Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?

4 Eylül 2017
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?

Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da açılmasıyla beraber e-ticaret firmaları yaz sezonundaki durgunluğu geride bırakma şansını yakalarlar.

Okula dönüşlerin başlaması da e-ticaret firmalarının satış ve pazarlama stratejileri geliştirmesine neden oluyor. Öğrenciler, öğretmenler ve velilerden oluşan büyük bir hedef kitlenin olması da doğal olarak okula dönüş dönemlerini daha da önemli kılıyor. E-ticaret firmalarının bu dönemi iyi bir şekilde değerlendirmeleri de geri dönüşümlerini artırmalarına yardımcı olur. Bu rehberimizde de e-ticaret firmalarının okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmelerini sağlayacak ipuçlarını paylaşıyor olacağız.

Hedef kitlenizi belirleyin

Okula dönüş dönemindeki hedef kitlenizi ayrıca belirlemeniz gerekir. Bu süreç içerisinde en çok alışverişi yapanlar velilerdir. Çocuklarının ihtiyaçlarını karşılamak isteyen veliler farklı ürünleri inceleyeceklerdir. Bunların yanı sıra daha farklı bir hedef kitle olarak öğretmenleri ya da üniversite öğrencilerini de belirleyebilirsiniz.

Farklı hedef kitlelerin farklı ihtiyaçları olacaktır bu sebeple de sizin için doğru olan kitleyi belirlemeniz, pazarlama ve reklam stratejilerinizi doğru bir şekilde belirlemenize yardımcı olur.

Hedef kitlenizin ihtiyaçlarını belirleyin

Hedef kitlenizi belirledikten sonra bu kişilerin ihtiyaçlarını doğru bir şekilde belirlemeniz gerekir. Her bir hedef kitlenin bu dönemdeki beklentisi farklı olacaktır. Velilerin ihtiyaçları farklı bir yönde olurken, öğretmenler daha farklı ürünlere yöneleceklerdir. Bunların yanı sıra üniversite öğrencilerinin de okul öncesi alacakları ürünler farklıdır.

Hedef kitlenizi belirlemeniz, onların hangi ihtiyaçlarını olacağını daha iyi bir şekilde belirlemenizi sağlar. Onların ihtiyaçlarını belirledikten sonra da site üzerinde öne çıkaracağınız ve reklam vereceğiniz ürünleri iyi bir şekilde belirleyebilirsiniz.

Okula dönüş ürünleriyle ilgili landing page’ler hazırlayın

Hedef kitlenizin ihtiyaçlarını da belirledikten sonra e-ticaret siteniz üzerinde bir landing page hazırlayarak, reklamlarınız ile kullanıcıları bu sayfaya yönlendirebilirsiniz. Reklamlar haricinde ana sayfanız üzerinde de bir banner ile okul alışverişi yapmak isteyen tüketicileri bu sayfaya yönlendirebilirsiniz.

Bu landing page üzerinde farklı ürün kategorilerini gösterebilir, okul alışverişi ile ilgili sitenizde yer alan ürünleri bu alanda tüketicilere gösterebilirsiniz. Tüketicilerin işini kolaylaştırmanız ve bu dönemle ilgili ürünlere ulaşmalarını kolaylaştırmanız, onların site üzerinde daha hızlı eyleme geçmesini sağlar.

Okula dönüş dönemiyle ilgili içerikler hazırlayın

İçerik pazarlama da bu dönemde yararlanabileceğiniz pazarlama araçlarından biri. E-ticaret sitenizin blogunda ya da sosyal mecralarda paylaşmak için okula dönüş dönemiyle ilgili içerikler hazırlayabilir ve bu içeriklerde e-ticaret sitenizde yer alan ürünlere yönlendirmeler yapabilirsiniz. Bu süreç içerisinde kullanıcılar okula dönüşle ilgili içeriklere ilgi gösterecekleri için, bu içerik aracılığı ile e-ticaret sayfanız üzerindeki ürünlere yönlendirmek için bir trafik yaratabilirsiniz.

Sosyal medya reklamlarından yararlanın

Okula dönüş dönemiyle ilgili reklam kampanyalarınızı sosyal mecralar üzerinden kullanıcılara ulaştırabilirsiniz. Geniş hedef kitlelere ulaşma fırsatı nedeniyle sosyal mecralar duyurularınızı yapmak için oldukça ideal yerlerdir.

Popülerliğinin artması ve reklam seçeneklerinin geniş olması nedeniyle Instagram reklamlarına yönelerek, kullanıcılara bu mecralar üzerinden ulaşabilirsiniz. Instagram haricinde Facebook reklamları da geniş hedef kitlelere ve özellikle velilere ulaşmak için daha ideal bir platform olabilir. Sosyal medya reklamlarınızda hedef kitlenizin daha fazla yer aldığı mecralara yönelmek elinizdeki pazarlama bütçesini daha iyi bir şekilde kullanmanıza yardımcı olur.

E-posta gönderimleri yapın

Sahip olduğunuz e-posta abonelerinize de okula dönüşle ilgili e-posta gönderimleri yapabilirsiniz. En etkili pazarlama araçlarından biri olması nedeniyle e-postalarınız, okula dönüşle ilgili landing page’e daha fazla yönlendirme yapmasını sağlayabilir. E-posta listelerinde doğru bir kategorilendirme yapmanız durumunda doğru hedef kitlelere doğru ürün önerileri yaparak, e-postalarınızı kişiselleştirebilir ve daha fazla geri dönüşümler elde edebilirsiniz.

Son dakika alışveriş yapacak kişileri unutmayın

Bu süreç içerisinde okul alışverişini son dakikaya bırakacak olan kişileri de unutmamanız gerekiyor. Okulların açılma tarihine yakın günlerde son dakika alışveriş yapacak kişilere özel reklam kampanyaları oluşturabilir ve bu kişilere hızlı gönderim gibi teklifler sunabilirsiniz.

Tüketicilerin bir bölümü bu alışverişlerini son anlara bırakacağı için hızlı gönderim gibi seçenekler onların eyleme geçmesini kolaylaştırırken, sizin de geri dönüşümlerinizi artırmanıza olanak tanır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
E-ticaret sektörünün hızla büyüdüğü bu yıllarda özellikle enstruman mağazaları da sanal mağazacılığa giriş yapıyor. Türkiye genelinde isim yapmış pek çok mağaza artık internet üzerinden de satışlarını...
2 Eylül 2017
IdeaSoft
2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri
2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri
Teknolojik gelişmelerin yanı sıra kullanıcı alışkanlıklarının değişmesiyle beraber sosyal mecralar da yeniden şekilleniyor. Her yıl olduğu gibi önümüzdeki yıl da sosyal medya trendlerinde bir takım değişiklikler olurken,...
28 Kasım 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlama çalışmalarında PPC reklam yöntemini kullanmak size birçok farklı konuda fayda sağlar. Tıklama başına maliyet anlamına gelen PPC, reklam bütçesinin nasıl harcanacağını belirlendiği bir metoddur ve farklı...
21 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi...
2 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
Fiziki mağazalar, e-ticaret firmalarından birçok konuda ders alabilecekleri gibi, e-ticaret siteleri de fiziki mağaza yönetimi konusundan birçok şey öğrenebilir. Fiziki mağaza yönetimi, e-ticarete kıyasla çok uzun süredir yapılmakta...
28 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
Fiziki mağazalardaki alışveriş sürecini sanal mağazacılığa taşıma aracı olan e-ticaret, son yıllardaki dijital dönüşümün olumlu bir getirisi olarak karşımızda durur. Büyüyen e-ticaret pazarında yerini almak isteyen büyük,...
28 Şubat 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
Sanal mağazanız müşterileriniz ile güçlü ilişkiler kurmanızı sağlayan bir araçtır. E-ticaret yapan kişiler için e ticarette satış arttırma teknikleri içinde, müşteriler üzerinde iyi bir satın alma deneyimi oluşturmak gelir....
21 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online işler konusunda arayışa girenler, işini evden yönetip, aynı zamanda kendi işinin patronu olmak isteyenler için e-ticaret pazarı; düşük riskli, az yatırımla işinizi kurabileceğiniz bir alan olarak dikkat çekiyor. ...
14 Ağustos 2020
IdeaSoft
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Mobil cihazlarda gösterilen konum bazlı reklamlar, tüketicilere ulaşma ve onlara fırsatlar sunma konusunda e-firmalara kolaylık sağlıyor. Konum bazlı reklamlar hem e-ticaret hem de fiziki mağazası bulunan firmalar için oldukça...
17 Şubat 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
21 Haziran 2017
Sinan Oypan
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan