Ne zaman e-posta göndermelisiniz?

25 Şubat 2017
Sinan Oypan
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?

Ne zaman e-posta göndermelisiniz, ne zaman e-posta göndermemelisiniz; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta kampanyaları e-ticaret firmalarının bir numaralı pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara doğrudan ulaşma fırsatı olmasının yanı sıra geri dönüşüm oranlarının da en yüksek olduğu pazarlama yöntemlerinden biri olduğu için firmalar tarafından sıklıkla kullanılıyor.

Ancak bir e-ticaret firması olarak müşterilerinize ne zaman e-posta göndermeniz ve ne zaman göndermemeniz gerektiğini bilmeniz gerekiyor. E-postalarınızın spam gibi görünmesi marka algınızda olumsuz düşüncelere neden olacağı için bu kampanya yönetimlerini yaparken bir hayli dikkatli olmanızda fayda var.

Tüketicileri sıkmak ve onlara devamlı e-posta gönderimi yapmak, abonelerinizin e-posta listenizden çıkmalarına neden olabileceği gibi markanıza olan bakış açısını da olumsuz etkileyecektir. Peki, kullanıcılara ne zaman gönderi yapıp ne zaman yapmamanıza nasıl karar vereceksiniz?

Ne zaman e-posta göndermelisiniz?

Yeni aboneler için hoşgeldin e-postaları

E-posta listenize kayıt olan yeni abonelerinize karşılama amaçlı bir hoşgeldin e-postası gönderebilirsiniz. Bu e-postada onlara teşekkür edebilir, abone oldukları için hangi avantajlardan yararlanacaklarını onlara bildirebilir ve hangi sıklıkta ve amaçla e-posta alacaklarını onlara bildirebilirsiniz.

Detaylı bilgi için: “İyi bir hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?” ve “E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?” isimli rehberlerimize bakabilirsiniz.

Satış sonrası e-postaları

Satış yaptıktan sonra tüketicilere satın aldıkları ürünlerle ilgili fatura ve sipariş detaylarını içeren e-postalar göndermeniz gerekiyor; ancak satın alma işleminden ve ürün tesliminden birkaç gün sonra da siparişi takip eden satış sonrası e-postaları gönderebilirsiniz.

Bu e-postalarda müşterinizin alışveriş deneyimini, ürün hakkındaki düşüncelerini ve genel olarak aldığı hizmetten memnun olup olmadığını sorabilirsiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için Satış sonrasında etkileşiminiz artıracak e-posta pazarlama çalışmaları isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Sepeti terk edenler için e-postalar

Tüketicilerin büyük bir bölümü bir e-ticaret sitesine girer, sepetlerine bir ürün ekler ve satın alma işlemini tamamlamadan siteyi terk eder. Bu durumda bu tüketicilerin sepete ekledikleri ürünleri bir geri dönüşüme çeviremeyebilirsiniz. Fakat sepeti terk eden aboneleriniz için e-posta gönderimleri yapabilirsiniz.

Tüketici sepete bir ürün ekledikten ve satın alma işlemini yapmadıktan belli bir süre sonra ona hatırlatma e-posta göndermek, bu kişileri tekrar siteye çekmek için iyi bir yöntemdir. Yapılan araştırmalar kendilerine hatırlatma e-postası gönderilen tüketicilerin, sepette bıraktıkları ürünleri satın almak için tekrar e-ticaret sitesini ziyaret ettiklerini gösteriyor. Bu konu ile ilgili bilgi almak için Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz? isimli rehberimize göz atabilirsiniz.

Ürün ve kampanya duyuru e-postaları

E-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırdıkları e-posta türlerinden biri de ürün ve kampanya duyuruları oluyor. Sitenize yeni eklediğiniz ürünlerle ilgili tanıtım ve bilgilendirme e-postaları gönderebilirsiniz.

Özel günlerde ya da belli ürün kategorilerinde yaptığınız kampanyalar için de abonelerinize e-postalar gönderebilirsiniz.

“Ne

Ne zaman e-posta gönderimi yapmamalısınız?

Sunacak yeni bir içeriğiniz yoksa

E-posta kampanyaları oluşturmanın amacı tüketicilere yeni bir şeyler sunmaktır. Hatırlatma ya da satış sonrası e-postalarda olduğu gibi belli bir amaç için kullanıcılardan geri dönüş almayı beklediğiniz zamanlarda e-posta gönderimi yapmak doğru bir davranıştır.

Ancak tüketicilere sunabilecek yeni bir şeyinizin olmadığı zamanlarda, sırf e-posta gönderimi yapmak için bu çalışmaları yapmak, gönderilerinizin spam olarak algılanmasına neden olabilir.

Yeni bir ürün ya da kampanyanız bulunmuyorsa, bir blog içeriği hazırlayarak bir duyuru yapmayacaksanız ve elinizde yeni bir şey yoksa e-posta gönderimleri yapmaktan kaçınmamalısınız.

Aynı içerikleri ve ürünleri tekrar tekrar tüketicilere göndermek e-postalarınızın spam gibi görünmesine neden olacağı için, marka algınızı olumsuz bir şekilde etkileyecektir. E-posta gönderim sıklığı ile ilgili detaylı bilgi almak için de E-postalarınızı hangi sıklıkta göndermelisiniz?" isimli rehberimzie bakabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve içerik pazarlaması 2020’de de hem B2C hem de B2B firmaları için önemli pazarlama yöntemleri arasında yer almaya devam edecek. İçerik üretimi, tüketicilere ulaşmak, marka bilinirliği artırmak ve etkileşim...
9 Aralık 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama / sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye...
1 Kasım 2017
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum
Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum
E-ticaret sektörünün değişen dinamiklerine ayak uydurmak için, belli zaman aralıklarında sitenizin güncellenmesi gerekmektedir. Kimi zamanlar da ise mevcut e-ticaret siteleri, yeni gelişmeleri destekleyemediği için yenilenmeye ihtiyaç...
28 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?
Sosyal medya pazarlamada farklı kanallara yönelmek isteyen e-ticaret firmaları TikTok hesabı açmayı göz önünde bulundurabilirler. Şuan TikTok ciddi şekilde yükselen sosyal mecralardan biri ve markalar henüz aktif bir şekilde bu...
23 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Big Data Nedir? E-ticarette Big Data'nın Yeri Nedir?
Big Data Nedir? E-ticarette Big Data'nın Yeri Nedir?
İçinde bulunduğumuz çağa “bilgi çağı” denmesinin oldukça haklı sebepleri vardır. Çünkü teknoloji bir yandan hayatı kolaylaştırırken bir yandan da kolaylaştırdığı hayat ile ilgili her şeyi öğrenir. Örneğin cep...
26 Nisan 2021
Markethinkers
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Bugüne kadarki yazılarımızda e-ticaret sitenizde fotoğraf kullanırken dikkat etmeniz noktalara ve fotoğraf çekimi ile ilgili bilgilere yer verdik. Ancak iyi, kaliteli ve dikkat çekici fotoğraflar kullanmanın yanı sıra e-ticaret...
8 Haziran 2017
Sinan Oypan
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
İnstagramda satış yapmak için gerekenler nelerdir, instagramdan satış nasıl yapılır, instagram ticari hesap açma, instagramda satış arttırmak için yapılması gerekenler, instagramda satış...
1 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?
Sosyal ağlarda pazarlama çalışmaları yaparken sosyal medya takibi yapmak, markanızla ilgili konuşulan ve paylaşılanları takip etmenizi sağlarken, markanızın iyi ve eksik yaptığı çalışmaları da görmenizi sağlar. Sosyal medya...
5 Haziran 2019
Sinan Oypan
Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?
Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?
Google Benim İşletmem Nedir, Ne İşe Yarar? Google My Business, Türkçe’ye “Benim İşletmem” olarak çevrilir. Google’ın işletme sahiplerine sunduğu bir özellik olan bu kayıt sistemi, genel olarak firmanızın ve e-ticaret...
29 Ocak 2021
Markethinkers
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
E-ticaretteki gelirlerinizi artırabilmek için, satışlarınızı artırmanız gerekiyor. Tabii ki bunun için de sepette bırakılan ürünlerin bir hayli az ve ödeme sayfalarındaki dönüşümlerinizin de oldukça yüksek olması...
25 Kasım 2016
Sinan Oypan
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız...
8 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
-ticaret sektörüne baktığımız zaman büyük mobilya firmalarının sanal mağazacılık alanında da geliştiklerini görüyoruz. Müşterilerin internet kanalına talepleri gün geçtikçe artıyor. Aynı durum büyük mağazalarda olduğu...
7 Ekim 2017
IdeaSoft