Ne zaman e-posta göndermelisiniz?

25 Şubat 2017
Sinan Oypan

Ne zaman e-posta göndermelisiniz, ne zaman e-posta göndermemelisiniz; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta kampanyaları e-ticaret firmalarının bir numaralı pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara doğrudan ulaşma fırsatı olmasının yanı sıra geri dönüşüm oranlarının da en yüksek olduğu pazarlama yöntemlerinden biri olduğu için firmalar tarafından sıklıkla kullanılıyor.

Ancak bir e-ticaret firması olarak müşterilerinize ne zaman e-posta göndermeniz ve ne zaman göndermemeniz gerektiğini bilmeniz gerekiyor. E-postalarınızın spam gibi görünmesi marka algınızda olumsuz düşüncelere neden olacağı için bu kampanya yönetimlerini yaparken bir hayli dikkatli olmanızda fayda var.

Tüketicileri sıkmak ve onlara devamlı e-posta gönderimi yapmak, abonelerinizin e-posta listenizden çıkmalarına neden olabileceği gibi markanıza olan bakış açısını da olumsuz etkileyecektir. Peki, kullanıcılara ne zaman gönderi yapıp ne zaman yapmamanıza nasıl karar vereceksiniz?

Ne zaman e-posta göndermelisiniz?

Yeni aboneler için hoşgeldin e-postaları

E-posta listenize kayıt olan yeni abonelerinize karşılama amaçlı bir hoşgeldin e-postası gönderebilirsiniz. Bu e-postada onlara teşekkür edebilir, abone oldukları için hangi avantajlardan yararlanacaklarını onlara bildirebilir ve hangi sıklıkta ve amaçla e-posta alacaklarını onlara bildirebilirsiniz.

Detaylı bilgi için: “İyi bir hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?” ve “E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?” isimli rehberlerimize bakabilirsiniz.

Satış sonrası e-postaları

Satış yaptıktan sonra tüketicilere satın aldıkları ürünlerle ilgili fatura ve sipariş detaylarını içeren e-postalar göndermeniz gerekiyor; ancak satın alma işleminden ve ürün tesliminden birkaç gün sonra da siparişi takip eden satış sonrası e-postaları gönderebilirsiniz.

Bu e-postalarda müşterinizin alışveriş deneyimini, ürün hakkındaki düşüncelerini ve genel olarak aldığı hizmetten memnun olup olmadığını sorabilirsiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için Satış sonrasında etkileşiminiz artıracak e-posta pazarlama çalışmaları isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Sepeti terk edenler için e-postalar

Tüketicilerin büyük bir bölümü bir e-ticaret sitesine girer, sepetlerine bir ürün ekler ve satın alma işlemini tamamlamadan siteyi terk eder. Bu durumda bu tüketicilerin sepete ekledikleri ürünleri bir geri dönüşüme çeviremeyebilirsiniz. Fakat sepeti terk eden aboneleriniz için e-posta gönderimleri yapabilirsiniz.

Tüketici sepete bir ürün ekledikten ve satın alma işlemini yapmadıktan belli bir süre sonra ona hatırlatma e-posta göndermek, bu kişileri tekrar siteye çekmek için iyi bir yöntemdir. Yapılan araştırmalar kendilerine hatırlatma e-postası gönderilen tüketicilerin, sepette bıraktıkları ürünleri satın almak için tekrar e-ticaret sitesini ziyaret ettiklerini gösteriyor. Bu konu ile ilgili bilgi almak için Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz? isimli rehberimize göz atabilirsiniz.

Ürün ve kampanya duyuru e-postaları

E-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırdıkları e-posta türlerinden biri de ürün ve kampanya duyuruları oluyor. Sitenize yeni eklediğiniz ürünlerle ilgili tanıtım ve bilgilendirme e-postaları gönderebilirsiniz.

Özel günlerde ya da belli ürün kategorilerinde yaptığınız kampanyalar için de abonelerinize e-postalar gönderebilirsiniz.

“Ne

Ne zaman e-posta gönderimi yapmamalısınız?

Sunacak yeni bir içeriğiniz yoksa

E-posta kampanyaları oluşturmanın amacı tüketicilere yeni bir şeyler sunmaktır. Hatırlatma ya da satış sonrası e-postalarda olduğu gibi belli bir amaç için kullanıcılardan geri dönüş almayı beklediğiniz zamanlarda e-posta gönderimi yapmak doğru bir davranıştır.

Ancak tüketicilere sunabilecek yeni bir şeyinizin olmadığı zamanlarda, sırf e-posta gönderimi yapmak için bu çalışmaları yapmak, gönderilerinizin spam olarak algılanmasına neden olabilir.

Yeni bir ürün ya da kampanyanız bulunmuyorsa, bir blog içeriği hazırlayarak bir duyuru yapmayacaksanız ve elinizde yeni bir şey yoksa e-posta gönderimleri yapmaktan kaçınmamalısınız.

Aynı içerikleri ve ürünleri tekrar tekrar tüketicilere göndermek e-postalarınızın spam gibi görünmesine neden olacağı için, marka algınızı olumsuz bir şekilde etkileyecektir. E-posta gönderim sıklığı ile ilgili detaylı bilgi almak için de E-postalarınızı hangi sıklıkta göndermelisiniz?" isimli rehberimzie bakabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz aylarda Instagram, yeni bir özellik tanıttı. Hikayeler (Stories) isimli bu özellik ile beraber Instagram, Snapchat’e benzer bir yenilik sunmuş oldu. Her geçen daha da büyüyen Snapchat’le yarışma zorunluluğu hisseden, bu...
2 Kasım 2016
Sinan Oypan
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Sinan Oypan
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapmak aynı zamanda SEO için de etkili olmakta. Birçok sosyal mecranın içerikleri, arama motorlarında indekslendiği için şirketlerin SEO çalışmalarına olumlu şekilde etki ediyor. Peki, sosyal...
19 Haziran 2018
Sinan Oypan
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz. Influencer marketing ne demek? Influencer marketing son...
29 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Video içerik üretimi ve video pazarlama çalışmaları ciddi şekilde dijital pazarlama çalışmalarında yer almaya başladı. Birçok firma bu alana yatırım yapıyor ve önümüzdeki yıl da bu yatırımlara devam edecekler. Özellikle...
30 Aralık 2016
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer...
19 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Video içerik üretimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarında etkileşim ve geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynamaktadır. E-ticaret firmaları sosyal ağlar üzerinde daha etkili sonuçlar alabilmek için video içerik üretimine...
6 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler...
22 Kasım 2019
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum
E-ticaret sektörünün değişen dinamiklerine ayak uydurmak için, belli zaman aralıklarında sitenizin güncellenmesi gerekmektedir. Kimi zamanlar da ise mevcut e-ticaret siteleri, yeni gelişmeleri destekleyemediği için yenilenmeye ihtiyaç...
28 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
Rekabet stratejisi, e-ticarette üzerinde durulması gereken ve uzun vadeli başarı için de uygulanması gereken bir çalışmadır. Günümüzde birçok sektörde rekabetin ciddi şekilde artması, tüketicilerin marka sadakatlerinin azalarak,...
13 Haziran 2020
Sinan Oypan