Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?

22 Mayıs 2019
Sinan Oypan

E-ticarette niş pazar araştırmaları yaparak henüz keşfedilmemiş ya da fazla yatırım yapılmamış ürün gruplarını bulabilirsiniz. Niş pazar ürünleri ile daha düşük trafik hacimlerine ve daha az kitleye ulaşılsa da, talep gören ürünlere yönelerek doğru pazarlama çalışmalarıyla pazarın büyük payına hitap edilebilir.

Tabii ki niş pazar ürünlerinin araştırılması da bu süreçte önemli konulardan biridir. Doğru ürün gruplarını ve pazarlarını bulmak, gelecekte de büyüme potansiyeli olan sektörlere yönelmek, niş pazar çalışmalarında oldukça önemlidir. Aksi takdirde yapılan yatırımların ve çalışmaların geri dönüşümü tam alınamayabilir. Bu da şirketin bir süre sonra zarar etmesine ya da pivot etmesine neden olabilir.

İlgili rehber: 2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları

Niş pazar ürünlerinin avantajları nelerdir?

Niş pazar ürünlerinin satışını yapmanın size bazı avantajları olacaktır. Bu avantajları da şöyle sıralayabiliriz:

  • Daha az rekabet: Niş ürünler oldukları için bu pazarları daha küçüktür ve dolayısıyla da bu ürünlerin rekabeti oldukça düşüktür. Tabii ki bu rekabet durumu sektöre göre değişiklik gösterse de, hacim yaratabilecek ancak henüz bir rekabeti oluşmayan alanlara yönelmek rekabeti düşük bir ortamda işinizi yürütmenize yardımcı olur.
  • Daha düşük maliyetlidir: Niş ürünler olması ve sitede satılacak ürün sayısının belli olması nedeniyle daha düşük maliyetlerle bu işleri yapabilirsiniz. Depo maliyetleri, ürün yönetimleri ve stok maliyetlerini düşüreceğiniz için, işletmenizi finanse etmek için daha düşük bütçelere ihtiyaç duyarsınız.
  • Sesinizi daha iyi duyurabilirsiniz: Rekabetin az olması ve e-ticaret site yönetim maliyetlerinin düşmesi, pazarlama ve reklam çalışmalarına da rahatlıkla bütçe ayırmanızı sağlar. Özellikle rekabeti küçük sektörlerde sesinizi daha iyi duyurabilme imkanınızın olması da müşteri kitlelerine ulaşmanızı kolaylaştırır.
  • Arama motoru optimizasyonu daha kolay olur: Niş pazar ürünlerinin satışını yaparken SEO çalışmalarında da avantajınız olur. Özellike rekabetin az olduğu sektörlerde, Google arama sorgularında üst sıralara çıkmanız kolaylaştığı için organik olarak da sitenize trafik çekmeye başlayabilirsiniz.
  • Peki, niş pazar ürünlerini bulmak için hangi yöntemleri kullanabilirsiniz? Bu rehberimizde de bu sorunun yanıtlarını paylaşacağız.

    Niş pazar ürünlerinin araştırması için neler yapmalısınız?

    Niş pazar ürün araştırmaları yaparken 5 ana konu üzerinde durmanız gerekecek. Bu konular ise şöyle:

    Ürün araştırması

    Niş pazar araştırması yaparken özellikle doğru ürünleri bulmanız gerekir. Bu sebeple de ürün araştırmalarına girişmeniz ilk etapta yapacağınız çalışma olmalıdır. Bu süreçte de tüketicilerin sorunlarını keşfetmek ve onların bu sorunlarını çözebilecek ürün alternatiflerini araştırmanız önemlidir.

    Bu sorunları çözmenin yanı sıra tüketicilerin bu tür bir ürüne ödeyecekleri parayı, ürünle ilgili neler istediklerini ve üründen beklentilerini de pazar araştırmalarınızda analiz etmeniz gerekir.

    İnternette satacak bir ürün bulurken dikkat etmeniz ve üzerinde durmanız gereken konuları İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler isimli rehberimize bakabilirsiniz.

    SEO analizi

    Niş pazar ürünleri araştırırken, arama motorları üzerinde bu ürünlerle ilgili yapılan arama sorgularını da araştırmanız gerekir. Ürünlerin yanı sıra sektörel anahtar kelime araştırmaları da yapmanız gerekir.

    Niş pazar ürün araştırmaları yaparken bu ürünlerin aylık aranma hacimlerini analiz etmelisiniz. Aranma hacmi yüksek ancak henüz rekabeti oluşmamış ürün gruplarını bulmanız gerekir. Aranma hacmi düşük olan ürün gruplarında, ürünleri satacak bir pazar oluşturmanız bir hayli zor olacağı için yatırımlarınız boşa gidebilir.

    Anahtar kelimelerinizi belirleyerek, sonrasında da bu kelime gruplarıyla ilgili diğer anahtar kelime gruplarını da araştırarak, pazarınızı ne kadar geliştirebileceğinizi ve potansiyel olarak bu pazarın büyüme olasılıklarını da göremeye başlayabilirsiniz.

    SEO çalışmalarında rakip analizleri de önemli konular arasında yer alır. Bu çalışmaları nasıl yapabileceğinizi de aşağıdaki rehberimizden öğrenebilirsiniz.

    İlgili rehber: Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?

    Rakip analizi

    Niş pazar araştırması yaparken araştırdığınız ürünlerin ya da alternatiflerinin satışını yapan rakip firmaları da araştırmanız gerekir. Pazardaki rekabeti ölçümleyerek, bu firmaların sektörün ne kadarına ulaştıklarını da analiz etmelisiniz. Pazarın bu rakip firmalar tarafından domine edilmesi durumunda, bu sektöre giriş yapmak sizin için zorlu olabilir. Tüketicilerin fikrini değiştirmek ve rekabette öne çıkabilmek için ciddi yatırımlar yapmanız gerekir ki bu da yatırım getirinizin sizi karlı bir seviyede tutacağı anlamına her zaman gelmez.

    Rakip analizlerinizi çok detaylı bir şekilde yaparak, sektörü iyi analiz etmelisiniz. Bu çalışmaların nasıl yapılacağını da aşağıdaki rehberimizden öğrenebilirsiniz.

    İlgili rehber: E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?

    Ürün tedariği

    Niş pazar ürünlerinin araştırmasında yapmanız gereken çalışmalardan biri de ürün tedarik süreçlerini ve alternatif tedarikçileri aramak olacaktır. Tek bir tedarikçiye bağlı kalmanız doğru bir yaklaşım olmayacaktır. Bu tedarikçiyle bir sorun yaşadığınızda ya da bu tedarikçi ürün taleplerini karşılayamadığı durumda siz de zarar etmiş olursunuz. Bu sebeple de birden fazla tedarikçinizin olması ve olası sorunlara karşı hazırlık olmalısınız. Satmayı planladığınız ürünlerle ilgili tedarikçilerinizi de araştırmanız bu sebeple önemlidir.

    İlgili rehber: E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

    İlgili rehber: Tedarik zinciri nedir? Tedarik yönetimi nasıl yapılmalıdır?

    Ürün analizi

    Son olarak da ürünlerinizi analiz etmeniz gerekiyor. SEO ve pazar rekabeti düşük olan ürünlerinizi bulduktan sonra, tüketicilerin bu ürünlere nasıl bakacağını ve bu ürünleri talep edip etmeyeceklerini de araştırmalısınız. Bununla beraber ürünün stok ve kargo maliyetlerini hesaplayarak, bu ürünlerin satışının size maliyetlerinin nasıl olacağını belirlemelisiniz. Bu maliyetlerin ürünlerinizin fiyatlandırmalarını da etkileyeceği için, maliyet hesaplarınızı en iyi şekilde yapmanız gerekir.

    Ürün fiyatlandırmalarında tüketicilerin beklentilerinin karşılanması ve onların ödemeye razı gelebileceği fiyatlandırmalarınızın olması önemlidir. Fiyatın çok yüksek olması tüketicileri kaçıracağı gibi fiyatın çok düşük olması da kar marjınızı azaltacaktır. Bu sebeple de fiyatlandırmalarınız da bu konuda önemli bir konudur.

    İlgili rehber: Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?

    İlgili rehber: E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
E-ticaret ile ilgilenirken karşınıza mutsuz veya sinirli müşteriler devamlı çıkabilir. Firma ya da kullanıcı kaynaklı problemler oluşabilir; ancak sonuçta müşteriler doğrudan ilgili firmaya yönelirler. Yanlış ürün...
4 Nisan 2017
Sinan Oypan
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Küçük ve orta ölçekli firmalar PR çalışmaları için çok fazla bütçe ayıramayabiliyorlar. Bu durumda da kendi tanıtımlarını yine kendileri yapmak zorunda kalıyorlar. PR çalışmaları için belli bir tecrübe gerekiyor; ancak...
29 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan...
3 Ekim 2017
Sinan Oypan
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri...
1 Ocak 2018
Sinan Oypan
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette daha fazla müşteri kazanmak ve satışlarınızı artırmak için satış stratejileri geliştirmeniz gerekecek. Belli bir strateji olmadan uzun vadeli başarıya ulaşmak oldukça zordur. Satış stratejileri, yıl...
28 Aralık 2018
Sinan Oypan
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2020
WordPress Woocommerce e-ticaret sitesi kurmak internet üzerinden satış yapmaya başlamanızı sağlayabileceği gibi kendi online mağazanızın da temellerini atmanıza yardımcı olabilir. Woocommerce kullanarak bir e-ticaret sitesi kurmadan...
26 Eylül 2019
Sinan Oypan
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
E-ticaret siteniz özelinde düzenlediğiniz ya da sponsorluğunu yaptığınız etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları ile bu etkinliklerinizi öne çıkartabilirsiniz. Etkinliklerinizi öne çıkartmanız, sosyal ağlar üzerinde daha...
25 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda… Sosyal medya...
5 Aralık 2017
Sinan Oypan
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Nedir? Müşteri ilişkileri yönetimi ifadesinin kısaltması olarak kullanılan CRM, müşterilerle daha iyi ilişkiler kurmak ve bu ilişkileri yönetmek amacıyla kullanılan sürece ya da teknolojilere...
13 Ocak 2021
Markethinkers
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satmayı planlıyor ve kendi işinizi kurarak, internet üzerinden bu ürünleri satmak istiyorsanız bir takım adımları takip etmeniz gerekiyor. Kendi üretiminizi yapıyor olacağınız için normal bir B2C firmasından...
20 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube, en çok kullanılan sosyal mecralardan biri ve bu nedenle birçok marka da burada yer almaya çalışıyor. Youtube’daki görünürlüğü arıtabilmek ve daha fazla kişiye ulaşabilmek için Youtube hesabınız üzerinde bazı...
5 Eylül 2016
Sinan Oypan