Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları

10 Eylül 2018
Sinan Oypan

E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle firmanın sepeti terk etme oranını yükseltmeleri. Bunun arkasında birçok farklı neden olabilir. Ancak bu oranı düşürmek ve sepeti terk etme oranlarını düşürmek için ödeme sayfalarınızda kullanıcıların güvenini kazanmanızı sağlayacak bir takım çalışmalar bulunuyor. Bunları ödeme sayfalarınızda uygulamanız, kullanıcıların sitenize güvenerek alışveriş yapabileceklerini görmelerini sağlayacaktır.

Tarayıcı üzerinde güvenli site ikonunu aktive edin

Bunu yapabilmek için ödeme sayfalarınızda HTTPS protokolünü kullanmanız gerekiyor. Ödeme sayfalarının standart olarak bu protokolü kullanması gerekiyor. Bu protokolün aktive olabilmesi için SSL sertifikanızın olması gerekiyor.

SSL sertifikanız olduğunda ödeme sayfaları üzerinde yapılan işlemlerde, sunucu ve kullanıcının cihazı arasında paylaşılan veriler şifrelenir ve böylelikle üçüncü partilerin bu bilgilere ulaşması zorlaşır. SSL’i kullanmaya başladığınızda tarayıcı üzerinde de sitenin güvenli olduğunu gösteren yeşil renkli bir ikon görüntülenir ve sitenin adı da aynı zamanda yeşil renkte görünür. Bu ifadenin görünmesi, kullanıcıların güvenli bir şekilde alışveriş yapabileceklerini anlamalarını sağlar.

Bunu bir adım öteye taşımak için tüm sitenizi HTTPS protokolüne geçirebilir ve ödeme sayfaları haricinde de tüm site üzerinde bu güvenliği sağlamış olursunuz. HTTP’den HTTPS protokolüne geçiş hakkında bilgi almak için HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Güvenliği gösteren logo ve sertifikalarınızı sergileyin

Ödeme sayfalarınızın ve e-ticaret sitenizin güvenli olduğunu da tüketicilere göstermeniz oldukça önemlidir. Bunun için de ödeme sayfalarınız üzerinde sitenizin güvenliğini sağlamak ve sitenizin güvenli olduğunu gösteren logo, sertifika ve yorumları göstermeniz faydalı olacaktır.

  • SSL Sertifikanız: Bu sayfalarda SSL Sertifika sağlayıcınızın logosunu ve şifreleme metotunuzu gösterebilirsiniz.
  • Kabul ettiğiniz ödeme yöntemleri: Hangi ödeme metotlarını kabul ettiğinizi ve hangi bankalarla anlaşmalı olduğunu gösterebilirsiniz.
  • 3D güvenlik ile ödeme: 3D güvenlikle ödeme kabul ediyorsanız, bu bilgiyi de paylaşabilirsiniz.
  • Antivirüs çözümlerinizle ilgili bilgiler: Sitenizi kötü amaçlı yazılımlara karşı koruyan anti-virüs yazılımlarınızın logolarını paylaşabilirsiniz.

Bu logo ve ikonları kolay görünür bir alana yerleştirin

Güvenlikle ilgili mümkün olduğunca bilgi vermenin yanı sıra bu bilgileri ziyaretçilerin kolay bir şekilde görebilecekleri yerlere de yerleştirmeniz gerekecek. Bunun için sayfanın üst alanında ödeme yöntemleri ve 3D güvenlik gibi bilgileri paylaşabileceğiniz gibi, ödeme formlarının altında da anti-virüs ve SSL Sertifikası logo ve bilgilerinizi de paylaşabilirsiniz.

Güvenlikle ilgili bilgileri mümkün olduğunca dikkat çekici ve gözle görülür bir yere koymanız, tüketicilerin ödeme işlemlerinde kendilerini daha güvenli hissetmelerini de sağlayacaktır.

Garanti ve iade politikalarınızı da paylaşın

Herbir ürünün garanti koşulları farklı olabilir, bu nedenle öncelikle ürün sayfalarınızda bu garanti koşullarını öne çıkartmalısınız. Bunun yanı sıra sepet sayfalarınızda da kullanıcıların garanti sürelerini uzatabilmelerini sağlayacak çözümler ve öneriler sunabilirsiniz. Ürünlerin garantisinin olması ve bunları uzatmak için alternatifler olması, tüketicilerin ürünlere olan ilgi ve güvenini artıracaktır.

Bunlara ek olarak sitenizin iade politikalarını da gözle görünür ve kolay bulunabilen bir yerde paylaşmanız ve oldukça önemlidir. Site genelinde kullanıcıların bu bilgilere rahatlıkla ulaşabilmelerini sağlamak için Footer (sayfanın en alt bölümü) alanında iade şartlarınıza bir yönlendirme linki paylaşabilirsiniz.

Buna ek olarak da ödeme sayfalarınızda kullanıcıların iade politikalarını anlamaları ve okumaları için bir alan yaparak, satın alma öncesinde onların bu şartları okuyabilmelerine fırsat vermelisiniz.

Böylelikle müşterileriniz satın alma sonrasında hangi koşullarda ürünleri iade edebileceklerini bildikleri için daha güvenli bir şekilde alışverişlerine devam edebilirler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

En trend Youtube video fikirleri
Trend Youtube video fikirleri, video pazarlama çalışmalarınızda yeni kitlelere ulaşmanıza ve marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur. Kullanıcıların video içerikler üzerinde daha fazla zaman geçirmeleri ve görüntülü...
26 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Dijital ortamdaki izin süreçlerinin yönetilmesine ilişkin düzenlemelerin gelmesi üzerine, ticari elektronik ileti akışını düzenlemek amaçlı İleti Yönetim Sistemi devreye sokuldu. Peki, İleti...
16 Aralık 2020
Markethinkers
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
Girişimcilik Türkiye’de hızlı bir şekilde popülerleşmeye ve her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkmaya başladı. Tabii ki kendi işini kurmak isteyen kişilerin sayısının bir hayli olması da girişimcilik sektörünün...
19 Nisan 2017
Sinan Oypan
Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik...
21 Ekim 2018
Sinan Oypan
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
Sosyal medya reklamları 2017’de de e-ticaret firmalarının sıkça başvuracağı tanıtım araçları arasında yer alacak. 2016’nın da sonuna geldiğimiz şu günlerde, e-ticaret firmalar 2017 yılı için pazarlama ve reklam planlarını...
22 Aralık 2016
Sinan Oypan
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yeni bir iş kurduysanız ya da kurmayı planlıyorsanız, finansman desteği sağlamak için melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Projenizi ya da işinizi onlara sunabilir ve onları ikna etmeyi başarırsanız, işinizi hayata geçirmek...
29 Kasım 2016
Sinan Oypan
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi, son yıllarda e-ticaret sitelerinin müşteri desteği sağlama konusunda oldukça işine yarıyor ve tüketicilere daha hızlı geri dönüş sağlanmasına yardımcı oluyor. Canlı destek sistemi, web sitesini ziyaret...
28 Haziran 2019
Sinan Oypan
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler...
4 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve...
18 Nisan 2017
Sinan Oypan
Evden yapılabilecek işler | Online iş fikirleri
Evden yapılabilecek işler / online iş fikirleri nelerdir, evden yapılacak işler / internet üzerinden yapılabilecek işlerin avantajları ve dezavantajları nelerdir, evde yapilacak isler / iş türleri nelerdir özetle home ofis...
25 Ocak 2019
Sinan Oypan