fbpx

Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?

28 Haziran 2017
Sinan Oypan
Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?

Birçok firma bir ürün yaratmayı ya da piyasaya sürmeyi daha önemli olarak düşünse de aslında işin bir de marka yaratma süreci vardır ve bu daha da önemlidir. Markaya olan bağlılık bir ürüne olan bağlılıktan daha sağlamdır ve gerçekçidir.

Tüketiciler bir ürünün muadilini bulabilirler ve uygun fiyatlı olduğunda başka bir ürüne yönelebilirler; ancak bir marka yaratıldığında insanlar ürünlerine fiyatına bakmadan marka algısı nedeniyle bu markayı seçerler. Marka algısı yaratmak bu noktada, kendi fanlarını oluşturmayı sağlar ve bu da uzun vadede sadık müşteri kitlelerine ulaşılmasını sağlar.

Bir ürüne odaklanmak yerine marka algısına odaklanmak ve bir marka oluşturmak uzun vadeli başarıda daha ön plana çıkar. Bu rehberimizde de marka yaratmanın neden önemli olduğunu 5 maddede ele alacağız.

Bir marka olmak, tüketicilerdeki risk algısını azaltır

Tüketiciler daha önce duymadıkları bir firmanın ürünü almaktansa, güvendikleri bir markanın ürününü almayı tercih ederler. Çünkü bu markadan daha önce alışveriş yapmışlardır, markaya belli bir güven duyarlar. Bu da satın alma kararlarını doğrudan etkileyen bir faktördür.

Bilmedikleri bir firmadan alışveriş yapmak, bu firmanın ürünlerini almak tüketici için bir risktir ve çoğu zaman tüketiciler bu riske girmek istemezler. Bu sebeple de güvenilir bir markadan alışveriş yapmak onlar için bu risk faktörünü azaltmaktadır.

Marka olmak, satın alma karar sürecini kısaltır

Güven algısının yaratılmış olması ve tüketicilere belli bir standarta hizmet garantisi sunan firmalar söz konusu satın alma kararı olduğunda daha avantajlıdır. Tüketiciler farklı markaların farklı ürünlerini inceleseler dahi satın alma sırasında güvendikleri firmalara yönelmeyi tercih edeceklerdir. Daha önce duymadıkları bir ürüne para vermeden önce daha çok düşünürler; ancak güvendikleri ve bildikleri bir firmanın ürününü alırken, bu süreç daha da kısa olur.

Markalar insanlara değer katar

Marka algısı yaratıldığında tüketicilere bir değer de katılmaktadır. Sadece bir markanın ürününe sahip olmak bir statü belirtisi dahi olarak değerlendirilmektedir. Özellikle gençler arasında belli firmaların ürünlerini almak, popülerliği etkilemektedir. Bunun en net örneklerinden biri de Apple’ın ürünleridir. Sadece iPhone kullanan kişilerin sayısı bir hayli fazladır ve bu onlar için bir statü ve değer haline gelmiştir. iPhone satışa çıkmadan günler önce mağazaların kapılarında kuyruklar oluşmasının nedeni de Apple’ın yıllar içerisinde yarattığı bu marka algısıdır ve tüketicilere kattığı değerdir.

İnsanlar sadece belli markaların ürünlerini kullanarak, kim olduklarını yansıtmaya çalışır. Bu da markanın tüketicilere kattığı değerin bir örneğidir. Kendini bir markada bulmak ve bu markanın ürünlerini üzerinde taşıyarak ya da kullanarak kendini yansıtmak, markanın tüketiciler üzerinde yarattığı etki ile gerçekleşir.

Sadık müşteri kitleleri oluşturur

Marka yaratmak aynı zamanda sadık müşteri kitleleri oluşturmayı sağlar. Bir ürüne odaklanmak sadık kitlelere ulaşmayı mümkün kılmayabilir; ancak marka algısı ve markanın tüketicilere kattığı değer sadık müşteri kitleleri edinilmesini kolaylaştırır.

Markanın kattığı değerin yanı sıra, markanın sunduğu hizmet kalitesi, standart haline gelmiş çözümler ve teknik destekler de markanın gücünü artırır. Bir kez memnun ayrılan kişiler de uzun vadede başka markalarla çalışmak istemeyebilirler. Bu da sadık müşteri kitlelerinin yaratılmasına olanak sağlar.

Marka, tüketicilere paylaşmaları için bir neden verir

Daha önce bilmediğiniz bir markanın daha önce kullanmadığınız bir ürününü arkadaşlarınızla ya da sosyal ağlarda paylaşmak istemeyebilirsiniz. Fakat bilinen bir markanın ürünlerine sahip olmanın verdiği mutluluk ve haz hissiyatı, bu ürünleri ve markayı başkalarıyla da paylaşma isteği uyandırabilir.

Özellikle sosyal ağlarda markalarla ilgili paylaşımlar yapılmasının sebebi de budur. Kullanıcılar kendilerine katılan değeri ve markanın yarattığı statü duygusunu çevreleriyle paylaşmak isterler.

Marka olmadan bu paylaşımları tüketicilere kendi istekleriyle yaptırmak pek mümkün olmaz. Tüketici hem sahip olduğunu ürüne duyduğu mutlulu paylaşırken hem de hissettiklerini paylaşmış olur. Bu açıdan bakıldığında bir marka algısı yaratmak, marka bilinirliğinin de artırılmasında büyük rol oynar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem
Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem
İş yerlerindeki toplantılar kimi zaman mesai saatlerinin büyük bir bölümünü kaplayabiliyor ve haliyle de bu toplantılar iş verimliliğinin düşmesine neden oluyor. Düzenlenen çoğu toplantı aslında gerektiğinden fazla sürüyor...
13 Eylül 2016
Sinan Oypan
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konular arasında yer aldığı gibi yakından da takip edilmesi gereken bir konudur. Nakit akışı, belli bir zaman dilimi içerisinde şirketin...
27 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette firmaların özellikle üzerinde durmalarında gereken unsurlardan biri de paket tasarımlarıdır. Ürünün nasıl paketlendiğinin yanı sıra bu paketin nasıl bir tasarımının olduğu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizi...
14 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye...
15 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi...
29 Ocak 2018
Sinan Oypan
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Instagram hesap yönetimi, doğru yapıldığında yeni kitlelere ulaşılmasını sağlarken, bir topluluk oluşturmaya ve pazarlama çalışmalarından daha fazla verim alınmasına yardımcı olur. Ancak markalar bazen deneyimsizlikten bazen de...
15 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Tüm web sitelerinde olduğu gibi e-ticaret sitelerinde de trafik detaylarını görebilmek son derece önemlidir. Bunun için kullanabileceğiniz pek çok farklı ve ücretsiz araç bulunuyor. Hemen hepsinde tek yapmanız gereken basit bir kodu...
26 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları
Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları
Bugünlerde şirketler uzaktan çalışma yöntemine geçmeye başladılar ve ortak çalışma alanı yönetimi de önemli konular arasında yer alıyor. Uzaktan ortak çalışma sistemi üzerine geliştirmeler yapmak ve şirket çalışanlarını...
2 Nisan 2020
Sinan Oypan
2021'de E-ticarette En Çok Satılması Beklenen Ürünler
2021'de E-ticarette En Çok Satılması Beklenen Ürünler
E-ticarette sabit fikirlere yer yoktur. Değişimin ve gelişimin böylesine hızlı olduğu bir alanda yerinde saymak ile geri gitmek aynı anlama gelir. Dolayısıyla sürekli araştırmanız ve öğrenmeniz gerekir. Hangi ürünün daha çok...
23 Şubat 2021
Markethinkers
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber markalar sosyal medya yönetimi ile etkileşimlerini artırarak, yıl sonu satışlarını artıracak çalışmalarını planlamaya başlıyor. Bu süreçte sosyal medya yönetimi oldukça önemli; çünkü...
19 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarete müşteri yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede ve sosyal kanıt için önemli bir konudur. Müşteri yorumları edinmek ve site üzerindeki yorum sayısını artırmak, sitenizi ziyaret edenlerin ürün ve...
18 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
16 Şubat 2019
Sinan Oypan