Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler

22 Ocak 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler

E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz, sizi ayakta tutan sağlam temelleri oluşturmaktadır.

Tabii ki sadık müşteri kitleleri kendi kendine oluşmamaktadır. E-ticaret firması olarak onları sizin kazanmanız gerekir ve bunun için de bir takım çalışmalar yapmanız gerekiyor.

Rakiplerinizden farklarınızı ve iyi yanlarınızı anlatın

Sadık müşteriler kazanmak için yapabileceklerinizden biri rakip firmalardan neden daha iyi olduğunuzu müşterilerinize göstermek olacaktır. Tüketicilerin, neden rakiplerinizi değil de sizi seçmeleri gerektiğini onlara anlatmanız ve kanıtlamanız gerekiyor.

Özellikle reklam ve pazarlama çalışmalarınızda verdiğiniz hizmetlerin kalitesini, ürünlerinizin neden daha iyi olduğunu ve farklarınızı tüketicilere gösterebilirsiniz. Hem site üzerindeki kullanıcı deneyimini artırmak, hem de satış sonrası verdiğiniz desteklerle müşteri memnuniyetini artırmak ve bunu müşteriye de hissettirmek, sadık müşteriler kazanmanıza yardımcı olacaktır.

Mevcut sadık müşterilerinize ayrıcalıklar sunun

Şu an hali hazırda sadık müşterileriniz bulunuyorsa bu kişilere sunduğunuz avantajları ve fırsatları artırabilirsiniz. Sitenize yeni ürünler eklediğinizde, hazırlayacağınız özel e-posta kampanyalarıyla sadık müşterilerinizi bilgilendirebilir ve ilk olarak onlara bu ürünleri sunabilirsiniz. Özel landing page’ler hazırlayarak, sadece sadık müşterilerinizin bu sayfaları görmelerini sağlayarak, bu sayfalarda onlara özel ürün ve fırsatlar sunabilirsiniz.

İlk kez alışveriş yapanlara da ayrıcalıklar sunun

Sadık müşteriler kazanmak için, sitenizden ilk kez alışveriş yapan kişilere de bir takım avantajlar sunmak faydalı olacaktır. Yeni hedef kitlelere ulaştığınızda onların tekrardan sizden alışveriş yapmalarını sağlamak için ilk alışverişleri sonrasında onlara bazı indirim kuponları sunabilirsiniz.

Bir sonraki alışverişlerinde bu kuponları kullanarak bu fırsatlardan yararlanabilirler. Bu tür küçük jestler, yeni müşterilerinizi memnun ederek, yeniden sizden alışveriş yapmalarını sağlayabilir.

Kişiselleştirilmiş mesajlar ve ürünler gönderin

E-posta çalışmaları yaparken, kişiselleştirmeden yararlanmak oldukça faydalı olacaktır. Onlara yazdığınız mesajlarda kişisel bir dil kullanmak, onların ilgi alanlarına göre ürün gösterimleri yapmak, e-ticarette zor olan kişisel iletişimi güçlendirmenize yardımcı olacaktır.

Kişiselleştirilmiş bir online alışveriş deneyimi tüketicilerin daha çok ilgisini çekmektedir ve bu nedenle de müşterilerinizin devamlı olarak sitenizden alışveriş yapmaya yönlendirir.

E-ticarette kişiselleştirme için aşağıdaki yazılarımızı okuyabilirsiniz.

E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?

E-posta pazarlama çalışmalarınızda kişiselleştirmeyi öne çıkartacak öneriler

Alışveriş deneyimini iyileştirin

Site üzerindeki alışveriş deneyimini iyileştirmek ve alışveriş sürecini kolaylaştırmak da yapabileceğiniz çalışmalardan biri. Müşterilerinizin site üzerinde rahatça gezinmeleri, rahat bir şekilde ürünlere ulaşabilmeleri, ürünler hakkında detaylı bilgi alabilmeleri, ürünlerin farklı açılardan çekilmiş fotoğraflarını görebilmeleri, ödeme işlemlerini sorunsuz ve kolay bir şekilde yapabilmeleri onların alışveriş deneyimlerini artıracaktır.

Kullanıcılar ne kadar sorunsuz bir alışveriş deneyimi yaşarlarsa ve sitenizden ne kadar mutlu ayrılırlarsa, sizden tekrar alışveriş etmeyi bir o kadar düşünürler. Bu süreçlerin kolay olması, onların daha kolay ve hızlı bir şekilde alışveriş yapmalarını sağlar.

Aynı zamanda sorunlarla karşılaşılmaması da tabii ki müşteri memnuniyetini artıracaktır. Satış öncesi ve sonrası verdiğiniz müşteri destek hizmetleri de onların memnuniyetlerini ve alışveriş deneyimlerini iyileştirecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapmak aynı zamanda SEO için de etkili olmakta. Birçok sosyal mecranın içerikleri, arama motorlarında indekslendiği için şirketlerin SEO çalışmalarına olumlu şekilde etki ediyor. Peki, sosyal...
19 Haziran 2018
Sinan Oypan
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
SEO teknikleri de zaman içerisinde değişikliğe uğrayarak farklı bir yolda gelişmeye devam ediyor. Bu sebeple de belli bir dönemde yaptığınız ve sonuç aldığınız SEO teknikleri bir süre sonra size geri dönüşüm sağlamadığı...
27 Şubat 2019
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
E-ticarette kargo gönderim süreleri ve ücretleri tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Bundan birkaç yıl önce kargo gönderim süreleri konusunda kullanıcılar daha uzun süre beklemeye...
17 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Facebook günümüzün en popüler ve yaygın kullanılan sosyal ağı olduğu için bu platforma önem vermeniz, pazarlama...
21 Aralık 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
SWOT analizi nedir? Nasıl Yapılır? E-ticarette Swot Analizi Neden Önemlidir?
SWOT analizi nedir? Nasıl Yapılır? E-ticarette Swot Analizi Neden Önemlidir?
Yeni bir yola çıkmak her zaman heyecan vericidir. Şirket kurmak, uzun süredir tasarlanan bir projeye başlamak, uzun vadeli planlar oluşturmak gibi süreçler, iş hayatının belki de en heyecan verici anlarını sunar. Şirketin iş...
17 Ocak 2022
Markethinkers
Link Kısaltma Nedir?
Link Kısaltma Nedir?
Bir siteye gitmek için sitenin bilinen adını adres çubuğuna yazmak yeterlidir. Fakat söz konusu sitenin spesifik bir sayfasına gidebilmek için uzunca bir linke ihtiyaç duyulur. Karakter sayısı 2000’in üzerine kadar çıkabilen bu...
5 Eylül 2021
Markethinkers
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Nedir? Müşteri ilişkileri yönetimi ifadesinin kısaltması olarak kullanılan CRM, müşterilerle daha iyi ilişkiler kurmak ve bu ilişkileri yönetmek amacıyla kullanılan sürece ya da teknolojilere...
13 Ocak 2021
Markethinkers
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve...
16 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
Twitter kullanımı, günümüzde e-ticaret firmaları için halen önemli sosyal medya pazarlama çalışmalarından biri. Özellikle Instagram öncesinde oldukça popüler olan; ancak sonrasında popülerliği biraz azalmış olan bir platform...
17 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin