Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları

5 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları

Okul öncesi dönemi, satışların en çok arttığı ve markaların en çok kampanya yaptıkları dönemlerden biridir. Genç nüfusu fazla olan bir ülke olarak, okula dönüş dönemlerinin önemi ülkemizde biraz daha artıyor.

Bu dönemde birçok sektörü kapsadığı için, genel anlamda birçok firma bu dönemden olumlu bir şekilde yararlanabiliyor. Hem eğitim, hem kıyafet hem de elektronik ürün sektörleri en çok tercih edilen sektörler arasında yer alıyor. Bu rehberimizde de okul öncesi dönemde neler yapabileceğiniz üzerinde duracağız. Bu çalışmalara başlamak için Ağustos ayı iyi bir seçenektir; çünkü işin planlama ve kampanya belirleme süreci vardır ve okullar açılmadan önce tüketicilere ulaşmak gerekmektedir.

Hedef kitle belirleme

E-ticaret firmaları, bu dönemlerde yapacakları çalışmalarla satışlarını artırabilir ve yeni müşteriler kazanabilirler. Tabii ki bu çalışmaları yapmadan önce hedef kitle araştırması yapmak gerekiyor. Okul öncesi döneminde farklı hedef kitlelerin farklı ihtiyaçları olabiliyor ve bunları bilerek kampanyalar hazırlamak size birçok fayda sağlayacaktır.

  • Anneler: Okul öncesi alışverişinin büyük çoğunluğunu yaparlar.
  • Ergenlik çağındaki çocuklar (özellikle lise dönemi): Son moda kıyafetlere ve trend olan ürünlere ilgi gösterirler.
  • Üniversite öğrencileri: Kıyafet, elektronik, dekor ve okul malzemeleri alırlar.
  • Öğretmenler: İş kıyafeti, elektronik ürünlere daha çok ilgi gösterirler.

Hedef kitlenizi yukarıdaki özellikler üzerinde durarak belirleyebilirsiniz. Sizin müşteri profilinize uyan hedef kitleyi bulduktan sonra bu konuda çalışmalar yapabilirsiniz.

Okul öncesi için landing page hazırlayın

Bu tür büyük ve dönemsel kampanyalarda bir landing page (varış sayfası) hazırlamak oldukça önemlidir. Verilen reklamlarda tüketicileri doğrudan bu varış sayfalarına yönlendirebilirsiniz ya da internet siteniz üzerinden bu konuyla ilgilenen kullanıcıları okul öncesi sayfanıza yönlendirebilirsiniz.

Okul öncesi dönemle ilgili olacak ürünleri doğrudan bu sayfada gösterebilir, ürünleri kategorize edebilir, kampanya ve indirimlerinizi bu sayfada ziyaretçilere gösterebilirsiniz.

Okul öncesi ürünler için kategori oluşturun

Varış sayfasının yanı sıra internet siteniz üzerinde okul öncesi ürünler için bir kategori oluşturabilirsiniz. İlgili olan ürünleri bu kategori altında toplayarak, ziyaretçilerin bu ürünlere daha rahat bir şekilde ulaşmalarını sağlayabilirsiniz. Bu ürünlere ulaşmak kolay olduğunda, tüketiciler site içinde daha az arama yapacaklardır ve daha hızlı bir şekilde alışveriş yapabileceklerdir.

Ana sayfanızı güncelleyin

Okul öncesi dönemde satışlarınızı artırmak için, ana sayfanız üzerinde de bir takım geliştirmeler yapabilirsiniz. Ana sayfanızda öne çıkan ürünleri değiştirebilir ve bu sezonla ilgili ürünleri öne çıkartabilirsiniz.

Okul öncesi için açtığınız kategoriyi burada gösterebilir, slider veya banner’lar ile yaptığınız kampanyaları sunabilir ve ürünlerinizi bu sezona göre konumlandırabilirsiniz.

Ana sayfa üzerinde bu tür değişiklikler yapmak biraz zaman alacaktır; o nedenle de Ağustos ayı içerisinde bunun planlamalarını yaparak hayata geçirmeniz gerekecektir.

Okul öncesi için kampanyalar hazırlayın

Bu dönemde bazı ürünlerinizde indirimler ya da fırsatlar sunabilirsiniz. Bazı ürünleri bundle (paket) olarak da satabilir ve paket alımlarında indirimler sunabilirsiniz. Bu kampanya dönemlerinin oluşturulması ve hangi ürünlerin paket halinde satılacağını belirlemek de belli bir süreç ister.

En çok satılan ürünler için farklı kampanyalar hazırlayabileceğini gibi en az satılan ürünleri öne çıkartmak için de fikirler geliştirebilirsiniz. Az satılan ürünleri paketler halinde sunmak daha cazip bir seçenek haline gelebilir.

E-posta pazarlamadan yararlanın

Okul öncesi kampanyalarınız için e-posta şablonları oluşturmaya da başlayabilirsiniz. Müşteri profiliniz genişse ve farklı kitlelere yönelik çalışmalar yapabileceksiniz, bu müşterilerinizi farklı listelerde toplayabilirsiniz. Sonrasında ise bu hedef kitlelerin ilgisini çekebilecek ürün ve fırsatları belirleyerek, farklı e-posta pazarlama kampanyaları yapabilirsiniz.

Kargo ve teslimat seçeneklerinizi artırın ve düzenlemeler yapın

İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en sevmedikleri konulardan biri kargo ve teslimat işlemleridir. Kargo ücretlerinin ya da teslimat süresinin fazla olması tüketicilerin alışverişten vazgeçmesine neden olabiliyor. Bu sebeple kargo seçeneklerinizi genişletmeniz yararlı olacaktır.

Belli bir limitin üstündeki alışverişlerde ücretsiz kargo seçeneği sunabileceğiniz gibi, belli bir saate kadar verilen siparişlerde aynı gün içinde kargo alternatifi de sunabilirsiniz.

Reklam hedeflemelerinizi iyi yapın

Bu dönemlerde internet ve sosyal mecralar üzerinde vereceğiniz reklamların hedeflemelerini de detaylı bir şekilde yapmanız faydalı olacaktır. Site üzerinde zaten bir müşteri profili oluşturduktan sonra reklamlarınızı da bu şekilde hazırlamanız faydalı olacaktır.

Birden fazla hedef grubunuz varsa, reklam kampanyalarınızı da birden fazla olacak şekilde oluşturmalısınız. Daha verimli sonuçlar alabilmek ve daha ilgili kişilere ulaşabilmek için reklamlarınızda yaptığınız hedeflemelerin büyük önemi vardır.

Ürün videoları kullanın

Sattığınız ürünlerle ilgili ürün tanıtım videolarınız varsa bu videoları da tekrar gün ışığına çıkartabilirsiniz. Reklam kampanyalarınızda, e-posta ve içerik çalışmalarınızda bu videoları kullanabilir, hazırladığınız varış sayfalarına bu videoları ekleyebilir ve ana sayfanıza bu videoları yerleştirebilirsiniz.

Kullanıcı yorumlarına yer verin

Sosyal kanıt her zaman, e-ticarette satışları artıran etkenlerden biridir. Kullanıcıların ürünlerle ilgili bıraktıkları yorumları toplayarak bu varış sayfalarına ekleyebilirsiniz. Bu tür çalışmalar yapmak, siteniz üzerinden başka kişilerin de alışveriş yaptığını ve ürünleri kullandıklarını gösterecektir. Gerçek kullanıcıların yorumlarını kullanmak, sitenizi ziyaret eden tüketicilerin de alışveriş kararlarını etkiler.

Ürünlerin kullanımıyla ilgili içerikler oluşturun

Okul öncesi dönemde, ürünlerin kullanım alanlarını gösteren içerikler veya rehberler hazırlamak da tüketiciye bir değer katacaktır. Bu ürünlerle ilgili etkileşim getirecek ve sitenize ziyaretçi çekebilecek farklı içerik pazarlama çalışmaları da yapabilirsiniz.

Liste içerikleri oluşturmak bu konuda faydalı olabilir. “Okul öncesi her öğrencinin ihtiyacı olan ürünler” gibi farklı konseptlerde içerikler oluşturmak sosyal mecralardan trafik sağlamanızı sağlar. Bunun yanı sıra yazının içine ürünlerin satın alma linklerini ekleyerek, yazı üzerinden doğrudan tüketicileri satış sayfanıza da yönlendirebilirsiniz.

Mobil uyumluluğu unutmayın

Tabii ki günümüzün olmazsa olmazı da mobil uyumluluk. Düzenleyeceğiniz varış sayfalarının da mobile uyumlu olması oldukça önemli. İnternet siteniz halen mobile uyumlu değilse, sitenizi mobile uyumlu hale getirmeniz de faydalı olacaktır.

Bu dönemlerde tüketiciler ürün aramalarını genellikle mobil cihazlarından yapacaklardır ve bu nedenle de mobilde iyi performans göstermeyen siteler, geri dönüşüm konusunda biraz sıkıntı yaşayabilirler.

Bunun yanı sıra e-posta pazarlama çalışmalarınızda da e-posta şablonlarınızın ve içeriklerinizin de mobil cihazlara uyumlu olması, e-postalarınızın açılma ve okunma oranlarını doğrudan olumlu bir şekilde etkileyecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
İnternetten alışverişler, fiziki mağazalara göre daha farklı bir yapıdadır ve tüketiciler de bu nedenle internetten alışverişlerde iade politikalarına daha fazla önem vermektedirler. E-ticaret firmalarının iade politikalarına bu...
3 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için büyük önem taşıyan pazarlama faaliyetlerinden biri ve bunu en iyi şekilde yapabilmek için e-ticaret firmanız için bir blog oluşturmanız gerekiyor. Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin...
12 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
A/B testleri e-ticarette birçok farklı amaç için kullanılıyor. Herhangi bir eylemi farklı yollardan ele alarak, en iyi sonuçları ve performansı gösteren versiyonu bulmak için bu testlerden yararlanılıyor. A/B testlerinizi daha iyi...
25 Ocak 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Blog sayfası tasarımı okuyucuların, blog üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, diğer yazılarınızı da incelemeye teşvik eder. Blog sayfası, e-ticaret siteleri için önemli bir trafik ve geri dönüşüm kaynağı olduğu...
19 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Diğer tüm alanlarda olduğu gibi 2017’de sosyal medyada da bir takım değişiklikler olacak. Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve teknolojik gelişmelerin sosyal mecralara uygulanması da markaların bu yeniliklere ayak uydurmaya...
18 Aralık 2016
Sinan Oypan
Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken, bazı konulara ve unsulara dikkat etmeniz, alacağınız etkileşimleri de artırmanıza yardımcı olur. Daha fazla izlenme, erişim ve etkileşim için kullanıcıların beklentisini karşılamanız...
25 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu...
16 Ekim 2019
Sinan Oypan
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi ya da domain otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve değerini belirleyen bir metrik olarak öne çıkmaktadır. SEO çalışmaları için önemli olması nedeniyle alan adı otoritesini...
18 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı...
24 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve organik ürünlerinizi internette satmak özetle organik ürün satışı yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur,...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-ticareti Ücretsiz Deneyin