fbpx

Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?

4 Temmuz 2016
Sinan Oypan

E-ticaret sektörüne adım atılmadan önce ya da atıldıktan sonra bir network kurmak, girişimciler için oldukça önemlidir. Network’ünüzün geniş olması, size birçok kapı açabileceği gibi sektördeki bilinirliğinizi de artırmanız konusunda size yardımcı olacaktır.

Girişimcilikte, farklı kişilerle irtibata geçmek, onlarla iletişim halinde olmak ve yakın ilişkiler kurmak birçok açıdan fayda sağlar. Bu rehberimizde de bu faydaları ele alacağız.

Bilgi paylaşımı imkanı sunar

Hem sektörel hem de işle ilgili bilgiler edinmek ve bildiklerinizi aktarmak için bir network kurmak oldukça etkilidir. Sektördeki farklı kişilerle bilgi alışverişinde bulunarak, işinizi geliştirebileceğiniz gibi hem de gündeminizden kaçan konuları yakalayarak, bilgilerinizi güncel tutabilirsiniz.

Uzmanı olduğunuz bir alanda fikirlerinizi paylaşmak için de network’ünüzden faydalanabilirsiniz. Aynı şekilde bir konu hakkında bilgi almak istediğinizde, network’ünüz aracılığıyla sektördeki uzman kişilere ulaşma fırsatı bulabilirsiniz.

Yeni kapılar açar

Yeni kurulan girişimlerdeki en önemli durumlardan biri de yeni fırsatlar kovalamak olacaktır. Bu iş ortaklığı olabilir, yatırım alma olabilir ya da yeni insanları şirkete dahil etmek olabilir. Network’ünüzü geniş tuttuğunuz zaman, yeni kapıların açılmasına da fırsat vermiş olursunuz.

Yeni bağlantılar kurabilirsiniz

Network’ünüz sayesinde sektördeki ya da sektör dışındaki insalarla tanışmak için fırsatınız olur. Sizin çevrenizde olan kişilerin de kendilerince bir network’ü vardır ve siz de bu network’ten yararlanabilirsiniz.

Çevrenizdeki insalarla iletişime geçtiğinizde ve onlarla olan iletişiminiz sağlamsa, herhangi konuda ihtiyacınız olması halinde bu kişilerin network’lerinden de yararlanabilirsiniz. Ne kadar çok kişiyi tanırsanız, dolaylı olarak network’ünüzü de genişletme fırsatı elde etmiş olursunuz.

Sektörde tanıtan bir sima olursunuz

Farklı etkinlere katılmak, yeni insanlarla tanışmak ve çevrenizi genişletmek size sektörde tanınan bir kişi olma fırsatını da sağlayacaktır. Kendinizi daha iyi bir şekilde tanıtma fırsatı bulmanız, dolay olarak yaptığınız işi de duyurma fırsatını size verecektir.

Kendinizle beraber işinizi de tanıttığınızda, sektördeki önemli kişilerin markanız hakkında birincil ağızdan fikir sahibi olmasını sağlar. Bu kişilerle işiniz hakkında fikirler geliştirebilir, onların görüşlerini alabilir ya da yatırım için görüşmeler yapabilirsiniz.

Sektörde bilinen ve güvenilen bir isim olmanız, yatırım görüşmelerinde de size olumlu bir şekilde etki edecektir. Çünkü isminizin ve markanız bilinmesi, yatırımcıların da kulağına gideceği için, onların da girişiminiz hakkındaki fikirleri değişebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, ...
10 Mart 2017
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmaz birçok farklı özelliği bulunuyor. Bu özellikler üzerinde durmak, bu özellikleri geliştirmek ve tüketicilere iyi bir alışveriş deneyimi sunmak, doğal olarak alacağınız geri dönüşlerin...
30 Haziran 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın...
6 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında...
12 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
Negatif yorumlar genellikle e-ticaret firmalarının istemedikleri birşeydir. Ancak doğru açıdan bakıldığında olumsuz yorumlar e-ticaret firmalarına yeni stratejler geliştirme de bir hayli yardımcı olabilir. Tüketicilerin ürün ve...
7 Eylül 2018
Sinan Oypan
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz. Toptan ürün almayı,...
3 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli....
30 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye...
15 Aralık 2016
Sinan Oypan
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak için görselleriniz kadar başlıklarınız üzerinde de çalışmanız ve onları optimize etmeniz önemlidir. Gönderi başlıklarında vereceğiniz mesaj, kullandığınız dil ve takipçilerinize hitap şekliniz...
15 Şubat 2020
Sinan Oypan
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan