz gibi, hızlı gönderim, aynı gün kargo ve ücretsiz kargo gibi seçenekleri de ön plana çıkartabilirsiniz.

Okula dönüş alışverişini son dakikaya bırakanları hızlı gönderim seçenekleri ile yakalamanız mümkün. Bu sebeple de kargo gönderim seçenekleriniz üzerinde de çalışmanız ve bu alternatifleri pazarlama çalışmalarınıza dahil etmelisiniz.

İlgili rehber: Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için...
16 Mart 2019
Sinan Oypan
Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik...
21 Ekim 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Online alışverişlerde müşterilerinizin güvenliğini sağlamak sizin sorumluluğunuzdadır. Müşterilerin güvenliğinin yanı sıra internetteki sahtecilik saldırılarına karşı kendinizi de korumanız gerekir. Güvenilir bir online...
21 Kasım 2017
Sinan Oypan
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Türk e-ticaret ekosisteminde önemli bir yere sahip olan firmaların yer aldığı dikey e-ticaret pazarı, son yıllarda daha da önemli bir alan haline gelmeye başlıyor. Dikey e-ticaret firmalarının sayısı artması ve yeni oyuncuların...
6 Haziran 2017
Sinan Oypan
Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Logo tasarımı, markalaşma sürecinde bir şirket için en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkmaktadır. İyi hazırlanmış bir logo, markanın kimliğini, yaptığı işleri ve hizmetlerini anlatacağı gibi tüketiciye birçok mesajı...
30 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi...
21 Mayıs 2020
Sinan Oypan
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda,...
18 Aralık 2018
Sinan Oypan
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu...
3 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwords çalışmaları e-ticaret firmalarının pazarlama kanalları arasında önemli bir yere sahiptir. Doğru ve planlı bir şekilde hazırlanmış Adwords kampanyaları, e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmalarında...
26 Nisan 2018
Sinan Oypan
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
Günümüzde bir e-ticaret sitesi kurmak tek başına yeterli değil, işinizi büyütmek için doğru adımları atmanız, sitenizi iyi tasarlamanız, altyapınızı iyi kurmanız gerekir. Büyük ve başarılı e-ticaret siteleri bunları iyi...
26 Mart 2019
Sinan Oypan
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımına sahip olmak e-posta pazarlamada, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir...
24 Haziran 2016
Sinan Oypan
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak, hepsiburada mağaza ücreti / fiyatları, hepsiburada satış komisyonu yani hepsiburada komisyon oranları, hepsiburada da ürün satmak, satış yapmak ve hepsiburada’da satıcı olmak için size hepsiburada...
7 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya