fbpx

Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?

25 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?

E-ticaretteki gelirlerinizi artırabilmek için, satışlarınızı artırmanız gerekiyor. Tabii ki bunun için de sepette bırakılan ürünlerin bir hayli az ve ödeme sayfalarındaki dönüşümlerinizin de oldukça yüksek olması gerekli.

Tüketiciler farklı sebeplerden dolayı, alışverişlerini yarıda bırakabiliyorlar. Kimi zaman sepette ürün bırakıp siteyi terk ediyorlar; kimi zaman da ödeme sayfasına geldiklerinde alışverişlerini tamamlamıyorlar.

Ödeme sayfasında alışveriş yapmaktan vazgeçen kullanıcılarla ilgili site üzerinde yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Ödeme sayfanız üzerindeki bazı unsurlar, kullanıcıların dikkatini dağıtıyor olabilir ve bu nedenle de geri dönüşümlerinizi artıramıyor olabilirsiniz. Bu yazıda da ödeme sayfalarında dikkat dağıtan unsurları ele alacağız.

Bannerlar ve Görseller

Site üzerinde ürünlerinizi ve diğer fırsatlarınızı göstermek için banner veya görseller kullanıyor olabilirsiniz; fakat ödeme sayfalarında bu bannerları kullanmak, tüketicilerin dikkatini dağıtacaktır. Özellikle hareketli bannerlar, algıyı ödeme işleminden uzaklaştırabilir.

Ödeme sayfalarınız reklam bölümü değildir; çünkü bu sırada tüketici farklı bir ürün ya da kampanya görürse, onunla ilgilenebilir ve alışverişini tamamlamaz. Bu da sizin, son raddeye kadar getirdiğiniz müşterinizi kaçırmanıza neden olur. Bu sebeple de ödeme sayfalarında gereksiz bannerlarınızı ve görsellerinizi kaldırmalı ve sayfayı mümkün olduğunca sade ve ödemeye odaklı bir hale getirmelisiniz.

Gereksiz linkler

Bannerlarda olduğu gibi, ödeme sayfalarında da gereksiz linklere yer vermemelisiniz. Bu sayfalarda, özellikle başka sayfalara yönlendirme yapan linkler, tüketicileri ödeme işleminden uzaklaştıracaktır ve geri dönüşüm oranlarınızın düşmesine neden olacaktır.

Ödeme sayfalarınızda, hizmet koşulları ve gizlilik sözleşmesi haricinde linkler kullanmamak, tüketicilerin dikkatinin ödeme işleminde kalmasını sağlayacaktır. Bu unsuru göz önünde bulundurarak, ödeme sayfalarınızda gereksiz linkler varsa onları kaldırabilirsiniz.

Çapraz satış ve upsell ürün önerileri yapmak

Tüketicilerin dikkatini o an sepetlerine ekledikleri ürünlerin üzerinde tutmanız gerekiyor. Çapraz satış ve upsell yapmak sizin için önemli olabilir; fakat bunu yapacağınız yer ödeme sayfalarınız olmayacaktır.

Ödeme sayfalarında bu tür çalışmalar yapmaya çalıştığınızda, tüketicinin aklı karışabilir. Diğer ürünleri incelemeye başladığında, farklı siteler üzerinden de bu ürünlerin fiyatlarını karşılaştırmak isteyebilir. Bu durumda da kullanıcı doğrudan sitenizden ayrılarak, başka bir e-ticaret sitesine gidecektir. “Zaten sepete ekledim, daha iyi fiyat bulamazsam buradan alırım” gibi bir düşüncesi olsa da başka bir siteye gidip, daha iyi bir fırsat bulursa, bu kullancıyı tamamen kaybetmiş olursunuz.

Sepet sayfasında bu çalışmaları yapmak daha doğru olacaktır. Kullanıcı henüz alışverişini tamamlamadan, ona daha iyi bir ürün sunabilir ya da aldığı ürünlerle ilgili aksesuarları gösterebilirsiniz. Burada bir geri dönüşüm almanız mümkün olabilir; fakat ödeme sayfasında böyle bir işlem yapmak, yukarıda bahsettiğimiz durumların gerçekleşmesine sebep olacaktır.

Son olarak;

Ödeme sayfalarınızda mümkün olduğunca sade bie tasarım kullanmanız oldukça önemli. E-ticaretin en kritik alanlarından biri olan bu sayfalardaki geri dönüşümlerinizi yükseltmeniz, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır.

Formlarınızı sade tutup, ödeme sürecinizi kolaylaştırmak ve daha az adımda bu işlemleri kullanıcıya yaptırmak da geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Fiziki mağazanızı internete taşımak ya da bir e-ticaret sitesine sahip olmak istiyorsanız, e-ticaret paketlerimizi inceleyebilirsiniz. Dilerseniz demo talebi oluşturabilir ve 15 gün boyunca hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Yıl sonu yaklaşırken, kampanya dönemleri de gündeme geliyor ve bu süreçte kullanacağınız reklam ve pazarlama stratejileri satışlarınızı etkileyecek. Geri dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi artıracak stratejiler...
26 Ekim 2020
Sinan Oypan
2021'de E-ticarette En Çok Satılması Beklenen Ürünler
2021'de E-ticarette En Çok Satılması Beklenen Ürünler
E-ticarette sabit fikirlere yer yoktur. Değişimin ve gelişimin böylesine hızlı olduğu bir alanda yerinde saymak ile geri gitmek aynı anlama gelir. Dolayısıyla sürekli araştırmanız ve öğrenmeniz gerekir. Hangi ürünün daha çok...
23 Şubat 2021
Markethinkers
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satış yapmayı planlıyorsanız, bir takım konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Ülke içindeki satışlarınız ve stratejileriniz sizin için iyi sonuçlar veriyor olsa da yurtdışı...
21 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel aracı, Facebook üzerindeki reklamlarınızın başarısını ölçmenizi sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayan bir araçtır. Bu reklamların başarısını ölçümlemenin yanı sıra siteniz üzerinde...
15 Mayıs 2019
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
21 Haziran 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizde birçok farklı amaçla kullanılabilmekte. Bu amaçlardan biri de kullanıcıların marka ve ürünle ilgili farkındalık aşamalarını geliştirmektir. Ürün ve marka bilinirliğini...
9 Mart 2019
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğrafları e-ticarette büyük önem taşımaktadır. Doğru kurgulanmış ve kaliteli olarak çekilmiş fotoğraflar, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki eder. Bu sebeple de e-ticaret sitelerinin, ürün fotoğraf...
25 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı...
28 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
Sosyal medya video paylaşımları, sosyal medya pazarlama çalışmalarında en çok etkileşimi getiren içerik formatlarından biri olduğu için e-ticaret firmaları bu içeriklere yatırım yapmalı. Video son yıllarda yükselişte olduğu...
23 Haziran 2019
Sinan Oypan
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Online mağazanız üzerinde kimi ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız dahi belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stokta kalmayan ürünlerin...
31 Mayıs 2018
Sinan Oypan
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin online görünürlüğünü artırmanız birçok açıdan önemlidir. Dijital platformlarda daha fazla görünmeniz, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlar....
11 Temmuz 2018
Sinan Oypan
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi 2021
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi 2021
GittiGidiyor mağaza açma diğer bir deyişle GittiGidiyor dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. GittiGidiyor’da mağaza açmak ve kendi ürünlerini pazaryerinde satmak isteyen birçok kişi bulunuyor....
25 Eylül 2019
Sinan Oypan