Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?

5 Ocak 2017
Sinan Oypan

Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar üzerinden reklam çalışmaları yapmak mümkün.

Tabii ki bu mecralarda reklam vermenin dezavantajı, yaptığınız yatırımın size nasıl ve ne kadarlık bir geri dönüş sağladığını yüzde yüz olarak ölçümleyememeniz. Dijital bir ortamda olmadıkları için, herhangi bir istatistiksel veri sunamazlar ve bu sebeple de yaptığınız harcamların size ne kadar kazandırdığını göremezsiniz. Bu reklamlar genellikle internet üzerinde iş yapmayan firmalar tarafından tercih edilebilse de, e-ticaret firmaları da fiziki reklamlardan yararlanabiliyorlar.

Eğer 2017’de iş yerinizi internete taşımayı düşünüyorsanız, e-ticaret altyapı paketlerimizi inceleyebilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. Hizmetlerimizi denemek isterseniz 15 günlük demo süreci başlatabilirsiniz.

Yüzde yüz doğru sonuçlar vermese de bu mecralarda verdiğiniz reklamları ölçmenin de bazı yöntemleri bulunuyor. Bu yazımızıda da bu yöntemleri ele alacağız.

Farklı bir telefon numarası kullanın

Offline mecralara reklam verirken, reklamınızın içine farklı bir numara yerleştirin. Bu telefon numarasını sadece bu offline mecralardaki reklamlarda kullanın. Böylelikle, bu numaradan size ulaşan kişilerin, sizin offline reklamlarınızı gördüğünü anlayabilirsiniz. Bu aramaların bir kaydını tuttuğunuzda da reklam dönemi sonrasında, ne kadarlık bir kişiden geri dönüş aldığınızı ölçümleyebilirsiniz.

Farklı kupon kodları yerleştirin

Fiziki mecralardaki reklamlarınıza farklı kupon kodları yerleştirmeniz de buradan gelen geri dönüşümü ölçümlemek için size yardımcı olacaktır. Sitenize gelen kişiler, bu kupon kodlarını kullandıklarında, sizin fiziki reklamlarınızı görmüş olacaklardır. Bu kişilerin de bir kaydını tutmak, kampanya dönemi hakkında size bir takım istatistikler sunacaktır.

Farklı bir URL ya da landing page kullanın

Ölçümleme yapmak için kullanabileceğiniz bir diğer yöntem ise, farklı bir URL ya da landing page kullanmak olacaktır. Bu yöntemi kullandığınızda, fiziki reklamınızı gören kişiler, doğrudan bu adresleri ziyaret edeceklerdir. Siz de Google Analytics üzerinden bu sayfalara gelen kişileri takip ettiğinizde, reklamınızın erişimi hakkında bir takım bilgilere ulaşmış olacaksınız.

Bu işlemi yapmak için, bir mikro site oluşturabilir ya da doğrudan kampanyanızla ilgili yeni bir sayfa oluşturarak, reklamlarınızda bu sayfaların URL adreslerini paylaşabilirsiniz.

Mikro siteler oluşturun

Mikro siteler oluşturmak ya da alt alan adlarıyla (subdomain) kampanyaya özel landing page’ler hazırlamak da istatistiksel veri toplama konusunda size yardımcı olacaktır. Offline reklamlarınızda bu mikro sitelerin ya da alt alan adlarının URL’Lerini paylaştığınızda, bu adresleri ziyaret eden kişilerin istatistiklerini Google Analytics üzerinden ölçümleyerek, reklamlarınızın geri dönüşümü hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

Doğrudan gelen trafiğinizi ölçümleyin

Reklam çalışmaları yaptıktan sonra, internet sitenize doğrudan gelen kişilerin takibini yapmak da bir başka yöntem olabilir. Reklamlarınız sonrasında sitenizde belli bir trafik artışı olabilir. Bu tabii ki yüzde yüz sonuç vermeyebilir; ancak fiziki reklam üzerinde marka adınızı ya da internet adresinizi paylaşmanız, kullanıcıların doğrudan sitenize gelmesini sağlayacaktır. Bu nedenle de doğrudan gelen trafiğinizi ölçümlemek, buradaki küçük artışları belirlemek, reklamlarınızın erişimi hakkında size bir takım bilgiler sunabilir.

Birden fazla fiziki reklam kampanyasının ölçümlenmesi

Birden fazla fiziki mecraya reklam verebilirsiniz. Burada her bir mecranın nasıl sonuç getireceğini de ölçümlemeniz gerekir Böylelikle size en çok yatırım getirisi sağlayan mecrayı bulabilirsiniz. Bunu yapmak için de aşağıdaki yöntemlerden yararlanabilirsiniz.

Farklı mecralar için farklı telefon numaraları kullanın. Böylelikle, farklı numaralardan gelen aramaların hangi mecra ile ilgili olduğunu takip edebilir ve sonuçlarınızı kaydedebilirsiniz.

Farklı URL ve landing page’e yönlendirin. Bu sayede hangi sayfaya ne kadar ziyaret edildiğini takip edebilir ve sonuçları inceleyebilirsiniz.

Kupon kodlarını değiştirin Her bir mecra için farklı bir kupon kodu kullandığınızda, site üzerinde bu kodların kullanılmasıyla, hangil mecralardan geri dönüşüm sağladığını takip ederek, analizlerinizi yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Tekrar alışveriş yapan müşteriyi kazanma yöntemleri
Müşteri kazanma yöntemleri e ticaret siteleri için hayati bir öneme sahiptir. E-ticaret sitenizin uzun vadede başarılı olabilmesi ve uzun vadeli karlılığını sağlaması için tekrar alışveriş yapan müşterilere ihtiyacı vardır....
31 Temmuz 2018
Sinan Oypan
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
E-ticaret firmalarının içerik pazarlamada en çok işlerine yarayabilecek içerik türlerinden biri de “rehber” (how-to) içerikleridir. Ürünler ve hizmetler hakkında tüketicileri bilgilendirici içerikler oluşturarak, hem...
9 Haziran 2016
Sinan Oypan
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
E-ticaret şirketiniz için bir Youtube kanalı açmayı düşünüyorsanız ya da açtıysanız, bu kanalın etkileşimlerini de artırmanız gerekir. Youtube kanalı etkileşimlerini artırabilmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz....
13 Nisan 2019
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm
Sosyal kanıt, tüketicilerin satın alma kararlarını ve davranışlarını derinden etkileyen bir unsurdur ve e-ticarette de önemli bir yere sahiptir. Büyük toplulukların davranışlar, gruba dahil olmayan kişilerin de durumlara bakış...
4 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
Marka yaratma süreci e-ticaret firmalarını bir hayli zorlayabiliyor. Özellikle yeni ya da belli bir süredir pazarda olan; ancak belli bir hedef kitleye kendini tanıtamamış firmalar için, markalaşma biraz zorlu bir süreç. E-ticarette...
28 Mart 2018
Sinan Oypan
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamların performansını artrırabilmek için Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde vakit harcamanız ve doğru ayarları yapmanız gerekir. Doğru ayarlar, her sektör ve her firma için değişiklik göstermektedir; çünkü her...
21 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde...
26 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmalarının öncelikli pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Ulaşılan hedef kitleyi büyütme, marka bilinirliğini artırma, ürünleri tanıtma ve tüketicilerle etkileşime geçme...
4 Ekim 2017
Sinan Oypan
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi, her yıl e-ticaret sektöründe hareketlenmelerin olmasını sağlarken, okulların açılmaya başlayacak olması ve yazın bitişi de sektörel canlanmanın olmasını sağlıyor. Her yıl Eylül ayında yaz...
4 Eylül 2019
Sinan Oypan
2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2020’ye başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan