fbpx

Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?

4 Temmuz 2016
Sinan Oypan

E-ticaret sektörüne adım atılmadan önce ya da atıldıktan sonra bir network kurmak, girişimciler için oldukça önemlidir. Network’ünüzün geniş olması, size birçok kapı açabileceği gibi sektördeki bilinirliğinizi de artırmanız konusunda size yardımcı olacaktır.

Girişimcilikte, farklı kişilerle irtibata geçmek, onlarla iletişim halinde olmak ve yakın ilişkiler kurmak birçok açıdan fayda sağlar. Bu rehberimizde de bu faydaları ele alacağız.

Bilgi paylaşımı imkanı sunar

Hem sektörel hem de işle ilgili bilgiler edinmek ve bildiklerinizi aktarmak için bir network kurmak oldukça etkilidir. Sektördeki farklı kişilerle bilgi alışverişinde bulunarak, işinizi geliştirebileceğiniz gibi hem de gündeminizden kaçan konuları yakalayarak, bilgilerinizi güncel tutabilirsiniz.

Uzmanı olduğunuz bir alanda fikirlerinizi paylaşmak için de network’ünüzden faydalanabilirsiniz. Aynı şekilde bir konu hakkında bilgi almak istediğinizde, network’ünüz aracılığıyla sektördeki uzman kişilere ulaşma fırsatı bulabilirsiniz.

Yeni kapılar açar

Yeni kurulan girişimlerdeki en önemli durumlardan biri de yeni fırsatlar kovalamak olacaktır. Bu iş ortaklığı olabilir, yatırım alma olabilir ya da yeni insanları şirkete dahil etmek olabilir. Network’ünüzü geniş tuttuğunuz zaman, yeni kapıların açılmasına da fırsat vermiş olursunuz.

Yeni bağlantılar kurabilirsiniz

Network’ünüz sayesinde sektördeki ya da sektör dışındaki insalarla tanışmak için fırsatınız olur. Sizin çevrenizde olan kişilerin de kendilerince bir network’ü vardır ve siz de bu network’ten yararlanabilirsiniz.

Çevrenizdeki insalarla iletişime geçtiğinizde ve onlarla olan iletişiminiz sağlamsa, herhangi konuda ihtiyacınız olması halinde bu kişilerin network’lerinden de yararlanabilirsiniz. Ne kadar çok kişiyi tanırsanız, dolaylı olarak network’ünüzü de genişletme fırsatı elde etmiş olursunuz.

Sektörde tanıtan bir sima olursunuz

Farklı etkinlere katılmak, yeni insanlarla tanışmak ve çevrenizi genişletmek size sektörde tanınan bir kişi olma fırsatını da sağlayacaktır. Kendinizi daha iyi bir şekilde tanıtma fırsatı bulmanız, dolay olarak yaptığınız işi de duyurma fırsatını size verecektir.

Kendinizle beraber işinizi de tanıttığınızda, sektördeki önemli kişilerin markanız hakkında birincil ağızdan fikir sahibi olmasını sağlar. Bu kişilerle işiniz hakkında fikirler geliştirebilir, onların görüşlerini alabilir ya da yatırım için görüşmeler yapabilirsiniz.

Sektörde bilinen ve güvenilen bir isim olmanız, yatırım görüşmelerinde de size olumlu bir şekilde etki edecektir. Çünkü isminizin ve markanız bilinmesi, yatırımcıların da kulağına gideceği için, onların da girişiminiz hakkındaki fikirleri değişebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Sinan Oypan
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Düşük bir bütçe ile kendi işinizi kurmak mümkün mü? Sorunun cevabını uzatmadan vermek gerekirse; “Evet, mümkün.” Ancak Türkiye’deki girişimcilik algısında, kendi işini kurmak için büyük sermayelere ihtiyaç duyulduğu...
23 Şubat 2017
Sinan Oypan
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken kısıtlı bütçe girişimcileri en çok zorlayan konulardan birisi. İşe ve girişime göre ihtiyaç duyulan ofis alanı farklılık gösterebiliyor. Küçük girişimlerin birçoğu home ofice sisteminden yararlansa da belli bir...
27 Ağustos 2016
Sinan Oypan
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017 yılında kendi işinizi kurmak istiyor; fakat iş fikri olarak ne yapacağınıza halen karar vermediyseniz, bu yazımız size bazı fikirler verebilir. Eğer kendi iş fikirlerinizi bulmak ve geniş bir yelpazede iş fikir ve modellerini...
29 Aralık 2016
Sinan Oypan
Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları
Bugünlerde birçok firma evden çalışma yöntemine geçiş yaptı ve evden çalışırken üretkenlik artırma da çalışanların problemlerinden biri oldu. Evde çalışmak ofiste çalışmaktan çok daha farklı olduğu için bazı...
7 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz stok kontrol yöntemleri
Stok kontrol yöntemleri, e-ticarette işinizi yaparken daha sağlık ve kontrollü bir şekilde deponuzu yönetmenizi sağlarken, stok maliyetlerinizi de düşürerek, daha bilinçli bir şekilde de deponuzu kontrol etmenizi sağlar. Stok...
7 Ekim 2019
Sinan Oypan
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih...
22 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
Facebook video içerikleri, etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırma için etkili olduğu gibi yeni kitlelere ulaşma konusunda da etkilidir. Farklı içerik türlerinden ve fikirlerinden yararlanmak, kullanıcılarla farklı etkileşimler...
24 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İnternetten para kazanma rehberi
İnternet son 20 yılda milyonlarca insan için para kazanma ve ticaret aracı haline geldi. İnternet, bu alanı tamamen bir kariyer olarak görenler için de, yan projeler ile ek gelir kazanmak isteyler (Genç girişimciler, çalışanlar,...
9 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak, markanızı tanıtmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak, ürünlerinizi tanıtmak ve web sitenize trafik çekmek için PPC reklam kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords reklamlarının...
31 Ağustos 2018
Sinan Oypan