E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?

13 Haziran 2019
Sinan Oypan

SEO araçları, e-ticaret sitenizin arama motorlarına optimizasyonunun nasıl olduğunu ölçümleme de SEO performansınızı artırmada önemli bir rol oynar. SEO araçları kullanmadan da performans artırma ve ölçümleme çalışmaları yapabilirsiniz; ancak SEO araçları birçok farklı şekilde işinizi kolaylaştırmaktadır.

Birçok farklı SEO aracı bulunmaktadır ve bu araçlardan sizin için en iyisi ve bütçe olarak da en uygun olanını seçmenizin size sunacağı bazı faydalar olacaktır. Bugünkü rehberimizde de SEO araçları kullanmanın neden önemli olduğunu ele alacağız. Eğer SEO araçları hakkında daha fazla bilgi almak ve kullanabileceğiniz araçları öğrenmek isterseniz aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: SEO çalışmalarınızda kullanabileceğiniz 10 araç

SEO araçaları kullanmak neden önemli?

Rakip firmaların SEO performanslarını analiz edebilirsiniz

Rakip analizinde veriler toplamak ve bunları analiz etmek oldukça önemlidir. SEO araçları da rakip analizinde size veriler sunarak, rakiplerinizin arama motorları üzerinde ne tür çalışmalar yaptıklarını ve nasıl performansları olduklarını gösterir. Kullandıkları anahtar kelimeler, aramalardaki sıralamalar, sitenin aldığı link sayısı, tahmini trafik ölçümleri, backlinkler gibi birçok veriye bu araçlar üzerinden ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?

Rakip analizinde bu verilere ulaşmanız, kendi e-ticaret sitenizde yaptığınız çalışmalarla karşılaştırmalar yapmanızı sağlar. Rakiplerin iyi yaptıkları ya da verimli olmadıkları alanları görerek, bu alanlar üzerine çalışmalar yaparak SEO performansınızı artırabilir ve organik olarak daha fazla trafik almak için stratejiler belirleyebilirsiniz.

İlgili rehber: SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?

Zamandan ve paradan tasarruf edersiniz

SEO çalışmaları manuel olarak yapıldığında maliyetli olabileceği gibi fazla zaman ayrılmasına da ihtiyaç duyar. Zamanı iyi değerlendirmek ve hızlı bir şekilde doğru verilere ulaşabilmek manuel olarak yapıldığında çok da mümkün olmayabilir. Bu sebeple de SEO araçlarına yatırım yapmanız zamandan ve paradan tasarruf etmenize olanak saplayacaktır.

SEO araçları için aylık ya da yıllık ücretler ödersiniz. Bu ücretler karşılığında da hızlı bir şekilde sonuç alarak, takip etmeniz gereken metrikleri karşınızda görebilir ve bu analizlerinizi daha hızlı bir şekilde yapabilirsiniz. Bu yazılımlar aynı zamanda size raporlar sunduğu için, manuel olarak herhangi bir rapor hazırlamakla da uğraşmazsınız. Bu da sonuçlara daha hızlı bir şekilde ulaşmanızı sağlar.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik

Anahtar kelime analizleri ve içerik pazarlama için gerekli verileri bulabilirsiniz

SEO araçaları anahtar kelime önerileri, bu kelimelerin aylık aranma hacimleri ve trend olan kelime grupları gibi öneriler de sunmaktadır. Bu kelime grupları ve önerileri sayesinde e-ticaret sitenizde yapacağınız SEO çalışmalarıyla ilgili birçok fikir bulabilirsiniz.

Kelimelerin aranma hacimlerini ölçümleyerek, hangi anahtar kelimelerden daha fazla trafik alacağınızı görebilir ve bu kelime öbekleri üzerinde stratejilerinizi geliştirebilirsiniz. Bunun yanı sıra rakip firmalarında hangi anahtar kelime grupları üzerinde çalıştığını görmek kendi stratejileriniz için de önemlidir.

SEO araçları kelime öneriler yaptığı için, bu verileri içerik pazarlama çalışmalarınızda da kullanabilirsiniz. Blog ve video içerik fikirleriniz için aranma hacmi yüksek olan ve size organik olarak trafik sağlayabilecek kelime grupları üzerinde çalışmanız, içerik pazarlama çalışmalarınızın da daha verimli olmasını sağlayacaktır.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü

SEO metriklerinin ve performansının ölçümlenmesini sağlar

SEO performansı, web sitesindeki sayfaların arama motorlarındaki sıralamaları, alan adı gücü ve değeri gibi birçok metriğin hesaplanması gerekir. SEO araçları olmadan bu verileri doğru bir şekilde belirlemek pek de mümkün değildir. Bu sebeple de SEO araçları, ölçümlemeniz ve takip etmeniz gereken metrikleri size sunar ve bunları hızlı bir şekilde karşınıza sunarak, raporlamanıza olanak tanır. Düzenli raporlar oluşturarak, zaman içerisine e-ticaret sitenizin SEO performansının nasıl değiştiğini gözlemleyebilirsiniz.

Bu raporları inceleyerek, ilerleyen dönemler için de farklı SEO strateji ve taktikleri geliştirerek, rakiplerinizin önüne geçerek, SEO çalışmalarınızdan aldığınız yatırım getirisini artırabilirsiniz.

Yatırım getirinizi ölçümleyebilirsiniz

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi SEO araçları siz yatırım getirinizi de ölçümlemenizde yardımcı olur. Yıl içerisinde yaptığınız SEO çalışmaları sonrasında, bu çalışmalara ne kadarlık bir bütçe ayırdığınızı görebilir ve sonrasında da bu çalışmalardan ne kadarlık bir geri dönüşüm aldığınızı takip edebilirsiniz.

Bu araçları üzerindeki raporlar sayesinde aylık, çeyreklik ve yıllık olarak raporlar tutabilirsiniz. Dönemsel performans analizlerinin yanı sıra yıllık performans analizleri, yaptığınız yatırımlardan hangi dönemlerde daha fazla geri dönüş aldığınızı görmenizi sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların...
5 Eylül 2017
Sinan Oypan
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci
E ticaret vergi / e ticaret vergileri nelerdir, e ticaret firmaları / e ticaret şirketlerinin ödemekle yükümlü olduğu şirket vergileri nelerdir, e ticarette vergilendirme / e ticaret vergilendirmede hangi kalemler mevcuttur, şahıs şirketi...
28 Kasım 2018
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten takı satışı yapmak istiyorum, internetten takı satmak istiyorum diyorsanız; internetten takı satışı yapmak, online takı satışı, internetten takı satmak için gerekenler, internetten takı satışı nasıl yapılır,...
2 Temmuz 2017
Gökçe Beyazaslan
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur, tek ürün satış sitesinin avanjtaları ve tek ürün eticaret yazılımı konuları bu yazımızda. Günümüzde internetten satış dediğinizde veya e-ticaret sitesi kurmak istiyorum...
13 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini...
16 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri
Teknolojik gelişmelerin yanı sıra kullanıcı alışkanlıklarının değişmesiyle beraber sosyal mecralar da yeniden şekilleniyor. Her yıl olduğu gibi önümüzdeki yıl da sosyal medya trendlerinde bir takım değişiklikler olurken,...
28 Kasım 2017
Sinan Oypan
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma ve video içerikler üretmek, günümüzde tüketicilere ulaşma ve geri dönüşümleri artırmada önemli bir rol oynamakta. Youtube üzerinde aktif olmanız, burada yer alan büyük kitleye yönelik de içerikler...
20 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden çıkmaması için dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden neden çıkarlar; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
8 Mart 2018
Sinan Oypan
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO...
1 Ağustos 2018
Sinan Oypan