Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi

17 Ağustos 2018
Sinan Oypan

Okula dönüş dönemiyle beraber yaz aylarının bitmesiyle yeni sezon da açılmaya başlıyor. Bu dönemde e-ticaret firmaları, durgun geçen yaz ayları sonrasında satışlarını tekrar artırabilmek için çalışmalara başlıyorlar. Tabii ki okula dönüş dönemi farklı sektörler için de bazı fırsatları doğuruyor. Bu döneme hazır olmak içinse bazı unsurları kontrol etmek ve bu döneme hazırlanmak gerekiyor.

Okula dönüş döneminde hem site üzerinde, hem pazarlama ve reklam çalışmalarında hem de depo yönetimi konusunda bazı konulara özellikle dikkat etmek gerekiyor. Bu rehberimizde de bu konuların üzerinde duracağız.

Ürün katalog ve kategorilerinizi güncelleyin

Okula dönüş dönemi için ürün kategorilerinizi ve kataloglarınızı güncellemeniz faydalı olacaktır. Bu dönemde tüketicilerin satın alması olası olan ürünleriniz, kategorilerinizde ön plana çıkartmak ya da bu ürünlerle ilgili varış sayfaları hazırlayarak, kullanıcıların hızlı bir şekilde bu ürünlere ulaşmalarını sağlamak geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacaktır.

Depo ve stok kontrollerinizi yapın

Önceki yıllarda bu dönemlerde yaptığınız satışları inceleyerek, tüketicilerin hangi ürün ve ürün kategorilerine daha fazla ilgi gösterdiğini bulabilirsiniz. Okula dönüş ürünlerinizin listesini çıkartmak ve bu ürünlerin stok kontrollerini yapmanız, bu dönemde yapacağınız stok eksilmeleri nedeniyle satışları kaçırmamanıza yardımcı olacaktır.

Okula dönüş dönemi ile ilgili ürünlerinizi deponuzda stoklarda bulundurmanız, depo yönetiminizi bu ürünlerin odağında yapmanız gelen talepleri daha etkili bir şekilde karşılamanıza da yardımcı olacaktır.

Gerekli varış sayfalarınızı hazırlamaya başlayın

E-ticaret siteniz üzerinde okula dönüş döneminde kullanıcıların satın alma kararlarını etkileyecek, onlara bilgi verecek ve bu dönemle ilgili ürünleri bir arada göstermenizi sağlayacak varış sayfalarınızı da hazırlamanız geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Varış sayfalarınızın içeriklerini, hangi ürünlerin bu sayfalarda yer alacağını, hangi reklam kampanyalarıyla bu sayfalara yönlendirmeler yapılacağını planlamaya başlamanız, okula dönüş döneminde işlerin daha hızlı ve verimli bir şekilde devam etmesine yardımcı olacaktır.

Hedef kitle ayarlarınızı yapın

Bu dönemde vereceğiniz reklamların doğru hedef kitlelere ulaşması da bir hayli önemli. Doğru kitlelere ulaşamamanız, bu sezonda beklediğiniz satış rakamlarına ulaşamamanıza neden olacaktır.

Sosyal ağlardaki ya da Adwords reklam ayarlarınızdaki hedef kitle ayarlarınızı gözden geçirmeniz, gerekirse sadece bu döneme özel hedef kitlelere belirlemeniz, reklamlarınızın performansının da yükselmesine yardımcı olacaktır.

Reklam ve pazarlama içeriklerinizi hazırlamaya başlayın

Okula dönüşle ilgili yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızın içeriklerini de şimdiden hazırlamaya başlamanız iyi olacaktır. Son dakikaya bırakılan çalışmalar, beklediğiniz performansları göstermeyeceği için ön hazırlık yapmanız daha etkili sonuçlar almanızı sağlayacaktır.

Bu süreçte, hangi ürünlere ve ürün kategorilerine reklamlar vereceğinizi belirleyebilir; varış sayfalarınızın içerikleriyle reklam kampanya metinlerinizi hazırlayabilir; hangi mecralar üzerinde reklamlar vereceğinizi netleştirebilir; hedef kitle ayarlarınızı yapabilir ve bu süreçte pazarlama ve reklam çalışmaları için bütçenizi optimize edebilirsiniz.

Bu süreçte birçok firma reklam ve pazarlama çalışmaları yapacağı için, reklam ve pazarlama çalışmalarınıza önceden hazırlık yapmanız, rekabette bir adım öne çıkmanıza da yardımcı olacaktır.

E-posta içeriklerinizi hazırlayın

Bu dönemde e-posta pazarlama çalışmalarıyla da geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Bu nedenle de okula dönüş döneminde sunacağınız fırsat ve kampanyalarla ilgili e-posta içeriklerinizi şimdiden hazırlamaya başlayabilirsiniz. Bu süreçte e-posta içeriklerine, hangi fotoğrafların kullanılacağına, kampanya ve fırsat detaylarına ve e-posta abonelerini kategorize etmek üzerine çalışabilirsiniz.

E-posta pazarlama çalışmaları en yüksek geri dönüşümleri almanızı sağlayabileceği için, bu çalışmalara ne kadar erken başlarsanız, okula dönüş döneminin başlangıcında abonelerinize ulaşarak, satışlarınızı artıracak çalışmalar yapmaya başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
Sosyal medya pazarlama B2C firmaları için oldukça etkili sonuçlar veriyor. Ancak B2B firmaları kimi zaman sosyal ağlardan yararlanmakta zorluk çekebiliyorlar. Sosyal medya pazarlama marka bilinirliği, ürün tanıtımı gibi konularda...
6 Nisan 2017
Sinan Oypan
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları, bir ürüne talep yaratma ve tüketicilerin ilgisini çekme konusundaki önemli kriterler arasında yer almaktadır. Bir ürünün özellikleri ve faydaları farklı konular olsa da; pazarlama çalışmalarında...
14 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette başarının altın kuralları
Bir e-ticareti sitesi açmak ve internetten satış yapmak ya da iş yerinizi internete taşımak, e-ticaret altyapı yazılımları sayesinde oldukça kolay. Fakat uzun vadede şirketinizi ayakta tutmak, gelirlerinizi ve karlılığınızı...
7 Aralık 2016
Sinan Oypan
Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Facebook Live uygulaması ile beraber, içerik üretiminde canlı yayın videolar oldukça kolaylaşmaya başladı. Facebook’un yanı sıra Youtube üzerinden de canlı yayınlar yapılabiliyor. Şu an Instagram da bu uygulamayı bazı kanallar...
19 Aralık 2016
Sinan Oypan
Ürün çekimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
Ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, ...
10 Mart 2017
Sinan Oypan
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımları, günümüzde e-ticaret siteleri için büyük önem taşıyor. Kullanıcıların büyük bir bölümünün akıllı telefonlarını gün içerisinde uzun süre kullanmaları ve markaların da sosyal medya reklamları ile...
17 Nisan 2019
Sinan Oypan
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Mobil cihazlarda gösterilen konum bazlı reklamlar, tüketicilere ulaşma ve onlara fırsatlar sunma konusunda e-firmalara kolaylık sağlıyor. Konum bazlı reklamlar hem e-ticaret hem de fiziki mağazası bulunan firmalar için oldukça...
17 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu...
21 Eylül 2020
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram, marka bilinirliği, ürün tanıtımı ve takipçilerle etkileşime geçmek için günümüzdeki en popüler sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Facebook’un reklam modellerinin bu platformda da kullanılabiliyor oluşu da markaların...
6 Temmuz 2017
Sinan Oypan
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama çalışmaları için bütçe planı yaparken dikkat edilmesi gereken bir takım öğeler bulunur. Bu öğeler, bütçenizi nasıl bir şekilde yöneteceğiniz ve hangi alanlara ne gibi yatırımlar yapmanız gerektiği...
5 Ekim 2017
Sinan Oypan