Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?

28 Haziran 2017
Sinan Oypan

Birçok firma bir ürün yaratmayı ya da piyasaya sürmeyi daha önemli olarak düşünse de aslında işin bir de marka yaratma süreci vardır ve bu daha da önemlidir. Markaya olan bağlılık bir ürüne olan bağlılıktan daha sağlamdır ve gerçekçidir.

Tüketiciler bir ürünün muadilini bulabilirler ve uygun fiyatlı olduğunda başka bir ürüne yönelebilirler; ancak bir marka yaratıldığında insanlar ürünlerine fiyatına bakmadan marka algısı nedeniyle bu markayı seçerler. Marka algısı yaratmak bu noktada, kendi fanlarını oluşturmayı sağlar ve bu da uzun vadede sadık müşteri kitlelerine ulaşılmasını sağlar.

Bir ürüne odaklanmak yerine marka algısına odaklanmak ve bir marka oluşturmak uzun vadeli başarıda daha ön plana çıkar. Bu rehberimizde de marka yaratmanın neden önemli olduğunu 5 maddede ele alacağız.

Bir marka olmak, tüketicilerdeki risk algısını azaltır

Tüketiciler daha önce duymadıkları bir firmanın ürünü almaktansa, güvendikleri bir markanın ürününü almayı tercih ederler. Çünkü bu markadan daha önce alışveriş yapmışlardır, markaya belli bir güven duyarlar. Bu da satın alma kararlarını doğrudan etkileyen bir faktördür.

Bilmedikleri bir firmadan alışveriş yapmak, bu firmanın ürünlerini almak tüketici için bir risktir ve çoğu zaman tüketiciler bu riske girmek istemezler. Bu sebeple de güvenilir bir markadan alışveriş yapmak onlar için bu risk faktörünü azaltmaktadır.

Marka olmak, satın alma karar sürecini kısaltır

Güven algısının yaratılmış olması ve tüketicilere belli bir standarta hizmet garantisi sunan firmalar söz konusu satın alma kararı olduğunda daha avantajlıdır. Tüketiciler farklı markaların farklı ürünlerini inceleseler dahi satın alma sırasında güvendikleri firmalara yönelmeyi tercih edeceklerdir. Daha önce duymadıkları bir ürüne para vermeden önce daha çok düşünürler; ancak güvendikleri ve bildikleri bir firmanın ürününü alırken, bu süreç daha da kısa olur.

Markalar insanlara değer katar

Marka algısı yaratıldığında tüketicilere bir değer de katılmaktadır. Sadece bir markanın ürününe sahip olmak bir statü belirtisi dahi olarak değerlendirilmektedir. Özellikle gençler arasında belli firmaların ürünlerini almak, popülerliği etkilemektedir. Bunun en net örneklerinden biri de Apple’ın ürünleridir. Sadece iPhone kullanan kişilerin sayısı bir hayli fazladır ve bu onlar için bir statü ve değer haline gelmiştir. iPhone satışa çıkmadan günler önce mağazaların kapılarında kuyruklar oluşmasının nedeni de Apple’ın yıllar içerisinde yarattığı bu marka algısıdır ve tüketicilere kattığı değerdir.

İnsanlar sadece belli markaların ürünlerini kullanarak, kim olduklarını yansıtmaya çalışır. Bu da markanın tüketicilere kattığı değerin bir örneğidir. Kendini bir markada bulmak ve bu markanın ürünlerini üzerinde taşıyarak ya da kullanarak kendini yansıtmak, markanın tüketiciler üzerinde yarattığı etki ile gerçekleşir.

Sadık müşteri kitleleri oluşturur

Marka yaratmak aynı zamanda sadık müşteri kitleleri oluşturmayı sağlar. Bir ürüne odaklanmak sadık kitlelere ulaşmayı mümkün kılmayabilir; ancak marka algısı ve markanın tüketicilere kattığı değer sadık müşteri kitleleri edinilmesini kolaylaştırır.

Markanın kattığı değerin yanı sıra, markanın sunduğu hizmet kalitesi, standart haline gelmiş çözümler ve teknik destekler de markanın gücünü artırır. Bir kez memnun ayrılan kişiler de uzun vadede başka markalarla çalışmak istemeyebilirler. Bu da sadık müşteri kitlelerinin yaratılmasına olanak sağlar.

Marka, tüketicilere paylaşmaları için bir neden verir

Daha önce bilmediğiniz bir markanın daha önce kullanmadığınız bir ürününü arkadaşlarınızla ya da sosyal ağlarda paylaşmak istemeyebilirsiniz. Fakat bilinen bir markanın ürünlerine sahip olmanın verdiği mutluluk ve haz hissiyatı, bu ürünleri ve markayı başkalarıyla da paylaşma isteği uyandırabilir.

Özellikle sosyal ağlarda markalarla ilgili paylaşımlar yapılmasının sebebi de budur. Kullanıcılar kendilerine katılan değeri ve markanın yarattığı statü duygusunu çevreleriyle paylaşmak isterler.

Marka olmadan bu paylaşımları tüketicilere kendi istekleriyle yaptırmak pek mümkün olmaz. Tüketici hem sahip olduğunu ürüne duyduğu mutlulu paylaşırken hem de hissettiklerini paylaşmış olur. Bu açıdan bakıldığında bir marka algısı yaratmak, marka bilinirliğinin de artırılmasında büyük rol oynar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir? E-posta pazarlamada video içerik kullanımı ile ilgili dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Bu ve e-posta pazarlamada video kullanımı ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu...
24 Ekim 2017
Sinan Oypan
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret sektöründe yer alan firmalar birçok kampanya çalışmasına girmeye başlıyor. Henüz yılbaşı ile ilgili kampanyaları çok fazla görmüyor olsak da öncesinde bu çalışmalar için...
19 Kasım 2016
Sinan Oypan
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi...
21 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner reklamları, farklı yayıncıların siteleri üzerinden kendi sitenize trafik çekmek ya da retargeting reklamlarla sitenizi terk edenleri tekrar sitenize yönlendirmek için etkili çözümler arasındadır. Banner tasarımları...
16 Ağustos 2019
Sinan Oypan
B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Ana sayfa tasarımları her web site için oldukça önemlidir. Ziyaretçilerin ilk teması çoğunlukla web sitelerin ana sayfalarıyla olur ve bu sebeple de ana sayfa üzerindeki unsurlar daha kritik bir rol oynar. Ziyaretçileri site üzerinde...
6 Şubat 2018
Sinan Oypan
Kendi İşini Kuracak Kişilerin Mutlaka Alması Gereken 5 Eğitim
Sıfırdan Kendi İşini Kurma Sürecinde En Çok Yapılan Hatalar Nelerdir? Sıfırdan kendi işini kurmak birçok kişinin hayalini kurduğu ya da yapmayı planladığı bir hedef olarak gittikçe daha popüler hale geliyor. Özellikle pandemi...
21 Ocak 2021
Markethinkers
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018 yılında da marketing için önemli bir yere sahip. Çünkü yıllar geçse dahi pazarlama tarafında gücünü kaybetmeyen alanlardan biri de e-posta pazarlama. E-ticaret firmalarının en sık kullandıkları ve...
4 Aralık 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Bir e-ticaret sitesi kurarak internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolay olmaya başladı. Kendi işini kurmak isteyenler, dropshipping ya da kendi ürünlerini üreterek kendi hayallerini hayata geçirebiliyor. Ancak bir yandan da...
14 Eylül 2018
Sinan Oypan