Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?

7 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?

Niş pazarlama çalışmaları, benlli bir sektöre ve hedef kitleye yönelmiş; niş işletmelerin, markalarını ve ürünlerini tanıtabilmeleiri için önemlidir. Dijital pazarlama çalışmalarınızı mevcut nişiniz üzerine odaklamak ve bazı özel stratejiler geliştirmek, marka ve ürün bilinirliğinizi artırırken, ürünlerinize talep yaratmanızı da kolaylaştırır. Bu sayede de daha fazla geri dönüşüm sağlayabilirsiniz.

Niş pazarlama neden önemli?

Niş pazarlama, şirketlere birçok avantaj sağlar ve onların geri dönüşümlerini artırmalarına yardımcı olur. Öncelikli olarak, doğrudan ürünlere talep yaratma odağında yapılan çalışmalar, satışları artırmanıza yardımcı olur.

Nişe yönelik çalışmalar yapmanız, daha hedefli reklam çalışmaları yapmanızı sağladığı için reklam ve pazarlama bütçenizi de daha etkin bir şekilde kullanabilir ve bu sayede maliyetlerinizi de azaltabilirsiniz. Doğru hedeflemeleri yapmak ve pazar dinamiklerine hakim olmak, rekabette de öne çıkmanızı sağlar.

İlgili rehber: Kendi niş pazarınızı bulmak için sormanız gereken 11 soru

Niş pazarlama nasıl yapılır?

Nişinizi çok iyi bilin

Yer aldığınız nişle ilgili tüm konulara hakim olmanız oldukça önemli. Nişinizi çok iyi bir şekilde tanımanız, nişin gerekliliklerini, pazarın dinamiklerini, pazardaki rekabeti, ürünleri ve tüketicilerin beklentilerini çok iyi araştırmanız gerekir. Böylelikle bu pazar hakkında sahip olduğunuz bilgilerle stratejilerinizi daha verimli bir şekilde kullanabilirsiniz. Özellikle rakipleri ve ürünleri tanımanız, tüketicilerin beklentilerini anlamanız, reklam ve pazarlama içeriklerinizi daha etkili bir şekilde oluşturmanıza yardımcı olur.

Hedef kitlenizi iyi tanıyın

Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi niş pazarlama çalışmalarında da en önemli etken hedef kitledir. Hedef kitlenin beklentilerini, isteklerini ve özelliklerini anlamadan bir pazarlama stratejisi oluşturmanız, yeterli geri dönüşümü alamamanıza neden olur. Bu nedenle de hedef kitlenizi en iyi şekilde analiz etmeniz, onları anlamanız ve onların markanızdan veya ürünlerinizden neler beklediklerini anlamanız gerekir.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Bunlara ek olarak hedef kitlenizin hangi mecraları kullandıklarını, ne tür reklam modellerine tepkiler verdiklerini ve ne tür pazarlama içerikleriyle de etkileşime girdiklerini öğrenmenizde yarar var. Böylelikle nokta atışı yapabilir ve reklamlarınızından daha fazla yatırım getirisi elde edebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri

Tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünüzü öne çıkartın

Niş pazarlama çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biri de tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünüzü ön plana çıkartmak. Çünkü tüketicilerin asıl önceliği kendi sorunlarına çözüm sunan bir ürünü tercih etmektir. Ürünün teknik özelliklerinden önce tüketicinin sorunlarına karşı nasıl bir çözüm sunduğunuzu pazarlama çalışmalarınızda göstermeniz daha etkili olur.

Ürünün çözdüğü problemler üzerinde durmanız, ürüne talep yaratmanızı da kolaylaştıracağı için önceliklerinizi bu konu üzerine oluşturmalısınız. İçerik pazarlama çalışmalarıyla ürünü anlatan içerikler üretebilir, reklamlarınızda bu içerikleri ve ürünün önemli özelliklerini tanıtabilir, influencer pazarlama çalışmalarıyla da geniş kitlelere ürünlerinizi tanıtabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

Sosyal medya reklamlarına yönelin

Niş pazarlama çalışmalarınızda sosyal medya reklamlarına da yer vermelisiniz. Sosyal ağlar, kitlelere ulaşma ve ürün tanıtımları yapmak için oldukça etkildir. Gün içerisinde kullanıcıların bu mecraları aktif bir şekilde kullanıyor olmaları, bu platformları da reklam ve pazarlama için etkin yerler haline getiriyor.

Sosyal ağlarda reklam ve pazarlama çalışmaları yapmadan önce hedef kitlenizin aktif bir şekilde kullandığı sosyal ağları bulmanız ve sonrasında da bu platformlar üzerine çalışmalarınızı yoğunlaştırmanız gerekir. Tüm sosyal ağlar size aynı sonuçları getirmeyebilir. Bu nedenle de odağınızı hedef kitlenizin aktif olduğu mecralara yönlendirmeniz, daha kaliteli işler yapmanıza olanak tanırken, alacağınız geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur.

Rekabeti göz önünde bulundurun

Niş pazarlama çalışmalarında rakiplerinizi de yakından takip ediyor olmalısınız. Rakiplerinizin reklam ve pazarlama çalışmalarını takip etmeniz hem onların ne tür işler yaptığını görmenizi sağlayarak, pazarın durumunu takip etmenizi sağlar hem de onların kampanya ve fiyatlandırma stratejileri hakkında da bilgi sahibi olursunuz. Fiyatlandırma stratejilerinde ya da kampanya dönemlerinde onlarla rekabet edebilmek için rekabet analizini de düzenli olarak yapmanızda yarar vardır.

İlgili rehber: E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?

Tüketicilerin geri bildirimlerini dinleyin

Niş pazarlama stratejilerinizi daha etkili hale getirmek için tüketicilerden gelen geri bildirimleri de dinleyerek, bunların üzerinde durmalısınız. Size en iyi yanıtı yine ürünlerinizi kullanan ya da ürünlerinizi araştıran kullanıcılar verecektir. Onların beklentilerini anlamak ve onlara daha iyi hizmet sunabilmek için tüketicilerden gelen yorumları incelemeli ve uygun olanları ele alarak, stratejilerinizde bu geri bildirimleri de kullanmalısınız.

Sektördeki boşlukları araştırın

Niş pazarlama stratejilerinizi geliştirmek ve rekabette öne çıkabilmek için sektördeki boşlukları da araştırmanız gerekmekte. Sektördeki boşlukları bulmanız ve bunlar üzerine çalışmalar yapmanız, rakiplerinizden farklı işler yapmanıza olanak tanır. Sektördeki boşluklar aynı zamanda farklı tüketicilere de ulaşmanıza olanak tanır. Farklılık yaratmaktan çekinmemeniz ve gerektiği zamanlarda hesaplanmış riskler almanız pazarlama çalışmalarınızda farklılıklar yaratarak geri dönüşümlerinizi de artırmanıza şans tanır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi...
4 Nisan 2019
Sinan Oypan
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
E-ticaret şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımını yaparken kullanabileceğiniz pazarlama yöntemlerinden biri de gerçek zamanlı pazarlamadır. Geçtiğimiz yıllarda da sıklıkla kullanılan ve halen kullanılmaya devam eden...
1 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın...
6 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Dünkü yazımızda video ekipmanları ve planlama üzerinde durmuştuk. Yazı serimizin bugünkü bölümünde ise video çekim teknikleri ve çekim yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konuları ele alıyor olacağız. Serinin ilk...
18 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterilerinizi kaçıran büyük hatalar, şirketin uzun vadede karlılığını tehlikeye atarken, şirketin başarılı olmasının da önüne geçer. Yapılan bu büyük hatalar, günümüz e-ticaret ekosisteminde...
25 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri, seneyi kapatırken satış adetlerinizi ve cironuzu artırmak için kullanılabilecek satış ve pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Sene sonu olduğu için, hedefleri tutturmak ve eski stokları eritmek için bu...
27 Kasım 2020
Sinan Oypan
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi, yurtdışına satış yapan ya da yapmak isteyenlerin özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Ülkeler arası kargo gönderimi yaparken, standart ülke içi gönderim koşulları ve kurallarından...
17 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama hayati bir öneme sahiptir çünkü e-posta kampanyaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmaları arasında en yüksek geri dönüşüm oranlarına sahip olması nedeniyle marka,...
30 Mart 2017
Sinan Oypan
İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
İnternette satış yapmak, günümüzde yaygınlaşmaya başladı ve böylelikle e-ticaret sektörü de Türkiye’de büyümeye devam ediyor. Tabii ki bir e-ticaret sitesi kurmak ve satacak ürünler bulmak tek başına bu süreçte yeterli...
11 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram’da satış arttırma taktikleri ile, Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm sağlayabilir ve karlılığınızı artırabilirsiniz. Instagramda satış arttırma çalışmaları yaparken, bir...
14 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz yönetimi, e-ticaret firmalarının kimi zaman ilgilenmeleri gereken konulardan biri olmak zorunda oluyor. İstenmeyen bir olaydan sonra ortaya çıkabilecek krizlerin yanı sıra markadan bağımsız olarak sektörün getirdiği ve dış...
10 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımı yapılırken özellikle dikkat edilmesi ve üzerinde durulması gereken temel ögeler bulunmakta. Bu unsurların eksik oluşu ya da amacına uygun bir şekilde tasarlanmaması, e-ticaret sitesini ziyaret edenlerin site...
6 Şubat 2019
Sinan Oypan