Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?

28 Haziran 2017
Sinan Oypan

Birçok firma bir ürün yaratmayı ya da piyasaya sürmeyi daha önemli olarak düşünse de aslında işin bir de marka yaratma süreci vardır ve bu daha da önemlidir. Markaya olan bağlılık bir ürüne olan bağlılıktan daha sağlamdır ve gerçekçidir.

Tüketiciler bir ürünün muadilini bulabilirler ve uygun fiyatlı olduğunda başka bir ürüne yönelebilirler; ancak bir marka yaratıldığında insanlar ürünlerine fiyatına bakmadan marka algısı nedeniyle bu markayı seçerler. Marka algısı yaratmak bu noktada, kendi fanlarını oluşturmayı sağlar ve bu da uzun vadede sadık müşteri kitlelerine ulaşılmasını sağlar.

Bir ürüne odaklanmak yerine marka algısına odaklanmak ve bir marka oluşturmak uzun vadeli başarıda daha ön plana çıkar. Bu rehberimizde de marka yaratmanın neden önemli olduğunu 5 maddede ele alacağız.

Bir marka olmak, tüketicilerdeki risk algısını azaltır

Tüketiciler daha önce duymadıkları bir firmanın ürünü almaktansa, güvendikleri bir markanın ürününü almayı tercih ederler. Çünkü bu markadan daha önce alışveriş yapmışlardır, markaya belli bir güven duyarlar. Bu da satın alma kararlarını doğrudan etkileyen bir faktördür.

Bilmedikleri bir firmadan alışveriş yapmak, bu firmanın ürünlerini almak tüketici için bir risktir ve çoğu zaman tüketiciler bu riske girmek istemezler. Bu sebeple de güvenilir bir markadan alışveriş yapmak onlar için bu risk faktörünü azaltmaktadır.

Marka olmak, satın alma karar sürecini kısaltır

Güven algısının yaratılmış olması ve tüketicilere belli bir standarta hizmet garantisi sunan firmalar söz konusu satın alma kararı olduğunda daha avantajlıdır. Tüketiciler farklı markaların farklı ürünlerini inceleseler dahi satın alma sırasında güvendikleri firmalara yönelmeyi tercih edeceklerdir. Daha önce duymadıkları bir ürüne para vermeden önce daha çok düşünürler; ancak güvendikleri ve bildikleri bir firmanın ürününü alırken, bu süreç daha da kısa olur.

Markalar insanlara değer katar

Marka algısı yaratıldığında tüketicilere bir değer de katılmaktadır. Sadece bir markanın ürününe sahip olmak bir statü belirtisi dahi olarak değerlendirilmektedir. Özellikle gençler arasında belli firmaların ürünlerini almak, popülerliği etkilemektedir. Bunun en net örneklerinden biri de Apple’ın ürünleridir. Sadece iPhone kullanan kişilerin sayısı bir hayli fazladır ve bu onlar için bir statü ve değer haline gelmiştir. iPhone satışa çıkmadan günler önce mağazaların kapılarında kuyruklar oluşmasının nedeni de Apple’ın yıllar içerisinde yarattığı bu marka algısıdır ve tüketicilere kattığı değerdir.

İnsanlar sadece belli markaların ürünlerini kullanarak, kim olduklarını yansıtmaya çalışır. Bu da markanın tüketicilere kattığı değerin bir örneğidir. Kendini bir markada bulmak ve bu markanın ürünlerini üzerinde taşıyarak ya da kullanarak kendini yansıtmak, markanın tüketiciler üzerinde yarattığı etki ile gerçekleşir.

Sadık müşteri kitleleri oluşturur

Marka yaratmak aynı zamanda sadık müşteri kitleleri oluşturmayı sağlar. Bir ürüne odaklanmak sadık kitlelere ulaşmayı mümkün kılmayabilir; ancak marka algısı ve markanın tüketicilere kattığı değer sadık müşteri kitleleri edinilmesini kolaylaştırır.

Markanın kattığı değerin yanı sıra, markanın sunduğu hizmet kalitesi, standart haline gelmiş çözümler ve teknik destekler de markanın gücünü artırır. Bir kez memnun ayrılan kişiler de uzun vadede başka markalarla çalışmak istemeyebilirler. Bu da sadık müşteri kitlelerinin yaratılmasına olanak sağlar.

Marka, tüketicilere paylaşmaları için bir neden verir

Daha önce bilmediğiniz bir markanın daha önce kullanmadığınız bir ürününü arkadaşlarınızla ya da sosyal ağlarda paylaşmak istemeyebilirsiniz. Fakat bilinen bir markanın ürünlerine sahip olmanın verdiği mutluluk ve haz hissiyatı, bu ürünleri ve markayı başkalarıyla da paylaşma isteği uyandırabilir.

Özellikle sosyal ağlarda markalarla ilgili paylaşımlar yapılmasının sebebi de budur. Kullanıcılar kendilerine katılan değeri ve markanın yarattığı statü duygusunu çevreleriyle paylaşmak isterler.

Marka olmadan bu paylaşımları tüketicilere kendi istekleriyle yaptırmak pek mümkün olmaz. Tüketici hem sahip olduğunu ürüne duyduğu mutlulu paylaşırken hem de hissettiklerini paylaşmış olur. Bu açıdan bakıldığında bir marka algısı yaratmak, marka bilinirliğinin de artırılmasında büyük rol oynar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Görsel SEO Optimizasyonu
Görsel SEO optimizasyonu yaparak; e-ticaret sitenizdeki görsellerin arama motorlarına uyumlu hale getirmek için kullanacağınız SEO taktikleri, organik olarak görsel aramalarından trafik çekmenizi sağlarken, aynı zamanda...
2 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
Twitter kullanımı, günümüzde e-ticaret firmaları için halen önemli sosyal medya pazarlama çalışmalarından biri. Özellikle Instagram öncesinde oldukça popüler olan; ancak sonrasında popülerliği biraz azalmış olan bir platform...
17 Haziran 2019
Sinan Oypan
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler...
29 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için pazarlama stratejileri, geri dönüşümlerini artırarak markalarını büyütmeleri için oldukça önemlidir. Doğru kanallar üzerinden doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, dijital pazarlama taktikleri ile...
13 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekmek, etkileşimlerinizi artıracağı gibi yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olarak, marka imajınızı güçlendirir. Video içeriklere olan talebin artışta olması, sosyal ağlar üzerinde de video...
15 Mart 2020
Sinan Oypan
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Günümüzde mobile uyumluluk artık bir standart haline gelmeye başlıyor. Arama motorlarının mobile uyumlu sitelere daha fazla öncelik tanıyor olmasının yanı sıra kullanıcıların mobil cihaz kullanımlarının artması ve...
14 Nisan 2017
Sinan Oypan
Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?
Instagram’da satış yapma fikri birçok kişinin son dönemlerde yoğunlaştığı iş fikirlerinden biri haline geldi. Instagram’ın popülerleşmesi ve reklam modellerinin gelişmesiyle beraber bu platform bir satış kanalı haline gelmeye...
5 Aralık 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları
Fiziki mağazanızı internete taşıyarak yeni ve daha geniş hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Bir internet sitesi kurup, ürünlerinizi buraya yerleştirdiğinizde e-ticarete ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Sitenin altyapı işlerini...
23 Haziran 2016
Sinan Oypan
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyaları, Google üzerinden sitenize trafik çekmek ve ürün satışı yapmak için oldukça önemlidir. E-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir reklam aracı olan Adwords, doğru kullanıldığında marka ve ürün...
7 Şubat 2017
Sinan Oypan