Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler

22 Ocak 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler

E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz, sizi ayakta tutan sağlam temelleri oluşturmaktadır.

Tabii ki sadık müşteri kitleleri kendi kendine oluşmamaktadır. E-ticaret firması olarak onları sizin kazanmanız gerekir ve bunun için de bir takım çalışmalar yapmanız gerekiyor.

Rakiplerinizden farklarınızı ve iyi yanlarınızı anlatın

Sadık müşteriler kazanmak için yapabileceklerinizden biri rakip firmalardan neden daha iyi olduğunuzu müşterilerinize göstermek olacaktır. Tüketicilerin, neden rakiplerinizi değil de sizi seçmeleri gerektiğini onlara anlatmanız ve kanıtlamanız gerekiyor.

Özellikle reklam ve pazarlama çalışmalarınızda verdiğiniz hizmetlerin kalitesini, ürünlerinizin neden daha iyi olduğunu ve farklarınızı tüketicilere gösterebilirsiniz. Hem site üzerindeki kullanıcı deneyimini artırmak, hem de satış sonrası verdiğiniz desteklerle müşteri memnuniyetini artırmak ve bunu müşteriye de hissettirmek, sadık müşteriler kazanmanıza yardımcı olacaktır.

Mevcut sadık müşterilerinize ayrıcalıklar sunun

Şu an hali hazırda sadık müşterileriniz bulunuyorsa bu kişilere sunduğunuz avantajları ve fırsatları artırabilirsiniz. Sitenize yeni ürünler eklediğinizde, hazırlayacağınız özel e-posta kampanyalarıyla sadık müşterilerinizi bilgilendirebilir ve ilk olarak onlara bu ürünleri sunabilirsiniz. Özel landing page’ler hazırlayarak, sadece sadık müşterilerinizin bu sayfaları görmelerini sağlayarak, bu sayfalarda onlara özel ürün ve fırsatlar sunabilirsiniz.

İlk kez alışveriş yapanlara da ayrıcalıklar sunun

Sadık müşteriler kazanmak için, sitenizden ilk kez alışveriş yapan kişilere de bir takım avantajlar sunmak faydalı olacaktır. Yeni hedef kitlelere ulaştığınızda onların tekrardan sizden alışveriş yapmalarını sağlamak için ilk alışverişleri sonrasında onlara bazı indirim kuponları sunabilirsiniz.

Bir sonraki alışverişlerinde bu kuponları kullanarak bu fırsatlardan yararlanabilirler. Bu tür küçük jestler, yeni müşterilerinizi memnun ederek, yeniden sizden alışveriş yapmalarını sağlayabilir.

Kişiselleştirilmiş mesajlar ve ürünler gönderin

E-posta çalışmaları yaparken, kişiselleştirmeden yararlanmak oldukça faydalı olacaktır. Onlara yazdığınız mesajlarda kişisel bir dil kullanmak, onların ilgi alanlarına göre ürün gösterimleri yapmak, e-ticarette zor olan kişisel iletişimi güçlendirmenize yardımcı olacaktır.

Kişiselleştirilmiş bir online alışveriş deneyimi tüketicilerin daha çok ilgisini çekmektedir ve bu nedenle de müşterilerinizin devamlı olarak sitenizden alışveriş yapmaya yönlendirir.

E-ticarette kişiselleştirme için aşağıdaki yazılarımızı okuyabilirsiniz.

E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?

E-posta pazarlama çalışmalarınızda kişiselleştirmeyi öne çıkartacak öneriler

Alışveriş deneyimini iyileştirin

Site üzerindeki alışveriş deneyimini iyileştirmek ve alışveriş sürecini kolaylaştırmak da yapabileceğiniz çalışmalardan biri. Müşterilerinizin site üzerinde rahatça gezinmeleri, rahat bir şekilde ürünlere ulaşabilmeleri, ürünler hakkında detaylı bilgi alabilmeleri, ürünlerin farklı açılardan çekilmiş fotoğraflarını görebilmeleri, ödeme işlemlerini sorunsuz ve kolay bir şekilde yapabilmeleri onların alışveriş deneyimlerini artıracaktır.

Kullanıcılar ne kadar sorunsuz bir alışveriş deneyimi yaşarlarsa ve sitenizden ne kadar mutlu ayrılırlarsa, sizden tekrar alışveriş etmeyi bir o kadar düşünürler. Bu süreçlerin kolay olması, onların daha kolay ve hızlı bir şekilde alışveriş yapmalarını sağlar.

Aynı zamanda sorunlarla karşılaşılmaması da tabii ki müşteri memnuniyetini artıracaktır. Satış öncesi ve sonrası verdiğiniz müşteri destek hizmetleri de onların memnuniyetlerini ve alışveriş deneyimlerini iyileştirecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?
Sosyal ağlarda pazarlama çalışmaları yaparken sosyal medya takibi yapmak, markanızla ilgili konuşulan ve paylaşılanları takip etmenizi sağlarken, markanızın iyi ve eksik yaptığı çalışmaları da görmenizi sağlar. Sosyal medya...
5 Haziran 2019
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda… Sosyal medya...
5 Aralık 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
E-ticaret firmanızın tanıtımı için farklı reklam türleri kullanarak, dijital pazarlama çalışmalarınızı güçlendirerek geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. İnternet üzerinde birçok farklı reklam modeli olduğu için,...
20 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
İnternet satış sitesi kurmak, yaklaşık 6 aydır hayatımızda olan corona virüs ile mücadele ederken işletmeler için önemli bir çıkış yolu haline geldi. Küresel pandemi yaşamımızın her alanına etkisini sürdürürken, vaka...
12 Ağustos 2020
IdeaSoft
İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
Instagram hesap yönetimi için bir strateji ve içerik planınızı oluşturmanız; uzun vadede bu platform üzerinden daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar. Instagram hesap yönetimi yaparken bazı kurallara dikkat etmeniz ve bazı...
2 Kasım 2020
Sinan Oypan
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Dijital marketing çalışmaları, girişimcilerin internet üzerinden tüketicilere ulaşmalarını, marka bilinirliklerini ve gelirlerini artırmaları için önemli bir yere sahiptir. Doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, doğru kanallara...
19 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin...
24 Aralık 2016
Sinan Oypan
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Girişimci olmak isteyenleri en çok düşündüren konulardan biri de girişimlerine ya da projelerine finansman bulmak. Birçok girişimci elinde yeterli sermaye olmamasından dolayı işlerini finanse edemeyecekleri için, bu projelere...
19 Haziran 2016
Sinan Oypan
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı ile çalıştığınızda, e-ticaret sitenizin tanıtım çalışmalarını daha verimli bir hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dijital pazarlama ve reklam çalışmalarınızı dışarıdan hizmet...
26 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar, firmalar için pazarlama ve reklam çalışmalarında birçok fırsatın kapısını açarken, geri dönüşümleri artırmada da önemli rol oynamakta. Sosyal medya pazarlama çalışmalarının yeni yeni yapıldığı geçtiğimiz...
3 Haziran 2020
Sinan Oypan
İnternetten para kazanma rehberi
İnternetten para kazanma rehberi
İnternet son 20 yılda milyonlarca insan için para kazanma ve ticaret aracı haline geldi. İnternet, bu alanı tamamen bir kariyer olarak görenler için de, yan projeler ile ek gelir kazanmak isteyler (Genç girişimciler, çalışanlar,...
9 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticareti Ücretsiz Deneyin