fbpx

Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları

24 Nisan 2017
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları

Ödeme sayfaları geri dönüşümlerinizi bir hayli etkilemektedir. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesine neden olabileceği gibi, ödeme sayfalarınız aynı zamanda geri dönüşümlerinizi yükseltebileceğiniz bir alan da olabilir.

Ödeme sayfalarının doğru bir şekilde kurgulanması, doğru öğelerin bu alanlara yerleştirilmesi, kullanıcıların dikkatini doğrudan alışverişe vermeye yönlendirecektir. Bu sayede de yapılan işlemleri satışa döndürmeniz de daha kolay olacaktır.

Ödeme işlem sayfalarının sayısını azaltın

Ödeme işlemleri yapılan sayfaların fazla olması kullanıcıların dikkatini dağıtabilecek bir unsur. Mümkün olan en az adımda bu işlemlerin tamamlanması gerekir. Sayfa sayısı arttıkça, müşteri işlemden sıkılabilir, sayfa yüklenmesini beklerken başka bir sayfaya geçebilir ya da sayfayı kapatabilir. Bunu önlemek için ödeme işlemlerinizi basit ve az adımda yaptırmanız gerekir.

”Hemen Al” ve “Alışverişe Devam Et” butonlarında farklı renkler kullanın

Algı yönetimi yapmak için, hemen al ve alışverişe devam et butonlarınızda farklı renkler kullanabilirsiniz. İki butonun aynı renk olması, tüketicilerin kafasını karıştırabilir; fakat farklı renkler kullandığınızda algı yönetimini daha iyi yaparak, tüketicileri daha iyi yönlendirebilirsiniz.

Satın alma işlemi için üyeliği zorunlu yapmayın

Tüketiciler tek seferlik bir alışveriş yapmak istiyor olabilirler ve bu yüzden de sitenize üye olmak istemeyebilirler. Bu yüzden de misafir girişi ile ödeme sistemini aktif etmelisiniz. Aksi takdirde bu kişilerin sepeti terk ederek, satın almadan vazgeçmelerine neden olabilirsiniz.

Sepeti kaydetme ya da favorilere ekleme özelliği sunun

Tüketiciler sepetlerine ürün ekleyip bunları daha sonra satın almak isteyebilirler. Bu durumlar için sepetlerini kaydetmeniz ve sonraki ziyaretlerinde sepetlerinde bu ürünleri göstermeniz önemlidir. Bunun yanı sıra favorilere ekleme özelliği sunarak, tüketicilerin ürünleri beğenmelerini sağlayabilirsiniz. Tüketicilerin favorilerine ekledikleri ürünleri inceleyerek, bu ürünlerle ilgili fırsatlar ya da hatırlatma e-postaları göndererek bu kişilere, kişiselleştirilmiş e-posta pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz.

Satın alma öncesinde ürün detaylarını gösterin

Satın alma öncesinde ürünlerle ilgili tüm detayları göstermeye özen gösterin. Kaç adet ürünün sepete eklediği, ürünün tam adı, ürünün fotoğrafı, varsa beden ya da teknik özelliklerini burada kullanıcılara belirtmelisiniz. Böylelikle tüketiciler hangi ürünleri satın aldıklarını daha rahat görebilirler.

Kargo ücretlerini ve vergileri de detaylıca gösterin

Satın alma sayfasına geçmeden önce, sepet sayfasında kargo ücretlerini ve vergileri de detaylıca göstermeye özen gösterin. Site üzerinde KDV dahil fiyat vermek daha doğru bir yaklaşımdır; fakat sepet sayfasında ne kadarlık bir KDV ödendiğini de gösterebilirsiniz.

Kargo maliyetlerini gizlemek, son satın alma sayfasında ekstra ücretler göstereceği için tavsiye edilmemektedir. Bu sebeple de kargo ücretlerini de sepet sayfasında açıkça belirtmelisiniz.

Belli bir ücret üzerinde ücretsiz kargo sunun

Örneğin 100 TL ve üzeri alışverişlerde ücretsiz kargo sunuyorsanız, bunu sepet sayfasında net bir şekilde belirtin. Eğer tüketici bu ücret üzerinde bir alışveriş yaptıysa ücretsiz kargodan yararlandığını ona belirtin.

”Ücretsiz kargo için X miktar daha harcayabilirsiniz” uyarısı kullanın

Belli bir ücret üzerindeki alışverişlerde ücretsiz kargo sunuyorsanız ve müşteriniz bu bedelin altında bir ürün siparişi vermeye hazırlanıyorsa bu kişiyi uyarabilirsiniz. Örneğin 80 TL’lik alışveriş yapan bir müşterinize, 20 TL’lik daha alışveriş yaparlarsa ücretsiz kargo hizmetinden yararlanabileceklerini belirtebilir, onu bu sayfada alışverişe yönlendirebilirsiniz. Tüketiciler kargo ücreti ödememek için ekstra bir ürün daha almayı tercih edebilirler.

Toplam tutarı sepet sayfasında gösterin

Son ödeme sayfasına geçmeden önce sepet sayfanızda toplam tutarı göstermeniz de oldukça yararlıdır. Böylelikle tüketiciler ne kadar ödeyeceklerini bilirler. Ödeme sayfasında ekstra ücretlerin eklenmesi ve farklı bir toplam tutar çıkması tüketicilerin sitenizi terk etmelerine neden olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim. E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler...
15 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi...
2 Aralık 2016
Sinan Oypan
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor. Firmalara...
7 Ekim 2016
Sinan Oypan
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Reklam, ürün tanıtımı ya da sosyal ağlar için video içerik üretirken, stok video içeriklerinden yararlanmanız, içerik üretim sürecinizi hızlandıracaktır. Kendi videolarınızı hazırlarken, her zaman istediğiniz görüntüleri...
23 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
Evden çalışmak, günümüzde e-ticaret firmaları için mümkün olan seçenekler arasında yer aldığı gibi birçok kişinin de istediği birşeydir. Evden çalışmak, dışardan bakıldığında kolaymış gibi dursa da aslında...
16 Haziran 2019
Sinan Oypan
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı yazımıza geçmeden önce; bir önceki yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu...
9 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir, sesli arama nasıl açılır / Sesli arama nedir, sesli arama motoru ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sesli...
11 Aralık 2017
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Yıl sonu yaklaşırken, kampanya dönemleri de gündeme geliyor ve bu süreçte kullanacağınız reklam ve pazarlama stratejileri satışlarınızı etkileyecek. Geri dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi artıracak stratejiler...
26 Ekim 2020
Sinan Oypan
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi, her yıl e-ticaret sektöründe hareketlenmelerin olmasını sağlarken, okulların açılmaya başlayacak olması ve yazın bitişi de sektörel canlanmanın olmasını sağlıyor. Her yıl Eylül ayında yaz...
4 Eylül 2019
Sinan Oypan
2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)
2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)
Görsel içerik pazarlama her geçen daha önemli olmaya başlıyor ve içerik paylaşımlarında görsel içeriklerin olması, geri dönüşümleri de artırıyor. Yazılı içeriklerin yerini alan görseller, kullanıcıların dikkatini daha...
22 Mart 2019
Sinan Oypan
Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Satış odaklı video içerik üretimi sırasında bazı konuların üzerinde özellikle durarak, videolarınızın kalitesini artırmanız oldukça önemli. Bu videoların belli bir geri dönüşüm sağlayabilmesi için bir takım kuralları...
6 Nisan 2019
Sinan Oypan