Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız

7 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız

Geçtiğimiz günlerde network kurmanın öneminden bahsetmiştik. Bu rehberimizde de network kurarken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız.

Sektörde tanıdığınız insanların sayısının fazla olması önemli olsa da onlarla nasıl ilişkiler kurduğunuz ve bu ilişkileri kurarken nasıl bir tavır sergilediğiniz de oldukça önemli. Bu ilişkilerin sağlam olması ve sizin karşınızdaki kişiye karşı yaklaşımınız da network’ünüzün sağlamlığını etkileyecektir. Bu nedenle de aşağıda bahsedeceğimiz durumlardan kaçınmalısınız.

Network’ü tek taraflı bir iş olarak görmek

Network kurmak, tek taraflı bir iş değildir. Başkalarından yararlanmak, onların bilgilerinden ve güçlerinden yararlanmak için network kurmaya çalışmamalısınız. Asıl amacınızın bu olması, karşı taraf tarafından da anlaşılacaktır.

Bu tür ilişkiler sağlıklı olmayacağı gibi, size karşı bir güvensizliğin de oluşmasına neden olacaktır. Network’ler her zaman çift taraflı kurulur. Siz başkalarından destek bekleyebileceğiniz gibi, network’ünüzdeki kişiler de sizden yeri geldiği zaman destek bekleyebilir.

Bu tip durumlarda onlara destek olmamak; fakat onlardan yararlanmak ilişkilerinizi bozacağı gibi size duyulan güveni de sarsacaktır.

Tanıştıktan sonra iletişimi koparmak

Bir etkinlikte ya da arkadaş ortamında birileriyle tanıştıktan sonra onlarla olan iletişiminizi koparmamaya özen göstermelisiniz. Network ilişkileri sadece iş amaçlı olmak zorunda değil. Zaman zaman onlarla iş haricinde vakit geçirmek için de görüşebilir ya da telefon veya e-posta ile hal hatır sormak için onlarla iletişime geçebilirsiniz.

Network’ünüzün sağlam olabilmesi için onlarla olan ilişkilerinizi sıcak tutmaya ve kendinizi unutturmamaya özen göstermelisiniz.

Etkinliklerden uzak kalmak ve aktif olmamak

Yapılacak en büyük hatalardan biri de sektörel etkinliklerde yer almamak ve aktif olmamak olacaktır. Bu tip etkinliklerin asıl amacı, sektördeki insanları bir araya getirerek, onların birbiriyle olan iletişimlerini artırmaktır.

Bu etkinliklere katıldığınızda hem var olan network’ünüzle iletişime geçebilir hem de burada başka insanlarla tanışarak çevrenizi genişletme fırsatı elde edebilirsiniz.

Samimi olmamak

Burada ikili ilişkilerdeki samimiyetten bahsetmiyoruz. Kendiniz gibi davranmamak, network ilişkilerinde sizi sıkıntıya düşürebilir. Kendinizi olmadığınız biri gibi göstermeye çalışmamalısınız.

Karşınızdaki kişiyle yakın bir ilişki kurabilmek ve iletişiminizi güçlendirebilmek için yapmacık davranışlardan kaçınarak samimi olmaya özen göstermelisiniz. İki taraflı güvenin sağlanabilmesi için de karşılıklı olarak dürüst davranılması gerekmektedir. Bir taraf bu güvensizliği ve samimiyetsizliği hissettiğinde, bu ilişkiye devam etmek istemeyebilir.

Saygısız davranmak

Network ilişkilerine en çok zarar veren davranışlardan biri de saygısız davranmak olacaktır. Tanıştığınız kişilerin kim olduğunu ve nasıl bir konumda olduklarını bilemezsiniz. Bu kişilerin ne tür kaynaklara sahip olduklarını ve kimlere ulaşabileceğini de bilemeyebilirsiniz.

Bu nedenle de saygısız davranmak kimi zaman size sıkıntılar yaşatabilir. Etkinliklerde ve diğer ortamlarda tanıştığınız kişilere her zaman saygılı bir şekilde yaklaşmak bu nedenle oldukça önemli ve sizi istenmeyen durumlarla yüzleşmekten kurtarabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için...
16 Mart 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye...
15 Aralık 2016
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklam çalışmaları doğru yapılmadığında ya da reklam kampanyaları doğru optimize edilmediğinde para kaybedilmesine neden olur. Reklam optimizasyonları üzerinde çalışılarak Adwords kampanyalarınızdan daha çok geri...
29 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
Squarespace Nedir? Maryland Üniversitesi’ndeki bir yurt odasında kurulan Squarespace, 2003 yılından bu yana milyonlarca web sitesinin oluşturulduğu bir platform olarak hizmet vermektedir. Türkiye’de çok yaygın olmasa da dünya...
21 Nisan 2021
Markethinkers
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Günümüzde kullanıcıların internet sayesinde ürün ve hizmet arayışlarına karşılık almaları oldukça kolaylaştı. Online müşteriler tüm ihtiyaçlarını sanal mağazalar sayesinde karşılayabiliyorlar. E-ticaretin büyümesi ile...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Kaliteli bir müşteri deneyimi sunmak uzun vadede e-ticaret şirketinizin başarılı ve karlı olmasında önemli bir role sahiptir. Müşteri memnuniyetini artırmak başarınızı artımanın yanı sıra sadık müşteri kitlelerine...
15 Mayıs 2018
Sinan Oypan
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’ye girmemize kısa bir süre kaldı ve şirketler yeni yıl stratejilerini ve planlarını netleştirmeye başlıyor. Reklam ve pazarlama alanındaki dinamikler her yıl olduğu gibi önümüzdeki sene de bir takım değişikliklere...
11 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız. Sosyal medya hataları Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli...
15 Ocak 2017
Sinan Oypan
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla...
26 Kasım 2018
Sinan Oypan