Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?

4 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?

E-ticaret sektörüne adım atılmadan önce ya da atıldıktan sonra bir network kurmak, girişimciler için oldukça önemlidir. Network’ünüzün geniş olması, size birçok kapı açabileceği gibi sektördeki bilinirliğinizi de artırmanız konusunda size yardımcı olacaktır.

Girişimcilikte, farklı kişilerle irtibata geçmek, onlarla iletişim halinde olmak ve yakın ilişkiler kurmak birçok açıdan fayda sağlar. Bu rehberimizde de bu faydaları ele alacağız.

Bilgi paylaşımı imkanı sunar

Hem sektörel hem de işle ilgili bilgiler edinmek ve bildiklerinizi aktarmak için bir network kurmak oldukça etkilidir. Sektördeki farklı kişilerle bilgi alışverişinde bulunarak, işinizi geliştirebileceğiniz gibi hem de gündeminizden kaçan konuları yakalayarak, bilgilerinizi güncel tutabilirsiniz.

Uzmanı olduğunuz bir alanda fikirlerinizi paylaşmak için de network’ünüzden faydalanabilirsiniz. Aynı şekilde bir konu hakkında bilgi almak istediğinizde, network’ünüz aracılığıyla sektördeki uzman kişilere ulaşma fırsatı bulabilirsiniz.

Yeni kapılar açar

Yeni kurulan girişimlerdeki en önemli durumlardan biri de yeni fırsatlar kovalamak olacaktır. Bu iş ortaklığı olabilir, yatırım alma olabilir ya da yeni insanları şirkete dahil etmek olabilir. Network’ünüzü geniş tuttuğunuz zaman, yeni kapıların açılmasına da fırsat vermiş olursunuz.

Yeni bağlantılar kurabilirsiniz

Network’ünüz sayesinde sektördeki ya da sektör dışındaki insalarla tanışmak için fırsatınız olur. Sizin çevrenizde olan kişilerin de kendilerince bir network’ü vardır ve siz de bu network’ten yararlanabilirsiniz.

Çevrenizdeki insalarla iletişime geçtiğinizde ve onlarla olan iletişiminiz sağlamsa, herhangi konuda ihtiyacınız olması halinde bu kişilerin network’lerinden de yararlanabilirsiniz. Ne kadar çok kişiyi tanırsanız, dolaylı olarak network’ünüzü de genişletme fırsatı elde etmiş olursunuz.

Sektörde tanıtan bir sima olursunuz

Farklı etkinlere katılmak, yeni insanlarla tanışmak ve çevrenizi genişletmek size sektörde tanınan bir kişi olma fırsatını da sağlayacaktır. Kendinizi daha iyi bir şekilde tanıtma fırsatı bulmanız, dolay olarak yaptığınız işi de duyurma fırsatını size verecektir.

Kendinizle beraber işinizi de tanıttığınızda, sektördeki önemli kişilerin markanız hakkında birincil ağızdan fikir sahibi olmasını sağlar. Bu kişilerle işiniz hakkında fikirler geliştirebilir, onların görüşlerini alabilir ya da yatırım için görüşmeler yapabilirsiniz.

Sektörde bilinen ve güvenilen bir isim olmanız, yatırım görüşmelerinde de size olumlu bir şekilde etki edecektir. Çünkü isminizin ve markanız bilinmesi, yatırımcıların da kulağına gideceği için, onların da girişiminiz hakkındaki fikirleri değişebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı. Tabii ki bu...
22 Eylül 2016
Sinan Oypan
Link Kısaltma Nedir?
Link Kısaltma Nedir?
Bir siteye gitmek için sitenin bilinen adını adres çubuğuna yazmak yeterlidir. Fakat söz konusu sitenin spesifik bir sayfasına gidebilmek için uzunca bir linke ihtiyaç duyulur. Karakter sayısı 2000’in üzerine kadar çıkabilen bu...
5 Eylül 2021
Markethinkers
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de...
31 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office / home ofis evden ticaret yapacaklar için hazırladığımız bu yazımızda home ofis çalışacak e-ticaret firmaları için üretkenlik ipuçlarını ele aldık. Home office / home ofis evden ticaret Son yıllarda home office...
30 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yönetimi nasıl daha iyi yapılır?
E-ticarette ürün yönetimi nasıl daha iyi yapılır?
E-ticarette ürün yönetimi, uzun vadede başarılı bir e-ticaret sitesi yönetmenin altın anahtarlarından biri. Stokların kontrolü, popüler ürünlerin beğenilmesi, ürünle ilgili talep yaratılması gibi birçok konu ürün yönetimi...
21 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir video pazarlama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Başarılı bir video pazarlama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Video pazarlama çalışmalarının önemi son dönemde iyice artmaya başladı ve markalar da pazarlama çalışmalarında videolara yer vermeyi daha fazla düşünür hale geldiler. Görsel çalışmaların yerini artık bu videolar alıyor....
18 Eylül 2016
Sinan Oypan
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Bir şirketin sağlıklı bir şekilde ayakta durabilmesi ve uzun süreli olabilmesindeki en temel öğelerden biri de sağlam bir şirket kültürünün oluşturulmasıdır. Şirket kültürünün sağlam olması, şirket içindeki personelin...
31 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
E-ticaret firmalarını düşündüren ve üzerine çalışmaları gereken konulardan biri de güven unsurudur. Tüketicilerin güvenini kazanmak ve bu güveni sürdürebilmek uzun vadeli başarılar için oldukça önemlidir. Özellikle yeni...
15 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin