
E-ticaretteki gelirlerinizi artırabilmek için, satışlarınızı artırmanız gerekiyor. Tabii ki bunun için de sepette bırakılan ürünlerin bir hayli az ve ödeme sayfalarındaki dönüşümlerinizin de oldukça yüksek olması gerekli.
Tüketiciler farklı sebeplerden dolayı, alışverişlerini yarıda bırakabiliyorlar. Kimi zaman sepette ürün bırakıp siteyi terk ediyorlar; kimi zaman da ödeme sayfasına geldiklerinde alışverişlerini tamamlamıyorlar.
Ödeme sayfasında alışveriş yapmaktan vazgeçen kullanıcılarla ilgili site üzerinde yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Ödeme sayfanız üzerindeki bazı unsurlar, kullanıcıların dikkatini dağıtıyor olabilir ve bu nedenle de geri dönüşümlerinizi artıramıyor olabilirsiniz. Bu yazıda da ödeme sayfalarında dikkat dağıtan unsurları ele alacağız.
Bannerlar ve Görseller
Site üzerinde ürünlerinizi ve diğer fırsatlarınızı göstermek için banner veya görseller kullanıyor olabilirsiniz; fakat ödeme sayfalarında bu bannerları kullanmak, tüketicilerin dikkatini dağıtacaktır. Özellikle hareketli bannerlar, algıyı ödeme işleminden uzaklaştırabilir.
Ödeme sayfalarınız reklam bölümü değildir; çünkü bu sırada tüketici farklı bir ürün ya da kampanya görürse, onunla ilgilenebilir ve alışverişini tamamlamaz. Bu da sizin, son raddeye kadar getirdiğiniz müşterinizi kaçırmanıza neden olur. Bu sebeple de ödeme sayfalarında gereksiz bannerlarınızı ve görsellerinizi kaldırmalı ve sayfayı mümkün olduğunca sade ve ödemeye odaklı bir hale getirmelisiniz.
Gereksiz linkler
Bannerlarda olduğu gibi, ödeme sayfalarında da gereksiz linklere yer vermemelisiniz. Bu sayfalarda, özellikle başka sayfalara yönlendirme yapan linkler, tüketicileri ödeme işleminden uzaklaştıracaktır ve geri dönüşüm oranlarınızın düşmesine neden olacaktır.
Ödeme sayfalarınızda, hizmet koşulları ve gizlilik sözleşmesi haricinde linkler kullanmamak, tüketicilerin dikkatinin ödeme işleminde kalmasını sağlayacaktır. Bu unsuru göz önünde bulundurarak, ödeme sayfalarınızda gereksiz linkler varsa onları kaldırabilirsiniz.
Çapraz satış ve upsell ürün önerileri yapmak
Tüketicilerin dikkatini o an sepetlerine ekledikleri ürünlerin üzerinde tutmanız gerekiyor. Çapraz satış ve upsell yapmak sizin için önemli olabilir; fakat bunu yapacağınız yer ödeme sayfalarınız olmayacaktır.
Ödeme sayfalarında bu tür çalışmalar yapmaya çalıştığınızda, tüketicinin aklı karışabilir. Diğer ürünleri incelemeye başladığında, farklı siteler üzerinden de bu ürünlerin fiyatlarını karşılaştırmak isteyebilir. Bu durumda da kullanıcı doğrudan sitenizden ayrılarak, başka bir e-ticaret sitesine gidecektir. “Zaten sepete ekledim, daha iyi fiyat bulamazsam buradan alırım” gibi bir düşüncesi olsa da başka bir siteye gidip, daha iyi bir fırsat bulursa, bu kullancıyı tamamen kaybetmiş olursunuz.
Sepet sayfasında bu çalışmaları yapmak daha doğru olacaktır. Kullanıcı henüz alışverişini tamamlamadan, ona daha iyi bir ürün sunabilir ya da aldığı ürünlerle ilgili aksesuarları gösterebilirsiniz. Burada bir geri dönüşüm almanız mümkün olabilir; fakat ödeme sayfasında böyle bir işlem yapmak, yukarıda bahsettiğimiz durumların gerçekleşmesine sebep olacaktır.
Son olarak;
Ödeme sayfalarınızda mümkün olduğunca sade bie tasarım kullanmanız oldukça önemli. E-ticaretin en kritik alanlarından biri olan bu sayfalardaki geri dönüşümlerinizi yükseltmeniz, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır.
Formlarınızı sade tutup, ödeme sürecinizi kolaylaştırmak ve daha az adımda bu işlemleri kullanıcıya yaptırmak da geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.
Fiziki mağazanızı internete taşımak ya da bir e-ticaret sitesine sahip olmak istiyorsanız, e-ticaret paketlerimizi inceleyebilirsiniz. Dilerseniz demo talebi oluşturabilir ve 15 gün boyunca hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler