Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?

28 Haziran 2017
Sinan Oypan
Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?

Birçok firma bir ürün yaratmayı ya da piyasaya sürmeyi daha önemli olarak düşünse de aslında işin bir de marka yaratma süreci vardır ve bu daha da önemlidir. Markaya olan bağlılık bir ürüne olan bağlılıktan daha sağlamdır ve gerçekçidir.

Tüketiciler bir ürünün muadilini bulabilirler ve uygun fiyatlı olduğunda başka bir ürüne yönelebilirler; ancak bir marka yaratıldığında insanlar ürünlerine fiyatına bakmadan marka algısı nedeniyle bu markayı seçerler. Marka algısı yaratmak bu noktada, kendi fanlarını oluşturmayı sağlar ve bu da uzun vadede sadık müşteri kitlelerine ulaşılmasını sağlar.

Bir ürüne odaklanmak yerine marka algısına odaklanmak ve bir marka oluşturmak uzun vadeli başarıda daha ön plana çıkar. Bu rehberimizde de marka yaratmanın neden önemli olduğunu 5 maddede ele alacağız.

Bir marka olmak, tüketicilerdeki risk algısını azaltır

Tüketiciler daha önce duymadıkları bir firmanın ürünü almaktansa, güvendikleri bir markanın ürününü almayı tercih ederler. Çünkü bu markadan daha önce alışveriş yapmışlardır, markaya belli bir güven duyarlar. Bu da satın alma kararlarını doğrudan etkileyen bir faktördür.

Bilmedikleri bir firmadan alışveriş yapmak, bu firmanın ürünlerini almak tüketici için bir risktir ve çoğu zaman tüketiciler bu riske girmek istemezler. Bu sebeple de güvenilir bir markadan alışveriş yapmak onlar için bu risk faktörünü azaltmaktadır.

Marka olmak, satın alma karar sürecini kısaltır

Güven algısının yaratılmış olması ve tüketicilere belli bir standarta hizmet garantisi sunan firmalar söz konusu satın alma kararı olduğunda daha avantajlıdır. Tüketiciler farklı markaların farklı ürünlerini inceleseler dahi satın alma sırasında güvendikleri firmalara yönelmeyi tercih edeceklerdir. Daha önce duymadıkları bir ürüne para vermeden önce daha çok düşünürler; ancak güvendikleri ve bildikleri bir firmanın ürününü alırken, bu süreç daha da kısa olur.

Markalar insanlara değer katar

Marka algısı yaratıldığında tüketicilere bir değer de katılmaktadır. Sadece bir markanın ürününe sahip olmak bir statü belirtisi dahi olarak değerlendirilmektedir. Özellikle gençler arasında belli firmaların ürünlerini almak, popülerliği etkilemektedir. Bunun en net örneklerinden biri de Apple’ın ürünleridir. Sadece iPhone kullanan kişilerin sayısı bir hayli fazladır ve bu onlar için bir statü ve değer haline gelmiştir. iPhone satışa çıkmadan günler önce mağazaların kapılarında kuyruklar oluşmasının nedeni de Apple’ın yıllar içerisinde yarattığı bu marka algısıdır ve tüketicilere kattığı değerdir.

İnsanlar sadece belli markaların ürünlerini kullanarak, kim olduklarını yansıtmaya çalışır. Bu da markanın tüketicilere kattığı değerin bir örneğidir. Kendini bir markada bulmak ve bu markanın ürünlerini üzerinde taşıyarak ya da kullanarak kendini yansıtmak, markanın tüketiciler üzerinde yarattığı etki ile gerçekleşir.

Sadık müşteri kitleleri oluşturur

Marka yaratmak aynı zamanda sadık müşteri kitleleri oluşturmayı sağlar. Bir ürüne odaklanmak sadık kitlelere ulaşmayı mümkün kılmayabilir; ancak marka algısı ve markanın tüketicilere kattığı değer sadık müşteri kitleleri edinilmesini kolaylaştırır.

Markanın kattığı değerin yanı sıra, markanın sunduğu hizmet kalitesi, standart haline gelmiş çözümler ve teknik destekler de markanın gücünü artırır. Bir kez memnun ayrılan kişiler de uzun vadede başka markalarla çalışmak istemeyebilirler. Bu da sadık müşteri kitlelerinin yaratılmasına olanak sağlar.

Marka, tüketicilere paylaşmaları için bir neden verir

Daha önce bilmediğiniz bir markanın daha önce kullanmadığınız bir ürününü arkadaşlarınızla ya da sosyal ağlarda paylaşmak istemeyebilirsiniz. Fakat bilinen bir markanın ürünlerine sahip olmanın verdiği mutluluk ve haz hissiyatı, bu ürünleri ve markayı başkalarıyla da paylaşma isteği uyandırabilir.

Özellikle sosyal ağlarda markalarla ilgili paylaşımlar yapılmasının sebebi de budur. Kullanıcılar kendilerine katılan değeri ve markanın yarattığı statü duygusunu çevreleriyle paylaşmak isterler.

Marka olmadan bu paylaşımları tüketicilere kendi istekleriyle yaptırmak pek mümkün olmaz. Tüketici hem sahip olduğunu ürüne duyduğu mutlulu paylaşırken hem de hissettiklerini paylaşmış olur. Bu açıdan bakıldığında bir marka algısı yaratmak, marka bilinirliğinin de artırılmasında büyük rol oynar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmalarınızı nasıl yapabileceğiniz konusuna giriş yapmıştık ve planlama, bütçe dağıtımı ve sosyal medya reklamları yönetimi ile ilgili bilgileri sizinle...
4 Şubat 2017
Sinan Oypan
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Online alışveriş her geçen gün artarken e-ticaret pazarı da sektör çeşitliliğini artırmaya başlıyor. Bunlardan biri de “kendin yap” ingilizce tabiriyle DIY (Do It Yourself) sektörü… Özellikle son zamanlarda, pandeminin...
28 Ağustos 2020
IdeaSoft
Alibaba ve AliExpress Satış Yapmak Rehberi 2021
Alibaba ve AliExpress Satış Yapmak Rehberi 2021
AliExpress satış yapmak / Alibaba satış yapmak rehberimize hoşgeldiniz. Alibaba mağaza açmak / aliexpress mağaza açma diğer bir deyişle Alibaba dükkan açmak / AliExpress dükkan açmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasıyla ilgili daha önceki yazılarımızda marka bilinirliğinden de sıkça bahsetmiştik. Sosyal medyanın marka bilinirliğini artırma konusunda markalara nasıl yardımcı olduğundan ve markaların bu özellik...
20 Şubat 2017
Sinan Oypan
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler...
29 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları, son dönemlerde kullanıcılarla etkileşime girmek ve onlara belli konularda bilgi vermek için oldukça popüler. Video içeriklerin etkileşimlerinin yüksek olmasının yanı sıra yeni kitlelere ulaşma, SEO, marka ve...
13 Mart 2020
Sinan Oypan
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
E-ticarette etkili bir tedarik zinciri yönetimi yapmak, uzun vadede sektörde başarılı olmanın sırlarından biri olarak öne çıkmakta. Ürün tedariklerinin etkin bir şekilde yapılması, ürünlerin tüketicilere sorunsuz ve hızlı bir...
30 Aralık 2020
Sinan Oypan
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nedir? Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok, Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabını bu yazımızda. Facebook...
8 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Blog Nedir?
Blog Nedir?
İnternet ortaya çıktığında, kullanıcıların genellikle pasif pozisyonda kaldığı bir mecraydı. İçeriğindeki uçsuz bucaksız bilgi havuzu, sadece okunabilen, bakılabilen, izlenebilen ya da dinlenebilen bir yapıdaydı. Bu hâliyle de...
3 Eylül 2021
Markethinkers
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarete müşteri yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede ve sosyal kanıt için önemli bir konudur. Müşteri yorumları edinmek ve site üzerindeki yorum sayısını artırmak, sitenizi ziyaret edenlerin ürün ve...
18 Haziran 2019
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin