Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları

10 Eylül 2018
Sinan Oypan

E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle firmanın sepeti terk etme oranını yükseltmeleri. Bunun arkasında birçok farklı neden olabilir. Ancak bu oranı düşürmek ve sepeti terk etme oranlarını düşürmek için ödeme sayfalarınızda kullanıcıların güvenini kazanmanızı sağlayacak bir takım çalışmalar bulunuyor. Bunları ödeme sayfalarınızda uygulamanız, kullanıcıların sitenize güvenerek alışveriş yapabileceklerini görmelerini sağlayacaktır.

Tarayıcı üzerinde güvenli site ikonunu aktive edin

Bunu yapabilmek için ödeme sayfalarınızda HTTPS protokolünü kullanmanız gerekiyor. Ödeme sayfalarının standart olarak bu protokolü kullanması gerekiyor. Bu protokolün aktive olabilmesi için SSL sertifikanızın olması gerekiyor.

SSL sertifikanız olduğunda ödeme sayfaları üzerinde yapılan işlemlerde, sunucu ve kullanıcının cihazı arasında paylaşılan veriler şifrelenir ve böylelikle üçüncü partilerin bu bilgilere ulaşması zorlaşır. SSL’i kullanmaya başladığınızda tarayıcı üzerinde de sitenin güvenli olduğunu gösteren yeşil renkli bir ikon görüntülenir ve sitenin adı da aynı zamanda yeşil renkte görünür. Bu ifadenin görünmesi, kullanıcıların güvenli bir şekilde alışveriş yapabileceklerini anlamalarını sağlar.

Bunu bir adım öteye taşımak için tüm sitenizi HTTPS protokolüne geçirebilir ve ödeme sayfaları haricinde de tüm site üzerinde bu güvenliği sağlamış olursunuz. HTTP’den HTTPS protokolüne geçiş hakkında bilgi almak için HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Güvenliği gösteren logo ve sertifikalarınızı sergileyin

Ödeme sayfalarınızın ve e-ticaret sitenizin güvenli olduğunu da tüketicilere göstermeniz oldukça önemlidir. Bunun için de ödeme sayfalarınız üzerinde sitenizin güvenliğini sağlamak ve sitenizin güvenli olduğunu gösteren logo, sertifika ve yorumları göstermeniz faydalı olacaktır.

  • SSL Sertifikanız: Bu sayfalarda SSL Sertifika sağlayıcınızın logosunu ve şifreleme metotunuzu gösterebilirsiniz.
  • Kabul ettiğiniz ödeme yöntemleri: Hangi ödeme metotlarını kabul ettiğinizi ve hangi bankalarla anlaşmalı olduğunu gösterebilirsiniz.
  • 3D güvenlik ile ödeme: 3D güvenlikle ödeme kabul ediyorsanız, bu bilgiyi de paylaşabilirsiniz.
  • Antivirüs çözümlerinizle ilgili bilgiler: Sitenizi kötü amaçlı yazılımlara karşı koruyan anti-virüs yazılımlarınızın logolarını paylaşabilirsiniz.

Bu logo ve ikonları kolay görünür bir alana yerleştirin

Güvenlikle ilgili mümkün olduğunca bilgi vermenin yanı sıra bu bilgileri ziyaretçilerin kolay bir şekilde görebilecekleri yerlere de yerleştirmeniz gerekecek. Bunun için sayfanın üst alanında ödeme yöntemleri ve 3D güvenlik gibi bilgileri paylaşabileceğiniz gibi, ödeme formlarının altında da anti-virüs ve SSL Sertifikası logo ve bilgilerinizi de paylaşabilirsiniz.

Güvenlikle ilgili bilgileri mümkün olduğunca dikkat çekici ve gözle görülür bir yere koymanız, tüketicilerin ödeme işlemlerinde kendilerini daha güvenli hissetmelerini de sağlayacaktır.

Garanti ve iade politikalarınızı da paylaşın

Herbir ürünün garanti koşulları farklı olabilir, bu nedenle öncelikle ürün sayfalarınızda bu garanti koşullarını öne çıkartmalısınız. Bunun yanı sıra sepet sayfalarınızda da kullanıcıların garanti sürelerini uzatabilmelerini sağlayacak çözümler ve öneriler sunabilirsiniz. Ürünlerin garantisinin olması ve bunları uzatmak için alternatifler olması, tüketicilerin ürünlere olan ilgi ve güvenini artıracaktır.

Bunlara ek olarak sitenizin iade politikalarını da gözle görünür ve kolay bulunabilen bir yerde paylaşmanız ve oldukça önemlidir. Site genelinde kullanıcıların bu bilgilere rahatlıkla ulaşabilmelerini sağlamak için Footer (sayfanın en alt bölümü) alanında iade şartlarınıza bir yönlendirme linki paylaşabilirsiniz.

Buna ek olarak da ödeme sayfalarınızda kullanıcıların iade politikalarını anlamaları ve okumaları için bir alan yaparak, satın alma öncesinde onların bu şartları okuyabilmelerine fırsat vermelisiniz.

Böylelikle müşterileriniz satın alma sonrasında hangi koşullarda ürünleri iade edebileceklerini bildikleri için daha güvenli bir şekilde alışverişlerine devam edebilirler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO ayarları nasıl yapılmalıdır? Landing Page nasıl optimize edilmelidir? Landing Page SEO'da meta açıklamları ve anahtar kelime optimizasyonunun önemi ve daha fazlası bu yazımızda. E-ticaret siteniz üzerinde farklı...
10 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kredi kartı sahteciliğine işaret eden 6 durum
E-ticaret firmalarının korkulu rüyalarından biri olarak sayılabilecek kredi kartı sahteciliği; firmaların özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. İnternet üzerinden yapılan sahtecilik işlemleri hem firmalara hem de...
27 Aralık 2017
Sinan Oypan
En trend Youtube video fikirleri
Trend Youtube video fikirleri, video pazarlama çalışmalarınızda yeni kitlelere ulaşmanıza ve marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur. Kullanıcıların video içerikler üzerinde daha fazla zaman geçirmeleri ve görüntülü...
26 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram, marka bilinirliği, ürün tanıtımı ve takipçilerle etkileşime geçmek için günümüzdeki en popüler sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Facebook’un reklam modellerinin bu platformda da kullanılabiliyor oluşu da markaların...
6 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir...
21 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir...
28 Eylül 2017
Sinan Oypan
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Online mağazanız üzerinde kimi ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız dahi belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stokta kalmayan ürünlerin...
31 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Online reklamların en büyük avantajlarından biri, reklam kampanyalarının hangi hedef kitlelere gösterileceğinin seçilebiliyor oluşudur. İstenilen profile ve hedef gruba yönelik reklam çalışmaları yapabiliyor olmak, reklam ve...
26 Aralık 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da...
5 Kasım 2018
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu...
16 Ekim 2019
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri...
25 Ağustos 2017
Sinan Oypan