Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?

7 Ağustos 2020
Sinan Oypan

Niş pazarlama çalışmaları, benlli bir sektöre ve hedef kitleye yönelmiş; niş işletmelerin, markalarını ve ürünlerini tanıtabilmeleiri için önemlidir. Dijital pazarlama çalışmalarınızı mevcut nişiniz üzerine odaklamak ve bazı özel stratejiler geliştirmek, marka ve ürün bilinirliğinizi artırırken, ürünlerinize talep yaratmanızı da kolaylaştırır. Bu sayede de daha fazla geri dönüşüm sağlayabilirsiniz.

Niş pazarlama neden önemli?

Niş pazarlama, şirketlere birçok avantaj sağlar ve onların geri dönüşümlerini artırmalarına yardımcı olur. Öncelikli olarak, doğrudan ürünlere talep yaratma odağında yapılan çalışmalar, satışları artırmanıza yardımcı olur.

Nişe yönelik çalışmalar yapmanız, daha hedefli reklam çalışmaları yapmanızı sağladığı için reklam ve pazarlama bütçenizi de daha etkin bir şekilde kullanabilir ve bu sayede maliyetlerinizi de azaltabilirsiniz. Doğru hedeflemeleri yapmak ve pazar dinamiklerine hakim olmak, rekabette de öne çıkmanızı sağlar.

İlgili rehber: Kendi niş pazarınızı bulmak için sormanız gereken 11 soru

Niş pazarlama nasıl yapılır?

Nişinizi çok iyi bilin

Yer aldığınız nişle ilgili tüm konulara hakim olmanız oldukça önemli. Nişinizi çok iyi bir şekilde tanımanız, nişin gerekliliklerini, pazarın dinamiklerini, pazardaki rekabeti, ürünleri ve tüketicilerin beklentilerini çok iyi araştırmanız gerekir. Böylelikle bu pazar hakkında sahip olduğunuz bilgilerle stratejilerinizi daha verimli bir şekilde kullanabilirsiniz. Özellikle rakipleri ve ürünleri tanımanız, tüketicilerin beklentilerini anlamanız, reklam ve pazarlama içeriklerinizi daha etkili bir şekilde oluşturmanıza yardımcı olur.

Hedef kitlenizi iyi tanıyın

Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi niş pazarlama çalışmalarında da en önemli etken hedef kitledir. Hedef kitlenin beklentilerini, isteklerini ve özelliklerini anlamadan bir pazarlama stratejisi oluşturmanız, yeterli geri dönüşümü alamamanıza neden olur. Bu nedenle de hedef kitlenizi en iyi şekilde analiz etmeniz, onları anlamanız ve onların markanızdan veya ürünlerinizden neler beklediklerini anlamanız gerekir.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Bunlara ek olarak hedef kitlenizin hangi mecraları kullandıklarını, ne tür reklam modellerine tepkiler verdiklerini ve ne tür pazarlama içerikleriyle de etkileşime girdiklerini öğrenmenizde yarar var. Böylelikle nokta atışı yapabilir ve reklamlarınızından daha fazla yatırım getirisi elde edebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri

Tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünüzü öne çıkartın

Niş pazarlama çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biri de tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünüzü ön plana çıkartmak. Çünkü tüketicilerin asıl önceliği kendi sorunlarına çözüm sunan bir ürünü tercih etmektir. Ürünün teknik özelliklerinden önce tüketicinin sorunlarına karşı nasıl bir çözüm sunduğunuzu pazarlama çalışmalarınızda göstermeniz daha etkili olur.

Ürünün çözdüğü problemler üzerinde durmanız, ürüne talep yaratmanızı da kolaylaştıracağı için önceliklerinizi bu konu üzerine oluşturmalısınız. İçerik pazarlama çalışmalarıyla ürünü anlatan içerikler üretebilir, reklamlarınızda bu içerikleri ve ürünün önemli özelliklerini tanıtabilir, influencer pazarlama çalışmalarıyla da geniş kitlelere ürünlerinizi tanıtabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

Sosyal medya reklamlarına yönelin

Niş pazarlama çalışmalarınızda sosyal medya reklamlarına da yer vermelisiniz. Sosyal ağlar, kitlelere ulaşma ve ürün tanıtımları yapmak için oldukça etkildir. Gün içerisinde kullanıcıların bu mecraları aktif bir şekilde kullanıyor olmaları, bu platformları da reklam ve pazarlama için etkin yerler haline getiriyor.

Sosyal ağlarda reklam ve pazarlama çalışmaları yapmadan önce hedef kitlenizin aktif bir şekilde kullandığı sosyal ağları bulmanız ve sonrasında da bu platformlar üzerine çalışmalarınızı yoğunlaştırmanız gerekir. Tüm sosyal ağlar size aynı sonuçları getirmeyebilir. Bu nedenle de odağınızı hedef kitlenizin aktif olduğu mecralara yönlendirmeniz, daha kaliteli işler yapmanıza olanak tanırken, alacağınız geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur.

Rekabeti göz önünde bulundurun

Niş pazarlama çalışmalarında rakiplerinizi de yakından takip ediyor olmalısınız. Rakiplerinizin reklam ve pazarlama çalışmalarını takip etmeniz hem onların ne tür işler yaptığını görmenizi sağlayarak, pazarın durumunu takip etmenizi sağlar hem de onların kampanya ve fiyatlandırma stratejileri hakkında da bilgi sahibi olursunuz. Fiyatlandırma stratejilerinde ya da kampanya dönemlerinde onlarla rekabet edebilmek için rekabet analizini de düzenli olarak yapmanızda yarar vardır.

İlgili rehber: E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?

Tüketicilerin geri bildirimlerini dinleyin

Niş pazarlama stratejilerinizi daha etkili hale getirmek için tüketicilerden gelen geri bildirimleri de dinleyerek, bunların üzerinde durmalısınız. Size en iyi yanıtı yine ürünlerinizi kullanan ya da ürünlerinizi araştıran kullanıcılar verecektir. Onların beklentilerini anlamak ve onlara daha iyi hizmet sunabilmek için tüketicilerden gelen yorumları incelemeli ve uygun olanları ele alarak, stratejilerinizde bu geri bildirimleri de kullanmalısınız.

Sektördeki boşlukları araştırın

Niş pazarlama stratejilerinizi geliştirmek ve rekabette öne çıkabilmek için sektördeki boşlukları da araştırmanız gerekmekte. Sektördeki boşlukları bulmanız ve bunlar üzerine çalışmalar yapmanız, rakiplerinizden farklı işler yapmanıza olanak tanır. Sektördeki boşluklar aynı zamanda farklı tüketicilere de ulaşmanıza olanak tanır. Farklılık yaratmaktan çekinmemeniz ve gerektiği zamanlarda hesaplanmış riskler almanız pazarlama çalışmalarınızda farklılıklar yaratarak geri dönüşümlerinizi de artırmanıza şans tanır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret sitesi kurmak / ücretsiz e ticaret yazılımı kullanmak / ücretsiz e ticaret scripti kullanmak siz nasıl adlandırırsanız adlandırın ücretsiz eticaret sitesi kurmanın getirdikleri nelerdir, bu yazımızda ele...
28 Ekim 2018
Sinan Oypan
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklam çalışmaları doğru yapılmadığında ya da reklam kampanyaları doğru optimize edilmediğinde para kaybedilmesine neden olur. Reklam optimizasyonları üzerinde çalışılarak Adwords kampanyalarınızdan daha çok geri...
29 Mart 2019
Sinan Oypan
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Akıllı telefonların günlük hayatımızın bir parçası olması, mobil uyumlu e-ticaret sitelerini de bir standart haline dönüştürüyor. Fakat sitenizi mobile uyumlu yapmak da tek başına yeterli olmuyor. Aynı zamanda mobil siteniz...
9 Temmuz 2016
Sinan Oypan
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
E-posta gönderim günü eposta çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında çok önemli bir yere sahiptir. Bilindiği üzere e posta pazarlama, günümüzde e-ticaret firmalarının halen en çok verim ve geri dönüşüm sağladığı...
6 Şubat 2017
Sinan Oypan
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizin dijital pazarlama ve diğer reklam çalışmalarını yapması için bir dijital ajans ile çalışmak isteyebilirsiniz. Dijital ajanslar, size yol gösterdikleri gibi, pazarlama ve reklam işlerinizi de sizin için...
7 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret çözümleri e-ticarete yeni başlayanlar için işlerini kolaylaştıracak birçok hizmeti içinde barındırıyor. E-ticaret; girişimciler, yeni iş kurmak isteyenler ve işini e-ticarete taşımak isteyenlerin tercih ettiği dijital...
28 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
12 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar
Her firma sosyal medya üzerinde varlık gösteriyor; ancak her firma bu mecralarda üzerinden bekledikleri geri dönüşleri alamıyor. Sosyal medya yönetiminde özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım hususlar bulunuyor. Sosyal medya...
3 Nisan 2017
Sinan Oypan
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri, bell başlı bir takım unsurlar içerir ve yönetim aşamasında bu unsurların takibinin ve kontrolünün yapılması gerekir. Bir e-ticaret sitesi açıp, içerisine ürünleri yerleştirmek tek başına yeterli değildir....
30 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
Özellikle Instagram’ın canlı yayın özelliğini duyurmasının ardından, hem kullanıcılar hem de markalar canlı yayın içeriklerine bir hayli önem vermeye başladı. Canlı yayın yapmanın kolay bir hale gelmesi ve herkes tarafından...
24 Temmuz 2017
Sinan Oypan