Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?

5 Ocak 2017
Sinan Oypan

Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar üzerinden reklam çalışmaları yapmak mümkün.

Tabii ki bu mecralarda reklam vermenin dezavantajı, yaptığınız yatırımın size nasıl ve ne kadarlık bir geri dönüş sağladığını yüzde yüz olarak ölçümleyememeniz. Dijital bir ortamda olmadıkları için, herhangi bir istatistiksel veri sunamazlar ve bu sebeple de yaptığınız harcamların size ne kadar kazandırdığını göremezsiniz. Bu reklamlar genellikle internet üzerinde iş yapmayan firmalar tarafından tercih edilebilse de, e-ticaret firmaları da fiziki reklamlardan yararlanabiliyorlar.

Eğer 2017’de iş yerinizi internete taşımayı düşünüyorsanız, e-ticaret altyapı paketlerimizi inceleyebilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. Hizmetlerimizi denemek isterseniz 15 günlük demo süreci başlatabilirsiniz.

Yüzde yüz doğru sonuçlar vermese de bu mecralarda verdiğiniz reklamları ölçmenin de bazı yöntemleri bulunuyor. Bu yazımızıda da bu yöntemleri ele alacağız.

Farklı bir telefon numarası kullanın

Offline mecralara reklam verirken, reklamınızın içine farklı bir numara yerleştirin. Bu telefon numarasını sadece bu offline mecralardaki reklamlarda kullanın. Böylelikle, bu numaradan size ulaşan kişilerin, sizin offline reklamlarınızı gördüğünü anlayabilirsiniz. Bu aramaların bir kaydını tuttuğunuzda da reklam dönemi sonrasında, ne kadarlık bir kişiden geri dönüş aldığınızı ölçümleyebilirsiniz.

Farklı kupon kodları yerleştirin

Fiziki mecralardaki reklamlarınıza farklı kupon kodları yerleştirmeniz de buradan gelen geri dönüşümü ölçümlemek için size yardımcı olacaktır. Sitenize gelen kişiler, bu kupon kodlarını kullandıklarında, sizin fiziki reklamlarınızı görmüş olacaklardır. Bu kişilerin de bir kaydını tutmak, kampanya dönemi hakkında size bir takım istatistikler sunacaktır.

Farklı bir URL ya da landing page kullanın

Ölçümleme yapmak için kullanabileceğiniz bir diğer yöntem ise, farklı bir URL ya da landing page kullanmak olacaktır. Bu yöntemi kullandığınızda, fiziki reklamınızı gören kişiler, doğrudan bu adresleri ziyaret edeceklerdir. Siz de Google Analytics üzerinden bu sayfalara gelen kişileri takip ettiğinizde, reklamınızın erişimi hakkında bir takım bilgilere ulaşmış olacaksınız.

Bu işlemi yapmak için, bir mikro site oluşturabilir ya da doğrudan kampanyanızla ilgili yeni bir sayfa oluşturarak, reklamlarınızda bu sayfaların URL adreslerini paylaşabilirsiniz.

Mikro siteler oluşturun

Mikro siteler oluşturmak ya da alt alan adlarıyla (subdomain) kampanyaya özel landing page’ler hazırlamak da istatistiksel veri toplama konusunda size yardımcı olacaktır. Offline reklamlarınızda bu mikro sitelerin ya da alt alan adlarının URL’Lerini paylaştığınızda, bu adresleri ziyaret eden kişilerin istatistiklerini Google Analytics üzerinden ölçümleyerek, reklamlarınızın geri dönüşümü hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

Doğrudan gelen trafiğinizi ölçümleyin

Reklam çalışmaları yaptıktan sonra, internet sitenize doğrudan gelen kişilerin takibini yapmak da bir başka yöntem olabilir. Reklamlarınız sonrasında sitenizde belli bir trafik artışı olabilir. Bu tabii ki yüzde yüz sonuç vermeyebilir; ancak fiziki reklam üzerinde marka adınızı ya da internet adresinizi paylaşmanız, kullanıcıların doğrudan sitenize gelmesini sağlayacaktır. Bu nedenle de doğrudan gelen trafiğinizi ölçümlemek, buradaki küçük artışları belirlemek, reklamlarınızın erişimi hakkında size bir takım bilgiler sunabilir.

Birden fazla fiziki reklam kampanyasının ölçümlenmesi

Birden fazla fiziki mecraya reklam verebilirsiniz. Burada her bir mecranın nasıl sonuç getireceğini de ölçümlemeniz gerekir Böylelikle size en çok yatırım getirisi sağlayan mecrayı bulabilirsiniz. Bunu yapmak için de aşağıdaki yöntemlerden yararlanabilirsiniz.

Farklı mecralar için farklı telefon numaraları kullanın. Böylelikle, farklı numaralardan gelen aramaların hangi mecra ile ilgili olduğunu takip edebilir ve sonuçlarınızı kaydedebilirsiniz.

Farklı URL ve landing page’e yönlendirin. Bu sayede hangi sayfaya ne kadar ziyaret edildiğini takip edebilir ve sonuçları inceleyebilirsiniz.

Kupon kodlarını değiştirin Her bir mecra için farklı bir kupon kodu kullandığınızda, site üzerinde bu kodların kullanılmasıyla, hangil mecralardan geri dönüşüm sağladığını takip ederek, analizlerinizi yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
İnternet satış sitesi kurmak, yaklaşık 6 aydır hayatımızda olan corona virüs ile mücadele ederken işletmeler için önemli bir çıkış yolu haline geldi. Küresel pandemi yaşamımızın her alanına etkisini sürdürürken, vaka...
12 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
A/B testleri e-ticarette birçok farklı amaç için kullanılıyor. Herhangi bir eylemi farklı yollardan ele alarak, en iyi sonuçları ve performansı gösteren versiyonu bulmak için bu testlerden yararlanılıyor. A/B testlerinizi daha iyi...
25 Ocak 2018
Sinan Oypan
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternetten alışverişlerde tüketicilerin halen güven problemleri olabiliyor. Kimi zaman alışveriş yapmayı düşündükleri siteye kimi zaman da ürünlere karşı olan bir takım güvensizlikler, tüketicilerin online alışveriş...
12 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online işler konusunda arayışa girenler, işini evden yönetip, aynı zamanda kendi işinin patronu olmak isteyenler için e-ticaret pazarı; düşük riskli, az yatırımla işinizi kurabileceğiniz bir alan olarak dikkat çekiyor. ...
14 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
12 Şubat 2017
Sinan Oypan
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Pazarlama çalışmalarınızın performansını ve geri dönüşümünü artırmak için sosyal ağ analizi yaparak doğru hedef kitleye ulaşmanız gerekir. Her sektörün ve firmanın hitap ettiği kitle farklılık gösterir. Temel olarak...
22 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
B2B firmalarının yapması gereken en önemli konulardan biri farklı ve büyük şirketlere ulaşarak, kendi ürünlerini bu firmalara satmak olduğu için fuar etkinlikleri, B2B firmaları için büyük önem taşımakta. Fuarlar ve ticari...
5 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor....
9 Ekim 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağaza sahipleri internet üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sektörüne yönelmeye başlıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin düzenli olarak artmasından ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlığı...
13 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Video içerik üretimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarında etkileşim ve geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynamaktadır. E-ticaret firmaları sosyal ağlar üzerinde daha etkili sonuçlar alabilmek için video içerik üretimine...
6 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak...
28 Kasım 2016
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm

İçerik pazarlama ve SEO, internet üzerinden iş yapan tüm firmalar için iki önemli unsurudur. Birbirileriyle ilişkileri olsa da aslında birbirinden ayrı kavramlardır ve e-ticaret sitesi üzerinde bunları uygularken bu farkların...
11 Eylül 2017
Sinan Oypan