SEO araçları, e-ticaret sitenizin arama motorlarına optimizasyonunun nasıl olduğunu ölçümleme de SEO performansınızı artırmada önemli bir rol oynar. SEO araçları kullanmadan da performans artırma ve ölçümleme çalışmaları yapabilirsiniz; ancak SEO araçları birçok farklı şekilde işinizi kolaylaştırmaktadır.
Birçok farklı SEO aracı bulunmaktadır ve bu araçlardan sizin için en iyisi ve bütçe olarak da en uygun olanını seçmenizin size sunacağı bazı faydalar olacaktır. Bugünkü rehberimizde de SEO araçları kullanmanın neden önemli olduğunu ele alacağız. Eğer SEO araçları hakkında daha fazla bilgi almak ve kullanabileceğiniz araçları öğrenmek isterseniz aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.
İlgili rehber: SEO çalışmalarınızda kullanabileceğiniz 10 araç
SEO araçaları kullanmak neden önemli?
Rakip firmaların SEO performanslarını analiz edebilirsiniz
Rakip analizinde veriler toplamak ve bunları analiz etmek oldukça önemlidir. SEO araçları da rakip analizinde size veriler sunarak, rakiplerinizin arama motorları üzerinde ne tür çalışmalar yaptıklarını ve nasıl performansları olduklarını gösterir. Kullandıkları anahtar kelimeler, aramalardaki sıralamalar, sitenin aldığı link sayısı, tahmini trafik ölçümleri, backlinkler gibi birçok veriye bu araçlar üzerinden ulaşabilirsiniz.
İlgili rehber: Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip analizinde bu verilere ulaşmanız, kendi e-ticaret sitenizde yaptığınız çalışmalarla karşılaştırmalar yapmanızı sağlar. Rakiplerin iyi yaptıkları ya da verimli olmadıkları alanları görerek, bu alanlar üzerine çalışmalar yaparak SEO performansınızı artırabilir ve organik olarak daha fazla trafik almak için stratejiler belirleyebilirsiniz.
İlgili rehber: SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?
Zamandan ve paradan tasarruf edersiniz
SEO çalışmaları manuel olarak yapıldığında maliyetli olabileceği gibi fazla zaman ayrılmasına da ihtiyaç duyar. Zamanı iyi değerlendirmek ve hızlı bir şekilde doğru verilere ulaşabilmek manuel olarak yapıldığında çok da mümkün olmayabilir. Bu sebeple de SEO araçlarına yatırım yapmanız zamandan ve paradan tasarruf etmenize olanak saplayacaktır.
SEO araçları için aylık ya da yıllık ücretler ödersiniz. Bu ücretler karşılığında da hızlı bir şekilde sonuç alarak, takip etmeniz gereken metrikleri karşınızda görebilir ve bu analizlerinizi daha hızlı bir şekilde yapabilirsiniz. Bu yazılımlar aynı zamanda size raporlar sunduğu için, manuel olarak herhangi bir rapor hazırlamakla da uğraşmazsınız. Bu da sonuçlara daha hızlı bir şekilde ulaşmanızı sağlar.
İlgili rehber: SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
Anahtar kelime analizleri ve içerik pazarlama için gerekli verileri bulabilirsiniz
SEO araçaları anahtar kelime önerileri, bu kelimelerin aylık aranma hacimleri ve trend olan kelime grupları gibi öneriler de sunmaktadır. Bu kelime grupları ve önerileri sayesinde e-ticaret sitenizde yapacağınız SEO çalışmalarıyla ilgili birçok fikir bulabilirsiniz.
Kelimelerin aranma hacimlerini ölçümleyerek, hangi anahtar kelimelerden daha fazla trafik alacağınızı görebilir ve bu kelime öbekleri üzerinde stratejilerinizi geliştirebilirsiniz. Bunun yanı sıra rakip firmalarında hangi anahtar kelime grupları üzerinde çalıştığını görmek kendi stratejileriniz için de önemlidir.
SEO araçları kelime öneriler yaptığı için, bu verileri içerik pazarlama çalışmalarınızda da kullanabilirsiniz. Blog ve video içerik fikirleriniz için aranma hacmi yüksek olan ve size organik olarak trafik sağlayabilecek kelime grupları üzerinde çalışmanız, içerik pazarlama çalışmalarınızın da daha verimli olmasını sağlayacaktır.
İlgili rehber: SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO metriklerinin ve performansının ölçümlenmesini sağlar
SEO performansı, web sitesindeki sayfaların arama motorlarındaki sıralamaları, alan adı gücü ve değeri gibi birçok metriğin hesaplanması gerekir. SEO araçları olmadan bu verileri doğru bir şekilde belirlemek pek de mümkün değildir. Bu sebeple de SEO araçları, ölçümlemeniz ve takip etmeniz gereken metrikleri size sunar ve bunları hızlı bir şekilde karşınıza sunarak, raporlamanıza olanak tanır. Düzenli raporlar oluşturarak, zaman içerisine e-ticaret sitenizin SEO performansının nasıl değiştiğini gözlemleyebilirsiniz.
Bu raporları inceleyerek, ilerleyen dönemler için de farklı SEO strateji ve taktikleri geliştirerek, rakiplerinizin önüne geçerek, SEO çalışmalarınızdan aldığınız yatırım getirisini artırabilirsiniz.
Yatırım getirinizi ölçümleyebilirsiniz
Yukarıda da bahsettiğimiz gibi SEO araçları siz yatırım getirinizi de ölçümlemenizde yardımcı olur. Yıl içerisinde yaptığınız SEO çalışmaları sonrasında, bu çalışmalara ne kadarlık bir bütçe ayırdığınızı görebilir ve sonrasında da bu çalışmalardan ne kadarlık bir geri dönüşüm aldığınızı takip edebilirsiniz.
Bu araçları üzerindeki raporlar sayesinde aylık, çeyreklik ve yıllık olarak raporlar tutabilirsiniz. Dönemsel performans analizlerinin yanı sıra yıllık performans analizleri, yaptığınız yatırımlardan hangi dönemlerde daha fazla geri dönüş aldığınızı görmenizi sağlar.
İçindekiler
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
Popüler Videolar
Benzer yazılar