Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi

17 Ağustos 2018
Sinan Oypan

Okula dönüş dönemiyle beraber yaz aylarının bitmesiyle yeni sezon da açılmaya başlıyor. Bu dönemde e-ticaret firmaları, durgun geçen yaz ayları sonrasında satışlarını tekrar artırabilmek için çalışmalara başlıyorlar. Tabii ki okula dönüş dönemi farklı sektörler için de bazı fırsatları doğuruyor. Bu döneme hazır olmak içinse bazı unsurları kontrol etmek ve bu döneme hazırlanmak gerekiyor.

Okula dönüş döneminde hem site üzerinde, hem pazarlama ve reklam çalışmalarında hem de depo yönetimi konusunda bazı konulara özellikle dikkat etmek gerekiyor. Bu rehberimizde de bu konuların üzerinde duracağız.

Ürün katalog ve kategorilerinizi güncelleyin

Okula dönüş dönemi için ürün kategorilerinizi ve kataloglarınızı güncellemeniz faydalı olacaktır. Bu dönemde tüketicilerin satın alması olası olan ürünleriniz, kategorilerinizde ön plana çıkartmak ya da bu ürünlerle ilgili varış sayfaları hazırlayarak, kullanıcıların hızlı bir şekilde bu ürünlere ulaşmalarını sağlamak geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacaktır.

Depo ve stok kontrollerinizi yapın

Önceki yıllarda bu dönemlerde yaptığınız satışları inceleyerek, tüketicilerin hangi ürün ve ürün kategorilerine daha fazla ilgi gösterdiğini bulabilirsiniz. Okula dönüş ürünlerinizin listesini çıkartmak ve bu ürünlerin stok kontrollerini yapmanız, bu dönemde yapacağınız stok eksilmeleri nedeniyle satışları kaçırmamanıza yardımcı olacaktır.

Okula dönüş dönemi ile ilgili ürünlerinizi deponuzda stoklarda bulundurmanız, depo yönetiminizi bu ürünlerin odağında yapmanız gelen talepleri daha etkili bir şekilde karşılamanıza da yardımcı olacaktır.

Gerekli varış sayfalarınızı hazırlamaya başlayın

E-ticaret siteniz üzerinde okula dönüş döneminde kullanıcıların satın alma kararlarını etkileyecek, onlara bilgi verecek ve bu dönemle ilgili ürünleri bir arada göstermenizi sağlayacak varış sayfalarınızı da hazırlamanız geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Varış sayfalarınızın içeriklerini, hangi ürünlerin bu sayfalarda yer alacağını, hangi reklam kampanyalarıyla bu sayfalara yönlendirmeler yapılacağını planlamaya başlamanız, okula dönüş döneminde işlerin daha hızlı ve verimli bir şekilde devam etmesine yardımcı olacaktır.

Hedef kitle ayarlarınızı yapın

Bu dönemde vereceğiniz reklamların doğru hedef kitlelere ulaşması da bir hayli önemli. Doğru kitlelere ulaşamamanız, bu sezonda beklediğiniz satış rakamlarına ulaşamamanıza neden olacaktır.

Sosyal ağlardaki ya da Adwords reklam ayarlarınızdaki hedef kitle ayarlarınızı gözden geçirmeniz, gerekirse sadece bu döneme özel hedef kitlelere belirlemeniz, reklamlarınızın performansının da yükselmesine yardımcı olacaktır.

Reklam ve pazarlama içeriklerinizi hazırlamaya başlayın

Okula dönüşle ilgili yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızın içeriklerini de şimdiden hazırlamaya başlamanız iyi olacaktır. Son dakikaya bırakılan çalışmalar, beklediğiniz performansları göstermeyeceği için ön hazırlık yapmanız daha etkili sonuçlar almanızı sağlayacaktır.

Bu süreçte, hangi ürünlere ve ürün kategorilerine reklamlar vereceğinizi belirleyebilir; varış sayfalarınızın içerikleriyle reklam kampanya metinlerinizi hazırlayabilir; hangi mecralar üzerinde reklamlar vereceğinizi netleştirebilir; hedef kitle ayarlarınızı yapabilir ve bu süreçte pazarlama ve reklam çalışmaları için bütçenizi optimize edebilirsiniz.

Bu süreçte birçok firma reklam ve pazarlama çalışmaları yapacağı için, reklam ve pazarlama çalışmalarınıza önceden hazırlık yapmanız, rekabette bir adım öne çıkmanıza da yardımcı olacaktır.

E-posta içeriklerinizi hazırlayın

Bu dönemde e-posta pazarlama çalışmalarıyla da geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Bu nedenle de okula dönüş döneminde sunacağınız fırsat ve kampanyalarla ilgili e-posta içeriklerinizi şimdiden hazırlamaya başlayabilirsiniz. Bu süreçte e-posta içeriklerine, hangi fotoğrafların kullanılacağına, kampanya ve fırsat detaylarına ve e-posta abonelerini kategorize etmek üzerine çalışabilirsiniz.

E-posta pazarlama çalışmaları en yüksek geri dönüşümleri almanızı sağlayabileceği için, bu çalışmalara ne kadar erken başlarsanız, okula dönüş döneminin başlangıcında abonelerinize ulaşarak, satışlarınızı artıracak çalışmalar yapmaya başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
E-ticarette müşteri yorumlarının sosyal kanıt konusunda önemli bir yeri vardır. Site üzerindeki müşteri yorumlarınızı artırmanız, sitenizden alışveriş yapacak olan kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemesini sağlar...
9 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
2021’de kendi işini kurarak, internetten satış yapmak isteyenler için bu yazımızın konusu 2021’de öne çıkacak girişim fikirleri. Farklı girişimlerde bulumak ve farklı iş modellerine yönelmek isteyenlerin yanı sıra...
25 Kasım 2020
Sinan Oypan
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi...
2 Ekim 2016
Sinan Oypan
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
31 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma, e-ticaret sitelerinin içerik pazarlama çalışmalarında özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru stratejiyle hazırlanmış bir blog, uzun vadede hem e-ticaret sitesine SEO değeri katar...
18 Ağustos 2020
Sinan Oypan
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
E-ticaret sektörü son yıllarda ülkemizde bir hayli gelişmeye başladı ve önümüzdeki yıllarda da bu büyümenin devam etmesi bekleniyor. Günlük hayatta kullandığımız teknolojik cihazların artması ve internet kullanımının...
24 Şubat 2017
Sinan Oypan
Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler
Yeni bir sanal mağaza açmak ve internet üzerinden satışa başlamak için bazı belli adımları atmanız ve ön hazırlıklarınızı yapmanız gerekmektedir. Bu yazımızda da bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve sitenizi yayınlamadan önce...
4 Mart 2020
Sinan Oypan
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Sosyal medya pazarlama çalışmalarında Instagram kullanımı, markalara Snapchat’ten daha fazla geri dönüş sağlamaktadır. Snapchat, hikaye paylaşımı ve filtre seçenekleri konusunda Instagram’ın önünde yer alsa da, kullanıcı...
3 Haziran 2019
Sinan Oypan
SEO analiz nasıl yapılır?
E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç...
11 Ekim 2019
Sinan Oypan
Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları
Yoğun satış ve tatil dönemlerinde stok yönetimi, e-ticaret firmaları için daha da önemli bir konu haline geldiği için özenle yapılması gereken çalışmalardan biri oluyor. Yıl sonu yaklaşırken, yılbaşı satışlarını artırmak...
16 Aralık 2019
Sinan Oypan