Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları

10 Eylül 2018
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları

E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle firmanın sepeti terk etme oranını yükseltmeleri. Bunun arkasında birçok farklı neden olabilir. Ancak bu oranı düşürmek ve sepeti terk etme oranlarını düşürmek için ödeme sayfalarınızda kullanıcıların güvenini kazanmanızı sağlayacak bir takım çalışmalar bulunuyor. Bunları ödeme sayfalarınızda uygulamanız, kullanıcıların sitenize güvenerek alışveriş yapabileceklerini görmelerini sağlayacaktır.

Tarayıcı üzerinde güvenli site ikonunu aktive edin

Bunu yapabilmek için ödeme sayfalarınızda HTTPS protokolünü kullanmanız gerekiyor. Ödeme sayfalarının standart olarak bu protokolü kullanması gerekiyor. Bu protokolün aktive olabilmesi için SSL sertifikanızın olması gerekiyor.

SSL sertifikanız olduğunda ödeme sayfaları üzerinde yapılan işlemlerde, sunucu ve kullanıcının cihazı arasında paylaşılan veriler şifrelenir ve böylelikle üçüncü partilerin bu bilgilere ulaşması zorlaşır. SSL’i kullanmaya başladığınızda tarayıcı üzerinde de sitenin güvenli olduğunu gösteren yeşil renkli bir ikon görüntülenir ve sitenin adı da aynı zamanda yeşil renkte görünür. Bu ifadenin görünmesi, kullanıcıların güvenli bir şekilde alışveriş yapabileceklerini anlamalarını sağlar.

Bunu bir adım öteye taşımak için tüm sitenizi HTTPS protokolüne geçirebilir ve ödeme sayfaları haricinde de tüm site üzerinde bu güvenliği sağlamış olursunuz. HTTP’den HTTPS protokolüne geçiş hakkında bilgi almak için HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Güvenliği gösteren logo ve sertifikalarınızı sergileyin

Ödeme sayfalarınızın ve e-ticaret sitenizin güvenli olduğunu da tüketicilere göstermeniz oldukça önemlidir. Bunun için de ödeme sayfalarınız üzerinde sitenizin güvenliğini sağlamak ve sitenizin güvenli olduğunu gösteren logo, sertifika ve yorumları göstermeniz faydalı olacaktır.

  • SSL Sertifikanız: Bu sayfalarda SSL Sertifika sağlayıcınızın logosunu ve şifreleme metotunuzu gösterebilirsiniz.
  • Kabul ettiğiniz ödeme yöntemleri: Hangi ödeme metotlarını kabul ettiğinizi ve hangi bankalarla anlaşmalı olduğunu gösterebilirsiniz.
  • 3D güvenlik ile ödeme: 3D güvenlikle ödeme kabul ediyorsanız, bu bilgiyi de paylaşabilirsiniz.
  • Antivirüs çözümlerinizle ilgili bilgiler: Sitenizi kötü amaçlı yazılımlara karşı koruyan anti-virüs yazılımlarınızın logolarını paylaşabilirsiniz.

Bu logo ve ikonları kolay görünür bir alana yerleştirin

Güvenlikle ilgili mümkün olduğunca bilgi vermenin yanı sıra bu bilgileri ziyaretçilerin kolay bir şekilde görebilecekleri yerlere de yerleştirmeniz gerekecek. Bunun için sayfanın üst alanında ödeme yöntemleri ve 3D güvenlik gibi bilgileri paylaşabileceğiniz gibi, ödeme formlarının altında da anti-virüs ve SSL Sertifikası logo ve bilgilerinizi de paylaşabilirsiniz.

Güvenlikle ilgili bilgileri mümkün olduğunca dikkat çekici ve gözle görülür bir yere koymanız, tüketicilerin ödeme işlemlerinde kendilerini daha güvenli hissetmelerini de sağlayacaktır.

Garanti ve iade politikalarınızı da paylaşın

Herbir ürünün garanti koşulları farklı olabilir, bu nedenle öncelikle ürün sayfalarınızda bu garanti koşullarını öne çıkartmalısınız. Bunun yanı sıra sepet sayfalarınızda da kullanıcıların garanti sürelerini uzatabilmelerini sağlayacak çözümler ve öneriler sunabilirsiniz. Ürünlerin garantisinin olması ve bunları uzatmak için alternatifler olması, tüketicilerin ürünlere olan ilgi ve güvenini artıracaktır.

Bunlara ek olarak sitenizin iade politikalarını da gözle görünür ve kolay bulunabilen bir yerde paylaşmanız ve oldukça önemlidir. Site genelinde kullanıcıların bu bilgilere rahatlıkla ulaşabilmelerini sağlamak için Footer (sayfanın en alt bölümü) alanında iade şartlarınıza bir yönlendirme linki paylaşabilirsiniz.

Buna ek olarak da ödeme sayfalarınızda kullanıcıların iade politikalarını anlamaları ve okumaları için bir alan yaparak, satın alma öncesinde onların bu şartları okuyabilmelerine fırsat vermelisiniz.

Böylelikle müşterileriniz satın alma sonrasında hangi koşullarda ürünleri iade edebileceklerini bildikleri için daha güvenli bir şekilde alışverişlerine devam edebilirler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun...
21 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak, sadık müşteri kitleleri kazanmanıza yardımcı olurken, kulaktan kulağa pazarlama sayesinde yeni kitlelere ulaşmanızı da kolaylaştırır. Bunların yanı sıra marka imajınızın güçlenmesi açısından da...
6 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır? Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız? Facebookta instagram reklamı yayınlama stratejisi doğru mu? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook...
2 Şubat 2017
Sinan Oypan
İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
İnternette satış yapmak, günümüzde yaygınlaşmaya başladı ve böylelikle e-ticaret sektörü de Türkiye’de büyümeye devam ediyor. Tabii ki bir e-ticaret sitesi kurmak ve satacak ürünler bulmak tek başına bu süreçte yeterli...
11 Mayıs 2020
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmaları yaparken, bu çalışmaların veriminin artması için bazı metriklerin takibini yapmanız gerekir. Bu metrikler, SEO çalışmalarının verimini, yaptığınız yatırım geri dönüşümünü ve yeni stratejilerinizi...
27 Nisan 2019
Sinan Oypan
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
E-ticaret sitelerindeki en önemli geri dönüşüm unsurlarından biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün açıklaması yazarken belli kurallara uymak ve tüketicilere ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi sunmak, geri...
14 Kasım 2018
Sinan Oypan
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Online alışverişlerde artık birçok tüketici, alışverişini tamamlamadan önce birden fazla cihaz kullanıyor. E-ticaretin böyle şekillenmesinden dolayı da e-ticaret firmalarının kullanıcı alışkanlıklarını iyi gözlemlemesi ve...
25 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu. Etkileşim ve erişim...
7 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri 2021’de biraz değişikliğe giderken, görsel ve grafiksel anlamda bir takım değişiklikler olacak. Site tasarımları her sene farklı trendlere göre şekilleniyor olsa da yine de ilk...
2 Aralık 2020
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
E-ticarette kargo gönderim süreleri ve ücretleri tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Bundan birkaç yıl önce kargo gönderim süreleri konusunda kullanıcılar daha uzun süre beklemeye...
17 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
12 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlama çalışmalarında PPC reklam yöntemini kullanmak size birçok farklı konuda fayda sağlar. Tıklama başına maliyet anlamına gelen PPC, reklam bütçesinin nasıl harcanacağını belirlendiği bir metoddur ve farklı...
21 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin