fbpx

Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler

22 Ocak 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler

E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz, sizi ayakta tutan sağlam temelleri oluşturmaktadır.

Tabii ki sadık müşteri kitleleri kendi kendine oluşmamaktadır. E-ticaret firması olarak onları sizin kazanmanız gerekir ve bunun için de bir takım çalışmalar yapmanız gerekiyor.

Rakiplerinizden farklarınızı ve iyi yanlarınızı anlatın

Sadık müşteriler kazanmak için yapabileceklerinizden biri rakip firmalardan neden daha iyi olduğunuzu müşterilerinize göstermek olacaktır. Tüketicilerin, neden rakiplerinizi değil de sizi seçmeleri gerektiğini onlara anlatmanız ve kanıtlamanız gerekiyor.

Özellikle reklam ve pazarlama çalışmalarınızda verdiğiniz hizmetlerin kalitesini, ürünlerinizin neden daha iyi olduğunu ve farklarınızı tüketicilere gösterebilirsiniz. Hem site üzerindeki kullanıcı deneyimini artırmak, hem de satış sonrası verdiğiniz desteklerle müşteri memnuniyetini artırmak ve bunu müşteriye de hissettirmek, sadık müşteriler kazanmanıza yardımcı olacaktır.

Mevcut sadık müşterilerinize ayrıcalıklar sunun

Şu an hali hazırda sadık müşterileriniz bulunuyorsa bu kişilere sunduğunuz avantajları ve fırsatları artırabilirsiniz. Sitenize yeni ürünler eklediğinizde, hazırlayacağınız özel e-posta kampanyalarıyla sadık müşterilerinizi bilgilendirebilir ve ilk olarak onlara bu ürünleri sunabilirsiniz. Özel landing page’ler hazırlayarak, sadece sadık müşterilerinizin bu sayfaları görmelerini sağlayarak, bu sayfalarda onlara özel ürün ve fırsatlar sunabilirsiniz.

İlk kez alışveriş yapanlara da ayrıcalıklar sunun

Sadık müşteriler kazanmak için, sitenizden ilk kez alışveriş yapan kişilere de bir takım avantajlar sunmak faydalı olacaktır. Yeni hedef kitlelere ulaştığınızda onların tekrardan sizden alışveriş yapmalarını sağlamak için ilk alışverişleri sonrasında onlara bazı indirim kuponları sunabilirsiniz.

Bir sonraki alışverişlerinde bu kuponları kullanarak bu fırsatlardan yararlanabilirler. Bu tür küçük jestler, yeni müşterilerinizi memnun ederek, yeniden sizden alışveriş yapmalarını sağlayabilir.

Kişiselleştirilmiş mesajlar ve ürünler gönderin

E-posta çalışmaları yaparken, kişiselleştirmeden yararlanmak oldukça faydalı olacaktır. Onlara yazdığınız mesajlarda kişisel bir dil kullanmak, onların ilgi alanlarına göre ürün gösterimleri yapmak, e-ticarette zor olan kişisel iletişimi güçlendirmenize yardımcı olacaktır.

Kişiselleştirilmiş bir online alışveriş deneyimi tüketicilerin daha çok ilgisini çekmektedir ve bu nedenle de müşterilerinizin devamlı olarak sitenizden alışveriş yapmaya yönlendirir.

E-ticarette kişiselleştirme için aşağıdaki yazılarımızı okuyabilirsiniz.

E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?

E-posta pazarlama çalışmalarınızda kişiselleştirmeyi öne çıkartacak öneriler

Alışveriş deneyimini iyileştirin

Site üzerindeki alışveriş deneyimini iyileştirmek ve alışveriş sürecini kolaylaştırmak da yapabileceğiniz çalışmalardan biri. Müşterilerinizin site üzerinde rahatça gezinmeleri, rahat bir şekilde ürünlere ulaşabilmeleri, ürünler hakkında detaylı bilgi alabilmeleri, ürünlerin farklı açılardan çekilmiş fotoğraflarını görebilmeleri, ödeme işlemlerini sorunsuz ve kolay bir şekilde yapabilmeleri onların alışveriş deneyimlerini artıracaktır.

Kullanıcılar ne kadar sorunsuz bir alışveriş deneyimi yaşarlarsa ve sitenizden ne kadar mutlu ayrılırlarsa, sizden tekrar alışveriş etmeyi bir o kadar düşünürler. Bu süreçlerin kolay olması, onların daha kolay ve hızlı bir şekilde alışveriş yapmalarını sağlar.

Aynı zamanda sorunlarla karşılaşılmaması da tabii ki müşteri memnuniyetini artıracaktır. Satış öncesi ve sonrası verdiğiniz müşteri destek hizmetleri de onların memnuniyetlerini ve alışveriş deneyimlerini iyileştirecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
Marka bilinirliğini artırma, yeni kitlelere ulaşma ve iletişim kurma sosyal medyanın faydaları arasında öne çıkanlardan sadece bazıları. E-ticaret firmaları, sosyal medya pazarlamadan faydalanırken, onun birçok faydasından...
18 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
Twitter kullanımı, günümüzde e-ticaret firmaları için halen önemli sosyal medya pazarlama çalışmalarından biri. Özellikle Instagram öncesinde oldukça popüler olan; ancak sonrasında popülerliği biraz azalmış olan bir platform...
17 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi...
14 Haziran 2020
Sinan Oypan
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri, e-ticarete yeni başlamak isteyen, fiziki mağazasını internete taşımak isteyen veya site altyapı kurulumu gibi teknik işlerle ilgilenmeden doğrudan işine odaklanmak isteyenler için birçok çözüm sunuyor....
25 Haziran 2020
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde içerik, ürün ya da hizmet haricinde tasarım, kullanıcı deneyimi ve sunulan özellikler de bir hayli önemlidir. Sadece tasarım dahi tüketicilerin satın alma kararlarını etkilerken, gelişmiş kullanıcı deneyimi...
29 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi / sosyal medya stratejileri oluşturmak, pazarlama çalışmalarınızda daha bilinçli bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur. Ne tür çalışmalar yapacağınızı bildiğinizde, daha doğru bir şekilde...
27 Haziran 2017
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
9 Ekim 2017
Sinan Oypan
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
E-ticarette stok yönetimi, arkaplanda olan ancak işin bel kemiğini oluşturan temel öğelerden biridir. Stok yönetiminin doğru ve iyi bir şekilde yapılması şirketin satış konusunda sorun yaşamamasını sağlar. E-ticarete yeni giren...
10 Kasım 2017
Sinan Oypan
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
İnternetten ürün satış yapmak isteyen ya da yeni ürünler bulmak isteyenler farklı araştırma yöntemleri kullanarak, satacak yeni ürünler bulabilirler. Yeni ve farklı ürünler, tüketicilere ulaşmak için etkili olacağı gibi...
9 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog’da video kullanmak, içeriği ziyaret edenlerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, video kullanımı bu içeriğe olan ilgiyi de artırır. Video içeriklerin popülerleşmesi, blog yazılarına olan ilgiyi biraz...
11 Temmuz 2019
Sinan Oypan