Ne zaman e-posta göndermelisiniz?

25 Şubat 2017
Sinan Oypan

Ne zaman e-posta göndermelisiniz, ne zaman e-posta göndermemelisiniz; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta kampanyaları e-ticaret firmalarının bir numaralı pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara doğrudan ulaşma fırsatı olmasının yanı sıra geri dönüşüm oranlarının da en yüksek olduğu pazarlama yöntemlerinden biri olduğu için firmalar tarafından sıklıkla kullanılıyor.

Ancak bir e-ticaret firması olarak müşterilerinize ne zaman e-posta göndermeniz ve ne zaman göndermemeniz gerektiğini bilmeniz gerekiyor. E-postalarınızın spam gibi görünmesi marka algınızda olumsuz düşüncelere neden olacağı için bu kampanya yönetimlerini yaparken bir hayli dikkatli olmanızda fayda var.

Tüketicileri sıkmak ve onlara devamlı e-posta gönderimi yapmak, abonelerinizin e-posta listenizden çıkmalarına neden olabileceği gibi markanıza olan bakış açısını da olumsuz etkileyecektir. Peki, kullanıcılara ne zaman gönderi yapıp ne zaman yapmamanıza nasıl karar vereceksiniz?

Ne zaman e-posta göndermelisiniz?

Yeni aboneler için hoşgeldin e-postaları

E-posta listenize kayıt olan yeni abonelerinize karşılama amaçlı bir hoşgeldin e-postası gönderebilirsiniz. Bu e-postada onlara teşekkür edebilir, abone oldukları için hangi avantajlardan yararlanacaklarını onlara bildirebilir ve hangi sıklıkta ve amaçla e-posta alacaklarını onlara bildirebilirsiniz.

Detaylı bilgi için: “İyi bir hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?” ve “E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?” isimli rehberlerimize bakabilirsiniz.

Satış sonrası e-postaları

Satış yaptıktan sonra tüketicilere satın aldıkları ürünlerle ilgili fatura ve sipariş detaylarını içeren e-postalar göndermeniz gerekiyor; ancak satın alma işleminden ve ürün tesliminden birkaç gün sonra da siparişi takip eden satış sonrası e-postaları gönderebilirsiniz.

Bu e-postalarda müşterinizin alışveriş deneyimini, ürün hakkındaki düşüncelerini ve genel olarak aldığı hizmetten memnun olup olmadığını sorabilirsiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için Satış sonrasında etkileşiminiz artıracak e-posta pazarlama çalışmaları isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Sepeti terk edenler için e-postalar

Tüketicilerin büyük bir bölümü bir e-ticaret sitesine girer, sepetlerine bir ürün ekler ve satın alma işlemini tamamlamadan siteyi terk eder. Bu durumda bu tüketicilerin sepete ekledikleri ürünleri bir geri dönüşüme çeviremeyebilirsiniz. Fakat sepeti terk eden aboneleriniz için e-posta gönderimleri yapabilirsiniz.

Tüketici sepete bir ürün ekledikten ve satın alma işlemini yapmadıktan belli bir süre sonra ona hatırlatma e-posta göndermek, bu kişileri tekrar siteye çekmek için iyi bir yöntemdir. Yapılan araştırmalar kendilerine hatırlatma e-postası gönderilen tüketicilerin, sepette bıraktıkları ürünleri satın almak için tekrar e-ticaret sitesini ziyaret ettiklerini gösteriyor. Bu konu ile ilgili bilgi almak için Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz? isimli rehberimize göz atabilirsiniz.

Ürün ve kampanya duyuru e-postaları

E-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırdıkları e-posta türlerinden biri de ürün ve kampanya duyuruları oluyor. Sitenize yeni eklediğiniz ürünlerle ilgili tanıtım ve bilgilendirme e-postaları gönderebilirsiniz.

Özel günlerde ya da belli ürün kategorilerinde yaptığınız kampanyalar için de abonelerinize e-postalar gönderebilirsiniz.

“Ne

Ne zaman e-posta gönderimi yapmamalısınız?

Sunacak yeni bir içeriğiniz yoksa

E-posta kampanyaları oluşturmanın amacı tüketicilere yeni bir şeyler sunmaktır. Hatırlatma ya da satış sonrası e-postalarda olduğu gibi belli bir amaç için kullanıcılardan geri dönüş almayı beklediğiniz zamanlarda e-posta gönderimi yapmak doğru bir davranıştır.

Ancak tüketicilere sunabilecek yeni bir şeyinizin olmadığı zamanlarda, sırf e-posta gönderimi yapmak için bu çalışmaları yapmak, gönderilerinizin spam olarak algılanmasına neden olabilir.

Yeni bir ürün ya da kampanyanız bulunmuyorsa, bir blog içeriği hazırlayarak bir duyuru yapmayacaksanız ve elinizde yeni bir şey yoksa e-posta gönderimleri yapmaktan kaçınmamalısınız.

Aynı içerikleri ve ürünleri tekrar tekrar tüketicilere göndermek e-postalarınızın spam gibi görünmesine neden olacağı için, marka algınızı olumsuz bir şekilde etkileyecektir. E-posta gönderim sıklığı ile ilgili detaylı bilgi almak için de E-postalarınızı hangi sıklıkta göndermelisiniz?" isimli rehberimzie bakabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
Fiziki mağazalardaki alışveriş sürecini sanal mağazacılığa taşıma aracı olan e-ticaret, son yıllardaki dijital dönüşümün olumlu bir getirisi olarak karşımızda durur. Büyüyen e-ticaret pazarında yerini almak isteyen büyük,...
28 Şubat 2020
İbrahim Çelebi
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
Dikkat çekici bir başlıkla e-posta gönderimi yapmak ve e-posta gönderen ismini doğru bir şekilde kurgulamak e-posta çalışmalarınızın verimini ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz. Gönderen ismi, e-postanın kimden geldiğini...
11 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama, gelecek planlarını belirleme açısından yeni bir girişim ya da şirket için önemli olduğu gibi bir hayli de gereklidir. İş planı hazırlarken de bir takım önemli noktaların üzerinde durmak ve notlarınızı...
22 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go Temmuz ayında çıktığında ortalığı kasıp kavurmuştu. Hatta o dönemde Pokemon Go’yu e-ticaret ve fiziki mağazanız için nasıl kullanabileceğinize dair bir rehber yayınlamıştık. Şu sıralar biraz dilden düşmüş...
19 Eylül 2016
Sinan Oypan
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Bir şirketin sağlıklı bir şekilde ayakta durabilmesi ve uzun süreli olabilmesindeki en temel öğelerden biri de sağlam bir şirket kültürünün oluşturulmasıdır. Şirket kültürünün sağlam olması, şirket içindeki personelin...
31 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve...
11 Mart 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya pazarlaması ile ilgili yazılarımızda devamlı olarak bahsettiğimiz konulardan biri de yaptığınız çalışmaların sürekliliğinin olması oldu. Süreklilik, sosyal medyadaki başarınız için oldukça önemli bir...
12 Kasım 2016
Sinan Oypan
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Yeni girişimcilerin kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için hem satış hem de pazarlama taktiklerinden yararlanmaları gerekiyor. Bu iki unsur, yeni girişimler için oldukça önemlidir; çünkü pazarlama olmadan satış yapmak...
26 Ocak 2017
Sinan Oypan
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Alışveriş sitesi kurmak için gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi nasıl açılır, e ticaret sitesi kurmak maliyeti nedir, internet satış sitesi kurmak için zorunlu yasal ve teknik geliştirmelerde...
28 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kritleri; e-posta pazarlama çalışmalarında geri dönüşümlerin daha iyi bir şekilde analiz edilebilmesi için gereklidir. Bu analizlerin yapılmaması, yapılan çalışmaların yatırım getirisinin...
26 Eylül 2016
Sinan Oypan
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir. Birçok firma,...
14 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
SEO’da rakip analizinin önemini ve rakip analizinin nasıl yapılacağını önceki günlerde sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki linklerden bu yazılara ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: SEO’da rakip analizinin önemi İlgili...
19 Temmuz 2016
Sinan Oypan