Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem

1 Haziran 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem

E-ticarette müşterilerle olan ilişkileriniz, işletmenizin başarısının ne kadar uzun vadeli olacağını belirleyen kriterlerden biridir. İyi iletişim kurmak ve bunu bir standart haline getirerek uzun vadede müşterilerinizle iyi bir iletişim kurmanız sadık müşteri kitlelerine ulaşma konusunda size yardımcı olacaktır.

Müşterilerinizle olan ilişkilerinizi devamlı olarak geliştirmeli, onlara daha iyi bir hizmet sunmalı ve onları yaptıkları alışveriş sonrasında mutlu hissettirmelisiniz. Bunu sağlamanın yolu da iyi bir iletişim kurmak ile olacaktır.

İlk izleniminiz iyi olmalı

Günlük hayatta olduğu gibi şirketlerde de ilk izlenim oldukça önemlidir. Müşterinizle ilk kez iletişim kurarken, onlara iyi bir deneyim ve izlenim sunmanız gerekir. E-ticaret şirketleri müşterilerle ilk iletişimlerini telefon yolu ile kurmaktadırlar. Satış öncesi ya da sonrasında destek almak isteyen tüketiciler telefon yolu ile firmalara ulaşmaktadır.

Bu noktada da müşterilerinizle yaptığınız bu görüşmeler bir hayli önemli duruma gelmektedir. Küçük çaplı bir firma iseniz otomatik yanıtlama ve yönlendirme sisteminiz olmayabilir. Bu sebeple de telefonu doğrudan siz ya da ilgili personeliniz açıyor olabilir. Bu nedenle arayan kişinin müşteriniz olma ihtimalini unutmadan yanıt veriyor olmanız gerekiyor.

Otomatik yanıt ve yönlendirme sisteminizin bulunması halinde tüketicileri doğru bir şekilde ilgili kişilere yönlendirerek onların ihtiyaçlarını çözmeniz gerekiyor.

Telefon ile müşterilerle iletişim kuran personelinizi bu konuda iyi bir şekilde eğitmeniz gerekiyor. İlk izlenimin önemini anlatmanız ve bu iletişimin sağlıklı bir şekilde kurulması için müşterilerle nasıl konuşmaları gerektiklerini onlara anlatmalısınız.

Bekleme sürelerini minimuma indirin

Tüketicilerin müşteri hizmet bölümlerinde en çok sıkıntı yaşadıkları durumda telefonda bekleme süreleridir. Telefonda bekleme süresinin uzaması birçok tüketicinin canını sıkmaktadır ve bu süreç içerisinde tüketicinin markanıza olan yaklaşımı da olumsuz bir şekilde şekillenmeye başlar. Süreç ne kadar uzarsa tüketicinin tepkisi de o kadar yüksek olabilir. Bu da müşterilerinizle kuracağınız iletişime önemli bir ölçüde zarar verir.

Bu sebeple de müşterilerinizin hatta bekleme sürelerini minimuma indirgemeniz oldukça önemlidir. Otomatik yönlendirme sistemlerinde tüketicileri bekleme süreleri konusunda bilgilendirmeniz bu adımda iyi bir yaklaşım olacaktır. Bunun yanı sıra bekleme süresi konusunda belli bir standart oluşturarak, bu süreden daha fazla beklemetmemeye de özen göstermelisiniz. Eğer telefon üzerinden çok fazla iletişim kuruyorsanız, küçük bir çağrı merkezi kurmanız ya da bu hizmeti satın almanız gerekebilir. Talepleri karşılayamamanız tüketicilerin hatta daha fazla beklemesine sebep olacağı için, altyapınızın gelen talepleri karşılayabilmesi gerekir.

Sağlam bir altyapı kullanın

Kullandığınız otomasyon sisteminin ve altyapınızın sağlam olmasına da özen göstermelisiniz. Telefon görüşmelerinde sorun yaşanmaması, tüketicilerin doğru kişilere yönlendirilmesi ve konuşmalar sırasında kesintiler yaşanmaması da bir hayli önemlidir.

Tüketiciler sizinle iletişim kurarken sıkıntı yaşamamalılar. Yönlendirme sistemi sonrasında doğru kişilere ulaşabilmeliler ve sorunlarını iletebilmeliler. Görüşmeler sırasında kopuklukların olması ya da görüşme kalitesinin düşük olması da müşteri memnuniyetini azaltacaktır. Bu sebeple kurduğunuz çağrı merkezi altyapısının sağlam ve güvenilir olmasına da dikkat etmeniz gerekir.

Samimi ve dürüst bir şekilde iletişim kurun

İletişim dilinizde müşteri memnuniyeti için bir hayli önemlidir. Onlarla iletişim kurarken, çok fazla resmi bir dil kullanmak iletişiminizi mekanik bir hale getirebilir. Bu sebeple de samimi ve sıcak bir dille iletişim kurmanız, karşı tarafa empati yapabiliyor olmanız ve onların anlayacağı bir dilden konuşmanız müşterilerinizin memnuniyetini artıracaktır.

Tabii ki her müşterinizle konuşma biçiminiz farklı olabilir; farklı sorunlar ya da talepler nedeniyle müşterilerinizin tavrı da farklı olabilir. Bu sebeple onlarla iletişim kurarken öncelikle onların sorunlarını anlamalı, onlara karşı dürüst bir şekilde yanıt vererek, onlara karşı samimi bir şekilde yanıt vermelisiniz.

Müşteri destek birimlerinizin, müşterilerle nasıl iyi bir ilişki kuracaklarını bilmeleri gerekiyor. Bu sebeple de personelinize gerekli eğitimleri vermeniz ve onları bu konuda bilgilendirerek, müşterilere karşı nasıl yaklaşacakları konusunda onları eğitmelisiniz. İletişim diliniz konusunda da belli bir standart oluşturarak, çalışanlarınızın aynı dili konuşmalarını sağlamanız ve her birinin aynı şekilde müşterilere yaklaşmalarını sağlamalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
Dikkat çekici bir başlıkla e-posta gönderimi yapmak ve e-posta gönderen ismini doğru bir şekilde kurgulamak e-posta çalışmalarınızın verimini ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz. Gönderen ismi, e-postanın kimden geldiğini...
11 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
2 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret Facebook çalışmaları bir e ticaret sitesinin artık olmazsa olmazlarındandır. E-ticaret sitenizi tanıtmak için sosyal medya pazarlama çalışmaları yapıyor olabilirsiniz. Bu çalışmalardaki en önemli mecralardan biri de...
1 Kasım 2016
Sinan Oypan
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor. İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Online mağazanız üzerinde kimi ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız dahi belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stokta kalmayan ürünlerin...
31 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak ve home ofis işler son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek,...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
E-ticaret firmanızın tanıtımı için farklı reklam türleri kullanarak, dijital pazarlama çalışmalarınızı güçlendirerek geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. İnternet üzerinde birçok farklı reklam modeli olduğu için,...
20 Ağustos 2019
Sinan Oypan
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017 yılında kendi işinizi kurmak istiyor; fakat iş fikri olarak ne yapacağınıza halen karar vermediyseniz, bu yazımız size bazı fikirler verebilir. Eğer kendi iş fikirlerinizi bulmak ve geniş bir yelpazede iş fikir ve modellerini...
29 Aralık 2016
Sinan Oypan
İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
Fikrini bir işe dönüştürmek isteyen girişimcilerin ilk olarak yaptıkları ya da yapmaları gereken çalışmalardan biri de iş planı hazırlamak. İş planı hazırlamak, hem uzun vadede neler yapabileceğinizi görmeniz hem de doğru bir...
1 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin