fbpx

''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?

14 Şubat 2017
Sinan Oypan
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?

E-ticaret sitenizin blog bölümünde etkileşimi artırmak ve kullanıcılara bir değer sunabilmek için “Nasıl yapılı?” temalı içerikler oluşturmayı deneyebilirsiniz. Bu tür içerikler hem kullanıcılara bir değer sunarken hem de arama motorları için de değerlidir. İnternet kullanıcıları birçok konuda bilgi almak için “nasıl yapılır” anahtar kelimeleriyle aramalar yapabiliyor ve hazırlayacağınız bu tür içerikler de arama motorlarından trafik çekmenize yardımcı olabilir.

Tabii ki “nasıl yapılır” temalı içeriklerinizi hazırlarken de dikkat etmeniz gereken bir takım ipuçları bulunuyor. Bu taktiklerden yararlanmak hem yazınızın daha okunası olmasını hem de içeriğinizin daha doyurucu olmasına yardımcı olur.

Konunuz ilgi çekici olmalı

Sitenizde sattığınız ürünlerle ilgili ya da sektörünüzle ilgili bir konu başlığı seçerek, bu konu ile ilgili detaylara girebilirsiniz; ancak nasıl yapılır temalı içeriklerinizin konusunun ilgi çekici olması bir hayli önemli.

Bu konuları seçerken, anahtar kelime araştırması yaparak, seçtiğiniz konunun aranma hacimlerini araştırabilirsiniz. Böylelikle de yazmayı planladığınız konu ile ilgili ne kadar aranma yapıldığını görebilirsiniz.

Seçtiğiniz konuların sitenizle ve sektörünüzle ilgili olması da aslında önemli. Çünkü kullanıcılar sitenize geldiklerinde, sizin ürün ve hizmetlerinizle ilgili konuları görmek isteyeceklerdir. Sadece trafik çekmek için sizden bağımsız konu başlıklarına yönelik içerikler hazırlamak, size fayda sağlamayabilir.

Başlıklarınızı dikkatli oluşturun

İlk olarak kullanıcılar bir yazının başlığına bakmaktadırlar ve bu başlıkta onların ilgisini çekebilmeniz gerekmektedir. Başlığınız dikkat çekici olmadığında, hazırladığınız içerik boşa gidebilir. Kullanıcılarda merak uyandırmalı ve onları yazıya yönlendirmelisiniz.

Verdiğiniz ipuçlarının çalıştığından emin olun

Kullanıcılara bir konunun nasıl yapıldığını anlatmadan önce bu işlemlerin çalıştığından ve doğru sonuç verdiğinden emin olmalısınız. Başka bir deyişle verdiğiniz ipuçlarının gerçekten çalışıp çalışmadığını kendiniz kontrol etmelisiniz. Eğer verdiğiniz ipuçları işe yaramıyorsa, kullanıcıları yanlış yönlendirmiş olabilir ve bazı sorunların ortaya çıkmasına neden olabilirsiniz. Bu tip durumlar marka güvenirliğinize zarar verecektir. Bu sebeple de verdiğiniz ipuçlarının çalıştığından emin olun.

Adım adım listeleme yapın

Konuyu detaylı bir şekilde anlatırken, yapılması gerekenleri de adım adım yazmaya özen göstermelisiniz. Adım adım anlatımlarda liste yazı formatından yararlanabilirsiniz. Kullanıcılar bu adımları takip ederek, işlemleri sırasıyla yapabilirler. Özellikle uzun bir süreç gerektiren konularda, adımlarınıza rakamlar koyarak, işlemin kaç adımda gerçekleşeceğini daha rahat bir şekilde anlatabilirsiniz.

Tüm aşamaları yazdığınızdan emin olun

”Nasıl yapılır” temalı konularda, kullanıcılara tüm aşamaları verdiğinizden emin olmalısınız. Çünkü konunun içeriğine göre, yapılan işlem çok teknik bir konu olabilir ve eğer bir adım dahi atlanırsa bazı sorunlar ortaya çıkabilir.

Kullanıcıların bir sorun yaşamadan, problemlerini çözebilmeleri için, verdiğiniz ipuçlarının eksiksiz olması oldukça önemli. Bunun yanı sıra adım adım bu işlemleri anlatırken, işlemlerin sıralaması da oldukça önemli. Bir işlem öncesinde farklı bir işlemin yapılması, sonuç olarak aynı etkiyi yaratmayabilir ve işlemin yarıda kalmasına neden olabilir. Bu sebeple de hem adımlarınız eksiksiz hem de sıralaması doğru olmalı.

Görseller eklemeyi unutmayın

Yazınızın daha anlaşılır olmasını sağlamak için, görsellerden yararlanabilirsiniz. Görseller, metinlerden daha çok bilgi verebilir; çünkü bu aşamalar sırasında kullanıcıların hangi evrelerden geçeceklerini görsel olarak onlara sunarak, onların gözlerinde durumu canlandırma şansınız olur.

Eğer mümkünse, her bir adım için bir görsel oluşturmalısınız. Birden fazla görsel oluşturmanız gereken durumlar da olabilir. Bunları da gerekli aşamaların altına ekleyerek, kullanıcıları doğru bir şekilde yönlendirebilirsiniz.

Özellikle teknik konularda ekran görüntüleri alarak, kullanıcıların bu işlemleri hangi panel veya ara yüz üzerinden yapacaklarını görsellerle göstermek, rehberinizin daha faydalı olmasını sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Online satışlarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de e-ticarette kişiselleştirme çalışmaları yapmak. Online alışverişlerde tüketicilerin ilgisini çekebilecek ve onlarla ilgili...
17 Ocak 2017
Sinan Oypan
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının artması Youtube gibi video platformlarının da reklam verenler ve firmalar için daha önemli hale gelmesini sağladı. Video içerik üretimi yapan firmalar Youtube üzerinden...
15 Mart 2018
Sinan Oypan
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Fiziki mağazası olan e-ticaret firmaları, online alışveriş yapan kullanıcıları kendi mağazalarına çekmek için çalışabilirler. Aynı zamanda e-ticaret sitesi olmayan fiziki mağazalar da online alışveriş yapanları hedefleyerek,...
9 Nisan 2017
Sinan Oypan
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette tedarik zinciri, ürünün üretim aşamasından, tüketiciye ulaşana kadar ki süreci kapsar ve iyi bir şekilde planlanması gereken bir unsurdur. Tedarik zinciri yönetiminizi doğru yapmanız, maliyetlerinizi düşük tutmanız,...
24 Ocak 2020
Sinan Oypan
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Bir e-ticaret sitesinin en önemli unsurlarından biri de kargo ve depo yönetimidir. Doğru kurgulanmış bir kargo ve depo yönetimi stratejisi, uzun vadede siparişlerinizin doğru bir şekilde teslim edilmesini sağlarken, kargo ve depo...
8 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret siteniz web ağında yer alır, dijital pazarlama ile desteklenir, ürünleriniz incelenir, sipariş ve ödeme online şekilde yapılır. Tüm dinamikler, varlığın sanal ortamdaki etkinliğini gösteriyor olsa da aslında her şey sanal...
4 Nisan 2021
Markethinkers
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların...
9 Nisan 2018
Sinan Oypan
İyi tasarlanmış ve başarılı bir
İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitelerinin en önemli kısımlarından birini oluşturan Sıkça Sorulan Sorular sayfası site işleyişi ve politikası hakkında müşterinin aklında oluşabilecek soruları gidermenin yanında kargo, müşteri hizmetleri ve...
2 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten takı satmak ve satış sitesi kurmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online takı satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda dikkat etmeniz...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamları günümüzde e-ticaret firmalarına önemli geri dönüşümler sağladığı gibi ürünlere talep yaratmak için de önemli. Sosyal medya reklamlarını verirken bazı kurallara dikkat etmek hem maddi olarak size...
29 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı; E-posta pazarlama yaparken, firmaların en sık sordukları sorulardan birisidir. E-ticaret firmalarına oldukça yüksek oranda geri dönüşüm sağladığı için, e-ticaret firmaları her fırsatta e-posta...
14 Ağustos 2016
Sinan Oypan
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda. YouTube SEO nasıl yapılır? Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar...
2 Kasım 2017
Sinan Oypan