Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler

22 Ocak 2017
Sinan Oypan

E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz, sizi ayakta tutan sağlam temelleri oluşturmaktadır.

Tabii ki sadık müşteri kitleleri kendi kendine oluşmamaktadır. E-ticaret firması olarak onları sizin kazanmanız gerekir ve bunun için de bir takım çalışmalar yapmanız gerekiyor.

Rakiplerinizden farklarınızı ve iyi yanlarınızı anlatın

Sadık müşteriler kazanmak için yapabileceklerinizden biri rakip firmalardan neden daha iyi olduğunuzu müşterilerinize göstermek olacaktır. Tüketicilerin, neden rakiplerinizi değil de sizi seçmeleri gerektiğini onlara anlatmanız ve kanıtlamanız gerekiyor.

Özellikle reklam ve pazarlama çalışmalarınızda verdiğiniz hizmetlerin kalitesini, ürünlerinizin neden daha iyi olduğunu ve farklarınızı tüketicilere gösterebilirsiniz. Hem site üzerindeki kullanıcı deneyimini artırmak, hem de satış sonrası verdiğiniz desteklerle müşteri memnuniyetini artırmak ve bunu müşteriye de hissettirmek, sadık müşteriler kazanmanıza yardımcı olacaktır.

Mevcut sadık müşterilerinize ayrıcalıklar sunun

Şu an hali hazırda sadık müşterileriniz bulunuyorsa bu kişilere sunduğunuz avantajları ve fırsatları artırabilirsiniz. Sitenize yeni ürünler eklediğinizde, hazırlayacağınız özel e-posta kampanyalarıyla sadık müşterilerinizi bilgilendirebilir ve ilk olarak onlara bu ürünleri sunabilirsiniz. Özel landing page’ler hazırlayarak, sadece sadık müşterilerinizin bu sayfaları görmelerini sağlayarak, bu sayfalarda onlara özel ürün ve fırsatlar sunabilirsiniz.

İlk kez alışveriş yapanlara da ayrıcalıklar sunun

Sadık müşteriler kazanmak için, sitenizden ilk kez alışveriş yapan kişilere de bir takım avantajlar sunmak faydalı olacaktır. Yeni hedef kitlelere ulaştığınızda onların tekrardan sizden alışveriş yapmalarını sağlamak için ilk alışverişleri sonrasında onlara bazı indirim kuponları sunabilirsiniz.

Bir sonraki alışverişlerinde bu kuponları kullanarak bu fırsatlardan yararlanabilirler. Bu tür küçük jestler, yeni müşterilerinizi memnun ederek, yeniden sizden alışveriş yapmalarını sağlayabilir.

Kişiselleştirilmiş mesajlar ve ürünler gönderin

E-posta çalışmaları yaparken, kişiselleştirmeden yararlanmak oldukça faydalı olacaktır. Onlara yazdığınız mesajlarda kişisel bir dil kullanmak, onların ilgi alanlarına göre ürün gösterimleri yapmak, e-ticarette zor olan kişisel iletişimi güçlendirmenize yardımcı olacaktır.

Kişiselleştirilmiş bir online alışveriş deneyimi tüketicilerin daha çok ilgisini çekmektedir ve bu nedenle de müşterilerinizin devamlı olarak sitenizden alışveriş yapmaya yönlendirir.

E-ticarette kişiselleştirme için aşağıdaki yazılarımızı okuyabilirsiniz.

E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?

E-posta pazarlama çalışmalarınızda kişiselleştirmeyi öne çıkartacak öneriler

Alışveriş deneyimini iyileştirin

Site üzerindeki alışveriş deneyimini iyileştirmek ve alışveriş sürecini kolaylaştırmak da yapabileceğiniz çalışmalardan biri. Müşterilerinizin site üzerinde rahatça gezinmeleri, rahat bir şekilde ürünlere ulaşabilmeleri, ürünler hakkında detaylı bilgi alabilmeleri, ürünlerin farklı açılardan çekilmiş fotoğraflarını görebilmeleri, ödeme işlemlerini sorunsuz ve kolay bir şekilde yapabilmeleri onların alışveriş deneyimlerini artıracaktır.

Kullanıcılar ne kadar sorunsuz bir alışveriş deneyimi yaşarlarsa ve sitenizden ne kadar mutlu ayrılırlarsa, sizden tekrar alışveriş etmeyi bir o kadar düşünürler. Bu süreçlerin kolay olması, onların daha kolay ve hızlı bir şekilde alışveriş yapmalarını sağlar.

Aynı zamanda sorunlarla karşılaşılmaması da tabii ki müşteri memnuniyetini artıracaktır. Satış öncesi ve sonrası verdiğiniz müşteri destek hizmetleri de onların memnuniyetlerini ve alışveriş deneyimlerini iyileştirecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır, bir SEO uyumlu makale yayınlarken nelere dikkat etmeliyiz, SEO uyumlu makale örnekleri ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. SEO uyumlu makale nasıl yazılır? E-ticaret sitenize organik...
18 Haziran 2018
Sinan Oypan
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır? Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız? Facebookta instagram reklamı yayınlama stratejisi doğru mu? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook...
2 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Online satışlarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de e-ticarette kişiselleştirme çalışmaları yapmak. Online alışverişlerde tüketicilerin ilgisini çekebilecek ve onlarla ilgili...
17 Ocak 2017
Sinan Oypan
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret firmaları için yeni bir kampanya dönemi yaklaşıyor. Bu tatil dönemleri internetten satış yapan firmalar için bir ayrı öneme sahip; çünkü yaptıkları kampanyalarla satışlarını...
15 Kasım 2016
Sinan Oypan
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
-ticaret sektörüne baktığımız zaman büyük mobilya firmalarının sanal mağazacılık alanında da geliştiklerini görüyoruz. Müşterilerin internet kanalına talepleri gün geçtikçe artıyor. Aynı durum büyük mağazalarda olduğu...
7 Ekim 2017
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini...
16 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
E-ticarette kargo bilgilerinizi net ve açıklayıcı bir şekide kullanıcılara göstermeniz oldukça önemlidir. Site üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların kargolarını ne zaman teslim alacaklarını ve hangi koşullarda ürün...
14 Haziran 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri, seneyi kapatırken satış adetlerinizi ve cironuzu artırmak için kullanılabilecek satış ve pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Sene sonu olduğu için, hedefleri tutturmak ve eski stokları eritmek için bu...
27 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
Türk e-ticaret ekosisteminde tüketicilerin online alışverişe olan güvenlerinin artırılması ve şirketlerin de bu konuda daha dikkatli olmaları amacıyla hazırlanan Elektronik Ticarette Güven Damgası Hakkında Tebliğ 6 Haziran 2017...
12 Haziran 2017
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan