E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?

13 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?

SEO araçları, e-ticaret sitenizin arama motorlarına optimizasyonunun nasıl olduğunu ölçümleme de SEO performansınızı artırmada önemli bir rol oynar. SEO araçları kullanmadan da performans artırma ve ölçümleme çalışmaları yapabilirsiniz; ancak SEO araçları birçok farklı şekilde işinizi kolaylaştırmaktadır.

Birçok farklı SEO aracı bulunmaktadır ve bu araçlardan sizin için en iyisi ve bütçe olarak da en uygun olanını seçmenizin size sunacağı bazı faydalar olacaktır. Bugünkü rehberimizde de SEO araçları kullanmanın neden önemli olduğunu ele alacağız. Eğer SEO araçları hakkında daha fazla bilgi almak ve kullanabileceğiniz araçları öğrenmek isterseniz aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: SEO çalışmalarınızda kullanabileceğiniz 10 araç

SEO araçaları kullanmak neden önemli?

Rakip firmaların SEO performanslarını analiz edebilirsiniz

Rakip analizinde veriler toplamak ve bunları analiz etmek oldukça önemlidir. SEO araçları da rakip analizinde size veriler sunarak, rakiplerinizin arama motorları üzerinde ne tür çalışmalar yaptıklarını ve nasıl performansları olduklarını gösterir. Kullandıkları anahtar kelimeler, aramalardaki sıralamalar, sitenin aldığı link sayısı, tahmini trafik ölçümleri, backlinkler gibi birçok veriye bu araçlar üzerinden ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?

Rakip analizinde bu verilere ulaşmanız, kendi e-ticaret sitenizde yaptığınız çalışmalarla karşılaştırmalar yapmanızı sağlar. Rakiplerin iyi yaptıkları ya da verimli olmadıkları alanları görerek, bu alanlar üzerine çalışmalar yaparak SEO performansınızı artırabilir ve organik olarak daha fazla trafik almak için stratejiler belirleyebilirsiniz.

İlgili rehber: SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?

Zamandan ve paradan tasarruf edersiniz

SEO çalışmaları manuel olarak yapıldığında maliyetli olabileceği gibi fazla zaman ayrılmasına da ihtiyaç duyar. Zamanı iyi değerlendirmek ve hızlı bir şekilde doğru verilere ulaşabilmek manuel olarak yapıldığında çok da mümkün olmayabilir. Bu sebeple de SEO araçlarına yatırım yapmanız zamandan ve paradan tasarruf etmenize olanak saplayacaktır.

SEO araçları için aylık ya da yıllık ücretler ödersiniz. Bu ücretler karşılığında da hızlı bir şekilde sonuç alarak, takip etmeniz gereken metrikleri karşınızda görebilir ve bu analizlerinizi daha hızlı bir şekilde yapabilirsiniz. Bu yazılımlar aynı zamanda size raporlar sunduğu için, manuel olarak herhangi bir rapor hazırlamakla da uğraşmazsınız. Bu da sonuçlara daha hızlı bir şekilde ulaşmanızı sağlar.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik

Anahtar kelime analizleri ve içerik pazarlama için gerekli verileri bulabilirsiniz

SEO araçaları anahtar kelime önerileri, bu kelimelerin aylık aranma hacimleri ve trend olan kelime grupları gibi öneriler de sunmaktadır. Bu kelime grupları ve önerileri sayesinde e-ticaret sitenizde yapacağınız SEO çalışmalarıyla ilgili birçok fikir bulabilirsiniz.

Kelimelerin aranma hacimlerini ölçümleyerek, hangi anahtar kelimelerden daha fazla trafik alacağınızı görebilir ve bu kelime öbekleri üzerinde stratejilerinizi geliştirebilirsiniz. Bunun yanı sıra rakip firmalarında hangi anahtar kelime grupları üzerinde çalıştığını görmek kendi stratejileriniz için de önemlidir.

SEO araçları kelime öneriler yaptığı için, bu verileri içerik pazarlama çalışmalarınızda da kullanabilirsiniz. Blog ve video içerik fikirleriniz için aranma hacmi yüksek olan ve size organik olarak trafik sağlayabilecek kelime grupları üzerinde çalışmanız, içerik pazarlama çalışmalarınızın da daha verimli olmasını sağlayacaktır.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü

SEO metriklerinin ve performansının ölçümlenmesini sağlar

SEO performansı, web sitesindeki sayfaların arama motorlarındaki sıralamaları, alan adı gücü ve değeri gibi birçok metriğin hesaplanması gerekir. SEO araçları olmadan bu verileri doğru bir şekilde belirlemek pek de mümkün değildir. Bu sebeple de SEO araçları, ölçümlemeniz ve takip etmeniz gereken metrikleri size sunar ve bunları hızlı bir şekilde karşınıza sunarak, raporlamanıza olanak tanır. Düzenli raporlar oluşturarak, zaman içerisine e-ticaret sitenizin SEO performansının nasıl değiştiğini gözlemleyebilirsiniz.

Bu raporları inceleyerek, ilerleyen dönemler için de farklı SEO strateji ve taktikleri geliştirerek, rakiplerinizin önüne geçerek, SEO çalışmalarınızdan aldığınız yatırım getirisini artırabilirsiniz.

Yatırım getirinizi ölçümleyebilirsiniz

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi SEO araçları siz yatırım getirinizi de ölçümlemenizde yardımcı olur. Yıl içerisinde yaptığınız SEO çalışmaları sonrasında, bu çalışmalara ne kadarlık bir bütçe ayırdığınızı görebilir ve sonrasında da bu çalışmalardan ne kadarlık bir geri dönüşüm aldığınızı takip edebilirsiniz.

Bu araçları üzerindeki raporlar sayesinde aylık, çeyreklik ve yıllık olarak raporlar tutabilirsiniz. Dönemsel performans analizlerinin yanı sıra yıllık performans analizleri, yaptığınız yatırımlardan hangi dönemlerde daha fazla geri dönüş aldığınızı görmenizi sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Son dönemlerde video içerik çalışmalarında dikey videolar oldukça öne çıkmaya başladı ve bunun da nedeni akıllı telefonlarda tam ekran video izleme sağlayan sosyal ağlar oldu. Birçok kişi için dikey videolar tercih edilmese de...
17 Mart 2019
Sinan Oypan
Yatırım nasıl alınır? | Yatırımcıları girişiminize çekmek
Yatırım nasıl alınır? | Yatırımcıları girişiminize çekmek
Yatırım nasıl alınır, yatırımcıları girişiminize çekmek için yapmanız gerekenler nelerdir, yatırım alırken göz önünde bulundurmanız gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Yatırım nasıl...
5 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama / sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye...
1 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da...
29 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Son dönemlerin en popüler pazarlama trendlerinden biri de video pazarlama. Video içeriklerin popülerliğinin ve tüketiminin artmasının ardından firmalar da video içerik üretimine bir hayli önem vermeye başladı. Video içerik...
1 Mart 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı...
28 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme bir mailing çalışmasının belki de en önemli kısmıdır. Çünkü ancak bu e-posta kampanya ölçümleme ile mailing çalışmanızın başarıya ulaşıp ulaşmadığını anlayabilirsiniz. Bu sebeple de...
31 Mart 2017
Sinan Oypan
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri, e-ticarete yeni başlamak isteyen, fiziki mağazasını internete taşımak isteyen veya site altyapı kurulumu gibi teknik işlerle ilgilenmeden doğrudan işine odaklanmak isteyenler için birçok çözüm sunuyor....
25 Haziran 2020
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Dünkü yazımızda video ekipmanları ve planlama üzerinde durmuştuk. Yazı serimizin bugünkü bölümünde ise video çekim teknikleri ve çekim yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konuları ele alıyor olacağız. Serinin ilk...
18 Mart 2017
Sinan Oypan
Linkedln Pazarlama Nasıl Yapılır, Neden Önemlidir?
Linkedln Pazarlama Nasıl Yapılır, Neden Önemlidir?
Sosyal medyanın hayatımızda ne denli büyük bir yer kapladığından uzun uzun bahsetmeye gerek yok. Bu mecraların daha çok eğlence ve sosyalleşmeye dair ihtiyaçlara hitap ettiği düşünülse de işin aslı tam olarak böyle değil....
9 Nisan 2022
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın