Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları

5 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları

Okul öncesi dönemi, satışların en çok arttığı ve markaların en çok kampanya yaptıkları dönemlerden biridir. Genç nüfusu fazla olan bir ülke olarak, okula dönüş dönemlerinin önemi ülkemizde biraz daha artıyor.

Bu dönemde birçok sektörü kapsadığı için, genel anlamda birçok firma bu dönemden olumlu bir şekilde yararlanabiliyor. Hem eğitim, hem kıyafet hem de elektronik ürün sektörleri en çok tercih edilen sektörler arasında yer alıyor. Bu rehberimizde de okul öncesi dönemde neler yapabileceğiniz üzerinde duracağız. Bu çalışmalara başlamak için Ağustos ayı iyi bir seçenektir; çünkü işin planlama ve kampanya belirleme süreci vardır ve okullar açılmadan önce tüketicilere ulaşmak gerekmektedir.

Hedef kitle belirleme

E-ticaret firmaları, bu dönemlerde yapacakları çalışmalarla satışlarını artırabilir ve yeni müşteriler kazanabilirler. Tabii ki bu çalışmaları yapmadan önce hedef kitle araştırması yapmak gerekiyor. Okul öncesi döneminde farklı hedef kitlelerin farklı ihtiyaçları olabiliyor ve bunları bilerek kampanyalar hazırlamak size birçok fayda sağlayacaktır.

  • Anneler: Okul öncesi alışverişinin büyük çoğunluğunu yaparlar.
  • Ergenlik çağındaki çocuklar (özellikle lise dönemi): Son moda kıyafetlere ve trend olan ürünlere ilgi gösterirler.
  • Üniversite öğrencileri: Kıyafet, elektronik, dekor ve okul malzemeleri alırlar.
  • Öğretmenler: İş kıyafeti, elektronik ürünlere daha çok ilgi gösterirler.

Hedef kitlenizi yukarıdaki özellikler üzerinde durarak belirleyebilirsiniz. Sizin müşteri profilinize uyan hedef kitleyi bulduktan sonra bu konuda çalışmalar yapabilirsiniz.

Okul öncesi için landing page hazırlayın

Bu tür büyük ve dönemsel kampanyalarda bir landing page (varış sayfası) hazırlamak oldukça önemlidir. Verilen reklamlarda tüketicileri doğrudan bu varış sayfalarına yönlendirebilirsiniz ya da internet siteniz üzerinden bu konuyla ilgilenen kullanıcıları okul öncesi sayfanıza yönlendirebilirsiniz.

Okul öncesi dönemle ilgili olacak ürünleri doğrudan bu sayfada gösterebilir, ürünleri kategorize edebilir, kampanya ve indirimlerinizi bu sayfada ziyaretçilere gösterebilirsiniz.

Okul öncesi ürünler için kategori oluşturun

Varış sayfasının yanı sıra internet siteniz üzerinde okul öncesi ürünler için bir kategori oluşturabilirsiniz. İlgili olan ürünleri bu kategori altında toplayarak, ziyaretçilerin bu ürünlere daha rahat bir şekilde ulaşmalarını sağlayabilirsiniz. Bu ürünlere ulaşmak kolay olduğunda, tüketiciler site içinde daha az arama yapacaklardır ve daha hızlı bir şekilde alışveriş yapabileceklerdir.

Ana sayfanızı güncelleyin

Okul öncesi dönemde satışlarınızı artırmak için, ana sayfanız üzerinde de bir takım geliştirmeler yapabilirsiniz. Ana sayfanızda öne çıkan ürünleri değiştirebilir ve bu sezonla ilgili ürünleri öne çıkartabilirsiniz.

Okul öncesi için açtığınız kategoriyi burada gösterebilir, slider veya banner’lar ile yaptığınız kampanyaları sunabilir ve ürünlerinizi bu sezona göre konumlandırabilirsiniz.

Ana sayfa üzerinde bu tür değişiklikler yapmak biraz zaman alacaktır; o nedenle de Ağustos ayı içerisinde bunun planlamalarını yaparak hayata geçirmeniz gerekecektir.

Okul öncesi için kampanyalar hazırlayın

Bu dönemde bazı ürünlerinizde indirimler ya da fırsatlar sunabilirsiniz. Bazı ürünleri bundle (paket) olarak da satabilir ve paket alımlarında indirimler sunabilirsiniz. Bu kampanya dönemlerinin oluşturulması ve hangi ürünlerin paket halinde satılacağını belirlemek de belli bir süreç ister.

En çok satılan ürünler için farklı kampanyalar hazırlayabileceğini gibi en az satılan ürünleri öne çıkartmak için de fikirler geliştirebilirsiniz. Az satılan ürünleri paketler halinde sunmak daha cazip bir seçenek haline gelebilir.

E-posta pazarlamadan yararlanın

Okul öncesi kampanyalarınız için e-posta şablonları oluşturmaya da başlayabilirsiniz. Müşteri profiliniz genişse ve farklı kitlelere yönelik çalışmalar yapabileceksiniz, bu müşterilerinizi farklı listelerde toplayabilirsiniz. Sonrasında ise bu hedef kitlelerin ilgisini çekebilecek ürün ve fırsatları belirleyerek, farklı e-posta pazarlama kampanyaları yapabilirsiniz.

Kargo ve teslimat seçeneklerinizi artırın ve düzenlemeler yapın

İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en sevmedikleri konulardan biri kargo ve teslimat işlemleridir. Kargo ücretlerinin ya da teslimat süresinin fazla olması tüketicilerin alışverişten vazgeçmesine neden olabiliyor. Bu sebeple kargo seçeneklerinizi genişletmeniz yararlı olacaktır.

Belli bir limitin üstündeki alışverişlerde ücretsiz kargo seçeneği sunabileceğiniz gibi, belli bir saate kadar verilen siparişlerde aynı gün içinde kargo alternatifi de sunabilirsiniz.

Reklam hedeflemelerinizi iyi yapın

Bu dönemlerde internet ve sosyal mecralar üzerinde vereceğiniz reklamların hedeflemelerini de detaylı bir şekilde yapmanız faydalı olacaktır. Site üzerinde zaten bir müşteri profili oluşturduktan sonra reklamlarınızı da bu şekilde hazırlamanız faydalı olacaktır.

Birden fazla hedef grubunuz varsa, reklam kampanyalarınızı da birden fazla olacak şekilde oluşturmalısınız. Daha verimli sonuçlar alabilmek ve daha ilgili kişilere ulaşabilmek için reklamlarınızda yaptığınız hedeflemelerin büyük önemi vardır.

Ürün videoları kullanın

Sattığınız ürünlerle ilgili ürün tanıtım videolarınız varsa bu videoları da tekrar gün ışığına çıkartabilirsiniz. Reklam kampanyalarınızda, e-posta ve içerik çalışmalarınızda bu videoları kullanabilir, hazırladığınız varış sayfalarına bu videoları ekleyebilir ve ana sayfanıza bu videoları yerleştirebilirsiniz.

Kullanıcı yorumlarına yer verin

Sosyal kanıt her zaman, e-ticarette satışları artıran etkenlerden biridir. Kullanıcıların ürünlerle ilgili bıraktıkları yorumları toplayarak bu varış sayfalarına ekleyebilirsiniz. Bu tür çalışmalar yapmak, siteniz üzerinden başka kişilerin de alışveriş yaptığını ve ürünleri kullandıklarını gösterecektir. Gerçek kullanıcıların yorumlarını kullanmak, sitenizi ziyaret eden tüketicilerin de alışveriş kararlarını etkiler.

Ürünlerin kullanımıyla ilgili içerikler oluşturun

Okul öncesi dönemde, ürünlerin kullanım alanlarını gösteren içerikler veya rehberler hazırlamak da tüketiciye bir değer katacaktır. Bu ürünlerle ilgili etkileşim getirecek ve sitenize ziyaretçi çekebilecek farklı içerik pazarlama çalışmaları da yapabilirsiniz.

Liste içerikleri oluşturmak bu konuda faydalı olabilir. “Okul öncesi her öğrencinin ihtiyacı olan ürünler” gibi farklı konseptlerde içerikler oluşturmak sosyal mecralardan trafik sağlamanızı sağlar. Bunun yanı sıra yazının içine ürünlerin satın alma linklerini ekleyerek, yazı üzerinden doğrudan tüketicileri satış sayfanıza da yönlendirebilirsiniz.

Mobil uyumluluğu unutmayın

Tabii ki günümüzün olmazsa olmazı da mobil uyumluluk. Düzenleyeceğiniz varış sayfalarının da mobile uyumlu olması oldukça önemli. İnternet siteniz halen mobile uyumlu değilse, sitenizi mobile uyumlu hale getirmeniz de faydalı olacaktır.

Bu dönemlerde tüketiciler ürün aramalarını genellikle mobil cihazlarından yapacaklardır ve bu nedenle de mobilde iyi performans göstermeyen siteler, geri dönüşüm konusunda biraz sıkıntı yaşayabilirler.

Bunun yanı sıra e-posta pazarlama çalışmalarınızda da e-posta şablonlarınızın ve içeriklerinizin de mobil cihazlara uyumlu olması, e-postalarınızın açılma ve okunma oranlarını doğrudan olumlu bir şekilde etkileyecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram üzerinde yaptığınız tüm çalışmaların sonuçlarını Instagram Analytics aracı üzerinden gözlemleyerek, çalışmalarınızın sonuçları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu çalışmaların sonuçlarını...
7 Haziran 2018
Sinan Oypan
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO ayarları nasıl yapılmalıdır? Landing Page nasıl optimize edilmelidir? Landing Page SEO'da meta açıklamları ve anahtar kelime optimizasyonunun önemi ve daha fazlası bu yazımızda. E-ticaret siteniz üzerinde farklı...
10 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirinizi artıracak reklam stratejileri belirlemeniz, hem bütçenizi iyi yönetmenizi hem de reklamlarınızdan daha fazla dönüşüm edinmenizi sağlar. Tabii ki doğru stratejileri belirlemek için, reklam planlarınız...
13 Mart 2019
Sinan Oypan
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde satış yaparken geri dönüşümlerinizde en önemli göreve sahip ögelerden biri “Sepete Ekle” butonudur. İlk etapta üzerinde çok düşünülmese de tüketicilerin ürünle etkileşime girme ve ürünü satın alma...
22 Şubat 2019
Sinan Oypan
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmeleri, e-ticaret şirketine ya da yeni iş fikrine nakit akışı sağlamak ve işini büyütmek isteyen girişimciler için oldukça önemli. Melek yatırımcılardan alınacak yatırım ile bu iş fikri hayata...
11 Mart 2020
Sinan Oypan
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkılarını incelediğimiz bu yazımızda mobilin önemini ve mobil SEO'nun ne kadar hayati bir önemi olduğunu ele alacağız. Mobil SEO’nun e-ticaret sitelerine katkıları Mobil cihaz kullanım...
26 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Yıl sonu yaklaşırken, kampanya dönemleri de gündeme geliyor ve bu süreçte kullanacağınız reklam ve pazarlama stratejileri satışlarınızı etkileyecek. Geri dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi artıracak stratejiler...
26 Ekim 2020
Sinan Oypan
Turquality Nedir? Turquality Desteğinden Hangi Şirketler Faydalanabilir?
Turquality Nedir? Turquality Desteğinden Hangi Şirketler Faydalanabilir?
Markalaşma, günümüzün yoğun rekabet ortamında büyük önem kazanan bir kavramdır. Başarılı bir markalaşma süreci yürüten firmaların pazarda daha büyük bir paya sahip olacağı, hedef kitlelerine ulaşma konusunda daha yüksek bir...
25 Ocak 2022
Markethinkers
Ürün iadelerine neden 6 durum
Ürün iadelerine neden 6 durum
Tüketicilerin ve e-ticaret firmalarının canını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleridir. Tüketiciler, herhangi bir sebepten dolayı ürünü iade etmek zorunda kaldıklarında, bu süreçteki prosedürlerle uğraşmak istemediklerinden...
21 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
Sanal mağazanız müşterileriniz ile güçlü ilişkiler kurmanızı sağlayan bir araçtır. E-ticaret yapan kişiler için e ticarette satış arttırma teknikleri içinde, müşteriler üzerinde iyi bir satın alma deneyimi oluşturmak gelir....
21 Mart 2020
IdeaSoft
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken, ürettiğiniz içerikleri ilerleyen dönemlerde tekrar paylaşabilirsiniz. Tek bir içeriği birkaç kez paylaşmak da bir sıkıntı yok; ancak tekrar paylaşırken nasıl bir paylaşım...
11 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek araçlardan biri de geri sayım sayacıdır. Geri sayım sayacı farklı şekillerde tüketicileri belli bir eyleme geçmeye ve alışveriş yapmaya yönlendirmek için...
24 Kasım 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın