Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?

7 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?

Niş pazarlama çalışmaları, benlli bir sektöre ve hedef kitleye yönelmiş; niş işletmelerin, markalarını ve ürünlerini tanıtabilmeleiri için önemlidir. Dijital pazarlama çalışmalarınızı mevcut nişiniz üzerine odaklamak ve bazı özel stratejiler geliştirmek, marka ve ürün bilinirliğinizi artırırken, ürünlerinize talep yaratmanızı da kolaylaştırır. Bu sayede de daha fazla geri dönüşüm sağlayabilirsiniz.

Niş pazarlama neden önemli?

Niş pazarlama, şirketlere birçok avantaj sağlar ve onların geri dönüşümlerini artırmalarına yardımcı olur. Öncelikli olarak, doğrudan ürünlere talep yaratma odağında yapılan çalışmalar, satışları artırmanıza yardımcı olur.

Nişe yönelik çalışmalar yapmanız, daha hedefli reklam çalışmaları yapmanızı sağladığı için reklam ve pazarlama bütçenizi de daha etkin bir şekilde kullanabilir ve bu sayede maliyetlerinizi de azaltabilirsiniz. Doğru hedeflemeleri yapmak ve pazar dinamiklerine hakim olmak, rekabette de öne çıkmanızı sağlar.

İlgili rehber: Kendi niş pazarınızı bulmak için sormanız gereken 11 soru

Niş pazarlama nasıl yapılır?

Nişinizi çok iyi bilin

Yer aldığınız nişle ilgili tüm konulara hakim olmanız oldukça önemli. Nişinizi çok iyi bir şekilde tanımanız, nişin gerekliliklerini, pazarın dinamiklerini, pazardaki rekabeti, ürünleri ve tüketicilerin beklentilerini çok iyi araştırmanız gerekir. Böylelikle bu pazar hakkında sahip olduğunuz bilgilerle stratejilerinizi daha verimli bir şekilde kullanabilirsiniz. Özellikle rakipleri ve ürünleri tanımanız, tüketicilerin beklentilerini anlamanız, reklam ve pazarlama içeriklerinizi daha etkili bir şekilde oluşturmanıza yardımcı olur.

Hedef kitlenizi iyi tanıyın

Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi niş pazarlama çalışmalarında da en önemli etken hedef kitledir. Hedef kitlenin beklentilerini, isteklerini ve özelliklerini anlamadan bir pazarlama stratejisi oluşturmanız, yeterli geri dönüşümü alamamanıza neden olur. Bu nedenle de hedef kitlenizi en iyi şekilde analiz etmeniz, onları anlamanız ve onların markanızdan veya ürünlerinizden neler beklediklerini anlamanız gerekir.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Bunlara ek olarak hedef kitlenizin hangi mecraları kullandıklarını, ne tür reklam modellerine tepkiler verdiklerini ve ne tür pazarlama içerikleriyle de etkileşime girdiklerini öğrenmenizde yarar var. Böylelikle nokta atışı yapabilir ve reklamlarınızından daha fazla yatırım getirisi elde edebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri

Tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünüzü öne çıkartın

Niş pazarlama çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biri de tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünüzü ön plana çıkartmak. Çünkü tüketicilerin asıl önceliği kendi sorunlarına çözüm sunan bir ürünü tercih etmektir. Ürünün teknik özelliklerinden önce tüketicinin sorunlarına karşı nasıl bir çözüm sunduğunuzu pazarlama çalışmalarınızda göstermeniz daha etkili olur.

Ürünün çözdüğü problemler üzerinde durmanız, ürüne talep yaratmanızı da kolaylaştıracağı için önceliklerinizi bu konu üzerine oluşturmalısınız. İçerik pazarlama çalışmalarıyla ürünü anlatan içerikler üretebilir, reklamlarınızda bu içerikleri ve ürünün önemli özelliklerini tanıtabilir, influencer pazarlama çalışmalarıyla da geniş kitlelere ürünlerinizi tanıtabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

Sosyal medya reklamlarına yönelin

Niş pazarlama çalışmalarınızda sosyal medya reklamlarına da yer vermelisiniz. Sosyal ağlar, kitlelere ulaşma ve ürün tanıtımları yapmak için oldukça etkildir. Gün içerisinde kullanıcıların bu mecraları aktif bir şekilde kullanıyor olmaları, bu platformları da reklam ve pazarlama için etkin yerler haline getiriyor.

Sosyal ağlarda reklam ve pazarlama çalışmaları yapmadan önce hedef kitlenizin aktif bir şekilde kullandığı sosyal ağları bulmanız ve sonrasında da bu platformlar üzerine çalışmalarınızı yoğunlaştırmanız gerekir. Tüm sosyal ağlar size aynı sonuçları getirmeyebilir. Bu nedenle de odağınızı hedef kitlenizin aktif olduğu mecralara yönlendirmeniz, daha kaliteli işler yapmanıza olanak tanırken, alacağınız geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur.

Rekabeti göz önünde bulundurun

Niş pazarlama çalışmalarında rakiplerinizi de yakından takip ediyor olmalısınız. Rakiplerinizin reklam ve pazarlama çalışmalarını takip etmeniz hem onların ne tür işler yaptığını görmenizi sağlayarak, pazarın durumunu takip etmenizi sağlar hem de onların kampanya ve fiyatlandırma stratejileri hakkında da bilgi sahibi olursunuz. Fiyatlandırma stratejilerinde ya da kampanya dönemlerinde onlarla rekabet edebilmek için rekabet analizini de düzenli olarak yapmanızda yarar vardır.

İlgili rehber: E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?

Tüketicilerin geri bildirimlerini dinleyin

Niş pazarlama stratejilerinizi daha etkili hale getirmek için tüketicilerden gelen geri bildirimleri de dinleyerek, bunların üzerinde durmalısınız. Size en iyi yanıtı yine ürünlerinizi kullanan ya da ürünlerinizi araştıran kullanıcılar verecektir. Onların beklentilerini anlamak ve onlara daha iyi hizmet sunabilmek için tüketicilerden gelen yorumları incelemeli ve uygun olanları ele alarak, stratejilerinizde bu geri bildirimleri de kullanmalısınız.

Sektördeki boşlukları araştırın

Niş pazarlama stratejilerinizi geliştirmek ve rekabette öne çıkabilmek için sektördeki boşlukları da araştırmanız gerekmekte. Sektördeki boşlukları bulmanız ve bunlar üzerine çalışmalar yapmanız, rakiplerinizden farklı işler yapmanıza olanak tanır. Sektördeki boşluklar aynı zamanda farklı tüketicilere de ulaşmanıza olanak tanır. Farklılık yaratmaktan çekinmemeniz ve gerektiği zamanlarda hesaplanmış riskler almanız pazarlama çalışmalarınızda farklılıklar yaratarak geri dönüşümlerinizi de artırmanıza şans tanır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
E-ticaret siteleri, uzun vadede başarılı olabilmek için öncelikle müşterilerine değer vermeli ve müşteri memnuniyetlerini artırmalılar. Müşteri memnuniyetinin yüksek olması, firmanızın sadık müşteriler kazanmasına yardımcı...
28 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi Black Friday indirimlerine nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi Black Friday indirimlerine nasıl hazırlayabilirsiniz?
Black Friday indirimleri tüm dünyada tüketicilerin merakla beklediği konular arasında yer alıyor. Geçtiğimiz yıl Türkiye’de de internet üzerinde yapılmaya başlanan Black Friday indirimleri, tüketicilerin ilgisini çekmeyi...
3 Kasım 2018
Sinan Oypan
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Dünya corona virüs salgınının bitmesini beklerken bir taraftan da salgın sonrası dünyanın nasıl şekilleneceği, şirketlerin izleyeceği yollar ve planlamalar merak konusu oldu. Corona virüs sonrası e-ticaret konusu da bunlardan biri…...
30 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
9 Ekim 2017
Sinan Oypan
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalitesi, reklamlarınızın performansı ve bu kampanyaların geri dönüşümü için önemli konulardan biridir. Reklam kalitesini artırmak için çalışmalar yapmanız, Google’ın reklamlarınızın performansını...
15 Mart 2019
Sinan Oypan
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Pazarı tanımak, daha iyi stratejiler geliştirmek ve rakiplerin önüne geçebilmek için sektör analizi yapmak gerekir. Özellikle yeni başlayanlar bir işe girişmeden önce o sektörü detaylı olarak araştırmalılar ve fikir sahibi...
8 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
E-ticaret ile ilgilenirken karşınıza mutsuz veya sinirli müşteriler devamlı çıkabilir. Firma ya da kullanıcı kaynaklı problemler oluşabilir; ancak sonuçta müşteriler doğrudan ilgili firmaya yönelirler. Yanlış ürün...
4 Nisan 2017
Sinan Oypan
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV (IGTV), son dönemlerde markaların yönelmeye başladığı ve videolarla takipçilerine farklı içerikler sundukları bir alan olmaya başladı. Instagram TV gibi sosyal televizyonlar, 2019’da sosyal medya trendleri arasında yer...
13 Aralık 2018
Sinan Oypan
ETBİS (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) nedir ve nasıl kayıt olunur?
ETBİS (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) nedir ve nasıl kayıt olunur?
Elektronik ticaret bilgi sistemi etbis nedir, etbis kayıt nasıl yapılır, internetten satış yapan firmaların etbis tebliğ sürecinde yapması gerekenler ve daha fazlası bu e ticaret rehberimizde. İnternetten alışverişlerde tüketiciyi...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular; e-posta gönderimi için en uygun zaman nedir, hangi sıklıkta e-posta göndermek gerekiyor, e-postaların uzunlukları ne kadar olmalı; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
23 Ekim 2016
Sinan Oypan
Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Video içerikler günümüzde en çok etkileşimi sağlayan içerik türleri arasında yer alıyor. Kullanıcıların videolara ilgi artmasının yanı sıra sosyal mecraların da video içerikleri daha fazl ön plana çıkartıyor olması ve...
1 Haziran 2018
Sinan Oypan
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi 2021
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi 2021
GittiGidiyor mağaza açma diğer bir deyişle GittiGidiyor dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. GittiGidiyor’da mağaza açmak ve kendi ürünlerini pazaryerinde satmak isteyen birçok kişi bulunuyor....
25 Eylül 2019
Sinan Oypan