Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız

7 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız

Geçtiğimiz günlerde network kurmanın öneminden bahsetmiştik. Bu rehberimizde de network kurarken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız.

Sektörde tanıdığınız insanların sayısının fazla olması önemli olsa da onlarla nasıl ilişkiler kurduğunuz ve bu ilişkileri kurarken nasıl bir tavır sergilediğiniz de oldukça önemli. Bu ilişkilerin sağlam olması ve sizin karşınızdaki kişiye karşı yaklaşımınız da network’ünüzün sağlamlığını etkileyecektir. Bu nedenle de aşağıda bahsedeceğimiz durumlardan kaçınmalısınız.

Network’ü tek taraflı bir iş olarak görmek

Network kurmak, tek taraflı bir iş değildir. Başkalarından yararlanmak, onların bilgilerinden ve güçlerinden yararlanmak için network kurmaya çalışmamalısınız. Asıl amacınızın bu olması, karşı taraf tarafından da anlaşılacaktır.

Bu tür ilişkiler sağlıklı olmayacağı gibi, size karşı bir güvensizliğin de oluşmasına neden olacaktır. Network’ler her zaman çift taraflı kurulur. Siz başkalarından destek bekleyebileceğiniz gibi, network’ünüzdeki kişiler de sizden yeri geldiği zaman destek bekleyebilir.

Bu tip durumlarda onlara destek olmamak; fakat onlardan yararlanmak ilişkilerinizi bozacağı gibi size duyulan güveni de sarsacaktır.

Tanıştıktan sonra iletişimi koparmak

Bir etkinlikte ya da arkadaş ortamında birileriyle tanıştıktan sonra onlarla olan iletişiminizi koparmamaya özen göstermelisiniz. Network ilişkileri sadece iş amaçlı olmak zorunda değil. Zaman zaman onlarla iş haricinde vakit geçirmek için de görüşebilir ya da telefon veya e-posta ile hal hatır sormak için onlarla iletişime geçebilirsiniz.

Network’ünüzün sağlam olabilmesi için onlarla olan ilişkilerinizi sıcak tutmaya ve kendinizi unutturmamaya özen göstermelisiniz.

Etkinliklerden uzak kalmak ve aktif olmamak

Yapılacak en büyük hatalardan biri de sektörel etkinliklerde yer almamak ve aktif olmamak olacaktır. Bu tip etkinliklerin asıl amacı, sektördeki insanları bir araya getirerek, onların birbiriyle olan iletişimlerini artırmaktır.

Bu etkinliklere katıldığınızda hem var olan network’ünüzle iletişime geçebilir hem de burada başka insanlarla tanışarak çevrenizi genişletme fırsatı elde edebilirsiniz.

Samimi olmamak

Burada ikili ilişkilerdeki samimiyetten bahsetmiyoruz. Kendiniz gibi davranmamak, network ilişkilerinde sizi sıkıntıya düşürebilir. Kendinizi olmadığınız biri gibi göstermeye çalışmamalısınız.

Karşınızdaki kişiyle yakın bir ilişki kurabilmek ve iletişiminizi güçlendirebilmek için yapmacık davranışlardan kaçınarak samimi olmaya özen göstermelisiniz. İki taraflı güvenin sağlanabilmesi için de karşılıklı olarak dürüst davranılması gerekmektedir. Bir taraf bu güvensizliği ve samimiyetsizliği hissettiğinde, bu ilişkiye devam etmek istemeyebilir.

Saygısız davranmak

Network ilişkilerine en çok zarar veren davranışlardan biri de saygısız davranmak olacaktır. Tanıştığınız kişilerin kim olduğunu ve nasıl bir konumda olduklarını bilemezsiniz. Bu kişilerin ne tür kaynaklara sahip olduklarını ve kimlere ulaşabileceğini de bilemeyebilirsiniz.

Bu nedenle de saygısız davranmak kimi zaman size sıkıntılar yaşatabilir. Etkinliklerde ve diğer ortamlarda tanıştığınız kişilere her zaman saygılı bir şekilde yaklaşmak bu nedenle oldukça önemli ve sizi istenmeyen durumlarla yüzleşmekten kurtarabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış...
5 Ekim 2016
Sinan Oypan
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
E-ticarette ürün takiplerinin yapılabilmesi ve ürünlerin karışmaması için stok kodu kullanılması gerekmektedir. Bazı sistemlerde SKU (Stock Keeping Unit) olarak da geçen stok kodu, depo yönetimini ve özellikle B2B’de yeni...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
2020 yılı pandemi ile geçti ve tüm dünya birçok konuda sıkıntılar yaşadı. Daha da önemli olan konu ise tüm dünyanın böyle bir salgın ve krize hazır olmadığı da görülmüş oldu. Tüm sektörler bu durumdan olumsuz etkilendi,...
3 Eylül 2020
Sinan Oypan
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Türkiye’de e-ticaret’in her geçen gün büyüdüğü ve bir çok irili ufaklı işletme’nin fiziki mağazaları’nın yanında sanal mağazalarını da hayata geçirdiği bu dönemde, yeni açılan e-ticaret siteleri için önemli birkaç...
30 Ağustos 2018
Savaş Çetinkaya
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz tanıtım çalışmaları
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz tanıtım çalışmaları
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz dijital pazarlama çalışmaları ile şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımlarını yapabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarını beraber yürütebileceğiniz ücretsiz yöntemler...
30 Ekim 2020
Sinan Oypan
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur, tek ürün satış sitesinin avanjtaları ve tek ürün eticaret yazılımı konuları bu yazımızda. Günümüzde internetten satış dediğinizde veya e-ticaret sitesi kurmak istiyorum...
13 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
E-ticaret siteniz için bir dijital pazarlama stratejisi oluştururken birçok farklı pencereden bakmanız ve bu çalışmaları bir çatı altında oluşturmanız gerekir. Bu çatı altında beraber yürümesi gereken alanlar arasında SEO ve...
21 Eylül 2017
Sinan Oypan
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek için yapılması gerekenler nelerdir, spam kutusuna gelen mesajlar arasında yer almamak için yapılması gerekenler nelerdir, gmail spam kutusuna düşmemenin yolları, mailler neden spama düşer yani mail...
25 Eylül 2016
Sinan Oypan
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde...
17 Nisan 2020
Sinan Oypan
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
9 Mart 2020
Sinan Oypan
Alibaba ve AliExpress Satış Yapmak Rehberi 2021
Alibaba ve AliExpress Satış Yapmak Rehberi 2021
AliExpress satış yapmak / Alibaba satış yapmak rehberimize hoşgeldiniz. Alibaba mağaza açmak / aliexpress mağaza açma diğer bir deyişle Alibaba dükkan açmak / AliExpress dükkan açmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
WhatsApp’ın son hamlesinden sonra insanların farklı mesajlaşma uygulamalarına yönelmesi gündemde. Özellikle Telegram’ın ciddi bir ivme kazanmasıyla birlikte bu uygulama üzerinden yapılan pazarlama çalışmaları da çeşitlenerek...
12 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin