Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları

5 Ağustos 2016
Sinan Oypan

Okul öncesi dönemi, satışların en çok arttığı ve markaların en çok kampanya yaptıkları dönemlerden biridir. Genç nüfusu fazla olan bir ülke olarak, okula dönüş dönemlerinin önemi ülkemizde biraz daha artıyor.

Bu dönemde birçok sektörü kapsadığı için, genel anlamda birçok firma bu dönemden olumlu bir şekilde yararlanabiliyor. Hem eğitim, hem kıyafet hem de elektronik ürün sektörleri en çok tercih edilen sektörler arasında yer alıyor. Bu rehberimizde de okul öncesi dönemde neler yapabileceğiniz üzerinde duracağız. Bu çalışmalara başlamak için Ağustos ayı iyi bir seçenektir; çünkü işin planlama ve kampanya belirleme süreci vardır ve okullar açılmadan önce tüketicilere ulaşmak gerekmektedir.

Hedef kitle belirleme

E-ticaret firmaları, bu dönemlerde yapacakları çalışmalarla satışlarını artırabilir ve yeni müşteriler kazanabilirler. Tabii ki bu çalışmaları yapmadan önce hedef kitle araştırması yapmak gerekiyor. Okul öncesi döneminde farklı hedef kitlelerin farklı ihtiyaçları olabiliyor ve bunları bilerek kampanyalar hazırlamak size birçok fayda sağlayacaktır.

  • Anneler: Okul öncesi alışverişinin büyük çoğunluğunu yaparlar.
  • Ergenlik çağındaki çocuklar (özellikle lise dönemi): Son moda kıyafetlere ve trend olan ürünlere ilgi gösterirler.
  • Üniversite öğrencileri: Kıyafet, elektronik, dekor ve okul malzemeleri alırlar.
  • Öğretmenler: İş kıyafeti, elektronik ürünlere daha çok ilgi gösterirler.

Hedef kitlenizi yukarıdaki özellikler üzerinde durarak belirleyebilirsiniz. Sizin müşteri profilinize uyan hedef kitleyi bulduktan sonra bu konuda çalışmalar yapabilirsiniz.

Okul öncesi için landing page hazırlayın

Bu tür büyük ve dönemsel kampanyalarda bir landing page (varış sayfası) hazırlamak oldukça önemlidir. Verilen reklamlarda tüketicileri doğrudan bu varış sayfalarına yönlendirebilirsiniz ya da internet siteniz üzerinden bu konuyla ilgilenen kullanıcıları okul öncesi sayfanıza yönlendirebilirsiniz.

Okul öncesi dönemle ilgili olacak ürünleri doğrudan bu sayfada gösterebilir, ürünleri kategorize edebilir, kampanya ve indirimlerinizi bu sayfada ziyaretçilere gösterebilirsiniz.

Okul öncesi ürünler için kategori oluşturun

Varış sayfasının yanı sıra internet siteniz üzerinde okul öncesi ürünler için bir kategori oluşturabilirsiniz. İlgili olan ürünleri bu kategori altında toplayarak, ziyaretçilerin bu ürünlere daha rahat bir şekilde ulaşmalarını sağlayabilirsiniz. Bu ürünlere ulaşmak kolay olduğunda, tüketiciler site içinde daha az arama yapacaklardır ve daha hızlı bir şekilde alışveriş yapabileceklerdir.

Ana sayfanızı güncelleyin

Okul öncesi dönemde satışlarınızı artırmak için, ana sayfanız üzerinde de bir takım geliştirmeler yapabilirsiniz. Ana sayfanızda öne çıkan ürünleri değiştirebilir ve bu sezonla ilgili ürünleri öne çıkartabilirsiniz.

Okul öncesi için açtığınız kategoriyi burada gösterebilir, slider veya banner’lar ile yaptığınız kampanyaları sunabilir ve ürünlerinizi bu sezona göre konumlandırabilirsiniz.

Ana sayfa üzerinde bu tür değişiklikler yapmak biraz zaman alacaktır; o nedenle de Ağustos ayı içerisinde bunun planlamalarını yaparak hayata geçirmeniz gerekecektir.

Okul öncesi için kampanyalar hazırlayın

Bu dönemde bazı ürünlerinizde indirimler ya da fırsatlar sunabilirsiniz. Bazı ürünleri bundle (paket) olarak da satabilir ve paket alımlarında indirimler sunabilirsiniz. Bu kampanya dönemlerinin oluşturulması ve hangi ürünlerin paket halinde satılacağını belirlemek de belli bir süreç ister.

En çok satılan ürünler için farklı kampanyalar hazırlayabileceğini gibi en az satılan ürünleri öne çıkartmak için de fikirler geliştirebilirsiniz. Az satılan ürünleri paketler halinde sunmak daha cazip bir seçenek haline gelebilir.

E-posta pazarlamadan yararlanın

Okul öncesi kampanyalarınız için e-posta şablonları oluşturmaya da başlayabilirsiniz. Müşteri profiliniz genişse ve farklı kitlelere yönelik çalışmalar yapabileceksiniz, bu müşterilerinizi farklı listelerde toplayabilirsiniz. Sonrasında ise bu hedef kitlelerin ilgisini çekebilecek ürün ve fırsatları belirleyerek, farklı e-posta pazarlama kampanyaları yapabilirsiniz.

Kargo ve teslimat seçeneklerinizi artırın ve düzenlemeler yapın

İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en sevmedikleri konulardan biri kargo ve teslimat işlemleridir. Kargo ücretlerinin ya da teslimat süresinin fazla olması tüketicilerin alışverişten vazgeçmesine neden olabiliyor. Bu sebeple kargo seçeneklerinizi genişletmeniz yararlı olacaktır.

Belli bir limitin üstündeki alışverişlerde ücretsiz kargo seçeneği sunabileceğiniz gibi, belli bir saate kadar verilen siparişlerde aynı gün içinde kargo alternatifi de sunabilirsiniz.

Reklam hedeflemelerinizi iyi yapın

Bu dönemlerde internet ve sosyal mecralar üzerinde vereceğiniz reklamların hedeflemelerini de detaylı bir şekilde yapmanız faydalı olacaktır. Site üzerinde zaten bir müşteri profili oluşturduktan sonra reklamlarınızı da bu şekilde hazırlamanız faydalı olacaktır.

Birden fazla hedef grubunuz varsa, reklam kampanyalarınızı da birden fazla olacak şekilde oluşturmalısınız. Daha verimli sonuçlar alabilmek ve daha ilgili kişilere ulaşabilmek için reklamlarınızda yaptığınız hedeflemelerin büyük önemi vardır.

Ürün videoları kullanın

Sattığınız ürünlerle ilgili ürün tanıtım videolarınız varsa bu videoları da tekrar gün ışığına çıkartabilirsiniz. Reklam kampanyalarınızda, e-posta ve içerik çalışmalarınızda bu videoları kullanabilir, hazırladığınız varış sayfalarına bu videoları ekleyebilir ve ana sayfanıza bu videoları yerleştirebilirsiniz.

Kullanıcı yorumlarına yer verin

Sosyal kanıt her zaman, e-ticarette satışları artıran etkenlerden biridir. Kullanıcıların ürünlerle ilgili bıraktıkları yorumları toplayarak bu varış sayfalarına ekleyebilirsiniz. Bu tür çalışmalar yapmak, siteniz üzerinden başka kişilerin de alışveriş yaptığını ve ürünleri kullandıklarını gösterecektir. Gerçek kullanıcıların yorumlarını kullanmak, sitenizi ziyaret eden tüketicilerin de alışveriş kararlarını etkiler.

Ürünlerin kullanımıyla ilgili içerikler oluşturun

Okul öncesi dönemde, ürünlerin kullanım alanlarını gösteren içerikler veya rehberler hazırlamak da tüketiciye bir değer katacaktır. Bu ürünlerle ilgili etkileşim getirecek ve sitenize ziyaretçi çekebilecek farklı içerik pazarlama çalışmaları da yapabilirsiniz.

Liste içerikleri oluşturmak bu konuda faydalı olabilir. “Okul öncesi her öğrencinin ihtiyacı olan ürünler” gibi farklı konseptlerde içerikler oluşturmak sosyal mecralardan trafik sağlamanızı sağlar. Bunun yanı sıra yazının içine ürünlerin satın alma linklerini ekleyerek, yazı üzerinden doğrudan tüketicileri satış sayfanıza da yönlendirebilirsiniz.

Mobil uyumluluğu unutmayın

Tabii ki günümüzün olmazsa olmazı da mobil uyumluluk. Düzenleyeceğiniz varış sayfalarının da mobile uyumlu olması oldukça önemli. İnternet siteniz halen mobile uyumlu değilse, sitenizi mobile uyumlu hale getirmeniz de faydalı olacaktır.

Bu dönemlerde tüketiciler ürün aramalarını genellikle mobil cihazlarından yapacaklardır ve bu nedenle de mobilde iyi performans göstermeyen siteler, geri dönüşüm konusunda biraz sıkıntı yaşayabilirler.

Bunun yanı sıra e-posta pazarlama çalışmalarınızda da e-posta şablonlarınızın ve içeriklerinizin de mobil cihazlara uyumlu olması, e-postalarınızın açılma ve okunma oranlarını doğrudan olumlu bir şekilde etkileyecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
Günümüzde dikey e-ticaret (belirli bir kategoride ürün veya hizmet satışı) tercih edildiği için internetten para kazanma yolları epeyce çeşitlenmiş bulunuyor. Siz de internetten parfüm satmak istiyorum diyorsanız, e-ticaret sitesi...
25 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça önemli yer aldığı gibi geri dönüşümlerini artırmak için de önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü yılda ortalama 2 kez tatile çıkmakta ve tatile...
10 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi...
16 Şubat 2020
Sinan Oypan
E posta pazarlama trendleri | 2019
E posta pazarlama trendleri 2019 yılında karşımıza aslında çok büyük değişiklikler getirmeyecek gibi görünüyor. Otomasyon araçları ve yapay zeka kullanımlarının haricinde aslında 2018’de de sıklıkla bahsettiğimiz...
22 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticarette kullanıcı yorumlarının, tüketicilerin satın alma kararlarına büyük etkisi vardır. Dünkü yazımızda bu konuyu detaylı bir şekilde anlatmıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza...
24 Mart 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz,...
22 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Blog sayfası tasarımı okuyucuların, blog üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, diğer yazılarınızı da incelemeye teşvik eder. Blog sayfası, e-ticaret siteleri için önemli bir trafik ve geri dönüşüm kaynağı olduğu...
19 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret çözümleri e-ticarete yeni başlayanlar için işlerini kolaylaştıracak birçok hizmeti içinde barındırıyor. E-ticaret; girişimciler, yeni iş kurmak isteyenler ve işini e-ticarete taşımak isteyenlerin tercih ettiği dijital...
28 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yaparken bir yönetim planı hazırlamanız, bu çalışmalarınızın performansını ve bunlardan alacağınzı geri dönüşümleri artırır. Yönetim planınızı oluştururken, içerik pazarlama...
22 Haziran 2020
Sinan Oypan
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Fiziki mağazası olan e-ticaret firmaları, online alışveriş yapan kullanıcıları kendi mağazalarına çekmek için çalışabilirler. Aynı zamanda e-ticaret sitesi olmayan fiziki mağazalar da online alışveriş yapanları hedefleyerek,...
9 Nisan 2017
Sinan Oypan
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala...
10 Ekim 2017
Sinan Oypan
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Mobil cihazlarda gösterilen konum bazlı reklamlar, tüketicilere ulaşma ve onlara fırsatlar sunma konusunda e-firmalara kolaylık sağlıyor. Konum bazlı reklamlar hem e-ticaret hem de fiziki mağazası bulunan firmalar için oldukça...
17 Şubat 2017
Sinan Oypan