Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız

7 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız

Geçtiğimiz günlerde network kurmanın öneminden bahsetmiştik. Bu rehberimizde de network kurarken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız.

Sektörde tanıdığınız insanların sayısının fazla olması önemli olsa da onlarla nasıl ilişkiler kurduğunuz ve bu ilişkileri kurarken nasıl bir tavır sergilediğiniz de oldukça önemli. Bu ilişkilerin sağlam olması ve sizin karşınızdaki kişiye karşı yaklaşımınız da network’ünüzün sağlamlığını etkileyecektir. Bu nedenle de aşağıda bahsedeceğimiz durumlardan kaçınmalısınız.

Network’ü tek taraflı bir iş olarak görmek

Network kurmak, tek taraflı bir iş değildir. Başkalarından yararlanmak, onların bilgilerinden ve güçlerinden yararlanmak için network kurmaya çalışmamalısınız. Asıl amacınızın bu olması, karşı taraf tarafından da anlaşılacaktır.

Bu tür ilişkiler sağlıklı olmayacağı gibi, size karşı bir güvensizliğin de oluşmasına neden olacaktır. Network’ler her zaman çift taraflı kurulur. Siz başkalarından destek bekleyebileceğiniz gibi, network’ünüzdeki kişiler de sizden yeri geldiği zaman destek bekleyebilir.

Bu tip durumlarda onlara destek olmamak; fakat onlardan yararlanmak ilişkilerinizi bozacağı gibi size duyulan güveni de sarsacaktır.

Tanıştıktan sonra iletişimi koparmak

Bir etkinlikte ya da arkadaş ortamında birileriyle tanıştıktan sonra onlarla olan iletişiminizi koparmamaya özen göstermelisiniz. Network ilişkileri sadece iş amaçlı olmak zorunda değil. Zaman zaman onlarla iş haricinde vakit geçirmek için de görüşebilir ya da telefon veya e-posta ile hal hatır sormak için onlarla iletişime geçebilirsiniz.

Network’ünüzün sağlam olabilmesi için onlarla olan ilişkilerinizi sıcak tutmaya ve kendinizi unutturmamaya özen göstermelisiniz.

Etkinliklerden uzak kalmak ve aktif olmamak

Yapılacak en büyük hatalardan biri de sektörel etkinliklerde yer almamak ve aktif olmamak olacaktır. Bu tip etkinliklerin asıl amacı, sektördeki insanları bir araya getirerek, onların birbiriyle olan iletişimlerini artırmaktır.

Bu etkinliklere katıldığınızda hem var olan network’ünüzle iletişime geçebilir hem de burada başka insanlarla tanışarak çevrenizi genişletme fırsatı elde edebilirsiniz.

Samimi olmamak

Burada ikili ilişkilerdeki samimiyetten bahsetmiyoruz. Kendiniz gibi davranmamak, network ilişkilerinde sizi sıkıntıya düşürebilir. Kendinizi olmadığınız biri gibi göstermeye çalışmamalısınız.

Karşınızdaki kişiyle yakın bir ilişki kurabilmek ve iletişiminizi güçlendirebilmek için yapmacık davranışlardan kaçınarak samimi olmaya özen göstermelisiniz. İki taraflı güvenin sağlanabilmesi için de karşılıklı olarak dürüst davranılması gerekmektedir. Bir taraf bu güvensizliği ve samimiyetsizliği hissettiğinde, bu ilişkiye devam etmek istemeyebilir.

Saygısız davranmak

Network ilişkilerine en çok zarar veren davranışlardan biri de saygısız davranmak olacaktır. Tanıştığınız kişilerin kim olduğunu ve nasıl bir konumda olduklarını bilemezsiniz. Bu kişilerin ne tür kaynaklara sahip olduklarını ve kimlere ulaşabileceğini de bilemeyebilirsiniz.

Bu nedenle de saygısız davranmak kimi zaman size sıkıntılar yaşatabilir. Etkinliklerde ve diğer ortamlarda tanıştığınız kişilere her zaman saygılı bir şekilde yaklaşmak bu nedenle oldukça önemli ve sizi istenmeyen durumlarla yüzleşmekten kurtarabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?
Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?
Online pazar yerleri / online pazar yeri mi daha avantajlı yoksa kendi e ticaret siteniz mi daha avantajlı? Gelip hep birlikte bu sorunun cevabını arayalım. İnternet üzerinden satış yapmanın birçok farklı yolu bulunuyor. Kendi...
22 Ocak 2018
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurarak, kendi işinizin sahibi olabilir ve online mağazanız aracılığı ile Türkiye’nin ve dünyanın herhangi bir yerine 7/24 satış yapabilirsiniz. E-ticaret ekosistemine girmek birçok girişimcinin hayali...
26 Şubat 2020
Sinan Oypan
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları...
15 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinin özellikle dikkat etmesi ve üzerinde durması gereken konulardan biri de nakit akışı. E-ticaret firmalar genellikle karlılık üzerinde daha fazla dursalar da nakit akışı onlar için daha önemli bir konudur. Nakit...
12 Ocak 2019
Sinan Oypan
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Dünya corona virüs salgınının bitmesini beklerken bir taraftan da salgın sonrası dünyanın nasıl şekilleneceği, şirketlerin izleyeceği yollar ve planlamalar merak konusu oldu. Corona virüs sonrası e-ticaret konusu da bunlardan biri…...
30 Nisan 2020
IdeaSoft
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
Flat Design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellike 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, Flat Design’ın popülerliğini...
17 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Web Tarayıcı Nedir?
Web Tarayıcı Nedir?
Dünyadaki toplam internet sitesi sayısı,internetlivestats.com'un sağladığı güncel verilere göre 1 milyar 850 milyonun üzerinde. Her saniye ortalama 4 ila 5 internet sitesi açıldığını düşünürsek, bu sayının yakında 2 milyarı...
7 Eylül 2021
Markethinkers
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmalarının öncelikli pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Ulaşılan hedef kitleyi büyütme, marka bilinirliğini artırma, ürünleri tanıtma ve tüketicilerle etkileşime geçme...
4 Ekim 2017
Sinan Oypan
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Video içeriklerin öneminin artmasıyla beraber Youtube üzerinde içerik paylaşan firmaların sayısı da artmaya başladı. Youtube üzerinde tüketicilerle etkileşim ve iletişime geçmek önemli olsa da her gün yüzlerce videonun...
9 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
Doğru satış tekniği kullanmak, e-ticarette satışlarınızı ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynadığı için satış stratejilerinizin üzerinde planlamalar yapmanız önemlidir. İnternetten satışlarda kullanılabilecek...
28 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması, uzun vadede şirketi ayakta tutmak, yeni yatırımlar yapabilmek ve pazarlama çalışmaları yapabilmek için gereklidir. E-ticaret firmalarının ellerindeki sermayeyi doğru bir şekilde yönetebilmesi ve...
4 Aralık 2019
Sinan Oypan
E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci
E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci
E ticaret vergi / e ticaret vergileri nelerdir, e ticaret firmaları / e ticaret şirketlerinin ödemekle yükümlü olduğu şirket vergileri nelerdir, e ticarette vergilendirme / e ticaret vergilendirmede hangi kalemler mevcuttur, şahıs şirketi...
28 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin