Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları

10 Eylül 2018
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları

E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle firmanın sepeti terk etme oranını yükseltmeleri. Bunun arkasında birçok farklı neden olabilir. Ancak bu oranı düşürmek ve sepeti terk etme oranlarını düşürmek için ödeme sayfalarınızda kullanıcıların güvenini kazanmanızı sağlayacak bir takım çalışmalar bulunuyor. Bunları ödeme sayfalarınızda uygulamanız, kullanıcıların sitenize güvenerek alışveriş yapabileceklerini görmelerini sağlayacaktır.

Tarayıcı üzerinde güvenli site ikonunu aktive edin

Bunu yapabilmek için ödeme sayfalarınızda HTTPS protokolünü kullanmanız gerekiyor. Ödeme sayfalarının standart olarak bu protokolü kullanması gerekiyor. Bu protokolün aktive olabilmesi için SSL sertifikanızın olması gerekiyor.

SSL sertifikanız olduğunda ödeme sayfaları üzerinde yapılan işlemlerde, sunucu ve kullanıcının cihazı arasında paylaşılan veriler şifrelenir ve böylelikle üçüncü partilerin bu bilgilere ulaşması zorlaşır. SSL’i kullanmaya başladığınızda tarayıcı üzerinde de sitenin güvenli olduğunu gösteren yeşil renkli bir ikon görüntülenir ve sitenin adı da aynı zamanda yeşil renkte görünür. Bu ifadenin görünmesi, kullanıcıların güvenli bir şekilde alışveriş yapabileceklerini anlamalarını sağlar.

Bunu bir adım öteye taşımak için tüm sitenizi HTTPS protokolüne geçirebilir ve ödeme sayfaları haricinde de tüm site üzerinde bu güvenliği sağlamış olursunuz. HTTP’den HTTPS protokolüne geçiş hakkında bilgi almak için HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Güvenliği gösteren logo ve sertifikalarınızı sergileyin

Ödeme sayfalarınızın ve e-ticaret sitenizin güvenli olduğunu da tüketicilere göstermeniz oldukça önemlidir. Bunun için de ödeme sayfalarınız üzerinde sitenizin güvenliğini sağlamak ve sitenizin güvenli olduğunu gösteren logo, sertifika ve yorumları göstermeniz faydalı olacaktır.

  • SSL Sertifikanız: Bu sayfalarda SSL Sertifika sağlayıcınızın logosunu ve şifreleme metotunuzu gösterebilirsiniz.
  • Kabul ettiğiniz ödeme yöntemleri: Hangi ödeme metotlarını kabul ettiğinizi ve hangi bankalarla anlaşmalı olduğunu gösterebilirsiniz.
  • 3D güvenlik ile ödeme: 3D güvenlikle ödeme kabul ediyorsanız, bu bilgiyi de paylaşabilirsiniz.
  • Antivirüs çözümlerinizle ilgili bilgiler: Sitenizi kötü amaçlı yazılımlara karşı koruyan anti-virüs yazılımlarınızın logolarını paylaşabilirsiniz.

Bu logo ve ikonları kolay görünür bir alana yerleştirin

Güvenlikle ilgili mümkün olduğunca bilgi vermenin yanı sıra bu bilgileri ziyaretçilerin kolay bir şekilde görebilecekleri yerlere de yerleştirmeniz gerekecek. Bunun için sayfanın üst alanında ödeme yöntemleri ve 3D güvenlik gibi bilgileri paylaşabileceğiniz gibi, ödeme formlarının altında da anti-virüs ve SSL Sertifikası logo ve bilgilerinizi de paylaşabilirsiniz.

Güvenlikle ilgili bilgileri mümkün olduğunca dikkat çekici ve gözle görülür bir yere koymanız, tüketicilerin ödeme işlemlerinde kendilerini daha güvenli hissetmelerini de sağlayacaktır.

Garanti ve iade politikalarınızı da paylaşın

Herbir ürünün garanti koşulları farklı olabilir, bu nedenle öncelikle ürün sayfalarınızda bu garanti koşullarını öne çıkartmalısınız. Bunun yanı sıra sepet sayfalarınızda da kullanıcıların garanti sürelerini uzatabilmelerini sağlayacak çözümler ve öneriler sunabilirsiniz. Ürünlerin garantisinin olması ve bunları uzatmak için alternatifler olması, tüketicilerin ürünlere olan ilgi ve güvenini artıracaktır.

Bunlara ek olarak sitenizin iade politikalarını da gözle görünür ve kolay bulunabilen bir yerde paylaşmanız ve oldukça önemlidir. Site genelinde kullanıcıların bu bilgilere rahatlıkla ulaşabilmelerini sağlamak için Footer (sayfanın en alt bölümü) alanında iade şartlarınıza bir yönlendirme linki paylaşabilirsiniz.

Buna ek olarak da ödeme sayfalarınızda kullanıcıların iade politikalarını anlamaları ve okumaları için bir alan yaparak, satın alma öncesinde onların bu şartları okuyabilmelerine fırsat vermelisiniz.

Böylelikle müşterileriniz satın alma sonrasında hangi koşullarda ürünleri iade edebileceklerini bildikleri için daha güvenli bir şekilde alışverişlerine devam edebilirler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih...
22 Mayıs 2020
IdeaSoft
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası internetten satış yapan firmaların, tüketicilerle olan iletişimlerinde iyi bir başlangıç yapmaları için çok önemlidir. İyi bir şekilde hazırlanmış ilk e-postalar iyi bir izlenim bırakacağı gibi,...
16 Eylül 2016
Sinan Oypan
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun...
21 Şubat 2018
Sinan Oypan
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan...
3 Ekim 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Blog sayfası tasarımı okuyucuların, blog üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, diğer yazılarınızı da incelemeye teşvik eder. Blog sayfası, e-ticaret siteleri için önemli bir trafik ve geri dönüşüm kaynağı olduğu...
19 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma, farklı tüketici kitlelerine ulaşma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekme, farklı sitelerden link alarak site değerini artırma gibi konularda önemli bir araçtır. Blog oluşturma sürecinde ve...
4 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
E-posta kampanyası / e-posta pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki eder ve diğer pazarlama çalışmalarından daha fazla yatırım getirisi sağlar. Bu sebeple de bir e-posta abone listesi...
18 Nisan 2018
Sinan Oypan
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetleri e-ticaret firmalarının en önemli alanlarından biridir ve müşteri memnuniyetini artırma adına bu bölümlerin üzerinde önemli bir yük bulunur. Satış öncesi ve sonrasında müşterilerle iyi iletişim kurmak ve...
27 Kasım 2017
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka ismi ve logo yaratmak için saatlerce ya da günlerce uğraşan ve kendi markalarını yaratarak, bu markayı ileri taşımak isteyen girişimciler ve firmalar için marka tecili yaptırmak oldukça önemlidir. Markanın orijinalliğini...
11 Aralık 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın