''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?

14 Şubat 2017
Sinan Oypan
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?

E-ticaret sitenizin blog bölümünde etkileşimi artırmak ve kullanıcılara bir değer sunabilmek için “Nasıl yapılı?” temalı içerikler oluşturmayı deneyebilirsiniz. Bu tür içerikler hem kullanıcılara bir değer sunarken hem de arama motorları için de değerlidir. İnternet kullanıcıları birçok konuda bilgi almak için “nasıl yapılır” anahtar kelimeleriyle aramalar yapabiliyor ve hazırlayacağınız bu tür içerikler de arama motorlarından trafik çekmenize yardımcı olabilir.

Tabii ki “nasıl yapılır” temalı içeriklerinizi hazırlarken de dikkat etmeniz gereken bir takım ipuçları bulunuyor. Bu taktiklerden yararlanmak hem yazınızın daha okunası olmasını hem de içeriğinizin daha doyurucu olmasına yardımcı olur.

Konunuz ilgi çekici olmalı

Sitenizde sattığınız ürünlerle ilgili ya da sektörünüzle ilgili bir konu başlığı seçerek, bu konu ile ilgili detaylara girebilirsiniz; ancak nasıl yapılır temalı içeriklerinizin konusunun ilgi çekici olması bir hayli önemli.

Bu konuları seçerken, anahtar kelime araştırması yaparak, seçtiğiniz konunun aranma hacimlerini araştırabilirsiniz. Böylelikle de yazmayı planladığınız konu ile ilgili ne kadar aranma yapıldığını görebilirsiniz.

Seçtiğiniz konuların sitenizle ve sektörünüzle ilgili olması da aslında önemli. Çünkü kullanıcılar sitenize geldiklerinde, sizin ürün ve hizmetlerinizle ilgili konuları görmek isteyeceklerdir. Sadece trafik çekmek için sizden bağımsız konu başlıklarına yönelik içerikler hazırlamak, size fayda sağlamayabilir.

Başlıklarınızı dikkatli oluşturun

İlk olarak kullanıcılar bir yazının başlığına bakmaktadırlar ve bu başlıkta onların ilgisini çekebilmeniz gerekmektedir. Başlığınız dikkat çekici olmadığında, hazırladığınız içerik boşa gidebilir. Kullanıcılarda merak uyandırmalı ve onları yazıya yönlendirmelisiniz.

Verdiğiniz ipuçlarının çalıştığından emin olun

Kullanıcılara bir konunun nasıl yapıldığını anlatmadan önce bu işlemlerin çalıştığından ve doğru sonuç verdiğinden emin olmalısınız. Başka bir deyişle verdiğiniz ipuçlarının gerçekten çalışıp çalışmadığını kendiniz kontrol etmelisiniz. Eğer verdiğiniz ipuçları işe yaramıyorsa, kullanıcıları yanlış yönlendirmiş olabilir ve bazı sorunların ortaya çıkmasına neden olabilirsiniz. Bu tip durumlar marka güvenirliğinize zarar verecektir. Bu sebeple de verdiğiniz ipuçlarının çalıştığından emin olun.

Adım adım listeleme yapın

Konuyu detaylı bir şekilde anlatırken, yapılması gerekenleri de adım adım yazmaya özen göstermelisiniz. Adım adım anlatımlarda liste yazı formatından yararlanabilirsiniz. Kullanıcılar bu adımları takip ederek, işlemleri sırasıyla yapabilirler. Özellikle uzun bir süreç gerektiren konularda, adımlarınıza rakamlar koyarak, işlemin kaç adımda gerçekleşeceğini daha rahat bir şekilde anlatabilirsiniz.

Tüm aşamaları yazdığınızdan emin olun

”Nasıl yapılır” temalı konularda, kullanıcılara tüm aşamaları verdiğinizden emin olmalısınız. Çünkü konunun içeriğine göre, yapılan işlem çok teknik bir konu olabilir ve eğer bir adım dahi atlanırsa bazı sorunlar ortaya çıkabilir.

Kullanıcıların bir sorun yaşamadan, problemlerini çözebilmeleri için, verdiğiniz ipuçlarının eksiksiz olması oldukça önemli. Bunun yanı sıra adım adım bu işlemleri anlatırken, işlemlerin sıralaması da oldukça önemli. Bir işlem öncesinde farklı bir işlemin yapılması, sonuç olarak aynı etkiyi yaratmayabilir ve işlemin yarıda kalmasına neden olabilir. Bu sebeple de hem adımlarınız eksiksiz hem de sıralaması doğru olmalı.

Görseller eklemeyi unutmayın

Yazınızın daha anlaşılır olmasını sağlamak için, görsellerden yararlanabilirsiniz. Görseller, metinlerden daha çok bilgi verebilir; çünkü bu aşamalar sırasında kullanıcıların hangi evrelerden geçeceklerini görsel olarak onlara sunarak, onların gözlerinde durumu canlandırma şansınız olur.

Eğer mümkünse, her bir adım için bir görsel oluşturmalısınız. Birden fazla görsel oluşturmanız gereken durumlar da olabilir. Bunları da gerekli aşamaların altına ekleyerek, kullanıcıları doğru bir şekilde yönlendirebilirsiniz.

Özellikle teknik konularda ekran görüntüleri alarak, kullanıcıların bu işlemleri hangi panel veya ara yüz üzerinden yapacaklarını görsellerle göstermek, rehberinizin daha faydalı olmasını sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Diğer tüm alanlarda olduğu gibi 2017’de sosyal medyada da bir takım değişiklikler olacak. Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve teknolojik gelişmelerin sosyal mecralara uygulanması da markaların bu yeniliklere ayak uydurmaya...
18 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
Yeni yıla son bir hafta kalmışken, artık yeni yıl için stratejilerinizi netleştirmeniz ve yeni yıl için e-ticaret sitenizi hazır hale getirmeniz gerekiyor. Yılbaşı kampanyalarının ardından da e-ticaret siteniz üzerinden daha iyi...
25 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da...
8 Ocak 2018
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Akıllı telefonların günlük hayatımızın bir parçası olması, mobil uyumlu e-ticaret sitelerini de bir standart haline dönüştürüyor. Fakat sitenizi mobile uyumlu yapmak da tek başına yeterli olmuyor. Aynı zamanda mobil siteniz...
9 Temmuz 2016
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
Rekabet stratejisi, e-ticarette üzerinde durulması gereken ve uzun vadeli başarı için de uygulanması gereken bir çalışmadır. Günümüzde birçok sektörde rekabetin ciddi şekilde artması, tüketicilerin marka sadakatlerinin azalarak,...
13 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?
Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde e-ticarette sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapabileceğinizi yazmıştık. Bu durum e-ticaret firmalarının başını ağrıtan konulardan biridir çünkü geri dönüşümlerini ciddi oranda...
25 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek için sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız var. Sadık kitleler edinmeden sadece yeni müşterilere bağımlı olmak birçok konuda zarar etmenize ve uzun vadede şirketinizin ayakta...
6 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitelerinde geçirilen süreyi artırmak, kullanıcıların site üzerinde daha fazla ürünü incelemesini sağlarken, aynı zamanda geri dönüşümlerin de artırılmasına yardımcı olur. Web site trafiği analizlerinde de önemli...
23 Nisan 2018
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten takı satışı yapmak istiyorum, internetten takı satmak istiyorum diyorsanız; internetten takı satışı yapmak, online takı satışı, internetten takı satmak için gerekenler, internetten takı satışı nasıl yapılır,...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?
Sosyal ağlarda pazarlama çalışmaları yaparken sosyal medya takibi yapmak, markanızla ilgili konuşulan ve paylaşılanları takip etmenizi sağlarken, markanızın iyi ve eksik yaptığı çalışmaları da görmenizi sağlar. Sosyal medya...
5 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın