Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?

11 Eylül 2020
Sinan Oypan

Pandemi sürecinde okula dönüş günümüzde tartışmalı bir konu haline gelse de okul ihtiyaçları bu dönemde yine karşılanacaktır. Online ya da yüz yüze eğitim fark etmeksizin hem öğrencilerin hem de öğretim üyelerinin bu süreçte bir takım ihtiyaçları olacak. E-ticarete adım atarak, son 6 ayda değişmekte olan kullanıcı alışkanlıklarına hitap edeerek internetten satış yaparak, okula dönüş sürecini daha iyi yönetebilirsiniz.

Fiziki mağazalar bu pandemi dönemindeoldukça zor duruma düştükleri için, okulların başlamasından önce e-ticarete geçiş yapmanız, hem pandemi sürecinde hem de sonrasında size bir takım avantajlar sağlayacaktır. Bu süreçte e-ticarete geçmenin size ne gibi getirileri olacağını aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar

Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?

Öncelikle tüketicilerin beklentilerini anlayın

Okula dönüş alışverişi yapacak tüketicilerin beklentilerini anlamanız bu süreçteki ilk adımınız olmalı. Onların ne gibi fırsatlar beklediklerini, hangi ürünlere yöneleceklerini, alışveriş alışkanlıklarını, pandemi nedeniyle oluşan ek ihtiyaçları algılayarak e-ticaret siteniz üzerinde bu ürünlere ilgi yaratacak stratejileri oluşturmaya başlayabilirsiniz. Bu sürede genel olarak tüketicilerin ihtiyaçları şu tür ürünler üzerinde yoğunlaşmakta.

  • Giyim, tekstik ürünleri ve aksesuarları
  • Bilgisayar ve online eğitim için gerekli olan aksesuarlar
  • Ayakkabı
  • Okul çantası
  • Kırtasiye ürünleri
  • Kitap
  • Oyuncak ve hobi ürünleri
  • Spor ürünleri

Müşteri kitlenizi tanımlayın

Mağazanızda sattığınız ürünler tüm tüketici gruplarına hitap etmeyebilir. Örneğin spor ürünleri sattığınızda, çocuklarını spor aktivitelerine dahil etmek isteyecek veliler hedef kitlenizde yer alacak. Bu nedenle de pazarlama çalışmalarınızı bu doğrultuda yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Okula dönüş sürecinde e-ticaretten yararlanmak için hedef kitlenizi de iyi tanımlamanız, pazarlama çalışmalarınızdan alacağınız sonuçların etkisini artıracaktır.

Okula dönüş ile ilgili bir konsept hazırlayın

Bu süreçte tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve alışveriş sürecini kolaylaştırabilmek için e-ticaret siteniz üzerinde okula dönüş ile ilgili bir konsept hazırlayabilirsiniz. Böylelikle sitenizi ziyaret edenler doğrudan bu konseptle ilgili ürünleri görerek, alışverişe başlayabilirler.

Belli bir konsept hazırlamanız, okul ihtiyaçlarıyla ilgili ürünleri öne çıkartmanız, kullanıcıların daha hızlı eyleme geçmelerini sağlar.

Varış sayfalarınızı hazırlayın

Okula dönüş ile ilgili ürünlerinizi ana sayfanızda gösterebileceğiniz gibi bu kampanya süreciyle ilgili ürünlerinizi farklı bir varış sayfası üzerinde de toplayabilirsiniz. Bunu yapmanızdaki neden ise, sosyal medyada ya da Google’da vereceğiniz reklamlardan sonra kullanıcıları doğrudan bu varış sayfa ya da sayfalarına yönlendirerek, alacağınız geri dönüşümleri de artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları

Facebook ve Instagram reklamlarınızı planlayın

Bu süreçte pazarlam ve reklam çalışmalarınızı da verimli bir şekilde yapmanız önemli. Google Alışveriş Reklamları’nın Türkiye’de kaldırılmasının ardından Adwords kampanyalarından alacağınız dönüşümleri gözden geçirmeniz gerekir. Bu süreçte tüketicilere doğrudan ulaşmak için sosyal medya reklamlarını kullanmayı düşünebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya için farklı reklam fikirleri

Facebook halen belli hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal sosyal mecralardan biri. Facebook üzerinde, ürün tanıtımları, kampanya ve fırsat duyuruları veya kupon kodu odağında reklam içerikleri hazırlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook reklam vermek neden hala önemli?

Facebook’un yanı sıra Instagram reklamlarından da bu süreçte yararlanabilirsiniz. Okula dönüş dönemindeki kampanyalarınızı geniş kitlelere ulaştırmak, yeni kitlelere ulaştırmak ve satışlarınızı artırmak için Instagram reklamlarından yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Markalar için Instagram içerik fikirleri – 2020

Ürün tanıtım içerikleri hazırlayın

Sosyal medya üzerinde ürün tanıtımı yapmanız da okula dönüş sürecinde ürünlerinizi ve kampanyalarınızı duyurmak için etkili bir yöntem olacaktır. Sosyal ağlardaki takipçilerinize ulaşarak, bu süreçte öne çıkartacağınız ürünlerle ilgili paylaşımlar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler

Ürünlerinizin kullanıcılara ne gibi faydalar sağladığını ve onların hayatlarını nasıl kolaylaştıracağını anlatan içerikler oluşturarak sosyal ağlar üzerinde bu içerikleri paylaşarak etkileşimler ve geri dönüşümler yaratabilirsiniz.

İndirim kuponları hazırlayın

Okula dönüş sürecinde tüketicilerin dikkatini çekmek ve onları alışverişe yönlendirmek için kupon kodlarından da yararlanabilirsiniz. İndirim kuponları ile onları e-ticaret sitenize çekmeyi deneyebilir ve satışlarınızı bu şekilde artırabilirsiniz.

İlgili rehber: İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

Instagram hikayeleri, normal gönderiler üzerinde bu kupon kodlarının tanıtımlarını yapabilir, reklam içeriklerinizde kupon kodlarına yer vererek, tüketicilerin bu fırsatları görmelerini sağlayabilirsiniz.

Son anda alışveriş yapacaklara hazırlıklı olun

Son dakika alışverişlerine de bu süreçte hazır olmanız gerekir. Tüketiciler alışverişlerini tamamlamak için son anı bekleyebilir. Son anda alışveriş yapmaya karar veren tüketicilere yönelik hatırlatma içeriklerinin yer aldığı reklam kampanyaları çıkabileceğiniz gibi, hızlı gönderim, aynı gün kargo ve ücretsiz kargo gibi seçenekleri de ön plana çıkartabilirsiniz.

Okula dönüş alışverişini son dakikaya bırakanları hızlı gönderim seçenekleri ile yakalamanız mümkün. Bu sebeple de kargo gönderim seçenekleriniz üzerinde de çalışmanız ve bu alternatifleri pazarlama çalışmalarınıza dahil etmelisiniz.

İlgili rehber: Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlama çalışmalarında hikayecilik, marka ve ürüne talep yaratmayı sağlarken, reklam ve pazarlama çalışmalarının da daha ilgi çekici olmasını sağlar. Tüketiciler, sıradan bir ürün fotoğrafı ya da videosunu izleyerek,...
16 Mart 2020
Sinan Oypan
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
Kullanıcı deneyimi, doğrudan geri dönüşümleri etkilediği için e-ticaret site tasarımlarındaki en önemli konulardan biridir. Kullanıcı deneyimi üzerine çalışmaların yapılmaması tüketicilerin site üzerindeki...
1 Mayıs 2019
Sinan Oypan
En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
Youtube, video paylaşımı konusunda en etkili platformlardan biri olduğu için popüler Youtube video konuları, e-ticaret firmaları için önemlidir. 2019’da popüler olan ve kullanıcıların izlemekten en çok keyif aldığı Youtube...
29 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
Site yönetim çalışmaları ve web siteyi geliştirerek, pazarlama çalışmalarıyla bunları desteklemek e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri. Site yönetiminizi geliştirerek, çalışmalarınızın performansını artırabilir...
9 Haziran 2020
Sinan Oypan
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir, e ticaret sitesi isim önerilerinde dikkat edilmesi gerekenler, eticaret isim önerileri - e ticaret isim önerilerinde izlenmesi gereken yol haritası, e ticaret sitesi isimleri listesi hazırlama ile ilgili...
19 Aralık 2017
Sinan Oypan
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
instagram takipçilerinizi / instagram beğenilerinizi organik olarak nasıl arttırabilirsiniz ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada önemli bir yere sahip olan Instagram üzerinde etkin olmak ve takipçi...
26 Mart 2018
Sinan Oypan
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi...
13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
E-ticarette yaşanan problemlerden biri de siparişlerin gecikmesi ve müşterinin eline ürünlerin gecikmeli olarak ulaşması oluyor. Müşteri memnuniyetini ve marka imajını zedeleyen bir durum olsa da, kimi zaman bu gecikmeler kargo...
2 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içerikleri oluşturmak, takipçilerinizle etkileşim kurmanızı, onlara bir değer sunmanızı sağlarken, aynı zamanda sitenizi güncel tutar ve organik arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. Tabii ki...
15 Şubat 2017
Sinan Oypan
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi ya da domain otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve değerini belirleyen bir metrik olarak öne çıkmaktadır. SEO çalışmaları için önemli olması nedeniyle alan adı otoritesini...
18 Eylül 2020
Sinan Oypan
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları...
15 Aralık 2017
Sinan Oypan