Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?

25 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?

E-ticaretteki gelirlerinizi artırabilmek için, satışlarınızı artırmanız gerekiyor. Tabii ki bunun için de sepette bırakılan ürünlerin bir hayli az ve ödeme sayfalarındaki dönüşümlerinizin de oldukça yüksek olması gerekli.

Tüketiciler farklı sebeplerden dolayı, alışverişlerini yarıda bırakabiliyorlar. Kimi zaman sepette ürün bırakıp siteyi terk ediyorlar; kimi zaman da ödeme sayfasına geldiklerinde alışverişlerini tamamlamıyorlar.

Ödeme sayfasında alışveriş yapmaktan vazgeçen kullanıcılarla ilgili site üzerinde yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Ödeme sayfanız üzerindeki bazı unsurlar, kullanıcıların dikkatini dağıtıyor olabilir ve bu nedenle de geri dönüşümlerinizi artıramıyor olabilirsiniz. Bu yazıda da ödeme sayfalarında dikkat dağıtan unsurları ele alacağız.

Bannerlar ve Görseller

Site üzerinde ürünlerinizi ve diğer fırsatlarınızı göstermek için banner veya görseller kullanıyor olabilirsiniz; fakat ödeme sayfalarında bu bannerları kullanmak, tüketicilerin dikkatini dağıtacaktır. Özellikle hareketli bannerlar, algıyı ödeme işleminden uzaklaştırabilir.

Ödeme sayfalarınız reklam bölümü değildir; çünkü bu sırada tüketici farklı bir ürün ya da kampanya görürse, onunla ilgilenebilir ve alışverişini tamamlamaz. Bu da sizin, son raddeye kadar getirdiğiniz müşterinizi kaçırmanıza neden olur. Bu sebeple de ödeme sayfalarında gereksiz bannerlarınızı ve görsellerinizi kaldırmalı ve sayfayı mümkün olduğunca sade ve ödemeye odaklı bir hale getirmelisiniz.

Gereksiz linkler

Bannerlarda olduğu gibi, ödeme sayfalarında da gereksiz linklere yer vermemelisiniz. Bu sayfalarda, özellikle başka sayfalara yönlendirme yapan linkler, tüketicileri ödeme işleminden uzaklaştıracaktır ve geri dönüşüm oranlarınızın düşmesine neden olacaktır.

Ödeme sayfalarınızda, hizmet koşulları ve gizlilik sözleşmesi haricinde linkler kullanmamak, tüketicilerin dikkatinin ödeme işleminde kalmasını sağlayacaktır. Bu unsuru göz önünde bulundurarak, ödeme sayfalarınızda gereksiz linkler varsa onları kaldırabilirsiniz.

Çapraz satış ve upsell ürün önerileri yapmak

Tüketicilerin dikkatini o an sepetlerine ekledikleri ürünlerin üzerinde tutmanız gerekiyor. Çapraz satış ve upsell yapmak sizin için önemli olabilir; fakat bunu yapacağınız yer ödeme sayfalarınız olmayacaktır.

Ödeme sayfalarında bu tür çalışmalar yapmaya çalıştığınızda, tüketicinin aklı karışabilir. Diğer ürünleri incelemeye başladığında, farklı siteler üzerinden de bu ürünlerin fiyatlarını karşılaştırmak isteyebilir. Bu durumda da kullanıcı doğrudan sitenizden ayrılarak, başka bir e-ticaret sitesine gidecektir. “Zaten sepete ekledim, daha iyi fiyat bulamazsam buradan alırım” gibi bir düşüncesi olsa da başka bir siteye gidip, daha iyi bir fırsat bulursa, bu kullancıyı tamamen kaybetmiş olursunuz.

Sepet sayfasında bu çalışmaları yapmak daha doğru olacaktır. Kullanıcı henüz alışverişini tamamlamadan, ona daha iyi bir ürün sunabilir ya da aldığı ürünlerle ilgili aksesuarları gösterebilirsiniz. Burada bir geri dönüşüm almanız mümkün olabilir; fakat ödeme sayfasında böyle bir işlem yapmak, yukarıda bahsettiğimiz durumların gerçekleşmesine sebep olacaktır.

Son olarak;

Ödeme sayfalarınızda mümkün olduğunca sade bie tasarım kullanmanız oldukça önemli. E-ticaretin en kritik alanlarından biri olan bu sayfalardaki geri dönüşümlerinizi yükseltmeniz, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır.

Formlarınızı sade tutup, ödeme sürecinizi kolaylaştırmak ve daha az adımda bu işlemleri kullanıcıya yaptırmak da geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Fiziki mağazanızı internete taşımak ya da bir e-ticaret sitesine sahip olmak istiyorsanız, e-ticaret paketlerimizi inceleyebilirsiniz. Dilerseniz demo talebi oluşturabilir ve 15 gün boyunca hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Blog sayfası tasarımı okuyucuların, blog üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, diğer yazılarınızı da incelemeye teşvik eder. Blog sayfası, e-ticaret siteleri için önemli bir trafik ve geri dönüşüm kaynağı olduğu...
19 Haziran 2019
Sinan Oypan
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara...
20 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
Tanıtım çalışmalarında TV reklamları uzun süredir en önemli araçlardan biri olarak biliniyor. E-ticaret şirketleri markalarını geniş kitlelere duyurmak ve TV seyircilerine ulaşmak için de TV reklamları vererek, pazarlama...
11 Kasım 2018
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak e-ticaret sitenize birçok farklı şekilde katkı sağlar. Hem SEO açısıdan etkili olurken, sitenizin güncel kalmasını sağlar; bunlara ek olarak yeni hedef kitlelere ulaşma ve sosyal mecralarda etkileşim...
19 Mart 2018
Sinan Oypan
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir? E-ticaret firmaları neden influencer'lar ile çalışmalıdır? Influencer'ların e ticaret firmalarına faydaları nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu...
26 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan
Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?
Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette lojistik hizmetleri geliştirmeniz, depo, stok ve ürün yönetiminizi kolaylaştırırıken, tedarik süreçlerinizi ve müşteri memnuniyetini artırır. Lojistik yönetimi, e-ticarette özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan...
10 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
Video fikirleri bulmak ve farklı video içeriklerle e-ticaret sitenizi öne çıkartmak, yeni hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olurken, ürünlerinizi tanıtmanızı da sağlar. Tabii ki farklı video fikirleri bulmak ve video...
13 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak ve home ofis işler son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek,...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Online satış yapmak isteyen firmalar, tüketicilerin satın alma süreçlerinin nasıl ilerlediğini bilmeleri, satış ve pazarlama stratejileri geliştirirken oldukça önemlidir. Hangi mecralarda nasıl yer alınacağı, ne tür pazarlama...
28 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her...
26 Haziran 2016
Sinan Oypan