fbpx

Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?

5 Ocak 2017
Sinan Oypan

Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar üzerinden reklam çalışmaları yapmak mümkün.

Tabii ki bu mecralarda reklam vermenin dezavantajı, yaptığınız yatırımın size nasıl ve ne kadarlık bir geri dönüş sağladığını yüzde yüz olarak ölçümleyememeniz. Dijital bir ortamda olmadıkları için, herhangi bir istatistiksel veri sunamazlar ve bu sebeple de yaptığınız harcamların size ne kadar kazandırdığını göremezsiniz. Bu reklamlar genellikle internet üzerinde iş yapmayan firmalar tarafından tercih edilebilse de, e-ticaret firmaları da fiziki reklamlardan yararlanabiliyorlar.

Eğer 2017’de iş yerinizi internete taşımayı düşünüyorsanız, e-ticaret altyapı paketlerimizi inceleyebilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. Hizmetlerimizi denemek isterseniz 15 günlük demo süreci başlatabilirsiniz.

Yüzde yüz doğru sonuçlar vermese de bu mecralarda verdiğiniz reklamları ölçmenin de bazı yöntemleri bulunuyor. Bu yazımızıda da bu yöntemleri ele alacağız.

Farklı bir telefon numarası kullanın

Offline mecralara reklam verirken, reklamınızın içine farklı bir numara yerleştirin. Bu telefon numarasını sadece bu offline mecralardaki reklamlarda kullanın. Böylelikle, bu numaradan size ulaşan kişilerin, sizin offline reklamlarınızı gördüğünü anlayabilirsiniz. Bu aramaların bir kaydını tuttuğunuzda da reklam dönemi sonrasında, ne kadarlık bir kişiden geri dönüş aldığınızı ölçümleyebilirsiniz.

Farklı kupon kodları yerleştirin

Fiziki mecralardaki reklamlarınıza farklı kupon kodları yerleştirmeniz de buradan gelen geri dönüşümü ölçümlemek için size yardımcı olacaktır. Sitenize gelen kişiler, bu kupon kodlarını kullandıklarında, sizin fiziki reklamlarınızı görmüş olacaklardır. Bu kişilerin de bir kaydını tutmak, kampanya dönemi hakkında size bir takım istatistikler sunacaktır.

Farklı bir URL ya da landing page kullanın

Ölçümleme yapmak için kullanabileceğiniz bir diğer yöntem ise, farklı bir URL ya da landing page kullanmak olacaktır. Bu yöntemi kullandığınızda, fiziki reklamınızı gören kişiler, doğrudan bu adresleri ziyaret edeceklerdir. Siz de Google Analytics üzerinden bu sayfalara gelen kişileri takip ettiğinizde, reklamınızın erişimi hakkında bir takım bilgilere ulaşmış olacaksınız.

Bu işlemi yapmak için, bir mikro site oluşturabilir ya da doğrudan kampanyanızla ilgili yeni bir sayfa oluşturarak, reklamlarınızda bu sayfaların URL adreslerini paylaşabilirsiniz.

Mikro siteler oluşturun

Mikro siteler oluşturmak ya da alt alan adlarıyla (subdomain) kampanyaya özel landing page’ler hazırlamak da istatistiksel veri toplama konusunda size yardımcı olacaktır. Offline reklamlarınızda bu mikro sitelerin ya da alt alan adlarının URL’Lerini paylaştığınızda, bu adresleri ziyaret eden kişilerin istatistiklerini Google Analytics üzerinden ölçümleyerek, reklamlarınızın geri dönüşümü hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

Doğrudan gelen trafiğinizi ölçümleyin

Reklam çalışmaları yaptıktan sonra, internet sitenize doğrudan gelen kişilerin takibini yapmak da bir başka yöntem olabilir. Reklamlarınız sonrasında sitenizde belli bir trafik artışı olabilir. Bu tabii ki yüzde yüz sonuç vermeyebilir; ancak fiziki reklam üzerinde marka adınızı ya da internet adresinizi paylaşmanız, kullanıcıların doğrudan sitenize gelmesini sağlayacaktır. Bu nedenle de doğrudan gelen trafiğinizi ölçümlemek, buradaki küçük artışları belirlemek, reklamlarınızın erişimi hakkında size bir takım bilgiler sunabilir.

Birden fazla fiziki reklam kampanyasının ölçümlenmesi

Birden fazla fiziki mecraya reklam verebilirsiniz. Burada her bir mecranın nasıl sonuç getireceğini de ölçümlemeniz gerekir Böylelikle size en çok yatırım getirisi sağlayan mecrayı bulabilirsiniz. Bunu yapmak için de aşağıdaki yöntemlerden yararlanabilirsiniz.

Farklı mecralar için farklı telefon numaraları kullanın. Böylelikle, farklı numaralardan gelen aramaların hangi mecra ile ilgili olduğunu takip edebilir ve sonuçlarınızı kaydedebilirsiniz.

Farklı URL ve landing page’e yönlendirin. Bu sayede hangi sayfaya ne kadar ziyaret edildiğini takip edebilir ve sonuçları inceleyebilirsiniz.

Kupon kodlarını değiştirin Her bir mecra için farklı bir kupon kodu kullandığınızda, site üzerinde bu kodların kullanılmasıyla, hangil mecralardan geri dönüşüm sağladığını takip ederek, analizlerinizi yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kampanya dönemi stok yapma taktikleri
Kampanya ve fırsat dönemleri öncesinde e-ticaret sitenizde stok yapma ve yönetim çalışmalarına ağırlık vermeniz gerekir. Stok yapmak ve kampanya sürecinde öne çıkacak olan ürünleri e-ticaret sitenizde mevcut halde tutmanız ve...
23 Ekim 2020
Sinan Oypan
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi, her yıl e-ticaret sektöründe hareketlenmelerin olmasını sağlarken, okulların açılmaya başlayacak olması ve yazın bitişi de sektörel canlanmanın olmasını sağlıyor. Her yıl Eylül ayında yaz...
4 Eylül 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam yönetimi için 7 ücretsiz reklam aracını bu yazımızda sizlerle paylaşacağız. Gelin hep beraber bu 7 ücretsiz reklam ve yönetim aracına bakalım. Facebook reklam yönetimi Sosyal medya pazarlamasında Facebook’un,...
3 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret şirketiniz için pazarlama çalışmaları yaparken, bir tanıtım videosu hazırlamak doğru bir yaklaşım olacaktır. Markanızı henüz tanımayan kitlelere, yaptığınız işleri ve hizmetleri anlatmak için tanıtım...
9 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi...
2 Aralık 2016
Sinan Oypan
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda. Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat...
18 Temmuz 2016
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
21 Haziran 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü
Blog, sosyal medya, video yani kısaca içerik pazarlamanın her alanında kullanabileceğiniz birçok içerik türü bulunmaktadır. Doğru bir strateji ve kaliteli içerik üretimi ile beraber içerik pazarlama çalışmalarınızdan...
12 Nisan 2017
Sinan Oypan
Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak için eyleme çağrı ifadelerinin önemli bir yeri bulunur. Doğru kullanılan CTA’ler geri dönüşümleri artırır. Doğru eyleme çağrı ifadeleri oluşturmak için kullanabileceğiniz bazı...
12 Ekim 2017
Sinan Oypan
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları...
15 Aralık 2017
Sinan Oypan
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Alışveriş sitesi kurmak için gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi nasıl açılır, e ticaret sitesi kurmak maliyeti nedir, internet satış sitesi kurmak için zorunlu yasal ve teknik geliştirmelerde...
28 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya