Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi

17 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi

Okula dönüş dönemiyle beraber yaz aylarının bitmesiyle yeni sezon da açılmaya başlıyor. Bu dönemde e-ticaret firmaları, durgun geçen yaz ayları sonrasında satışlarını tekrar artırabilmek için çalışmalara başlıyorlar. Tabii ki okula dönüş dönemi farklı sektörler için de bazı fırsatları doğuruyor. Bu döneme hazır olmak içinse bazı unsurları kontrol etmek ve bu döneme hazırlanmak gerekiyor.

Okula dönüş döneminde hem site üzerinde, hem pazarlama ve reklam çalışmalarında hem de depo yönetimi konusunda bazı konulara özellikle dikkat etmek gerekiyor. Bu rehberimizde de bu konuların üzerinde duracağız.

Ürün katalog ve kategorilerinizi güncelleyin

Okula dönüş dönemi için ürün kategorilerinizi ve kataloglarınızı güncellemeniz faydalı olacaktır. Bu dönemde tüketicilerin satın alması olası olan ürünleriniz, kategorilerinizde ön plana çıkartmak ya da bu ürünlerle ilgili varış sayfaları hazırlayarak, kullanıcıların hızlı bir şekilde bu ürünlere ulaşmalarını sağlamak geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacaktır.

Depo ve stok kontrollerinizi yapın

Önceki yıllarda bu dönemlerde yaptığınız satışları inceleyerek, tüketicilerin hangi ürün ve ürün kategorilerine daha fazla ilgi gösterdiğini bulabilirsiniz. Okula dönüş ürünlerinizin listesini çıkartmak ve bu ürünlerin stok kontrollerini yapmanız, bu dönemde yapacağınız stok eksilmeleri nedeniyle satışları kaçırmamanıza yardımcı olacaktır.

Okula dönüş dönemi ile ilgili ürünlerinizi deponuzda stoklarda bulundurmanız, depo yönetiminizi bu ürünlerin odağında yapmanız gelen talepleri daha etkili bir şekilde karşılamanıza da yardımcı olacaktır.

Gerekli varış sayfalarınızı hazırlamaya başlayın

E-ticaret siteniz üzerinde okula dönüş döneminde kullanıcıların satın alma kararlarını etkileyecek, onlara bilgi verecek ve bu dönemle ilgili ürünleri bir arada göstermenizi sağlayacak varış sayfalarınızı da hazırlamanız geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Varış sayfalarınızın içeriklerini, hangi ürünlerin bu sayfalarda yer alacağını, hangi reklam kampanyalarıyla bu sayfalara yönlendirmeler yapılacağını planlamaya başlamanız, okula dönüş döneminde işlerin daha hızlı ve verimli bir şekilde devam etmesine yardımcı olacaktır.

Hedef kitle ayarlarınızı yapın

Bu dönemde vereceğiniz reklamların doğru hedef kitlelere ulaşması da bir hayli önemli. Doğru kitlelere ulaşamamanız, bu sezonda beklediğiniz satış rakamlarına ulaşamamanıza neden olacaktır.

Sosyal ağlardaki ya da Adwords reklam ayarlarınızdaki hedef kitle ayarlarınızı gözden geçirmeniz, gerekirse sadece bu döneme özel hedef kitlelere belirlemeniz, reklamlarınızın performansının da yükselmesine yardımcı olacaktır.

Reklam ve pazarlama içeriklerinizi hazırlamaya başlayın

Okula dönüşle ilgili yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızın içeriklerini de şimdiden hazırlamaya başlamanız iyi olacaktır. Son dakikaya bırakılan çalışmalar, beklediğiniz performansları göstermeyeceği için ön hazırlık yapmanız daha etkili sonuçlar almanızı sağlayacaktır.

Bu süreçte, hangi ürünlere ve ürün kategorilerine reklamlar vereceğinizi belirleyebilir; varış sayfalarınızın içerikleriyle reklam kampanya metinlerinizi hazırlayabilir; hangi mecralar üzerinde reklamlar vereceğinizi netleştirebilir; hedef kitle ayarlarınızı yapabilir ve bu süreçte pazarlama ve reklam çalışmaları için bütçenizi optimize edebilirsiniz.

Bu süreçte birçok firma reklam ve pazarlama çalışmaları yapacağı için, reklam ve pazarlama çalışmalarınıza önceden hazırlık yapmanız, rekabette bir adım öne çıkmanıza da yardımcı olacaktır.

E-posta içeriklerinizi hazırlayın

Bu dönemde e-posta pazarlama çalışmalarıyla da geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Bu nedenle de okula dönüş döneminde sunacağınız fırsat ve kampanyalarla ilgili e-posta içeriklerinizi şimdiden hazırlamaya başlayabilirsiniz. Bu süreçte e-posta içeriklerine, hangi fotoğrafların kullanılacağına, kampanya ve fırsat detaylarına ve e-posta abonelerini kategorize etmek üzerine çalışabilirsiniz.

E-posta pazarlama çalışmaları en yüksek geri dönüşümleri almanızı sağlayabileceği için, bu çalışmalara ne kadar erken başlarsanız, okula dönüş döneminin başlangıcında abonelerinize ulaşarak, satışlarınızı artıracak çalışmalar yapmaya başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka ismi ve logo yaratmak için saatlerce ya da günlerce uğraşan ve kendi markalarını yaratarak, bu markayı ileri taşımak isteyen girişimciler ve firmalar için marka tecili yaptırmak oldukça önemlidir. Markanın orijinalliğini...
11 Aralık 2018
Sinan Oypan
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin...
19 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta pazarlamalarından yüksek verim almak, hem içeriklerinizi daha çok kişiye ulaştırmanızı sağlar hem de geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur. E-posta abone sayınız yüksek olsa da gönderiler sonrasındaki açılma...
9 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Bir girişimci olmak istiyorsanız, karşılaşacağınız en büyük zorluklardan biri de size uygun bir iş alanı ve pazarı bulmak olacaktır. Size uygun bir niş pazarı nasıl bulacağınızı ve bu pazarda neler yapabileceğinizi önceden...
25 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Video içerik üretimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarında etkileşim ve geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynamaktadır. E-ticaret firmaları sosyal ağlar üzerinde daha etkili sonuçlar alabilmek için video içerik üretimine...
6 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak...
28 Kasım 2016
Sinan Oypan
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden çıkmaması için dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden neden çıkarlar; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
8 Mart 2018
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette bir strateji planı ya da bir diğer adıyla stratejik planlama yapmak, uzun vadede şirketin hedeflerine daha hızlı bir şekilde ulaşmasına yardımcı olur. Strateji planı hazırlamak ilk etapta biraz vakit alabilir; ancak uzun...
17 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
E-ticaret sitelerinde birden fazla ödeme yönteminin olması, farklı tüketicilerin farklı taleplerini karşılayarak, geri dönüşüm oranlarının artırılmasını sağlar. Bu ödeme yöntemlerinden biri de kapıda ödeme sistemidir....
11 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak isteyen girişimcilerin, uygulaması gereken bir takım yönetim ilkeleri bulunuyor. Bu yönetim ilkeleri, e-ticaret sitenizi nasıl fikirler verdiği gibi size bazı konularda yol da gösterecektir. Günümüzde,...
26 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için yapacağınız SEO çalışmaları, özellikle yıl sonu hedeflerini tutturmak ve yılı iyi bir şekilde kapatmak için önemli. Tüketiciler yıl sonu indirimlerini bekledikleri için bu dönemde online...
10 Aralık 2018
Sinan Oypan