fbpx

Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları

5 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları

Okul öncesi dönemi, satışların en çok arttığı ve markaların en çok kampanya yaptıkları dönemlerden biridir. Genç nüfusu fazla olan bir ülke olarak, okula dönüş dönemlerinin önemi ülkemizde biraz daha artıyor.

Bu dönemde birçok sektörü kapsadığı için, genel anlamda birçok firma bu dönemden olumlu bir şekilde yararlanabiliyor. Hem eğitim, hem kıyafet hem de elektronik ürün sektörleri en çok tercih edilen sektörler arasında yer alıyor. Bu rehberimizde de okul öncesi dönemde neler yapabileceğiniz üzerinde duracağız. Bu çalışmalara başlamak için Ağustos ayı iyi bir seçenektir; çünkü işin planlama ve kampanya belirleme süreci vardır ve okullar açılmadan önce tüketicilere ulaşmak gerekmektedir.

Hedef kitle belirleme

E-ticaret firmaları, bu dönemlerde yapacakları çalışmalarla satışlarını artırabilir ve yeni müşteriler kazanabilirler. Tabii ki bu çalışmaları yapmadan önce hedef kitle araştırması yapmak gerekiyor. Okul öncesi döneminde farklı hedef kitlelerin farklı ihtiyaçları olabiliyor ve bunları bilerek kampanyalar hazırlamak size birçok fayda sağlayacaktır.

  • Anneler: Okul öncesi alışverişinin büyük çoğunluğunu yaparlar.
  • Ergenlik çağındaki çocuklar (özellikle lise dönemi): Son moda kıyafetlere ve trend olan ürünlere ilgi gösterirler.
  • Üniversite öğrencileri: Kıyafet, elektronik, dekor ve okul malzemeleri alırlar.
  • Öğretmenler: İş kıyafeti, elektronik ürünlere daha çok ilgi gösterirler.

Hedef kitlenizi yukarıdaki özellikler üzerinde durarak belirleyebilirsiniz. Sizin müşteri profilinize uyan hedef kitleyi bulduktan sonra bu konuda çalışmalar yapabilirsiniz.

Okul öncesi için landing page hazırlayın

Bu tür büyük ve dönemsel kampanyalarda bir landing page (varış sayfası) hazırlamak oldukça önemlidir. Verilen reklamlarda tüketicileri doğrudan bu varış sayfalarına yönlendirebilirsiniz ya da internet siteniz üzerinden bu konuyla ilgilenen kullanıcıları okul öncesi sayfanıza yönlendirebilirsiniz.

Okul öncesi dönemle ilgili olacak ürünleri doğrudan bu sayfada gösterebilir, ürünleri kategorize edebilir, kampanya ve indirimlerinizi bu sayfada ziyaretçilere gösterebilirsiniz.

Okul öncesi ürünler için kategori oluşturun

Varış sayfasının yanı sıra internet siteniz üzerinde okul öncesi ürünler için bir kategori oluşturabilirsiniz. İlgili olan ürünleri bu kategori altında toplayarak, ziyaretçilerin bu ürünlere daha rahat bir şekilde ulaşmalarını sağlayabilirsiniz. Bu ürünlere ulaşmak kolay olduğunda, tüketiciler site içinde daha az arama yapacaklardır ve daha hızlı bir şekilde alışveriş yapabileceklerdir.

Ana sayfanızı güncelleyin

Okul öncesi dönemde satışlarınızı artırmak için, ana sayfanız üzerinde de bir takım geliştirmeler yapabilirsiniz. Ana sayfanızda öne çıkan ürünleri değiştirebilir ve bu sezonla ilgili ürünleri öne çıkartabilirsiniz.

Okul öncesi için açtığınız kategoriyi burada gösterebilir, slider veya banner’lar ile yaptığınız kampanyaları sunabilir ve ürünlerinizi bu sezona göre konumlandırabilirsiniz.

Ana sayfa üzerinde bu tür değişiklikler yapmak biraz zaman alacaktır; o nedenle de Ağustos ayı içerisinde bunun planlamalarını yaparak hayata geçirmeniz gerekecektir.

Okul öncesi için kampanyalar hazırlayın

Bu dönemde bazı ürünlerinizde indirimler ya da fırsatlar sunabilirsiniz. Bazı ürünleri bundle (paket) olarak da satabilir ve paket alımlarında indirimler sunabilirsiniz. Bu kampanya dönemlerinin oluşturulması ve hangi ürünlerin paket halinde satılacağını belirlemek de belli bir süreç ister.

En çok satılan ürünler için farklı kampanyalar hazırlayabileceğini gibi en az satılan ürünleri öne çıkartmak için de fikirler geliştirebilirsiniz. Az satılan ürünleri paketler halinde sunmak daha cazip bir seçenek haline gelebilir.

E-posta pazarlamadan yararlanın

Okul öncesi kampanyalarınız için e-posta şablonları oluşturmaya da başlayabilirsiniz. Müşteri profiliniz genişse ve farklı kitlelere yönelik çalışmalar yapabileceksiniz, bu müşterilerinizi farklı listelerde toplayabilirsiniz. Sonrasında ise bu hedef kitlelerin ilgisini çekebilecek ürün ve fırsatları belirleyerek, farklı e-posta pazarlama kampanyaları yapabilirsiniz.

Kargo ve teslimat seçeneklerinizi artırın ve düzenlemeler yapın

İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en sevmedikleri konulardan biri kargo ve teslimat işlemleridir. Kargo ücretlerinin ya da teslimat süresinin fazla olması tüketicilerin alışverişten vazgeçmesine neden olabiliyor. Bu sebeple kargo seçeneklerinizi genişletmeniz yararlı olacaktır.

Belli bir limitin üstündeki alışverişlerde ücretsiz kargo seçeneği sunabileceğiniz gibi, belli bir saate kadar verilen siparişlerde aynı gün içinde kargo alternatifi de sunabilirsiniz.

Reklam hedeflemelerinizi iyi yapın

Bu dönemlerde internet ve sosyal mecralar üzerinde vereceğiniz reklamların hedeflemelerini de detaylı bir şekilde yapmanız faydalı olacaktır. Site üzerinde zaten bir müşteri profili oluşturduktan sonra reklamlarınızı da bu şekilde hazırlamanız faydalı olacaktır.

Birden fazla hedef grubunuz varsa, reklam kampanyalarınızı da birden fazla olacak şekilde oluşturmalısınız. Daha verimli sonuçlar alabilmek ve daha ilgili kişilere ulaşabilmek için reklamlarınızda yaptığınız hedeflemelerin büyük önemi vardır.

Ürün videoları kullanın

Sattığınız ürünlerle ilgili ürün tanıtım videolarınız varsa bu videoları da tekrar gün ışığına çıkartabilirsiniz. Reklam kampanyalarınızda, e-posta ve içerik çalışmalarınızda bu videoları kullanabilir, hazırladığınız varış sayfalarına bu videoları ekleyebilir ve ana sayfanıza bu videoları yerleştirebilirsiniz.

Kullanıcı yorumlarına yer verin

Sosyal kanıt her zaman, e-ticarette satışları artıran etkenlerden biridir. Kullanıcıların ürünlerle ilgili bıraktıkları yorumları toplayarak bu varış sayfalarına ekleyebilirsiniz. Bu tür çalışmalar yapmak, siteniz üzerinden başka kişilerin de alışveriş yaptığını ve ürünleri kullandıklarını gösterecektir. Gerçek kullanıcıların yorumlarını kullanmak, sitenizi ziyaret eden tüketicilerin de alışveriş kararlarını etkiler.

Ürünlerin kullanımıyla ilgili içerikler oluşturun

Okul öncesi dönemde, ürünlerin kullanım alanlarını gösteren içerikler veya rehberler hazırlamak da tüketiciye bir değer katacaktır. Bu ürünlerle ilgili etkileşim getirecek ve sitenize ziyaretçi çekebilecek farklı içerik pazarlama çalışmaları da yapabilirsiniz.

Liste içerikleri oluşturmak bu konuda faydalı olabilir. “Okul öncesi her öğrencinin ihtiyacı olan ürünler” gibi farklı konseptlerde içerikler oluşturmak sosyal mecralardan trafik sağlamanızı sağlar. Bunun yanı sıra yazının içine ürünlerin satın alma linklerini ekleyerek, yazı üzerinden doğrudan tüketicileri satış sayfanıza da yönlendirebilirsiniz.

Mobil uyumluluğu unutmayın

Tabii ki günümüzün olmazsa olmazı da mobil uyumluluk. Düzenleyeceğiniz varış sayfalarının da mobile uyumlu olması oldukça önemli. İnternet siteniz halen mobile uyumlu değilse, sitenizi mobile uyumlu hale getirmeniz de faydalı olacaktır.

Bu dönemlerde tüketiciler ürün aramalarını genellikle mobil cihazlarından yapacaklardır ve bu nedenle de mobilde iyi performans göstermeyen siteler, geri dönüşüm konusunda biraz sıkıntı yaşayabilirler.

Bunun yanı sıra e-posta pazarlama çalışmalarınızda da e-posta şablonlarınızın ve içeriklerinizin de mobil cihazlara uyumlu olması, e-postalarınızın açılma ve okunma oranlarını doğrudan olumlu bir şekilde etkileyecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirketiniz için performans analiz çalışmaları yapmanız, şirketinizin durumu hakkında size bir takım bilgiler sunarken, ilerleyen dönemler için de stratejiler belirlerken size yardımcı olur. Şirket performans analizi yaparken...
19 Ocak 2019
Sinan Oypan
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
Instagram, sosyal ağlar arasında şuan oldukça popüler ve e-ticaret firmaları bu mecraya yönelerek instagramda satış yapmak ve farklı hedef kitlelere ulaşmaya çalışıyorlar. Sosyal medya pazarlama stratejinizde Instagram’a yer...
17 Haziran 2016
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
E-ticaret siteniz firmanızın vitrinidir ve ürün sayfalarındaki açıklamalar da mağazanızı ziyaret eden kişileri satın almaya ikna etmek için kullanabileceğiniz satış cümleleridir. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızın ikna...
27 Nisan 2018
Sinan Oypan
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Blog yazılarınızı daha etkileyici ve dikkat çekici bir hale getirmek için kullanabileceğiniz taktiklerden biri de yazılarınızın başlıklarını değiştirmek olacaktır. Sosyal ağlar da ya da Google üzerinde kullanıcılar sizin...
27 Kasım 2016
Sinan Oypan
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama, sosyal ağlar ya da dijital yayınlar üzerinde, genellikle yüksek takipçiye sahip tanınmış kişi ya da profillerle yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Bu tanınmış kişi ya da hesaplar, markalarla iş birliği...
5 Nisan 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Video içeriklerin popülerliğinin artmasıyla beraber firmalar da video içerik oluşturmaya ya da video içerik üreticileriyle beraber çalışmaya başladı. Etkileşim oranlarının yüksek olması nedeniyle video içerikler e-ticaret...
31 Ekim 2017
Sinan Oypan
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni bir girişim başlatma ve internet üzerinden ürünlerinizi satışa çıkartma fikri cazip olsa da şirketinizi ilk açtığınız zamanlarda özellikle dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunur. Doğru planların ve stratejilerin...
5 Haziran 2018
Sinan Oypan
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğü artırma çalışmaları yapmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini ve ulaştığınız hedef kitleyi daha da büyütmenizi sağlar. Tabii ki buradaki etkileşimlerinizin artması video...
19 Nisan 2018
Sinan Oypan
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları...
15 Aralık 2017
Sinan Oypan
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenizdeki ürünler için satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz bir takım yöntemler ve stratejiler bulunuyor. Bu stratejiler doğrultusunda ürününüz için doğru fiyatlandırmayı yaparken, hedef kitlenizin de...
3 Şubat 2020
Sinan Oypan
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir...
21 Nisan 2019
Sinan Oypan