fbpx

Ne zaman e-posta göndermelisiniz?

25 Şubat 2017
Sinan Oypan
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?

Ne zaman e-posta göndermelisiniz, ne zaman e-posta göndermemelisiniz; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta kampanyaları e-ticaret firmalarının bir numaralı pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara doğrudan ulaşma fırsatı olmasının yanı sıra geri dönüşüm oranlarının da en yüksek olduğu pazarlama yöntemlerinden biri olduğu için firmalar tarafından sıklıkla kullanılıyor.

Ancak bir e-ticaret firması olarak müşterilerinize ne zaman e-posta göndermeniz ve ne zaman göndermemeniz gerektiğini bilmeniz gerekiyor. E-postalarınızın spam gibi görünmesi marka algınızda olumsuz düşüncelere neden olacağı için bu kampanya yönetimlerini yaparken bir hayli dikkatli olmanızda fayda var.

Tüketicileri sıkmak ve onlara devamlı e-posta gönderimi yapmak, abonelerinizin e-posta listenizden çıkmalarına neden olabileceği gibi markanıza olan bakış açısını da olumsuz etkileyecektir. Peki, kullanıcılara ne zaman gönderi yapıp ne zaman yapmamanıza nasıl karar vereceksiniz?

Ne zaman e-posta göndermelisiniz?

Yeni aboneler için hoşgeldin e-postaları

E-posta listenize kayıt olan yeni abonelerinize karşılama amaçlı bir hoşgeldin e-postası gönderebilirsiniz. Bu e-postada onlara teşekkür edebilir, abone oldukları için hangi avantajlardan yararlanacaklarını onlara bildirebilir ve hangi sıklıkta ve amaçla e-posta alacaklarını onlara bildirebilirsiniz.

Detaylı bilgi için: “İyi bir hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?” ve “E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?” isimli rehberlerimize bakabilirsiniz.

Satış sonrası e-postaları

Satış yaptıktan sonra tüketicilere satın aldıkları ürünlerle ilgili fatura ve sipariş detaylarını içeren e-postalar göndermeniz gerekiyor; ancak satın alma işleminden ve ürün tesliminden birkaç gün sonra da siparişi takip eden satış sonrası e-postaları gönderebilirsiniz.

Bu e-postalarda müşterinizin alışveriş deneyimini, ürün hakkındaki düşüncelerini ve genel olarak aldığı hizmetten memnun olup olmadığını sorabilirsiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için Satış sonrasında etkileşiminiz artıracak e-posta pazarlama çalışmaları isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Sepeti terk edenler için e-postalar

Tüketicilerin büyük bir bölümü bir e-ticaret sitesine girer, sepetlerine bir ürün ekler ve satın alma işlemini tamamlamadan siteyi terk eder. Bu durumda bu tüketicilerin sepete ekledikleri ürünleri bir geri dönüşüme çeviremeyebilirsiniz. Fakat sepeti terk eden aboneleriniz için e-posta gönderimleri yapabilirsiniz.

Tüketici sepete bir ürün ekledikten ve satın alma işlemini yapmadıktan belli bir süre sonra ona hatırlatma e-posta göndermek, bu kişileri tekrar siteye çekmek için iyi bir yöntemdir. Yapılan araştırmalar kendilerine hatırlatma e-postası gönderilen tüketicilerin, sepette bıraktıkları ürünleri satın almak için tekrar e-ticaret sitesini ziyaret ettiklerini gösteriyor. Bu konu ile ilgili bilgi almak için Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz? isimli rehberimize göz atabilirsiniz.

Ürün ve kampanya duyuru e-postaları

E-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırdıkları e-posta türlerinden biri de ürün ve kampanya duyuruları oluyor. Sitenize yeni eklediğiniz ürünlerle ilgili tanıtım ve bilgilendirme e-postaları gönderebilirsiniz.

Özel günlerde ya da belli ürün kategorilerinde yaptığınız kampanyalar için de abonelerinize e-postalar gönderebilirsiniz.

“Ne

Ne zaman e-posta gönderimi yapmamalısınız?

Sunacak yeni bir içeriğiniz yoksa

E-posta kampanyaları oluşturmanın amacı tüketicilere yeni bir şeyler sunmaktır. Hatırlatma ya da satış sonrası e-postalarda olduğu gibi belli bir amaç için kullanıcılardan geri dönüş almayı beklediğiniz zamanlarda e-posta gönderimi yapmak doğru bir davranıştır.

Ancak tüketicilere sunabilecek yeni bir şeyinizin olmadığı zamanlarda, sırf e-posta gönderimi yapmak için bu çalışmaları yapmak, gönderilerinizin spam olarak algılanmasına neden olabilir.

Yeni bir ürün ya da kampanyanız bulunmuyorsa, bir blog içeriği hazırlayarak bir duyuru yapmayacaksanız ve elinizde yeni bir şey yoksa e-posta gönderimleri yapmaktan kaçınmamalısınız.

Aynı içerikleri ve ürünleri tekrar tekrar tüketicilere göndermek e-postalarınızın spam gibi görünmesine neden olacağı için, marka algınızı olumsuz bir şekilde etkileyecektir. E-posta gönderim sıklığı ile ilgili detaylı bilgi almak için de E-postalarınızı hangi sıklıkta göndermelisiniz?" isimli rehberimzie bakabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
E-ticaret siteniz firmanızın vitrinidir ve ürün sayfalarındaki açıklamalar da mağazanızı ziyaret eden kişileri satın almaya ikna etmek için kullanabileceğiniz satış cümleleridir. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızın ikna...
27 Nisan 2018
Sinan Oypan
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Facebook günümüzün en popüler ve yaygın kullanılan sosyal ağı olduğu için bu platforma önem vermeniz, pazarlama...
21 Aralık 2020
Sinan Oypan
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden...
9 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticaret şirketinizin karlılığını görmek ve devam ettirmek için gelir gider hesaplama yapmanız bir hayli önemlidir. Şirketinizin gelir durumunu, nakit akışını ve harcamalarını hesaplayarak şirketinizin karlılığını...
5 Mart 2020
Sinan Oypan
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri...
1 Ocak 2018
Sinan Oypan
Clubhouse Nedir? Özellikleri Nelerdir? İşiniz İçin Nasıl Kullanabilirsiniz?
Clubhouse Nedir? Özellikleri Nelerdir? İşiniz İçin Nasıl Kullanabilirsiniz?
Sosyal medya, sosyal hayatı dijitale taşıdı ve bu taşınma işi hiç de bitecek gibi değil. Günlük hayatta fiziksel olarak yapılabilen pek çok aktivitenin sosyal medya platformları ve uygulamalar ile sanal ortamda da yapılabilmesi...
25 Şubat 2021
Markethinkers
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir Instagram profil fotoğrafı hazırlamak zor bir iş gibi görünse de, doğru yapılması gereken bir çalışmadır. Marka imajı ve markalaşma sürecinde bu tür küçük detayların bir hayli önemi vardır....
9 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticarette yaptığınız çalışmaların nasıl sonuçlar verdiğini ve başarı oranınızı görmek için bir takım metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, yaptığınız çalışmaların sonuçlarını ortaya koyacağı için iş...
15 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret için Önemli Özel Günler (2021)
E-ticaret için Önemli Özel Günler (2021)
E-ticaret dünyasında her günün farklı bir hareketliliği ve bu hareketliliği sağlayan farklı müşteri kitleleri vardır. Bu hareketliliği fırsata çevirmenin yolu ise özel günleri bilmekten geçer. E-ticarete etkisi olan özel günler...
9 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor...
18 Aralık 2017
Sinan Oypan
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret firmaları için A/B testi neden önemlidir? A/B testleri ne için yapılır? A/B testi nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Rehber yazılarımızda sıkça A/B testlerinden bahsediyoruz....
24 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan