Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?

11 Eylül 2020
Sinan Oypan
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?

Pandemi sürecinde okula dönüş günümüzde tartışmalı bir konu haline gelse de okul ihtiyaçları bu dönemde yine karşılanacaktır. Online ya da yüz yüze eğitim fark etmeksizin hem öğrencilerin hem de öğretim üyelerinin bu süreçte bir takım ihtiyaçları olacak. E-ticarete adım atarak, son 6 ayda değişmekte olan kullanıcı alışkanlıklarına hitap edeerek internetten satış yaparak, okula dönüş sürecini daha iyi yönetebilirsiniz.

Fiziki mağazalar bu pandemi dönemindeoldukça zor duruma düştükleri için, okulların başlamasından önce e-ticarete geçiş yapmanız, hem pandemi sürecinde hem de sonrasında size bir takım avantajlar sağlayacaktır. Bu süreçte e-ticarete geçmenin size ne gibi getirileri olacağını aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar

Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?

Öncelikle tüketicilerin beklentilerini anlayın

Okula dönüş alışverişi yapacak tüketicilerin beklentilerini anlamanız bu süreçteki ilk adımınız olmalı. Onların ne gibi fırsatlar beklediklerini, hangi ürünlere yöneleceklerini, alışveriş alışkanlıklarını, pandemi nedeniyle oluşan ek ihtiyaçları algılayarak e-ticaret siteniz üzerinde bu ürünlere ilgi yaratacak stratejileri oluşturmaya başlayabilirsiniz. Bu sürede genel olarak tüketicilerin ihtiyaçları şu tür ürünler üzerinde yoğunlaşmakta.

  • Giyim, tekstik ürünleri ve aksesuarları
  • Bilgisayar ve online eğitim için gerekli olan aksesuarlar
  • Ayakkabı
  • Okul çantası
  • Kırtasiye ürünleri
  • Kitap
  • Oyuncak ve hobi ürünleri
  • Spor ürünleri

Müşteri kitlenizi tanımlayın

Mağazanızda sattığınız ürünler tüm tüketici gruplarına hitap etmeyebilir. Örneğin spor ürünleri sattığınızda, çocuklarını spor aktivitelerine dahil etmek isteyecek veliler hedef kitlenizde yer alacak. Bu nedenle de pazarlama çalışmalarınızı bu doğrultuda yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Okula dönüş sürecinde e-ticaretten yararlanmak için hedef kitlenizi de iyi tanımlamanız, pazarlama çalışmalarınızdan alacağınız sonuçların etkisini artıracaktır.

Okula dönüş ile ilgili bir konsept hazırlayın

Bu süreçte tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve alışveriş sürecini kolaylaştırabilmek için e-ticaret siteniz üzerinde okula dönüş ile ilgili bir konsept hazırlayabilirsiniz. Böylelikle sitenizi ziyaret edenler doğrudan bu konseptle ilgili ürünleri görerek, alışverişe başlayabilirler.

Belli bir konsept hazırlamanız, okul ihtiyaçlarıyla ilgili ürünleri öne çıkartmanız, kullanıcıların daha hızlı eyleme geçmelerini sağlar.

Varış sayfalarınızı hazırlayın

Okula dönüş ile ilgili ürünlerinizi ana sayfanızda gösterebileceğiniz gibi bu kampanya süreciyle ilgili ürünlerinizi farklı bir varış sayfası üzerinde de toplayabilirsiniz. Bunu yapmanızdaki neden ise, sosyal medyada ya da Google’da vereceğiniz reklamlardan sonra kullanıcıları doğrudan bu varış sayfa ya da sayfalarına yönlendirerek, alacağınız geri dönüşümleri de artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları

Facebook ve Instagram reklamlarınızı planlayın

Bu süreçte pazarlam ve reklam çalışmalarınızı da verimli bir şekilde yapmanız önemli. Google Alışveriş Reklamları’nın Türkiye’de kaldırılmasının ardından Adwords kampanyalarından alacağınız dönüşümleri gözden geçirmeniz gerekir. Bu süreçte tüketicilere doğrudan ulaşmak için sosyal medya reklamlarını kullanmayı düşünebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya için farklı reklam fikirleri

Facebook halen belli hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal sosyal mecralardan biri. Facebook üzerinde, ürün tanıtımları, kampanya ve fırsat duyuruları veya kupon kodu odağında reklam içerikleri hazırlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook reklam vermek neden hala önemli?

Facebook’un yanı sıra Instagram reklamlarından da bu süreçte yararlanabilirsiniz. Okula dönüş dönemindeki kampanyalarınızı geniş kitlelere ulaştırmak, yeni kitlelere ulaştırmak ve satışlarınızı artırmak için Instagram reklamlarından yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Markalar için Instagram içerik fikirleri – 2020

Ürün tanıtım içerikleri hazırlayın

Sosyal medya üzerinde ürün tanıtımı yapmanız da okula dönüş sürecinde ürünlerinizi ve kampanyalarınızı duyurmak için etkili bir yöntem olacaktır. Sosyal ağlardaki takipçilerinize ulaşarak, bu süreçte öne çıkartacağınız ürünlerle ilgili paylaşımlar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler

Ürünlerinizin kullanıcılara ne gibi faydalar sağladığını ve onların hayatlarını nasıl kolaylaştıracağını anlatan içerikler oluşturarak sosyal ağlar üzerinde bu içerikleri paylaşarak etkileşimler ve geri dönüşümler yaratabilirsiniz.

İndirim kuponları hazırlayın

Okula dönüş sürecinde tüketicilerin dikkatini çekmek ve onları alışverişe yönlendirmek için kupon kodlarından da yararlanabilirsiniz. İndirim kuponları ile onları e-ticaret sitenize çekmeyi deneyebilir ve satışlarınızı bu şekilde artırabilirsiniz.

İlgili rehber: İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

Instagram hikayeleri, normal gönderiler üzerinde bu kupon kodlarının tanıtımlarını yapabilir, reklam içeriklerinizde kupon kodlarına yer vererek, tüketicilerin bu fırsatları görmelerini sağlayabilirsiniz.

Son anda alışveriş yapacaklara hazırlıklı olun

Son dakika alışverişlerine de bu süreçte hazır olmanız gerekir. Tüketiciler alışverişlerini tamamlamak için son anı bekleyebilir. Son anda alışveriş yapmaya karar veren tüketicilere yönelik hatırlatma içeriklerinin yer aldığı reklam kampanyaları çıkabileceğiniz gibi, hızlı gönderim, aynı gün kargo ve ücretsiz kargo gibi seçenekleri de ön plana çıkartabilirsiniz.

Okula dönüş alışverişini son dakikaya bırakanları hızlı gönderim seçenekleri ile yakalamanız mümkün. Bu sebeple de kargo gönderim seçenekleriniz üzerinde de çalışmanız ve bu alternatifleri pazarlama çalışmalarınıza dahil etmelisiniz.

İlgili rehber: Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Stoksuz E-ticaret Nedir? Stoksuz E-ticaret Nasıl Yapılır?
Stoksuz E-ticaret Nedir? Stoksuz E-ticaret Nasıl Yapılır?
Son yıllarda birçok faaliyet gibi alışverişin de dijital mecralara kayması, internetin çok büyük bir ticaret sahasına dönüşmesine neden oldu. Bu saha her geçen gün genişliyor ve buna bağlı olarak e-ticaret pastası büyüyor....
2 Kasım 2021
Markethinkers
İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri
İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri
İnternetten satış siteleri, pazarlama çalışmalarında video içeriklerden yararlanarak etkileşim ve geri dönüşümlerini önemli bir şekidle artırmaktalar. Günümüzdeki en popüler içerik formatlarından biri olması nedeniyle...
12 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
Google Adwords reklam kampanyaları, Google üzerindeki arama sorguları üzerinden trafik çekmenize yardımcı olur. Adwords kampanyalarında dikkat edilmesi gereken farklı konular bulunmakta. Bunların yanı sıra da reklam performansını...
29 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Rekabet Analizi Nedir? Nasıl Yapılır? Neden Önemlidir?
Rekabet Analizi Nedir? Nasıl Yapılır? Neden Önemlidir?
Bir şirket, çalıştığı alanda başarılı olmak için gerekli tüm hazırlıkları, kendi bünyesinde en iyi seviyede yapsa da olumlu sonuçlara ulaşmayı garanti altına alamaz. Çünkü her bir şirket kendi iç faaliyetlerini, aslında...
21 Ocak 2022
Markethinkers
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza, e-ticarete ilk adım olduğu için önemli bir konudur ve sanal mağaza açarken dikkat etmeniz gereken birçok önemli unsur vardır. Sanal mağaza açma süreci öncelikle yapacağınız iş ve niş ile başlar, sonrasında...
21 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları
E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları
Bütçe yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konular arasında yer aldığı için özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlardan biridir. Nakit akışını kontrol etmek, harcamaları kontrol altında tutmak ve şirketin kasasındaki...
17 Şubat 2019
Sinan Oypan
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi olarak, çağımızın ve geleceğin yükselen sektörü olan E-ticaret ile ilgili süreçleri ve uygulamaları ayrıntılı bir şekilde öğreterek, hayata geçirmenize ve etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı...
16 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor. Firmalara...
7 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?
Blog yönetimi, doğru yapıldığında e-ticaret sitesine organik trafik sağlamanın yanı sıra yeni kitlelere ulaşma konusunda da önemli bir görev üstlenir. Blog yönetimi yaparken özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlar bulunur. Bu...
27 Temmuz 2020
Sinan Oypan
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda,...
18 Aralık 2018
Sinan Oypan
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret firmalarının en yüksek gider kalemlerinden biri de kargo maliyetleridir. Kargo firmalarıyla anlaşmalar yapılsa dahi ürün gönderim başına belli bir ücret ödenmesi gerekir. Kargo maliyetlerini düşürmek için e-ticaret...
28 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin