Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?

4 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?

E-ticaret sektörüne adım atılmadan önce ya da atıldıktan sonra bir network kurmak, girişimciler için oldukça önemlidir. Network’ünüzün geniş olması, size birçok kapı açabileceği gibi sektördeki bilinirliğinizi de artırmanız konusunda size yardımcı olacaktır.

Girişimcilikte, farklı kişilerle irtibata geçmek, onlarla iletişim halinde olmak ve yakın ilişkiler kurmak birçok açıdan fayda sağlar. Bu rehberimizde de bu faydaları ele alacağız.

Bilgi paylaşımı imkanı sunar

Hem sektörel hem de işle ilgili bilgiler edinmek ve bildiklerinizi aktarmak için bir network kurmak oldukça etkilidir. Sektördeki farklı kişilerle bilgi alışverişinde bulunarak, işinizi geliştirebileceğiniz gibi hem de gündeminizden kaçan konuları yakalayarak, bilgilerinizi güncel tutabilirsiniz.

Uzmanı olduğunuz bir alanda fikirlerinizi paylaşmak için de network’ünüzden faydalanabilirsiniz. Aynı şekilde bir konu hakkında bilgi almak istediğinizde, network’ünüz aracılığıyla sektördeki uzman kişilere ulaşma fırsatı bulabilirsiniz.

Yeni kapılar açar

Yeni kurulan girişimlerdeki en önemli durumlardan biri de yeni fırsatlar kovalamak olacaktır. Bu iş ortaklığı olabilir, yatırım alma olabilir ya da yeni insanları şirkete dahil etmek olabilir. Network’ünüzü geniş tuttuğunuz zaman, yeni kapıların açılmasına da fırsat vermiş olursunuz.

Yeni bağlantılar kurabilirsiniz

Network’ünüz sayesinde sektördeki ya da sektör dışındaki insalarla tanışmak için fırsatınız olur. Sizin çevrenizde olan kişilerin de kendilerince bir network’ü vardır ve siz de bu network’ten yararlanabilirsiniz.

Çevrenizdeki insalarla iletişime geçtiğinizde ve onlarla olan iletişiminiz sağlamsa, herhangi konuda ihtiyacınız olması halinde bu kişilerin network’lerinden de yararlanabilirsiniz. Ne kadar çok kişiyi tanırsanız, dolaylı olarak network’ünüzü de genişletme fırsatı elde etmiş olursunuz.

Sektörde tanıtan bir sima olursunuz

Farklı etkinlere katılmak, yeni insanlarla tanışmak ve çevrenizi genişletmek size sektörde tanınan bir kişi olma fırsatını da sağlayacaktır. Kendinizi daha iyi bir şekilde tanıtma fırsatı bulmanız, dolay olarak yaptığınız işi de duyurma fırsatını size verecektir.

Kendinizle beraber işinizi de tanıttığınızda, sektördeki önemli kişilerin markanız hakkında birincil ağızdan fikir sahibi olmasını sağlar. Bu kişilerle işiniz hakkında fikirler geliştirebilir, onların görüşlerini alabilir ya da yatırım için görüşmeler yapabilirsiniz.

Sektörde bilinen ve güvenilen bir isim olmanız, yatırım görüşmelerinde de size olumlu bir şekilde etki edecektir. Çünkü isminizin ve markanız bilinmesi, yatırımcıların da kulağına gideceği için, onların da girişiminiz hakkındaki fikirleri değişebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden...
2 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
Google reklam verme, birçok e-ticaret firmasının dijital pazarlama stratejilerinde üst sıralarda duran çalışmalardan biriydi. Ancak 10 Ağustos’ta Google’ın Alışveriş Reklamlarını kaldırmasından sonra, e-ticaret firmalarının...
16 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin...
18 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla, son dönemlerde birçok markanın tanıtım ve marka bilinirliği için başvurduğu yöntemlerden biri oldu. Tanınmış kişi ve hesaplar, geniş kitlelere ulaşma imkanı sağladıkları için markalar ürün...
5 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama çalışmaları, benlli bir sektöre ve hedef kitleye yönelmiş; niş işletmelerin, markalarını ve ürünlerini tanıtabilmeleiri için önemlidir. Dijital pazarlama çalışmalarınızı mevcut nişiniz üzerine odaklamak ve...
7 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

Son yıllarda site ziyaretçileriyle hızlı bir şekilde iletişime geçmek ve onlara yardımcı olmak için kullanılan sistemlerden biri de canlı destek yazılımları. Bu yazılımlarla site üzerinde kullanıcılara bir mesaj kutusu...
31 Ocak 2018
Sinan Oypan
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirketiniz için performans analiz çalışmaları yapmanız, şirketinizin durumu hakkında size bir takım bilgiler sunarken, ilerleyen dönemler için de stratejiler belirlerken size yardımcı olur. Şirket performans analizi yaparken...
19 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
Fiziki mağazalar, e-ticaret firmalarından birçok konuda ders alabilecekleri gibi, e-ticaret siteleri de fiziki mağaza yönetimi konusundan birçok şey öğrenebilir. Fiziki mağaza yönetimi, e-ticarete kıyasla çok uzun süredir yapılmakta...
28 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
E-ticaret firmaları, internet sitelerini ziyaret eden kişileri, bu kişlerin site üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip ve analiz ederek birçok bilgi edinebilirler. Bu bilgiler doğrultusunda ise hem site üzerinde geliştirmeler...
9 Aralık 2016
Sinan Oypan
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin ya da ürünlerinizin tanıtımı için etkili bir banner hazırlamak iyi bir pazarlama aracı olarak kullanılabilir. Reklam bannerları yıllardır tanıtım amacıyla web siteler üzerinde kullanılmaktadır. Banner...
1 Haziran 2020
Sinan Oypan