''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?

14 Şubat 2017
Sinan Oypan
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?

E-ticaret sitenizin blog bölümünde etkileşimi artırmak ve kullanıcılara bir değer sunabilmek için “Nasıl yapılı?” temalı içerikler oluşturmayı deneyebilirsiniz. Bu tür içerikler hem kullanıcılara bir değer sunarken hem de arama motorları için de değerlidir. İnternet kullanıcıları birçok konuda bilgi almak için “nasıl yapılır” anahtar kelimeleriyle aramalar yapabiliyor ve hazırlayacağınız bu tür içerikler de arama motorlarından trafik çekmenize yardımcı olabilir.

Tabii ki “nasıl yapılır” temalı içeriklerinizi hazırlarken de dikkat etmeniz gereken bir takım ipuçları bulunuyor. Bu taktiklerden yararlanmak hem yazınızın daha okunası olmasını hem de içeriğinizin daha doyurucu olmasına yardımcı olur.

Konunuz ilgi çekici olmalı

Sitenizde sattığınız ürünlerle ilgili ya da sektörünüzle ilgili bir konu başlığı seçerek, bu konu ile ilgili detaylara girebilirsiniz; ancak nasıl yapılır temalı içeriklerinizin konusunun ilgi çekici olması bir hayli önemli.

Bu konuları seçerken, anahtar kelime araştırması yaparak, seçtiğiniz konunun aranma hacimlerini araştırabilirsiniz. Böylelikle de yazmayı planladığınız konu ile ilgili ne kadar aranma yapıldığını görebilirsiniz.

Seçtiğiniz konuların sitenizle ve sektörünüzle ilgili olması da aslında önemli. Çünkü kullanıcılar sitenize geldiklerinde, sizin ürün ve hizmetlerinizle ilgili konuları görmek isteyeceklerdir. Sadece trafik çekmek için sizden bağımsız konu başlıklarına yönelik içerikler hazırlamak, size fayda sağlamayabilir.

Başlıklarınızı dikkatli oluşturun

İlk olarak kullanıcılar bir yazının başlığına bakmaktadırlar ve bu başlıkta onların ilgisini çekebilmeniz gerekmektedir. Başlığınız dikkat çekici olmadığında, hazırladığınız içerik boşa gidebilir. Kullanıcılarda merak uyandırmalı ve onları yazıya yönlendirmelisiniz.

Verdiğiniz ipuçlarının çalıştığından emin olun

Kullanıcılara bir konunun nasıl yapıldığını anlatmadan önce bu işlemlerin çalıştığından ve doğru sonuç verdiğinden emin olmalısınız. Başka bir deyişle verdiğiniz ipuçlarının gerçekten çalışıp çalışmadığını kendiniz kontrol etmelisiniz. Eğer verdiğiniz ipuçları işe yaramıyorsa, kullanıcıları yanlış yönlendirmiş olabilir ve bazı sorunların ortaya çıkmasına neden olabilirsiniz. Bu tip durumlar marka güvenirliğinize zarar verecektir. Bu sebeple de verdiğiniz ipuçlarının çalıştığından emin olun.

Adım adım listeleme yapın

Konuyu detaylı bir şekilde anlatırken, yapılması gerekenleri de adım adım yazmaya özen göstermelisiniz. Adım adım anlatımlarda liste yazı formatından yararlanabilirsiniz. Kullanıcılar bu adımları takip ederek, işlemleri sırasıyla yapabilirler. Özellikle uzun bir süreç gerektiren konularda, adımlarınıza rakamlar koyarak, işlemin kaç adımda gerçekleşeceğini daha rahat bir şekilde anlatabilirsiniz.

Tüm aşamaları yazdığınızdan emin olun

”Nasıl yapılır” temalı konularda, kullanıcılara tüm aşamaları verdiğinizden emin olmalısınız. Çünkü konunun içeriğine göre, yapılan işlem çok teknik bir konu olabilir ve eğer bir adım dahi atlanırsa bazı sorunlar ortaya çıkabilir.

Kullanıcıların bir sorun yaşamadan, problemlerini çözebilmeleri için, verdiğiniz ipuçlarının eksiksiz olması oldukça önemli. Bunun yanı sıra adım adım bu işlemleri anlatırken, işlemlerin sıralaması da oldukça önemli. Bir işlem öncesinde farklı bir işlemin yapılması, sonuç olarak aynı etkiyi yaratmayabilir ve işlemin yarıda kalmasına neden olabilir. Bu sebeple de hem adımlarınız eksiksiz hem de sıralaması doğru olmalı.

Görseller eklemeyi unutmayın

Yazınızın daha anlaşılır olmasını sağlamak için, görsellerden yararlanabilirsiniz. Görseller, metinlerden daha çok bilgi verebilir; çünkü bu aşamalar sırasında kullanıcıların hangi evrelerden geçeceklerini görsel olarak onlara sunarak, onların gözlerinde durumu canlandırma şansınız olur.

Eğer mümkünse, her bir adım için bir görsel oluşturmalısınız. Birden fazla görsel oluşturmanız gereken durumlar da olabilir. Bunları da gerekli aşamaların altına ekleyerek, kullanıcıları doğru bir şekilde yönlendirebilirsiniz.

Özellikle teknik konularda ekran görüntüleri alarak, kullanıcıların bu işlemleri hangi panel veya ara yüz üzerinden yapacaklarını görsellerle göstermek, rehberinizin daha faydalı olmasını sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl arttırabilirsiniz, Long Tail Keywords SEO'da dikkat edilmesi gerekener ve daha fazlası bu yazımızda. Long Tail Keywords SEO Arama motoru optimizasyonu e-ticaret siteleri...
6 Mart 2018
Sinan Oypan
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Ana e-ticaret şirketinizin yanı sıra, farklı ürün satışları yapmak ya da pazarda farklı bir rakip firma algısı yaratmak için yan marka kurabilirsiniz. Tabii ki yan marka kurduğunuzda, akla gelen sorulardan biri bu marka için yeni...
24 Mart 2019
Sinan Oypan
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?
Marka sadakati, e-ticaret firmaları için günümüzde üstünde durmaları gerken en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkıyor. Özellikle fiyat odaklı pazarlarda, tüketicileri sadece ürün fiyatıyla değil, sunulan hizmetlerle...
4 Kasım 2019
Sinan Oypan
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler...
4 Haziran 2020
Sinan Oypan
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi...
12 Nisan 2018
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit...
25 Haziran 2019
Sinan Oypan
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
E-ticarette bazı metrikler belirlemeniz ve bunları ölçümlemeniz işinizi geliştirmenizde ve uzun vadede karlılığınızı artırabilmek için önemlidir. İşinizin başarılı olabilmesi için bir takım stratejiler belirlemeniz ve...
12 Mayıs 2017
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da e-ticaret firmalarının üzerinde durması gereken konulardan biri de müşteri ilişkileri. 2019’un müşteri ilişki trendlerine baktığımızda yapay zekanın ve çok kanallı müşteri destek hizmetlerinin öne çıktığını...
3 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin