fbpx

Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?

4 Eylül 2019
Sinan Oypan
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?

Okula dönüş alışverişi, her yıl e-ticaret sektöründe hareketlenmelerin olmasını sağlarken, okulların açılmaya başlayacak olması ve yazın bitişi de sektörel canlanmanın olmasını sağlıyor. Her yıl Eylül ayında yaz sürecinde durgunlaşan piyasalar hareketlenmeye başlıyor ve okula dönüş alışverişi de bu süreçte e-ticaret firmaları için önemli bir kampanya dönemi oluyor.

Okul ihtiyaçlarını karşılamak isteyen veliler, öğrenciler ve eğitimciler farklı amaçlarla farklı ürünlere yöneliyorlar. Bu da farklı hedef kitleleri oluştururken, farklı kampanyalar için de fırsatların ortaya çıkmasını sağlıyor. Okula dönüş alışverişleri sürecinde karlılığınızı artırmak için kullanabileceğiniz pazarlama taktikleri bulunuyor. Bu taktiklere geçmeden önce okula dönüş süreciyle ilgili bazı bilgileri paylaşalım.

İlgili rehber: Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi

Okula dönüş alışverişi sırasında tüketiciler neler alıyor?

Bu süreçte tüketicilerin satın aldığı farklı ürünler bulunuyor. Bu ürünleri dört ana başlık altında toplayabiliriz:

  • Kıyafet, ayakkabı ve aksesuarları
  • Okulla ilgili kırtasiye ürünleri
  • Bilgisayar ve donanım ürünleri
  • Okul ihtiyaçlarına yönelik elektronik ürünler

Okula dönüş alışverişleri sırasında farklı hedef kitleler de ortaya çıkmakta. Bu hedef kitleleri de şöyle sıralayabiliriz:

  • Veliler
  • Öğrenciler (Ana okulu, ilk öğretim, lise, lisans, lisansüstü)
  • Eğitimciler (Öğretmenler, Yöneticiler vb.)

Okula dönüş alışverişi sürecinde kullanabileceğiniz pazarlama taktikleri

Okula dönüş satışlarına hazırlanın

E-ticaret siteniz üzerinde bu süreçle ilgili olabilecek ürün ve kampanyaları hazırlamaya başlamanız ilk adımınız olacaktır. Tüketicilerin bu ürünleri kolay bir şekilde bulmalarını sağlamanız önemli olduğu gibi bu ürünleri çekici bir hale getirmek için de bu süreçte öne çıkartacağınız ürün ve ürün gruplarını belirleyerek satışa hazır hale getirmeniz gerekecektir. Bu dönemde sunacağınız kampanya ve fırsatlarda özellikle üzerinde durabileceğiniz bazı çalışmalar şu şekilde olabilir:

  • Yüzde odaklı ya da doğrudan meblağ odaklı indirimler (%20 indirim ya da 50 TL indirim vb.)
  • 2 alana 1 bedava kampanyaları
  • Ücretsiz kargo
  • Belli sürelerde geçerli indirim kampanyaları
  • Sosyal medya yarışma ve/ya çekilişleri
  • İndirim kuponları
  • Site abonelerine özel indirimler ve fırsatlar

Okula dönüş alışverişi sürecinde tüketiciler belli bir günde alışverişlerini yapmak zorunda değillerdir. Ancak zaman kısıtlamaları fırsat veya teklifler, tüketicilerin indirim fırsatlarını kaçırmamak için harekete geçmelerini sağlayabilir.

İndirimli ve/ya bu sezonla ilgili ürünlerinizi belirleyin

Okula dönüş alışverişi sürecinde öne çıkartacağınız ve kampanyalarla destekleyeceğiniz ürünlerinizi erkenden belirlemeniz gerekiyor. Önceki yıllarda çok satılan ürünlerinizi analiz ederek, stok kontrolü yaparak, bu yılki satışlara hazırlanarak, hem sitenizi hem de depo ve kargo sürecinizi sezona hazırlamanız önemlidir.

Sosyal medyayı etkili kullanın

Sosyal medyayı etkili kullanmanız gereken dönemlerden biri de okula dönüş alışverişi sürecidir. Tüketiciler sosyal ağlarda vakit geçirdikleri için, henüz farkına varmadıkları ürünleri burada görebilecekleri gibi farklı markaların teklif ve fırsatlarını da bu mecralar üzerinden göreceklerdir. Özellikle eğitimciler ve veliler bu mecralar üzerinden aradıkları veya ihtiyaçları olan ürünlerle ilgili kampanyaları görerek, hızlı bir şekilde eyleme geçerek alışverişlerini tamamlayabilirler.

Sosyal medya içeriklerinizi ve kampanyalarınızı belirlemeniz, hedef kitlenize en etkin şekilde ulaşabileceğiniz sosyal ağlar üzerinde reklam kampanyaları hazırlayarak, tüketicilere ulaşabilirsiniz.

E-posta pazarlama kampanyaları yapın

Tüketicilere daha kişisel öneriler sunmak veya doğrudan kampanyalarınızı onlara ulaştırmak için e-posta pazarlama çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Okula dönüşle ilgili içeriklerinizi, fırsat ve kampanyalarınızı bu yöntemle onlara duyurabilirsiniz.

Bunların haricinde yukarıda da bahsettiğimiz site abonelerine özel indirim ve fırsat duyularını yapmak için e-posta abonelerinize özel indirim kuponları hazırlayarak onlara daha ayrıcalıklı fırsatlar sunabilirsiniz.

Ürünlerinizin tüketicilerin ihtiyaçlarını nasıl karşıladığını gösterin

Okula dönüş alışverişi sürecinde tüketicilere bazı faydalar sunmanız gerekiyor. Sadece ürünle ilgili reklam yapmanız ve ürünlerinizi indirimlerle göstermeniz, tek başına satışlarınızı artırmanızı kolaylaştırmayacaktır. Bu sebeple de tüketicilerin ilgisini çekmeniz gerekiyor.

Bu ilgiyi çekmek için de tüketicilere, bu ürünlerin onlara neler sağlayacağını, onların hangi problemlerini çözeceğini ve onların hayatını nasıl kolaylaştıracağını gösteren içerikler sunmalısınız. Ürün açıklamalarının yanı sıra ürün fotoğraflarınızda da bu bilgileri göstermeniz tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyecektir.

Bunlara ek olarak blog yazıları ya da videolarıyla da tüketicilere sağladığınız faydaları gösterebilir ve ürünlere olan talebi artıracak çözümler üzerinde durabilirsiniz.

Kampanyalarınızı trendlere göre hazırlayın

Özellikle okulla ilgili ihtiyaç ürünlerinde trendleri yakalayan ve güncel ürünler üzerinde durmanız da önemlidir. Bu fırsat ve kampanyalarda trendleri yakalayacak görseller sunmanız gerektiği gibi ürünlerinizin de bu trendleri yakalaması önemlidir. Giyim kuşam ürünlerinin yanı sıra okul aksesuarlarında da tüketiciler yeni ürünlere yönelme eğiliminde olacaklardır.

Influencer pazarlamada anneler ve eğitimcilerle çalışın

Okula dönüş alışverişi sürecinde ürünlerinize talep yaratmak ve kampanyalarınızı daha geniş kitlelere duyurmak için influencer pazarlama çalışmaları da yapabilirsiniz. Bu çalışmaları yaparken özellikle çalışmanız gereken influencer kitlesi ise anneler ve eğitimciler olacaktır. Çocuk eğitimi ve annelik süreciyle ilgili paylaşım yapan influencerlarla anlaşmanız, doğrudan okula dönüş alıverişi yapacak kitlelere ulaşamanızı sağlayacağı için önemlidir.

İlgili rehber: Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?

Bunun yanı sıra eğitim sektörüyle ilgili içerik paylaşımı yapan hesap veya kişilerle de çalışarak, kampanyalarınızı yine sizinle ilgili olabilecek bir hedef kitleye duyurma şansınız olur.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Okula dönüş alıverişi ile ilgili varış sayfası hazırlayın

Okul alışverişlerini öne çıkartmak ve tüketicilerin e-ticaret sitenizde bu ürünler daha kolay ulaşmalarını sağlamak için doğrudan bu süreçle ilgili bir varış sayfası hazırlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Etkili bir varış sayfası yapmanın 3 önemli aşaması

Bu varış sayfası üzerinde en çok satılan ve talep gören ürünleri sergileyebilir, ürün kategorilerini oluşturabilir, bu süreçte geçerli olan indirim, kampanya ve fırsatlarınızı banner’lar ile göstererek, tüketicileri bilgilendirebilirsiniz. Bu varış sayfalarına farklı kanallar üzerinde reklamlar vererek, tüketicileri doğrudan bu sayfaya çekmeye de çalışabilirsiniz.

İlgili rehber: Mobil varış sayfalarınızın performansını nasıl artırabilirsiniz?

Retargeting reklamlarından yararlanın

Bu dönemde satışlarınızı ve karlılığınızı artırmak için yapmanız gereken çalışmalardan biri de retargeting reklamlardan yararlanmak olacaktır. Sitenizi herhangi bir sebeple terk eden kullanıcılara yeniden ulaşmak ve onların satın alma kararlarını etkileyerek, onları tekrar e-ticaret sitenize çekmek için bu reklam modellerinden yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

Tüketicileri kendi sitenize çekmek için retargeting reklamlarda onlara ödeme sayfasında geçerli indirimler sunabilir, ilgilendikleri ürünle ilgili doğrudan indirimler sunabilir ya da çapraz satış taktikleriyle onlara farklı ürün alternatifleri gösterebilirsiniz. Retargeting reklamlarının etkisini artırmak için bu fırsatları sadece belli bir süre geçerli olacak şekilde de sunabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
E-ticaret sitenizin halihazırda bulunan belirli bir müşteri kitlesi vardır. Bunun dışında bir de hedef kitle olarak belirlediğiniz bir potansiyel müşteri grubu vardır. Dijital pazarlama çalışmalarınızı bu hedef kitleye...
29 Mart 2021
Markethinkers
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
E-ticarette ürün takiplerinin yapılabilmesi ve ürünlerin karışmaması için stok kodu kullanılması gerekmektedir. Bazı sistemlerde SKU (Stock Keeping Unit) olarak da geçen stok kodu, depo yönetimini ve özellikle B2B’de yeni...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için farklı dijital platformlardan yararlanabilirsiniz. Tabii ki bu platformlar üzerinde reklam kampanyaları oluştururken de belli bir bütçenizin olması gerekiyor. Özellikle yeni girişimler ya da...
25 Temmuz 2018
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurarak, kendi işinizin sahibi olabilir ve online mağazanız aracılığı ile Türkiye’nin ve dünyanın herhangi bir yerine 7/24 satış yapabilirsiniz. E-ticaret ekosistemine girmek birçok girişimcinin hayali...
26 Şubat 2020
Sinan Oypan
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve...
7 Mart 2020
Sinan Oypan
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Alışveriş Reklamları Nedir? Web sitenize gelen trafiği artırmak, ürün ya da hizmetlerinizi tanıtmak ve potansiyel müşteriler bulmak için alışveriş reklamları kullanabilirsiniz. Peki, Google alışveriş reklamları...
17 Ocak 2021
Markethinkers
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Günümüzde en çok yakındığımız durumlardan biri de zamanın yetersiz gelmesidir. Hem işte hem de özel hayatımızda vaktin yetersiz gelmesi, istediğimiz işlere ve kişilere yeterli zamanı ayıramamak stresin oluşmasına neden olur....
17 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar, genellikle e-ticaret alanına yatırım yapmak istemiyorlar. Bu işe ayıracak bütçeleri ya da ekipleri olmadığı için ya da gerek duymadıkları için kendi markaları için bir online satış sitesi kurmuyorlar. Ancak...
20 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?
E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?
E-ticarette bir marka olmak, uzun vadede şirketinizin başarısını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmenizi de sağlar. Birçok firmanın odağı ürün satışı yaparak, karlılığını artırmak olduğu için markalaşma konusuna...
16 Aralık 2020
Sinan Oypan
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
İnternet sitelerinde genellikle kullanılan protokol HTTP’dir ve uzun süredir siteler bu protokolü kullanmaktaydılar. Ancak son dönemlerde daha güvenli veri transferinin sağlanması açısından HTTPS kullanımı da yaygınlaşmaya...
13 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için büyük role sahip ve bu nedenle de doğru bir SEO çalışması yapmak onları arama motorlarında üst sıralara çıkartabilir. Son dönemlerdeki araştırmalardan çıkan bazı sonuçlara...
10 Eylül 2016
Sinan Oypan