Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?

7 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?

Niş pazarlama çalışmaları, benlli bir sektöre ve hedef kitleye yönelmiş; niş işletmelerin, markalarını ve ürünlerini tanıtabilmeleiri için önemlidir. Dijital pazarlama çalışmalarınızı mevcut nişiniz üzerine odaklamak ve bazı özel stratejiler geliştirmek, marka ve ürün bilinirliğinizi artırırken, ürünlerinize talep yaratmanızı da kolaylaştırır. Bu sayede de daha fazla geri dönüşüm sağlayabilirsiniz.

Niş pazarlama neden önemli?

Niş pazarlama, şirketlere birçok avantaj sağlar ve onların geri dönüşümlerini artırmalarına yardımcı olur. Öncelikli olarak, doğrudan ürünlere talep yaratma odağında yapılan çalışmalar, satışları artırmanıza yardımcı olur.

Nişe yönelik çalışmalar yapmanız, daha hedefli reklam çalışmaları yapmanızı sağladığı için reklam ve pazarlama bütçenizi de daha etkin bir şekilde kullanabilir ve bu sayede maliyetlerinizi de azaltabilirsiniz. Doğru hedeflemeleri yapmak ve pazar dinamiklerine hakim olmak, rekabette de öne çıkmanızı sağlar.

İlgili rehber: Kendi niş pazarınızı bulmak için sormanız gereken 11 soru

Niş pazarlama nasıl yapılır?

Nişinizi çok iyi bilin

Yer aldığınız nişle ilgili tüm konulara hakim olmanız oldukça önemli. Nişinizi çok iyi bir şekilde tanımanız, nişin gerekliliklerini, pazarın dinamiklerini, pazardaki rekabeti, ürünleri ve tüketicilerin beklentilerini çok iyi araştırmanız gerekir. Böylelikle bu pazar hakkında sahip olduğunuz bilgilerle stratejilerinizi daha verimli bir şekilde kullanabilirsiniz. Özellikle rakipleri ve ürünleri tanımanız, tüketicilerin beklentilerini anlamanız, reklam ve pazarlama içeriklerinizi daha etkili bir şekilde oluşturmanıza yardımcı olur.

Hedef kitlenizi iyi tanıyın

Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi niş pazarlama çalışmalarında da en önemli etken hedef kitledir. Hedef kitlenin beklentilerini, isteklerini ve özelliklerini anlamadan bir pazarlama stratejisi oluşturmanız, yeterli geri dönüşümü alamamanıza neden olur. Bu nedenle de hedef kitlenizi en iyi şekilde analiz etmeniz, onları anlamanız ve onların markanızdan veya ürünlerinizden neler beklediklerini anlamanız gerekir.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Bunlara ek olarak hedef kitlenizin hangi mecraları kullandıklarını, ne tür reklam modellerine tepkiler verdiklerini ve ne tür pazarlama içerikleriyle de etkileşime girdiklerini öğrenmenizde yarar var. Böylelikle nokta atışı yapabilir ve reklamlarınızından daha fazla yatırım getirisi elde edebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri

Tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünüzü öne çıkartın

Niş pazarlama çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biri de tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünüzü ön plana çıkartmak. Çünkü tüketicilerin asıl önceliği kendi sorunlarına çözüm sunan bir ürünü tercih etmektir. Ürünün teknik özelliklerinden önce tüketicinin sorunlarına karşı nasıl bir çözüm sunduğunuzu pazarlama çalışmalarınızda göstermeniz daha etkili olur.

Ürünün çözdüğü problemler üzerinde durmanız, ürüne talep yaratmanızı da kolaylaştıracağı için önceliklerinizi bu konu üzerine oluşturmalısınız. İçerik pazarlama çalışmalarıyla ürünü anlatan içerikler üretebilir, reklamlarınızda bu içerikleri ve ürünün önemli özelliklerini tanıtabilir, influencer pazarlama çalışmalarıyla da geniş kitlelere ürünlerinizi tanıtabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

Sosyal medya reklamlarına yönelin

Niş pazarlama çalışmalarınızda sosyal medya reklamlarına da yer vermelisiniz. Sosyal ağlar, kitlelere ulaşma ve ürün tanıtımları yapmak için oldukça etkildir. Gün içerisinde kullanıcıların bu mecraları aktif bir şekilde kullanıyor olmaları, bu platformları da reklam ve pazarlama için etkin yerler haline getiriyor.

Sosyal ağlarda reklam ve pazarlama çalışmaları yapmadan önce hedef kitlenizin aktif bir şekilde kullandığı sosyal ağları bulmanız ve sonrasında da bu platformlar üzerine çalışmalarınızı yoğunlaştırmanız gerekir. Tüm sosyal ağlar size aynı sonuçları getirmeyebilir. Bu nedenle de odağınızı hedef kitlenizin aktif olduğu mecralara yönlendirmeniz, daha kaliteli işler yapmanıza olanak tanırken, alacağınız geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur.

Rekabeti göz önünde bulundurun

Niş pazarlama çalışmalarında rakiplerinizi de yakından takip ediyor olmalısınız. Rakiplerinizin reklam ve pazarlama çalışmalarını takip etmeniz hem onların ne tür işler yaptığını görmenizi sağlayarak, pazarın durumunu takip etmenizi sağlar hem de onların kampanya ve fiyatlandırma stratejileri hakkında da bilgi sahibi olursunuz. Fiyatlandırma stratejilerinde ya da kampanya dönemlerinde onlarla rekabet edebilmek için rekabet analizini de düzenli olarak yapmanızda yarar vardır.

İlgili rehber: E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?

Tüketicilerin geri bildirimlerini dinleyin

Niş pazarlama stratejilerinizi daha etkili hale getirmek için tüketicilerden gelen geri bildirimleri de dinleyerek, bunların üzerinde durmalısınız. Size en iyi yanıtı yine ürünlerinizi kullanan ya da ürünlerinizi araştıran kullanıcılar verecektir. Onların beklentilerini anlamak ve onlara daha iyi hizmet sunabilmek için tüketicilerden gelen yorumları incelemeli ve uygun olanları ele alarak, stratejilerinizde bu geri bildirimleri de kullanmalısınız.

Sektördeki boşlukları araştırın

Niş pazarlama stratejilerinizi geliştirmek ve rekabette öne çıkabilmek için sektördeki boşlukları da araştırmanız gerekmekte. Sektördeki boşlukları bulmanız ve bunlar üzerine çalışmalar yapmanız, rakiplerinizden farklı işler yapmanıza olanak tanır. Sektördeki boşluklar aynı zamanda farklı tüketicilere de ulaşmanıza olanak tanır. Farklılık yaratmaktan çekinmemeniz ve gerektiği zamanlarda hesaplanmış riskler almanız pazarlama çalışmalarınızda farklılıklar yaratarak geri dönüşümlerinizi de artırmanıza şans tanır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma...
20 Aralık 2018
Sinan Oypan
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih...
22 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
İnternet üzerinden satış yaparken, tüketicilere ulaşmak, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı pazarlama türleri ile çalışmalar yapmanız gerekir. Pazarlama çalışmalarınızın kapsamını artırmak ve farklı...
26 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
Retargeting reklamlar günümüzde dijital pazarlama çalışmalarında sıkça kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Birçok e-ticaret firması geri dönüşümlerini artırmak, siteyi terk eden ziyaretçileri siteye çekerek, onları...
12 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Pazarlama, tanıtım ve satış faaliyetlerinin dijital ortamlarda yapılması anlamına gelen e-ticaret, geleneksel ticaret yöntemleriyle yıllar süren bu faaliyetleri oldukça kısa zamanda ve geniş kitlelere yönelik olarak...
12 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamlar, tüketicilere ulaşmak için hem fiziksel hem de online mağazalar tarafından sıklıkla kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Kısa mesajlarla ile tüketicilere reklam gösterimleri yaparken dikkat etmeniz gereken bazı...
18 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Blog çalışmaları organik olarak trafiğinizi artırmak, arama motorları üzerindeki sayfa değerinizi artırmak ve sitenizi düzenli olarak güncel tutmanız için oldukça önemlidir. Blog içerikleri üzerinden elde edeceğiniz trafik ile...
17 Nisan 2018
Sinan Oypan
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
PR nedir yani PR çalışması nedir, PR nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazıda. Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla...
30 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
İnternet satış sitesi kurmak, yaklaşık 6 aydır hayatımızda olan corona virüs ile mücadele ederken işletmeler için önemli bir çıkış yolu haline geldi. Küresel pandemi yaşamımızın her alanına etkisini sürdürürken, vaka...
12 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı yaptığınız mailing çalışmasında daha verimli ve daha iyi dönüşüm sağladığından emailing marketing'de önemli bir yere sahiptir. Bu yazımızda E-posta abone sayısı nasıl arttırılabilir, yolları nelerdir...
13 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
Sosyal medya video paylaşımları, sosyal medya pazarlama çalışmalarında en çok etkileşimi getiren içerik formatlarından biri olduğu için e-ticaret firmaları bu içeriklere yatırım yapmalı. Video son yıllarda yükselişte olduğu...
23 Haziran 2019
Sinan Oypan
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette tedarik zinciri, ürünün üretim aşamasından, tüketiciye ulaşana kadar ki süreci kapsar ve iyi bir şekilde planlanması gereken bir unsurdur. Tedarik zinciri yönetiminizi doğru yapmanız, maliyetlerinizi düşük tutmanız,...
24 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin