Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?

11 Eylül 2020
Sinan Oypan
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?

Pandemi sürecinde okula dönüş günümüzde tartışmalı bir konu haline gelse de okul ihtiyaçları bu dönemde yine karşılanacaktır. Online ya da yüz yüze eğitim fark etmeksizin hem öğrencilerin hem de öğretim üyelerinin bu süreçte bir takım ihtiyaçları olacak. E-ticarete adım atarak, son 6 ayda değişmekte olan kullanıcı alışkanlıklarına hitap edeerek internetten satış yaparak, okula dönüş sürecini daha iyi yönetebilirsiniz.

Fiziki mağazalar bu pandemi dönemindeoldukça zor duruma düştükleri için, okulların başlamasından önce e-ticarete geçiş yapmanız, hem pandemi sürecinde hem de sonrasında size bir takım avantajlar sağlayacaktır. Bu süreçte e-ticarete geçmenin size ne gibi getirileri olacağını aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar

Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?

Öncelikle tüketicilerin beklentilerini anlayın

Okula dönüş alışverişi yapacak tüketicilerin beklentilerini anlamanız bu süreçteki ilk adımınız olmalı. Onların ne gibi fırsatlar beklediklerini, hangi ürünlere yöneleceklerini, alışveriş alışkanlıklarını, pandemi nedeniyle oluşan ek ihtiyaçları algılayarak e-ticaret siteniz üzerinde bu ürünlere ilgi yaratacak stratejileri oluşturmaya başlayabilirsiniz. Bu sürede genel olarak tüketicilerin ihtiyaçları şu tür ürünler üzerinde yoğunlaşmakta.

  • Giyim, tekstik ürünleri ve aksesuarları
  • Bilgisayar ve online eğitim için gerekli olan aksesuarlar
  • Ayakkabı
  • Okul çantası
  • Kırtasiye ürünleri
  • Kitap
  • Oyuncak ve hobi ürünleri
  • Spor ürünleri

Müşteri kitlenizi tanımlayın

Mağazanızda sattığınız ürünler tüm tüketici gruplarına hitap etmeyebilir. Örneğin spor ürünleri sattığınızda, çocuklarını spor aktivitelerine dahil etmek isteyecek veliler hedef kitlenizde yer alacak. Bu nedenle de pazarlama çalışmalarınızı bu doğrultuda yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Okula dönüş sürecinde e-ticaretten yararlanmak için hedef kitlenizi de iyi tanımlamanız, pazarlama çalışmalarınızdan alacağınız sonuçların etkisini artıracaktır.

Okula dönüş ile ilgili bir konsept hazırlayın

Bu süreçte tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve alışveriş sürecini kolaylaştırabilmek için e-ticaret siteniz üzerinde okula dönüş ile ilgili bir konsept hazırlayabilirsiniz. Böylelikle sitenizi ziyaret edenler doğrudan bu konseptle ilgili ürünleri görerek, alışverişe başlayabilirler.

Belli bir konsept hazırlamanız, okul ihtiyaçlarıyla ilgili ürünleri öne çıkartmanız, kullanıcıların daha hızlı eyleme geçmelerini sağlar.

Varış sayfalarınızı hazırlayın

Okula dönüş ile ilgili ürünlerinizi ana sayfanızda gösterebileceğiniz gibi bu kampanya süreciyle ilgili ürünlerinizi farklı bir varış sayfası üzerinde de toplayabilirsiniz. Bunu yapmanızdaki neden ise, sosyal medyada ya da Google’da vereceğiniz reklamlardan sonra kullanıcıları doğrudan bu varış sayfa ya da sayfalarına yönlendirerek, alacağınız geri dönüşümleri de artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları

Facebook ve Instagram reklamlarınızı planlayın

Bu süreçte pazarlam ve reklam çalışmalarınızı da verimli bir şekilde yapmanız önemli. Google Alışveriş Reklamları’nın Türkiye’de kaldırılmasının ardından Adwords kampanyalarından alacağınız dönüşümleri gözden geçirmeniz gerekir. Bu süreçte tüketicilere doğrudan ulaşmak için sosyal medya reklamlarını kullanmayı düşünebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya için farklı reklam fikirleri

Facebook halen belli hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal sosyal mecralardan biri. Facebook üzerinde, ürün tanıtımları, kampanya ve fırsat duyuruları veya kupon kodu odağında reklam içerikleri hazırlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook reklam vermek neden hala önemli?

Facebook’un yanı sıra Instagram reklamlarından da bu süreçte yararlanabilirsiniz. Okula dönüş dönemindeki kampanyalarınızı geniş kitlelere ulaştırmak, yeni kitlelere ulaştırmak ve satışlarınızı artırmak için Instagram reklamlarından yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Markalar için Instagram içerik fikirleri – 2020

Ürün tanıtım içerikleri hazırlayın

Sosyal medya üzerinde ürün tanıtımı yapmanız da okula dönüş sürecinde ürünlerinizi ve kampanyalarınızı duyurmak için etkili bir yöntem olacaktır. Sosyal ağlardaki takipçilerinize ulaşarak, bu süreçte öne çıkartacağınız ürünlerle ilgili paylaşımlar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler

Ürünlerinizin kullanıcılara ne gibi faydalar sağladığını ve onların hayatlarını nasıl kolaylaştıracağını anlatan içerikler oluşturarak sosyal ağlar üzerinde bu içerikleri paylaşarak etkileşimler ve geri dönüşümler yaratabilirsiniz.

İndirim kuponları hazırlayın

Okula dönüş sürecinde tüketicilerin dikkatini çekmek ve onları alışverişe yönlendirmek için kupon kodlarından da yararlanabilirsiniz. İndirim kuponları ile onları e-ticaret sitenize çekmeyi deneyebilir ve satışlarınızı bu şekilde artırabilirsiniz.

İlgili rehber: İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

Instagram hikayeleri, normal gönderiler üzerinde bu kupon kodlarının tanıtımlarını yapabilir, reklam içeriklerinizde kupon kodlarına yer vererek, tüketicilerin bu fırsatları görmelerini sağlayabilirsiniz.

Son anda alışveriş yapacaklara hazırlıklı olun

Son dakika alışverişlerine de bu süreçte hazır olmanız gerekir. Tüketiciler alışverişlerini tamamlamak için son anı bekleyebilir. Son anda alışveriş yapmaya karar veren tüketicilere yönelik hatırlatma içeriklerinin yer aldığı reklam kampanyaları çıkabileceğiniz gibi, hızlı gönderim, aynı gün kargo ve ücretsiz kargo gibi seçenekleri de ön plana çıkartabilirsiniz.

Okula dönüş alışverişini son dakikaya bırakanları hızlı gönderim seçenekleri ile yakalamanız mümkün. Bu sebeple de kargo gönderim seçenekleriniz üzerinde de çalışmanız ve bu alternatifleri pazarlama çalışmalarınıza dahil etmelisiniz.

İlgili rehber: Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Daha önceki yazılarımızda e-ticarette video kullanmanın öneminden bahsetmiştik. Videolar blog yazılarından ve fotoğraflardan daha çok ilgi görüyor ve ürünler hakkında daha görsel bir izlenim yarattığı için tüketicilerin...
1 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Türkiye’deki girişimcilik sektörünün her gün giderek büyümesi ve özellikle e-ticaret sektörüne yeni oyuncuların girmesi, bu alandaki rekabetin de giderek artmasına neden oluyor. Bir de e-ticaret sektörüne adım atmak isteyen...
11 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu...
21 Eylül 2020
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içerikleri oluşturmak, takipçilerinizle etkileşim kurmanızı, onlara bir değer sunmanızı sağlarken, aynı zamanda sitenizi güncel tutar ve organik arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. Tabii ki...
15 Şubat 2017
Sinan Oypan
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
E-ticaret siteleri eskiden ödeme işlemleri için tüketicilerin abone olmalarını zorunlu tutmayı tercih ediyorlardı; ancak son yıllarda artık ziyaretçi girişi ile yapılan alışverişlerin önemi de artmaya başladı. Tüketiciler her...
9 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette gelirleri artırma, satış hedeflerini tutturma, yeni kitlelere ulaşma gibi farklı hedefleri tutturmak için promosyon kodu kullanımı oldukça yaygın. Tabii ki promosyon kodu kullanırken de bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken...
15 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm
Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır. Tabii ki Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak için doğru anahtar kelimeleri kullanmak, doğru stratejileri...
25 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret süreçleri e-ticaret sitesi kurmak ve online satış süreçlerine başlamak isteyen firmalar için dışarıdan bakıldığında zor bir süreç gibi görünebilir. Fakat adım adım takip edeceğiniz adımlardan oluşan bir süreçtir....
2 Nisan 2015
Seyhun Özkara
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
Alternatif Fabook paylaşım fikirlerinden yararlanarak, Facebook marka sayfanız üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Facebook halen önemli bir kitle tarafından kullanılmakta ve hedef kitleniz de burada yer...
17 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Tatil, özel günler, indirim dönemleri gibi yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yapmak ve bu sürece hazır olmak e-ticaret firmaları için önemlidir. Yoğun dönemlerde, gelen taleplerin artması kargo sürecini de zorlaştırırken,...
28 Ekim 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
E-ticaret firmaları için dijital pazarlama oldukça önemlidir. Marka bilinirliğini artırma ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için internet üzerinden yapılan çalışmalar kritik bir rol oynamaktadır. Tabii ki internet üzerindeki...
9 Ağustos 2016
Sinan Oypan