fbpx

Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?

4 Eylül 2017
Sinan Oypan

Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da açılmasıyla beraber e-ticaret firmaları yaz sezonundaki durgunluğu geride bırakma şansını yakalarlar.

Okula dönüşlerin başlaması da e-ticaret firmalarının satış ve pazarlama stratejileri geliştirmesine neden oluyor. Öğrenciler, öğretmenler ve velilerden oluşan büyük bir hedef kitlenin olması da doğal olarak okula dönüş dönemlerini daha da önemli kılıyor. E-ticaret firmalarının bu dönemi iyi bir şekilde değerlendirmeleri de geri dönüşümlerini artırmalarına yardımcı olur. Bu rehberimizde de e-ticaret firmalarının okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmelerini sağlayacak ipuçlarını paylaşıyor olacağız.

Hedef kitlenizi belirleyin

Okula dönüş dönemindeki hedef kitlenizi ayrıca belirlemeniz gerekir. Bu süreç içerisinde en çok alışverişi yapanlar velilerdir. Çocuklarının ihtiyaçlarını karşılamak isteyen veliler farklı ürünleri inceleyeceklerdir. Bunların yanı sıra daha farklı bir hedef kitle olarak öğretmenleri ya da üniversite öğrencilerini de belirleyebilirsiniz.

Farklı hedef kitlelerin farklı ihtiyaçları olacaktır bu sebeple de sizin için doğru olan kitleyi belirlemeniz, pazarlama ve reklam stratejilerinizi doğru bir şekilde belirlemenize yardımcı olur.

Hedef kitlenizin ihtiyaçlarını belirleyin

Hedef kitlenizi belirledikten sonra bu kişilerin ihtiyaçlarını doğru bir şekilde belirlemeniz gerekir. Her bir hedef kitlenin bu dönemdeki beklentisi farklı olacaktır. Velilerin ihtiyaçları farklı bir yönde olurken, öğretmenler daha farklı ürünlere yöneleceklerdir. Bunların yanı sıra üniversite öğrencilerinin de okul öncesi alacakları ürünler farklıdır.

Hedef kitlenizi belirlemeniz, onların hangi ihtiyaçlarını olacağını daha iyi bir şekilde belirlemenizi sağlar. Onların ihtiyaçlarını belirledikten sonra da site üzerinde öne çıkaracağınız ve reklam vereceğiniz ürünleri iyi bir şekilde belirleyebilirsiniz.

Okula dönüş ürünleriyle ilgili landing page’ler hazırlayın

Hedef kitlenizin ihtiyaçlarını da belirledikten sonra e-ticaret siteniz üzerinde bir landing page hazırlayarak, reklamlarınız ile kullanıcıları bu sayfaya yönlendirebilirsiniz. Reklamlar haricinde ana sayfanız üzerinde de bir banner ile okul alışverişi yapmak isteyen tüketicileri bu sayfaya yönlendirebilirsiniz.

Bu landing page üzerinde farklı ürün kategorilerini gösterebilir, okul alışverişi ile ilgili sitenizde yer alan ürünleri bu alanda tüketicilere gösterebilirsiniz. Tüketicilerin işini kolaylaştırmanız ve bu dönemle ilgili ürünlere ulaşmalarını kolaylaştırmanız, onların site üzerinde daha hızlı eyleme geçmesini sağlar.

Okula dönüş dönemiyle ilgili içerikler hazırlayın

İçerik pazarlama da bu dönemde yararlanabileceğiniz pazarlama araçlarından biri. E-ticaret sitenizin blogunda ya da sosyal mecralarda paylaşmak için okula dönüş dönemiyle ilgili içerikler hazırlayabilir ve bu içeriklerde e-ticaret sitenizde yer alan ürünlere yönlendirmeler yapabilirsiniz. Bu süreç içerisinde kullanıcılar okula dönüşle ilgili içeriklere ilgi gösterecekleri için, bu içerik aracılığı ile e-ticaret sayfanız üzerindeki ürünlere yönlendirmek için bir trafik yaratabilirsiniz.

Sosyal medya reklamlarından yararlanın

Okula dönüş dönemiyle ilgili reklam kampanyalarınızı sosyal mecralar üzerinden kullanıcılara ulaştırabilirsiniz. Geniş hedef kitlelere ulaşma fırsatı nedeniyle sosyal mecralar duyurularınızı yapmak için oldukça ideal yerlerdir.

Popülerliğinin artması ve reklam seçeneklerinin geniş olması nedeniyle Instagram reklamlarına yönelerek, kullanıcılara bu mecralar üzerinden ulaşabilirsiniz. Instagram haricinde Facebook reklamları da geniş hedef kitlelere ve özellikle velilere ulaşmak için daha ideal bir platform olabilir. Sosyal medya reklamlarınızda hedef kitlenizin daha fazla yer aldığı mecralara yönelmek elinizdeki pazarlama bütçesini daha iyi bir şekilde kullanmanıza yardımcı olur.

E-posta gönderimleri yapın

Sahip olduğunuz e-posta abonelerinize de okula dönüşle ilgili e-posta gönderimleri yapabilirsiniz. En etkili pazarlama araçlarından biri olması nedeniyle e-postalarınız, okula dönüşle ilgili landing page’e daha fazla yönlendirme yapmasını sağlayabilir. E-posta listelerinde doğru bir kategorilendirme yapmanız durumunda doğru hedef kitlelere doğru ürün önerileri yaparak, e-postalarınızı kişiselleştirebilir ve daha fazla geri dönüşümler elde edebilirsiniz.

Son dakika alışveriş yapacak kişileri unutmayın

Bu süreç içerisinde okul alışverişini son dakikaya bırakacak olan kişileri de unutmamanız gerekiyor. Okulların açılma tarihine yakın günlerde son dakika alışveriş yapacak kişilere özel reklam kampanyaları oluşturabilir ve bu kişilere hızlı gönderim gibi teklifler sunabilirsiniz.

Tüketicilerin bir bölümü bu alışverişlerini son anlara bırakacağı için hızlı gönderim gibi seçenekler onların eyleme geçmesini kolaylaştırırken, sizin de geri dönüşümlerinizi artırmanıza olanak tanır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizde bulunması gereken alanlardan biri de Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfasıdır. Tüketiciler sitenize girdiklerinde, hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da sizinle...
19 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayına almadan önce son düzenlemeleri yapmak ve siteyi gözden geçirmek için bir kontrol listesi oluşturmanız önemlidir. Hangi alanlara son bir kez daha bakılması gerektiğini ve web site üzerinde hangi bölümlerin...
18 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın...
6 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri
Youtube içerik fikri geliştirmek, uzun vadede Youtube kanalınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza ve burada daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Kullanabileceğiniz birçok farklı Youtube içerik fikri bulunuyor. Bu fikirler...
25 Eylül 2020
Sinan Oypan
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının...
4 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site...
6 Kasım 2016
Sinan Oypan
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve...
17 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin pazarlama ve reklam stratejileri hakkında birçok bilgi edinebilir ve rekabette onların önüne geçebilirsiniz. Rakip analizi yapmak ve rakiplerin ne gibi çalışmalar yaptıklarını yakından...
30 Kasım 2020
Sinan Oypan
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Bugün Instagram özellikleri arasından işletmelerin daha işlevsel kullandıklarında fayda sağlayabileceği maddelere değinmek istedik. Türkiye’de sosyal medya kullanımı büyük bir ivmeyle artış gösteriyor. İşletmeler sosyal...
22 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulama ile tüketicilere ulaşmayı planlıyorsanız, bu uygulama için birçok farklı pazarlama ve reklam kanalından yararlanmanız gerekebiliyor. Mobil uygulamalardaki rekabetin bir hayli fazla olması, firmaları da bu konuda...
13 Nisan 2017
Sinan Oypan
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Günümüzde internetten alışverişlerde, e-ticaret firmalarının baş etmesi gereken konulardan biri de kredi kartı dolandırıcılığı. Kredi kartı dolandırıcılığı nedeniyle hem birçok tüketici hem de firma ciddi zarar...
16 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up’lar e-ticaret şirketlerinin sıklıkla kullandığı araçlardan biri. E-posta liste aboneliği ya da yeni kampanya ve fırsatları duyurmak için kullanılan bu araçlar, bir kullanıcı siteyi ziyaret ettiğinde otomatik olarak yeni...
23 Temmuz 2018
Sinan Oypan