Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?

13 Temmuz 2020
Sinan Oypan

SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için önemli olmaya devam edecek. Arama motorları gün içerisinde kullanıcılar tarafından çok sık bir şekilde kullanılmakta ve bu arama sorguları üzerinden geri dönüş elde edilebilmesi için de SEO optimizasyon yapmanız gerekmektedir. SEO’nun sağladığı faydaları ve neden önemli olduğunu bu rehberimizde biraz daha detaylı bir şekilde ele alacağız.

SEO optimizasyon neden önemli?

Uzun vadeli sonuçlar için idealdir

Seo optimizasyon çalışmaları uzun vadede sonuçlar getiren bir pazarlama yöntemidir. Uzun vadede organik web site trafiğinizi ve internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırabilirsiniz. Bunun yanı sıra uzun vade de sayfa indekslenme değerleriniz de yükseleceği için web sitenizin de alan adı otoritesi zaman içerisinde daha da yükselecektir. Böylelikle arama sorgularında daha fazla ön planda olacaksınızdır.

İlgili rehber: E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?

SEO çalışmaları, doğru yapıldığında 6 ile 12 arasında bir takım sonuçlar vermeye başlamaktadır; ancak bu yine kısa vadeli bir dönem olarak ele alınmalıdır. SEO çalışmalarınızın tam sonuç gösterebilmesi için 1 yıldan uzun bir zaman gerekebilmektedir. Bu süreçte gelen güncelleme ve algoritmaları takip etmeniz ve düzenli olarak web sitenizdeki sayfaların kontrollerini yaparak, performans değerlendirmelerini yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma

Düşük maliyetli bir yatırım

SEO optimizasyonu, organik olarak web sitelerine trafik sağladığı için arama motorlarında reklam vermeden de web sitenize belli bir trafik sağlar. Bu nedenle de aslında ücretsiz bir pazarlama çalışmasıdır; ancak SEO çalışmaları için bir ajans ile çalışıyor veya kendi personeliniz varsa bunlara belli bir ücret ya da maaş ödemeniz gerekir. Bu durumda da SEO için düşük maliyetli bir yatırım diyebiliriz; çünkü ekstra reklam maliyetleri bulunmamaktadır.

İlgili rehber: SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?

İlgili rehber: Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz

Organik trafik e-ticaret sitelerinin öncelikli trafik kaynağıdır

Günümüzde sosyal medya reklamları ya da Adwords gibi reklam kampanyalarıyla web sitenize düzenli bir trafik çekebilirsiniz; ancak bu oldukça maliyetli bir çalışma olmaktadır. Sürekli olarak reklama bel bağlamak, uzun vadede reklam bütçelerinizi düzenli olarak artırmanıza neden olabilir. Bu sebeple de SEO optimizasyon çalışmalarına yatırım yapmanız gerekir. Organik olarak web sitenize gelen trafiği artırmanız uzun vadede reklam bütçelerinizi düşürmenize yardımcı olabilir. E-ticarette organik trafik, öncelikli trafik kaynağı olduğunda, elinizdeki bütçeyi farklı çalışmalara da yatırabilirsiniz.

İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO

SEO optimizasyon güven sağlar

SEO optimizasyon çalışmalarına yatırım yapmanız, aynı zamanda şirketinize de güven sağlamaktadır. Çünkü arama motorlarında öne çıkmak için, web sitenizdeki kullanıcı deneyiminin iyi olması, içerik kalitenizin yüksek olması ve kurallara uygun bir şekilde SEO çalışmaları yapmanız gerekmektedir. Arama sorgularında üst sıralarda çıktığınızda kullanıcıların web sitenizi ziyaret etme olasılıkları daha fazladır. Belli konular üzerinde otoritenizin olması ve kullanıcıların yaptıkları sorgulara doyurucu sonuçlar ve içerikler sunmanız, sitenize olan güveni de artıracaktır.

İlgili rehber: Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları

Geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz

E-ticaret siteniz üzerindeki geri dönüşümleri artırmak ve tüketicileri satın almaya yönlendirme açısından da SEO optimizasyon belli bir önem taşımaktadır. Doğru SEO çalışmaları yapıldığında, organik arama sorgularına daha fazla yanıt verecek içerik oluşturabilir ve bu sayede de web sitenize daha fazla trafik çekebilirsiniz. Sitenize belli bir oranda trafik çektiğinizde de belli başlı geri dönüşümleri daha fazla alma şansınız olur.

Doğru SEO taktik ve stratejileri, farklı kitleleri web sitenize çekme şansınız olur. Sitenize her gelen ziyaretçi belli bir geri dönüşüme girmeyeceği için mümkün oldukça fazla trafik alarak geri dönüşüm oranlarınızı da artırabilirsiniz.

İlgili rehber: SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?

Mobil arama sorgularından daha fazla trafik almanızı sağlar

Mobil cihazlar üzerinde yapılan arama sorgularının oranı da masaüstü cihazlara yaklaşmakta ve mobilden gelen site ziyaretlerinin oranları da artmakta. Mobil SEO optimizasyon çalışmalarına da ağırlık vermeniz, mobilden giriş yapan kullanıcılara da ulaşmanıza yardımcı olur. Mobil önümüzdeki dönemlerde e-ticaret firmaları için daha da önemli olmaya başlayacak ve bu sebeple de mobil SEO’ya da yatırım yapmanız, buradan alacağınız sonuçları da olumlu bir şekilde etkiler.

İlgili rehber: Mobil SEO ve mobil öncelikli indeksleme ilgili bilmeniz gerekenler

SEO pazar payını artırmanıza yardımcı olur

SEO optimizasyon çalışmalarına yatırım yaparak, internet üzerindeki görünürlüğünüzü ve organik trafiğinizi artırmanız, pazar payınızı da artırmanıza yardımcı olur. Özellikle internetteki görünürlüğünüzü artırmanız, marka bilinirliğinizi de artıracağı için, tüketicilerin markanızla ilgili görüşlerini etkileyerek, pazardan daha fazla pay alabilirsiniz.

Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur

SEO çalışmaları aynı zamanda marka bilinirliğinizi de artırmanıza yardımcı olmaktadır. İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanız ve farklı arama sorgularına yanıt verecek içerikler üretmeniz, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı sağladığı ve pazardaki payınızı artırdığı için marka bilinirliğinizin de artmasına yardımcı olur.

İlgili rehber: Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

Yeni kitlelere ulaşma imkanı

SEO optimizasyon, internetteki görünürlüğünüzü ve marka bilinirliğinizi artırırken aynı zamanda yeni kitlelere de ulaşmanıza fırsat verir. Farklı hedef kitlelere ulaşmak için içerik pazarlama çalışmaları yapmanız ve farklı anahtar kelimeler kullanmanız, ulaştığınız kitleyi de genişletecektir. Farklı kitlelere ulaşmanız, markanızın daha fazla kişi tarafından tanınmasına da olanak tanır.

İlgili rehber: İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını etkileyen birçok farklı etken bulunmaktadır ve bu etkenler firmaların yaptıkları satışları etkilemekte. Tüketicilerin online olarak yaptıkları alışverişlerde dikkat...
2 Mart 2020
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak ve siteyi ziyaret eden kişileri satın almaya yönlendirmek birincil amaçtır. Bu nedenle de site genelindeki satış odaklı sayfaların tasarımları ve içerikleri doğru bir şekilde...
13 Temmuz 2017
Sinan Oypan
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
Kendi işinizi kurmak ya da başarılı olacağını düşündüğünüz bir projenizi hayata geçirmek istiyor; ancak elinizde işe başlamak ya da işi büyütmek için yeterli sermayeniz yok. Böyle bir durum içerisindeyseniz, iş kurmak için...
23 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız ya da yeni bir site kurduysanız bundan sonraki süreçte markanızı tanıtmanız gerekecek. Farklı ve geniş hedef kitlelere ulaşabilmek için bazı pazarlama ve tanıtım çalışmaları...
28 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Türkiye girişimcilik ekosisteminde kadın girişimciler de artık yerlerini daha fazla almaya başlıyor. Hem devlet destekli krediler ile hem de bankalar kendi fonları ile bu kadın girişimcileri de destekleyerek, onları kendi işlerini...
24 Kasım 2016
Sinan Oypan
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu kullanımı e-ticaret şirketlerinde oldukça yaygın olduğu gibi, tüketicileri siteye çekmek, aylık gelir ve satış hedeflerini tutturmak için de oldukça etkili bir araç. Kupon kodlarını etkili bir şekilde kullanma...
19 Kasım 2018
Sinan Oypan
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Dönemsel olarak farklı içerik çalışmaları yaparak, e-ticaret sitenizin blog bölümünü canlı tutabilirsiniz. Aylık olarak planlar yapmak ve bir sonraki ay için bir plan belirlemek bu açıdan faydalı bir çalışmadır. Her ay ve her...
28 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
E-ticaret sektörüne adım atılmadan önce ya da atıldıktan sonra bir network kurmak, girişimciler için oldukça önemlidir. Network’ünüzün geniş olması, size birçok kapı açabileceği gibi sektördeki bilinirliğinizi de...
4 Temmuz 2016
Sinan Oypan
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda. YouTube SEO nasıl yapılır? Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar...
2 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler nelerdir? Sosyal medya itibar yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medyada kurumsal itibar yönetimi ile ilgili tüm merak ettikeriniz bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada dikkat...
14 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette stok takibi, sipariş yönetimi, siparişlerin kargolanması ve sonrasında da stokların yenilenmesi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri. Stok takibi yaparken, bir yandan da stok yönetimi çalışmaları da yapacağınız...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan