Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?

11 Eylül 2020
Sinan Oypan
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?

Pandemi sürecinde okula dönüş günümüzde tartışmalı bir konu haline gelse de okul ihtiyaçları bu dönemde yine karşılanacaktır. Online ya da yüz yüze eğitim fark etmeksizin hem öğrencilerin hem de öğretim üyelerinin bu süreçte bir takım ihtiyaçları olacak. E-ticarete adım atarak, son 6 ayda değişmekte olan kullanıcı alışkanlıklarına hitap edeerek internetten satış yaparak, okula dönüş sürecini daha iyi yönetebilirsiniz.

Fiziki mağazalar bu pandemi dönemindeoldukça zor duruma düştükleri için, okulların başlamasından önce e-ticarete geçiş yapmanız, hem pandemi sürecinde hem de sonrasında size bir takım avantajlar sağlayacaktır. Bu süreçte e-ticarete geçmenin size ne gibi getirileri olacağını aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar

Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?

Öncelikle tüketicilerin beklentilerini anlayın

Okula dönüş alışverişi yapacak tüketicilerin beklentilerini anlamanız bu süreçteki ilk adımınız olmalı. Onların ne gibi fırsatlar beklediklerini, hangi ürünlere yöneleceklerini, alışveriş alışkanlıklarını, pandemi nedeniyle oluşan ek ihtiyaçları algılayarak e-ticaret siteniz üzerinde bu ürünlere ilgi yaratacak stratejileri oluşturmaya başlayabilirsiniz. Bu sürede genel olarak tüketicilerin ihtiyaçları şu tür ürünler üzerinde yoğunlaşmakta.

  • Giyim, tekstik ürünleri ve aksesuarları
  • Bilgisayar ve online eğitim için gerekli olan aksesuarlar
  • Ayakkabı
  • Okul çantası
  • Kırtasiye ürünleri
  • Kitap
  • Oyuncak ve hobi ürünleri
  • Spor ürünleri

Müşteri kitlenizi tanımlayın

Mağazanızda sattığınız ürünler tüm tüketici gruplarına hitap etmeyebilir. Örneğin spor ürünleri sattığınızda, çocuklarını spor aktivitelerine dahil etmek isteyecek veliler hedef kitlenizde yer alacak. Bu nedenle de pazarlama çalışmalarınızı bu doğrultuda yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Okula dönüş sürecinde e-ticaretten yararlanmak için hedef kitlenizi de iyi tanımlamanız, pazarlama çalışmalarınızdan alacağınız sonuçların etkisini artıracaktır.

Okula dönüş ile ilgili bir konsept hazırlayın

Bu süreçte tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve alışveriş sürecini kolaylaştırabilmek için e-ticaret siteniz üzerinde okula dönüş ile ilgili bir konsept hazırlayabilirsiniz. Böylelikle sitenizi ziyaret edenler doğrudan bu konseptle ilgili ürünleri görerek, alışverişe başlayabilirler.

Belli bir konsept hazırlamanız, okul ihtiyaçlarıyla ilgili ürünleri öne çıkartmanız, kullanıcıların daha hızlı eyleme geçmelerini sağlar.

Varış sayfalarınızı hazırlayın

Okula dönüş ile ilgili ürünlerinizi ana sayfanızda gösterebileceğiniz gibi bu kampanya süreciyle ilgili ürünlerinizi farklı bir varış sayfası üzerinde de toplayabilirsiniz. Bunu yapmanızdaki neden ise, sosyal medyada ya da Google’da vereceğiniz reklamlardan sonra kullanıcıları doğrudan bu varış sayfa ya da sayfalarına yönlendirerek, alacağınız geri dönüşümleri de artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları

Facebook ve Instagram reklamlarınızı planlayın

Bu süreçte pazarlam ve reklam çalışmalarınızı da verimli bir şekilde yapmanız önemli. Google Alışveriş Reklamları’nın Türkiye’de kaldırılmasının ardından Adwords kampanyalarından alacağınız dönüşümleri gözden geçirmeniz gerekir. Bu süreçte tüketicilere doğrudan ulaşmak için sosyal medya reklamlarını kullanmayı düşünebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya için farklı reklam fikirleri

Facebook halen belli hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal sosyal mecralardan biri. Facebook üzerinde, ürün tanıtımları, kampanya ve fırsat duyuruları veya kupon kodu odağında reklam içerikleri hazırlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook reklam vermek neden hala önemli?

Facebook’un yanı sıra Instagram reklamlarından da bu süreçte yararlanabilirsiniz. Okula dönüş dönemindeki kampanyalarınızı geniş kitlelere ulaştırmak, yeni kitlelere ulaştırmak ve satışlarınızı artırmak için Instagram reklamlarından yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Markalar için Instagram içerik fikirleri – 2020

Ürün tanıtım içerikleri hazırlayın

Sosyal medya üzerinde ürün tanıtımı yapmanız da okula dönüş sürecinde ürünlerinizi ve kampanyalarınızı duyurmak için etkili bir yöntem olacaktır. Sosyal ağlardaki takipçilerinize ulaşarak, bu süreçte öne çıkartacağınız ürünlerle ilgili paylaşımlar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler

Ürünlerinizin kullanıcılara ne gibi faydalar sağladığını ve onların hayatlarını nasıl kolaylaştıracağını anlatan içerikler oluşturarak sosyal ağlar üzerinde bu içerikleri paylaşarak etkileşimler ve geri dönüşümler yaratabilirsiniz.

İndirim kuponları hazırlayın

Okula dönüş sürecinde tüketicilerin dikkatini çekmek ve onları alışverişe yönlendirmek için kupon kodlarından da yararlanabilirsiniz. İndirim kuponları ile onları e-ticaret sitenize çekmeyi deneyebilir ve satışlarınızı bu şekilde artırabilirsiniz.

İlgili rehber: İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

Instagram hikayeleri, normal gönderiler üzerinde bu kupon kodlarının tanıtımlarını yapabilir, reklam içeriklerinizde kupon kodlarına yer vererek, tüketicilerin bu fırsatları görmelerini sağlayabilirsiniz.

Son anda alışveriş yapacaklara hazırlıklı olun

Son dakika alışverişlerine de bu süreçte hazır olmanız gerekir. Tüketiciler alışverişlerini tamamlamak için son anı bekleyebilir. Son anda alışveriş yapmaya karar veren tüketicilere yönelik hatırlatma içeriklerinin yer aldığı reklam kampanyaları çıkabileceğiniz gibi, hızlı gönderim, aynı gün kargo ve ücretsiz kargo gibi seçenekleri de ön plana çıkartabilirsiniz.

Okula dönüş alışverişini son dakikaya bırakanları hızlı gönderim seçenekleri ile yakalamanız mümkün. Bu sebeple de kargo gönderim seçenekleriniz üzerinde de çalışmanız ve bu alternatifleri pazarlama çalışmalarınıza dahil etmelisiniz.

İlgili rehber: Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
Markalaşma stratejileri, e-ticaret firmalarının kendi değerlerini yaratmaları için önemli konulardan biri arasında yer almakta. Tüketiciler, çoğunlukla bir ürünü değil bir markayı satın alırlar. Marka değerinin yüksek olması...
22 Haziran 2019
Sinan Oypan
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticarette müşterilerle olan ilişkileriniz, işletmenizin başarısının ne kadar uzun vadeli olacağını belirleyen kriterlerden biridir. İyi iletişim kurmak ve bunu bir standart haline getirerek uzun vadede müşterilerinizle iyi bir...
1 Haziran 2017
Sinan Oypan
Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube içerik üretmek, videolarla tüketicilere ulaşmak geri dönüşümleri artırmak ve marka bilinirliği artırmak için oldukça önemli. Tabii ki Youtube üzerinde yer almanın sağladığı avantajlar sadece bunlarla da sınırlı...
6 Şubat 2020
Sinan Oypan
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmak ve internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolaylaştı ve bu sayede birçok kişi hayalindeki işi hayata geçirebiliyor. Ancak tek başına bir online mağaza açmak yeterli değil. Site açma süreci kolay olsa da...
5 Ağustos 2020
Sinan Oypan
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B, B2C’ye kıyasla daha zor bir alandır; ancak hacim olarak bakıldığında B2B’ler üzerindeki işlem hacmi daha fazladır. B2B e-ticaret sitelerinin hazırlanışında ve yönetiminde yapılan bazı hatalar da bu işlem hacminin...
19 Ekim 2017
Sinan Oypan
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı yazmanız, pazarlama çalışmalarınızda ve dijital yayıncılara ulaştığınızda daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olur. İşin pazarlama tarafından baktığımızda tanıtım yazınızı, web...
16 Haziran 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin...
18 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
Online alışveriş sitelerindeki en önemli sayfalardan biri de sıkça sorulan sorular (SSS) sayfalarıdır. Tüketicileri bilgilendirmek ve müşteri desteği sağlama adına bu sayfaların e-ticaret siteleri üzerinde önemli bir görevi...
7 Ağustos 2017
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
İş yerinizi internete taşıdığınızda ya da sıfırdan bir iş kurarak online satış mağazası açtığınızda ilk satışlarınızı yapmanız belli bir süre alabilir. Bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. Sizin de...
3 Mart 2017
Sinan Oypan
İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri
İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri
E-ticaret sitenizi güncel tutmak, ziyaretçilerinize yeni bilgiler sunmak, SEO çalışmaları yapmak ve takipçilerinizle etkileşime geçmek için blog içerikleri oluşturuyor olabilirsiniz. Ancak içerik üreten kişilerin çoğu zaman...
24 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır. Tabii ki içerik planı...
21 Aralık 2016
Sinan Oypan