Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi

17 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi

Okula dönüş dönemiyle beraber yaz aylarının bitmesiyle yeni sezon da açılmaya başlıyor. Bu dönemde e-ticaret firmaları, durgun geçen yaz ayları sonrasında satışlarını tekrar artırabilmek için çalışmalara başlıyorlar. Tabii ki okula dönüş dönemi farklı sektörler için de bazı fırsatları doğuruyor. Bu döneme hazır olmak içinse bazı unsurları kontrol etmek ve bu döneme hazırlanmak gerekiyor.

Okula dönüş döneminde hem site üzerinde, hem pazarlama ve reklam çalışmalarında hem de depo yönetimi konusunda bazı konulara özellikle dikkat etmek gerekiyor. Bu rehberimizde de bu konuların üzerinde duracağız.

Ürün katalog ve kategorilerinizi güncelleyin

Okula dönüş dönemi için ürün kategorilerinizi ve kataloglarınızı güncellemeniz faydalı olacaktır. Bu dönemde tüketicilerin satın alması olası olan ürünleriniz, kategorilerinizde ön plana çıkartmak ya da bu ürünlerle ilgili varış sayfaları hazırlayarak, kullanıcıların hızlı bir şekilde bu ürünlere ulaşmalarını sağlamak geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacaktır.

Depo ve stok kontrollerinizi yapın

Önceki yıllarda bu dönemlerde yaptığınız satışları inceleyerek, tüketicilerin hangi ürün ve ürün kategorilerine daha fazla ilgi gösterdiğini bulabilirsiniz. Okula dönüş ürünlerinizin listesini çıkartmak ve bu ürünlerin stok kontrollerini yapmanız, bu dönemde yapacağınız stok eksilmeleri nedeniyle satışları kaçırmamanıza yardımcı olacaktır.

Okula dönüş dönemi ile ilgili ürünlerinizi deponuzda stoklarda bulundurmanız, depo yönetiminizi bu ürünlerin odağında yapmanız gelen talepleri daha etkili bir şekilde karşılamanıza da yardımcı olacaktır.

Gerekli varış sayfalarınızı hazırlamaya başlayın

E-ticaret siteniz üzerinde okula dönüş döneminde kullanıcıların satın alma kararlarını etkileyecek, onlara bilgi verecek ve bu dönemle ilgili ürünleri bir arada göstermenizi sağlayacak varış sayfalarınızı da hazırlamanız geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Varış sayfalarınızın içeriklerini, hangi ürünlerin bu sayfalarda yer alacağını, hangi reklam kampanyalarıyla bu sayfalara yönlendirmeler yapılacağını planlamaya başlamanız, okula dönüş döneminde işlerin daha hızlı ve verimli bir şekilde devam etmesine yardımcı olacaktır.

Hedef kitle ayarlarınızı yapın

Bu dönemde vereceğiniz reklamların doğru hedef kitlelere ulaşması da bir hayli önemli. Doğru kitlelere ulaşamamanız, bu sezonda beklediğiniz satış rakamlarına ulaşamamanıza neden olacaktır.

Sosyal ağlardaki ya da Adwords reklam ayarlarınızdaki hedef kitle ayarlarınızı gözden geçirmeniz, gerekirse sadece bu döneme özel hedef kitlelere belirlemeniz, reklamlarınızın performansının da yükselmesine yardımcı olacaktır.

Reklam ve pazarlama içeriklerinizi hazırlamaya başlayın

Okula dönüşle ilgili yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızın içeriklerini de şimdiden hazırlamaya başlamanız iyi olacaktır. Son dakikaya bırakılan çalışmalar, beklediğiniz performansları göstermeyeceği için ön hazırlık yapmanız daha etkili sonuçlar almanızı sağlayacaktır.

Bu süreçte, hangi ürünlere ve ürün kategorilerine reklamlar vereceğinizi belirleyebilir; varış sayfalarınızın içerikleriyle reklam kampanya metinlerinizi hazırlayabilir; hangi mecralar üzerinde reklamlar vereceğinizi netleştirebilir; hedef kitle ayarlarınızı yapabilir ve bu süreçte pazarlama ve reklam çalışmaları için bütçenizi optimize edebilirsiniz.

Bu süreçte birçok firma reklam ve pazarlama çalışmaları yapacağı için, reklam ve pazarlama çalışmalarınıza önceden hazırlık yapmanız, rekabette bir adım öne çıkmanıza da yardımcı olacaktır.

E-posta içeriklerinizi hazırlayın

Bu dönemde e-posta pazarlama çalışmalarıyla da geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Bu nedenle de okula dönüş döneminde sunacağınız fırsat ve kampanyalarla ilgili e-posta içeriklerinizi şimdiden hazırlamaya başlayabilirsiniz. Bu süreçte e-posta içeriklerine, hangi fotoğrafların kullanılacağına, kampanya ve fırsat detaylarına ve e-posta abonelerini kategorize etmek üzerine çalışabilirsiniz.

E-posta pazarlama çalışmaları en yüksek geri dönüşümleri almanızı sağlayabileceği için, bu çalışmalara ne kadar erken başlarsanız, okula dönüş döneminin başlangıcında abonelerinize ulaşarak, satışlarınızı artıracak çalışmalar yapmaya başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Gün geçmiyor ki e-ticaret dünyasında yeni bir strateji ortaya çıkmasın. Yeni nesil pazarlamanın dinamiklerini dijital stratejiler oluştursa da geleneksel yöntemlerden tam anlamda kopmuş sayılmayız. Pazarlama araçları ise gerek...
9 Mart 2021
Markethinkers
Viral pazarlama nedir ve nasıl yapılır?
Viral pazarlama nedir ve nasıl yapılır?
Viral pazarlama çalışmaları, daha düşük bütçelerle hızlı şekilde tüketicilerin ilgisini çekebilmenizi sağlamakta. Tabii ki her yapılan paylaşım viral olmadığı gibi kimi zaman hangi içeriğin de viral olabileceğini kestirmek...
16 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete başlamak isteyen herkes, birkaç gün içinde 7/24 online mağazasını açarak tüm Türkiye'ye satış yapmaya başlayabilir. Türkiye’de e-ticaret pazarı geçtiğimiz yıldan bu yana %39 büyüyerek 83,1 milyon TL’ye...
16 Temmuz 2020
IdeaSoft
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Türk e-ticaret ekosisteminde önemli bir yere sahip olan firmaların yer aldığı dikey e-ticaret pazarı, son yıllarda daha da önemli bir alan haline gelmeye başlıyor. Dikey e-ticaret firmalarının sayısı artması ve yeni oyuncuların...
6 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz yönetimi, e-ticaret firmalarının kimi zaman ilgilenmeleri gereken konulardan biri olmak zorunda oluyor. İstenmeyen bir olaydan sonra ortaya çıkabilecek krizlerin yanı sıra markadan bağımsız olarak sektörün getirdiği ve dış...
10 Nisan 2020
Sinan Oypan
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları üzerinde durulması gereken çok ciddi bir konu. Ceza aldığınız taktirde Google'daki tüm indexiniz dahi silinebilir. Bu yazımızda yapmamanız gereken SEO hataları ile yapmamanız gereken 4 şeyi ele alacağız. SEO...
14 Ocak 2017
Sinan Oypan
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2021’e başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri, Instagram’da orijinal ve etkileşim sağlayacak içerikler üretmenize yardımcı olur. Sosyal medya için orijinal içerik üretebilmek ve takipçilerinizle etkileşime geçmeye sağlamak için belli bir...
16 Eylül 2020
Sinan Oypan
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve organik ürünlerinizi internette satmak özetle organik ürün satışı yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur,...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde blog içerikleriyle hem SEO çalışmaları yapabilir hem de tüketicilerle bir etkileşim yaratarak, onları bilgilendirebilir ya da eğlendirebilirsiniz. Tabii ki bunları yaparken, bir yandan da blog içeriklerinizin...
26 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Blog sayfası tasarımı okuyucuların, blog üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, diğer yazılarınızı da incelemeye teşvik eder. Blog sayfası, e-ticaret siteleri için önemli bir trafik ve geri dönüşüm kaynağı olduğu...
19 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin