Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları

24 Nisan 2017
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları

Ödeme sayfaları geri dönüşümlerinizi bir hayli etkilemektedir. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesine neden olabileceği gibi, ödeme sayfalarınız aynı zamanda geri dönüşümlerinizi yükseltebileceğiniz bir alan da olabilir.

Ödeme sayfalarının doğru bir şekilde kurgulanması, doğru öğelerin bu alanlara yerleştirilmesi, kullanıcıların dikkatini doğrudan alışverişe vermeye yönlendirecektir. Bu sayede de yapılan işlemleri satışa döndürmeniz de daha kolay olacaktır.

Ödeme işlem sayfalarının sayısını azaltın

Ödeme işlemleri yapılan sayfaların fazla olması kullanıcıların dikkatini dağıtabilecek bir unsur. Mümkün olan en az adımda bu işlemlerin tamamlanması gerekir. Sayfa sayısı arttıkça, müşteri işlemden sıkılabilir, sayfa yüklenmesini beklerken başka bir sayfaya geçebilir ya da sayfayı kapatabilir. Bunu önlemek için ödeme işlemlerinizi basit ve az adımda yaptırmanız gerekir.

”Hemen Al” ve “Alışverişe Devam Et” butonlarında farklı renkler kullanın

Algı yönetimi yapmak için, hemen al ve alışverişe devam et butonlarınızda farklı renkler kullanabilirsiniz. İki butonun aynı renk olması, tüketicilerin kafasını karıştırabilir; fakat farklı renkler kullandığınızda algı yönetimini daha iyi yaparak, tüketicileri daha iyi yönlendirebilirsiniz.

Satın alma işlemi için üyeliği zorunlu yapmayın

Tüketiciler tek seferlik bir alışveriş yapmak istiyor olabilirler ve bu yüzden de sitenize üye olmak istemeyebilirler. Bu yüzden de misafir girişi ile ödeme sistemini aktif etmelisiniz. Aksi takdirde bu kişilerin sepeti terk ederek, satın almadan vazgeçmelerine neden olabilirsiniz.

Sepeti kaydetme ya da favorilere ekleme özelliği sunun

Tüketiciler sepetlerine ürün ekleyip bunları daha sonra satın almak isteyebilirler. Bu durumlar için sepetlerini kaydetmeniz ve sonraki ziyaretlerinde sepetlerinde bu ürünleri göstermeniz önemlidir. Bunun yanı sıra favorilere ekleme özelliği sunarak, tüketicilerin ürünleri beğenmelerini sağlayabilirsiniz. Tüketicilerin favorilerine ekledikleri ürünleri inceleyerek, bu ürünlerle ilgili fırsatlar ya da hatırlatma e-postaları göndererek bu kişilere, kişiselleştirilmiş e-posta pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz.

Satın alma öncesinde ürün detaylarını gösterin

Satın alma öncesinde ürünlerle ilgili tüm detayları göstermeye özen gösterin. Kaç adet ürünün sepete eklediği, ürünün tam adı, ürünün fotoğrafı, varsa beden ya da teknik özelliklerini burada kullanıcılara belirtmelisiniz. Böylelikle tüketiciler hangi ürünleri satın aldıklarını daha rahat görebilirler.

Kargo ücretlerini ve vergileri de detaylıca gösterin

Satın alma sayfasına geçmeden önce, sepet sayfasında kargo ücretlerini ve vergileri de detaylıca göstermeye özen gösterin. Site üzerinde KDV dahil fiyat vermek daha doğru bir yaklaşımdır; fakat sepet sayfasında ne kadarlık bir KDV ödendiğini de gösterebilirsiniz.

Kargo maliyetlerini gizlemek, son satın alma sayfasında ekstra ücretler göstereceği için tavsiye edilmemektedir. Bu sebeple de kargo ücretlerini de sepet sayfasında açıkça belirtmelisiniz.

Belli bir ücret üzerinde ücretsiz kargo sunun

Örneğin 100 TL ve üzeri alışverişlerde ücretsiz kargo sunuyorsanız, bunu sepet sayfasında net bir şekilde belirtin. Eğer tüketici bu ücret üzerinde bir alışveriş yaptıysa ücretsiz kargodan yararlandığını ona belirtin.

”Ücretsiz kargo için X miktar daha harcayabilirsiniz” uyarısı kullanın

Belli bir ücret üzerindeki alışverişlerde ücretsiz kargo sunuyorsanız ve müşteriniz bu bedelin altında bir ürün siparişi vermeye hazırlanıyorsa bu kişiyi uyarabilirsiniz. Örneğin 80 TL’lik alışveriş yapan bir müşterinize, 20 TL’lik daha alışveriş yaparlarsa ücretsiz kargo hizmetinden yararlanabileceklerini belirtebilir, onu bu sayfada alışverişe yönlendirebilirsiniz. Tüketiciler kargo ücreti ödememek için ekstra bir ürün daha almayı tercih edebilirler.

Toplam tutarı sepet sayfasında gösterin

Son ödeme sayfasına geçmeden önce sepet sayfanızda toplam tutarı göstermeniz de oldukça yararlıdır. Böylelikle tüketiciler ne kadar ödeyeceklerini bilirler. Ödeme sayfasında ekstra ücretlerin eklenmesi ve farklı bir toplam tutar çıkması tüketicilerin sitenizi terk etmelerine neden olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurarak, internetten satışlar yapmaya başlayabilir, kendi işinizi kurarak hayalinizdeki işe sahip olabilirsiniz. Günümüzde e satış sitesi kurmak genellikle kolay bir süreç olsa da işin zor kısmı, işi yönetmek...
2 Haziran 2020
Sinan Oypan
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda. YouTube SEO nasıl yapılır? Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar...
2 Kasım 2017
Sinan Oypan
N11'de Mağaza Açmak  | N11 Entegrasyonu
N11'de Mağaza Açmak | N11 Entegrasyonu
n11'de mağaza açmak ve n11 de satış yapmak istiyorsunuz ama n11 mağaza ücretleri nedir, n11 mağaza komisyon oranları yani satışınızdan n11 yüzde kaç komisyon alacak, n11 mağaza açmak için...
2 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
Her e-ticaret sitesinde bulunması gereken bölümlerden biri de sıkça sorulan sorular (SSS) bölümüdür. Siteyi ziyaret edenler ya da site üzerinden alışveriş yapan tüketiciler, ürünler, hizmetler ya da herhangi bir durumla ilgili...
30 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta pazarlamalarından yüksek verim almak, hem içeriklerinizi daha çok kişiye ulaştırmanızı sağlar hem de geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur. E-posta abone sayınız yüksek olsa da gönderiler sonrasındaki açılma...
9 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticaret siteleri üzerinde yapılacak tasarım ve kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, pazarlama ve reklam stratejileriyle desteklendiğinde satışları artırmak için oldukça etkilidir. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, onların...
18 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için büyük önem taşıyan pazarlama faaliyetlerinden biri ve bunu en iyi şekilde yapabilmek için e-ticaret firmanız için bir blog oluşturmanız gerekiyor. Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin...
12 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Reklam, temelinde yüzeysel bir kavram gibi görülebilir. Fakat hemen her şeyi içine alan dijital dünya reklamı da dışarıda bırakmış değil. Dolayısıyla reklamlar da değişti, gelişti ve dijitalleşti. Dijitalleşmeye önemli...
24 Şubat 2021
Markethinkers
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi...
2 Ekim 2016
Sinan Oypan
AdBlock Nedir? Reklam Engelleme Programı Nasıl Kullanılır?
AdBlock Nedir? Reklam Engelleme Programı Nasıl Kullanılır?
Dijital reklamlar, başta e ticaret firmaları olmak üzere pek çok marka ve web sitesinin en önemli pazarlama araçlarından biridir. Reklam çeşidinin çok olması, daha fazla kişiye ulaşması ve hedef kitleye göre özelleştirilebilmesi,...
1 Eylül 2021
Markethinkers
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve...
7 Mart 2020
Sinan Oypan
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
E-ticaret siteniz ne kadar göz önünde olursa, potansiyel müşterilerin sizi tercihi etme ihtimali de o kadar artar. Kazancınızın artması için de bu ihtimalin yüksek olması gerekir. Ama bu ihtimal kendi kendine artmaz. Sizin de bir şeyler...
19 Mart 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin