Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?

4 Eylül 2017
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?

Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da açılmasıyla beraber e-ticaret firmaları yaz sezonundaki durgunluğu geride bırakma şansını yakalarlar.

Okula dönüşlerin başlaması da e-ticaret firmalarının satış ve pazarlama stratejileri geliştirmesine neden oluyor. Öğrenciler, öğretmenler ve velilerden oluşan büyük bir hedef kitlenin olması da doğal olarak okula dönüş dönemlerini daha da önemli kılıyor. E-ticaret firmalarının bu dönemi iyi bir şekilde değerlendirmeleri de geri dönüşümlerini artırmalarına yardımcı olur. Bu rehberimizde de e-ticaret firmalarının okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmelerini sağlayacak ipuçlarını paylaşıyor olacağız.

Hedef kitlenizi belirleyin

Okula dönüş dönemindeki hedef kitlenizi ayrıca belirlemeniz gerekir. Bu süreç içerisinde en çok alışverişi yapanlar velilerdir. Çocuklarının ihtiyaçlarını karşılamak isteyen veliler farklı ürünleri inceleyeceklerdir. Bunların yanı sıra daha farklı bir hedef kitle olarak öğretmenleri ya da üniversite öğrencilerini de belirleyebilirsiniz.

Farklı hedef kitlelerin farklı ihtiyaçları olacaktır bu sebeple de sizin için doğru olan kitleyi belirlemeniz, pazarlama ve reklam stratejilerinizi doğru bir şekilde belirlemenize yardımcı olur.

Hedef kitlenizin ihtiyaçlarını belirleyin

Hedef kitlenizi belirledikten sonra bu kişilerin ihtiyaçlarını doğru bir şekilde belirlemeniz gerekir. Her bir hedef kitlenin bu dönemdeki beklentisi farklı olacaktır. Velilerin ihtiyaçları farklı bir yönde olurken, öğretmenler daha farklı ürünlere yöneleceklerdir. Bunların yanı sıra üniversite öğrencilerinin de okul öncesi alacakları ürünler farklıdır.

Hedef kitlenizi belirlemeniz, onların hangi ihtiyaçlarını olacağını daha iyi bir şekilde belirlemenizi sağlar. Onların ihtiyaçlarını belirledikten sonra da site üzerinde öne çıkaracağınız ve reklam vereceğiniz ürünleri iyi bir şekilde belirleyebilirsiniz.

Okula dönüş ürünleriyle ilgili landing page’ler hazırlayın

Hedef kitlenizin ihtiyaçlarını da belirledikten sonra e-ticaret siteniz üzerinde bir landing page hazırlayarak, reklamlarınız ile kullanıcıları bu sayfaya yönlendirebilirsiniz. Reklamlar haricinde ana sayfanız üzerinde de bir banner ile okul alışverişi yapmak isteyen tüketicileri bu sayfaya yönlendirebilirsiniz.

Bu landing page üzerinde farklı ürün kategorilerini gösterebilir, okul alışverişi ile ilgili sitenizde yer alan ürünleri bu alanda tüketicilere gösterebilirsiniz. Tüketicilerin işini kolaylaştırmanız ve bu dönemle ilgili ürünlere ulaşmalarını kolaylaştırmanız, onların site üzerinde daha hızlı eyleme geçmesini sağlar.

Okula dönüş dönemiyle ilgili içerikler hazırlayın

İçerik pazarlama da bu dönemde yararlanabileceğiniz pazarlama araçlarından biri. E-ticaret sitenizin blogunda ya da sosyal mecralarda paylaşmak için okula dönüş dönemiyle ilgili içerikler hazırlayabilir ve bu içeriklerde e-ticaret sitenizde yer alan ürünlere yönlendirmeler yapabilirsiniz. Bu süreç içerisinde kullanıcılar okula dönüşle ilgili içeriklere ilgi gösterecekleri için, bu içerik aracılığı ile e-ticaret sayfanız üzerindeki ürünlere yönlendirmek için bir trafik yaratabilirsiniz.

Sosyal medya reklamlarından yararlanın

Okula dönüş dönemiyle ilgili reklam kampanyalarınızı sosyal mecralar üzerinden kullanıcılara ulaştırabilirsiniz. Geniş hedef kitlelere ulaşma fırsatı nedeniyle sosyal mecralar duyurularınızı yapmak için oldukça ideal yerlerdir.

Popülerliğinin artması ve reklam seçeneklerinin geniş olması nedeniyle Instagram reklamlarına yönelerek, kullanıcılara bu mecralar üzerinden ulaşabilirsiniz. Instagram haricinde Facebook reklamları da geniş hedef kitlelere ve özellikle velilere ulaşmak için daha ideal bir platform olabilir. Sosyal medya reklamlarınızda hedef kitlenizin daha fazla yer aldığı mecralara yönelmek elinizdeki pazarlama bütçesini daha iyi bir şekilde kullanmanıza yardımcı olur.

E-posta gönderimleri yapın

Sahip olduğunuz e-posta abonelerinize de okula dönüşle ilgili e-posta gönderimleri yapabilirsiniz. En etkili pazarlama araçlarından biri olması nedeniyle e-postalarınız, okula dönüşle ilgili landing page’e daha fazla yönlendirme yapmasını sağlayabilir. E-posta listelerinde doğru bir kategorilendirme yapmanız durumunda doğru hedef kitlelere doğru ürün önerileri yaparak, e-postalarınızı kişiselleştirebilir ve daha fazla geri dönüşümler elde edebilirsiniz.

Son dakika alışveriş yapacak kişileri unutmayın

Bu süreç içerisinde okul alışverişini son dakikaya bırakacak olan kişileri de unutmamanız gerekiyor. Okulların açılma tarihine yakın günlerde son dakika alışveriş yapacak kişilere özel reklam kampanyaları oluşturabilir ve bu kişilere hızlı gönderim gibi teklifler sunabilirsiniz.

Tüketicilerin bir bölümü bu alışverişlerini son anlara bırakacağı için hızlı gönderim gibi seçenekler onların eyleme geçmesini kolaylaştırırken, sizin de geri dönüşümlerinizi artırmanıza olanak tanır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi, sosyal ağlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarınızın verimini artırma açısından önemli olduğundan, geliştirilmesi ve zaman içerisinde güncellenmesi gerekir. Daha iyi bir sosyal medya stratejisi...
26 Haziran 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Dijital pazarlama çalışmaları sırasında iyi sonuçlar alabilmek için profesyonel destek almak gerekebiliyor. Küçük işletmeler için dijital pazarlama çalışmalarının oldukça önemi vardır; çünkü marka bilinirliğini artırmak...
24 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi...
4 Nisan 2019
Sinan Oypan
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmalarında eski paylaşımlar çoğu zaman uzun vadede unutuluyor. Bu tür çalışmalar genellikle kısa vadede kullanıldığı için, sadece organik arama sonuçları üzerinden trafik sağlanmasının yolunu...
8 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network kurmak, iş hayatında çevrenizi genişletmek ve isminizi duyurmak için önemli konulardan biri olarak öne çıkar. Bulunduğunuz sektör içindeki ya da farklı sektörlerdeki kişilerle iyi iş ve arkadaşlık ilişkileri kurmak, iş...
30 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme bir mailing çalışmasının belki de en önemli kısmıdır. Çünkü ancak bu e-posta kampanya ölçümleme ile mailing çalışmanızın başarıya ulaşıp ulaşmadığını anlayabilirsiniz. Bu sebeple de...
31 Mart 2017
Sinan Oypan
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Ana e-ticaret şirketinizin yanı sıra, farklı ürün satışları yapmak ya da pazarda farklı bir rakip firma algısı yaratmak için yan marka kurabilirsiniz. Tabii ki yan marka kurduğunuzda, akla gelen sorulardan biri bu marka için yeni...
24 Mart 2019
Sinan Oypan
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartı ile alışverişlerde yeni düzenleme 17 Ağustos’ta yürürlüğe giriyor. BDDK tarafından alınan karar sonrasında, kredi kartı kullanıcılarının, internetten alışveriş yapabilmek için, 17 Ağustos’a kadar...
1 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler...
4 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitelerinde ürün karşılaştırma özelliğini kullanıcılara sunmak, satın alma sürecinde tüketicilerin kararlarını daha etkili bir şekilde vermelerini sağlar. Ürün karşılaştırma özelliğini etkili bir şekilde...
25 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin