fbpx

E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?

13 Haziran 2019
Sinan Oypan

SEO araçları, e-ticaret sitenizin arama motorlarına optimizasyonunun nasıl olduğunu ölçümleme de SEO performansınızı artırmada önemli bir rol oynar. SEO araçları kullanmadan da performans artırma ve ölçümleme çalışmaları yapabilirsiniz; ancak SEO araçları birçok farklı şekilde işinizi kolaylaştırmaktadır.

Birçok farklı SEO aracı bulunmaktadır ve bu araçlardan sizin için en iyisi ve bütçe olarak da en uygun olanını seçmenizin size sunacağı bazı faydalar olacaktır. Bugünkü rehberimizde de SEO araçları kullanmanın neden önemli olduğunu ele alacağız. Eğer SEO araçları hakkında daha fazla bilgi almak ve kullanabileceğiniz araçları öğrenmek isterseniz aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: SEO çalışmalarınızda kullanabileceğiniz 10 araç

SEO araçaları kullanmak neden önemli?

Rakip firmaların SEO performanslarını analiz edebilirsiniz

Rakip analizinde veriler toplamak ve bunları analiz etmek oldukça önemlidir. SEO araçları da rakip analizinde size veriler sunarak, rakiplerinizin arama motorları üzerinde ne tür çalışmalar yaptıklarını ve nasıl performansları olduklarını gösterir. Kullandıkları anahtar kelimeler, aramalardaki sıralamalar, sitenin aldığı link sayısı, tahmini trafik ölçümleri, backlinkler gibi birçok veriye bu araçlar üzerinden ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?

Rakip analizinde bu verilere ulaşmanız, kendi e-ticaret sitenizde yaptığınız çalışmalarla karşılaştırmalar yapmanızı sağlar. Rakiplerin iyi yaptıkları ya da verimli olmadıkları alanları görerek, bu alanlar üzerine çalışmalar yaparak SEO performansınızı artırabilir ve organik olarak daha fazla trafik almak için stratejiler belirleyebilirsiniz.

İlgili rehber: SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?

Zamandan ve paradan tasarruf edersiniz

SEO çalışmaları manuel olarak yapıldığında maliyetli olabileceği gibi fazla zaman ayrılmasına da ihtiyaç duyar. Zamanı iyi değerlendirmek ve hızlı bir şekilde doğru verilere ulaşabilmek manuel olarak yapıldığında çok da mümkün olmayabilir. Bu sebeple de SEO araçlarına yatırım yapmanız zamandan ve paradan tasarruf etmenize olanak saplayacaktır.

SEO araçları için aylık ya da yıllık ücretler ödersiniz. Bu ücretler karşılığında da hızlı bir şekilde sonuç alarak, takip etmeniz gereken metrikleri karşınızda görebilir ve bu analizlerinizi daha hızlı bir şekilde yapabilirsiniz. Bu yazılımlar aynı zamanda size raporlar sunduğu için, manuel olarak herhangi bir rapor hazırlamakla da uğraşmazsınız. Bu da sonuçlara daha hızlı bir şekilde ulaşmanızı sağlar.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik

Anahtar kelime analizleri ve içerik pazarlama için gerekli verileri bulabilirsiniz

SEO araçaları anahtar kelime önerileri, bu kelimelerin aylık aranma hacimleri ve trend olan kelime grupları gibi öneriler de sunmaktadır. Bu kelime grupları ve önerileri sayesinde e-ticaret sitenizde yapacağınız SEO çalışmalarıyla ilgili birçok fikir bulabilirsiniz.

Kelimelerin aranma hacimlerini ölçümleyerek, hangi anahtar kelimelerden daha fazla trafik alacağınızı görebilir ve bu kelime öbekleri üzerinde stratejilerinizi geliştirebilirsiniz. Bunun yanı sıra rakip firmalarında hangi anahtar kelime grupları üzerinde çalıştığını görmek kendi stratejileriniz için de önemlidir.

SEO araçları kelime öneriler yaptığı için, bu verileri içerik pazarlama çalışmalarınızda da kullanabilirsiniz. Blog ve video içerik fikirleriniz için aranma hacmi yüksek olan ve size organik olarak trafik sağlayabilecek kelime grupları üzerinde çalışmanız, içerik pazarlama çalışmalarınızın da daha verimli olmasını sağlayacaktır.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü

SEO metriklerinin ve performansının ölçümlenmesini sağlar

SEO performansı, web sitesindeki sayfaların arama motorlarındaki sıralamaları, alan adı gücü ve değeri gibi birçok metriğin hesaplanması gerekir. SEO araçları olmadan bu verileri doğru bir şekilde belirlemek pek de mümkün değildir. Bu sebeple de SEO araçları, ölçümlemeniz ve takip etmeniz gereken metrikleri size sunar ve bunları hızlı bir şekilde karşınıza sunarak, raporlamanıza olanak tanır. Düzenli raporlar oluşturarak, zaman içerisine e-ticaret sitenizin SEO performansının nasıl değiştiğini gözlemleyebilirsiniz.

Bu raporları inceleyerek, ilerleyen dönemler için de farklı SEO strateji ve taktikleri geliştirerek, rakiplerinizin önüne geçerek, SEO çalışmalarınızdan aldığınız yatırım getirisini artırabilirsiniz.

Yatırım getirinizi ölçümleyebilirsiniz

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi SEO araçları siz yatırım getirinizi de ölçümlemenizde yardımcı olur. Yıl içerisinde yaptığınız SEO çalışmaları sonrasında, bu çalışmalara ne kadarlık bir bütçe ayırdığınızı görebilir ve sonrasında da bu çalışmalardan ne kadarlık bir geri dönüşüm aldığınızı takip edebilirsiniz.

Bu araçları üzerindeki raporlar sayesinde aylık, çeyreklik ve yıllık olarak raporlar tutabilirsiniz. Dönemsel performans analizlerinin yanı sıra yıllık performans analizleri, yaptığınız yatırımlardan hangi dönemlerde daha fazla geri dönüş aldığınızı görmenizi sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir...
28 Eylül 2017
Sinan Oypan
E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır sorusu bugünlerde, tüketicilerin internetten alışveriş alışkanlıklarının değişmesiyle birçok kişinin aklına gelmekte. Başlangıç sürecinde atılması gereken birçok adım ve üzerinde karar verilmesi...
5 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitenizdeki sayfalarda oluşturduğunuz metinlerde başlıkları doğru bir şekilde kullanmanız oldukça önemlidir. Hem ziyaretçileri doğru şekilde içerikleri okumalarını sağlarken, doğru başlık etiket kullanımlarıyla...
2 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken kısıtlı bütçe girişimcileri en çok zorlayan konulardan birisi. İşe ve girişime göre ihtiyaç duyulan ofis alanı farklılık gösterebiliyor. Küçük girişimlerin birçoğu home ofice sisteminden yararlansa da belli bir...
27 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama çalışmaları, benlli bir sektöre ve hedef kitleye yönelmiş; niş işletmelerin, markalarını ve ürünlerini tanıtabilmeleiri için önemlidir. Dijital pazarlama çalışmalarınızı mevcut nişiniz üzerine odaklamak ve...
7 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasım ögeleri, e-ticaret sitenizde kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onların satın alma kararlarını etkilemede önemli bir rol oynar. Görselliğin günümüzde oldukça önemli olması ve görsel tasarım ögeleri ile...
1 Mart 2019
Sinan Oypan
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Online reklamların en büyük avantajlarından biri, reklam kampanyalarının hangi hedef kitlelere gösterileceğinin seçilebiliyor oluşudur. İstenilen profile ve hedef gruba yönelik reklam çalışmaları yapabiliyor olmak, reklam ve...
26 Aralık 2017
Sinan Oypan
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
İnternet sitelerinde genellikle kullanılan protokol HTTP’dir ve uzun süredir siteler bu protokolü kullanmaktaydılar. Ancak son dönemlerde daha güvenli veri transferinin sağlanması açısından HTTPS kullanımı da yaygınlaşmaya...
13 Haziran 2017
Sinan Oypan
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının artması Youtube gibi video platformlarının da reklam verenler ve firmalar için daha önemli hale gelmesini sağladı. Video içerik üretimi yapan firmalar Youtube üzerinden...
15 Mart 2018
Sinan Oypan
Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları
Responsive “duyarlı” anlamına gelen bir diğer adıyla mobil uyumlu tasarımdır. Masaüstü, tablet, cep telefonu fark etmeksizin her cihaza duyarlı davranan, otomatik olarak tüm cihazlarla uyumlu hale gelebilen tasarım şeklidir. ...
20 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken ve e-ticaret altyapı sağlayıcılarından e ticaret altyapı paketi alırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu mini rehberde. E ticaret altyapısı paketi seçiminde dikkat edilmesi...
26 Haziran 2018
Sinan Oypan
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. SEO nasıl yapılır? E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için...
3 Kasım 2017
Sinan Oypan