Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?

25 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?

E-ticaretteki gelirlerinizi artırabilmek için, satışlarınızı artırmanız gerekiyor. Tabii ki bunun için de sepette bırakılan ürünlerin bir hayli az ve ödeme sayfalarındaki dönüşümlerinizin de oldukça yüksek olması gerekli.

Tüketiciler farklı sebeplerden dolayı, alışverişlerini yarıda bırakabiliyorlar. Kimi zaman sepette ürün bırakıp siteyi terk ediyorlar; kimi zaman da ödeme sayfasına geldiklerinde alışverişlerini tamamlamıyorlar.

Ödeme sayfasında alışveriş yapmaktan vazgeçen kullanıcılarla ilgili site üzerinde yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Ödeme sayfanız üzerindeki bazı unsurlar, kullanıcıların dikkatini dağıtıyor olabilir ve bu nedenle de geri dönüşümlerinizi artıramıyor olabilirsiniz. Bu yazıda da ödeme sayfalarında dikkat dağıtan unsurları ele alacağız.

Bannerlar ve Görseller

Site üzerinde ürünlerinizi ve diğer fırsatlarınızı göstermek için banner veya görseller kullanıyor olabilirsiniz; fakat ödeme sayfalarında bu bannerları kullanmak, tüketicilerin dikkatini dağıtacaktır. Özellikle hareketli bannerlar, algıyı ödeme işleminden uzaklaştırabilir.

Ödeme sayfalarınız reklam bölümü değildir; çünkü bu sırada tüketici farklı bir ürün ya da kampanya görürse, onunla ilgilenebilir ve alışverişini tamamlamaz. Bu da sizin, son raddeye kadar getirdiğiniz müşterinizi kaçırmanıza neden olur. Bu sebeple de ödeme sayfalarında gereksiz bannerlarınızı ve görsellerinizi kaldırmalı ve sayfayı mümkün olduğunca sade ve ödemeye odaklı bir hale getirmelisiniz.

Gereksiz linkler

Bannerlarda olduğu gibi, ödeme sayfalarında da gereksiz linklere yer vermemelisiniz. Bu sayfalarda, özellikle başka sayfalara yönlendirme yapan linkler, tüketicileri ödeme işleminden uzaklaştıracaktır ve geri dönüşüm oranlarınızın düşmesine neden olacaktır.

Ödeme sayfalarınızda, hizmet koşulları ve gizlilik sözleşmesi haricinde linkler kullanmamak, tüketicilerin dikkatinin ödeme işleminde kalmasını sağlayacaktır. Bu unsuru göz önünde bulundurarak, ödeme sayfalarınızda gereksiz linkler varsa onları kaldırabilirsiniz.

Çapraz satış ve upsell ürün önerileri yapmak

Tüketicilerin dikkatini o an sepetlerine ekledikleri ürünlerin üzerinde tutmanız gerekiyor. Çapraz satış ve upsell yapmak sizin için önemli olabilir; fakat bunu yapacağınız yer ödeme sayfalarınız olmayacaktır.

Ödeme sayfalarında bu tür çalışmalar yapmaya çalıştığınızda, tüketicinin aklı karışabilir. Diğer ürünleri incelemeye başladığında, farklı siteler üzerinden de bu ürünlerin fiyatlarını karşılaştırmak isteyebilir. Bu durumda da kullanıcı doğrudan sitenizden ayrılarak, başka bir e-ticaret sitesine gidecektir. “Zaten sepete ekledim, daha iyi fiyat bulamazsam buradan alırım” gibi bir düşüncesi olsa da başka bir siteye gidip, daha iyi bir fırsat bulursa, bu kullancıyı tamamen kaybetmiş olursunuz.

Sepet sayfasında bu çalışmaları yapmak daha doğru olacaktır. Kullanıcı henüz alışverişini tamamlamadan, ona daha iyi bir ürün sunabilir ya da aldığı ürünlerle ilgili aksesuarları gösterebilirsiniz. Burada bir geri dönüşüm almanız mümkün olabilir; fakat ödeme sayfasında böyle bir işlem yapmak, yukarıda bahsettiğimiz durumların gerçekleşmesine sebep olacaktır.

Son olarak;

Ödeme sayfalarınızda mümkün olduğunca sade bie tasarım kullanmanız oldukça önemli. E-ticaretin en kritik alanlarından biri olan bu sayfalardaki geri dönüşümlerinizi yükseltmeniz, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır.

Formlarınızı sade tutup, ödeme sürecinizi kolaylaştırmak ve daha az adımda bu işlemleri kullanıcıya yaptırmak da geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Fiziki mağazanızı internete taşımak ya da bir e-ticaret sitesine sahip olmak istiyorsanız, e-ticaret paketlerimizi inceleyebilirsiniz. Dilerseniz demo talebi oluşturabilir ve 15 gün boyunca hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmaları sosyal mecralardan sıkça yararlanıyorlar. Marka veya ürünü tanıtımı yapmanın yanı sıra tüketicilerle etkileşime geçmek için de bu mecralarda yer alıyorlar. Bu platformlarda yer alan firmaların, dönemsel...
27 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması...
19 Haziran 2017
Sinan Oypan
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgileri düzenlenirken bir takım konulara dikat ederek, hesabınızı ziyaret edenlerin hakkınızda daha fazla bilgi almalarını sağlayabilirsiniz. Birçok hesap bu bilgileri detaylı doldurmadığı için potansiyel geri...
9 Kasım 2018
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenize müşteri çekebilmek ve geri dönüşümlerinizi artırabilmek için ürün tanıtımı yapmanız bir hayli önemlidir. Yeni veya mevcut ürünleriniz için farklı dijital pazarlama çalışmalarından yararlanarak bu...
3 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir koronavirüs sürecinde işletmelerin merak ettiği bir soru olarak karşımıza çıkıyor. Yaşam tarzımızı krize göre şekillendirdiğimiz bu dönemde, e-ticaret sitesi nasıl daha iyi hale getirilir ya...
24 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Girişim pazarlama ipuçlarıyla, yeni kurduğunuz işinizin tanıtımı doğru ve verimli bir şekilde yaparak, işinizi büyütmek için ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Başlangıçta düşük bütçeli pazarlama çalışmaları yaparak,...
19 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi, sosyal ağlardaki pazarlama, reklam ve müşteri destek çalışmalarınızın temelini oluşturmaktadır. Doğru bir şekilde yönetilmeyen hesaplar, firmaların bu mecralar üzerindeki çalışmalarını olumsuz...
21 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına...
8 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışmalarında farklı blog konuları üzerinde durarak, web sitelerine trafik çekerek, marka ile ürün bilinirliklerini artırabilirler. Her endüstriye göre blog konuları farklılık gösterse de,...
25 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye...
15 Aralık 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de...
31 Mayıs 2020
Sinan Oypan
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları her konuda olduğu gibi yıldan yıla farklı bir kulvara geçecek ve markaların bu değişime ayak uydurması gerekecek. SEO çalışmaları özellikle uzun vadede iyi sonuçlar getirerek, organik olarak sürekli bir trafik...
26 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin