E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?

13 Haziran 2019
Ferad Osman Sali
E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?

SEO araçları, e-ticaret sitenizin arama motorlarına optimizasyonunun nasıl olduğunu ölçümleme de SEO performansınızı artırmada önemli bir rol oynar. SEO araçları kullanmadan da performans artırma ve ölçümleme çalışmaları yapabilirsiniz; ancak SEO araçları birçok farklı şekilde işinizi kolaylaştırmaktadır.

Birçok farklı SEO aracı bulunmaktadır ve bu araçlardan sizin için en iyisi ve bütçe olarak da en uygun olanını seçmenizin size sunacağı bazı faydalar olacaktır. Bugünkü rehberimizde de SEO araçları kullanmanın neden önemli olduğunu ele alacağız. Eğer SEO araçları hakkında daha fazla bilgi almak ve kullanabileceğiniz araçları öğrenmek isterseniz aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: SEO çalışmalarınızda kullanabileceğiniz 10 araç

SEO araçaları kullanmak neden önemli?

Rakip firmaların SEO performanslarını analiz edebilirsiniz

Rakip analizinde veriler toplamak ve bunları analiz etmek oldukça önemlidir. SEO araçları da rakip analizinde size veriler sunarak, rakiplerinizin arama motorları üzerinde ne tür çalışmalar yaptıklarını ve nasıl performansları olduklarını gösterir. Kullandıkları anahtar kelimeler, aramalardaki sıralamalar, sitenin aldığı link sayısı, tahmini trafik ölçümleri, backlinkler gibi birçok veriye bu araçlar üzerinden ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?

Rakip analizinde bu verilere ulaşmanız, kendi e-ticaret sitenizde yaptığınız çalışmalarla karşılaştırmalar yapmanızı sağlar. Rakiplerin iyi yaptıkları ya da verimli olmadıkları alanları görerek, bu alanlar üzerine çalışmalar yaparak SEO performansınızı artırabilir ve organik olarak daha fazla trafik almak için stratejiler belirleyebilirsiniz.

İlgili rehber: SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?

Zamandan ve paradan tasarruf edersiniz

SEO çalışmaları manuel olarak yapıldığında maliyetli olabileceği gibi fazla zaman ayrılmasına da ihtiyaç duyar. Zamanı iyi değerlendirmek ve hızlı bir şekilde doğru verilere ulaşabilmek manuel olarak yapıldığında çok da mümkün olmayabilir. Bu sebeple de SEO araçlarına yatırım yapmanız zamandan ve paradan tasarruf etmenize olanak saplayacaktır.

SEO araçları için aylık ya da yıllık ücretler ödersiniz. Bu ücretler karşılığında da hızlı bir şekilde sonuç alarak, takip etmeniz gereken metrikleri karşınızda görebilir ve bu analizlerinizi daha hızlı bir şekilde yapabilirsiniz. Bu yazılımlar aynı zamanda size raporlar sunduğu için, manuel olarak herhangi bir rapor hazırlamakla da uğraşmazsınız. Bu da sonuçlara daha hızlı bir şekilde ulaşmanızı sağlar.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik

Anahtar kelime analizleri ve içerik pazarlama için gerekli verileri bulabilirsiniz

SEO araçaları anahtar kelime önerileri, bu kelimelerin aylık aranma hacimleri ve trend olan kelime grupları gibi öneriler de sunmaktadır. Bu kelime grupları ve önerileri sayesinde e-ticaret sitenizde yapacağınız SEO çalışmalarıyla ilgili birçok fikir bulabilirsiniz.

Kelimelerin aranma hacimlerini ölçümleyerek, hangi anahtar kelimelerden daha fazla trafik alacağınızı görebilir ve bu kelime öbekleri üzerinde stratejilerinizi geliştirebilirsiniz. Bunun yanı sıra rakip firmalarında hangi anahtar kelime grupları üzerinde çalıştığını görmek kendi stratejileriniz için de önemlidir.

SEO araçları kelime öneriler yaptığı için, bu verileri içerik pazarlama çalışmalarınızda da kullanabilirsiniz. Blog ve video içerik fikirleriniz için aranma hacmi yüksek olan ve size organik olarak trafik sağlayabilecek kelime grupları üzerinde çalışmanız, içerik pazarlama çalışmalarınızın da daha verimli olmasını sağlayacaktır.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü

SEO metriklerinin ve performansının ölçümlenmesini sağlar

SEO performansı, web sitesindeki sayfaların arama motorlarındaki sıralamaları, alan adı gücü ve değeri gibi birçok metriğin hesaplanması gerekir. SEO araçları olmadan bu verileri doğru bir şekilde belirlemek pek de mümkün değildir. Bu sebeple de SEO araçları, ölçümlemeniz ve takip etmeniz gereken metrikleri size sunar ve bunları hızlı bir şekilde karşınıza sunarak, raporlamanıza olanak tanır. Düzenli raporlar oluşturarak, zaman içerisine e-ticaret sitenizin SEO performansının nasıl değiştiğini gözlemleyebilirsiniz.

Bu raporları inceleyerek, ilerleyen dönemler için de farklı SEO strateji ve taktikleri geliştirerek, rakiplerinizin önüne geçerek, SEO çalışmalarınızdan aldığınız yatırım getirisini artırabilirsiniz.

Yatırım getirinizi ölçümleyebilirsiniz

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi SEO araçları siz yatırım getirinizi de ölçümlemenizde yardımcı olur. Yıl içerisinde yaptığınız SEO çalışmaları sonrasında, bu çalışmalara ne kadarlık bir bütçe ayırdığınızı görebilir ve sonrasında da bu çalışmalardan ne kadarlık bir geri dönüşüm aldığınızı takip edebilirsiniz.

Bu araçları üzerindeki raporlar sayesinde aylık, çeyreklik ve yıllık olarak raporlar tutabilirsiniz. Dönemsel performans analizlerinin yanı sıra yıllık performans analizleri, yaptığınız yatırımlardan hangi dönemlerde daha fazla geri dönüş aldığınızı görmenizi sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Ferad Osman Sali
Büyük Firmalarla Rekabet Etmek
Büyük Firmalarla Rekabet Etmek
E-ticaret sektörünün büyümesi ve kullanıcıların online alışverişe daha fazla yönlenmeye başlaması haliyle sektörde büyük bir rekabet ortamının oluşmasına neden oldu. Birçok firma kendi e-ticaret sitesi üzerinden satış...
29 Mart 2018
Ferad Osman Sali
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden...
9 Ocak 2017
Ferad Osman Sali
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile satışlarınızı artırmak için e-ticaret siteniz ve internet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Pandemi sürecinde işinizi internete taşımanız, olası bir ikinci dalgada işinize devam...
14 Eylül 2020
Ferad Osman Sali
E-Ticaret Satışlarında Ücretsiz Kargo Etkisi
E-Ticaret Satışlarında Ücretsiz Kargo Etkisi
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek birçok yöntem ve strateji bulunuyor. Bunlardan biri de ücretsiz kargodan yararlanmak. Ücretsiz kargo hizmeti sunmak tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eden...
9 Mart 2018
Ferad Osman Sali
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Ferad Osman Sali