Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?

4 Eylül 2019
Sinan Oypan

Okula dönüş alışverişi, her yıl e-ticaret sektöründe hareketlenmelerin olmasını sağlarken, okulların açılmaya başlayacak olması ve yazın bitişi de sektörel canlanmanın olmasını sağlıyor. Her yıl Eylül ayında yaz sürecinde durgunlaşan piyasalar hareketlenmeye başlıyor ve okula dönüş alışverişi de bu süreçte e-ticaret firmaları için önemli bir kampanya dönemi oluyor.

Okul ihtiyaçlarını karşılamak isteyen veliler, öğrenciler ve eğitimciler farklı amaçlarla farklı ürünlere yöneliyorlar. Bu da farklı hedef kitleleri oluştururken, farklı kampanyalar için de fırsatların ortaya çıkmasını sağlıyor. Okula dönüş alışverişleri sürecinde karlılığınızı artırmak için kullanabileceğiniz pazarlama taktikleri bulunuyor. Bu taktiklere geçmeden önce okula dönüş süreciyle ilgili bazı bilgileri paylaşalım.

İlgili rehber: Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi

Okula dönüş alışverişi sırasında tüketiciler neler alıyor?

Bu süreçte tüketicilerin satın aldığı farklı ürünler bulunuyor. Bu ürünleri dört ana başlık altında toplayabiliriz:

  • Kıyafet, ayakkabı ve aksesuarları
  • Okulla ilgili kırtasiye ürünleri
  • Bilgisayar ve donanım ürünleri
  • Okul ihtiyaçlarına yönelik elektronik ürünler

Okula dönüş alışverişleri sırasında farklı hedef kitleler de ortaya çıkmakta. Bu hedef kitleleri de şöyle sıralayabiliriz:

  • Veliler
  • Öğrenciler (Ana okulu, ilk öğretim, lise, lisans, lisansüstü)
  • Eğitimciler (Öğretmenler, Yöneticiler vb.)

Okula dönüş alışverişi sürecinde kullanabileceğiniz pazarlama taktikleri

Okula dönüş satışlarına hazırlanın

E-ticaret siteniz üzerinde bu süreçle ilgili olabilecek ürün ve kampanyaları hazırlamaya başlamanız ilk adımınız olacaktır. Tüketicilerin bu ürünleri kolay bir şekilde bulmalarını sağlamanız önemli olduğu gibi bu ürünleri çekici bir hale getirmek için de bu süreçte öne çıkartacağınız ürün ve ürün gruplarını belirleyerek satışa hazır hale getirmeniz gerekecektir. Bu dönemde sunacağınız kampanya ve fırsatlarda özellikle üzerinde durabileceğiniz bazı çalışmalar şu şekilde olabilir:

  • Yüzde odaklı ya da doğrudan meblağ odaklı indirimler (%20 indirim ya da 50 TL indirim vb.)
  • 2 alana 1 bedava kampanyaları
  • Ücretsiz kargo
  • Belli sürelerde geçerli indirim kampanyaları
  • Sosyal medya yarışma ve/ya çekilişleri
  • İndirim kuponları
  • Site abonelerine özel indirimler ve fırsatlar

Okula dönüş alışverişi sürecinde tüketiciler belli bir günde alışverişlerini yapmak zorunda değillerdir. Ancak zaman kısıtlamaları fırsat veya teklifler, tüketicilerin indirim fırsatlarını kaçırmamak için harekete geçmelerini sağlayabilir.

İndirimli ve/ya bu sezonla ilgili ürünlerinizi belirleyin

Okula dönüş alışverişi sürecinde öne çıkartacağınız ve kampanyalarla destekleyeceğiniz ürünlerinizi erkenden belirlemeniz gerekiyor. Önceki yıllarda çok satılan ürünlerinizi analiz ederek, stok kontrolü yaparak, bu yılki satışlara hazırlanarak, hem sitenizi hem de depo ve kargo sürecinizi sezona hazırlamanız önemlidir.

Sosyal medyayı etkili kullanın

Sosyal medyayı etkili kullanmanız gereken dönemlerden biri de okula dönüş alışverişi sürecidir. Tüketiciler sosyal ağlarda vakit geçirdikleri için, henüz farkına varmadıkları ürünleri burada görebilecekleri gibi farklı markaların teklif ve fırsatlarını da bu mecralar üzerinden göreceklerdir. Özellikle eğitimciler ve veliler bu mecralar üzerinden aradıkları veya ihtiyaçları olan ürünlerle ilgili kampanyaları görerek, hızlı bir şekilde eyleme geçerek alışverişlerini tamamlayabilirler.

Sosyal medya içeriklerinizi ve kampanyalarınızı belirlemeniz, hedef kitlenize en etkin şekilde ulaşabileceğiniz sosyal ağlar üzerinde reklam kampanyaları hazırlayarak, tüketicilere ulaşabilirsiniz.

E-posta pazarlama kampanyaları yapın

Tüketicilere daha kişisel öneriler sunmak veya doğrudan kampanyalarınızı onlara ulaştırmak için e-posta pazarlama çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Okula dönüşle ilgili içeriklerinizi, fırsat ve kampanyalarınızı bu yöntemle onlara duyurabilirsiniz.

Bunların haricinde yukarıda da bahsettiğimiz site abonelerine özel indirim ve fırsat duyularını yapmak için e-posta abonelerinize özel indirim kuponları hazırlayarak onlara daha ayrıcalıklı fırsatlar sunabilirsiniz.

Ürünlerinizin tüketicilerin ihtiyaçlarını nasıl karşıladığını gösterin

Okula dönüş alışverişi sürecinde tüketicilere bazı faydalar sunmanız gerekiyor. Sadece ürünle ilgili reklam yapmanız ve ürünlerinizi indirimlerle göstermeniz, tek başına satışlarınızı artırmanızı kolaylaştırmayacaktır. Bu sebeple de tüketicilerin ilgisini çekmeniz gerekiyor.

Bu ilgiyi çekmek için de tüketicilere, bu ürünlerin onlara neler sağlayacağını, onların hangi problemlerini çözeceğini ve onların hayatını nasıl kolaylaştıracağını gösteren içerikler sunmalısınız. Ürün açıklamalarının yanı sıra ürün fotoğraflarınızda da bu bilgileri göstermeniz tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyecektir.

Bunlara ek olarak blog yazıları ya da videolarıyla da tüketicilere sağladığınız faydaları gösterebilir ve ürünlere olan talebi artıracak çözümler üzerinde durabilirsiniz.

Kampanyalarınızı trendlere göre hazırlayın

Özellikle okulla ilgili ihtiyaç ürünlerinde trendleri yakalayan ve güncel ürünler üzerinde durmanız da önemlidir. Bu fırsat ve kampanyalarda trendleri yakalayacak görseller sunmanız gerektiği gibi ürünlerinizin de bu trendleri yakalaması önemlidir. Giyim kuşam ürünlerinin yanı sıra okul aksesuarlarında da tüketiciler yeni ürünlere yönelme eğiliminde olacaklardır.

Influencer pazarlamada anneler ve eğitimcilerle çalışın

Okula dönüş alışverişi sürecinde ürünlerinize talep yaratmak ve kampanyalarınızı daha geniş kitlelere duyurmak için influencer pazarlama çalışmaları da yapabilirsiniz. Bu çalışmaları yaparken özellikle çalışmanız gereken influencer kitlesi ise anneler ve eğitimciler olacaktır. Çocuk eğitimi ve annelik süreciyle ilgili paylaşım yapan influencerlarla anlaşmanız, doğrudan okula dönüş alıverişi yapacak kitlelere ulaşamanızı sağlayacağı için önemlidir.

İlgili rehber: Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?

Bunun yanı sıra eğitim sektörüyle ilgili içerik paylaşımı yapan hesap veya kişilerle de çalışarak, kampanyalarınızı yine sizinle ilgili olabilecek bir hedef kitleye duyurma şansınız olur.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Okula dönüş alıverişi ile ilgili varış sayfası hazırlayın

Okul alışverişlerini öne çıkartmak ve tüketicilerin e-ticaret sitenizde bu ürünler daha kolay ulaşmalarını sağlamak için doğrudan bu süreçle ilgili bir varış sayfası hazırlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Etkili bir varış sayfası yapmanın 3 önemli aşaması

Bu varış sayfası üzerinde en çok satılan ve talep gören ürünleri sergileyebilir, ürün kategorilerini oluşturabilir, bu süreçte geçerli olan indirim, kampanya ve fırsatlarınızı banner’lar ile göstererek, tüketicileri bilgilendirebilirsiniz. Bu varış sayfalarına farklı kanallar üzerinde reklamlar vererek, tüketicileri doğrudan bu sayfaya çekmeye de çalışabilirsiniz.

İlgili rehber: Mobil varış sayfalarınızın performansını nasıl artırabilirsiniz?

Retargeting reklamlarından yararlanın

Bu dönemde satışlarınızı ve karlılığınızı artırmak için yapmanız gereken çalışmalardan biri de retargeting reklamlardan yararlanmak olacaktır. Sitenizi herhangi bir sebeple terk eden kullanıcılara yeniden ulaşmak ve onların satın alma kararlarını etkileyerek, onları tekrar e-ticaret sitenize çekmek için bu reklam modellerinden yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

Tüketicileri kendi sitenize çekmek için retargeting reklamlarda onlara ödeme sayfasında geçerli indirimler sunabilir, ilgilendikleri ürünle ilgili doğrudan indirimler sunabilir ya da çapraz satış taktikleriyle onlara farklı ürün alternatifleri gösterebilirsiniz. Retargeting reklamlarının etkisini artırmak için bu fırsatları sadece belli bir süre geçerli olacak şekilde de sunabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sektörünün büyümesiyle beraber, sektördeki rekabette önemli bir şekilde artmaya başladı. Benzer ürün gamlarını satan e-ticaret sitlerinin artmasıyla beraber, firmalar bu rekabetle baş etmekte zorlanabiliyorlar. Aynı...
1 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs...
27 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Online satış yapmak isteyen firmalar, tüketicilerin satın alma süreçlerinin nasıl ilerlediğini bilmeleri, satış ve pazarlama stratejileri geliştirirken oldukça önemlidir. Hangi mecralarda nasıl yer alınacağı, ne tür pazarlama...
28 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
E-ticarette uzaktan çalışma, özellikle yeni ve küçük girişimler için etkili çözümlerden biri olduğu gibi maliyet açısından da önemli avantajlar sağlıyor. Uzaktan çalışma yöntemi ile belli bir ofis ortamına ihtiyaç...
11 Kasım 2019
Sinan Oypan
Online satış siteleri için marka oluşturma
Marka oluşturma ya da bir marka yaratmak online satış siteleri için üzerinde çalışılması gereken bir konudur. Tüketicilere; varlığını, kimliğini, işini kanıtlamanın bir yolu markalaşmadan geçer. Siz kurduğunuz markayı ne...
8 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir? E-ticaret firmaları neden influencer'lar ile çalışmalıdır? Influencer'ların e ticaret firmalarına faydaları nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu...
26 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Marka logosu, markalaşma sürecinde bir firma için gerekli olduğu gibi bu logo markanın kimliğini de yansıttığı için de önemlidir. Logonun akılda kalıcı olması, tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlarken, markanızın...
29 Haziran 2020
Sinan Oypan
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olurken, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı ve organik olarak da trafik çekmenize yardımcı olur. Özellikle tatil ve özel günler yaklaştığında bu...
22 Kasım 2018
Sinan Oypan
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
e-ticarette kargo anlaşmasında; kargo şirketleri ile anlaşma aşamasında dikkat edilecekler, kargo ile anlaşma aşamasında ürün boyutları ve ağırlıklarının önemi, e ticaret kargo gönderimlerinizde kargo paketleri ve kutuların...
21 Mart 2017
Sinan Oypan
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaptığınızda, dijital veya fiziksel kanallar üzerindeki reklamlarınızın nasıl bir performans sergilediğini ve yatırım getirinizi ölçebilirsiniz. Reklam kampanyalarınız sonrasında analiz yapmadığınızda bu...
14 Şubat 2020
Sinan Oypan