Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?

4 Eylül 2017
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?

Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da açılmasıyla beraber e-ticaret firmaları yaz sezonundaki durgunluğu geride bırakma şansını yakalarlar.

Okula dönüşlerin başlaması da e-ticaret firmalarının satış ve pazarlama stratejileri geliştirmesine neden oluyor. Öğrenciler, öğretmenler ve velilerden oluşan büyük bir hedef kitlenin olması da doğal olarak okula dönüş dönemlerini daha da önemli kılıyor. E-ticaret firmalarının bu dönemi iyi bir şekilde değerlendirmeleri de geri dönüşümlerini artırmalarına yardımcı olur. Bu rehberimizde de e-ticaret firmalarının okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmelerini sağlayacak ipuçlarını paylaşıyor olacağız.

Hedef kitlenizi belirleyin

Okula dönüş dönemindeki hedef kitlenizi ayrıca belirlemeniz gerekir. Bu süreç içerisinde en çok alışverişi yapanlar velilerdir. Çocuklarının ihtiyaçlarını karşılamak isteyen veliler farklı ürünleri inceleyeceklerdir. Bunların yanı sıra daha farklı bir hedef kitle olarak öğretmenleri ya da üniversite öğrencilerini de belirleyebilirsiniz.

Farklı hedef kitlelerin farklı ihtiyaçları olacaktır bu sebeple de sizin için doğru olan kitleyi belirlemeniz, pazarlama ve reklam stratejilerinizi doğru bir şekilde belirlemenize yardımcı olur.

Hedef kitlenizin ihtiyaçlarını belirleyin

Hedef kitlenizi belirledikten sonra bu kişilerin ihtiyaçlarını doğru bir şekilde belirlemeniz gerekir. Her bir hedef kitlenin bu dönemdeki beklentisi farklı olacaktır. Velilerin ihtiyaçları farklı bir yönde olurken, öğretmenler daha farklı ürünlere yöneleceklerdir. Bunların yanı sıra üniversite öğrencilerinin de okul öncesi alacakları ürünler farklıdır.

Hedef kitlenizi belirlemeniz, onların hangi ihtiyaçlarını olacağını daha iyi bir şekilde belirlemenizi sağlar. Onların ihtiyaçlarını belirledikten sonra da site üzerinde öne çıkaracağınız ve reklam vereceğiniz ürünleri iyi bir şekilde belirleyebilirsiniz.

Okula dönüş ürünleriyle ilgili landing page’ler hazırlayın

Hedef kitlenizin ihtiyaçlarını da belirledikten sonra e-ticaret siteniz üzerinde bir landing page hazırlayarak, reklamlarınız ile kullanıcıları bu sayfaya yönlendirebilirsiniz. Reklamlar haricinde ana sayfanız üzerinde de bir banner ile okul alışverişi yapmak isteyen tüketicileri bu sayfaya yönlendirebilirsiniz.

Bu landing page üzerinde farklı ürün kategorilerini gösterebilir, okul alışverişi ile ilgili sitenizde yer alan ürünleri bu alanda tüketicilere gösterebilirsiniz. Tüketicilerin işini kolaylaştırmanız ve bu dönemle ilgili ürünlere ulaşmalarını kolaylaştırmanız, onların site üzerinde daha hızlı eyleme geçmesini sağlar.

Okula dönüş dönemiyle ilgili içerikler hazırlayın

İçerik pazarlama da bu dönemde yararlanabileceğiniz pazarlama araçlarından biri. E-ticaret sitenizin blogunda ya da sosyal mecralarda paylaşmak için okula dönüş dönemiyle ilgili içerikler hazırlayabilir ve bu içeriklerde e-ticaret sitenizde yer alan ürünlere yönlendirmeler yapabilirsiniz. Bu süreç içerisinde kullanıcılar okula dönüşle ilgili içeriklere ilgi gösterecekleri için, bu içerik aracılığı ile e-ticaret sayfanız üzerindeki ürünlere yönlendirmek için bir trafik yaratabilirsiniz.

Sosyal medya reklamlarından yararlanın

Okula dönüş dönemiyle ilgili reklam kampanyalarınızı sosyal mecralar üzerinden kullanıcılara ulaştırabilirsiniz. Geniş hedef kitlelere ulaşma fırsatı nedeniyle sosyal mecralar duyurularınızı yapmak için oldukça ideal yerlerdir.

Popülerliğinin artması ve reklam seçeneklerinin geniş olması nedeniyle Instagram reklamlarına yönelerek, kullanıcılara bu mecralar üzerinden ulaşabilirsiniz. Instagram haricinde Facebook reklamları da geniş hedef kitlelere ve özellikle velilere ulaşmak için daha ideal bir platform olabilir. Sosyal medya reklamlarınızda hedef kitlenizin daha fazla yer aldığı mecralara yönelmek elinizdeki pazarlama bütçesini daha iyi bir şekilde kullanmanıza yardımcı olur.

E-posta gönderimleri yapın

Sahip olduğunuz e-posta abonelerinize de okula dönüşle ilgili e-posta gönderimleri yapabilirsiniz. En etkili pazarlama araçlarından biri olması nedeniyle e-postalarınız, okula dönüşle ilgili landing page’e daha fazla yönlendirme yapmasını sağlayabilir. E-posta listelerinde doğru bir kategorilendirme yapmanız durumunda doğru hedef kitlelere doğru ürün önerileri yaparak, e-postalarınızı kişiselleştirebilir ve daha fazla geri dönüşümler elde edebilirsiniz.

Son dakika alışveriş yapacak kişileri unutmayın

Bu süreç içerisinde okul alışverişini son dakikaya bırakacak olan kişileri de unutmamanız gerekiyor. Okulların açılma tarihine yakın günlerde son dakika alışveriş yapacak kişilere özel reklam kampanyaları oluşturabilir ve bu kişilere hızlı gönderim gibi teklifler sunabilirsiniz.

Tüketicilerin bir bölümü bu alışverişlerini son anlara bırakacağı için hızlı gönderim gibi seçenekler onların eyleme geçmesini kolaylaştırırken, sizin de geri dönüşümlerinizi artırmanıza olanak tanır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi, sosyal ağlardaki pazarlama, reklam ve müşteri destek çalışmalarınızın temelini oluşturmaktadır. Doğru bir şekilde yönetilmeyen hesaplar, firmaların bu mecralar üzerindeki çalışmalarını olumsuz...
21 Mart 2020
Sinan Oypan
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
2 Ekim 2017
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
2021’de kendi işini kurarak, internetten satış yapmak isteyenler için bu yazımızın konusu 2021’de öne çıkacak girişim fikirleri. Farklı girişimlerde bulumak ve farklı iş modellerine yönelmek isteyenlerin yanı sıra...
25 Kasım 2020
Sinan Oypan
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin blog bölümünde etkileşimi artırmak ve kullanıcılara bir değer sunabilmek için “Nasıl yapılı?” temalı içerikler oluşturmayı deneyebilirsiniz. Bu tür içerikler hem kullanıcılara bir değer sunarken hem de...
14 Şubat 2017
Sinan Oypan
Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?
Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?
Instagram’da bir marka yaratmak için farklı stratejiler geliştirebilir ve bu stratejilerle markanızın geniş kitleler tarafından tanınmasını sağlayabilirsiniz. Bu stratejiler, marka kimliğinin oluşmasını sağlarken, şirket olarak...
30 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
10 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan...
3 Ekim 2017
Sinan Oypan
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak,...
15 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinin özellikle dikkat etmesi ve üzerinde durması gereken konulardan biri de nakit akışı. E-ticaret firmalar genellikle karlılık üzerinde daha fazla dursalar da nakit akışı onlar için daha önemli bir konudur. Nakit...
12 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?
Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?
Web site tasarımları da her yıl değişmekte ve kullanıcılara farklı; aynı zamanda daha iyi deneyimler yaşatmak için de gelişmekte. Web site tasarım trendleri 2020 yılında da bazı değişikliklere uğrayacak. Bu trendleri bazıları,...
2 Aralık 2019
Sinan Oypan
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin