Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?

4 Eylül 2019
Sinan Oypan
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?

Okula dönüş alışverişi, her yıl e-ticaret sektöründe hareketlenmelerin olmasını sağlarken, okulların açılmaya başlayacak olması ve yazın bitişi de sektörel canlanmanın olmasını sağlıyor. Her yıl Eylül ayında yaz sürecinde durgunlaşan piyasalar hareketlenmeye başlıyor ve okula dönüş alışverişi de bu süreçte e-ticaret firmaları için önemli bir kampanya dönemi oluyor.

Okul ihtiyaçlarını karşılamak isteyen veliler, öğrenciler ve eğitimciler farklı amaçlarla farklı ürünlere yöneliyorlar. Bu da farklı hedef kitleleri oluştururken, farklı kampanyalar için de fırsatların ortaya çıkmasını sağlıyor. Okula dönüş alışverişleri sürecinde karlılığınızı artırmak için kullanabileceğiniz pazarlama taktikleri bulunuyor. Bu taktiklere geçmeden önce okula dönüş süreciyle ilgili bazı bilgileri paylaşalım.

İlgili rehber: Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi

Okula dönüş alışverişi sırasında tüketiciler neler alıyor?

Bu süreçte tüketicilerin satın aldığı farklı ürünler bulunuyor. Bu ürünleri dört ana başlık altında toplayabiliriz:

  • Kıyafet, ayakkabı ve aksesuarları
  • Okulla ilgili kırtasiye ürünleri
  • Bilgisayar ve donanım ürünleri
  • Okul ihtiyaçlarına yönelik elektronik ürünler

Okula dönüş alışverişleri sırasında farklı hedef kitleler de ortaya çıkmakta. Bu hedef kitleleri de şöyle sıralayabiliriz:

  • Veliler
  • Öğrenciler (Ana okulu, ilk öğretim, lise, lisans, lisansüstü)
  • Eğitimciler (Öğretmenler, Yöneticiler vb.)

Okula dönüş alışverişi sürecinde kullanabileceğiniz pazarlama taktikleri

Okula dönüş satışlarına hazırlanın

E-ticaret siteniz üzerinde bu süreçle ilgili olabilecek ürün ve kampanyaları hazırlamaya başlamanız ilk adımınız olacaktır. Tüketicilerin bu ürünleri kolay bir şekilde bulmalarını sağlamanız önemli olduğu gibi bu ürünleri çekici bir hale getirmek için de bu süreçte öne çıkartacağınız ürün ve ürün gruplarını belirleyerek satışa hazır hale getirmeniz gerekecektir. Bu dönemde sunacağınız kampanya ve fırsatlarda özellikle üzerinde durabileceğiniz bazı çalışmalar şu şekilde olabilir:

  • Yüzde odaklı ya da doğrudan meblağ odaklı indirimler (%20 indirim ya da 50 TL indirim vb.)
  • 2 alana 1 bedava kampanyaları
  • Ücretsiz kargo
  • Belli sürelerde geçerli indirim kampanyaları
  • Sosyal medya yarışma ve/ya çekilişleri
  • İndirim kuponları
  • Site abonelerine özel indirimler ve fırsatlar

Okula dönüş alışverişi sürecinde tüketiciler belli bir günde alışverişlerini yapmak zorunda değillerdir. Ancak zaman kısıtlamaları fırsat veya teklifler, tüketicilerin indirim fırsatlarını kaçırmamak için harekete geçmelerini sağlayabilir.

İndirimli ve/ya bu sezonla ilgili ürünlerinizi belirleyin

Okula dönüş alışverişi sürecinde öne çıkartacağınız ve kampanyalarla destekleyeceğiniz ürünlerinizi erkenden belirlemeniz gerekiyor. Önceki yıllarda çok satılan ürünlerinizi analiz ederek, stok kontrolü yaparak, bu yılki satışlara hazırlanarak, hem sitenizi hem de depo ve kargo sürecinizi sezona hazırlamanız önemlidir.

Sosyal medyayı etkili kullanın

Sosyal medyayı etkili kullanmanız gereken dönemlerden biri de okula dönüş alışverişi sürecidir. Tüketiciler sosyal ağlarda vakit geçirdikleri için, henüz farkına varmadıkları ürünleri burada görebilecekleri gibi farklı markaların teklif ve fırsatlarını da bu mecralar üzerinden göreceklerdir. Özellikle eğitimciler ve veliler bu mecralar üzerinden aradıkları veya ihtiyaçları olan ürünlerle ilgili kampanyaları görerek, hızlı bir şekilde eyleme geçerek alışverişlerini tamamlayabilirler.

Sosyal medya içeriklerinizi ve kampanyalarınızı belirlemeniz, hedef kitlenize en etkin şekilde ulaşabileceğiniz sosyal ağlar üzerinde reklam kampanyaları hazırlayarak, tüketicilere ulaşabilirsiniz.

E-posta pazarlama kampanyaları yapın

Tüketicilere daha kişisel öneriler sunmak veya doğrudan kampanyalarınızı onlara ulaştırmak için e-posta pazarlama çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Okula dönüşle ilgili içeriklerinizi, fırsat ve kampanyalarınızı bu yöntemle onlara duyurabilirsiniz.

Bunların haricinde yukarıda da bahsettiğimiz site abonelerine özel indirim ve fırsat duyularını yapmak için e-posta abonelerinize özel indirim kuponları hazırlayarak onlara daha ayrıcalıklı fırsatlar sunabilirsiniz.

Ürünlerinizin tüketicilerin ihtiyaçlarını nasıl karşıladığını gösterin

Okula dönüş alışverişi sürecinde tüketicilere bazı faydalar sunmanız gerekiyor. Sadece ürünle ilgili reklam yapmanız ve ürünlerinizi indirimlerle göstermeniz, tek başına satışlarınızı artırmanızı kolaylaştırmayacaktır. Bu sebeple de tüketicilerin ilgisini çekmeniz gerekiyor.

Bu ilgiyi çekmek için de tüketicilere, bu ürünlerin onlara neler sağlayacağını, onların hangi problemlerini çözeceğini ve onların hayatını nasıl kolaylaştıracağını gösteren içerikler sunmalısınız. Ürün açıklamalarının yanı sıra ürün fotoğraflarınızda da bu bilgileri göstermeniz tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyecektir.

Bunlara ek olarak blog yazıları ya da videolarıyla da tüketicilere sağladığınız faydaları gösterebilir ve ürünlere olan talebi artıracak çözümler üzerinde durabilirsiniz.

Kampanyalarınızı trendlere göre hazırlayın

Özellikle okulla ilgili ihtiyaç ürünlerinde trendleri yakalayan ve güncel ürünler üzerinde durmanız da önemlidir. Bu fırsat ve kampanyalarda trendleri yakalayacak görseller sunmanız gerektiği gibi ürünlerinizin de bu trendleri yakalaması önemlidir. Giyim kuşam ürünlerinin yanı sıra okul aksesuarlarında da tüketiciler yeni ürünlere yönelme eğiliminde olacaklardır.

Influencer pazarlamada anneler ve eğitimcilerle çalışın

Okula dönüş alışverişi sürecinde ürünlerinize talep yaratmak ve kampanyalarınızı daha geniş kitlelere duyurmak için influencer pazarlama çalışmaları da yapabilirsiniz. Bu çalışmaları yaparken özellikle çalışmanız gereken influencer kitlesi ise anneler ve eğitimciler olacaktır. Çocuk eğitimi ve annelik süreciyle ilgili paylaşım yapan influencerlarla anlaşmanız, doğrudan okula dönüş alıverişi yapacak kitlelere ulaşamanızı sağlayacağı için önemlidir.

İlgili rehber: Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?

Bunun yanı sıra eğitim sektörüyle ilgili içerik paylaşımı yapan hesap veya kişilerle de çalışarak, kampanyalarınızı yine sizinle ilgili olabilecek bir hedef kitleye duyurma şansınız olur.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Okula dönüş alıverişi ile ilgili varış sayfası hazırlayın

Okul alışverişlerini öne çıkartmak ve tüketicilerin e-ticaret sitenizde bu ürünler daha kolay ulaşmalarını sağlamak için doğrudan bu süreçle ilgili bir varış sayfası hazırlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Etkili bir varış sayfası yapmanın 3 önemli aşaması

Bu varış sayfası üzerinde en çok satılan ve talep gören ürünleri sergileyebilir, ürün kategorilerini oluşturabilir, bu süreçte geçerli olan indirim, kampanya ve fırsatlarınızı banner’lar ile göstererek, tüketicileri bilgilendirebilirsiniz. Bu varış sayfalarına farklı kanallar üzerinde reklamlar vererek, tüketicileri doğrudan bu sayfaya çekmeye de çalışabilirsiniz.

İlgili rehber: Mobil varış sayfalarınızın performansını nasıl artırabilirsiniz?

Retargeting reklamlarından yararlanın

Bu dönemde satışlarınızı ve karlılığınızı artırmak için yapmanız gereken çalışmalardan biri de retargeting reklamlardan yararlanmak olacaktır. Sitenizi herhangi bir sebeple terk eden kullanıcılara yeniden ulaşmak ve onların satın alma kararlarını etkileyerek, onları tekrar e-ticaret sitenize çekmek için bu reklam modellerinden yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

Tüketicileri kendi sitenize çekmek için retargeting reklamlarda onlara ödeme sayfasında geçerli indirimler sunabilir, ilgilendikleri ürünle ilgili doğrudan indirimler sunabilir ya da çapraz satış taktikleriyle onlara farklı ürün alternatifleri gösterebilirsiniz. Retargeting reklamlarının etkisini artırmak için bu fırsatları sadece belli bir süre geçerli olacak şekilde de sunabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
Her e-ticaret sitesinde bulunması gereken bölümlerden biri de sıkça sorulan sorular (SSS) bölümüdür. Siteyi ziyaret edenler ya da site üzerinden alışveriş yapan tüketiciler, ürünler, hizmetler ya da herhangi bir durumla ilgili...
30 Ekim 2016
Sinan Oypan
B2C Nedir?
B2C Nedir?
Klasik ticaret anlayışında üretici ile tüketici çoğu zaman bir araya gelmez. Fakat e-ticaretin yarattığı global etki, bu iki unsurun bir araya gelme oranını bir hayli artırdı. Bir ürünün tüketiciye ulaşması sürecinde üreticiden...
10 Eylül 2021
Markethinkers
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yaparken bir yönetim planı hazırlamanız, bu çalışmalarınızın performansını ve bunlardan alacağınzı geri dönüşümleri artırır. Yönetim planınızı oluştururken, içerik pazarlama...
22 Haziran 2020
Sinan Oypan
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz, ne zaman e-posta göndermemelisiniz; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta kampanyaları e-ticaret firmalarının bir numaralı pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara doğrudan ulaşma...
25 Şubat 2017
Sinan Oypan
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited şirket nasıl kurulur konulu yazımızda;limited şirket kurmak için kaç kişi gerekli, ltd şti kurmak avantajlı mı? limited şirket kurmak için gerekli evraklar gibi pek çok başlığı detaylandıracağız. İşini ...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda… Sosyal medya...
5 Aralık 2017
Sinan Oypan
E- Ticaret Ödeme Sistemleri Nedir? En Çok Kullanılan Ödeme Yöntemleri
E- Ticaret Ödeme Sistemleri Nedir? En Çok Kullanılan Ödeme Yöntemleri
Alışveriş kelimesinin kökenine baktığımızda dahi ödeme kavramı karşımıza çıkar. Zira bu kelime, bir ürün alırken bir karşılık veriliyor olması durumunu tanımlar niteliktedir. Bu karşılık, modern dönemde para olarak...
18 Ocak 2022
Markethinkers
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
Kış sezonu yaklaşmaya başladı ve e-ticaret firmalarının bu sezonda ne gibi kampanyalar ve çalışmalar yapacaklarını şimdiden planlamaları gerekmekte. Ön hazırlık yapmanız, yoğun geçecek kış sezonunda daha fazla geri dönüş...
5 Eylül 2020
Sinan Oypan
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
İnternette firma reklamları verirken, geri dönüşümlerinizi en yüksek şekilde alacak ayarları ve planlamaları yapmanız gerekir. İnternet reklamlarındaki rekabetin artması nedeniyle reklamlarda farklılaşabilmek, farklı reklam...
7 Aralık 2020
Sinan Oypan
Marka Değeri Nedir? Neden Önemlidir? Nasıl Arttırılır?
Marka Değeri Nedir? Neden Önemlidir? Nasıl Arttırılır?
Ticaret dünyasında üretim, satış ve pazarlama yapan çok sayıda firma vardır. Fakat söz konusu marka değeri olduğunda hepsinden bahsetmek mümkün değildir. Çünkü marka değeri, sadece ticari faaliyet göstererek yaratılabilen bir...
12 Mart 2022
Sinan Oypan
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
E-ticaret firmalarının en çok yatırım yaptıkları alanlardan biri de arama motoru optimizasyonu. SEO kurgularının iyi yapılması, firmalara Google üzerinden organik trafik sağlar. Tabii ki bu durum firmalar arası rekabetin de yoğun...
30 Eylül 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın