Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları

24 Nisan 2017
Sinan Oypan

Ödeme sayfaları geri dönüşümlerinizi bir hayli etkilemektedir. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesine neden olabileceği gibi, ödeme sayfalarınız aynı zamanda geri dönüşümlerinizi yükseltebileceğiniz bir alan da olabilir.

Ödeme sayfalarının doğru bir şekilde kurgulanması, doğru öğelerin bu alanlara yerleştirilmesi, kullanıcıların dikkatini doğrudan alışverişe vermeye yönlendirecektir. Bu sayede de yapılan işlemleri satışa döndürmeniz de daha kolay olacaktır.

Ödeme işlem sayfalarının sayısını azaltın

Ödeme işlemleri yapılan sayfaların fazla olması kullanıcıların dikkatini dağıtabilecek bir unsur. Mümkün olan en az adımda bu işlemlerin tamamlanması gerekir. Sayfa sayısı arttıkça, müşteri işlemden sıkılabilir, sayfa yüklenmesini beklerken başka bir sayfaya geçebilir ya da sayfayı kapatabilir. Bunu önlemek için ödeme işlemlerinizi basit ve az adımda yaptırmanız gerekir.

”Hemen Al” ve “Alışverişe Devam Et” butonlarında farklı renkler kullanın

Algı yönetimi yapmak için, hemen al ve alışverişe devam et butonlarınızda farklı renkler kullanabilirsiniz. İki butonun aynı renk olması, tüketicilerin kafasını karıştırabilir; fakat farklı renkler kullandığınızda algı yönetimini daha iyi yaparak, tüketicileri daha iyi yönlendirebilirsiniz.

Satın alma işlemi için üyeliği zorunlu yapmayın

Tüketiciler tek seferlik bir alışveriş yapmak istiyor olabilirler ve bu yüzden de sitenize üye olmak istemeyebilirler. Bu yüzden de misafir girişi ile ödeme sistemini aktif etmelisiniz. Aksi takdirde bu kişilerin sepeti terk ederek, satın almadan vazgeçmelerine neden olabilirsiniz.

Sepeti kaydetme ya da favorilere ekleme özelliği sunun

Tüketiciler sepetlerine ürün ekleyip bunları daha sonra satın almak isteyebilirler. Bu durumlar için sepetlerini kaydetmeniz ve sonraki ziyaretlerinde sepetlerinde bu ürünleri göstermeniz önemlidir. Bunun yanı sıra favorilere ekleme özelliği sunarak, tüketicilerin ürünleri beğenmelerini sağlayabilirsiniz. Tüketicilerin favorilerine ekledikleri ürünleri inceleyerek, bu ürünlerle ilgili fırsatlar ya da hatırlatma e-postaları göndererek bu kişilere, kişiselleştirilmiş e-posta pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz.

Satın alma öncesinde ürün detaylarını gösterin

Satın alma öncesinde ürünlerle ilgili tüm detayları göstermeye özen gösterin. Kaç adet ürünün sepete eklediği, ürünün tam adı, ürünün fotoğrafı, varsa beden ya da teknik özelliklerini burada kullanıcılara belirtmelisiniz. Böylelikle tüketiciler hangi ürünleri satın aldıklarını daha rahat görebilirler.

Kargo ücretlerini ve vergileri de detaylıca gösterin

Satın alma sayfasına geçmeden önce, sepet sayfasında kargo ücretlerini ve vergileri de detaylıca göstermeye özen gösterin. Site üzerinde KDV dahil fiyat vermek daha doğru bir yaklaşımdır; fakat sepet sayfasında ne kadarlık bir KDV ödendiğini de gösterebilirsiniz.

Kargo maliyetlerini gizlemek, son satın alma sayfasında ekstra ücretler göstereceği için tavsiye edilmemektedir. Bu sebeple de kargo ücretlerini de sepet sayfasında açıkça belirtmelisiniz.

Belli bir ücret üzerinde ücretsiz kargo sunun

Örneğin 100 TL ve üzeri alışverişlerde ücretsiz kargo sunuyorsanız, bunu sepet sayfasında net bir şekilde belirtin. Eğer tüketici bu ücret üzerinde bir alışveriş yaptıysa ücretsiz kargodan yararlandığını ona belirtin.

”Ücretsiz kargo için X miktar daha harcayabilirsiniz” uyarısı kullanın

Belli bir ücret üzerindeki alışverişlerde ücretsiz kargo sunuyorsanız ve müşteriniz bu bedelin altında bir ürün siparişi vermeye hazırlanıyorsa bu kişiyi uyarabilirsiniz. Örneğin 80 TL’lik alışveriş yapan bir müşterinize, 20 TL’lik daha alışveriş yaparlarsa ücretsiz kargo hizmetinden yararlanabileceklerini belirtebilir, onu bu sayfada alışverişe yönlendirebilirsiniz. Tüketiciler kargo ücreti ödememek için ekstra bir ürün daha almayı tercih edebilirler.

Toplam tutarı sepet sayfasında gösterin

Son ödeme sayfasına geçmeden önce sepet sayfanızda toplam tutarı göstermeniz de oldukça yararlıdır. Böylelikle tüketiciler ne kadar ödeyeceklerini bilirler. Ödeme sayfasında ekstra ücretlerin eklenmesi ve farklı bir toplam tutar çıkması tüketicilerin sitenizi terk etmelerine neden olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci, her e-ticaret firmasının gündeminde olması ve üzerine çalışması gereken konulardan biridir. Markanızı doğru bir şekilde oluşturmanız ve marka bilinirliğinizi artırma sürecinizi etkili bir şekilde...
18 Kasım 2020
Sinan Oypan
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Dijital ortamdaki izin süreçlerinin yönetilmesine ilişkin düzenlemelerin gelmesi üzerine, ticari elektronik ileti akışını düzenlemek amaçlı İleti Yönetim Sistemi devreye sokuldu. Peki, İleti...
16 Aralık 2020
Markethinkers
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Sinan Oypan
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
İş fikirleri, her zaman karlı olmayabilir ve e-ticaret sitesi açmadan önce farklı iş fikirleri üzerinde durarak, alternatifleri değerlendirmeniz gerekir. E-ticaret iş fikirleri, her zaman ucuza mal olmayacağı için, yatırım yapmadan...
1 Haziran 2019
Sinan Oypan
Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Logo tasarımı, markalaşma sürecinde bir şirket için en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkmaktadır. İyi hazırlanmış bir logo, markanın kimliğini, yaptığı işleri ve hizmetlerini anlatacağı gibi tüketiciye birçok mesajı...
30 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük...
8 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri, seneyi kapatırken satış adetlerinizi ve cironuzu artırmak için kullanılabilecek satış ve pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Sene sonu olduğu için, hedefleri tutturmak ve eski stokları eritmek için bu...
27 Kasım 2020
Sinan Oypan
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Geçtiğimiz günlerde yazdığımız 2017 pazarlama trendleri ve 2017 içerik pazarlama trendleri yazılarında native advertising konusundan bahsetmiştik. Önümüzdeki yıl, şirketlerin bu alanda yaptıkları reklam ve pazarlama...
20 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
Dikkat çekici bir başlıkla e-posta gönderimi yapmak ve e-posta gönderen ismini doğru bir şekilde kurgulamak e-posta çalışmalarınızın verimini ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz. Gönderen ismi, e-postanın kimden geldiğini...
11 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Marka logosu, markalaşma sürecinde bir firma için gerekli olduğu gibi bu logo markanın kimliğini de yansıttığı için de önemlidir. Logonun akılda kalıcı olması, tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlarken, markanızın...
29 Haziran 2020
Sinan Oypan