Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?

13 Temmuz 2020
Sinan Oypan

SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için önemli olmaya devam edecek. Arama motorları gün içerisinde kullanıcılar tarafından çok sık bir şekilde kullanılmakta ve bu arama sorguları üzerinden geri dönüş elde edilebilmesi için de SEO optimizasyon yapmanız gerekmektedir. SEO’nun sağladığı faydaları ve neden önemli olduğunu bu rehberimizde biraz daha detaylı bir şekilde ele alacağız.

SEO optimizasyon neden önemli?

Uzun vadeli sonuçlar için idealdir

Seo optimizasyon çalışmaları uzun vadede sonuçlar getiren bir pazarlama yöntemidir. Uzun vadede organik web site trafiğinizi ve internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırabilirsiniz. Bunun yanı sıra uzun vade de sayfa indekslenme değerleriniz de yükseleceği için web sitenizin de alan adı otoritesi zaman içerisinde daha da yükselecektir. Böylelikle arama sorgularında daha fazla ön planda olacaksınızdır.

İlgili rehber: E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?

SEO çalışmaları, doğru yapıldığında 6 ile 12 arasında bir takım sonuçlar vermeye başlamaktadır; ancak bu yine kısa vadeli bir dönem olarak ele alınmalıdır. SEO çalışmalarınızın tam sonuç gösterebilmesi için 1 yıldan uzun bir zaman gerekebilmektedir. Bu süreçte gelen güncelleme ve algoritmaları takip etmeniz ve düzenli olarak web sitenizdeki sayfaların kontrollerini yaparak, performans değerlendirmelerini yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma

Düşük maliyetli bir yatırım

SEO optimizasyonu, organik olarak web sitelerine trafik sağladığı için arama motorlarında reklam vermeden de web sitenize belli bir trafik sağlar. Bu nedenle de aslında ücretsiz bir pazarlama çalışmasıdır; ancak SEO çalışmaları için bir ajans ile çalışıyor veya kendi personeliniz varsa bunlara belli bir ücret ya da maaş ödemeniz gerekir. Bu durumda da SEO için düşük maliyetli bir yatırım diyebiliriz; çünkü ekstra reklam maliyetleri bulunmamaktadır.

İlgili rehber: SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?

İlgili rehber: Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz

Organik trafik e-ticaret sitelerinin öncelikli trafik kaynağıdır

Günümüzde sosyal medya reklamları ya da Adwords gibi reklam kampanyalarıyla web sitenize düzenli bir trafik çekebilirsiniz; ancak bu oldukça maliyetli bir çalışma olmaktadır. Sürekli olarak reklama bel bağlamak, uzun vadede reklam bütçelerinizi düzenli olarak artırmanıza neden olabilir. Bu sebeple de SEO optimizasyon çalışmalarına yatırım yapmanız gerekir. Organik olarak web sitenize gelen trafiği artırmanız uzun vadede reklam bütçelerinizi düşürmenize yardımcı olabilir. E-ticarette organik trafik, öncelikli trafik kaynağı olduğunda, elinizdeki bütçeyi farklı çalışmalara da yatırabilirsiniz.

İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO

SEO optimizasyon güven sağlar

SEO optimizasyon çalışmalarına yatırım yapmanız, aynı zamanda şirketinize de güven sağlamaktadır. Çünkü arama motorlarında öne çıkmak için, web sitenizdeki kullanıcı deneyiminin iyi olması, içerik kalitenizin yüksek olması ve kurallara uygun bir şekilde SEO çalışmaları yapmanız gerekmektedir. Arama sorgularında üst sıralarda çıktığınızda kullanıcıların web sitenizi ziyaret etme olasılıkları daha fazladır. Belli konular üzerinde otoritenizin olması ve kullanıcıların yaptıkları sorgulara doyurucu sonuçlar ve içerikler sunmanız, sitenize olan güveni de artıracaktır.

İlgili rehber: Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları

Geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz

E-ticaret siteniz üzerindeki geri dönüşümleri artırmak ve tüketicileri satın almaya yönlendirme açısından da SEO optimizasyon belli bir önem taşımaktadır. Doğru SEO çalışmaları yapıldığında, organik arama sorgularına daha fazla yanıt verecek içerik oluşturabilir ve bu sayede de web sitenize daha fazla trafik çekebilirsiniz. Sitenize belli bir oranda trafik çektiğinizde de belli başlı geri dönüşümleri daha fazla alma şansınız olur.

Doğru SEO taktik ve stratejileri, farklı kitleleri web sitenize çekme şansınız olur. Sitenize her gelen ziyaretçi belli bir geri dönüşüme girmeyeceği için mümkün oldukça fazla trafik alarak geri dönüşüm oranlarınızı da artırabilirsiniz.

İlgili rehber: SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?

Mobil arama sorgularından daha fazla trafik almanızı sağlar

Mobil cihazlar üzerinde yapılan arama sorgularının oranı da masaüstü cihazlara yaklaşmakta ve mobilden gelen site ziyaretlerinin oranları da artmakta. Mobil SEO optimizasyon çalışmalarına da ağırlık vermeniz, mobilden giriş yapan kullanıcılara da ulaşmanıza yardımcı olur. Mobil önümüzdeki dönemlerde e-ticaret firmaları için daha da önemli olmaya başlayacak ve bu sebeple de mobil SEO’ya da yatırım yapmanız, buradan alacağınız sonuçları da olumlu bir şekilde etkiler.

İlgili rehber: Mobil SEO ve mobil öncelikli indeksleme ilgili bilmeniz gerekenler

SEO pazar payını artırmanıza yardımcı olur

SEO optimizasyon çalışmalarına yatırım yaparak, internet üzerindeki görünürlüğünüzü ve organik trafiğinizi artırmanız, pazar payınızı da artırmanıza yardımcı olur. Özellikle internetteki görünürlüğünüzü artırmanız, marka bilinirliğinizi de artıracağı için, tüketicilerin markanızla ilgili görüşlerini etkileyerek, pazardan daha fazla pay alabilirsiniz.

Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur

SEO çalışmaları aynı zamanda marka bilinirliğinizi de artırmanıza yardımcı olmaktadır. İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanız ve farklı arama sorgularına yanıt verecek içerikler üretmeniz, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı sağladığı ve pazardaki payınızı artırdığı için marka bilinirliğinizin de artmasına yardımcı olur.

İlgili rehber: Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

Yeni kitlelere ulaşma imkanı

SEO optimizasyon, internetteki görünürlüğünüzü ve marka bilinirliğinizi artırırken aynı zamanda yeni kitlelere de ulaşmanıza fırsat verir. Farklı hedef kitlelere ulaşmak için içerik pazarlama çalışmaları yapmanız ve farklı anahtar kelimeler kullanmanız, ulaştığınız kitleyi de genişletecektir. Farklı kitlelere ulaşmanız, markanızın daha fazla kişi tarafından tanınmasına da olanak tanır.

İlgili rehber: İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci
E ticaret vergi / e ticaret vergileri nelerdir, e ticaret firmaları / e ticaret şirketlerinin ödemekle yükümlü olduğu şirket vergileri nelerdir, e ticarette vergilendirme / e ticaret vergilendirmede hangi kalemler mevcuttur, şahıs şirketi...
28 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitesi üzerinde güven kazanmak, tüketicilerin markanıza olan bağlığını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemlidir. İnternetten alışverişlerde tüketiciler, özellikle marka bilinirliği az olan...
28 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette Haziran ayı satış verileri
E-ticarette haziran ayı satış verileri her ay olduğu gibi bu ay da pek çok farklı sektörü içinde barındırıyor. E-ticarete olan talep her geçen gün ivme kazanırken, online platformlarda satışa sunulan ürün çeşitliliği de...
10 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı...
8 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri, şirketinizin belli konulardaki duyarlılığını gösterirken, marka imajınızı da tüketicilerin gözünde olumlu yönde etkiler. Farklı projelerde yer almak ya da yani projeler başlatarak, tüketicilerin önem...
27 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
Fiziki mağazalardaki alışveriş sürecini sanal mağazacılığa taşıma aracı olan e-ticaret, son yıllardaki dijital dönüşümün olumlu bir getirisi olarak karşımızda durur. Büyüyen e-ticaret pazarında yerini almak isteyen büyük,...
28 Şubat 2020
İbrahim Çelebi
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır? Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız? Facebookta instagram reklamı yayınlama stratejisi doğru mu? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook...
2 Şubat 2017
Sinan Oypan
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak yeni girişimcilerin işlerini büyütebilmek adına yatırımcılarla görüştüğü en önemli aşamadır. Ancak yatırımcıların dikkatini çekmek tek başına yeterli değil. Aynı zamanda yatırımcılarla yapılacak olan ...
20 Ekim 2017
Sinan Oypan
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Tüketicilerle iletişim kurmak, onlara ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak; bunların yanı sıra da müşteri desteği hizmetleri sunmak için sosyal mecralar oldukça ideal platformlardır. Sosyal medya stratejisi Özellikle...
26 Haziran 2017
Sinan Oypan
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
E-ticaret şirketiniz için internette dijital pazarlama adı altında yapabileceğeniz birçok farklı firma tanıtım çalışması bulunuyor. Dijital pazarlama alanında kendinizi geliştirerek, kendi reklam ve pazarlama çalışmalarınızı...
28 Aralık 2020
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan