Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?

4 Temmuz 2016
Sinan Oypan

E-ticaret sektörüne adım atılmadan önce ya da atıldıktan sonra bir network kurmak, girişimciler için oldukça önemlidir. Network’ünüzün geniş olması, size birçok kapı açabileceği gibi sektördeki bilinirliğinizi de artırmanız konusunda size yardımcı olacaktır.

Girişimcilikte, farklı kişilerle irtibata geçmek, onlarla iletişim halinde olmak ve yakın ilişkiler kurmak birçok açıdan fayda sağlar. Bu rehberimizde de bu faydaları ele alacağız.

Bilgi paylaşımı imkanı sunar

Hem sektörel hem de işle ilgili bilgiler edinmek ve bildiklerinizi aktarmak için bir network kurmak oldukça etkilidir. Sektördeki farklı kişilerle bilgi alışverişinde bulunarak, işinizi geliştirebileceğiniz gibi hem de gündeminizden kaçan konuları yakalayarak, bilgilerinizi güncel tutabilirsiniz.

Uzmanı olduğunuz bir alanda fikirlerinizi paylaşmak için de network’ünüzden faydalanabilirsiniz. Aynı şekilde bir konu hakkında bilgi almak istediğinizde, network’ünüz aracılığıyla sektördeki uzman kişilere ulaşma fırsatı bulabilirsiniz.

Yeni kapılar açar

Yeni kurulan girişimlerdeki en önemli durumlardan biri de yeni fırsatlar kovalamak olacaktır. Bu iş ortaklığı olabilir, yatırım alma olabilir ya da yeni insanları şirkete dahil etmek olabilir. Network’ünüzü geniş tuttuğunuz zaman, yeni kapıların açılmasına da fırsat vermiş olursunuz.

Yeni bağlantılar kurabilirsiniz

Network’ünüz sayesinde sektördeki ya da sektör dışındaki insalarla tanışmak için fırsatınız olur. Sizin çevrenizde olan kişilerin de kendilerince bir network’ü vardır ve siz de bu network’ten yararlanabilirsiniz.

Çevrenizdeki insalarla iletişime geçtiğinizde ve onlarla olan iletişiminiz sağlamsa, herhangi konuda ihtiyacınız olması halinde bu kişilerin network’lerinden de yararlanabilirsiniz. Ne kadar çok kişiyi tanırsanız, dolaylı olarak network’ünüzü de genişletme fırsatı elde etmiş olursunuz.

Sektörde tanıtan bir sima olursunuz

Farklı etkinlere katılmak, yeni insanlarla tanışmak ve çevrenizi genişletmek size sektörde tanınan bir kişi olma fırsatını da sağlayacaktır. Kendinizi daha iyi bir şekilde tanıtma fırsatı bulmanız, dolay olarak yaptığınız işi de duyurma fırsatını size verecektir.

Kendinizle beraber işinizi de tanıttığınızda, sektördeki önemli kişilerin markanız hakkında birincil ağızdan fikir sahibi olmasını sağlar. Bu kişilerle işiniz hakkında fikirler geliştirebilir, onların görüşlerini alabilir ya da yatırım için görüşmeler yapabilirsiniz.

Sektörde bilinen ve güvenilen bir isim olmanız, yatırım görüşmelerinde de size olumlu bir şekilde etki edecektir. Çünkü isminizin ve markanız bilinmesi, yatırımcıların da kulağına gideceği için, onların da girişiminiz hakkındaki fikirleri değişebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette yeni ürün lansmanı sırasında tüketicilerin dikkatini çekmek ve ürüne olan talebi artırmak için yapabileceğiniz birçok çalışma bulunuyor. Tüketicilerin tepkisini ölçmek, ürünün hatalarını görmek, geri...
1 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar
E-ticarette bilinçili ya da bilinçsiz olarak yapılan bir takım çalışmalar müşterileri kaçırmaya neden olabiliyor. Müşterilerle olan ilişkiler, site üzerinde yapılan tasarımsal hatalar, ürünlerle ilgili problemler, tüketicilerin...
16 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem
İş yerlerindeki toplantılar kimi zaman mesai saatlerinin büyük bir bölümünü kaplayabiliyor ve haliyle de bu toplantılar iş verimliliğinin düşmesine neden oluyor. Düzenlenen çoğu toplantı aslında gerektiğinden fazla sürüyor...
13 Eylül 2016
Sinan Oypan
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları koronavirüs ile birlikte şekil değiştirirken, birçok sektörde ekonomi sekteye uğratıyor. İşletmelerin sürecin üstesinden gelebilmeleri için devlet destek paketleri açıklanırken, özellikle ticari işletmeler...
4 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere önemli bir şekilde etki eden faktörlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi...
5 Nisan 2018
Sinan Oypan
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Hikaye anlatımı ya da bir diğer adıyla hikayecilik, pazarlama ve reklam çalışmalarında geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynayan taktiklerden biri. Hikaye anlatımı ile tüketicilerin dikkatini belli bir konu ya da ürüne...
23 Mart 2020
Sinan Oypan
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmak ve internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolaylaştı ve bu sayede birçok kişi hayalindeki işi hayata geçirebiliyor. Ancak tek başına bir online mağaza açmak yeterli değil. Site açma süreci kolay olsa da...
5 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitenizdeki sayfalarda oluşturduğunuz metinlerde başlıkları doğru bir şekilde kullanmanız oldukça önemlidir. Hem ziyaretçileri doğru şekilde içerikleri okumalarını sağlarken, doğru başlık etiket kullanımlarıyla...
2 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mayıs ayıyla beraber bahar döneminden yavaş yavaş çıkmaya ve yaz sezonuna geçiş yapmaya başlıyoruz. Bu değişimle beraber e-ticaret firmaları da yaz dönemi için farklı kampanya çalışmaları yapmaya başlıyor. Yaz dönemine...
3 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi...
7 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak, internetten fotoğraf satmak, internetten resim satmak, internetten yağlı boya resim satmak vb için gerekenler nelerdir? Yağlı boya tablo satmak istiyorum ya da tablo satmak istiyorum, resim satmak istiyorum,...
7 Eylül 2017
Gökçe Beyazaslan
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Online reklamlar vererek ürün ve marka tanıtımı yapmak isteyebilirsiniz; fakat reklamlarınızı vermeden önce ürünlerinizle ya da reklamınızla ilgili olan landing page’lerinizin (varış sayfalarınızın) hazır olması ve...
28 Haziran 2016
Sinan Oypan