Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?

13 Temmuz 2020
Sinan Oypan

SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için önemli olmaya devam edecek. Arama motorları gün içerisinde kullanıcılar tarafından çok sık bir şekilde kullanılmakta ve bu arama sorguları üzerinden geri dönüş elde edilebilmesi için de SEO optimizasyon yapmanız gerekmektedir. SEO’nun sağladığı faydaları ve neden önemli olduğunu bu rehberimizde biraz daha detaylı bir şekilde ele alacağız.

SEO optimizasyon neden önemli?

Uzun vadeli sonuçlar için idealdir

Seo optimizasyon çalışmaları uzun vadede sonuçlar getiren bir pazarlama yöntemidir. Uzun vadede organik web site trafiğinizi ve internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırabilirsiniz. Bunun yanı sıra uzun vade de sayfa indekslenme değerleriniz de yükseleceği için web sitenizin de alan adı otoritesi zaman içerisinde daha da yükselecektir. Böylelikle arama sorgularında daha fazla ön planda olacaksınızdır.

İlgili rehber: E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?

SEO çalışmaları, doğru yapıldığında 6 ile 12 arasında bir takım sonuçlar vermeye başlamaktadır; ancak bu yine kısa vadeli bir dönem olarak ele alınmalıdır. SEO çalışmalarınızın tam sonuç gösterebilmesi için 1 yıldan uzun bir zaman gerekebilmektedir. Bu süreçte gelen güncelleme ve algoritmaları takip etmeniz ve düzenli olarak web sitenizdeki sayfaların kontrollerini yaparak, performans değerlendirmelerini yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma

Düşük maliyetli bir yatırım

SEO optimizasyonu, organik olarak web sitelerine trafik sağladığı için arama motorlarında reklam vermeden de web sitenize belli bir trafik sağlar. Bu nedenle de aslında ücretsiz bir pazarlama çalışmasıdır; ancak SEO çalışmaları için bir ajans ile çalışıyor veya kendi personeliniz varsa bunlara belli bir ücret ya da maaş ödemeniz gerekir. Bu durumda da SEO için düşük maliyetli bir yatırım diyebiliriz; çünkü ekstra reklam maliyetleri bulunmamaktadır.

İlgili rehber: SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?

İlgili rehber: Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz

Organik trafik e-ticaret sitelerinin öncelikli trafik kaynağıdır

Günümüzde sosyal medya reklamları ya da Adwords gibi reklam kampanyalarıyla web sitenize düzenli bir trafik çekebilirsiniz; ancak bu oldukça maliyetli bir çalışma olmaktadır. Sürekli olarak reklama bel bağlamak, uzun vadede reklam bütçelerinizi düzenli olarak artırmanıza neden olabilir. Bu sebeple de SEO optimizasyon çalışmalarına yatırım yapmanız gerekir. Organik olarak web sitenize gelen trafiği artırmanız uzun vadede reklam bütçelerinizi düşürmenize yardımcı olabilir. E-ticarette organik trafik, öncelikli trafik kaynağı olduğunda, elinizdeki bütçeyi farklı çalışmalara da yatırabilirsiniz.

İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO

SEO optimizasyon güven sağlar

SEO optimizasyon çalışmalarına yatırım yapmanız, aynı zamanda şirketinize de güven sağlamaktadır. Çünkü arama motorlarında öne çıkmak için, web sitenizdeki kullanıcı deneyiminin iyi olması, içerik kalitenizin yüksek olması ve kurallara uygun bir şekilde SEO çalışmaları yapmanız gerekmektedir. Arama sorgularında üst sıralarda çıktığınızda kullanıcıların web sitenizi ziyaret etme olasılıkları daha fazladır. Belli konular üzerinde otoritenizin olması ve kullanıcıların yaptıkları sorgulara doyurucu sonuçlar ve içerikler sunmanız, sitenize olan güveni de artıracaktır.

İlgili rehber: Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları

Geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz

E-ticaret siteniz üzerindeki geri dönüşümleri artırmak ve tüketicileri satın almaya yönlendirme açısından da SEO optimizasyon belli bir önem taşımaktadır. Doğru SEO çalışmaları yapıldığında, organik arama sorgularına daha fazla yanıt verecek içerik oluşturabilir ve bu sayede de web sitenize daha fazla trafik çekebilirsiniz. Sitenize belli bir oranda trafik çektiğinizde de belli başlı geri dönüşümleri daha fazla alma şansınız olur.

Doğru SEO taktik ve stratejileri, farklı kitleleri web sitenize çekme şansınız olur. Sitenize her gelen ziyaretçi belli bir geri dönüşüme girmeyeceği için mümkün oldukça fazla trafik alarak geri dönüşüm oranlarınızı da artırabilirsiniz.

İlgili rehber: SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?

Mobil arama sorgularından daha fazla trafik almanızı sağlar

Mobil cihazlar üzerinde yapılan arama sorgularının oranı da masaüstü cihazlara yaklaşmakta ve mobilden gelen site ziyaretlerinin oranları da artmakta. Mobil SEO optimizasyon çalışmalarına da ağırlık vermeniz, mobilden giriş yapan kullanıcılara da ulaşmanıza yardımcı olur. Mobil önümüzdeki dönemlerde e-ticaret firmaları için daha da önemli olmaya başlayacak ve bu sebeple de mobil SEO’ya da yatırım yapmanız, buradan alacağınız sonuçları da olumlu bir şekilde etkiler.

İlgili rehber: Mobil SEO ve mobil öncelikli indeksleme ilgili bilmeniz gerekenler

SEO pazar payını artırmanıza yardımcı olur

SEO optimizasyon çalışmalarına yatırım yaparak, internet üzerindeki görünürlüğünüzü ve organik trafiğinizi artırmanız, pazar payınızı da artırmanıza yardımcı olur. Özellikle internetteki görünürlüğünüzü artırmanız, marka bilinirliğinizi de artıracağı için, tüketicilerin markanızla ilgili görüşlerini etkileyerek, pazardan daha fazla pay alabilirsiniz.

Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur

SEO çalışmaları aynı zamanda marka bilinirliğinizi de artırmanıza yardımcı olmaktadır. İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanız ve farklı arama sorgularına yanıt verecek içerikler üretmeniz, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı sağladığı ve pazardaki payınızı artırdığı için marka bilinirliğinizin de artmasına yardımcı olur.

İlgili rehber: Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

Yeni kitlelere ulaşma imkanı

SEO optimizasyon, internetteki görünürlüğünüzü ve marka bilinirliğinizi artırırken aynı zamanda yeni kitlelere de ulaşmanıza fırsat verir. Farklı hedef kitlelere ulaşmak için içerik pazarlama çalışmaları yapmanız ve farklı anahtar kelimeler kullanmanız, ulaştığınız kitleyi de genişletecektir. Farklı kitlelere ulaşmanız, markanızın daha fazla kişi tarafından tanınmasına da olanak tanır.

İlgili rehber: İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli...
26 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete başlamak isteyen herkes, birkaç gün içinde 7/24 online mağazasını açarak tüm Türkiye'ye satış yapmaya başlayabilir. Türkiye’de e-ticaret pazarı geçtiğimiz yıldan bu yana %39 büyüyerek 83,1 milyon TL’ye...
16 Temmuz 2020
Deniz Şahin
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Kutu açılım videoları, Youtube’da en çok izlenen videolar arasında yer aldığı gibi en çok etkileşim getiren video türlerinden biri. Ürün tanıttımları yapmak, yeni kitlelere ulaşmak ve sosyal ağlar üzerinde etkileşim...
25 Nisan 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Sosyal medya kampanya çalışmaları, marka ve ürün tanıtımları yaparken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de e-ticaret firmaları için önemli. Doğru kampanya çalışmaları yapıldığında, alınan geri dönüşüm ve etkileşimler...
1 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizde bulunması gereken alanlardan biri de Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfasıdır. Tüketiciler sitenize girdiklerinde, hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da sizinle...
19 Ocak 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing...
9 Kasım 2017
Sinan Oypan
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Blog yazılarınızı daha etkileyici ve dikkat çekici bir hale getirmek için kullanabileceğiniz taktiklerden biri de yazılarınızın başlıklarını değiştirmek olacaktır. Sosyal ağlar da ya da Google üzerinde kullanıcılar sizin...
27 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
Dikkat çekici bir başlıkla e-posta gönderimi yapmak ve e-posta gönderen ismini doğru bir şekilde kurgulamak e-posta çalışmalarınızın verimini ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz. Gönderen ismi, e-postanın kimden geldiğini...
11 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinin tasarımlarında önemli bir yere sahiptir. Sadık müşteri kitleleri oluşturmanın yanı sıra sitenin SEO’sunu geliştirmek için de oldukça önemlidir. Bir önceki yazımıda kullanıcı...
6 Nisan 2018
Sinan Oypan
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda,...
18 Aralık 2018
Sinan Oypan
Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?
Dünkü yazımızda mobil uygulamaların e-ticaret için bir zorunluluk olup olmadığını ele almıştık. Dilerseniz buraya tıklayarak dünkü yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda da e-ticaret firmalarının neden mobil uygulama...
14 Mart 2017
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımları yapmak için video hazırlamak, yaptığınız bu içerikler sayesinde daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır. Video içerikler, günümüzde hem etkileşim hem de ürün tanıtımlarında da geri...
5 Temmuz 2019
Sinan Oypan