Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları

10 Eylül 2018
Sinan Oypan

E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle firmanın sepeti terk etme oranını yükseltmeleri. Bunun arkasında birçok farklı neden olabilir. Ancak bu oranı düşürmek ve sepeti terk etme oranlarını düşürmek için ödeme sayfalarınızda kullanıcıların güvenini kazanmanızı sağlayacak bir takım çalışmalar bulunuyor. Bunları ödeme sayfalarınızda uygulamanız, kullanıcıların sitenize güvenerek alışveriş yapabileceklerini görmelerini sağlayacaktır.

Tarayıcı üzerinde güvenli site ikonunu aktive edin

Bunu yapabilmek için ödeme sayfalarınızda HTTPS protokolünü kullanmanız gerekiyor. Ödeme sayfalarının standart olarak bu protokolü kullanması gerekiyor. Bu protokolün aktive olabilmesi için SSL sertifikanızın olması gerekiyor.

SSL sertifikanız olduğunda ödeme sayfaları üzerinde yapılan işlemlerde, sunucu ve kullanıcının cihazı arasında paylaşılan veriler şifrelenir ve böylelikle üçüncü partilerin bu bilgilere ulaşması zorlaşır. SSL’i kullanmaya başladığınızda tarayıcı üzerinde de sitenin güvenli olduğunu gösteren yeşil renkli bir ikon görüntülenir ve sitenin adı da aynı zamanda yeşil renkte görünür. Bu ifadenin görünmesi, kullanıcıların güvenli bir şekilde alışveriş yapabileceklerini anlamalarını sağlar.

Bunu bir adım öteye taşımak için tüm sitenizi HTTPS protokolüne geçirebilir ve ödeme sayfaları haricinde de tüm site üzerinde bu güvenliği sağlamış olursunuz. HTTP’den HTTPS protokolüne geçiş hakkında bilgi almak için HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Güvenliği gösteren logo ve sertifikalarınızı sergileyin

Ödeme sayfalarınızın ve e-ticaret sitenizin güvenli olduğunu da tüketicilere göstermeniz oldukça önemlidir. Bunun için de ödeme sayfalarınız üzerinde sitenizin güvenliğini sağlamak ve sitenizin güvenli olduğunu gösteren logo, sertifika ve yorumları göstermeniz faydalı olacaktır.

  • SSL Sertifikanız: Bu sayfalarda SSL Sertifika sağlayıcınızın logosunu ve şifreleme metotunuzu gösterebilirsiniz.
  • Kabul ettiğiniz ödeme yöntemleri: Hangi ödeme metotlarını kabul ettiğinizi ve hangi bankalarla anlaşmalı olduğunu gösterebilirsiniz.
  • 3D güvenlik ile ödeme: 3D güvenlikle ödeme kabul ediyorsanız, bu bilgiyi de paylaşabilirsiniz.
  • Antivirüs çözümlerinizle ilgili bilgiler: Sitenizi kötü amaçlı yazılımlara karşı koruyan anti-virüs yazılımlarınızın logolarını paylaşabilirsiniz.

Bu logo ve ikonları kolay görünür bir alana yerleştirin

Güvenlikle ilgili mümkün olduğunca bilgi vermenin yanı sıra bu bilgileri ziyaretçilerin kolay bir şekilde görebilecekleri yerlere de yerleştirmeniz gerekecek. Bunun için sayfanın üst alanında ödeme yöntemleri ve 3D güvenlik gibi bilgileri paylaşabileceğiniz gibi, ödeme formlarının altında da anti-virüs ve SSL Sertifikası logo ve bilgilerinizi de paylaşabilirsiniz.

Güvenlikle ilgili bilgileri mümkün olduğunca dikkat çekici ve gözle görülür bir yere koymanız, tüketicilerin ödeme işlemlerinde kendilerini daha güvenli hissetmelerini de sağlayacaktır.

Garanti ve iade politikalarınızı da paylaşın

Herbir ürünün garanti koşulları farklı olabilir, bu nedenle öncelikle ürün sayfalarınızda bu garanti koşullarını öne çıkartmalısınız. Bunun yanı sıra sepet sayfalarınızda da kullanıcıların garanti sürelerini uzatabilmelerini sağlayacak çözümler ve öneriler sunabilirsiniz. Ürünlerin garantisinin olması ve bunları uzatmak için alternatifler olması, tüketicilerin ürünlere olan ilgi ve güvenini artıracaktır.

Bunlara ek olarak sitenizin iade politikalarını da gözle görünür ve kolay bulunabilen bir yerde paylaşmanız ve oldukça önemlidir. Site genelinde kullanıcıların bu bilgilere rahatlıkla ulaşabilmelerini sağlamak için Footer (sayfanın en alt bölümü) alanında iade şartlarınıza bir yönlendirme linki paylaşabilirsiniz.

Buna ek olarak da ödeme sayfalarınızda kullanıcıların iade politikalarını anlamaları ve okumaları için bir alan yaparak, satın alma öncesinde onların bu şartları okuyabilmelerine fırsat vermelisiniz.

Böylelikle müşterileriniz satın alma sonrasında hangi koşullarda ürünleri iade edebileceklerini bildikleri için daha güvenli bir şekilde alışverişlerine devam edebilirler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret Facebook çalışmaları bir e ticaret sitesinin artık olmazsa olmazlarındandır. E-ticaret sitenizi tanıtmak için sosyal medya pazarlama çalışmaları yapıyor olabilirsiniz. Bu çalışmalardaki en önemli mecralardan biri de...
1 Kasım 2016
Sinan Oypan
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız. Sosyal medya hataları Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli...
15 Ocak 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm

İçerik pazarlama ve SEO, internet üzerinden iş yapan tüm firmalar için iki önemli unsurudur. Birbirileriyle ilişkileri olsa da aslında birbirinden ayrı kavramlardır ve e-ticaret sitesi üzerinde bunları uygularken bu farkların...
11 Eylül 2017
Sinan Oypan
En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
Youtube, video paylaşımı konusunda en etkili platformlardan biri olduğu için popüler Youtube video konuları, e-ticaret firmaları için önemlidir. 2019’da popüler olan ve kullanıcıların izlemekten en çok keyif aldığı Youtube...
29 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette içerik pazarlamadan yararlanmak, marka bilinirliği artırma, kullanıcılarla etkileşime girme ve site trafiğini artırmak için oldukça etkili bir yöntem. İçerik pazarlamada da video kullanmak, son dönemlerde oldukça...
20 Haziran 2016
Sinan Oypan
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın...
14 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizden alışveriş yapan tüketicilere bilgilendirmeniz oldukça önemli. Sık sorulan sorular sayfanızı bu nedenle de iyi bir şekilde düzenlemeniz gerekir. Bu sayfada yer vermeniz gereken konulardan biri de kargo gönderimi...
4 Kasım 2018
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
E-ticaret sitenizin yönetirken bazı araçlar işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır. İnternet üzerinden iş yaptığınız için bu araçların bazılarını da internet üzerinde kullanmanız gerekecek. Bu araçlar, iş yönetimi, dosya...
26 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açma; hızla dijitalleşen yeni dünya düzeninde en çok tercih edilen alanlar arasında yer alıyor. Özellikle pandemi sürecinde online yürütebilen işler son derece önemli olurken; kendi işini evinden yönetebilme esnekliği...
30 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için blog yazmak, e-ticaret sitenizi düzenli olarak güncel tutmanızı sağlarken, hazırlayacağınız blog yazılarıyla ziyaretçilerinizi bilgilendirebilir, eğlendirebilir ve organik olarak arama motorlarından trafik...
20 Kasım 2018
Sinan Oypan