Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?

25 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?

E-ticaretteki gelirlerinizi artırabilmek için, satışlarınızı artırmanız gerekiyor. Tabii ki bunun için de sepette bırakılan ürünlerin bir hayli az ve ödeme sayfalarındaki dönüşümlerinizin de oldukça yüksek olması gerekli.

Tüketiciler farklı sebeplerden dolayı, alışverişlerini yarıda bırakabiliyorlar. Kimi zaman sepette ürün bırakıp siteyi terk ediyorlar; kimi zaman da ödeme sayfasına geldiklerinde alışverişlerini tamamlamıyorlar.

Ödeme sayfasında alışveriş yapmaktan vazgeçen kullanıcılarla ilgili site üzerinde yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Ödeme sayfanız üzerindeki bazı unsurlar, kullanıcıların dikkatini dağıtıyor olabilir ve bu nedenle de geri dönüşümlerinizi artıramıyor olabilirsiniz. Bu yazıda da ödeme sayfalarında dikkat dağıtan unsurları ele alacağız.

Bannerlar ve Görseller

Site üzerinde ürünlerinizi ve diğer fırsatlarınızı göstermek için banner veya görseller kullanıyor olabilirsiniz; fakat ödeme sayfalarında bu bannerları kullanmak, tüketicilerin dikkatini dağıtacaktır. Özellikle hareketli bannerlar, algıyı ödeme işleminden uzaklaştırabilir.

Ödeme sayfalarınız reklam bölümü değildir; çünkü bu sırada tüketici farklı bir ürün ya da kampanya görürse, onunla ilgilenebilir ve alışverişini tamamlamaz. Bu da sizin, son raddeye kadar getirdiğiniz müşterinizi kaçırmanıza neden olur. Bu sebeple de ödeme sayfalarında gereksiz bannerlarınızı ve görsellerinizi kaldırmalı ve sayfayı mümkün olduğunca sade ve ödemeye odaklı bir hale getirmelisiniz.

Gereksiz linkler

Bannerlarda olduğu gibi, ödeme sayfalarında da gereksiz linklere yer vermemelisiniz. Bu sayfalarda, özellikle başka sayfalara yönlendirme yapan linkler, tüketicileri ödeme işleminden uzaklaştıracaktır ve geri dönüşüm oranlarınızın düşmesine neden olacaktır.

Ödeme sayfalarınızda, hizmet koşulları ve gizlilik sözleşmesi haricinde linkler kullanmamak, tüketicilerin dikkatinin ödeme işleminde kalmasını sağlayacaktır. Bu unsuru göz önünde bulundurarak, ödeme sayfalarınızda gereksiz linkler varsa onları kaldırabilirsiniz.

Çapraz satış ve upsell ürün önerileri yapmak

Tüketicilerin dikkatini o an sepetlerine ekledikleri ürünlerin üzerinde tutmanız gerekiyor. Çapraz satış ve upsell yapmak sizin için önemli olabilir; fakat bunu yapacağınız yer ödeme sayfalarınız olmayacaktır.

Ödeme sayfalarında bu tür çalışmalar yapmaya çalıştığınızda, tüketicinin aklı karışabilir. Diğer ürünleri incelemeye başladığında, farklı siteler üzerinden de bu ürünlerin fiyatlarını karşılaştırmak isteyebilir. Bu durumda da kullanıcı doğrudan sitenizden ayrılarak, başka bir e-ticaret sitesine gidecektir. “Zaten sepete ekledim, daha iyi fiyat bulamazsam buradan alırım” gibi bir düşüncesi olsa da başka bir siteye gidip, daha iyi bir fırsat bulursa, bu kullancıyı tamamen kaybetmiş olursunuz.

Sepet sayfasında bu çalışmaları yapmak daha doğru olacaktır. Kullanıcı henüz alışverişini tamamlamadan, ona daha iyi bir ürün sunabilir ya da aldığı ürünlerle ilgili aksesuarları gösterebilirsiniz. Burada bir geri dönüşüm almanız mümkün olabilir; fakat ödeme sayfasında böyle bir işlem yapmak, yukarıda bahsettiğimiz durumların gerçekleşmesine sebep olacaktır.

Son olarak;

Ödeme sayfalarınızda mümkün olduğunca sade bie tasarım kullanmanız oldukça önemli. E-ticaretin en kritik alanlarından biri olan bu sayfalardaki geri dönüşümlerinizi yükseltmeniz, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır.

Formlarınızı sade tutup, ödeme sürecinizi kolaylaştırmak ve daha az adımda bu işlemleri kullanıcıya yaptırmak da geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Fiziki mağazanızı internete taşımak ya da bir e-ticaret sitesine sahip olmak istiyorsanız, e-ticaret paketlerimizi inceleyebilirsiniz. Dilerseniz demo talebi oluşturabilir ve 15 gün boyunca hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret çözümleri e-ticarete yeni başlayanlar için işlerini kolaylaştıracak birçok hizmeti içinde barındırıyor. E-ticaret; girişimciler, yeni iş kurmak isteyenler ve işini e-ticarete taşımak isteyenlerin tercih ettiği dijital...
28 Ağustos 2020
IdeaSoft
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden...
9 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?
Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde e-ticarette sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapabileceğinizi yazmıştık. Bu durum e-ticaret firmalarının başını ağrıtan konulardan biridir çünkü geri dönüşümlerini ciddi oranda...
25 Ekim 2016
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz aylarda Instagram, yeni bir özellik tanıttı. Hikayeler (Stories) isimli bu özellik ile beraber Instagram, Snapchat’e benzer bir yenilik sunmuş oldu. Her geçen daha da büyüyen Snapchat’le yarışma zorunluluğu hisseden, bu...
2 Kasım 2016
Sinan Oypan
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
Google Adwords reklam kampanyaları, Google üzerindeki arama sorguları üzerinden trafik çekmenize yardımcı olur. Adwords kampanyalarında dikkat edilmesi gereken farklı konular bulunmakta. Bunların yanı sıra da reklam performansını...
29 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
İnternet satış sitesi kurmak, yaklaşık 6 aydır hayatımızda olan corona virüs ile mücadele ederken işletmeler için önemli bir çıkış yolu haline geldi. Küresel pandemi yaşamımızın her alanına etkisini sürdürürken, vaka...
12 Ağustos 2020
IdeaSoft
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Blog içeriği oluşturmak bazen zor olabiliyor ve bu nedenle de bir süre sonra konu bulunamadığı için blog çalışmalarına ara verilebiliyor. Konu sıkıntısı çekmeye başladığınızda izleyebileceğiniz bazı yollar bulunuyor. Bu...
7 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Online mağazanız üzerinden kendi ürettiğiniz ayakkabıları satabileceğiniz gibi toptan aldığınız ürünleri ya da stoksuz satış (Dropshipping) yöntemiyle...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir / influencer marketing nedir, influencer marketing ne demek; özetle influencer marketing nedir ve influencer marketing ile ilgili daha fazlası bu yazımızda. Influencer marketing uzun süredir farklı kanallar...
2 Mayıs 2018
Sinan Oypan
7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?
7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi e-ticaret firmaları için günümüzde önemli bir yere sahip. Hem organik hem de ücretli reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliği artırılabileceği gibi hem de mevcut takipçilerle...
20 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette firmaların özellikle üzerinde durmalarında gereken unsurlardan biri de paket tasarımlarıdır. Ürünün nasıl paketlendiğinin yanı sıra bu paketin nasıl bir tasarımının olduğu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizi...
14 Mayıs 2018
Sinan Oypan
İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret siteniz için ideal hedef kitlenizi bulmanız oldukça önemli. Pazarlama ve reklam çalışmalarınızda bu hedef kitleye yönelik çalışmalar yapmanız gerekecektir. Aksi takdirde daha geniş bir kitleye yönelik çalışmalar...
10 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin