Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?

4 Eylül 2017
Sinan Oypan

Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da açılmasıyla beraber e-ticaret firmaları yaz sezonundaki durgunluğu geride bırakma şansını yakalarlar.

Okula dönüşlerin başlaması da e-ticaret firmalarının satış ve pazarlama stratejileri geliştirmesine neden oluyor. Öğrenciler, öğretmenler ve velilerden oluşan büyük bir hedef kitlenin olması da doğal olarak okula dönüş dönemlerini daha da önemli kılıyor. E-ticaret firmalarının bu dönemi iyi bir şekilde değerlendirmeleri de geri dönüşümlerini artırmalarına yardımcı olur. Bu rehberimizde de e-ticaret firmalarının okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmelerini sağlayacak ipuçlarını paylaşıyor olacağız.

Hedef kitlenizi belirleyin

Okula dönüş dönemindeki hedef kitlenizi ayrıca belirlemeniz gerekir. Bu süreç içerisinde en çok alışverişi yapanlar velilerdir. Çocuklarının ihtiyaçlarını karşılamak isteyen veliler farklı ürünleri inceleyeceklerdir. Bunların yanı sıra daha farklı bir hedef kitle olarak öğretmenleri ya da üniversite öğrencilerini de belirleyebilirsiniz.

Farklı hedef kitlelerin farklı ihtiyaçları olacaktır bu sebeple de sizin için doğru olan kitleyi belirlemeniz, pazarlama ve reklam stratejilerinizi doğru bir şekilde belirlemenize yardımcı olur.

Hedef kitlenizin ihtiyaçlarını belirleyin

Hedef kitlenizi belirledikten sonra bu kişilerin ihtiyaçlarını doğru bir şekilde belirlemeniz gerekir. Her bir hedef kitlenin bu dönemdeki beklentisi farklı olacaktır. Velilerin ihtiyaçları farklı bir yönde olurken, öğretmenler daha farklı ürünlere yöneleceklerdir. Bunların yanı sıra üniversite öğrencilerinin de okul öncesi alacakları ürünler farklıdır.

Hedef kitlenizi belirlemeniz, onların hangi ihtiyaçlarını olacağını daha iyi bir şekilde belirlemenizi sağlar. Onların ihtiyaçlarını belirledikten sonra da site üzerinde öne çıkaracağınız ve reklam vereceğiniz ürünleri iyi bir şekilde belirleyebilirsiniz.

Okula dönüş ürünleriyle ilgili landing page’ler hazırlayın

Hedef kitlenizin ihtiyaçlarını da belirledikten sonra e-ticaret siteniz üzerinde bir landing page hazırlayarak, reklamlarınız ile kullanıcıları bu sayfaya yönlendirebilirsiniz. Reklamlar haricinde ana sayfanız üzerinde de bir banner ile okul alışverişi yapmak isteyen tüketicileri bu sayfaya yönlendirebilirsiniz.

Bu landing page üzerinde farklı ürün kategorilerini gösterebilir, okul alışverişi ile ilgili sitenizde yer alan ürünleri bu alanda tüketicilere gösterebilirsiniz. Tüketicilerin işini kolaylaştırmanız ve bu dönemle ilgili ürünlere ulaşmalarını kolaylaştırmanız, onların site üzerinde daha hızlı eyleme geçmesini sağlar.

Okula dönüş dönemiyle ilgili içerikler hazırlayın

İçerik pazarlama da bu dönemde yararlanabileceğiniz pazarlama araçlarından biri. E-ticaret sitenizin blogunda ya da sosyal mecralarda paylaşmak için okula dönüş dönemiyle ilgili içerikler hazırlayabilir ve bu içeriklerde e-ticaret sitenizde yer alan ürünlere yönlendirmeler yapabilirsiniz. Bu süreç içerisinde kullanıcılar okula dönüşle ilgili içeriklere ilgi gösterecekleri için, bu içerik aracılığı ile e-ticaret sayfanız üzerindeki ürünlere yönlendirmek için bir trafik yaratabilirsiniz.

Sosyal medya reklamlarından yararlanın

Okula dönüş dönemiyle ilgili reklam kampanyalarınızı sosyal mecralar üzerinden kullanıcılara ulaştırabilirsiniz. Geniş hedef kitlelere ulaşma fırsatı nedeniyle sosyal mecralar duyurularınızı yapmak için oldukça ideal yerlerdir.

Popülerliğinin artması ve reklam seçeneklerinin geniş olması nedeniyle Instagram reklamlarına yönelerek, kullanıcılara bu mecralar üzerinden ulaşabilirsiniz. Instagram haricinde Facebook reklamları da geniş hedef kitlelere ve özellikle velilere ulaşmak için daha ideal bir platform olabilir. Sosyal medya reklamlarınızda hedef kitlenizin daha fazla yer aldığı mecralara yönelmek elinizdeki pazarlama bütçesini daha iyi bir şekilde kullanmanıza yardımcı olur.

E-posta gönderimleri yapın

Sahip olduğunuz e-posta abonelerinize de okula dönüşle ilgili e-posta gönderimleri yapabilirsiniz. En etkili pazarlama araçlarından biri olması nedeniyle e-postalarınız, okula dönüşle ilgili landing page’e daha fazla yönlendirme yapmasını sağlayabilir. E-posta listelerinde doğru bir kategorilendirme yapmanız durumunda doğru hedef kitlelere doğru ürün önerileri yaparak, e-postalarınızı kişiselleştirebilir ve daha fazla geri dönüşümler elde edebilirsiniz.

Son dakika alışveriş yapacak kişileri unutmayın

Bu süreç içerisinde okul alışverişini son dakikaya bırakacak olan kişileri de unutmamanız gerekiyor. Okulların açılma tarihine yakın günlerde son dakika alışveriş yapacak kişilere özel reklam kampanyaları oluşturabilir ve bu kişilere hızlı gönderim gibi teklifler sunabilirsiniz.

Tüketicilerin bir bölümü bu alışverişlerini son anlara bırakacağı için hızlı gönderim gibi seçenekler onların eyleme geçmesini kolaylaştırırken, sizin de geri dönüşümlerinizi artırmanıza olanak tanır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak isteyen girişimcilerin, uygulaması gereken bir takım yönetim ilkeleri bulunuyor. Bu yönetim ilkeleri, e-ticaret sitenizi nasıl fikirler verdiği gibi size bazı konularda yol da gösterecektir. Günümüzde,...
26 Ağustos 2019
Sinan Oypan
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B, B2C’ye kıyasla daha zor bir alandır; ancak hacim olarak bakıldığında B2B’ler üzerindeki işlem hacmi daha fazladır. B2B e-ticaret sitelerinin hazırlanışında ve yönetiminde yapılan bazı hatalar da bu işlem hacminin...
19 Ekim 2017
Sinan Oypan
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Yeni trend arama yöntemlerini kullandığınızda sektördeki rekabette öne çıkabileceğiniz gibi sunacağınız farklılıklar nedeniyle tüketicilerin de ilgisini çekebilirsiniz. Günümüzde hem teknolojik yenilikler hem de değişen...
10 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Moda girişimi; özgün tasarımların önemli hale gelmesiyle ürün ve hizmetlerin kişiye özel olması tüketiciler tarafından daha çok tercih ediliyor. Buna bağlı olarak fabrikasyon ürünlere olan talep de gittikçe daralıyor. Bu açıdan...
25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticaret şirketinizin karlılığını görmek ve devam ettirmek için gelir gider hesaplama yapmanız bir hayli önemlidir. Şirketinizin gelir durumunu, nakit akışını ve harcamalarını hesaplayarak şirketinizin karlılığını...
5 Mart 2020
Sinan Oypan
E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi, web sitenizin hızlı çalışması, gelen trafiği kaldırabilmesi ve sitenin güvenliği açısından oldukça önemli bir süreçtir. Güvenli bir hosting üzerine altyapınızı kurmanın yanı sıra seçeceğiniz...
28 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır. Tabii ki içerik planı...
21 Aralık 2016
Sinan Oypan
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz. Influencer marketing ne demek? Influencer marketing son...
29 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
İşletme yönetimi, e-ticarette önemli bir yere sahip olduğu gibi şirketlerin de özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Özellikle işlerini büyütmek isteyen küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları...
18 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının sosyal medya krizlerine karşı hazırlıklı olması ve önceden planlamalar yapmaları gerekir. Serimizin ilk bölümünde de bu hazırlık ve plan süreçlerinin yanı sıra krizlerin belirlenmesi ile ilgili...
27 Mart 2017
Sinan Oypan
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Instagram’ın bir süredir kullanımda olan uygulamalarından biri de Instagram TV yani IGTV. Bu özellik ile Instagram üzerinde daha uzun süreli videolar yükleyerek, takipçilerinize farklı mesajlar ve içerikler...
19 Eylül 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
2 yılı aşkın bir süredir e-ticaret sektörü, e-ticaret yapan ve yapacak girişimciler için sayısız içerik ürettik. Dijital pazarlamadan sosyal medyaya, kargo yönetiminden SEO'ya kadar neredeyse değinmediğimiz konu ve içerik kalmadı....
9 Ocak 2018
Seyhun Özkara