Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları

24 Nisan 2017
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları

Ödeme sayfaları geri dönüşümlerinizi bir hayli etkilemektedir. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesine neden olabileceği gibi, ödeme sayfalarınız aynı zamanda geri dönüşümlerinizi yükseltebileceğiniz bir alan da olabilir.

Ödeme sayfalarının doğru bir şekilde kurgulanması, doğru öğelerin bu alanlara yerleştirilmesi, kullanıcıların dikkatini doğrudan alışverişe vermeye yönlendirecektir. Bu sayede de yapılan işlemleri satışa döndürmeniz de daha kolay olacaktır.

Ödeme işlem sayfalarının sayısını azaltın

Ödeme işlemleri yapılan sayfaların fazla olması kullanıcıların dikkatini dağıtabilecek bir unsur. Mümkün olan en az adımda bu işlemlerin tamamlanması gerekir. Sayfa sayısı arttıkça, müşteri işlemden sıkılabilir, sayfa yüklenmesini beklerken başka bir sayfaya geçebilir ya da sayfayı kapatabilir. Bunu önlemek için ödeme işlemlerinizi basit ve az adımda yaptırmanız gerekir.

”Hemen Al” ve “Alışverişe Devam Et” butonlarında farklı renkler kullanın

Algı yönetimi yapmak için, hemen al ve alışverişe devam et butonlarınızda farklı renkler kullanabilirsiniz. İki butonun aynı renk olması, tüketicilerin kafasını karıştırabilir; fakat farklı renkler kullandığınızda algı yönetimini daha iyi yaparak, tüketicileri daha iyi yönlendirebilirsiniz.

Satın alma işlemi için üyeliği zorunlu yapmayın

Tüketiciler tek seferlik bir alışveriş yapmak istiyor olabilirler ve bu yüzden de sitenize üye olmak istemeyebilirler. Bu yüzden de misafir girişi ile ödeme sistemini aktif etmelisiniz. Aksi takdirde bu kişilerin sepeti terk ederek, satın almadan vazgeçmelerine neden olabilirsiniz.

Sepeti kaydetme ya da favorilere ekleme özelliği sunun

Tüketiciler sepetlerine ürün ekleyip bunları daha sonra satın almak isteyebilirler. Bu durumlar için sepetlerini kaydetmeniz ve sonraki ziyaretlerinde sepetlerinde bu ürünleri göstermeniz önemlidir. Bunun yanı sıra favorilere ekleme özelliği sunarak, tüketicilerin ürünleri beğenmelerini sağlayabilirsiniz. Tüketicilerin favorilerine ekledikleri ürünleri inceleyerek, bu ürünlerle ilgili fırsatlar ya da hatırlatma e-postaları göndererek bu kişilere, kişiselleştirilmiş e-posta pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz.

Satın alma öncesinde ürün detaylarını gösterin

Satın alma öncesinde ürünlerle ilgili tüm detayları göstermeye özen gösterin. Kaç adet ürünün sepete eklediği, ürünün tam adı, ürünün fotoğrafı, varsa beden ya da teknik özelliklerini burada kullanıcılara belirtmelisiniz. Böylelikle tüketiciler hangi ürünleri satın aldıklarını daha rahat görebilirler.

Kargo ücretlerini ve vergileri de detaylıca gösterin

Satın alma sayfasına geçmeden önce, sepet sayfasında kargo ücretlerini ve vergileri de detaylıca göstermeye özen gösterin. Site üzerinde KDV dahil fiyat vermek daha doğru bir yaklaşımdır; fakat sepet sayfasında ne kadarlık bir KDV ödendiğini de gösterebilirsiniz.

Kargo maliyetlerini gizlemek, son satın alma sayfasında ekstra ücretler göstereceği için tavsiye edilmemektedir. Bu sebeple de kargo ücretlerini de sepet sayfasında açıkça belirtmelisiniz.

Belli bir ücret üzerinde ücretsiz kargo sunun

Örneğin 100 TL ve üzeri alışverişlerde ücretsiz kargo sunuyorsanız, bunu sepet sayfasında net bir şekilde belirtin. Eğer tüketici bu ücret üzerinde bir alışveriş yaptıysa ücretsiz kargodan yararlandığını ona belirtin.

”Ücretsiz kargo için X miktar daha harcayabilirsiniz” uyarısı kullanın

Belli bir ücret üzerindeki alışverişlerde ücretsiz kargo sunuyorsanız ve müşteriniz bu bedelin altında bir ürün siparişi vermeye hazırlanıyorsa bu kişiyi uyarabilirsiniz. Örneğin 80 TL’lik alışveriş yapan bir müşterinize, 20 TL’lik daha alışveriş yaparlarsa ücretsiz kargo hizmetinden yararlanabileceklerini belirtebilir, onu bu sayfada alışverişe yönlendirebilirsiniz. Tüketiciler kargo ücreti ödememek için ekstra bir ürün daha almayı tercih edebilirler.

Toplam tutarı sepet sayfasında gösterin

Son ödeme sayfasına geçmeden önce sepet sayfanızda toplam tutarı göstermeniz de oldukça yararlıdır. Böylelikle tüketiciler ne kadar ödeyeceklerini bilirler. Ödeme sayfasında ekstra ücretlerin eklenmesi ve farklı bir toplam tutar çıkması tüketicilerin sitenizi terk etmelerine neden olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek birçok yöntem ve strateji bulunuyor. Bunlardan biri de ücretsiz kargodan yararlanmak. Ücretsiz kargo hizmeti sunmak tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eden...
9 Mart 2018
Sinan Oypan
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası optimize edilirken nelere dikkat edilmelidir? Facebook marka sayfası neden önemlidir? Marka sayfanızda eylem çağrı butonunu nasıl kullanmalısınız? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook marka...
22 Mayıs 2018
Sinan Oypan
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak, internetten fotoğraf satmak, internetten resim satmak, internetten yağlı boya resim satmak vb için gerekenler nelerdir? Yağlı boya tablo satmak istiyorum ya da tablo satmak istiyorum, resim satmak istiyorum,...
7 Eylül 2017
IdeaSoft
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketinizin karlılığını sağlamak ve sürdürmek için finans yönetimi oldukça önemli bir konudur. Özellikle küçük ve büyümeyi amaçlayan şirketlerin, bütçe yönetimlerini ve sermayelerini doğru bir şekilde...
15 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve tüketicilerin markanıza olan bakış açısını etkilemek için sosyal kanıt çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Markanızın dışardan görünen imajı, tüketicilere yansıttığınız...
10 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler
Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler
Ürün sayfaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Satışları gerçekleştirmek ve geri dönüşümleri artırmak için bu sayfaların en iyi şekilde optimize edilmesi gerekir. Bu sayfanın içeriği tüketicilerin satın alma...
22 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette müşterilerle olan etkileşim bir hayli önemlidir. Müşterilerle iyi ilişkiler kurmak, doğru iletişim stratejilerini benimsemek ve bu iletişim ile müşteri sadakati oluşturmak e-ticaret sitelerinin başarısını artıran...
29 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma, markalar için önemli konulardan biri; çünkü hesaplarını büyütmek onların daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Organik olarak hesabı büyütmek için de yapılabilecek birçok farklı...
20 Şubat 2020
Sinan Oypan
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sanal POS nedir? Nasıl ve nereden alınır?
Sanal POS nedir? Nasıl ve nereden alınır?
Sanal POS nedir, sanal pos nasıl alınır, sanal pos nasıl kurulur, sanal pos ücretleri, sanal pos komisyon oranları, sanal pos entegrasyonu, sanal pos ödemeleri, sanal pos hizmeti veren firmalar, online pos alırken gerekenler, sanal pos...
10 Ağustos 2017
IdeaSoft
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
E-ticaret siteleri, uzun vadede başarılı olabilmek için öncelikle müşterilerine değer vermeli ve müşteri memnuniyetlerini artırmalılar. Müşteri memnuniyetinin yüksek olması, firmanızın sadık müşteriler kazanmasına yardımcı...
28 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin