Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?

13 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?

SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için önemli olmaya devam edecek. Arama motorları gün içerisinde kullanıcılar tarafından çok sık bir şekilde kullanılmakta ve bu arama sorguları üzerinden geri dönüş elde edilebilmesi için de SEO optimizasyon yapmanız gerekmektedir. SEO’nun sağladığı faydaları ve neden önemli olduğunu bu rehberimizde biraz daha detaylı bir şekilde ele alacağız.

SEO optimizasyon neden önemli?

Uzun vadeli sonuçlar için idealdir

Seo optimizasyon çalışmaları uzun vadede sonuçlar getiren bir pazarlama yöntemidir. Uzun vadede organik web site trafiğinizi ve internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırabilirsiniz. Bunun yanı sıra uzun vade de sayfa indekslenme değerleriniz de yükseleceği için web sitenizin de alan adı otoritesi zaman içerisinde daha da yükselecektir. Böylelikle arama sorgularında daha fazla ön planda olacaksınızdır.

İlgili rehber: E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?

SEO çalışmaları, doğru yapıldığında 6 ile 12 arasında bir takım sonuçlar vermeye başlamaktadır; ancak bu yine kısa vadeli bir dönem olarak ele alınmalıdır. SEO çalışmalarınızın tam sonuç gösterebilmesi için 1 yıldan uzun bir zaman gerekebilmektedir. Bu süreçte gelen güncelleme ve algoritmaları takip etmeniz ve düzenli olarak web sitenizdeki sayfaların kontrollerini yaparak, performans değerlendirmelerini yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma

Düşük maliyetli bir yatırım

SEO optimizasyonu, organik olarak web sitelerine trafik sağladığı için arama motorlarında reklam vermeden de web sitenize belli bir trafik sağlar. Bu nedenle de aslında ücretsiz bir pazarlama çalışmasıdır; ancak SEO çalışmaları için bir ajans ile çalışıyor veya kendi personeliniz varsa bunlara belli bir ücret ya da maaş ödemeniz gerekir. Bu durumda da SEO için düşük maliyetli bir yatırım diyebiliriz; çünkü ekstra reklam maliyetleri bulunmamaktadır.

İlgili rehber: SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?

İlgili rehber: Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz

Organik trafik e-ticaret sitelerinin öncelikli trafik kaynağıdır

Günümüzde sosyal medya reklamları ya da Adwords gibi reklam kampanyalarıyla web sitenize düzenli bir trafik çekebilirsiniz; ancak bu oldukça maliyetli bir çalışma olmaktadır. Sürekli olarak reklama bel bağlamak, uzun vadede reklam bütçelerinizi düzenli olarak artırmanıza neden olabilir. Bu sebeple de SEO optimizasyon çalışmalarına yatırım yapmanız gerekir. Organik olarak web sitenize gelen trafiği artırmanız uzun vadede reklam bütçelerinizi düşürmenize yardımcı olabilir. E-ticarette organik trafik, öncelikli trafik kaynağı olduğunda, elinizdeki bütçeyi farklı çalışmalara da yatırabilirsiniz.

İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO

SEO optimizasyon güven sağlar

SEO optimizasyon çalışmalarına yatırım yapmanız, aynı zamanda şirketinize de güven sağlamaktadır. Çünkü arama motorlarında öne çıkmak için, web sitenizdeki kullanıcı deneyiminin iyi olması, içerik kalitenizin yüksek olması ve kurallara uygun bir şekilde SEO çalışmaları yapmanız gerekmektedir. Arama sorgularında üst sıralarda çıktığınızda kullanıcıların web sitenizi ziyaret etme olasılıkları daha fazladır. Belli konular üzerinde otoritenizin olması ve kullanıcıların yaptıkları sorgulara doyurucu sonuçlar ve içerikler sunmanız, sitenize olan güveni de artıracaktır.

İlgili rehber: Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları

Geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz

E-ticaret siteniz üzerindeki geri dönüşümleri artırmak ve tüketicileri satın almaya yönlendirme açısından da SEO optimizasyon belli bir önem taşımaktadır. Doğru SEO çalışmaları yapıldığında, organik arama sorgularına daha fazla yanıt verecek içerik oluşturabilir ve bu sayede de web sitenize daha fazla trafik çekebilirsiniz. Sitenize belli bir oranda trafik çektiğinizde de belli başlı geri dönüşümleri daha fazla alma şansınız olur.

Doğru SEO taktik ve stratejileri, farklı kitleleri web sitenize çekme şansınız olur. Sitenize her gelen ziyaretçi belli bir geri dönüşüme girmeyeceği için mümkün oldukça fazla trafik alarak geri dönüşüm oranlarınızı da artırabilirsiniz.

İlgili rehber: SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?

Mobil arama sorgularından daha fazla trafik almanızı sağlar

Mobil cihazlar üzerinde yapılan arama sorgularının oranı da masaüstü cihazlara yaklaşmakta ve mobilden gelen site ziyaretlerinin oranları da artmakta. Mobil SEO optimizasyon çalışmalarına da ağırlık vermeniz, mobilden giriş yapan kullanıcılara da ulaşmanıza yardımcı olur. Mobil önümüzdeki dönemlerde e-ticaret firmaları için daha da önemli olmaya başlayacak ve bu sebeple de mobil SEO’ya da yatırım yapmanız, buradan alacağınız sonuçları da olumlu bir şekilde etkiler.

İlgili rehber: Mobil SEO ve mobil öncelikli indeksleme ilgili bilmeniz gerekenler

SEO pazar payını artırmanıza yardımcı olur

SEO optimizasyon çalışmalarına yatırım yaparak, internet üzerindeki görünürlüğünüzü ve organik trafiğinizi artırmanız, pazar payınızı da artırmanıza yardımcı olur. Özellikle internetteki görünürlüğünüzü artırmanız, marka bilinirliğinizi de artıracağı için, tüketicilerin markanızla ilgili görüşlerini etkileyerek, pazardan daha fazla pay alabilirsiniz.

Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur

SEO çalışmaları aynı zamanda marka bilinirliğinizi de artırmanıza yardımcı olmaktadır. İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanız ve farklı arama sorgularına yanıt verecek içerikler üretmeniz, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı sağladığı ve pazardaki payınızı artırdığı için marka bilinirliğinizin de artmasına yardımcı olur.

İlgili rehber: Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

Yeni kitlelere ulaşma imkanı

SEO optimizasyon, internetteki görünürlüğünüzü ve marka bilinirliğinizi artırırken aynı zamanda yeni kitlelere de ulaşmanıza fırsat verir. Farklı hedef kitlelere ulaşmak için içerik pazarlama çalışmaları yapmanız ve farklı anahtar kelimeler kullanmanız, ulaştığınız kitleyi de genişletecektir. Farklı kitlelere ulaşmanız, markanızın daha fazla kişi tarafından tanınmasına da olanak tanır.

İlgili rehber: İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmaları, pazardaki talebi artırarak, tüketicilerin bu ürüne olan ilgi ve merakını artırmanıza yardımcı olur. Önceki günlerde ürün pazarlamasının ne olduğunu ürün pazarlama yaparken dikkat etmeniz gereken...
11 Nisan 2020
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürünleri, tüketicilerin günlük hayatlarında yoğun bir şekilde kullandıkları ürün grupları arasında yer aldığı için, bu ürünlerin satışını yapan e-ticaret sitelerinin doğru pazarlama çalışmaları yapmaları da...
15 Nisan 2019
Sinan Oypan
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak, e ticaret iş fikirleri / e ticaret fikirleri bulmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Yeni bir iş fikri bulmak kimi zaman zor olabiliyor. Yenilikleri takip etmek, tüketicilerin yaşadıkları sorunları...
27 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan...
14 Nisan 2020
Sinan Oypan
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Markanızla ilgili video içerikleri oluştururken, tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onları videoyu gerçekten izleyerek, onlardan bir geri dönüşüm sağlamak için yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Video içeriklerin...
18 Eylül 2018
Sinan Oypan
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde...
18 Ekim 2019
Sinan Oypan
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma stratejileri, hesabınızın düzenli olarak büyümesini sağlarken, markanız ve ürünlerinizle ilgilenen kullanıcıları da hesabınıza çekmenizi sağlar. Organik olarak takipçilerinizi artırmak için...
6 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemi, satışların en çok arttığı ve markaların en çok kampanya yaptıkları dönemlerden biridir. Genç nüfusu fazla olan bir ülke olarak, okula dönüş dönemlerinin önemi ülkemizde biraz daha artıyor. Bu dönemde...
5 Ağustos 2016
Sinan Oypan
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha...
22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya