Ne zaman e-posta göndermelisiniz?

25 Şubat 2017
Sinan Oypan

Ne zaman e-posta göndermelisiniz, ne zaman e-posta göndermemelisiniz; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta kampanyaları e-ticaret firmalarının bir numaralı pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara doğrudan ulaşma fırsatı olmasının yanı sıra geri dönüşüm oranlarının da en yüksek olduğu pazarlama yöntemlerinden biri olduğu için firmalar tarafından sıklıkla kullanılıyor.

Ancak bir e-ticaret firması olarak müşterilerinize ne zaman e-posta göndermeniz ve ne zaman göndermemeniz gerektiğini bilmeniz gerekiyor. E-postalarınızın spam gibi görünmesi marka algınızda olumsuz düşüncelere neden olacağı için bu kampanya yönetimlerini yaparken bir hayli dikkatli olmanızda fayda var.

Tüketicileri sıkmak ve onlara devamlı e-posta gönderimi yapmak, abonelerinizin e-posta listenizden çıkmalarına neden olabileceği gibi markanıza olan bakış açısını da olumsuz etkileyecektir. Peki, kullanıcılara ne zaman gönderi yapıp ne zaman yapmamanıza nasıl karar vereceksiniz?

Ne zaman e-posta göndermelisiniz?

Yeni aboneler için hoşgeldin e-postaları

E-posta listenize kayıt olan yeni abonelerinize karşılama amaçlı bir hoşgeldin e-postası gönderebilirsiniz. Bu e-postada onlara teşekkür edebilir, abone oldukları için hangi avantajlardan yararlanacaklarını onlara bildirebilir ve hangi sıklıkta ve amaçla e-posta alacaklarını onlara bildirebilirsiniz.

Detaylı bilgi için: “İyi bir hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?” ve “E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?” isimli rehberlerimize bakabilirsiniz.

Satış sonrası e-postaları

Satış yaptıktan sonra tüketicilere satın aldıkları ürünlerle ilgili fatura ve sipariş detaylarını içeren e-postalar göndermeniz gerekiyor; ancak satın alma işleminden ve ürün tesliminden birkaç gün sonra da siparişi takip eden satış sonrası e-postaları gönderebilirsiniz.

Bu e-postalarda müşterinizin alışveriş deneyimini, ürün hakkındaki düşüncelerini ve genel olarak aldığı hizmetten memnun olup olmadığını sorabilirsiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için Satış sonrasında etkileşiminiz artıracak e-posta pazarlama çalışmaları isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Sepeti terk edenler için e-postalar

Tüketicilerin büyük bir bölümü bir e-ticaret sitesine girer, sepetlerine bir ürün ekler ve satın alma işlemini tamamlamadan siteyi terk eder. Bu durumda bu tüketicilerin sepete ekledikleri ürünleri bir geri dönüşüme çeviremeyebilirsiniz. Fakat sepeti terk eden aboneleriniz için e-posta gönderimleri yapabilirsiniz.

Tüketici sepete bir ürün ekledikten ve satın alma işlemini yapmadıktan belli bir süre sonra ona hatırlatma e-posta göndermek, bu kişileri tekrar siteye çekmek için iyi bir yöntemdir. Yapılan araştırmalar kendilerine hatırlatma e-postası gönderilen tüketicilerin, sepette bıraktıkları ürünleri satın almak için tekrar e-ticaret sitesini ziyaret ettiklerini gösteriyor. Bu konu ile ilgili bilgi almak için Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz? isimli rehberimize göz atabilirsiniz.

Ürün ve kampanya duyuru e-postaları

E-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırdıkları e-posta türlerinden biri de ürün ve kampanya duyuruları oluyor. Sitenize yeni eklediğiniz ürünlerle ilgili tanıtım ve bilgilendirme e-postaları gönderebilirsiniz.

Özel günlerde ya da belli ürün kategorilerinde yaptığınız kampanyalar için de abonelerinize e-postalar gönderebilirsiniz.

“Ne

Ne zaman e-posta gönderimi yapmamalısınız?

Sunacak yeni bir içeriğiniz yoksa

E-posta kampanyaları oluşturmanın amacı tüketicilere yeni bir şeyler sunmaktır. Hatırlatma ya da satış sonrası e-postalarda olduğu gibi belli bir amaç için kullanıcılardan geri dönüş almayı beklediğiniz zamanlarda e-posta gönderimi yapmak doğru bir davranıştır.

Ancak tüketicilere sunabilecek yeni bir şeyinizin olmadığı zamanlarda, sırf e-posta gönderimi yapmak için bu çalışmaları yapmak, gönderilerinizin spam olarak algılanmasına neden olabilir.

Yeni bir ürün ya da kampanyanız bulunmuyorsa, bir blog içeriği hazırlayarak bir duyuru yapmayacaksanız ve elinizde yeni bir şey yoksa e-posta gönderimleri yapmaktan kaçınmamalısınız.

Aynı içerikleri ve ürünleri tekrar tekrar tüketicilere göndermek e-postalarınızın spam gibi görünmesine neden olacağı için, marka algınızı olumsuz bir şekilde etkileyecektir. E-posta gönderim sıklığı ile ilgili detaylı bilgi almak için de E-postalarınızı hangi sıklıkta göndermelisiniz?" isimli rehberimzie bakabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
Snapchat video fikirleri ile bu platformda markanız ve ürünlerinizle ilgilenebilecek genç kitlelere ulaşabilir ve onlarla etkileşime geçebilirsiniz. Farklı içerik türlerini denemek ve ilgi çekici video içerikler hazırlamanız,...
30 Eylül 2020
Sinan Oypan
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
Günümüzde bir e-ticaret sitesi kurmak tek başına yeterli değil, işinizi büyütmek için doğru adımları atmanız, sitenizi iyi tasarlamanız, altyapınızı iyi kurmanız gerekir. Büyük ve başarılı e-ticaret siteleri bunları iyi...
26 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
Yeni yıla son bir hafta kalmışken, artık yeni yıl için stratejilerinizi netleştirmeniz ve yeni yıl için e-ticaret sitenizi hazır hale getirmeniz gerekiyor. Yılbaşı kampanyalarının ardından da e-ticaret siteniz üzerinden daha iyi...
25 Aralık 2017
Sinan Oypan
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmeleri, e-ticaret şirketine ya da yeni iş fikrine nakit akışı sağlamak ve işini büyütmek isteyen girişimciler için oldukça önemli. Melek yatırımcılardan alınacak yatırım ile bu iş fikri hayata...
11 Mart 2020
Sinan Oypan
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
27 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
Fiziki mağazalar, e-ticaret firmalarından birçok konuda ders alabilecekleri gibi, e-ticaret siteleri de fiziki mağaza yönetimi konusundan birçok şey öğrenebilir. Fiziki mağaza yönetimi, e-ticarete kıyasla çok uzun süredir yapılmakta...
28 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Marka logosu, markalaşma sürecinde bir firma için gerekli olduğu gibi bu logo markanın kimliğini de yansıttığı için de önemlidir. Logonun akılda kalıcı olması, tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlarken, markanızın...
29 Haziran 2020
Sinan Oypan
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing çalışmaları oldukça etkili yöntemlerden biri. Takipçi sayısını artırmanın yanı sıra bu çalışmalar, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşma...
21 Ocak 2019
Sinan Oypan
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog’da video kullanmak, içeriği ziyaret edenlerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, video kullanımı bu içeriğe olan ilgiyi de artırır. Video içeriklerin popülerleşmesi, blog yazılarına olan ilgiyi biraz...
11 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
Kimi firmalar için belli sezonlar satışların normalden daha fazla artış göstermesine neden olabiliyor. Bu tür durumlarda da e-ticaret firmalarının kargo yönetimi konusunda ekstra çalışmalar yapmaları ve bu yönetim sürecini iyi...
20 Ekim 2018
Sinan Oypan
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmaları, doğru stratejiler ve içeriklerle yapıldığında e-ticaret firmalarına yüksek geri dönüşümler sağlar. Eposta pazarlama çalışmaları da zaman içerisinde değişim göstermeye başladığı için,...
30 Nisan 2019
Sinan Oypan