''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?

14 Şubat 2017
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizin blog bölümünde etkileşimi artırmak ve kullanıcılara bir değer sunabilmek için “Nasıl yapılı?” temalı içerikler oluşturmayı deneyebilirsiniz. Bu tür içerikler hem kullanıcılara bir değer sunarken hem de arama motorları için de değerlidir. İnternet kullanıcıları birçok konuda bilgi almak için “nasıl yapılır” anahtar kelimeleriyle aramalar yapabiliyor ve hazırlayacağınız bu tür içerikler de arama motorlarından trafik çekmenize yardımcı olabilir.

Tabii ki “nasıl yapılır” temalı içeriklerinizi hazırlarken de dikkat etmeniz gereken bir takım ipuçları bulunuyor. Bu taktiklerden yararlanmak hem yazınızın daha okunası olmasını hem de içeriğinizin daha doyurucu olmasına yardımcı olur.

Konunuz ilgi çekici olmalı

Sitenizde sattığınız ürünlerle ilgili ya da sektörünüzle ilgili bir konu başlığı seçerek, bu konu ile ilgili detaylara girebilirsiniz; ancak nasıl yapılır temalı içeriklerinizin konusunun ilgi çekici olması bir hayli önemli.

Bu konuları seçerken, anahtar kelime araştırması yaparak, seçtiğiniz konunun aranma hacimlerini araştırabilirsiniz. Böylelikle de yazmayı planladığınız konu ile ilgili ne kadar aranma yapıldığını görebilirsiniz.

Seçtiğiniz konuların sitenizle ve sektörünüzle ilgili olması da aslında önemli. Çünkü kullanıcılar sitenize geldiklerinde, sizin ürün ve hizmetlerinizle ilgili konuları görmek isteyeceklerdir. Sadece trafik çekmek için sizden bağımsız konu başlıklarına yönelik içerikler hazırlamak, size fayda sağlamayabilir.

Başlıklarınızı dikkatli oluşturun

İlk olarak kullanıcılar bir yazının başlığına bakmaktadırlar ve bu başlıkta onların ilgisini çekebilmeniz gerekmektedir. Başlığınız dikkat çekici olmadığında, hazırladığınız içerik boşa gidebilir. Kullanıcılarda merak uyandırmalı ve onları yazıya yönlendirmelisiniz.

Verdiğiniz ipuçlarının çalıştığından emin olun

Kullanıcılara bir konunun nasıl yapıldığını anlatmadan önce bu işlemlerin çalıştığından ve doğru sonuç verdiğinden emin olmalısınız. Başka bir deyişle verdiğiniz ipuçlarının gerçekten çalışıp çalışmadığını kendiniz kontrol etmelisiniz. Eğer verdiğiniz ipuçları işe yaramıyorsa, kullanıcıları yanlış yönlendirmiş olabilir ve bazı sorunların ortaya çıkmasına neden olabilirsiniz. Bu tip durumlar marka güvenirliğinize zarar verecektir. Bu sebeple de verdiğiniz ipuçlarının çalıştığından emin olun.

Adım adım listeleme yapın

Konuyu detaylı bir şekilde anlatırken, yapılması gerekenleri de adım adım yazmaya özen göstermelisiniz. Adım adım anlatımlarda liste yazı formatından yararlanabilirsiniz. Kullanıcılar bu adımları takip ederek, işlemleri sırasıyla yapabilirler. Özellikle uzun bir süreç gerektiren konularda, adımlarınıza rakamlar koyarak, işlemin kaç adımda gerçekleşeceğini daha rahat bir şekilde anlatabilirsiniz.

Tüm aşamaları yazdığınızdan emin olun

”Nasıl yapılır” temalı konularda, kullanıcılara tüm aşamaları verdiğinizden emin olmalısınız. Çünkü konunun içeriğine göre, yapılan işlem çok teknik bir konu olabilir ve eğer bir adım dahi atlanırsa bazı sorunlar ortaya çıkabilir.

Kullanıcıların bir sorun yaşamadan, problemlerini çözebilmeleri için, verdiğiniz ipuçlarının eksiksiz olması oldukça önemli. Bunun yanı sıra adım adım bu işlemleri anlatırken, işlemlerin sıralaması da oldukça önemli. Bir işlem öncesinde farklı bir işlemin yapılması, sonuç olarak aynı etkiyi yaratmayabilir ve işlemin yarıda kalmasına neden olabilir. Bu sebeple de hem adımlarınız eksiksiz hem de sıralaması doğru olmalı.

Görseller eklemeyi unutmayın

Yazınızın daha anlaşılır olmasını sağlamak için, görsellerden yararlanabilirsiniz. Görseller, metinlerden daha çok bilgi verebilir; çünkü bu aşamalar sırasında kullanıcıların hangi evrelerden geçeceklerini görsel olarak onlara sunarak, onların gözlerinde durumu canlandırma şansınız olur.

Eğer mümkünse, her bir adım için bir görsel oluşturmalısınız. Birden fazla görsel oluşturmanız gereken durumlar da olabilir. Bunları da gerekli aşamaların altına ekleyerek, kullanıcıları doğru bir şekilde yönlendirebilirsiniz.

Özellikle teknik konularda ekran görüntüleri alarak, kullanıcıların bu işlemleri hangi panel veya ara yüz üzerinden yapacaklarını görsellerle göstermek, rehberinizin daha faydalı olmasını sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
Bir SEO ajansı ile anlaşarak SEO hizmeti alırken, bazı konuların üzerinden geçmeniz ve alacağınız hizmetlerle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Bulunduğunuz pazarda öne çıkmak, satışlarınızı artırarak yeni...
28 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir...
11 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
E-ticarette müşteri destek hizmetlerini geliştirmek müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için oldukça önemlidir. Müşteri destek hizmetlerini satış öncesi ve satış sonrası olarak değerlendirmek gerekir. Müşterileriniz...
25 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında etkileşimler, pazarlama çalışmalarının ne kadar kişiye eriştiğini ve erişilen kitlenin bu içerikleri ne kadar ilgi çekici bulduğunu görmesini sağlar. Etkileşimleri ölçerek, pazarlama...
5 Şubat 2018
Sinan Oypan
Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken, bazı konulara ve unsulara dikkat etmeniz, alacağınız etkileşimleri de artırmanıza yardımcı olur. Daha fazla izlenme, erişim ve etkileşim için kullanıcıların beklentisini karşılamanız...
25 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde ya da sosyal mecralarda markanız, ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili olumlu yorum yapan kullanıcılara geri dönüş yapmanız, müşteri memnuniyetini artırma açısından oldukça önemlidir. Tüketicilerle...
6 Kasım 2017
Sinan Oypan
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Alışveriş Reklamları Nedir? Web sitenize gelen trafiği artırmak, ürün ya da hizmetlerinizi tanıtmak ve potansiyel müşteriler bulmak için alışveriş reklamları kullanabilirsiniz. Peki, Google alışveriş reklamları...
17 Ocak 2021
Markethinkers
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Dijital reklamların her kitleye ulaşılabilecek yeni yöntemlerinin doğması ve e-ticaret sektörünün büyümesinde rol oynaması, yeni nesil ticari araçların geliştirilmesine neden oldu. Söz konusu reklamların asıl cazibesi ise...
20 Şubat 2021
Markethinkers
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
E-ticarette iyi bir müşteri hizmeti sunuyor olmak, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşterilere ulaşmak için oldukça önemlidir. Müşteri hizmetleri konusunda eksik olan firmalar, bu kitleleri elde etmekte zorlandıkları için...
26 Ocak 2018
Sinan Oypan
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı...
9 Nisan 2019
Sinan Oypan