fbpx

Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız

7 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız

Geçtiğimiz günlerde network kurmanın öneminden bahsetmiştik. Bu rehberimizde de network kurarken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız.

Sektörde tanıdığınız insanların sayısının fazla olması önemli olsa da onlarla nasıl ilişkiler kurduğunuz ve bu ilişkileri kurarken nasıl bir tavır sergilediğiniz de oldukça önemli. Bu ilişkilerin sağlam olması ve sizin karşınızdaki kişiye karşı yaklaşımınız da network’ünüzün sağlamlığını etkileyecektir. Bu nedenle de aşağıda bahsedeceğimiz durumlardan kaçınmalısınız.

Network’ü tek taraflı bir iş olarak görmek

Network kurmak, tek taraflı bir iş değildir. Başkalarından yararlanmak, onların bilgilerinden ve güçlerinden yararlanmak için network kurmaya çalışmamalısınız. Asıl amacınızın bu olması, karşı taraf tarafından da anlaşılacaktır.

Bu tür ilişkiler sağlıklı olmayacağı gibi, size karşı bir güvensizliğin de oluşmasına neden olacaktır. Network’ler her zaman çift taraflı kurulur. Siz başkalarından destek bekleyebileceğiniz gibi, network’ünüzdeki kişiler de sizden yeri geldiği zaman destek bekleyebilir.

Bu tip durumlarda onlara destek olmamak; fakat onlardan yararlanmak ilişkilerinizi bozacağı gibi size duyulan güveni de sarsacaktır.

Tanıştıktan sonra iletişimi koparmak

Bir etkinlikte ya da arkadaş ortamında birileriyle tanıştıktan sonra onlarla olan iletişiminizi koparmamaya özen göstermelisiniz. Network ilişkileri sadece iş amaçlı olmak zorunda değil. Zaman zaman onlarla iş haricinde vakit geçirmek için de görüşebilir ya da telefon veya e-posta ile hal hatır sormak için onlarla iletişime geçebilirsiniz.

Network’ünüzün sağlam olabilmesi için onlarla olan ilişkilerinizi sıcak tutmaya ve kendinizi unutturmamaya özen göstermelisiniz.

Etkinliklerden uzak kalmak ve aktif olmamak

Yapılacak en büyük hatalardan biri de sektörel etkinliklerde yer almamak ve aktif olmamak olacaktır. Bu tip etkinliklerin asıl amacı, sektördeki insanları bir araya getirerek, onların birbiriyle olan iletişimlerini artırmaktır.

Bu etkinliklere katıldığınızda hem var olan network’ünüzle iletişime geçebilir hem de burada başka insanlarla tanışarak çevrenizi genişletme fırsatı elde edebilirsiniz.

Samimi olmamak

Burada ikili ilişkilerdeki samimiyetten bahsetmiyoruz. Kendiniz gibi davranmamak, network ilişkilerinde sizi sıkıntıya düşürebilir. Kendinizi olmadığınız biri gibi göstermeye çalışmamalısınız.

Karşınızdaki kişiyle yakın bir ilişki kurabilmek ve iletişiminizi güçlendirebilmek için yapmacık davranışlardan kaçınarak samimi olmaya özen göstermelisiniz. İki taraflı güvenin sağlanabilmesi için de karşılıklı olarak dürüst davranılması gerekmektedir. Bir taraf bu güvensizliği ve samimiyetsizliği hissettiğinde, bu ilişkiye devam etmek istemeyebilir.

Saygısız davranmak

Network ilişkilerine en çok zarar veren davranışlardan biri de saygısız davranmak olacaktır. Tanıştığınız kişilerin kim olduğunu ve nasıl bir konumda olduklarını bilemezsiniz. Bu kişilerin ne tür kaynaklara sahip olduklarını ve kimlere ulaşabileceğini de bilemeyebilirsiniz.

Bu nedenle de saygısız davranmak kimi zaman size sıkıntılar yaşatabilir. Etkinliklerde ve diğer ortamlarda tanıştığınız kişilere her zaman saygılı bir şekilde yaklaşmak bu nedenle oldukça önemli ve sizi istenmeyen durumlarla yüzleşmekten kurtarabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere önemli bir şekilde etki eden faktörlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi...
5 Nisan 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler nelerdir?Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası ile ilgili bilmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Sepeti terk edenlere hatırlatma...
17 Ocak 2018
Sinan Oypan
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda. Facebook AB testi Sosyal medya reklam çalışmalarında...
23 Ocak 2018
Sinan Oypan
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye, e-ticaret firmalarının pazarlama, reklam ve SEO çalışmaları için kullanabilecekleri önemli analiz araçlarından biri. Trend olan konuları belirlemek, konumlara göre kullanıcıların hangi konulara daha fazla...
24 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019
Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019
Instagram istatistik verilerini incelemek, bu mecra üzerinde yaptığınız pazarlama çalışmalarını geliştirmenizi sağlayacaktır. Kullanıcıların davranışlarını anlamak ve gönderi etkileşimlerinin nasıl etkilendiğini görmek...
9 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Günümüzde ürün tanıtımları ya da içerik çalışmaları için akıllı telefonla video çekme bir hayli olağan ve kullanışlı olmaya başladı. Telefonlar üzerindeki kamera ve görüntü kalitesinin teknolojiyle beraber artması,...
15 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her...
26 Haziran 2016
Sinan Oypan
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler...
4 Haziran 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin...
18 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satmak isteyenlerin kullanabileceği 4 dijital pazarlama kanalı
İnternetten kıyafet satmak isteyenlerin kullanabileceği 4 dijital pazarlama kanalı
İnternetten kıyafet satmak isteyenler, farklı satış ve pazarlama kanallarından yararlanmalılar. İnternetten kıyafet satışlarındaki rekabetten dolayı farklı yöntemlerden yararlanmak oldukça önemli. Farklı dijital pazarlama...
12 Şubat 2019
Sinan Oypan
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
E-ticaret şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımını yaparken kullanabileceğiniz pazarlama yöntemlerinden biri de gerçek zamanlı pazarlamadır. Geçtiğimiz yıllarda da sıklıkla kullanılan ve halen kullanılmaya devam eden...
1 Mayıs 2018
Sinan Oypan